Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:blowkisses: Thanks lieve meiden!

Ik geloof dat het naderende einde hier toch aardig z'n sporen nalaat, zit elke keer weer te grienen als iemand mailt of smst over hoe 't nu gaat.

Inge, jammer dat we niet van elkaar wisten dat we er allebei waren zaterdag!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie gefelciteerd :) hiep hiep hoera hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad..

Oskaan lekker broeden, ik hoop gauw mooie berichten te mogen lezen..

Dee hoop dat het inmiddels weer een beetje gaat, weet je al wanneer je voor je cryo's gaat?

en soms lucht het lekker op hoor om lekker even van je af te schrijven...

Vandaag op intake geweest bij de VK en de beeb gezien ;) alles was goed

over 2 weken de 12 weken echo spannend...

Geplaatst

Och arme Dee, ik heb zo met je te doen. Getver wat is het toch allemaal stom en naar en verdrietig. En dan ook nog die zwangeren verzamelplaats op de Parade. Daar moet je inderdaad niet op woensdagmiddag (als alle scholen vrij zijn) of in de zomervakantie naar toe. Gek word je dan inderdaad. Bah bah bah.

Grienen is helemaal niet erg, maar wel erg vervelend (althans dat vind ik altijd, want je wordt er zo moe van). En het lijkt dan maar niet op te houden en geen eind aan je tranen te komen.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Dee hoe is het er mee? Gaat het erg op en neer je gevoelens en verdriet of is het continu aanwezig? Ik hoop dat het je tussen al het verdriet door ook nog lukt een beetje leuke dingen te doen en een klein beetje opgewekt gewekt te zijn.

Roossie: krijgen we nog een verjaardagsfoto? Ah toe?

Inge en Megan, hoe is het met jullie? Al weer een klein beetje goede moed voor een vervolg?

Ink hoe is het met jou en kleine Levi?

Hier vraag ik me bijna ieder uur af of ik echt nog niet kan testen. Euhhmmm nee natuurlijk niet. Die cryo zit er net in. Ook al was hij al wild aan het delen, ik moet nog minstens een week wachten. De Ovitrelle klachten zijn nu echt wel allemaal verdwenen. Vorige keer heb ik heel erg duidelijk de innesteling gevoeld (toen schreef ik op WD4 "pijnlijke steken in baarmoeder of eierstok, vergelijkbaar als bij hardlopen in je zij"), dat was op WD4, dat zou dus vandaag zijn geweest en ik heb nog niets gevoeld. Hhaha, hoe gek kun je jezelf maken. En het enorme scheten laten begon op dag 8 en op dag 10 kwamen daar boeren bij. Nog even geduld dus, hahaha, ik moet erg om mijn lijstjes lachen. Sorry voor de details.

We hebben heel veel gezeur met het huis, misschien gaat daardoor morgen zelfs de sleuteloverdracht niet door, en dat draagt ook niet echt bij aan een ontspannen gevoel. Spannend morgen dus. Nu snel naar bed, voordat ik omval.

Geplaatst

Zooooo ookasan, wd 5 voorbij! Het komt dichterbij.

Op terugweg van parade. Heb stuk of 15 bolle gezien waaronder mijn vriendin die er toevallig ook was vanavond. En ik zie haar vrijdag weer. Buik is wel gigantisch en ook helemaal naar beneden gezakt......

Om ons heen zat er aan elk tafeltje een!

Maar t ging wel.

Heb meer laat van dat ik en op vakantie wil (en heb zuid Afrika in mijn hoofd!) maar ook de Cryopoging niet wil vertragen, terwijl oktober de beste reistijd is voor ons (willen graag in walvisseizoen). Dus ik weet niet of t doorgaat. Vriend zegt anders volgend jaar, want als t lukt kunnen we et geld goed gebruiken. Maar straks lukt het inderdaad en dan ben je niet geweest. Ach zon ramp is dat niet, maar ik heb echt behoefte aan echt iets heel leuks om naar uit te kijken. Misschien luxeprobleem hoor, maar 5 jaar geleden hebben we ook verre reis gemaakt en hebben we het nog steeds over. Verheug me er erg op en dan jaar wachten .....nou ja! Komt wel goed!!

X

Geplaatst

Okaasan, dat wachten schiet gewoon nooit op..... Je hebt wel erg vroeg testdrang hahaha. 10-8 officiële testdatum maar je hebt wellicht al een vroegere datum in je hoofd?

Megan, een maandje later de cryopoging is niet erg toch. Kun je de vakantie niet proberen zo te plannen dat het goed uitkomt met je cyclus en jullie erna dus snel door kunnen? Een mooie reis is idd ook wat waard, wij teren ook nog steeds op verschillende reizen die we gemaakt hebben, ook al zijn sommige al lang geleden. Halen we herinneringen op, of pakken de fotoboeken er weer eens bij. Maar je vriend wil dus nog wel verder met de cryo's? Ik snap trouwens de opmerking 'als het lukt kunnen we het geld goed gebruiken' niet helemaal? Lijkt alsof jullie toch nog door willen gaan als het niet mocht lukken? Of begrijp ik dat verkeerd?

Weet niet meer wie het vroeg, vlg mij Mijnbaby: wij willen volgende cyclus voor een cryo tp gaan, dus deze cyclus even rust (gok dat het weer een korte wordt). Volgende week is de arts weer terug van vakantie en zullen we horen hoe ze het gaan doen: alleen de blastocyst ontdooien, of ook de 4 bevruchte eicellen ontdooien en 'opkweken'. De immunoloog heeft al laten weten dat hij prednisolon nu ten zeerste aanraadt, omdat ik last heb gehad van afstotingsverschijnselen. De gedachte dat als we afgelopen poging dus toch al prednison hadden gebruikt, het misschien wel goed gekomen was, is zowel bij vriend als mij al opgekomen maar proberen we niet te laten overheersen want daar kun je niks mee. Probeer het nu maar te zien als teken om het dus de vlg keer wel met prednison te moeten doen (aangezien de arts daar eerder nog twijfels over had, en wijzelf ook).

Verder erg blij met lieve en begripvolle reacties uit omgeving, vrienden die een kaartje sturen, smsjes met 'denk aan je' of 'dikke zoen', nichtje met wie ik zou afspreken maar die hoogzwanger is en aangeeft dat ze het snapt dat ik nu niet met een Dikke Buik geconfronteerd wil worden. Gelukkig hoef ik niet meer om elk berichtje te huilen ;-) anders kan ik wel bezig blijven.

Hoe ist met de rest? Roossie? Mijnbaby? Clau? Chantal? Ink? Inge (aan het genieten van vakantietrip#2)?

Geplaatst

Megan, heerlijk zo een verre reis :) wij hebben er ook een aantal gemaakt.. we houden nog steeds erg van reizen

en zijn daarom sinds de komt van ons zoon toch nog 2 keer per jaar op vakantie gegaan, lekker city trip tussen door heerlijk!!

maar zoals je zegt je wil natuurlijk ook niet je cryo tp vertragen, misschien gewoon er lekker voor gaan en daarna samen

reisje maken? suc6!

Dee wat fijn dat je al zo snel terecht kan, en dan dit keer met Prednison.. op naar een mooie tp die zicht hopelijk

mooi zal innestelen.. ik ga voor je duimen..

Hier gaat het wel, voel me wel futloos en onwijs MOE MOE en nog eens MOE.. me bloeddruk was ook aan de lage kant..

maar neem het allemaal voor lief.. 13 aug ons 12 weken echo :)

Geplaatst

@mijnbaby, heel herkenbaar ben ook moeeeee..........fijn dat alles goed gaat!

@Okaasan, wat onwijs spannend hé! Maak je niet druk om de sypmtomen die anders zijn dan je vorige zwangerschap, want echt iedere zwangerschap is anders. Ik ervaar het nu zelf. Bij Jane misselijk tot week 14, nu alleen beetje bij vlagen geweest en kon gewoon eten, bij Jane pijnlijke borsten, nu niet (weet niet of dat door de bv komt) het voelt ook anders. Dus probeer dat dagboek van de vorige keer los te laten, dan maak je alleen maar gek.

@Megan, een verre reis is ook super gaaf! Ik heb alleen in een groep en daarna ook met mijn man verre reizen gemaakt, we hebben het er nog regelmatig over. Je bent er dan echt uit, thuis maakt even niet uit in zo'n andere cultuur.

Misschien lukt het om in je wachtweken op vakantie te gaan? Mijn punctie van de ICSI hadden ze ook in dec. gepland, maar dan zou ik nog in Amerika zitten. Bleek dat het ook in november kon en in mijn 2e wachtweek zat ik in de USA! Hopelijk gaat het jou ook op die manier lukken, dan gaan die dagen ook sneller voorbij. Wel fijn dat je vriend zo te lezen toch voor een poging wil gaan. Als het lukt kun je idd geld goed gebruiken, maar wie weet kun je van alles van iemand overnemen of lenen. Wij hebben veel dingen van iemand overgenomen, wilde alles eerst persé nieuw hebben, maar later dacht ik ach maakt niet uit als de spullen er maar goed uitzien en heb alles gewassen en gepoetst. Niet laten beletten om, om het geld niet op vakantie te gaan.

@Dee, ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan de volgende poging met prednisolon! Het verhaal van Henne ken je, gaat tot nu toe allemaal goed al heeft ze wel een bloeding gaat. Ze is 1 dag na mij uitgerekend echt grappig. Maar zulke verhalen zullen je wel hoop geven. Mijn duimen draaien al, dit moet echt gaan lukken!!!

@Ink, gaat alles goed met je? Wat rust in je koppie gevonden? Je mag me ook altijd pben hé als je met bepaalde dingen zit.

@Babii, ondertussen al bevallen? Hoop dat het goed met je gaat ondanks het gemis van je man.

Hier is onze kleine dame dus 1 jaar geworden, voelt echt apart. Klinkt cliché maar het eerste jaar is echt hard gegaan, ze heeft ook zoveel ontwikkelingen doorgemaakt in het eerste jaar.

Merk wel dat ze een groeisprongetje maakt, ze is nu wat eerder huilerig en savonds moeilijk in slaap vallen, maar dat gaat ook wel weer over.

Haar verjaardag hebben we alleen met familie gevierd, was al druk genoeg voor haar.

Hieronder twee foto's 1 van de taart en 1 van Jane met taart. Ze kijkt wat verongelukt, ze vond het kaarsje uitblazen niet echt leuk heeft ze ook niet gedaan hahaha..Dochter van mijn nichtje heeft hem uitgeblazen. Moeilijk ook voor zo'n klein meisje, snapt er natuurlijk niets van.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRJXXXB7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YX6F63OT.jpg

Ik probeer nu ook de borstvoeding van de middag af te bouwen, helaas lust ze geen melk maar vandaag ontdekt dat ze karnemelk met roosvicee lust. Ze lust gelukkig ook yoghurt met roosvicee.

Paar weken terug moest manlief met papadag toch ineens werken en had Jane naar mijn schoonzus gebracht. Normaal haalde hij me op van mijn werk, maar moest nu met OV naar huis. Op zich niet erg, maar werd toch beetje emotioneel toen ik thuis kwam. Het ging ineens allemaal zoals voor Jane er was. Met OV naar huis en dan in een stil huis thuiskomen. Het is dat er een box staat en speelgoed, anders had ik nog gedacht dat het allemaal een grote droom geweest is. Zo diep zit het dus nog wel.

Ik vind het ook nog moeilijk om de zorg om Jane met anderen te delen, niet met mijn man dat gaat goed en vind ik ook leuk, maar met anderen buiten ons tweetjes. Ik merk dat alles waar ik jaren naar uitgekeken heb het liefst nog zelf wil doen, dat leren loslaten komt nog wel. Soms zegt mijn man om haar uit logeren te sturen, dat kan ik ook nog niet. Mijn schoonzus zit er soms bovenop, ze vindt Jane zo leuk, maarja dit gevoel zal niet iedereen begrijpen.

Met mijn zwangerschap gaat het goed, het gaat heel anders dan bij Jane. De vlagen misselijkheid is over, ben nog wel moe. Ik ga regelmatig in de middag slapen als Jane ook slaapt, dat doet me wel goed. En ik kan minder en ook minder vet eten, verder voel ik niet echt wat. Dinsdag hebben we weer een echo, al voelt het goed, toch altijd blij met zo'n bevestiging.

Veel mensen weten het nu dat ik zwanger ben, krijg regelmatig de opmerking, alweer zwanger en de meeste mensen weten dat we lang op Jane hebben moeten wachten, staat ook op haar geboortekaartje en dan nu ineens snel. We hebben besloten niet meer te liegen, nu weten wat meer buurtjes hoe we zwanger zijn geraakt. Ik denk dat het door het geheim houden er ook een beetje afstand is gekomen. Het is wel goed zo.

Verder druk geweest met werk, ben met een webshop bezig. Ik had de kleuren allemaal aangepast zoals hij wenste, komt hij op bezoek zegt hij ineens dat hij alles anders wilt en dan ook nog voor ieder seizoen een andere kleur, grrrrrrr......... Efin, het is allemaal bijna af, althans dat hoop ik. Hij zou het nog goed met me maken, hij weet dat ik er veel werk aan heb gehad. En dan nu gestart met een nieuwe opdracht.

Jane is ook gaan kruipen, dus meer opletten geblazen. Kan soms maar effe vluchtig op mijn mobiel kijken.

In sept willen we met vakantie, de plannen zijn van Griekenland overgegaan naar Curacao, benieuwd wat het nu echt wordt hahaha....

In okt in ieder geval een lang weekend naar Engeland, dan gaat mijn vriendin trouwen.

Een heel verhaal!

Liefs Roosie

Geplaatst

Hi meiden,

Roossie wat een leuke foto van Jane en wat ziet die taart er lekker (en leuk!) uit...yummie.

Leuk weer bij te lezen en toch wel apart dat het verdriet er nog zo in blijft zitten hè. Laat echt een litteken achter.

Ookasan ik krijg plaatsvervangend testdrang. Morgen wd. 9 toch? Wanneer gooi je er een testje tegenaan.

Dee dus een maand overslaan en dan cryo. Nog niet zo eenvoudig, het contact met pf, las ik op alan beer topic?

En hoe voel je je nu?

Ik heb al dat verdriet natuurlijk ook dus voel erg met je mee. Maar ik heb wel goede hoop in prednison, ik hoop dat ik dat ook krijg, niet fraxiparine/aspirine.

Gister een enorme downdag. Vriend kwam do. thuis met nieuws over collega in verwachting en ineens kwam alles weer over me heen. Etentje met zwangere vriendin afgezegd. Ga er liever thuis langs, in alle rust.

Lang met vriend gesproken, we hebben geprobeerd een soort masterplan te maken wat we gaan doen, maar dat is echt heel erg ingewikkeld. We willen eigenlijk allebei geen nieuwe poging, alleen cryos opmaken. Maar ik kan slecht beslissen wat ik erger vind, stoppen of toch nog een keer doorgaan. Het is allebei vreselijk.

We zijn er nu op uitgekomen dat we hulp gaan zoeken bij de beslissing. Vriend kent goede psychologe maar blijkt dat zij net deze maand iets anders is gaan doen....dus we kijken nog even verder. Misschien haar collega, ze hadden samen een praktijk. Heb ook bij FIOM en freya naar therapeuten gekeken, degene die me aanspraken zitten alleen niet in mijn woonplaats dus even kijken.

Totdat we weten of we in een eventueel geval (bijvoorbeeld als geen enkele cryo goed ontdooit of doorgroeit) een nieuwe poging willen doen gaan we geen verre reis boeken. Want dat geld zouden we dan voor de poging nodig hebben. Ik ga dus voor nu uit van cryo in oktober, duurt nog lang genoeg pfff. En helaas nog geen verre reis in het vooruitzicht :-( maarja, dan kijken we voor iets voordeligers in de buurt!

Inge, hoe is t bij de olympics??? Welke wedstrijden heb je gezien?? Ik kijk wel stiekem of ik je zie soms.

Of ben je alweer thuis :-).

Hugs Megan

Geplaatst

Even een kleine update. Ik ben bijna niet thuis en heb nog geen internet in het nieuwe huis. We zijn volop aan het klussen en dat lijdt dus wel af. Zondag wilde ik ook wel testen, maar had ik geen testen mee genomen. We waren in het nieuwe huis blijven slapen en de testen lagen in het oude huis. Nu testen mee, maar weet nog niet of ik ga testen. Ik heb al veel kramp en bruinverlies, zo begint het altijd bij mij. Het vertrouwen is dus eigenlijk helemaal weg (ookal weet ik dat het nog kan, maar ik geloof er echt niet meer in).

Morgen is het 14 dagen na eisprong/Ovitrelle. Die dag had ik vorige keer getest, dus dat is op zijn vroegst wat ik ga testen.

Allemaal een mooie dag! Wij gaan weer slopen :-)

Geplaatst

Shit Okaasan, wat balen. Gelukkig hebben jullie afleiding in het huis. De sleuteloverdracht is dus toch gewoon doorgegaan? Gefeliciteerd en heel veel klussucces!

Mijnbaby moe.... Werk je eigenlijk? Of ben je stay at home mama? Hoe dan ook maar proberen toe te geven aan je vermoeidheid, je lijf werkt hard van binnen...

Roossie, érg leuk die foto van Jane! Echt al een grote (kleine) meid als je haar zo ziet zitten. Wie had die mooie taart gemaakt voor je? Eén v/d meiden die hier meeschreef maakte toch ook van die taarten? Jem of Boogie......

Babi is vlg mij nog niet uitgerekend.... in sept ofzo? Of misschien zelfs wel okt?

Megan, wat goed dat jullie een masterplan hebben. Alleen dat al geeft weer wat rust. En ZA kan wel wachten inderdaad.... Eerst doen wat jullie hart jullie ingeeft en wat het meest belangrijk is op dit moment. Voor de zekerheid ook al meds verzamelen voor een evt poging? (pb of app me dan even, heb nog wel een tip!)

Ook verstandig dat jullie hulp gaan zoeken bij het hele proces, hopelijk vinden jullie een goede psych!

Ik denk dat ik de jankfase wel zo'n beetje achter me gelaten heb (voor deze poging), nu alweer druk met het voorbereiden van de cryopoging. Vrijdag heen en weer gecrosst naar DD om weer bloed te prikken bij de immunoloog. Helaas gaf hij een vaag advies bij de resultaten (per mail) dus nu afwachten tot hij weer reageert. We willen graag Prednison proberen bij de cryo tp maar 't geeft wel een hoop gedoe natuurlijk. Eén stap tegelijk maar weer. Verder ook aan het informeren over intralipid omdat de immunoloog dat ook adviseert. Maar ja, dan moet je dus weer 2 keer extra naar Duitsland rijden (3 dgn voor en 3 dgn na tp) dus we willen kijken of we 2 zakken van iemand kunnen overnemen en of het dichter bij huis toegediend kan worden (maar daar hebben we dan dus een arts of verpleegkundige voor nodig).

Geplaatst

Oow ookasan.....dat klinkt niet goed. Maar ik blijf nog even hopen......

En gefeliciteerd met het huis! Misschien houdt je lijf gewoon rekening met jou (of eigenlijk je man) dat je eerst moet helpen klussen ;-). Sterkte hoor!!

Dee, sjeetje zeg. Ik ken geen verpleegkundige .... Anders was dat misschien wat. Mijn prof in Gent was er niet zo voor trouwens, rechtstreeks dat spul in je aderen. Kun je niet omega drie verdriedubbelen? Ik zou het ook alleen aan iemand in het circuit durven vragen denk ik. Is edr niet verpleegkundige?

Bedankt voor je tip over meds! Mochten we doorgaan dan heb ik echt echt meds nodig, de kosten rijzen de pan uit.

We hebben nog geen plan trouwens, gaan het met een therapeut bespreken, dat is t plan :-).

Moet je voor een cryo ook nog voor een follikelmeting trouwens naar dd? Of kan het in lokaal ziekenhuis / meet ovulatietesten?

X

Geplaatst

@Okaasan, ik hou nog hoop hoor, zolang het verlies maar bruin blijft!!! Het kan ook nog van een innestelingsbloeding zijn. Heb ergens gelezen dat je dat nog kunt krijgen tot week 16!

Gefeliciteerd met je huis! Mooie afleiding om samen je nestje op te bouwen. Hoe gaat het met de verkoop van je huis? Mijn duimen blijven draaien hoor!

@Dee, ik vind het zo naar voor je dat deze poging niet gelukt is. Wel goed dat je flink gejankt hebt. Ik hoop zo dat het lukt met prednison en intralipid! Ik ken ook geen verpleegkundige die dat voor je kan doen, hopelijk vind je een oplossing!

@Megan, goed van je dat je hulp hebt gezocht bij een therapeut. Hopelijk heb je er veel steun aan.

@Inge, ben benieuwd wat je allemaal beleefd hebt bij de Olympic Games!

Bedank voor de complimenten over de foto's. Wat de taart betreft, die hebben wij zelf gemaakt. Jem maakt inderdaad ook taarten, had nog wel bij haar ingeinformeerd over de prijzen, maar uiteindelijk zelf geknutseld met manlief en de buuf op de hoek. We hadden zo een leuk creatief middagje en trots op het resultaat!

Zondag vieren we haar verjaardag nog met vrienden.

Morgen weer echo! Heb wel gemerkt dat ik weer op suikers moet letten, had van het weekend gesnoept, werd er wat dizzy van. Achja goed voor de lijn.

We hebben ook een vakantie geboekt, we gaan van 28 aug. tot 7 sept. naar Curacao! Mijn man kent iemand die daar een resort heeft, kunnen we met korting daar logeren.

Heb er heel veel zin in!

Liefs Roossie

Geplaatst

MEgan, je hoeft niet meer plaatsvervangend te testen. De sluizen staan open, het is dus weer mislukt. Grrrrrr. Ik word er zo verdrietig van, waarom lukt het nu weer niet. Zo'n mooi, zich zo hard delend embryo en dan blijft het nog niet plakken. Wat moet er gebeuren om het wel te laten lukken? Ik had er zo veel hoop op deze keer, veel vertrouwen en nu dus weer mislukt. Embryo nummer 7 alweer en nog maar eentje in de vriezer. Als het met deze niet lukte, hoe kan het dan in vredesnaam wel een keer lukken? Maar ja, dat riedeltje kent vrijwel iedereen hier oh zo goed.

Vandaag maar met puin smijten (de container staat al voor de deur), misschien helpt dat.

Megan: Bij wie was jij geweest in Gent? Ik overweeg ernstig om alvast een afspraak te maken. Mocht de laatste cryo toch blijven plakken, dan kan ik de afspraak altijd afzeggen. Je moet best even wachten voor je er terecht kan, toch?

Ik had zo gehoopt dat ik zwanger was, dan had ik de hele inhoud van mijn koelkast zo bij je langs gebracht. Dat zou ik zo fijn vinden om te doen.

Klinkt trouwens erg goed jullie masterplan! Heel veel succes met het uitvoeren. Hebben jullie al iemand gevonden waar je heen wilt?

Roossie: Wat een mooie foto's. Leuk om te zien! Je verhaal over Jane die niet thuis was raak me wel. Getsie zeg, dat het zo diep zit, ik vind het niet gek en het verbaasd me niets. Maar toch, pfffff, word je daar weer door overvallen. Dat staat ons ook nog allemaal te wachten ;-)

Dee: Alweer in de race. Althans bijna. Al die voorbereidingen vind ik zelf ook altijd weer voelen als in de race zijn. Vervelend dat de uitslagen op zich laten wachten. Inmiddels al wel meer idee waar je aan toe bent? Of nog steeds geen uitsluitsel uit DD? Ik ken ook geen verpleegkundige. Wel twee mensen die van alles met proefdieren mogen, maar ja laten we daar maar niet aan beginnen. Hahha.

Geplaatst

@Okaasan ahnee toch echt niet zwanger pfff. Ontzettend balen vooral ook na dat lange wachten. Onbegrijpelijk idd dat het met een mooie Emmy niet wil lukken. Groot gelijk dat je ook buiten umcu gaat kijken.

Ja diep zit het dan hè schrok van mijn eigen emotie toen Jane er niet was.

Alles was goed bij de verloskundige. Hartje horen kloppen. Hebben geen echo gehad, hadden ook een nieuwe verloskundige. Wel balen had er naar uitgekeken, het was ons ook beloofd. Maar hartje klopt dat is het belangrijkste! 11 sept weer.

Geplaatst

Getverderrie okaasan! Hoe stom is dat!! Smijt maar lekker met al het puin in het rond. Ik snap je gevoel erg goed, wat moeten we nog doen om het vast te blijven houden!!? Complete wanhoop af en toe. Zou idd gewoon vast een afspraak maken, die kan je gewoon afzeggen als het wel gelukt is; doen!

Roossie wat balen ; geen echo! Had je je zo op verheugd, even baby kijken! Naja, als alles het doet prima! Fijn! En heerlijk naar Curacao! Geweldig!

Dee wat goed dat je zo gehuild hebt! Dat likt mij altijd maar een dag of twee en dan kan ik het niet meer. Althans, van binnen huil ik heel hard, maar van buiten niet altijd! Ik ken ook geen verpleegster die het zou kunnen doen. Ja, een van mijn nieuwe buurvrouwen hier, maar die ken ik nog niet zo goed. Als het gesprek er eens op komt vragen?

Megan goed hoor jullie masterplan! En goed ook om er hulp bij te zoeken. Dus niet een definitieve stop, zoals ik dat lees. Dat zou je volgens mij ook niet kunnen. Hoop dat jullie er beiden achter kunnen staan straks. Ook al is het heeeeel erg verdrietig welke keuzes jullie moeten gaan maken, maar ik lees wel tussen de regels door dat jullie relatie heel open is , met respect naar elkaar. Dat klinkt heel waardevol! Heb het idee dat we allemaal hier wel een fijne partner hebben!

Heerlijk gehad bij de olympics! Heb volgende week weer een Afspraak met de natuurarts. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.. Verder niet zoveel nieuws eigenlijk!

Voor degene die ik niet noemde; denk ook aan jullie!

Liefs,Inge

Geplaatst

En ja hoor.. Terwijl ik dit verstuur.. Sms nummer 3 deze week; hoera ze/hij is geboren..

Heel leuk en lief en ben blij voor mijn lieve vriendinnen, maar AUW!!!!!!

X

Geplaatst

Hak en smijt maar lekker met dat puin vandaag Okaasan! Even afreageren, de teleurstelling en frustratie eruit gooien.

Roossie, dat stukje tekst van jou greep mij ook aan. Echt zo'n spookbeeld wat je dan ineens overvalt.

Jammer dat jullie geen echo hebben gekregen, vooral als het beloofd was. En nu 11 sept pas weer? Konden ze jullie niet tegemoet komen zodat je misschien over een week of 2, 3 alsnog die echo kunt krijgen, voordat jullie op vakantie gaan? Heerlijk trouwens zeg, Curacao! Als je tips wilt, pb me dan even: vriendin van me is net terug, is er vaker geweest en heeft er ook een tijdje gewoond. Ze ging nu voor het eerst met haar zoontje van 9mnd.

Megan, ik had afgelopen poging de Omega3 al verdriedubbeld. Nu zei Pf dat dat wel kan helpen om de tolerantie te verhogen, maar dat de intralipid meer werkt op het accepteren van een deels lichaamsvreemd embryo, dus meer voor de innesteling. Als dat idd zo is dan wil ik het graag proberen, zeker omdat ik deze keer wel weefsel heb verloren maar geen positieve test heb gehad (dus de innesteling al snel misgegaan moet zijn.... is mijn eigen huis-tuin-en-keuken-gynaecologie-conclusie, of eigenlijk meer het resultaat van logisch denken).

Cryo tp in DD gaat in principe met alleen ovulatietesten (wat een verschil met umc hè). Als je een onduidelijke eisprong hebt of zelf vraagt om fm's wordt er meer uit de kast getrokken (iemand omschreef het hier op het forum eens als 'u vraagt, wij factureren' en daar komt het wel op neer: er is veel mogelijk maar/want je betaalt ervoor).

Inge, ben benieuwd hoe het met je gaat! Je zal ondertussen ook alweer rond je eisprong zitten? Jullie weten nu wat jullie te doen staat! ;-) (o, vandáár dat we je hier op het forum nog niet gezien hebben!)

Geplaatst

O, waren tegelijk aan het typen Inge..... goed om weer van je te horen! 3 x babynieuws in één week is heftig!

We gaan eerst bij de huisarts vragen of zij de intralipid kunnen toedienen in de praktijk. Als dat niet kan (die kans is groot) dan zouden we kunnen vragen of het via de thuiszorg geregeld kan worden (ook daar moet de huisarts mogelijk aan meewerken, om een indicatie te krijgen). Als dat niet lukt, kunnen we onze buren misschien toch vragen, of wie weet komt er nog een mogelijkheid via het forum. Wacht nu eerst op antwoord en recepten van Pfeiffer. Zodra we die hebben plannen we een afspraak bij de huisarts. Lief dat jullie zo meedenken!!

Geplaatst

Oskaan: PFFFFF kut kut kut... elke mislukte poging is te veel.. sterkte meid! ik was ook elke keer helemaal van slag..

huilen luchten bij mij erg op..

Roossie Heerlijk op vakantie :) wij gaan ook sep nog even boeken kan niet wachten..

Megan wat fijn dat jullie een plan gaan opstellen ik hoop dat jullie er snel uit zijn, en dan een mooie tp hebben.

Dee: misschien mogen ze het idd bij de dokter doen? dat zou wel erg fijn zijn.. en umc U?

Hier gaat het nog steeds goed, wel nog erg moe en misselijk met vlagen.. Ons prinsje is logeren bij opa en oma

en heeft de tijd van zijn leven.. word super verwend en gaat allemaal leuke dingen doen.. ik mis hem heeeeel erg :(

maar kon wel lekker uitslapen had ik echt nodig..

Geplaatst

Oh nee ....ookasan. Ik snap er niks meer van hoor. Begin haast te geloven dat het aan het Umc ligt, maar dat zal wel niet....meid wat ontzettend klote stom frustrerend en onbegrijpelijk weer. Ik had echt goede hoop voor dit vechtertje....bah bah bah. Eerst maar weer uitverdrietselen......

En dan als je zover bent weer verder! Ik zit bij professor petra de sutter in Gent. Je kunt niet zomaar via de balie een afspraak bij haar maken overigens. Je moet een mail sturen naar arg@uzgent.be met jullie geschiedenis en of zij wat voor jullie kan betekenen. Dan leggen ze het eerst aan haar voor en krijg je dus eventueel een afspraak.

Zij is gespecialiseerd in RIF, ofwel repeated implantation failure ofwel innestelingsprobleem. Bij jullie denk ik ook hè? Want er zijn nog wel andere profs met andere specialismen bv mannelijke factor. Als je twijfelt kun je ook eerst bellen, e krijgt dan een zogeheten vroedvrouw aan de lijn die ook verstand van zaken heeft en met je mee kan denken welke specialist het beste is.

Ik heb laatst nog gevraagd of er toevallig eerder een plekje was vrijgevallen dan 1 oktober, en toen zeiden ze dat ze met haar agenda inmiddels half november zaten. En dat is een week geleden....dus lijkt me zeker goed idee om alvast een afspraak te maken! Maar je zou ook een gewone dokter kunnen vragen hoor denk ik. Moet je wellicht ook met die vroedvrouw overleggen...dan kun je namelijk wel eerder terecht.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Oh ja en dan in het subject zetten: t.a.v. Prof de Sutter.

En de gewone dokter zeg ik maar even zal denk ik ook gewoon de RIF batterij onderzoeken (bloed, chromosomen, hysteroscopie) kunnen afnemen. Trouwens hysteroscopie kun je beter in Umc doen, net zo makkelijk.

Geplaatst

@Inge, fijn weer wat van je te lezen en dat je het naar je zin hebt gehad bij de Olympische Spelen. we kijken hier ook zoveel mogelijk op tv, vandaag genoten van Epke Zonderland, echt fantastisch.

Maar wat heavy, al die zwangere berichtjes pffff zit je echt niet op te wachten bahbah. En daar moet je ook allemaal op kraamvisite? Nou ja moeten, als je het niet trekt wachten totdat het wel lukt.

Ben ook benieuwd wat de natuurarts je te vertellen heeft.

@Okaasan, heb je jezelf af kunnen reageren met wat smijtwerk? Ik vind het zo naar voor je en maak maar snel een afspraak in Gent!

@Dee, mijn schoonzus is van Curacao en heb nog een vriendin die uit Curacao komt. Mijn broer heeft zelfs een half jaar lang met het idee in zijn hoofd rondgelopen om er te gaan wonen. Ik had er geen goed gevoel bij en zelfs zijn vrouw wilde niet. Uiteindelijk ontdekte hij dat we gelijk hadden en is hij blij met zijn besluit. Hij gaat er nu wel regelmatig naar toe.

@Mijnbaby, vervelend dat je nog misselijk bent met vlagen. Heb dat ook gehad, maar nu niet meer. Ik kan wel minder eten, eet meer verdeeld over de dag. Ben 2kg afgevallen daardoor, leuke bijkomstigheid hahaha.......Ik kan me voorstellen dat je je zoontje mist, ik zou het nog niet aan kunnen, maar jou zoontje is ouder misschien dat het me dan wel lukt.

Ik heb ook een besluit genomen, ga bellen over de echo, zit me niet lekker 10 weken tussen de 2 echo's in te laten zitten. Mijn man kwam met het idee om ze te bellen, vooral omdat het me niet lekker zit. Probeer dat morgen te doen tussen mijn werk op kantoor door.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ja leuk hè van Epke, knap hoor!

Leuk weer wat te horen Inge, genoten daar? Welke hoogtepunten heb je meegemaakt? En Máxima nog gezien?

En drie op een rij is wel erg veel zeg, gatsie. We leven mee. Ik kreeg laatst mailtje dat collega was bevallen. Heerlijk, had geen idee dat ze zwanger was!! Toch zelfde locatie, maar wat verderop in de gang.

Roossie, goed besluit, zowel van vakantie als echo!! Wat een teleurstelling dat het niet doorging :-(

Nog niks gehoord dan van pf, Dee? Goede plannen voor intralipid, ben benieuwd.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden