Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dee kut kut kut! wat verdrietig nieuws toch weer... kan begrijpen dat je er ff klaar mee bent

hoeveel tegenslagen kan een mens hebben? gelukkig hebben jullie nog 2 cryo's... sterkte meid..

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dee kut kut kut! wat verdrietig nieuws toch weer... kan begrijpen dat je er ff klaar mee bent

hoeveel tegenslagen kan een mens hebben? gelukkig hebben jullie nog 2 cryo's... sterkte meid..

Weet je... het klinkt misschien raar.... maar dat we nog 2 cryo's hebben voelt momenteel meer als een verplichting. Natuurlijk zijn het kansjes (en vooral: embryootjes van ons samen) maar het voelt ook een beetje als het uitstellen van afsluiting. Verwacht er niet echt meer wat van. Maar goed, we gaan er nog 1 keer voor!

Geplaatst

Goed zo Dee, voor de zekerheid getest! Maar temperatuur is wel een goeie indicator dus ;-/. Vandaag nog rot door gevoeld toen je echt ongesteld werd of had je het meeste verdriet al gehad?

Je gevoel snap ik volkomen, ik zie de cryos ook als verplichting. Maar goed, wie weet, wonderen bestaan.

Hugs

Geplaatst

@Dee ahnee!!!! gatver de gatver, toch ongesteld geworden. Ik kan me je gevoel wel voorstellen, je hebt zoveel gestreden en op gegeven moment heb je geen puf meer om positieve kracht te hebben om door te gaan. Ik ga hard duimen voor de laatste 2 cryo's!!!

@Okaasan, jemig wat hebben ze het druk bij UMCU, je gaat daar nu toch een nieuwe behandeling doen? Of kies je toch voor Gent. Bedankt voor je lieve opmerking dat je me dapper vind. Ik zit inderdaad ook in dubio wel of niet voor de bevalling ermee starten. Manlief zei dat ik het beter voor de bevalling kan doen, anders duurt het erg lang eer ik er aan kan beginnen. Na de bevalling druk met de kleine en bv geven en natuurlijk op krachten komen, gaat er al gauw een jaar overheen. Aan de andere kant denk ik zijn al die spanningen nu wel goed voor mijn zwangerschap. Ik kan ook kijken of ik het beetje bij beetje met manlief meer kan opbouwen, al doen we dat al jaren, maar misschien nu intensiever. Ik moest lachen om je opmerking dat ik nu 20 weken eraan kan wennen dat het een meisje is hahaha.......had het zelfs manlief vertelt hij moest ook erg lachen.

De rest allemaal een hele dikke knuffel!!! Ik leef met jullie mee, ik vind het zo naar dat jullie zo strijden en nog met lege handen staan! Ik besef meer en meer en meer dat ik toch geluk heb gehad, al heeft het bij ons ook lang geduurd.

Liefs Roossie

Geplaatst

Och Deetje, wat ontzettend stom weer (als eufemisme van de maand). Die cryo's tja, zelfs ik als groentje met pas twee icsi's (maar wel 6 cryo's) kan je gevoel helemaal begrijpen. Vorige ronde had ik ook totaal geen gevoel bij die cryo's en voelden ze ook echt als een verplicht nummer. Hoop dat je het een beetje trekt allemaal. Heb je al ontwikkelingen op werkgebied? 1 Oktober zou je weer aan de slag moeten toch?

Megan, gaan jullie volgende week, nou ja bijna volgende week, nog naar Gent? Of is de afspraak toch verplaatst?

Roossie, ik ga nog geen nieuwe poging doen hoor. Ik heb er zo verschrikkelijk tabak van, aan mijn lijf geen polonaise op het moment. Misschien kijk ik er over een paar weken weer heel anders tegenaan, om op dit moment zeg ik heel heel hard NEE tegen een nieuwe poging. Van de andere kant kan de gedachten dat alle ellende van de afgelopen jaren dan voor niets is geweest echt niet. Daar raak ik echt overstuur van. Ik ben er nog niet klaar mee denk ik dus. Ik heb nog geen afspraak gemaakt in Gent, ook daar geen zin in op het moment. Man wil wel, nou dan maak je toch een afspraak. Waarom moet ik altijd bellen met ziekenhuizen en al deze k#tafspraken regelen? Kortom, geen enkele actie bij geen enkel ziekenhuis. De foliumzuur is ook maar weer eens diep achter in een kastje verdwenen.

Therapeut maakte zich wel zorgen om me, want ze vond me op het randje van depressief. Niet echt een goede uitgangssituatie om met een ICSI te beginnen waar ik ook weer heel ellendig en angstig van wordt. Wat een gedoe ook allemaal.

Roossie: gaat het goed met wennen. Haha, moet er wel om glimlachen dat jullie dat zo leuk vonden.

Geplaatst

Meiden ik lees hier nog altijd mee...

Het zit de meesten hier echt niet mee hé! Ik vind het zo rot voor jullie! Ik hoop echt dat er betere tijden aan gaan breken!

Speciaal voor Dee een dikke cyberhug!!!

Geplaatst

lieve meiden het zit jullie hier niet echt mee. en ik wil jullie dan oook echt een hart onder de riem steken. hier brandt nog steeds een kaarsje voor een ieder van jullie

Geplaatst

Hey lieve meiden ook ik lees nog steeds mee en heb ook zo met jullie te doen.

Ook hier blijft het kaarsje branden.

Hopelijk kunnen jullie de kracht nog vinden om door te gaan gun het jullie allemaal.

Dikke knuffel!

Geplaatst

mijn babi tot nu toe houdt ze zich hoed morgen weer voor een doppler en guo daarna naar de gyn dus het is hier weer erg spannend. ik voel me verder goed maar je weet niet wat er van binnen gebeurdt he

Geplaatst

Wat is het rustig zeg.

Megan, ga je morgen nog naar Gent? Ik heb nog steeds geen contact met ze opgenomen, moet ik echt gaan doen.

Inge hoe is het met je kruidenmannetje? Mag je binnenkort alweer verder van hem? Ofwel gaat het met jou de goede kant op?

Dee, hoe is het met jou? Ben kwijt of je inmiddels al weer in DD of je dichtbij-zkh bent geweest voor de eerste controles voor je komende cryo.

Roossie, al gewend aan nog een meisje :-)))

Claudia, hoe was je GUO? Geen gekke dingen gezien en gaat het goed met je kleintje?

Mijnbaby, fijne vakantie gehad (of heb ik het verkeerd onthouden en is iemand anders op vakantie?)

Hier de laatste huis deadline gehaald; alles beneden schilderen voordat de vloer komende week gelegd wordt. Helaas is het inmiddels een beetje te koud voor een bbq, dus die houden jullie nog te goed. Maar thee komen drinken kan natuurlijk het hele jaar door :-)

Geplaatst

Clau wat fijn! En je gaat al richting de 30 weken, das ook mooi. Met hoeveel weken zwangerschap was je dochter ook alweer geboren?

Okaasan toch maar de afspraak op 25-10 vastgelegd zie ik in je handtekening? Dacht even dat je helemaal niets in de planning had. Zo'n gesprek is natuurlijk altijd goed om even te kijken waar je staat en wat je opties zijn. Beslissen hoeft nog helemaal niet. Eerst natuurlijk ook de operatie van je man....

Hoe ist op je werk gegaan?

Megan, ben benieuwd wat ze in Gent zeggen vandaag!

Wij einde v/d week tp (als ze goed ontdooien) en dan zit het erop.

Wat lief dat er nog altijd kaarsjes gebrand worden trouwens...

Geplaatst

@ Clau Heftig zo vroeg, moet zeker een zware periode zijn geweest? heeft ze nu nog achterstand door de vroeg geboorte?

Ons zoon is met 35 weken geboren er was geen aanleiding, en volgens de VK/artsen was het puur pech...

volgende week word wel voor de zekerheid mijn BH opgemeten en heb een kweekje moeten afgeven of er een

infectie was, maar gelukkig was die goed...

Dee spannend weer! tot nu toe kwamen de eskimootjes toch goed uit de vriezer? hoop dat ik het weekend

lees dat je een mooie tp heb..

Oskaan: ik was niet op vakantie, maar ben nu wel aan het kijken voor een lang weekend weg :)

hoop dat je een fijn gesprek zult hebben, en je goed dingen kan bespreken...

Om eerlijk te zijn ben ik ondanks ik nu voor de 2e keer zwanger ben, niet te spreken over UMC U.

mijn laatste poging en die ervoor waren zoooo slecht geregeld door hun.. als ik niet zwanger was geweest,

had ik zeker een klacht ingediend, maar had nu geen zin meer in die negatieve lading..

( ps niet een klacht omdat ik dan niet zwanger was geworden haha, maar omdat het een regel rechte puinhoop was..)

Geplaatst

Hoi dames,

Clau, wat fijn dat het nog goed is allemaal. Hou haar maar lekker bij je!

Ookasan dat gaat goed, deadlines gehaald. Heerlijk frisse nieuwe start in mooi huis! Ga je nu eerst de afspraak in Umc afwachten? Ga je nog om hysteroscopie vragen? En heb je al enig idee hoe verder?

Dee, zaterdag tp. Tsjonge zeg, de aller aller laatsten. Wat een mijlpaal. The end of an era. En begin van de volgende.

Inge, geef eens een update? Hoe sta je ervoor met je gezondheid?

Hier vandaag naar Gent. Drie cryos meegenomen uit Umc, in een megagrote emmer. Leek op bruine ouderwetse vuilnisemmer, later hoorden we dat het een champignon wordt genoemd. Lijkt hij idd ook op.

Maar goed:

- aanvullende onderzoeken alles ok, geen chromosomaal, stollings of immunologisch probleem.

- rest ons nog om maar gewoon iets te proberen. Empirisch, noemt ze dat. Dus er is een probleem, we weten niet wat, toch maar iets doen.

- kon 'kiezen' uit nog een keer pipelle, want na een keer kun je niet zeggen da het niet werkt, of prednisolon of heparine. Omdat ik ook al eens hysteroscopie heb gehad die soort van pipelle effect zou moeten geven heb ik voor de prednisolon gekozen. Zij zegt, samen met heparine. Kan blijkbaar gecombineerd worden en dan pak je zowel een nog niet bekend stollingsprobleem als immunologisch punt aan. Leek me wel efficiënt, dus hoppekee.

- de cryos worden allemaal tegelijk ontdooid en doorgegroeid tot dag 5 of zelfs 6 want ze zijn nog maar 7 of 8 cellig. Er worden er twee teruggeplaatst en een eventuele derde opnieuw ingevroren.

- bovenstaande plannen klinken goed, maar helaas gaf de prof ons weinig kans dat de embryo's het goed gaan doen. Ze viel zowat van haar stoel dat ze op dag vier, zoals tegenwoordig in Umc, zijn ingevroren met 7 en 8 cellig. Het leek haar een bijzonder slecht teken en ze geeft ons meer kan dat het niet lukt dan wel. .... En een nieuwe poging is voor ons nog altijd een stap te ver.

Best sneu eigenlijk hè. Maar ja. Wie weet verrassen de cryos ons nog. Moet zeggen door met zon enorm snufte sjouwen werden ze wel heel 'echt'. Zaten er grapjes over te maken, zij met z'n drietjes op de achterbank. Maar met lach en traan hoor.

Ga het deze maand al meteen doen, ovulatietesten en dan sms'en. Dag 15 beginnen met prednisolon en fraxiparine. En dan aantal dagen later misschien terugplaatsen.

Raar ook weer in Umc te zijn na aantal maanden.

Nou, wat vinden jullie ervan?

Xx

Geplaatst

pfff Megan, wat een verhaal. Ik moet het geloof ik even laten bezinken, laat staan hoe dat bij jullie is. Maar ik kan wel nu al zeggen dat ik het moeilijk vind om te lezen dat de arts eigenlijk heel erg weinig hoop had voor jullie. Potver zeg. Hoe kan dat nou?

Ik hoop wel dat dit bezoek jullie weer een beetje in de goede richting helpt wat alle gedachtes en hersenspinsels over dit onderwerp.

Ik ga je verhaal zo gewoon nog een keertje lezen.

Geplaatst

Megan, je cryo's lopen eigenlijk een dag achter.... kan me voorstellen dat Gent en jullie zelf er niet heel veel hoop op vestigen. Maar goed, je weet maar nooit (je leest wel eens dat vrouwen bevallen van een gezond kind ontstaan uit een trage emmy). Je zei laatst nog tegen mij dat wonderen bestaan. Dat hoop ik ook voor jullie!

Lijkt mij een verstandige keuze: na hysteroscopie en pipelle nu toch proberen met prednisolon en heparine. Ben heel erg benieuwd of ze goed ontdooien en gaan doordelen, zodat je hier een kans mee hebt. Anders kan ik me voorstellen dat die overweging van een nieuwe allerlaatste poging toch weer de kop opsteekt. Zeker na jullie autoritje met de potentiële kids op de achterbank.......

Op welke cyclusdag zit je nu? Fijn dat het meteen kan, snel meer duidelijkheid.

Kaartje: thanks! Geloven er zelf niet meer zo in hoor. Ik twijfelde nog even over moment van eisprong en dacht toen: ach, wat maakt het ook uit: een dag eerder of later, het gaat toch niet lukken...

Geplaatst

Dee ik had tijdens mijn laaste ivf poging ook totaal geen positief gevoel,

alles ging mis tijdens die poging en had maar 1 emmy.. maar gelukkig is het toch goed

uitgepakt.. hou je dus niet te veel vast aan het gevoel gaat mis, want het kan ook gewoon goed gaan..

Maar begrijp maar al te goed dat als je veel tegenslagen heb gehad, je dat bijna niet kan en wil geloven..

ik ga voor je duimen!!

Geplaatst

Megan, idd lopen je cryo,s een dag achter. Op dag vier is een Morula het mooiste.

Maar ondanks dat ze een dag achter lopen zijn ze hoogst waarschijnlijk wel van goede kwaliteit. Dit omdat het UMC hoge eisen stelt aan een embryo voordat het in de vriezer "mag".

Verder wilde ik nog zeggen dat een kennis van mij, ook zwanger is geworden van een emmy die achter liep. Zij heeft twee teruggeplaatst gekregen die dus alletwee achter liepen.

Mooi dat je voor de prednison erbij neemt, heeft bij ons er waarschijnlijk mede wel voor gezorgd dat we zwanger zijn gebleven. Maar bij ons was het misschien een ander probleem, niet het zwanger worden maar meer het blijven.

In ieder geval, Megan en ook Dee, heel veel succes met de cryo's!

p.s megan, wel fijn dat ze in Gent eerlijk zeggen ze de emmy's het liefst wat verder hadden gezien...., geeft ook wel vertrouwen in gent!

Geplaatst

Bedankt meiden, jij ook Dion. Ik had zelf ook bedacht dat ze er in ieder geval mooi uit hebben moeten zien, dat zeiden ze ook aan de telefoon destijds. Ik zei dat aantal cellen mij voor dag 4 nogal tegenviel, zij zeiden maar ze zijn wel Gied anders vriezen we ze niet in. Verder weet ik ook van enquêtes hier op t forum dat er best vrouwen zijn die van viercelligen (dag 3) zwanger zijn geworden. In het Umc maken ze zich iets minder druk hierover lijkt het. Op basis van wat ik van Umc weet, hadden ze in Gent wat mij betreft ook kunnen zeggen zoiets als ach, in het begin maakt het nog niet zoveel uit, blabla. Maar ze was juist heel erg verontwaardigd. Wat?! 8 cellig dag 4, en 5 cellig dag 3? Day vriezen wij hier niet eens in! Er zou al iets van compactie moeten zijn en daar lees ik hier niets over! Zo weetjewel. En Tsja ze hebben daar 15 jaar langer ervaring. Ze zei ook niet dat het onmogelijk was (en we weten dus dat het dat ook niet is) maar zei dus wel dat ze meer kans van niet zag dan van wel. Inderdaad wel eerlijk en ik reken in ieder geval nergens op. In Umc hadden ze ze gewoon teruggeplaatst denk ik, dus op zich prettig dat we het eerst nog even aankijken hoever ze willen groeien. En dat ze er eerlijk over zijn vind ik ook prettig, Dion, daar heb je gelijk in.

Bijkomend probleem is dat ze op dag 5 mogelijk nog steeds achterlopen; dat ze ze dus een extra dagje laten groeien, en dat ze dan te ver zijn om nog terug te plaatsen.

Dee, ik verwacht menstruatie dit weekend/maandag. Dan heb ik volgens mij 25/26 oktober zoiets een mogelijke terugplaatsing. Dan ben jij net uit de wachtweken hè?

Grtz Megan

Geplaatst

Megan: spannend ik hoop dat je2 mooie tp heb, en ja er zijn veel vrouwen zwanger geraakt van minder

mooie of goeie emmy's! hou dat in je achterhoofd! ik ga voor jullie duimen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden