Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi

het umc utrecht is een heel goed ziekenhuis

wij hebben 3 maanden moet wachten maar nu zijn we inmiddels volop bezig ermee

maandag hebben we de punctie

ik hoop voor jullie dat het ook snel allemaal mag gebeuren

gr stefanie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Joske!

Wat fijn zeg! Toch nog redelijk snel he? Ik heb je datum genoteerd, dus als het een beetje klopt dan hoop ik over twee weken die verlossende brief te ontvangen ;-) Volgens mijn cyclusberekeningen hoop ik dan zo rond 9 mei te beginnen.. (zal je net niet zien dat er iets fout is gegaan en ik niet op de wachtlijst terecht ben gekomen ofzo..) Doe geen oog dicht de laatste dagen.. spannend spannend spannend Ik hou je in de gaten! :confettistars:

En stefanie, heel veel succes maandag en de komende tijd! Voor jou gaat het echte 'werk' beginnen! :luck:

X Jess

Geplaatst

Hoi Hoi!

Joske, je mag heel blij zijn met Dr. Prak - zij was ons begeleidend arts tijdens ons IUI traject in 2007 en toen wij vorig jaar zijn begonnen met de IVF-gesprekken hebben we Dr. Prak weer aangevraagd omdat ze zo ontzettend rustig, vriendelijk, warm & begripvol is. Ik schrijf dus maar "veel plezier"!

Stefanie, was jij toevallig gisterochtend rond 9:00 in het ziekenhuis voor een echo? Ik dacht je man van de foto te herkennen... (zaten jullie naast het bordje welke de uitlooptijd aangeeft)? Wij waren er namelijk ook, voor onze 1e FM... Sterkte & succes alvast met je punctie, zie je er erg tegenop?

Wij staan nu gepland voor de 2e FM op a.s. woensdag maar ik vind het wel ver weg, vooral gezien de prima resultaten van onze 1e FM. Dus ik heb onze onderzoeksarts Dr. Hamdine gemaild of de meting een dag naar voren mag. Ik heb namelijk wat verschijnselen van overstimulatie. E-mailen met de arsten is echt top!!! Punctie einde deze week ergens???

• 4 weken later...
Geplaatst
Goedemorgen Joske!

Wat fijn zeg! Toch nog redelijk snel he? Ik heb je datum genoteerd, dus als het een beetje klopt dan hoop ik over twee weken die verlossende brief te ontvangen ;-) Volgens mijn cyclusberekeningen hoop ik dan zo rond 9 mei te beginnen.. (zal je net niet zien dat er iets fout is gegaan en ik niet op de wachtlijst terecht ben gekomen ofzo..) Doe geen oog dicht de laatste dagen.. spannend spannend spannend Ik hou je in de gaten! :confettistars:

En stefanie, heel veel succes maandag en de komende tijd! Voor jou gaat het echte 'werk' beginnen! :luck:

X Jess

Hey Joske!

Het zit er aan te komen he? Ik ben nog steeds aan het wachten op die verlossende brief.. heb gisteren maar even het ziekenhuis gebeld of ik wel op die wachtlijst sta.. ja ik sta erop. maar uiteraard kunnen ze me verder niks vertellen.. Pfff krijg helemaal de zenuwen.. Hoop voor je dat je deze maand mag beginnen! Hou me op de hoogte he?

Groetjes en fijne pasen!

Geplaatst

@ Annema gefeliciteerd met je zwangerschap!! fijn dat jullie zulke goede ervaringen hebben met dr. prak. Dat is goed nieuws!!

@ Jessica,

ik heb gezocht naar dit toppic, maar waarschijnlijk doe ik iets fout met zoeken. nu zag ik het toevallig onderaan staan in de lijst en vlug erop geklikt.

Tja, Na de paas is het zover...., spannend hoor! :icon_bounce:

Nu heb ik half april mijn menstruatie, ik hoop dat ik dan al kan beginnen. Maar dat zal wel te snel zijn, zou dan ongeveer een week tussen zitten.

En jij hebt nog geen brief?? Misschien krijg je direct wel een brief met de datum erop voor het gesprek.

ik kreeg er dus 1, zoals je weet, met dat we op de wachtlijst staan, en vlot erna een brief met de datum wanneer we verwacht worden.

Ik ben helaas ondertussen niet zwanger geworden,jammer genoeg.

ik geloof wel dat we het hele traject in het UMC hebben. Althans ik heb niet gehoord dat het anders is.

Meis hou je me ook ff op de hoogte? Ik hoop ook dat je binnenkort mag.

andere dames succes!!

liefs joske

Geplaatst

Hi Joske!

En? Je afspraak al gehad? Ben benieuwd wanneer je mag beginnen.. spannend he? Hier word ik helemaal gek van de zenuwen, ik was gestopt met roken en dat ging me goed af, tot afgelopen week.. het duurt me allemaal te lang, nog steeds geen brief, heb het ziekenhuis ook al gebeld of ik echt wel op die wachtlijst sta en me niet zijn vergeten.. nee ze zijn me niet vergeten, maar verder konden ze me ook niks vertellen.. moet maar gewoon geduld hebben.. gelukkig werk ik 40 uur in de week, dus afleiding genoeg... laat me horen hoe het was!

:waiting::blob3:

Geplaatst

Bedankt Joske, ik voel me heerlijk zwanger! Alleen het wachten tot aan de 1e echo duurt wel lang; nog 19 nachtjes slapen (dan zijn wij 8 weken & 5 dagen zwanger). Maar het heeft ook wel iets spannends & mysterieus deze nieuwe soort wachtweken! (Zie...ik zit ook te "wachten"...)

Jessica & Joske, sterkte met het wachten op de brief. Welkom in het traject, want jullie zullen nog veel moeten gaan wachten. Zodra je de brief hebt, is het wachten tot die ene dag van de afspraak. Dan wachten op je menstruatie. Dan weer wachten op de afspraak voor de prikinstructies en ga zo maar door. Leef gewoon in het nu en doe leuke dingen! Vooral een weekendje weg ofzo werkt erg positief. Dan gaat de tijd vanzelf voorbij en gaat het vanzelf...

Doen julllie IUI, IVF or ICSI? Het was voor ons, na 7x IUI in 2007, de 1e X IVF en meteen raak! (Hopelijk van twee)... Ik vond het ontzettend meevallen het prikken, de bijwerkingen en de punctie. Ik wens jullie hetzelfde toe! Oja; vraag of je met een arts kunt e-mailen; dit was voor ons ontzettend prettig!

Geplaatst

Hey Annema! Wat fijn zeg dat je 1e ivf meteen raak is (maar dat is je ook gegund na al die tijd en IUI's!) Ik moet ook niet zeuren, ik ben al vrij snel op de wachtlijst terecht gekomen.. maar omdat Joske al een brief heeft ontvangen en ik geloof één dezer dagen een afspraak heeft, krijg ik helemaal de zenuwen..(Joske is twee weken eerder dan ik op de wachtlijst geplaatst.. dus had gehoopt dat ik dan ook snel zou worden opgeroepen).. Elke dag hoop ik dat als mijn man thuis uit zijn werk komt hij me belt dat het zo ver is.. En ja, je hebt gelijk.. nu wacht ik op de brief, daarna weer op de punctie en tp en dan weer wachten en hopen.. dus dan zijn we ook alweer maanden verder... heb per direkt aan mezelf beloofd niet meer te gaan zeuren en te stressen..! Ennuh.. spannend voor je..ik zie 2 emmy's teruggeplaatst?!! dus kans op dubbel geluk! Heel veel geluk en geniet ervan!

Xxxxxx

Geplaatst

Hallo Annema en Jessica.

Annema, ik doe IVF (onze eerste), niet een lange voorgeschienis gehad hoor.

in februari 2009 gestopt met de pil, in april pas ongesteld geworden.

juli zwanger, september een missed abortion met 10 weken gevolgd door een curretage.

en toen..., niets meer.

Als ik eerlijk ben had ik verwacht om toch voor de uitgerekende datum (7 april) wel weer zwanger te zijn. dus niet :huh1:.

gek genoeg heb ik wel rekening gehouden met dat ik veel miskramen zou kunnen krijgen i.v.m. mijn leeftijd, maar niet dat het langer zou kunnen duren. heb dus ook een paar maanden moeilijk gehad, maar nu weer verwerkt.

en nu jessica, je brandt vast van nieuwschierigheid!!

Nu we zijn gisteren in het ZH geweest, en helaas beginnen we niet meer in deze cyclus maar in mei dus.

Op zich kon het wel nog, maar ze zijn aan het verbouwen in het UMC en daardoor worden er iets minder behandelingen gepland.

Ik denk dat je door die verbouwing waarschijnlijk nog geen brief hebt gehad! wel balen, maar dan weet je wel waarvan het komt.

jammer dat ze dat niet even tegen je zeggen, als dat de reden is.

Ik heb het lange protocol, omdat dit beter zou zijn als je boven de 40 bent.

Ik heb wel recepten meegekregen, eerst decapeptyl op de 21 cd, dan 300 Gonal F op de 2e MS dag. Gelukkig wel een hoge dosering.

Omdat we van ver zijn gekomen hebben ze direct een uitgangsecho gedaan, en ook een prive prikinstructie, Top! pluim voor het UMC!!

De prikinstructie werd door een verpleegkundige gedaan die zelf ook IVf op haar 40 ste had gedaan, resultaat een tweeling.

Was dus ook een leuke instructie.

echo was ook prima, en mag ik eindelijk dus begin mei beginnen.

Meis ik hoop voor je dat je snel een brief krijgt...., hou je me op de hoogte?

Nu maar hopen hopen hopen hopen....., en hopen......., voor annema dat de emmy's 9 maanden blijven zitten, Jessica dat je morgen een brief krijgt van NU komen, en bij ons dat onze IVF succesvol mag zijn..., amen!

liefs joske

Geplaatst

Hi Annema, ik ook voor IVF.. eileiders zijn nutteloos want die zitten potdicht! Maar ben allang blij dat er zoveel mogelijk is..

Joske, bedankt voor je reactie, nu begrijp ik ook waarom ik zo lang moet wachten (nou ja iets langer dan..;-) Jammer dat april niet meer voor je gaat lukken, ik hoop die brief ook zo snel mogelijk te ontvangen, met een beetje geluk mag ik dan ook in mei beginnen.. zou wel leuk zijn! Fijn ook dat je je prikinstructie meteen hebt gekregen, dan hoef je ook niet nog eens een keer daarvoor terug te komen.. Ik heb me nog niet zo verdiept in het lange en korte protocol, maakt dat veel uit? Ik ga echt voor je duimen en ik hou je op de hoogte!

Kus Jess

zo nu eerst:coffee2:

Geplaatst

Hey Joske!

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld hoor, kreeg helemaal de zenuwen. De verbouwing in het UMC hadden niets te maken met het lange wachten, maar heeft meer te maken met de afspraken tussen de ziekenhuizen onderling. Ik had nog een paar wachtenden voor me, maar om me uit de zenuwen te helpen mocht ik toch alvast een afspraak maken voor de intake en aansluitend prikinstructie van de verpleegkundige. Volgende week vrijdag kan ik terecht, dus met een klein beetje geluk ben ik dan hopelijk ook in mei/juni aan de beurt! Valt nu toch wel even een eerste last van mijn schouders..

Ik laat je horen waneer het gaat gebeuren... hou me op de hoogte!

Groetjes!

Geplaatst
Hey Joske!

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld hoor, kreeg helemaal de zenuwen. De verbouwing in het UMC hadden niets te maken met het lange wachten, maar heeft meer te maken met de afspraken tussen de ziekenhuizen onderling. Ik had nog een paar wachtenden voor me, maar om me uit de zenuwen te helpen mocht ik toch alvast een afspraak maken voor de intake en aansluitend prikinstructie van de verpleegkundige. Volgende week vrijdag kan ik terecht, dus met een klein beetje geluk ben ik dan hopelijk ook in mei/juni aan de beurt! Valt nu toch wel even een eerste last van mijn schouders..

Groetjes!

Dat zou mooi zijn jessica! Helpt altijd he, dat bellen :toothy10:. Dan kan je mooi vlot door en als je in mei mag kunnen we samen aan het prikken ha ha.

Ik heb het lang protocol (jij denk ik niet) dus wie weet.

Ik gok dat ik ongeveer 4 mei met decapeptyl begin en 11 mei begin met hormonen te spuiten. (ligt aan de menstruaties)

Eerst deze week mijn NOD afwachten, zou een bak zijn als ik zwanger zou zijn, maar dat zal wel niet :hello:.

liefs Joske

Geplaatst

Hoi Jessica & Joske, nou...zo langzaam gaat het nu echt beginnen voor jullie! Leuk, hoor! Ikzelf heb trouwens ook het lange protocol gedaan (Decapeptyl & Puregon) wat erg goed is bevallen. Natuurlijk hebben wij nu een positief resultaat, maar als ik terugkijk vond ik het niet zwaar. Ik vond het prikken dan ook niet eng of vervelend, dat scheelt al heel veel, denk ik. Ook hebben wij onze agenda heel rustig gehouden.

Enige minpunt van UMC vind ik nu alleen dat wij onze 1e echo pas krijgen met 8 weken en 5 dagen. Vooral omdat er 2 embryo's zijn teruggeplaatst. En ik nu (6 weken zwanger) al in positiekleding loop! Andere UMC Utrecht Forum maatjes hebben de echo wel iets eerder, erg vreemd. Vandaag onze verloskundige gebeld (voor 1e afspraak) en zij stelde voor volgende week een echo te doen hier in onze woonplaats. Fijn!!! (en spannend...)

Succes meiden!

Geplaatst

Hey Annema

ik zie ook niet op tegen het prikken. bij de prikinstructie kreeg ik een compliment en vroeg ze of ik soms ervaring had met het klaarmaken en prikken.

nah..., niet dus, maar ben een nuchter mens en denk wat moet dat moet.

fijn dat je eerder een echo mag! ik zou ook uitelkaar barsten van nieuwschierigheid of het er 1 of 2 zijn.

misschien kan je je bloed testen op HCG, als deze betrekkelijk hoog is zitten er waarschijnlijk 2!!

Er moet op dit forum ook een topic zijn met HCG waarden. grappig om te zien dat er met 2 kindjes hogere waardes zijn. (Helaas ook wel minderen ertussen die lage waardes hadden die gevolgd werden met een MK)

liefs joske

Geplaatst

o ja Annema

hoeveel puregon spoot je en met welk resultaat? ik moet gonal F, omdat ik een even geboorte jaar heb. jij waarschijnlijk een oneven geboortejaar omdat je puregon hebt gebruikt.

ik hoop dat jes en ik ook zulk mooi resultaat mogen hebben met onze eerste IVF! :hello2:

meis geniet ervan! ik gun het je van harte.

liefs joske

Geplaatst

Hey Annema,

Ik had iinderdaad mijn eerste echo met 7 weken maar heb even navraag gedaan waarom ik wel met 7 weken en een ander niet en ik kreeg als antwoord omdat wij ecd hadden gedaan en daar dan meer risiko aan zou zitten weet niet wat ik er van moet denken maar snap er goed dat je het te lang wachten vind en misschien nog een keer bellen en vragen om eerder te kunnen komen voor je echo????

Oja ook ik liep met 6 weken al in een positiebroek hoor en ik heb er echt maar 1 emmie terug gekregen dus dat zegt niks en volgens de vrouw die de echo deed komt dat puur door de darmen en hoefde ik mij geen zorgen te maken om dat ik zo snel een echte buik kreeg.

Liefs

Geplaatst

Hey Annema, idd, wel laat dat je je eerste echo krijgt, ik kreeg de eerste met precies 6 weken, maar goed dat kan wel veranderd zijn nu, maar ik begrijp dat dat wachten een eeuwigheid duurt!

Haha, die positiekleding is ook heel herkenbaar, dat zijn idd je darmen die mega opzwellen!

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel wat hinder ondervind in het UMC van de verbouwing, steeds geen plaats verkeerde planningen, afgelopen vrijdag hebben ze mijn voicemail ingesproken dat ik vanmorgen moest bellen voor een echo, voor cryo tp, terwijl ik dinsdag geweest ben en mijn ei al te grooot was, ook zou er een plaatsje gereserveerd worden in week 17 of 18 en bij navraag vanmorgen bleek dat alles vol zat en dat er voor mij geen plaats gereserveerd was, dat vind ik wel een beetje slordig, gelukkig kon ik er in week 18 nog tussen, maar dat zal wel te laat zijn, ach ik zie wel, ze zullen het wel erg druk hebben, denk!!

• 2 weken later...
Geplaatst
Hey Joske!

Hey Jessica en andere dames, als het goed is dan moet je vrijdag voor je intake toch??

Ben zo benieuwd hoe het voor jou gaat verlopen.

Bij mij gaat het dus anders als ik had gedacht! in positieve zin dan.

Ik zat immers op mijn menstruatie te wachten vorige week.

Ik baalde ervan dat het later was als anders. Je zit toch te wachten zodat je vlug kan beginnen met spuiten.

Ik verwachte het tussen 15e/17e april. zondag nog niets. Terwijl ik wist dat ik 2 april mijn eisprong had gehad.

Dus maar een goedkoop zw.testje tegenaan gegooid....., negatief.

echt balen, en dan begin je te piekeren waarom ik toch niet ongesteld werd..., toch opeens in de overgang??

Nou ja om een lang verhaal kort te maken, gisteren toch maar met een Cleurbleu getest.

En...., Zwanger!!! tjee helemaal niet verwacht en dan opeens dit.

Nu hopen dat het lekker gaat bloeien en groeien, en dat het niet op een MK uitloopt.

liefs joske :sunny:

Geplaatst

Hee dames, even een update; afgelopen maandag hebben wij onze 1e echo gehad! Toen ik vorige week maandag de verloskundige belde voor een afspraak, snapte ze dat ik het nog lang wachten vond tot 28 April voor de 1e echo dus zij heeft toen voor ons een echo hier in Gorinchem geregeld. Wel uitwendig, maar...we hebben een kindje met kloppend hatje gezien! Deze zit helemaal links bovenin... De rechterkant van mijn buik zat vol met lucht, dus we zagen alleen maar bubbels. Volgende week dus de 1e inwendige echo in het ziekenhuis en dan weten we zeker of er nu 1 of 2 kindjes groeien. Nog even spannend dus... Joepie!!!

Geplaatst
Hey Jessica en andere dames, als het goed is dan moet je vrijdag voor je intake toch??

Ben zo benieuwd hoe het voor jou gaat verlopen.

Bij mij gaat het dus anders als ik had gedacht! in positieve zin dan.

Ik zat immers op mijn menstruatie te wachten vorige week.

Ik baalde ervan dat het later was als anders. Je zit toch te wachten zodat je vlug kan beginnen met spuiten.

Ik verwachte het tussen 15e/17e april. zondag nog niets. Terwijl ik wist dat ik 2 april mijn eisprong had gehad.

Dus maar een goedkoop zw.testje tegenaan gegooid....., negatief.

echt balen, en dan begin je te piekeren waarom ik toch niet ongesteld werd..., toch opeens in de overgang??

Nou ja om een lang verhaal kort te maken, gisteren toch maar met een Cleurbleu getest.

En...., Zwanger!!! tjee helemaal niet verwacht en dan opeens dit.

Nu hopen dat het lekker gaat bloeien en groeien, en dat het niet op een MK uitloopt.

liefs joske :sunny:

WOEHOE wat geweldig voor je zeg!! laten we maar gewoon van het beste uit gaan toch!! Vind het echt ontzettend leuk voor je, echt een verrassing! hou je me op de hoogte van het verloop? Vrijdag mogen we inderdaad voor intake, we gaan ervoor en ben op van de zenuwen! Ik laat wel weten wanneer ik mag (ik heb begrepen dat mei al aardig vol zit in het UMC, dus misschien mag ik jou plaatsje wel inpikken...)

:occasion18::blob6::bf_new::occasion5: X Jess

Geplaatst

Joske, gefeliciteerd!! Wat super zeg!!

Jessica, ik hoop dat je in mei kunt starten meid, succes!!

Ik ben vandaag ongi geworden en mag mij 29 april weer melden voor de 1e echo, joepie!!

Geplaatst

Hai jessica,

Wat spannend he, de intake! Hopelijk kun je in mei starten.

Wij hebben de laatste ICSI ronde ook in Utrecht gedaan (mijn ICSI was in Belgie).

De artsen zijn erg behulpzaam, het enige nadeel vind ik het lange wachten, het gaat er nooit op tijd en dat je steeds een andere arts hebt.

Heel veel succes!

Groetjes, Astrid

Geplaatst

Hi Jessica!

Wij lopen nu 14 mnd in het UMC. Onze vaste arts is drs Zonneveld. Echt een superfijne man die alle tijd voor je neemt. Alle verpleegsters zijn enorm lief. Ik heb 4 mnd clomid gebruikt, reageerde daar goed op maar veranderde in een draak en voelde me beroerd. Daarna zijn we overgegaan op ovulatie inductie. Dat wil zeggen dagelijks spuiten met puregon om eitjes te laten groeien. Ook daar reageerde ik maandelijks goed op, helaas in oktober een miskraam, en daarna niet meer zwanger geworden. Na een gepsrek met onze gyn over na ivf. Op 11 maart stonden wij op de wachtlijst, en 7 april kregen wij een brief dat we al aan de beurt zijn. Afgelopen maandag een voorlichtingsavond gehad. Jee, echt veeeeel stelletjes waren daar!! VOnd het ook wel een nuttige avond,, maar ook wel negatief ondertoon. Wat vond jij ervan? Aankomende donderdag de 29e hebben we een voorbereidingsgesprek. en afhankelijk van mijn cylcus beginnen we in mei. Erg spannend dus, kan bijna niet wachten!

Hoelang zijn jullie al bezig?

Groetjes Myron

Geplaatst
Hi Jessica!

Wij lopen nu 14 mnd in het UMC. Onze vaste arts is drs Zonneveld. Echt een superfijne man die alle tijd voor je neemt. Alle verpleegsters zijn enorm lief. Ik heb 4 mnd clomid gebruikt, reageerde daar goed op maar veranderde in een draak en voelde me beroerd. Daarna zijn we overgegaan op ovulatie inductie. Dat wil zeggen dagelijks spuiten met puregon om eitjes te laten groeien. Ook daar reageerde ik maandelijks goed op, helaas in oktober een miskraam, en daarna niet meer zwanger geworden. Na een gepsrek met onze gyn over na ivf. Op 11 maart stonden wij op de wachtlijst, en 7 april kregen wij een brief dat we al aan de beurt zijn. Afgelopen maandag een voorlichtingsavond gehad. Jee, echt veeeeel stelletjes waren daar!! VOnd het ook wel een nuttige avond,, maar ook wel negatief ondertoon. Wat vond jij ervan? Aankomende donderdag de 29e hebben we een voorbereidingsgesprek. en afhankelijk van mijn cylcus beginnen we in mei. Erg spannend dus, kan bijna niet wachten!

Hoelang zijn jullie al bezig?

Groetjes Myron

Hi Myron,

Zoals je ziet ben ik er al vroeg bij, ben al vanaf 5 uur wakker, alleen al van de zenuwen voor het intake gesprek voor vanmiddag (pas om half 3).. lekker belachelijk he, vooral omdat het alleen nog maar een gesprek is.. wat natuurlijk wel betekent dat het binnenkort eindelijk echt gaat gebeuren! De voorlichtingsavond ben ik eigenlijk puur heen gegaan voor mijn man, alle info is tegenwoordig op internet te vinden, maar denk toch dat wij vrouwen wat sneller geneigd zijn om ons erin te verdiepen en mannen er de hele periode maar een beetje 'bijhangen'en overgeleverd zijn aan onze nukken..:sad1: de voorlichtingsavond vond ik wel goed en inderdaad soms een beetje negatief ingesteld, maar wat ik eigenlijk het meest vreselijke vond, was de omgeving.. tja niemand zit daar voor zijn lol, maar het leek wel of iedereen in een grafstemming verkeerde en een lach totaal op de verkeerde plaats zou zijn.. misschien hadden ze beter een 'gezellige'borrel kunnen organiseren om zo ook een beetje interactie met elkaar te krijgen.. gelukkig bestaat dit forum en kunnen we allemaal lief en leed met elkaar delen met een lach en helaas ook soms een traan..

zelf zijn wij vanaf eind 2008 bezig en op een of andere manier heb ik altijd het gevoel gehad dat er iets mis bij me was, wat uiteindelijk ook het geval bleek. Opzich zijn alle onderzoeken nog snel gegaan en op 19 feb kwam ik op de wachtlijst. Mijn IVF gaat voor de eerste fase in het Antonius en punctie en TP in het UMC... Dus hoop echt dat ik in mei aan de beurt ben..

Ik laat het vanmiddag wel weten.. heel veel sterkte Myron.. misschien komen wel elkaar nog tegen! Positief blijven is soms het enig ewat je kunt doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden