Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Clau JEEJ!! wat goed nieuws meid! hoop dat je veel eskimootjes heb..

Hier een beetje stil... haha morgen lekker op vakantie.. en rond 3e week van april

beginnen dan eindelijk na 8 maanden pfffffff....... hopen dat we bij deze poging meer geluk hebben..

we gaan voor kortschema en minder hormonen ( 75 eh ipv 100) de arts zei dat het de kwaliteit van mijn eitjes goed zal doen, omdat het er dan ook

minder worden dan ik normaal heb 30-35..

zodra ik in de race ben zal ik vaker posten..

ik lees zo nu en dan mee hoor..

xxxx

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dee de cryos krijg je pas een dag later te horen dat hebben ze veranderd dus dat hoor ik vandaag pas.

mijnbaby ik wens je een fijne vakantie en rust maar goed uit is goed voor je volgende poging

het is niet te geloven maar alle 8 zijn de vriezer in waarvan 6 morulas

Geplaatst

Clau - jeetje, wat een super nieuws zeg! Nou, als hier niet een plakker bij zit! Liefst natuurlijk gelijk deze 1e en de rest lekker in de vriezer houden ;-)!!!

Succes tijdens de wachtweken!

Lees hier verder wel mee hoor meiden, maar ben beetje erg moe. Levi komt 's nachts nog steeds voor elke voeding tussen de 2,5 a 3 uur, dus dat is meestal maar iets van 1,5 uur slapen tussen de voedingen door en dat breekt me momenteel even een beetje op... Verder doet hij het echt super goed hoor en is het echt een lief manneke, maar ben gewoon beetje erg moe... Terwijl ik dit schrijf besef ik me ook echt wel dat ik niet mag klagen en zo bedoel ik het ook niet, want geniet echt wel van hem, maar een keer een uurtje langer tussen de voedingen door zou echt lekker zijn...

Geplaatst

Ha meiden,

Onderweg naar Milaan! Nog even hoi zeggen.

Clau: Wauwie, een morula! Geweldig! Veel succes en we volgen je hier.

Inge: nou, al wat te zien? Wanneer zou je normaal gezien weer ongesteld moeten worden, op basis van laatste menstruatie? Volgens mij gelijk met mij, nog twee weekjes. Misschien gebeurt het dan??

Ik zie wel beetje op tegen de verwerking van het weekend. Er zullen ongetwijfeld opmerkingen worden gemaakt die bij mij heel lang blijven hangen en steeds terugkomen. Zoals laatst had ik haar aan de tel en toen hadden we het over hoe hetging met haar, ze heeft veel hoofdpijn en doet eigenlijk teveel op t werk, maar de waardes waren allemaal prima en "de buik groeit goed". Dat is een hele normale opmerking maar blijft bij mij dan een week (of eigenlijk voor altijd) hangen. Herkenbaar? En nu zit die buik ook in nog in my face, weet niet hoe dat gaat landen. Maar heb er toch wel zin in hoor. Ze schamperde wel over de stierenballen, zo van gatver en ik maak wel foto. Nog maar even gezegd dat ik blijkbaar wat meer moeite moet doen en gekke dingen om geluk te hebben.

Anyway!! Lekker in t zonnetje zitten, is daar 25 graden :-)

Ookasan wanneer ging jij ook alweer weg?

Later meiden!

Geplaatst

Nou, ben dan eindelijk ongesteld!! En hoe! Pff alsof mijn baarmoeder zich binnenstebuiten keert!

Succes megan! Snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb komend weekend een feestje met twee zwangeren. Die ene van de wintersportvakantie, en nog ene. Zie er als een berg tegenop. Maar ja, niet gaan is voor mezelf een nog grotere drempel opwerpen dus dan nu maar even door de zure appel heen bijten.

Clau, wat een topprestatie zeg! Nu maar hopen dat je ze voorlopig lekker niet nodig hebt!

Liefs,Inge

Geplaatst

Ha meiden,

Heb even namens ons allen die stier op z'n kloten gegeven in Milaan! Je moest op z'n edele delen trappen namelijk voor geluk. Zal even kijken of ik foto kan invoegen ;-).

Nu onderweg naar huis in de trein. Zwangere werd opgehaald door vriend, ik eenzaam en alleen en trein net gemist, boehoe! Word er niet vrolijker van nu maar goed, ti's weer achter de rug, snel naar vriend. :-)

Nog verjaardag van buren, hoop niet dat daar Goed Nieuws te melden is, begin ik nu ook bang voor te worden.

Fijne avond! Lfs Megan

Geplaatst

@Inge,

Eindelijk ongesteld! Tsjonge. En goed ook dus. Vind ik zo vervelend, het is allemaal al klote en dan ook nog zo heftig. Gaat het allemaal nog? Neem lekker aleve feminax zou ik zeggen..... Maar wel prettig dat t allemaal weer werkt hè.

Hoe gaan jullie verder? Eerst 10 april bij dr k hè? Ik had in Milaan een positieve ovulatietest, dus volgende week die biopt denk ik.

Ik zit er zelf een beetje gelaten in op t moment. Heb er genoeg van. Maar wil ook alles geprobeerd hebben. Voelt eigenlijk verplicht, zoiets. Maarja we zullen zien.

Trusten :-)

Geplaatst

Clau: wauw, 8 cryo's, en veel ervan morula's.... dat klinkt wel heel erg goed zeg, je zou zeggen dat het daarmee deze poging toch echt wel moet gaan lukken! Betekent die verandering ook dat ze cryo's pas een dag later gaan invriezen? Want tot nu toe deden ze dat op dag 3 na punctie.

Mijnbaby: lekker in Istanbul, genieten!

Ink: slaaptekort... hoop voor je dat er wel een stijgende lijn in zit, of komt.

Inge: nu dan toch ongesteld, en grote schoonmaak zo te lezen. Dat is mooi, kun je weer verder kijken. Feestje met de zwangeren al achter de rug? Hoe ging het?

Megan: herkenbaar hoor, dat dergelijke opmerkingen blijven hangen. Die zijn voor ons moeilijker te 'verteren', maken indruk. Ik kan vaak ook niet eens m'n strot uitkrijgen dat iemand een mooie buik heeft, of vragen naar zwangerschapsgerelateerde dingen: wil het antwoord gewoon niet horen en het 't liefst negeren! Moet wel zeggen dat het de laatste tijd bij vlagen wat beter gaat (maar misschien komt dat ook doordat we iets minder zwangeren in onze omgeving hebben? of ik ze heel handig ontwijk? haha).

Lekker gewijnd in Milaan? In het zonnetje? Benieuwd naar de 'kloten-foto'!

Wij zijn trouwens afgelopen week nog voor een poli-afspraak geweest, nav mislukte poging. Eigenlijk niet echt een nuttige afspraak maar wel een fijn gesprek, en prettig om even te evalueren. Wat ik lastig vind, is dat het verhaal rond de antistoffen/ontsteking in m'n baarmoeder een beetje van tafel geveegd wordt als 'mogelijke oorzaak van het niet zwanger worden cq blijven'. Er is te weinig bekend over de oorzaak, ze weten niet wat er aan gedaan kan worden, er is niet wetenschappelijk bewezen of het een zwangerschap echt in de weg staat DUS laten we het maar vergeten als boosdoener. Ehm.... tja. Er werd weer gezegd dat het aannemelijk is dat de embryo's niet goed zijn, bij herhaalde mislukte pogingen. En omdat ik endometriose heb, zou daar de oorzaak kunnen liggen, dit zou de kwaliteit van de eicellen kunnen beïnvloeden. De arts meldde nog dat ze vanaf april gaan beginnen met de werving voor de eicelbank, maar voordat dat operationeel is... kan wel duren tot diep in 2013, werd gezegd. Bovendien weten wij helemaal niet of we dat wel zouden willen, eiceldonatie. Mochten we dat wel willen, maar zelf geen donor hebben, dan verwijzen ze je door naar bijv. Spanje.

Ook nog besproken dat ik utrogestan wil gebruiken bij de cryo-poging, hier werd goed in meegedacht. Ik heb ook gemeld dat áls ik zwanger word van een cryo, ik vervolgens niet wil stoppen met de utro. 'Ja, dat dacht ik al een beetje', zei de arts, haha, goed aangevoeld. Maar is allemaal prima dus.

Geplaatst

dag lieve dames,

Ik lees wel mee hoor, maar heb gewoon geen puf om mee te schrijven. Baal er nog steeds ontzettend van dat we niet door kunnen en we zo vreselijk in de wacht staan. Maar ja, daar kunnen velen van jullie over mee praten.

Gisteren wel samen met mijn man bij de Freya dag geweest (iets eerder weggegaan, omdat ik echt erg moe was in de middag), en daar een klein beetje nuttige lezing en een hele leuke, humorvolle, maar toch heel serieuze lezing gehoord. Die tweede was van een medewerker van het FIOM en ging over de verschillen in beleving van de (nog) niet vervulde kinderwens door man en vrouw. Erg grappig om een hele zaal vol mensen met hetzelfde probleem, zo hard te zien lachen om hun probleem. Uiteraard was het beeld dat neergezet werd erg gegeneraliseerd, maar ja dat heb je als je een groep toe spreekt. Maar conclusie was, heel in het kort, dat man en vrouw zo anders in elkaar steken, zo anders met dit probleem omgaan en er zulke andere gevoelens, emoties en gedachten bij hebben, dat het onmogelijk is om je er hetzelfde over te voelen en er dezelfde gedachten over te hebben. Meningsverschillen mogen dus, je hoeft er niet hetzelfde onder te voelen, want dat kan niet. Maar helaas is daardoor, ook al ga je hier samen doorheen en is het een gezamenlijk probleem, de kinderloosheid een heel eenzaam probleem. En dat vond ik wel een eye-opener, want tot nu toe leken de hulpverleners die ik ben tegen gekomen (huisarts, MW, fiom) wel van mening dat de partners zich hetzelfde moeten voelen. Wat deze man schetste lijkt mij wel een meer reëlere weergave van de realiteit. En ook wel een bevestiging dat ik niet gek ben, dat mijn reactie niet abnormaal is, dat het niet erg is dat ik er zo vaak om moet huilen en dat het niet erg is dat ik en mijn man er anders mee omgaan. En ergens weet ik dat natuurlijk allang, maar het is altijd fijn als iemand anders dat zo mooi en helder voor je op een rijtje kan zetten.

Dee ik moet wel lachen om je ontwijk opmerking:

Moet wel zeggen dat het de laatste tijd bij vlagen wat beter gaat (maar misschien komt dat ook doordat we iets minder zwangeren in onze omgeving hebben? of ik ze heel handig ontwijk? haha).

Op de Freya dag was dat ook erg fijn: Ongeveer 200 mensen (voornamelijk stellen) aanwezig en geen dikke buiken die je hoefde te ontwijken. Doe mij maar vaker zo'n dagje.

Zo nu ga ik proberen mij schrijfachterstand in te halen.

Geplaatst

@Dee: heftig hoor dat je het idee hebt dat je immuun/ontstekingen niet serieus genomen worden. Zoals je al schrijft is er veel (nog)niet bekend, maar om dan maar alles van tafel te vegen als mogelijk probleem; ik vind dat naar medische-arrogantie rieken. Bah. Kan me voorstellen dat het je vertrouwen in het vervolg traject ook niet doet toenemen. Misschien toch een idee om je immuun in Duitsland te laten checken. Of was je daar al mee bezig?

Wel erg fijn dat er meegedacht werd over het utro gebruik. Maar gebruik jij ook utro bij een cryo? Normaal is dat toch zonder, of heeft dat met je endo te maken?

Weer voldoende voor jullie om over na te denken als ik je bericht zo lees.

@Megan: En de verjaardag van de buren overleefd, of hadden ze inderdaad een nog niet uitgepakt cadeautje te melden? Vervelend is dat toch dat we voortdurend met die angst leven om weer zo'n bericht te krijgen. Ik zou er veel voor over hebben om daar niet meer zo van slag van te raken. Maar ja… Hetzelfde geldt voor de opmerkingen zoals jij ook schrijft. Op het oog/oor heel normale opmerkingen, maar omdat we dat zelf ook zo graag willen, komen ze 100x zo hard binnen en zijn het opeens geen normale opmerkingen meer, maar hele nare kwetsende opmerkingen. Lastig is dat, want in veel gevallen is er echt niets mis mee en ligt het met name aan onze eigen situatie. Maar dat maakt het zeker niet minder pijnlijk. Ik vind jou dus erg dapper om met een zwangere op vakantie te gaan, ik vind het nogal een confrontatie. Ik zou het niet doen denk ik.

Veel succes volgende week met het biopt. Ik denk dat je gelatenheid over de hele gang van zaken wel verdwijnt als je weer bezig bent met spuiten. Dan wordt het allemaal weer zo tastbaar en voor je het weet ben je alweer aan een punctie toe. En als je gelatenheid niet verdwijnt moet je je er vooral niet schuldig over voelen (dat lees ik namelijk een beetje tussen de regels door), je hebt al zo veel gedaan en op een gegeven moment is de koek op. En ik weet het als je er midden in zit vind je jezelf helemaal niet dapper, want je doet dit gewoon om je wens te vervullen (dat is wat ik altijd zeg tegen mensen), maar ik vind jou echt vreselijk dapper dat je zoveel doet om die ene wens te vervullen. Dikke knuffel voor jou!

Heb je al weer de goede recepten voor het lange protocol, of ben je daar nog niet achteraan gegaan.

Enne ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar je stierenfoto. Ik hoop zeker dat het geluk brengt. Ik was een jaar geleden ook in Milaan en als ik dit geweten had, had ik ook wel een schop willen verkopen. Hahhaha.

@Inge: Ik ben helemaal kwijt of je nog cryo's hebt. Maar mag je nu gelijk door of moet je eerst nog een menstruatie wachten, omdat je toch even zwanger bent geweest. Vervelend dat het gelijk zo heftig is. Pfff die lijven van ons.

En je uitnodiging onthoud ik. Het klinkt alsof jij denkt dat ik het hele forum bezoek, hahaha. Tot nu toe heb ik alleen Megan en Roossie ontmoet (en nu moet ik telkens erg goed opletten dat ik hun forumnaam gebruik en me niet verschrijf met hun echte naam). Eerst een weekje op vakantie en dan moeten we maar eens afspreken. Lijkt me erg leuk om je eens echt te ontmoeten.

@INk: leuk om af en toe iets van je te lezen. En je berichtje komt niet over als klagen, althans bij mij zeker niet. Krijgen we nog een keer een fotootje? Heeft Levi nog steeds zo'n bos haar?

@Clau: gefeliciteerd met je mooie terugplaatsing en je enorme hoeveelheid cryo's. wat interessant om te horen dat de cryo's nu later ingevroren worden. Is je ook verteld waarom dat later is tegenwoordig? daar ben ik wel benieuwd naar.

@Roossie: Oh wat superspannend, misschien ben je over een maand al weer in de race voor je cryo-poging, als je volgende menstruatie tenminste gelijk netjes op tijd komt. Jeetje zeg, dat klinkt opeens wel heel dichtbij.

@Kaartje: Ik las elders dat je BBZ al weer helemaal over is, althans lichamelijk. Fijn dat dat zo ontzettend snel is gegaan. Sterkte met het verdere herstel.

Volgens mij is het zo redelijk gelukt met die schrijf achterstand. Kan ik weer een nieuwe opbouwen, want volgende week zijn wij op La Palma; niet te ver weg, lekker weer, mooie wandelgebieden en echt weg van huis en al het gedoe.

Geplaatst

@Dee, ik sluit me bij Okaasan aan. Ik vind het ook heel raar dat ze het zomaar van tafel vegen van je immuun-ontstekingen. Ik ken iemand van een ander forum die in Spanje een behandeling heeft gedaan met eiceldonatie en nu zwanger is van een tweeling. Maar dat is wel een hele stap hé, ook weer iets om wel heel goed over na te denken. Ik hoop nog het meest dat die warrige natuurarts je zo kan helpen dat je wel zwanger raakt, kunnen ze daar bij het UMCU nog wel wat van leren.

@Okaasan, oh wat heerlijk voor je naar La Palma. Ga lekker genieten en laat lekker de boel de boel en kom fris weer terug! Het komt inderdaad heel dichtbij de cryo tp, aan de ene kant heel eng en spannend, heb er ook wel zin in. Vertel Jane zelfs verhaaltjes over emmy2 hihihi.......voelt ook net of er iemand ontbreekt hier in het gezin.

@Inge, sterkte met je heftige ongi!

@Megan, ik vind het ook erg moedig dat je met een zwangere op vakantie bent geweest. Ben ook benieuwd hoe het bij de buren was, hoop dat je het daar bespaart is gebleven. Ik hoop dat je gelatenheid om getoverd gaat worden in blijdschap, oftewel dat het nu eens mag gaan lukken! Aan mijn duimen zal het niet liggen!

Hier gaat het effe minder. Manlief werd vanochtend duizelig in bed, gal spugen, flink zweten en misselijk. Heb de huisartsenpost gebeld en medicijnen gehaald.

Vind het zo raar dat je tegenwoordig geen huisarts aan je bed krijgt, maarja bezuinigingen. Hij heeft nu de hele dag op bed gelegen, dan gaat het wel, maar zodra hij overeind komt......

Morgenochtend afspraak met school voor Jane was het bijna vergeten en acupunctuur, maarja eerst maar eens kijken hoe hij morgen is. Naar die school zou ik alleen kunnen gaan.

Dan ook nog sms van mijn broertje dat zijn vrouw wil scheiden, erg moeilijke situatie, vind het heel erg vooral omdat zijn vrouw en kinderen hem alles is.

En mijn vriendin die gaf borstvoeding maar niet op de goede manier waardoor ze een abses kreeg in haar rechterborst. Met een operatie die abses verwijderd, nu heeft ze een gat in haar borst. Het gaat gelukkig al beter met haar.

Ik merk, vooral ook wat mijn man betreft, dat ik hier snel emotioneel van wordt. Het gevoel hier dat je dierbaren zomaar ineens kunt verliezen, zoals ik met mijn ouders meegemaakt heb.

Maar met mijn man komt het wel goed, het is niet iets ernstigs hebben ze gezegd. Ik kijk het morgen nog aan anders bel ik gewoon onze huisarts.

Met Jane gaat alles gelukkig goed. De tompouce heeft gesmaakt, manlief heeft er ook lekker van gesnoept.

Ze is 71,9 cm en weegt 7930 gram, hoofdomtrek is 44,8 cm. Ze kan ook al dingen die ze pas met 9 maanden hoeft te kunnen zoals Dadada zeggen en dingen van de ene hand doorgeven naar de andere hand. Haar verkoudheid is gelukkig ook weer over. Zo'n raar idee dat ze over 4 maanden al 1 jaar is, dan is ze geen baby meer maar een dreumes.

Al met al een emotionele achtbaan hier, maar we komen er wel weer bovenop!

Dikke energie knuffel voor iedereen! X

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie - jeetje, vervelend zeg, al die gebeurtenissen om je heen! Zacht gezegd! Ik hoop dat je man snel op knapt, dan is dat vast weer een zorg minder! En een abses van verkeerd bv geven heb ik nog nooit van gehoord - getsie!

En een scheiding is ook heftig voor je broertje zeg! Ik hoor het echt veel om me heen en bij allemaal waren het de vrouwen die er toe besloten... Kan me voorstellen van de emo-achtbaan dan voor je!

Sinds de bevalling merk ik zowiezo ook dat ik een stuk sneller emotioneel ben. Weet niet of het de vermoeidheid is of de hormonen die er nog uit moeten, maar bij een scheet komen de tranen soms al! Echt bij de stomste dingen! Zoals na een telefoontje van de week naar een gastouder - daarna kon ik wel janken - het idee om Levi straks daarheen te moeten brengen als mijn verlof voorbij is - rotgedachte! Maar gelukkig heb ik nog 2 maanden verlof...

Haha Okaasan - je hebt je best gedaan om je "achterstand" weg te werken zeg! Maar goed om te lezen dat de freya dag goed bevallen is. Kan me voorstellen dat het fijn is om (h-)erkenning te krijgen van anderen, zoals via die lezing. Stukje bevestiging dat wat je voelt / ervaart "normaal" is is denk ik voor veel mensen wel prettig (haha, of in ieder geval voor ons vrouwen om het verschil in man en vrouw maar door te voeren ;-))...

Lekker, een vakantie in het vooruitzicht! Hopelijk lekker warm daar want hier zijn die lekkere temperaturen van vorige week helaas weer verdwenen...

Gelukkig dat mijn stukje niet als klagen over kwam bij je. Levi heeft inderdaad nog een flinke bos met haren. Geloof ook niet dat dat nog uit gaat vallen, want ik begreep dat dat dan met 6 weken ongeveer zou gebeuren en dat is hij vandaag precies en ik heb nog geen haar gevonden ;-)... Zal zo even kijken of ik een fotootje kan bijvoegen van hem...

Megan - vind het ook dapper dat je met een zwangere op vakantie geweest ben - erg confronterend de hele tijd lijkt me! Maar ben wel benieuwd naar de foto van de stier hoor haha!

Dee- klinkt als een dubbel gesprek: wel het begrip en meewerking voor de bollen, maar laconiek over je antistoffen. Lijkt me toch vervelend als ze daar niet op in gaan! Net als Roossie heb ik ook gewoon mijn hoop op de warrige professor gevestigd hoor! Hij klonk zo positief!!! (Zie trouwens al de hele tijd dan ook echt zo'n man in witte jas en warrig halflang grijs/wit haar met een afgezakte bril op het puntje van zijn neus voor me n.a.v. jouw verhaal toen!)

Inge - dus flink ongi geworden nu? Je had al een vervolgafspraak staan toch? Wanneer ook al weer? Sorry, ben ik even kwijt... En is het feestje met de 2 zwangeren mee gevallen?

Clau - en, hoe gaat het op het wachtbankje? Gebruik jij nu ook de utrogestan? En voor hoe lang moet je die nu gebruiken? Want daar was wat in veranderd toch?

Chantal en Babii, hoe gaat het met jullie? Hoe ver zijn jullie nu ook al weer? Voor jou Chantal schiet het al op toch? En Babii, jij was ergens in sept/okt uitgerekend toch?

Nou, ff fotootje zoeken van ons mannetje...

Op de 1e 2 lag hij op het aankleedkussen tussen de voedingen door allemaal gekke bekken te trekken. Dan is hij altijd op zijn helderst en probeert hij soms ook al wat te brabbelen (ligt dan druk te maaien met zijn armen en vaart te maken voor een geluidje tot er uiteindelijk een kleine "euh" uit komt gestoten ;-)) en die andere was in de box tussen al het speelgoed wat hij gekregen heeft...

[ATTACH=CONFIG]3834[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3836[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3835[/ATTACH]

Geplaatst

ohhhhhhhhhhhhhh ink wat een mooi kereltje wat zullen jullie trots zijn.

hier nog lekker op het bankje ik voel me goed en ik voel niets dat had ik de vorige keer ook hoor ik weet het echt niet. het voelt wel goed maar ja hoop doet leven.ik moet 18 dagen de bollen gebruiken.

ik was zowaar trots toen ik vandaag hoorde dat het umc een eicelbank heeft alsof je aandelen hebt in het zkh hahaha

Geplaatst

Hey clau,

Ik had eroverheen gelezen maar het lijkt alsof je een tp op dag 2 hebt gehad? En wanneer hoor je nu van de cryos dan, op welke dag worden ze ingevroren?

Ik moet er ook weer even voor gaan zitten om goed te reageren. Ookasan, heel veel plezier op la palma. Ik hoop dat het jullie echt goed gaat doen, want het klinkt alsof jullie het beiden hard nodig hebben. Kan me zo goed voorstellen wat je bedoelt , stomme wachtperiode, bahbah. Hou je taai!

Later meer! Lfs Megan

Geplaatst

Clau - dank je wel ;-)))), ja, vinden het echt een heerlijk manneke ;-)...

Fijn dat het wel goed voelt, blijft spannend - duimen draaien voor je hoor!

Hoe gaat dat werken met die eicelbank eigenlijk? Net zoals een zaadcelbank waar vrouwen zich vrijwillig voor aanmelden of moeten stellen iemand zelf aandragen voor die eicelbank voor vervolgens eigen gebruik? Heb er nog niets over gehoord, behalve in Dee's berichtje dan...

Geplaatst

@Ink, wat een mooi mannetje! En hij kijkt al zo wijs uit de ogen!

Met manlief gaat het al een stuk beter dan gisteren, nog wel duizelig maar niet meer zoals gisteren.

Met mijn broertje gaat het minder, mijn schoonzusje wil echt gaan scheiden, echt triest.

Maar ook leuk nieuws, bij Jane komt een tandje door!

Liefs Roossie

Geplaatst

megan ik heb de tp gehad op dag 3 en de cryo s zijn ingevroren op dag 4 ik heb 8 cryos waarvan 6 morulas en 2 van 8 cellig of 10

Geplaatst

Ink!!! Wat een knapperd!

Zijn vandaag naar drK geweest in UMCU. Was een prettig gesprek! Ook wij gaan voor de pipelle. En dan vooral voor het neveneffect ervan. Dt een biopt wellicht gunstige invloed heeft op de innesteling. Voor haar onderzoek vallen we wrs niet in de goede categorie, omdat ik even zwanger ben geweest. Maar dat maakt voor ons niet uit. Ze vond ook het feit dat we even zwanger geweest zijn een goed teken en een goed uitgangspunt voor een nieuwe behandeling. En een raar ding van mijn lijf dat ik gewoon een menstruatie heb overgeslagen. Maar ja, dat weet ze aan het ontzwangeren. Dus ja,, daar gaan we weer dus ;-)

We moesten wel beiden even zuchten toen we weer dat verrekte ziekenhuis inliepen. maar dat wordt dus eind april weer starten met prikken dus.

Megan al de biopt gehad?

Clau wat een prachtig resultaat joh! Hoe gaat het nu met je?

En de rest.. As always; denk aan jullie!

Liefs,.Inge

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo ik ga er ook eens even voor zitten!

@ Ink, wat een prachtig ventje!!! ik kan me zeer goed indenken wat je bedoelt met heel emotioneel zijn. En dat je er nog niet aan moet denken om hem weg te brengen, dit lijkt mij ook verschrikkelijk. Ik weet heel veel mensen doen het, maar ik zou volgens mij het liefst een jaar ertussenuit gaan om de babytijd rustig af te maken, samen met man dan zeg maar, zodat je zelf ook af en toe wat anders kan doen J. In Scandinavie krijgen vrouwen volgens mij een jaar verlof ofzo, dacht ik. Maar goed, denk er nog maar niet aan, je groeit er vast vanzelf naar toe. Hee hoe gaat het met je zus eigenlijk?

@ Roossie, zo, dat was een hoop tegelijk zeg. Hoe gaat het nu met je man? En die scheiding van je broer, ai, dat is wel heel naar. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de reden. Heb het idee dat er dan vaak een ander in het spel is. Als je schrijft dat zijn kinderen en vrouw hem alles zijn, dan kan het er toch niet aan liggen dat hij te weinig tijd doorbrengt met ze, bijvoorbeeld…..maar goed het gaat me verder geen bal aan natuurlijk ;-)

@ ookasan, ik vind het wel dapper dat jullie naar de Freya dag zijn geweest eigenlijk. Je laat dan toch ook best wat van jezelf zien. Zijn jullie nog in contact gekomen met anderen? En goed het verhaal te horen van de verschillen tussen man en vrouw. Het blijft lastig soms inderdaad. Maar goed jij zit nu lekker op La Palma! Hoop dat jullie verkwikt terugkomen.

@ Inge, wat goed dat je mee mag doen! Ik was gisterochtend bij dr. K. en ze heeft het toen bij mij gedaan inderdaad. Grappig dat jij er die middag was. De inclusie criteria zijn in ieder geval drie verse mislukte pogingen, of 10 embryos zonder resultaat. Los van de keer dat ik een missed abortion had, kom ik er wel aan, maar ik zit wel op het randje daardoor. Dus jij dan helemaal inderdaad, maar toch fantastisch dat ze het gewoon wil doen bij je. Tsja het is niet gezegd dat het werkt; ik begreep van Dee dat prof B. binnenkort naar een conferentie in Istanbul gaat waar de pipelle een hoofdonderwerp is. Het is dus wel een ‘ ding’ zeg maar! Maar hij was nog niet helemaal overtuigd dacht ik…maar maakt niet uit! Ik geloof er in! Dit gaat werken bij mij! Tsjakka! Haha. En bij jou ook! Samen achter de kinderwagen!

@ Dee, goed dat je utro mag gebruiken bij je cryo. Daar werd niet schamperig over gedaan? Zo van, prima als u dat een beter gevoel geeft maar het helpt toch niet…..? Bij mij deden ze dat een beetje (Dr. C) toen ik zei dat ik lang protocol wilde. En ondertussen was die dr. K het mooi met mij eens.

@ Clau: waah, dag 9, dat schiet op! We duimen!

@ all ik zit eindelijk achter de pc dus kan nu het fotootje showen. Ik heb er flink op getrapt de paar keer dat ik er langs kwam. Dus dat moet genoeg zijn.

De pipelle was wel goed te doen. Meteen mijn schema voor de volgende poging geregeld, wel goed dat ik erbij was want zij wist het allemaal niet meer zo goed geloof ik. Iemand had dus inderdaad een stickertje met een advies voor kort protocol en 300 ie gonal ipv 225 op mijn dossier gezet. Advies van ‘ het team’ . Maar de beide dames C en K vonden dat ik eigenlijk wel gelijk had als ze alles zo op een rijtje zetten, dat ik beter reageer op lang protocol met het beste resultaat tot nu toe. Vraag me dus wel af hoe goed je eigenlijk bestudeerd wordt daar door ‘ het team’ , tssss….

Maar goed! Zondag prikken. Ik heb een versie van het boekje met lang schema, zonder de pil. Dan begin je op dag 21 in eigen cyclus, en dan op de 2e of 3e dag van je menstruatie ga je stimuleren. Wie mocht er ook alweer niet aan de pil en daarom geen lang protocol? Dit kan dus wel. Weer wat geleerd…………..

Verder nog altijd gelaten, ik geloof er echt niet meer in en ik wil dat ook eigenlijk niet. Kijken of dat helpt, haha. Dus ik doe voor de vorm dit nog, heb bij voorbaat ook geen zin om naar Gent te gaan ooit nog. Inge ik had het ook hoor. Weer naar dat ziekenhuis, ZUCHT!! Stom bezig want ik krijg diploma op 27 april en moet het nu precies uitkienen dat mijn punctie op 28 of 29 april gaat vallen. Hangt af van het moment dat ik ongesteld ga worden, is dus nog even afwachten……..zou ook leuk zijn als het niet op koninginnedag valt….

Nou ik ga lasagna maken! Tot later meiden,

Liefs Megan

[ATTACH=CONFIG]3895[/ATTACH]

Geplaatst

Oh wauw Clau - wat goed - van harte gefeliciteerd met weer een mooie test dus?! Super!

Haha, het lukte dus niet om te wachten met testen? Lukte hier ook echt niet hoor! Had je 's avonds getest of 's ochtends? Kan je het al geloven?

Megan - haha, leuke foto hoor! Kon me er echt niets bij voorstellen hoe of wat dan met die stier, maar nou begrijp ik m ;-)... Haha, blond hier denk ik van nature...

Maar jij zit dadelijk dus ook weer in de race? Misschien voor jezelf wel het makkelijkst om er niets van te verwachten - ik had ook zoiets van "de 1e keer zal heus niet gelijk lukken". Is ook stukje zelfbescherming denk ik. Maar naarmate de testdatum in zicht kwam, kwam de hoop toch ook weer om de hoek kijken. Fijn dat de pipelle goed te doen was. Wel stom dat het niet klopte op je dossier zeg! Je moet echt met alles zelf zo goed overal bovenop zitten!

Leuk dat je naar m'n zus vraagt - daar gaat het goed mee. Ze is 22 sept uitgerekend en is een jongetje. Ik vind het nu wel erg leuk dat er zo weinig leeftijdsverschil zit tussen Levi en zijn toekomstige neefje, zodat ze samen kunnen spelen, maar de 1e keer dat ik haar in mijn zwangerschapskleding zag moest ik wel even slikken en dacht ik gelijk "oh, ik hoop dat ik die ook ooit nog eens aan mag hebben" en dan speelt het traject toch wel weer door je hoofd. Maar goed, snel opzij gezet...

Roossie - hoe gaat het nu met je man? Helemaal opgeknapt? En met je broer? Ik denk idd hetzelfde als Megan. Misschien raar want het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar vaak blijkt dat achteraf toch een druppel te zijn die tot dat besluit doet leiden merk ik hier bij mensen die ik ken... Hoe oud zijn de kinderen? Jane trouwens geen last van het tandje dat doorkomt?

Inge - ook voor jou dus een start weer in zicht? Hoe sta je er nu in?

Gaaf hé, die bos met haar bij Levi? Eergisteren hebben we pasfoto's moeten laten maken voor zijn paspoort, zodat we in de zomer wel de grens over kunnen. Achteraf baal ik van de kleding die hij aan had en dat ik zijn haar niet even leuk met gel gedaan had, hihi, de foto's zijn niet echt mooi dus vind ik, maar goed, doen we nu nog weinig aan want de aanvraag vh paspoort hebben we ook gelijk al gedaan... Muts dat ik ben...

Geplaatst

Hai meiden,

Clau, kun je het al een beetje geloven? Blijkbaar word jij met ivf relatief 'makkelijk' zwanger, fijn hoor. Nu duimen dat het goed mag blijven gaan.

Ink, super foto's! Wat een heerlijk kereltje.... En gemengde gevoelens tov je zus' zwangerschap kan ik me goed voorstellen.

Megan vandaag de eerste deca toch? Succes weer met spuiten meid, ppffffffffff. Gewoon maar even verstand op nul, blik op oneindig.....?

Inge, mooi dat het een goed gesprek was! Gaan jullie deze cyclus al voor de pipelle en daarna meteen het korte schema? Vierde poging dus zelf betalen? Ik heb nog een paar Cetro's die t/m april houdbaar zijn maar waarschijnlijk is dat net te laat voor je? Of ga je Orgalutran gebruiken?

Herkenbaar hoor, dat zuchten om de ziekenhuisbezoeken. Kon het eerder nog wel interessant vinden maar nu is het vooral vervelend, weeeeer erheen.....

O ja, nog even over dat lange schema zonder pil: lijkt mij dat dat niet gebruikt wordt bij een punctie onder narcose? Volgens mij gaat het niet zozeer om een lang of kort schema, maar om het kunnen timen van de start zodat berekend kan worden rond welke dag de punctie valt (in het weekend doen ze geen puncties onder narcose denk ik?).

Roossie wat heftig voor je broer.... en ook voor jullie als het zo dichtbij je gebeurt.

Okaasan inmiddels lekker op vakantie? Hoop dat het jou en jullie goed zal doen!

Mijnbaby alweer terug uit Istanbul? Hoe was het??? En nu jullie poging voor de deur, eindelijk weer verder meid! Had je mijn bericht over de medicatie nog gezien (graag ff reactie via pb als je wilt)

Wat betreft de utro in een cryo-cyclus.... op zich hoeft het niet omdat je cyclus niet wordt platgelegd. Maar onder het motto 'baat het niet dan schaadt het niet' (behalve misschien een beetje bijwerkingen) proberen we het gewoon, geeft me een wat zekerder gevoel. Arts kon daar goed inkomen (andere arts vorig jaar ook maar toen is het uiteindelijk niet doorgegaan omdat de 2e cryo niet goed ontdooide) dus dat is fijn.

Iedereen morgen nog vrij? Geniet er van!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden