Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed gedaan hoor Dee, niets doen wat je niet trekt. Ook al lijkt het misschien heel onaardig. Gewoon doen wat voor jou het beste is.

Roossie, is Jane weer helemaal heel? Niets aan overgehouden toch zeker?

HEt is zeker stil hier. Ook mijn schuld, maar we zijn de hele tijd in het nieuwe huis en daar hebben we geen internet. Op mijn telefoon typen heb ik zo'n hekel aan, maar ik lees jullie wel in de abonnement-mailtjes die ik iedere dag krijg.Het nieuwe huis gaat de goede kant op, elektricien en stukadoor zijn klaar. NU moet het drogen en dan kunnen we schilderen. Vloeren moeten we nog uitzoeken voor boven en voor beneden alleen bestellen. Zit wel levertijd op, dus we zitten een tijdje op het kale beton. We hebben ons oude huis nl. verkocht en moeten er over 3 weken uit zijn.

Inmiddels ook alweer 3 FM achter de rug en gespoten. Maandag gaan ze ons laatste cryo ontdooien, dus ik hoop dat dat goed gaat. Verder merk ik dat mijn vertrouwen weer tot een dieptepunt gedaald is na die ontzettend mooie cryo van vorige keer die het toch niet deed.

Ook veel gezeur op mijn werk. Ik hoef voorlopig niet te komen, maar moet voor een herbeoordeling naar de Arbo. Ik had 'geklaagd' over de werkzaamheden die ik moest doen. Dat ik dat veel te hectisch en veel te veel stress vond. En bovendien was het niet volgens de gemaakte afspraken. Vorige week woensdag heb ik me dus ziek gemeld, omdat ik het echt niet trok. Nu hoef ik dus niet meer te komen. Erg vervelend allemaal. Ik probeer me er niet te veel zorgen over te maken en richt me nu volledig op ons nieuwe huis.

Nou ja, een heel verhaal, beetje ego, maar ja ik had ook zo lang niets geschreven :-)

Hoe is het met alle andere meisjes?

Geplaatst

Hi meiden,

Ook van mijn kant even stil. Inderdaad neem ik even wat afstand van het forum, ik probeer terug te komen tot mijn eigen gevoel, wat wil ik (nog). Als ik hier teveel lees word ik ook meegezogen in mogelijkheden en theorieën en ook de zwangerschappen. En dan krijg ik misschien geen eerlijk vergelijk voor mezelf, als jullie snappen wat ik bedoel. Ik heb iBooks ontdekt en dit helpt me om niet te vaak op t forum te kijken en ik kijk eigenlijk alleen hier.

Ik doe het ook in voorbereiding op onze afspraak bij therapeut, volgende week vrijdag.

Verder alles ok, ook wel weer dingen gebeurd, vriendin is bevallen, rare opmerkingen van teamleider.

Ookasan, ik wens je veel succes met de cryo poging en de perikelen op je werk.

Dee, ik hou je in de gaten uiteraard ook vanwege mijn eigen afwegingen :-).

Inge, knuffel! Hows libe?

Roossie, Mijnbaby, goed voor jezelf zorgen en lekker dik worden!

Tot later dames, liefs!

Geplaatst

@Ookasan, ja Jane is helemaal heel hoor, ze is weer het vrolijke ondeugende meisje. Leuk dat je zo met je nieuwe huis bezig bent, samen jullie nestje bouwen! Succes ook met de verhuisdozen! En ondertussen tussendoor de fm's, hopelijk gaat het deze keer wel lukken ik duim voor je door hoor!

@Megan, kan me voorstellen dat je tot jezelf wil komen en dat daarvoor afstand tot het forum nodig is. Fijn dat je een therapeut gevonden hebt.

Moeilijk ook weer dat je vriendin bevallen is, of vond je de dikke buik moeilijker? En ook die teamleider pfff sommige mensen zou je wat.

Ik ga hier weer verder met vakantievoorbereidingen, kort broekje repareren van Jane, meeneem lijstje afmaken en filmpjes op de ipad zetten voor in het vliegtuig.

Liefs Roossie

Geplaatst

Meiden, kom jullie even een digiknuffel geven!

Het meer afstand nemen van het forum doet me goed, maar denk wel aan jullie hoor en kom regelmatig toch even spieken hoe het met jullie gaat!

Wij hebben de knoop doorgehakt dat we begin 2013 contact op gaan nemen met het UMC.

En dan gaan we van een wachtlijst uit voor we gaan starten, zodat ik in ieder geval Levi borstvoeding kan blijven geven tot hij 1 jaar is. Hoop eigenlijk natuurlijk dat ik gewoon bv kan blijven geven tijdens een verse behandeling, maar goed, weet niet wat ze daar van vinden en ik wil daar nu nog niet teveel over nadenken.

Vind het idee wel erg spannend hoor: dat deze keer gelukt is, wilt niets zeggen over een volgende poging, maar het lukt me aardig om daar nog niet teveel bij stil te staan gelukkig!

Succes allemaal en hoop toch echt weer eens op goed nieuws hier hoor!

Geplaatst

Hoi allen,

Ik heb met veel bewondering al jullie verhalen gelezen.

Ik vind het heel knap dat jullie zoveel steun aan elkaar kunnen geven hier op het forum.

Mijn situatie ligt dan wel een beetje anders dan die van jullie, ik heb namelijk vier prachtige kinderen mogen hebben zonder 1 enkel noemenswaardig probleem.

Ik zit in een situatie waarin ik een iets jongere pracht kerel ontmoet heb.

We zijn al drie jaar bezig om samen een kindje te krijgen (Hij heeft nog geen eigen kindje)

Maar na drie jaar is er nog steeds geen enkele zwangerschap geweest.

Dus ja dan val je in die mallemolen van de medische wereld, blijkt er op het eerste gezicht niet veel aan de hand,

de eerste zaadtelling was niet goed, de tweede wel.

En toen was mijn linkereierstok nooit meer zichtbaar, nooit iets over gehoord vroeger.

Enkele maanden geleden een laprascopie gekregen om die linkereierstok terug naar voren te brengen omdat ze anders misschien niet met de IVF zouden beginnen.

Na de operatie gehoord dat dit niet lukte zonder dat ze mijn eierstok zouden moeten weghalen hebben.

Geen optie dus zei dokter van heusden.

Maar kreeg toen wel van hem te horen dat de IVF groen licht kreeg.

Toen hadden we net vakantie, dus nog even uitgesteld.

Wel al de prikinstructies gekregen en mijn behandelschema.

Moest op dag 1 beginnen met deca en dan afspraak op dag 2 of 3 voor een echo om dan met de gonal-f te beginnen.

en dan moet ik een spuit pregnyl nemen en dan de ultrogostan.

Heb net met het de fertifoon gebeld omdat ik nu al roze heb, mag morgen voor men echo en dan starten met de deca.

Maar dat is dan toch niet meer dag 1 of ben ik nu zo fout??

Weet iemand hier meer over?

Ow ja toen ik de medicijnen ging ophalen in het antonius in nieuwegein kreeg ik te horen geen pregnyl te verkrijgen al maanden niet meer, dus word het nu ovitrelle ze zeggen wel dat het even goed is als de pregnyl maar dat het alleen meer kost, eigen bijdrage dus en pregnyl had je dat niet.

Het gaat niet om het geld alleen jammer dat er dus blijkbaar heel weinig zwangeren weten dat ze bij moeders voor moeders kunnen helpen door hun urine in te leveren gedurende 10 weken van hun zwangerschap.

Hiermee maken ze namelijk het medicijn pregnyl, zonder dat geen medicijn voor mensen met problemen zoals wij.

Groetjes en een fijne dag allemaal.

Vind het nu toch wel spannend worden allemaal

Geplaatst

Hoi allen,

Vanmorgen naar het antonius geweest en echo gekregen.

2 foliekels links en 2 foliekels rechts.

Niet super kreeg ik te horen.

Maar we mogen vanavond wel starten met de deca en morgen met de gonal-f.

Ze zei er zullen niet meer zakjes bij komen.

Snap het even allemaal niet meer, ik las toch dat je normaal van jezelf maar 1 eitje krijgt per keer dus ja hoe kan ik dan in godsnaam ooit aan bv 10 foliekels komen? Daar dienen toch normaal al die hormonen en spuiten voor.

Maar blijkbaar denk ik dus verkeerd.

Iemand hier soortgelijke ervaringen mee?

Maar toch spannend en beter 4 dan geen toch?

Hoop dat er eindelijk iemand reageert

groetjes

Geplaatst

Hoi Blondine,

Welkom hier! En sja, je situatie kan dan misschien wel anders zijn omdat je al 4 kindjes hebt, toch blijft elke kinderwens die niet zomaar in vervulling gaat zwaar!

Fijn dat je wel voor de IVF mocht gaan in ieder geval. Ja, jammer hé, van de moeders voor moeders - moet nodig meer reclame voor gemaakt worden vind ik!

Qua je vraag over dag 1 - was het al een echte doorbraak bloeding, of meer de voorbode dat het er aan zat te komen?

En je vraag over de follikels: het kan zijn dat je in een normale cyclus wel meerdere eitjes hebt die groeien, maar dan vaak 1 "hoofdeitje" die dan springt wat dan gezien wordt als het ovulatiemoment. Die hormonen zorgen er inderdaad voor dat er meerdere eitjes rijpen om ook bevrucht te kunnen worden.

Ze hopen meestal op zo'n 10 eitjes geloof ik. Als je er meer hebt, zegt dat niet altijd veel meer over je kansen ivm mogelijke mindere kwaliteit van de eitjes (kwantiteit / kwaliteit?). Meiden - corrigeer me maar als ik het fout heb hoor - lig er al weer even uit natuurlijk :-)...

Succes in ieder geval in deze spannende tijd!

Geplaatst

Hoi Ink,

Het begon met een voorbode maar savonds was het wel al flink zwaar.

Maar toch gewacht tot vandaag, een uurtje terug de eerste prik met deca geplaatst.

Prikte best aardig moet ik zeggen en deed het nogthans voorzichtig, morgen met gonal beginnen ook 300ie.

Best een hoge dosis dacht ik, las hier op het forum er niet veel goeds over dus heb er wel wat schrik van, over de werking enzo.

Gefeliciteerd nog met je zoontje, gelukkig is het voor jou goed gekomen, wens alle andere vrouwen ook zoveel geluk toe.

En ja ik vind dat daar best wat meer reclame over gemaakt zou mogen worden, in ieder geval heb ik me voorgenomen mocht het lukken om weer zwanger te worden, ik hier in elk geval mijn steentje aan toedraag

:) vind ik niet meer dan normaal in mijn geval had ook graag het medicijn kunnen gebruiken lukt nu helaas niet, en ja hoor de verzekering dekt de kosten van de pregnyl maar niet helemaal van de ovitrelle

groetjes en hou jullie op de hoogte en lees jullie en zal ook reageren.

Sterkte allen

Geplaatst

Dank je voor de felicitatie :-).

Ah, vandaar - volgens mij houdt het zh aan dat als je 's avonds na 18:00 ofzo ongesteld wordt, de volgende dag pas als dag 1 geldt...

En van die hormonen - dat verschilt echt heel erg per persoon geloof ik hoeveel je er van merkt.

Ik heb toen ook de Ovitrelle gehad ivm de cetrotrial waar we aan mee deden. Schijnt wat minder bijwerkingen te hebben, maar is inderdaad erg jammer dat hij niet vergoed wordt door de verzekering...

Geplaatst

@Ink fijn dat die beslissing staat! Rustig aan en bekijk het stapje voor stapje!

Ik geef Jane alleen smorgens vroeg de borst, verder lust ze karnemelk met roosvicee en vanille yoghurt. Ik merk dat de zwangerschap al veel energie kost, dan is het fijn om minder te voeden kost toch energie van je en manlief kan het ook eens van me overnemen. Maar heb dat ook stapje voor stapje gedaan zodat het goed blijft voelen.

Even kort.

Morgen heel vroeg op en dan vliegen naar Curacao. Misschien dat ik iets van me laat horen, we hebben Wifi of ik neem ook forum vakantie.

Dikke knuffel allemaal!

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha blondine, welkom hier! Ik had bij de gonal alleen als bijwerking dat ik heel erg slaperig was tot een uur na de spuit. En ovitrelle spuit ook fijner dan de pregnyl. En inddaad na 18.00 uur ongesteld is niet meer dag 1. Ik heb zelf altijd een voorbode en een doorbraakbloeding.. De dag van de doorbraak is bij mij dag 1. Succes hoor!

Roossie fijne vakantie op zonnig Curacao! Geniet er van, en hoop dat je een beetje tegen de warmte kan! Je had er familie toch? Ga lekker naar strand cas abou, het witste mooiste strand van het eiland. (hoop dat ze het niet volgebouwd hebben nu)!

Benieuwd hoe het met iedereen is. Is inderdaad stil hier! Ben zelf ook stil, maar denk veel aan jullie! Okaasan goed verhuisd? Ink klinkt als een goede beslissing! Megan dikke hug! Dee hoe is het? Al iemand gevonden die je aan wilt leggen? ;-)

Mijn baby ook lekker op vakantie straks! En Clau? Bloeden gestopt?

Hoe is het met babii? Als je dit leest; dikke knuffel!

En voor iemand die ik onverhoopt vergeten ben ook!

Werken is wel weer vermoeiend! (jaja mag niet zeuren na 5 weken vakantie) maar merk dat energie alhoewel verbeterd, nog niet 100% is. Moet dus echt rustig aan doen. Werken kost dus best wel veel energie. Maar is wel erg leuk, dus ik zou het zeker niet willen laten. Dus in de avond wat beter ontspannen!

Liefs,

Inge

Geplaatst

inge hier is alles goed. schrijf hier niet te veel wil niemand voor het hoofd stoten. ik ben nu 24 weken zwanger. vandaag krijg ik een extra echo en doppler onderzoek.ik heb in totaal twee bloedingen gehad maar tijdens de 20 weken echo zagen ze ook waarom. de placenta lag voor. hierdoor krijg ik met 30 weken nog een echo ivm bevalling. verder gaat alles goed met de kleine. ben wel heel zenuwachtig voor de doppler vandaag.

Geplaatst

Heel veel suc6 Clau.. laat je ons weten hoe het is gegaan?

Inge: thnx kan niet wachten volgende week din :))))

Ik lees zo nu en dan mee.. maar zoals clau zegt, vind het best moeilijk...

roossie en clau en chantal en ik zijn allemaal zwanger van ons 2e wonder..

en veel van jullie hebben het nu zo zwaar, en moeilijk... dat ik niet te veel wil schrijven..

maar lees mee en hou jullie zeker goed in de gaten! dames heel veel sterkte en hoop echt

uit de grond van me hart dat ik gauw mooie berichten mag lezen en veel van jullie,

je lang gekoesterde wens mag uitkomen...

Geplaatst

Dames, wat een rust hier! Ongelooflijk, het lijkt wel vakantie. Alhoewel. Roossie is natuurlijk ook nog op vakantie.

Megan, heel begrijpelijk je forum-pauze, maar ik mis je wel hoor. Maar je moet doen wat voor jou het beste is. Hoe was het bij de therapeut. Gaat hij/zij jullie helpen met een en ander op een rijtje zetten? Of is dit niet de aangewezen persoon. Ik hoop zo dat jullie een goede match zijn en dat het verhelderend zal zijn voor jullie.

Ink: Ook al is het nog ver weg, ik kan me voorstellen dat het toch al spannend is dat jullie een besluit hebben genomen. Ik weet niet of er wachtlijst is. Toen ik in november startte, hoefde ik niet te wachten. Sterker nog, ik was in het UMC voor een nabespreking van de vorige ronde, en kon direct de volgende week bij de start van mijn cyclus beginnen. Erg snel dus.

Dee: Alles al geregeld voor de volgende TP? Of ben je nog steeds aan het regelen voor de infusen en alle bijbehoren materialen? Vervelend dat wij hier ons zo bezig moeten houden met dit soort stomme dingen om die ene wens in vervulling te laten gaan. Daar kan ik soms zo boos over worden, niet te veel aan denken dus.

Blondine: welkom hier. Hoe gaat het met het spuiten. Valt het je mee of tegen? Zijn er nog wat meer follikels bijgekomen of is het bij de 4 gebleven?

Inge: Goed dat je het direct doorhebt dat alles bij elkaar toch nog (te) veel is. Ik hoop dat het je lukt om 's avonds te ontspannen. Wat mij heel goed hielp is mijn wekker van mijn telefoon iedere dag om 22 uur af te laten gaan. Daardoor ging ik echt veel eerder naar bed, omdat ik me bewuster was hoe laat het al was.

Claudia: wat een rot bericht heb je gekregen.En door de vorige vroeggeboorte weet je maar al te goed wat je te wachten staat. Moet je nu extra vaak op controle?

Mijnbaby: Hele fijne vakantie!

We hebben inmiddels weer internet in ons nieuwe huis, alhoewel we nog wel op de betonnen vloeren zitten. Hhaha, first things, first.

Afgelopen maandag hebben we een TP van de laatste cryo gehad. Een 8-cellig embryo. Ik zit inmiddels al op dag 8 en had gisteren een enorme vreetbui. En als ik enorme zeg, dan bedoel ik eigenlijk ENORME. Man echt niet normaal. Dat heb ik ook als ik ongesteld moet worden, maar nu is het gewoon omdat ik zwanger ben, sprak ze hoopvol. De zwangerschapstesten liggen nog in Utrecht, dus misschien moet ik maar eens naar het kruitvat in het dorp fietsen vandaag. Alhoewel, als het nu weer mislukt, voel ik me weer zo'n verschrikkelijk stomme doos dat ik er weer ingetrapt ben.

Ik knijp hem wel verschrikkelijk, want dit is weer de laatste kans voordat ik weer een nieuwe poging moet starten. Mijn man krijgt een operatie eind deze maand, ik weet niet wat daarvan de invloed op de zaadkwaliteit is. Maar misschien is dat wel 3 maanden wachten.

Ik wil eigenlijk in Gent RIF-bloedonderzoek laten doen, maar daar is ook een lange wachtlijst. En Megan, ondanks je uitgebreide bericht heb ik nog geen mail gestuurd naar de vroedvrouwen.

En ik wil niet langer wachten. Dit jaar gaat dan zomaar weer voorbij en heeft dan bestaan uit 10 maanden wachten en 2 maanden met twee kansloze cryo's. Alleen al als ik er zo over denk, zit ik weer te huilen achter mijn laptop. En ik weet het, deze cryo heeft nog kans, het is nog niet over. Maar het vertrouwen is zo klein, ik durf er niet meer op te hopen.

We weten ook nog niet wanneer we gaan verhuizen, want de koper heeft haar financiering nog niet rond (te krap gepland, hadden we haar voor gewaarschuwd). Wanneer dat dus rond is, en we gaan verhuizen weten we nog niet.

En dan nog het vervelende gezeur op mijn werk erbij. Dat is gewoon te veel. Einde van de week moet ik naar de arbo en ik heb geen idee wat ik van hem kan verwachten. Erg vervelend als die onzekere dingen. Bah.

Zo, einde klaagzang en einde van mijn lange ego verhaal :-)

Geplaatst

Breek even in...., hoewel ik ook loop in het umc! Orkaansan, het riff onderzoek kan je toch ook gewoon in nederland doen? Of is dit in Gent anders? IK duim voor je cryo, die blijft gewoon zitten!!

Geplaatst

Dion, ik weet het niet. Dacht dat dat alleen in het buitenland gedaan werd. Weet je er meer over, of welke ziekenhuizen dit doen? Hopelijk gewoon in het UMC. Ik ben benieuwd.

Ik zie aan je handtekening dat het bij jou ook niet zonder slag of stoot is gegaan. Is het advies voor prednison, vitD en omega uit nederland gekomen, of komt dat ook een buitenlands ziekenhuis?

Geplaatst

Ik heb een uitgebreid (man ook) bloedonderzoek gehad op chromosomen, ik weet niet of dit ook het riff onderzoek is. Wel in nederland dus, na de miskramen boden ze me dat aan. Hier kwam geen afwijkingen naar voren.

Wat de medicatie betreft, dat heb ik zelf uitgezocht, een beetje alles of niets verhaal na 6 MK/MA's.

Wij hebben ook een behandeling in DD gehad, en met hen overleg gehad of prednison toegevoegde waarde had voor ons.

Daarna besloten om het te proberen met prednison, wel in eigen "beheer".

Ik heb een een geweldige huisarts, die weet van mijn voorgeschiedenis en respect heeft voor mij en mijn keuze's en versteld sta hoeveel we erover af weten. Mijn huisarts heeft me dus ook begeleid en de nodige bloedcontroles ook via hem gedaan.

In het UMC dacht ik niet dat ze een voorstander zijn van bijvoorbeeld prednisongebruik. Maar dat weet ik niet want ik heb dat nooit gevraagd, maar ik denk wel dat ze zich aan het protocol houden.

Bovendien moet het ook wel een toegevoegde waarde hebben, niet zomaar klakkeloos wat slikken, denk ik. De omega 3 en vit D is echt geen probleem, en lijkt me alleen maar goed, dat slik ik nu nog.

En zo heb ik nog een paar eigen denkwijze's zoals het ophogen van de omega 3 bij en rond de TP en het tijdstip van beginnen met de utrogestan bollen.

Tja, het is en blijft moeilijk, wat nu goed is en wat niet. En bij elke strohalm denk je, zou het ook voor mij werken?

En wat bij de één werkt hoeft bij de ander natuurlijk niet te helpen. Ik wordt bijvoorbeeld vrij gemakkelijk zwanger, maar het bleef gewoon niet zitten. Dat is weer een heel ander probleem dan bij iemand waarbij de embryo's niet innestelen.

Hoe dan ook, ik hoop dat deze keer raak is, een dosis geluk moet je ook hebben!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben ook een beetje laks in het reageren.... af en toe nog wel op DD of Prednisolon topic, maar verder merk ik dat vaak niet zoveel zin heb om te schrijven. Ben er een beetje klaar mee (niet met het forum of met jullie, maar met de ivf en het hele gedoe en geregel er omheen). Wat dat betreft voelt het wel 'natuurlijk' (voor zo ver dat kan) om er na deze poging mee te stoppen.

Clau: geen leuk bericht gehad dus! Ik hoop dat ze jou en jullie meisje goed in de gaten houden en dat het allemaal goed gaat komen. Ik heb na je nieuws erover niet meer bijgelezen hoe je er nu in staat... hoe voel je je?

Okaasan: weer spannend bij jullie dus. Heb je je nog kunnen beheersen qua testen (kopen)? Houd ons op de hoogte!

Verkoop van jullie huis gaat hopelijk nog steeds wel door? Alleen ietsje later?

Megan, hoe was het bij de therapeut? Samen heengeweest toch? Wil je er iets over kwijt?

Ben wel benieuwd naar de opmerking van je teamleider.....

En ben je al op kraambezoek geweest of stel je dat nog eventjes uit?

Inge, lekker dat je werk zo leuk is.... dat biedt vast een welkome afleiding. Maar idd wel rustig aan doen, niet jezelf voorbij rennen, ook al is het met leuke dingen... Moet je nog een keer bloedprikken om te zien hoe je bloedwaarden ondertussen zijn, of is dat niet nodig?

Roossie, lees je nog mee vanaf Curacao? Hoop dat jullie het lekker hebben daar!

Mijnbaby, jij al vertrokken? Naar de zon? Veel plezier!

Ink: goede beslissing, hopelijk geeft het wat rust in je hoofd, de rest van 2012 hoef je er niet meer over na te denken! Borstvoeding blijven geven tijdens spuiten van hormonen is vlg sowieso geen aanrader, maar misschien zou je dan kunnen kolven en het weg kunnen gooien (moet je dus wel van tevoren een aardig voorraadje opbouwen, of combi met kunstvoeding doen). Maar wat het geven van bv (cq het kolven) voor invloed heeft op de behandeling weet ik natuurlijk niet.... Is je cyclus nu alweer normaal, ondanks de bv?

Blondine, welkom en veel succes! Waar zit je op dit moment in het traject?

Dion, goed om te zien dat je inmiddels 16 weken zwanger bent!

Ik had vandaag een positieve ovutest, dus morgen eisprong.... Morgen of overmorgen bloedprikken ivm de Prednisolon (en meteen vitD check) en vrijdag naar DD voor eerste Intralipid infuus. Had een organisatie in Utrecht gevonden die het wellicht kon doen, maar dr Pf (de immunoloog die het voorschreef) laat het afweten, had een brief van hem nodig. We laten het er nu ook maar bij zitten, want als die organisatie het zou doen zouden de kosten waarschijnlijk ook best hoog zijn, dus rijden nu toch maar naar DD (de ivf kliniek, niet de immunoloog). Als het ontdooien goed gaat hebben we dinsdag de 11e een tp! (van 2 of 1) En dan vlg wk vrijdag nog een keer dat infuus. En dan weer afwachten....

Geplaatst

Hi meiden,

Lees wel beetje mee hoor. Best lastig, afkicken. Maar bij mij overheerst ook het gevoel er klaar mee te zijn en daar hoort het forum voor mij wel een beetje bij. Maar het is lastig omdat ik graag wil weten hoe het met jullie gaat.

Dus even hart onder de riem voor ookasan! Ik hoop en hoop en hoop voor je. Weet je al iets?

En arme Dee, wat een vreselijke queeste heb jij doorgemaakt zeg. En wat ben je een doorzetter. En wat kan ik me goed voorstellen dat je er ook zo genoeg van hebt. Dinsdag gelukkig eindelijk de beloning, mits etc. Voor jou geldt hetzelfde: ik hoop en hoop en hoop.

Inge wat ben jij aan het doen eigenlijk? Behalve hard werken?

Hier ook hard werken en verder dus de therapie in. Vriend heeft aangegeven dat zijn grens bereikt is, al langer eigenlijk. Vind zich gewoon te oud. Wil cryos niet. Maar kwelt zichzelf met of hij mij deze stellingname aan mag doen. Voor mij geldt dat ik er gewoon klaar mee ben en de moed en puf niet meer kan opbrengen. Maar is dat tijdelijk of definitief? Het verdriet als we stoppen wordt er niet minder door. En wat dus nu te doen met de cryos en de afspraak op 1 oktober. Therapeut stelde voor afspraak uit te stelllen tot we weer op een lijn zitten. Is misschien het beste, want nu zou het misschien mijn zin doordrijven zijn, over grenzen van vriend gaan...en stel het lukt, dan is hij misschien wel niet eens blij?

Maar daar heb ik toch wel ernstig moeite mee. Ik wil enerzijds 'mijn' cryos niet in de steek laten, voel me verplicht ze te gebruiken. Maar dan wil ik niet wachten, ik heb m'n vriend ook liever zo jong mogelijk. En 1 oktober wachten we al lang op. De resultaten van onderzoek zijn ook belangrijk bij keuze hoe verder: als er niks uitkomt dan kan ik misschien zeggen laat de hele boel maar zitten.

Dus al met al weet ik nog steeds niet wat ik moet doen, moeten cryos nou overgebracht worden of niet? En laten we 1 oktober doorgaan? Volgende keer is vrijdag maar dan wil ze eerst levensloop gesprek, hebben wij dus niet zoveel aan...

Op zich dus heel prettig met externe te praten, komt hoop los, goede vragen etc. Maar de oplossing zie ik nog niet. Wil ik een half jaar gaan ontdekken hoe ik me voel? Ze wordt ook nog eens niet vergoed.....argh!

Tot zover weer even...voor tips houd ik me aanbevolen hoor ;-)

Denk aan jullie!

Liefs Megan

Geplaatst

Nou jullie hopen mag weer stoppen hoor. Zaterdag (onze verhuisdag) heb ik alleen maar kotsmisselijk van de buikpijn in bed gelegen. Deze laatste cryo is dus ook weer niet blijven plakken. Ellendig gedoe.

Ik ben echt in dubio wat we nu moeten doen, dus Megan en Dee, ook al zitten we in een heel andere fase van het behandeltraject dan dat jullie zitten, ik kan het me allemaal erg goed voorstellen wat jullie schrijven. Ik word er zo moe van, weer zo veel moeite gedaan, weer zoveel gehoopt en toch weer zo veel ellende en verdriet. Iets anders levert het niet op. We zitten al weer in september, man wordt eind deze maand geopereerd aan iets totaal niet ivf-gerelateerds, ik wil eigenlijk onderzoek in België laten doen, dus wachtlijsten, en dan heeft dit jaar dus bestaan uit 10 maanden wachten en 2 hopeloze cryo maanden. Ik kan wel janken als ik het zo opschrijf.

Megan, heftig hoor dat je vriend er zo klaar mee is. En dan jouw twijfel wat te doen, ook al ben je er zo klaar mee. Ik ben zo bang dat wij ook nog eens op dit punt komen. Wat een ellende lijkt me dat.

Als ik jou was zo ik 1 oktober door laten gaan, precies om de reden die je schrijft. Je krijgt (hopelijk) meer zekerheid van wat er wel of niet aan de hand is. En dan is het misschien makkelijker, maar vast niet minder pijnlijk en verdrietig, om je er bij neer te leggen. En als je toch ooit weer een nieuwe afspraak maakt, dan moet je weer zo lang wachten. Alle uitslagen van bloedtesten zijn er ook niet gelijk de volgende dag, en 1 oktober is pas over 3,5 week. In die tijd kan er nog veel gebeuren, ook bij de therapie.

Ik moest wel lachen om je 'Ze wordt ook nog eens niet vergoed.....argh!'. Precies mijn reactie bij mijn therapeut. Ik word daar echt een beetje boos van. Alsof ik me voor mijn lol zo ellendig voel en ik graag daar zoveel geld aan uitgeef. Nou ja, als het maar helpt, dan kunnen me die rotcenten eigenlijk niet zo veel schelen. Veel succes met je therapie. Ik hoop echt dat het jullie helpt op één lijn te komen.

Dee is het allemaal gelukt met de infusen? Wat een geregel en gedoe.

Zullen we een groepsafspraak maken bij het kruidenmannetje, of wat was het ook al weer, van Inge? Die bbq bij mijn nieuwe huis weet ik niet zeker of dat dit jaar nog lukt. De vloer beneden komt pas in oktober. Wel krijgen we morgen weer elektra, want de elektricien komt af monteren.

Allemaal een dikke knuffel, want volgens mij kan iedereen die wel goed gebruiken.

Geplaatst

Megan wat rot zeg..... die tweestrijd. Ik hoop dat jullie er samen een goede middenweg in vinden. Ik denk net als Okaasan ook iig de afspraak op 1 okt door laten gaan. Daarna weer verder zien. Kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat je de cryootjes niet meer zult gebruiken, maar wel dat het daarna klaar is. Maar ik meen te lezen dat jij ook nog ergens een beetje een optie openhoudt voor het geval dat ze in Gent zeggen: dit is er aan de hand en dat kunnen we er aan doen..... Dat jullie (of jij iig) dan misschien toch nog willen nadenken over evt nog een poging? Of lees ik dat verkeerd?

Wat ons wel helpt, is dat we een 'plan B' hebben: als dit niet lukt, dan gaan we verder met adoptie. Ik realiseer me dat jullie dat niet hebben, en dat lijkt me extra lastig. Mocht je ooit vrijblijvend willen praten/nadenken over pleegzorg dan kunnen we weer eens afspreken en kan ik een vriendin vragen of ze wil komen, zij is pleegzorgbegeleider en kan je denk ik een hoop verhalen vertellen, als je dat zou willen.

Okaasan, wat een gat waar je weer in terecht komt. Nog steeds met lege handen en meer wachten in het vooruitzicht. Bleh. Ben blij dat jullie lekker bezig zijn met jullie huis. Inmiddels nog bij de arbo geweest? Goed voor jezelf op blijven komen hoor, dat mag.

En de rest was stil de afgelopen dagen.... hoe gaat het met jullie? Roossie alweer (bijna) terug van vakantie misschien?

Het goede nieuws hier is dat we vanmiddag een tp van 2 embryo's hebben gehad. Ondanks lage verwachtingen bemerkte ik toch wel weer een soort 'euforisch' gevoel toen ze vertelden dat de celdeling goed was verlopen. Afgelopen vrijdag (toen we er waren voor het infuus) hoorden we dat 1 van de 2 PN (dag1 embryootjes) niet goed ontdooid was. We hebben toen gevraagd of ze meteen een andere konden ontdooien. Als het goed is zijn dat de 2 die ik nu bij me heb (en hebben ze de dag5 blastocyst niet hoeven ontdooien), ik ga nog even per email checken of dat ook echt zo is want vergat het vanmiddag duidelijk na te vragen. Dan zouden we dus nog 1 dag1 en 1 dag5 embryo in de vriezer hebben.

Wellicht dankzij de embryoscope dat de 2 teruggeplaatsten het beiden gered hebben tot vandaag? De ene was al een blastocyst en de andere bijna. Weer fotootjes meegekregen, wat leuk en bijzonder is, maar ik vond het de vorige keer ook wel lastig toen het niet gelukt bleek, we hadden toch een soort 'tastbaar' bewijs gezien van iets van ons samen.

Nou, ik hou jullie op de hoogte......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden