Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Kom weer even spieken hoe het hier met iedereen gaat, want jullie zitten wel telkens in m'n hoofd hoor!

Wauw, wat lees ik: Jeetje Inge, wat mooi! Een positieve test!!! En ook ik had tot anderhalve week lang na de positieve test elke dag rood, afgewisseld met bruin verlies. Vond het ook doodeng, helemaal omdat alle klachtjes ook overeen kwamen met de aankondiging van ongesteldheid (rugpijn, buikpijn etc), maar zolang het niet door zet blijf er hoop! Zoooooo, dat zou echt super zijn zeg!!!

Dee - geniet van je vakantie en ik lekker doorbroeden! Haha, leuke verhalen over de linker en de rechter. Als ze straks alle twee geboren worden, is het misschien nog wel te zien welke links en welke rechts was :-)... Positive thinking en fingers crossed voor je!

Megan - jeetje, ik blijf jouw gevoel lastig voor je vinden mbt de situatie waar je in zit met leeftijden enzo. Hou vooral vast aan waarvan je denkt dat op dit moment goed voor je is en probeer daar achter te staan, zodat je daar wat kracht uit kan halen. Klinkt misschien raar zo, maar ik denk dat je dan minder snel een keuze maakt waar je later op terug zult komen, want dan weet je gewoon dat dat op dit moment het beste voor je was. Ik schrijf geloof ik erg vaag, maar hoop dat je het kan volgen...

Okaasan - heerlijke verhalen over je tuintje en inmiddels ben je dan eindelijk weer lekker begonnen! You go girl! Nu op naar een hele mooie tp die uitgroeit tot een mooi kindje!

Roossie - jeetje, wat gaat det ijd snel. Je bent al aardig wat weekjes op weg zeg! Heerlijk hoor! Voel je je goed qua klachtjes / misselijkheid etc? En willen jullie over 8 weekjes weten wat het is? Al druk met namen in de weer of hebben jullie die nog liggen na Jane's geboorte?

Chantal, hoe gaat het met jou en je uk?

Clau - fijne vakantie en bijna de 20 weken echo dus ook al! Spannend hoor! Hopelijk een hele mooie echo te zien. En willen jullie weten wat het wordt?

Mijnbaby - hoe gaat het met jullie? Wel fijn hoor, dat er weer meerdere meiden hier zwanger zijn!

Hier gaat het weer wat beter. Ondanks dat ik in m'n hoofd nog steeds erg bezig ben met een 2e kindje. Lees: weer op bepaalde tijden willen seksen in de hoop op een spontaan wondertje, zodat ik hopelijk niet opnieuw de molen in hoef, want meiden, blijf het een kuttraject vinden en besef me des te meer hoe zwaar het moet zijn om na een behandeling ook nog met lege handen te staan... Maar heb nu wel voor mezelf meer geaccepteerd dat die wens voor de 2e er best al mag zijn en het misschien wel al helemaal niet zo raar is, omdat het gezinnetje nu nog niet compleet voelt en ik niet weet hoe lang het kan duren / of het uberhaupt ooit gebeurt, dus dat ik daarom misschien sneller het gevoel heb er weer mee door te willen gaan... Volgen jullie hem nog?

Neemt overigens niet weg dat ik wel onwijs aan het genieten ben van Levi hoor! Hij doet het ook echt super! Al die dingen die Roossie al schreef toen zijn ontzettend waar en zo heerlijk om mee te maken: lekker met Levi in de draagdoek rondlopen en altijd je kleintje dichtbij je hebben is echt een super mooie ervaring die ik iedereen van jullie toewens!

Nou, manneke wordt wakker: mooie timing, want ben aardig aan het einde van m'n verhaal...

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Aargh nee, dat is zeker niet gelukt met die foto Inge!

Maar meid wat spannend! Ik denk ook altijd dat andere mensen het geluk overkomt dat bloedverlies niks ergs is ....dussss.....dat zijn jullie! Jij bent de nieuwe ink! Je bent gewoon zwanger, hè wat stom nou van dat gepruttel anders waren we helemaal door het dolle heen! Ik blijf duimen dat het niks te betekenen heeft. Maar ik snap helaas dat er nog weinig vertrouwen is.

Wanneer komen jullie weer terug?

Ink, wat leuk van je te lezen!! Goed hoe je het opschrijft, ik denk zeker dat je best al mag verlangen naar een tweede. Er zijn toch geen regels voor wanneer je wat moet voelen. En ik ken ook een heleboel verhalen van kinderen die heel kort na elkaar zijn geboren, voor hen alleen maar leuk! En dit traject maakt het zeker logisch dat het sneller gebeurt dan anders. Knuffeltje voor Levi!

X

Geplaatst

inge zoals ink ook al zei hoop zo dat je test nog donkerder word en dat je lekker 9 maanden zwanger

mag blijven.. sterkte nog even met de onzekerheid GRRR...

Ink: leuk om wat van je te lezen :) denken aan een 2e is heel normaal zeker als je

al weet dat je meer als 1 kind wil.. en met oog op het traject wat soms heeeel snel kan gaan maar

soms ook heel lang kan duren.. je kan er geen trouw aan knopen..

Geplaatst

Jee, ink is er weer. Leuk en gezellig en je verhaal is heus niet warrig. Ik moet erg lachen om wat Megan schrijft "Er zijn toch geen regels voor wanneer je wat moet voelen". En zo is het maar net. Knap van je dat je dat nu zelf ook al had ontdekt. Hoop dat dat je goed doet en rust geeft. Lijkt me ook een super ingewikkelde beslissing om voor een tweede te gaan. Zeker als er geen cryo's zijn en je dus weer het hele spuitcircus aan je lijf krijgt. Want wat is dan het juiste moment? Ik denk dat daar hetzelfde voor geldt al jij als advies aan Megan schrijft: gewoon doen wat goed voelt en op het moment dat goed voelt. Wat kan het leven soms toch simpel zijn (schreeft Okaasan die altijd wel ergens een beer op de weg ziet verschijnen, hahaha).

Er zijn inderdaad uitzonderingen, idd bij roossie, maar ik denk altijd dat die uitzonderingen voor andere mensen zijn en niet voor ons.

En waarom niet, je bent al een uitzondering; na drie IVF-en toch spontaan zwanger! Dan kan je heus nog wel een beetje meer uitzondering zijn. Houd vertrouwen en houd moed! Ik vind het echt zo spannend voor jullie (dus hoe spannend moeten jullie het wel niet vinden, poeh hee), maar ook oh zo geweldig en bijzonder. Het moet gewoon goed blijven gaan.

Megan: kan je het forum niet loslaten tijdens je vakantie? Het is natuurlijk ook wel heel spannend hier op het moment. Hopelijk komen jullie nog niet terug, want volgende week wordt het mooi weer. Nog een weekje extra rust zal je vast wel goed kunnen gebruiken.

Hier een ei dat vakantie viert, niets groter dan gisteren. Morgen dus weer terug. Gelukkig iets later dan vandaag, dus we kunnen een heel klein beetje uitslapen. Ik merk wel hoeveel dit zkh-gebeuren weer van mij eist; ik slaap weer super-belabberd en ben daardoor dus bekaf en kom tot niet veel.

Vandaag een paar uurtjes in de tuin gewerkt, we waren er al om 8.40 uur, dat heb je al je een FM om 8 uur hebt. Echt veel te vroeg! Gelukkig hadden we het tuinbankkussen mee naar de tuin, dus ben ik twee keer een powernapje gaan doen, want ik viel bijna om. Maar wat is die tuin geweldig! Nu liggen er op de aanrecht twee kroppen sla (rood en groen), een rettich, een courgette en een dikke bos boerenkool. We gaan de tip van Dee uitproberen; boerenkoolpesto met pasta.

Geplaatst

Ha ladies,

Onzeker dagje achter de rug. Wat bloedverlies en kramp. We gaan pas na maandag opnieuw testen en houden een flinkeslag

Om de arm! Hoop eigenlijk ook dat we de uitzondering eens zijn ;-)

Pittig weer hè okaasan! Ondanks dat je niet kan wachten om

te starten hoef je er nog niet van te genieten hoor! Leuk is anders met zo'n rottig IVF traject!

Ink fijn om weer een berichtje van je te lezen! Sluit me ook helemaal bij megan aan!

Megan het mooie weer komt eraan hoor! Lekker genieten!

Roossie en mijn baby ook veel liefs! En Dee hopenlijk mag je alleen maar smachtend kijken naar de wijn en het mooi niet uitproberen!!

Hoop dat ik nu niemand vergeten ben! Fijn om zo op het enige plekje van ons complex (met Wifi) naar jullie berichtjes uit te kunnen kijken! Thanks hoor! Ben soms wat kort, maar typt echt beroerd op je telefoon ;-)

Dikke hug,

Inge

Geplaatst

Verder niemand hier langs geweest? Het is ook wel erg mooi weer om achter de computer te zitten. Wij hadden weer een tuindagje, want we werden om 9.20 uur in het UMC verwacht en zijn daarna weer doorgereden. Om 14.00 uur brandden we weg op de tuin, en zijn we dus weer richting huis gegaan.

Inmiddels wel telefoon gehad van het lab en vanavond mag ik spuiten. Kijken of ik het nog kan ;-) De ovitrellepen is echt helemaal veranderd; het is nu dezelfde als een Gonal-Fpen. Echt gek, eerst was het gewoon een voor gevuld glazen spuitje.

Vrijdag is de TP als er een cryo goed ontdooit, maar met een 100% ontdooiscore van de vorige 4 cryo's ga ik daar wel van uit.

Nu dus er weer helemaal in de running. Over 2 weken ben ik zwanger! Jeee. Ik heb er echt veel vertrouwen in. Wordt dus lekker hard vallen als het mislukt, maar ik weet inmiddels dat dat vallen niet minder pijnlijk is als je er geen vertrouwen in hebt, dus dan liever zo.

Inge hoe is het daar? Een goede dag gehad zonder krampen en bloedverlies? Oh ik hoop het zo!

Geplaatst

Zo Inge jij bent stoer! Pas na maandag testen. Zijn jullie dan thuis of nog daar? Hoe ging t vandaag? Lastig om uit je hoofd te zetten lijkt me: je moet toch steeds naar de wc....

Okee ookasan, Goed bezig! Succes met de spuit. En die boerenkoolpesto is dus wel een aanrader? Wij hebben hier op een boerderij verse aardappelen en een biet gekocht en daar heerlijke bieten-aardappelsalade mee gemaakt. Yummie, vers eten is echt tien keer lekkerder. De eieren hier smaken ook al zo goed, weet niet waarom.

We wilden oesters gaan zoeken (bubbels erbij) maar kan pas zondag dus dan zijn we er niet meer :-(

Inge: hou vol!

Geplaatst

Okaasan wat spannend weer! Succes met de spuit en duimen voor vrijdag! En wat je zegt; met of zonder vertrouwen val je net zo hard! Duim mee!

Megan klinkt heerlijk relaxt zo op je eiland! Ga thuis de recepten maar eens maken die hier voorbij komen ;-)

Gingen net langs de apotheek om een testje te kopen is ie dicht! Tja zondag hè! Dus nu morgen kopen en dinsdagochtend testen. Maar geloof er niet meer zo in. Ik verlies teveel bloed en heb voor mijn gemoedsrust een tampon in gedaan. Scheelt zo'n 40x broekloeren en wellicht een vieze bikini! Red het wel met een minitampon, maar het zal me verbazen als er nog een streep te zien is dinsdag. (of kan morgenmiddag ook al?)

Liefs Inge

Geplaatst

Even snel weer:

Inge - vandaag vaak aan je gedacht: vind het zo spannend voor je! En ja, ik denk dat het 's middags ook nog gewoon kan. Misschien 2 testjes kopen voor de zekerheid, zodat je evt ook 's ochtends kan testen? Of vriendlief gewoon vroeg op pad sturen morgenochtend en zelf nog even in bed blijven liggen :-)... Ben verder helemaaaal niet nieuwsgierig hoor, ahum...

Okaasan - jaaaa, het is bijna weer zover! En je bent niet over 2 weken pas zwanger: je bent over een paar dagen al zwanger hoor!!! :-)!!! Doe mee met je positieve gedachten!

Verder bedankt voor de lieve reacties meiden - jullie zijn allemaal toppers!!!

Geplaatst

Inge ik hoop dat je er nog steeds genoeg vertrouwen in hebt en vandaag dus een testje gaat kopen. En wat het ook wordt, een Hugo of een Julliette, zakgeld zit er ondanks dat dit een 'gratis kind' is natuurlijk alsnog niet in de eerst tijd. Pff, jullie zo laten schrikken kan echt niet! Hopelijk een betere dag dan gisteren voor jullie.

Hier een luie ochtend, nieuwe jurkje strijken en dan om 11.30 naar een bruiloft van een vriendin. Erg grappig, ik ken alleen haar, maar helemaal geen familie en andere genodigden, maar wij zijn wel daggast. Ben benieuwd wie we allemaal ontmoeten.

Geplaatst

Wat een idee ink! Dat is precies wat er vanmorgen gedaan is ;-) manlief gauw naar apotheek. Maar helaas streepje is met een loep in de verte te zien. Dus misgegaan weer!

Hadden ons er al op voorbereid, en richten ons nu maar op het feit dat er iets bijzonders gebeurt is, wat op zich een goed teken is!

Maar toch; geen zakgeld inderdaad! ;-)

Okaasan fijne dag! Altijd leuk bruiloften!en is de spuit zetten goed gegaan?

Xx

Geplaatst

@Inge, ahnee!!! Ik heb veel aan je gedacht en hoopte maar dat het dit keer echt raak zou zijn. Echt zo'n teleurstelling weer bah. Ik hoop dat je nog wat van je vakantie kan genieten, of ga je in de loop van de week nog een keer testen? Er is in ieder geval wel een wonder gebeurd idd en dat is zoals je zelf zegt een heel mooi teken! Ik hoop dat je dit moed geeft om door te gaan!

@Okaasan, voor je het weet ben je zwanger. Ik gedroeg me al als een zwangere gelijk toen de tp was geweest. Ik hoop zo ontzettend dat dit nu eens goed mag gaan aflopen en dat je dat jurkje die je nu draagt al snel niet meer aan kunt ;-)

Wel mooi weer zeg om te trouwen! Geniet er lekker van. En die pesto klinkt erg goed.

@Dee, nog lekker in de relax mood tijdens je vakantie? Ik doe zo relaxt met je mee dat ik vergeten ben wanneer je nou mocht gaan testen, of meer wanneer je wil gaan testen. Achja ben ook zo'n vergeetachtige drol op dit moment.

@Megan, moeilijk allemaal hoor die beslissingen die je samen moet nemen. Ik hoop dat je lekker van je vakantie kunt genieten, het is nu mooi weer lekker naar het strand?

Met Jane gaat het nu idd erg hard, ze loopt nu langs de tafels en kasten heen. Heb de schoonmaakmiddelen maar uit het gootsteenkastje gehaald. Ze is nu ook sinds deze week echt aan het kruipen geslagen. Ik hoor ook van anderen steeds dat ze ook in haar gezicht zo veranderd. Nee ze heeft nog niet door dat er een brusje in aantocht is, vertel haar er wel veel over, maar zoveel bewustzijn heeft ze nog niet. Het woord NEE is nog moeilijk om haar bij te brengen hahaha.......en als we op bed liggen en ze ligt smorgens tussen ons in moet ik opletten dat ze zich niet afzet tegen mijn buik. Ik hoop dat ze het tijdens de zwangerschap wel gaat begrijpen, misschien als mijn buik gaat bewegen.

@Ink, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Weet je dat ik het al heel hoogmoedig over een brusje had toen ik nog van Jane zwanger was? Komt ook omdat we een cryo hadden, dat maakt je nog wat moediger. Ook omdat bij de eerste tp het gelijk raak was. En na de geboorte van Jane heb ik het er ook veel over gehad, zelfs met de kraamverzorgster hahaha en die zei maar geniet nu maar van Jane. Maarja ik zat met mijn biologische klok in mijn hoofd en het gevoel van we zijn nog niet compleet. Gelijk na de tp van Jane riep ik eigenlijk al, emmy2 we komen jou ook halen hoor!

Dus helemaal niet gek hoor dat je zo denkt en je mag echt zo denken. Je voelt je nu eenmaal zo, je kunt je er dan beter aan toegeven dan tegen verzetten, daar ga je alleen maar ellendiger door voelen. En Levi is bijna een half jaar toch of is hij het al. In UMCU adviseerden ze mij om na een half jaar te beginnen en als ik ongi was, maarja dat ben je al. Waar je wel goed op moet voorbereiden is dat ze willen dat je met borstvoeding stopt als je hormonen moet gaan spuiten. Dus dan zou je sowieso de bv eerst moeten afbouwen. Geef je over aan je gevoel, je mag je echt zo voelen hoor, niet zo streng zijn voor jezelf. En goed samen de beslissing nemen wanneer jullie er samen klaar voor zijn. Ga anders een afspraak maken in het UMCU om het over de volgende poging te hebben, misschien kunnen ze je dan op een wachtlijst zetten. En je bent er dan al mee bezig en zal je misschien een goed gevoel geven.

@Clau fijne vakantie en veel plezier tijdens de 20 weken echo!

@mijnbaby, heb je al bijna je 9 weken echo?

Hier gaat alles goed, wel moe natuurlijk maar dat hoort erbij. Wel een druk weekend gehad, naar mijn oom geweest en daarna door naar een verjaardag. Op die verjaardag was er nog een vrouw die bijna net zover zwanger is als ik, erg grappig. Zij is 8 febr. uitgerekend en ik dus 5. Er waren nog meer kindjes en ik bedacht me wow ik zit nu zelf met een kind op schoot en zelfs 1 in de buik hier tussen. Als ik Jane niet had, wat had ik hier dan weer moeite mee. Dat maakt me toch iedere keer weer bewust.

Verder geen leuk nieuws gehad, mijn tante van 87 is overleden. Ben er niet echt verdrietig van hoor, meer beduusd. Het was geen lieve tante, had haar ook in geen jaren gezien en toch voelt het raar dat ze er niet meer is.

We hebben gisteren zelfs nog kraamvisite gehad hahaha.....vrienden van mijn ouders, ze hebben beschuit met muisjes gegeten hihihi..... Ik zei nou er is nog eentje onderweg dus prik maar een datum in de agenda.

Ik kwam nog iemand tegen die ik van zwangerschapsyoga ken bij de AH. Ik fluisterde haar in het oor dat ik zwanger ben, ze zei ja dat dacht ik al want je was veel slanker toen ik je de vorige keer zag haha...ik begon te huilen toen ik het haar verteld had. Ze zei kan me goed voorstellen dat je er tranen van krijgt. Zij is middels IUI zwanger geweest en heeft nu een mooie zoon.

Morgen alweer 12 weken, het gaat echt snel! En zondag wordt Jane 1 jaar, ik vind het best wel spannend, zo'n belangrijke dag voor haar. Heb alleen familie uitgenodigd, dat is al een huis vol met mensen. Vrienden hebben we uitgenodigd voor een picknick in het park.

Liefs Roossie

Geplaatst

Oowh Inge.....wat zonde.....:-(

Had het zo gehoopt voor jullie. Maar inderdaad wel héél frappant dat dit is gebeurd zeg...! Ik wil nu helemaal naar de natuurarts ! Denk jij ook dat het daardoor komt? En heb je ook alcohol gedronken? Dat verdunt je bloed. Dus dan zou er op stollingsgebied wellicht nog wat te halen zijn.

Roossie, hoop meegemaakt. Gecondoleerd met je tante. Gaan jullie wel naar de begrafenis? Jeetje, zondag al de grote eerste verjaardag!!! En wat bijzonder om dit mee te maken terwijl je weet dat nummer twee onderweg is. Natuurlijk word je emotioneel als je het je zo weer realiseert. Het is een lange weg geweest en nu gaat het gewoon helemaal goedkomen.

Ookasan wanneer komt het telefoontje? Raak de dagen een beetje kwijt hierzo. Hoeveel had je er ook alweer in de vriezer?

Grtz!

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Vanaf vakantieadres... kunnen in ons huis niet internetten maar hebben een sleutel gekregen van een ander pand vlakbij, waar we wifi ontvangst kunnen krijgen.

Snel wat bijgelezen en ga nu niet op iedereen reageren maar even de hoofdpunten:

Inge: wat ontzettend balen dat de zwangerschap niet doorgezet heeft..... Het was zo mooi geweest (een 'gratis kind' zoals Okaasan schrijft, hihi). Maar idd een goed teken dat je lijf nu wel zelf wat lijkt te doen! Lekker doorgaan met het slikken van de pillen en druppels, wie weet! Kunnen jullie nog wel genieten van de vakantie? Of heeft dit er allemaal aardig ingehakt?

Okaasan: moest erg lachen om je foto van de lege pestopan! Het was dus een succes..... :-) Recept aub!

Gevulde pasta erbij gedaan of 'gewoon' iets van tagliatelli/penne/spaghetti?

Succes met de tp!

Ink: goed om weer van je te lezen en gelukkig weer wat positiever!

Tot aan zondag was ik behoorlijk relaxt.... maar toen sloeg de testdrang genadeloos toe. Bij alles wat ik voelde vroeg ik me af of het een goed of slecht teken kon zijn. Zondag op maandagnacht ook gedroomd over testen (in een sushirestaurant?), dus toen ik gisterochtend wakker werd toch maar een vroege test (13 dagen na punctie) gedaan: hartstikke negatief (o wat haat ik die dingen, al veel te vaak gezien). Tja. Toen we 's middags met de auto op weg waren en geen benzinepomp konden vinden kookte ik van binnen werkelijk van woede. Ipv te schelden gingen de sluizen open, keihard zitten janken in de auto en dat luchtte wel op. Ergens nog een klein beetje hoop op een wat latere innesteling dus morgenochtend nog een testje doen.

Verder hebben we het heerlijk hier. Mooi plekje en lekker warm. Alleen gingen we weg vanwege het slechte weer in NL en nu is het daar ook warm zagen we. Jammer dat we dan die mooie dagen daar missen (en als we terugkomen het waarschijnlijk weer regent en kouder is).

Ik ga er weer vandoor, in luie stoel onder een boom, 1e boek is bijna uit! Einde v/d middag naar een dorpje verderop, mooi chateau en park er omheen bekijken en lekker hapje eten.

Geniet allemaal van het lekkere weer!

Liefs

Geplaatst

Roossie Jane al een grote meid, die eerste verjaardag is zo cute en leuk :)

gecondoleerd met het verlies van je tante..

Inge kut kut had zo voor je gehoopt.. maar het is wel een goed teken..

Dee: oei oei meid je heb wel erg vroeg getest, hopelijk zul je een knal positieve test hebben over een

paar dagen.. het kan nog echt hoor, je bent erg vroeg met testen..

Clau: hoe was je echo?

Ons 9 weken echo was heel goed gegaan, de kleine loopt 2 dagen voor :) en we mogen volgende week

op intake bij de VK weer een echo dus met 10 weken JEEJ!

Geplaatst

Mijnbaby: gefeliciteerd met de mooie echo. Fijn als je naar de VK mag. Eindelijk weer verlost van het zkh.

Hè Inge, wat ontzettend stom dat het nu toch mis is (en dat is wel heel netjes uitgedrukt), maar net als jij al schrijft, is het natuurlijk wel geweldig dat er zomaar spontaan iets gebeurd. Na mijn VMK was ik ook echt wel blij dat er iets gebeurd was, het kon, ik kon zwanger worden, maar nu nog goed. Na alle ellende die daarna kwam was dat gevoel helemaal weg. Maar toch is er wel iets van blijven hangen, want ik heb nu veel meer vertrouwen in de cryo's dan ooit. Ik hoop dat er bij jou ook iets blijft hangen van deze, toch mooie, gebeurtenis. En het is niet erg als er niet veel blijft hangen, een beetje is ook al hartstikke goed. Niet te streng zijn voor jezelf.

Roossie: leuk dat Jane met zulke sprongen vooruit gaat. Over een paar maanden heb je weer zo'n heel klein frummeltje en dan vraag je je hardop af of Jane ook zo klein is geweest. Gek toch dat het zo snel gaat, ik vind dat soort dingen echt ongelooflijk. Net zo als ik me iedere lente weer verbaas over al dat mooie jonge frisse groen en met wat voor vaart dat de grond en de bomen uitspuit. Ongelooflijke dingen vind ik dat. (lekker naïef kan ik zijn hè [bloos-smiley])

Ik kan het me zo voorstellen dat je in tranen bent als je verteld dat je zwanger bent. Ik geloof dat ik de eerste weken alleen maar huilen ga, bij iedereen die ik het vertel. Hahha, dat wordt nog wat.

En Gefeliciteerd met je 12 weken! Die mijlpaal is alvast gehaald. Op naar de volgende.

Dee, het recept van de boerenkool was echt heel simpel:

Ik heb het ongeveer zo gedaan: klik!

Maar dan ook een beetje geraspte Comté (dat had ik in huis) en een grote hand pijnboompitjes erin gedaan. Dat hoort gewoon in pesto. Verder geen rookworst erbij, want wij eten geen vlees. Maar ik had wel deze tofo gebakken, die is zo ontzettend lekker: klik! En dan die onderste gerookte met amandelen en tofu.

En erbij verse pasta, weet niet hoe het heet, maar het waren smalle tagliatelle.

Knap hoor dat je zo relax was. Ik doe het je niet na, maar verdorie, een blanco test. Pfff, dat hakt er dan weer in. Ik hoop ook heel erg dat je te vroeg getest heb, want volgens mij was gisteren 9 dagen na TP? Oh ik hoop dat jullie morgen, overmorgen of misschien zelfs pas de dag daarna een hele mooie test hebben.

Alle vakantiemeisje: nog heel veel plezier, hopelijk net zo mooi weer als hier. Maar hier wordt het vrijdag al weer minder mooi.

Spuit zetten is prima gegaan. Wel gek hoor, het is een hele andere spuit en de gebruiksaanwijzing klopt helemaal niet (de stap luchtbel eruit spuiten staat wel in de bijsluiter beschreven, maar die optie met bijbehorende symbooltjes zit niet op de spuit). Gelukkig ben ik bekend met de Gonal spuiten, maar een normaal recht toe recht aan spuitje vind ik toch fijner. Kun je tenminste zien wat er gebeurd.

De TP is vrijdag, dus het telefoontje ook dan. Maar ze bellen tussen 11-12, dat was toch altijd een uur eerder? Nog drie nachtjes, dan TP. Daarna nog 5 nachtjes en dan de sleutel overdracht. Voel me bijna een klein kind, al die nachtjes tellen :-)

Nu nog even klagen over mijn werk: wat haat ik die mensen daar. Getverdemme zeg. Collega komt binnen (tevens directeur), kijkt verbaast dat ik er ben (ja hoor staat gewoon in het agenda wanneer ik er ben), zegt hoi, kijkt nog verbaasder, ik zeg hem ook gedag, hij trekt zijn wenkbrauwen nog hoger op, (ik heb hem nog niet gesproken sinds ik weer begonnen ben), draait zijn rug naar mij toe en gaat aan andere collega op de kamer uitgebreid vragen hoe het met haar is. Ongelooflijk, hoe kun je zo totaal niet geïnteresseerd zijn. Nou ja, het is dat ik nu niet in de positie ben om van baan te wisselen, maar anders. Ik weet niet hoe lang ik hier nog blijf werken. Iemand een heel goed plan om iets voor mij zelf te beginnen?

Bruiloft was gisteren wel erg leuk en gezellig. We kenden behalve het bruidspaar en de moeder van de bruid helemaal niemand, maar hebben erg gezellig gekletst met allerlei mensen.

Geplaatst

Hè verdorie Dee, niks zo frustrerend als

een lege test! Hoop maar dat ie te vroeg was! Wat een klote tijd ook e! Wachten, broekloeren , elk signaal tegen elkaar afwegen, wegdromen, vrezen, in gedachten al een bevalling doorlopen etc etc..

Oh sorry; je was zo relaxt en nu dik ik het ook nog even aan! Naja je hebt toch niet dagelijks internet toch ;-)

Hier alles weer rustig en kalm. De hierbovenstaande regels heb ik allemaal doorstaan afgelopen week en hoe klote ook, duidelijkheid vind ik ook wel weer prettig. En ik de k zeker dat de natuurarts en de pillen hier een goede bijdrage aan geleverd hebben. In ieder geval genoeg te bespreken als ik er weer heen moet. (half augustus) megan ik vind zeker dat je er heen moet aan! ;-)

Fijn mijn baby een goeie echo! En roossie alvast gefeliciteerd met je moppie! Pas maar op straks is ze 16 en moeten jullie ruzie maken over hoe kort de rokjes mogen bij het uitgaan ;-)

Liefs inge

Geplaatst

En okaasan wat een ongelofelijke hark die baas van je! Wrs weet hij zich geen houding te geven met een antwoord wat anders is dan "gaat prima" .. Hij had je best even kunnen uitnodigen voor een gesprekje onder vier ogen. En dat mag je hem nog eens terug geven ook! Bah!

Enneh.. Ik hou ook enorm van de lente, het zien losbarsten van de natuur! Ook heerlijk om mijn tuin aan te leggen en alles te zien groeien.. Dus helemaal niet raar maar heerlijk en voor jou -jullie- een enorme ontspanning! Geniet er van!

X

Geplaatst

@Dee, je hebt vast veel te vroeg getest, ik zou een paar dagen wachten, zo'n witte test of een vage test aanstaren wordt je alleen maar verdrietig van. Ik weet niet of je in kunt houden natuurlijk. Geniet nog maar lekker van je vakantie, klinkt leuk dat uitstapje.

@Okaasan, jemig wat een botte directeur heb je, hij had je best even aan kunnen spreken. Eigenlijk zoals Inge zegt een gesprekje onder vier ogen, zo hoort dat. Ik verbaas me ook altijd hoe snel alles weer groen kan zijn buiten, zo mooi ook om daar bewust even stil te blijven staan. Fijn dat het goed ging met de spuit! Ja ze belden altijd een uur eerder, misschien een ander protocol ineens?

In principe zou je heel goed voor jezelf kunnen beginnen in hetzelfde beroep die je nu beoefend. Eigenlijk zo'n beetje zoals ik. Ik ben wel begonnen vanuit mijn uitkering, dat is wel makkelijker je kan dan proberen voor jezelf te beginnen lukt dat niet dan kon ik weer terugvallen op mijn uitkering. Maar wat je ook kunt doen naast je werk proberen voor jezelf te beginnen, als je dan een aardige klantenkring hebt opgebouwd hebt, of het gevoel hebt dat jullie het zo ook kunnen redden met het aantal klanten die je hebt, kun je ontslag nemen. Het zou wel super zijn voor je denk ik, vooral als de kleine in aantocht is. Misschien kunnen we dan wel een keer samenwerken, we hebben raakvlakken. Ik vond het ook eng hoor om te starten, maar als je eenmaal een opdracht hebt dan gaat het steeds makkelijker. Bij mij heeft het een jaar geduurd eer het echt aan het rollen ging. Ik krijg ook regelmatig opdrachten die jij beter zou kunnen doen. Ohja als je dan voor jezelf begint wil ik je website wel maken ;-)

@Inge, het blijft idd erg bijzonder dat je spontaan zwanger bent geweest. Zeker iets om met die natuurarts te bespreken. hahaha grappig hoe kort de rokjes mogen bij het uitgaan, ja dat zal vast wel gebeuren. We grappen er ook over dat mijn man de jongens op de brommers van de deur weg moet houden.

@mijnbaby, wat goed dat je echo goed was! Nu lekker naar de vk, veel relaxter.

@Megan, er was geen uitvaart. Mijn tante is vandaag al gecremeerd. Ze wilde geen uitvaart, geen kaarten versturen en geen bloemen. Mijn oom en neef mochten even in de kist kijken en toen ging die dicht. Ze heeft zich erg vereenzaamd, ze liet de buurvrouw wel toe die haar uiteindelijk hielp met schoonmaken, schijnt nog al een zootje te zijn geweest in dat huis.

Vandaag een heel stuk wezen fietsen met Jane, ze kan nu langer op de fiets zitten zonder in slaap te vallen, wel fijn. Zo kan ik ook weer een stuk verder weggaan met haar en ook langer. Dus voor eventuele dates, fietsen is ook een optie voor mij.

Maar wij gingen op zoek naar een schoen die ze verloren had, was wel zonde was een leuk paar. Ze had het vorige week verloren toen ik mijn iphone liet maken, daar was het glas van kapot. Heb het laten repareren bij de buren van Wesley Snijder hahaha... hij woont er niet meer natuurlijk, maar zijn huis staat nog te koop. Heel mooi huis dat 1.9 miljoen moet gaan kosten. Efin op de terugweg boodschappen gedaan, zie ik ineens een voetje zonder schoen. Vermoeid nog teruggelopen naar de kruidvat waar we voor het laatst waren. Had haar in de winkelwagen gezet, had geen puf meer om haar te dragen, maar dacht ach ligt daar toch niet. Vandaag de hele fietstocht over gedaan en ook weer naar het winkelcentrum. Kwam ik bij de kruidvat, wat stond daar op de toonbank, haar schoen!!! Ik was helemaal blij, later dacht ik hoe blij kun je zijn met een schoentje hahahaha.......Manlief ook blij, want hij vindt het ook een leuk paar en van een vriend van hem gekregen. Daarna nog een stukje verder gefietst en vermoeid kwamen we thuis. Heel verhaal, maar weer een avontuur hahaha.......

Liefs Roossie

Geplaatst

He, wat een kutberichtjes hier! Inge - ik vind het echt heel knap van je dat je er wel wat positiefs al uit kan halen hoor! Is natuurlijk ook wel super dat er nu spontaan wel iets gebeurd is, maar geloof dat hier de teleurstelling wel eerst flink zou overheersen voordat ik dat zou kunnen zien, dus dikke complimenten hoor!

En Dee - hoop inderdaad dat je te vroeg was en je straks wel een positieve test te zien krijgt!

Roosie- thanx. Sja, dat stoppen vd borstvoeding had ik al eerder gehoord ja. En dat maakt het nu wel dubbel voor mij: aan de ene kant wil ik het traject wel weer in om op een 2e wondertje te hopen, maar tegelijkertijd geniet ik nog zo van de bv geven, dat ik eigenlijk het liefst door wil gaan tot hij 1 jaar oud is... Dus dat zou dan nu nog 7 maanden wachten zijn... Ik vind het lastig, want als ik nu zou stoppen met bv om die reden, heb ik het gevoel dat ik Levi iets ontneem waar we beiden nog van genieten...

Lukt bij jou de bv nog? Want ik hoorde dat het vaak tijdens een zwangerschap wat terug loopt?

En leuk zeg, de 1e verjaardag van Jane! Flink wat foto's laten maken! En waar komen de kaarsjes in te staan? Taart of tompoucen?

Okaasan - eigen mini restaurantje in je mooie moestuintje starten met al die leuke recepten van je??? Wat een lul zeg, op je werk!

Mijnbaby - super, weer een mooie echo! En heerlijk om over te kunnen stappen op eigen vk he?!

Geplaatst

@Ink heel herkenbaar dat dubbele gevoel dat had ik ook. Gelukkig hoefde ik niet te stoppen met bv althans ze lieten die keuze aan ons over. Ik wilde Jane ook niet tekort doen, zo raar ook on dan ineens over te stappen op kunstvoeding als je al zo lang bv geeft. Maar misschien kom je eerst op een wachtlijst van 3 maanden zo lang was die althans in 2010. Dan blijven er minder maanden over. Wat mij vooral zorgen baarde was mijn leeftijd, gelukkig heb je dat niet. Mijn bv wordt idd minder dat gebeurt tussen de 10 en 20 mnd ik merk het tijdens het kolven daar komt max 50 ml uit. De rest vullen we met gewone melk aan, dat mocht ze van de kinderarts al hebben. Komt niet op een paar weken aan. Gelukkig vindt ze het lekker!

Doe in ieder geval wat je gevoel zegt. Over 7 mnd kun je alsnog voor een brusje gaan san heb je Levi gegeven wat je hem wilde geven. Ik weet het 7 mnd duurt erg lang voor je gevoel. Informeer in ieder geval naar de wachtlijst.

Succes met het nemen van de beslissing!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden