Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
succes jessica!!!

alles vragen hoor!

liefs joske

Heeey Joske!

Kom net terug uit het ziekenhuis, ging heel vlot en prikinstructie ging ook goed.. helaas zoals verwacht kan ik pas in juni terecht.. mei zit volgepland dus ik mag als mijn cyclus zo blijft, rond 7 juni gaan beginnen en ik heb het geluk het korte protocol! nu weer wachten wachten en wachten... gelukkig wel iets om echt naar uit te kijken...

Ennuh hoe voel jij je?

Geplaatst

jammer dat het toch juni is, ik had gehoopt dat het misschien nog net mei zou worden.

Hoe gaat het korte protocol eigenlijk? en hoeveel en wat voor hormonen ga je gebruiken.

Ik heb mijn medicijnen dus niet gehaald. Ik had zoiets van eerst maar mijn menstruatie afwachten, hoefde toch pas op de 21 ste CD te beginnen.

maar goed ook achteraf.

enne.., ik voel me goed hoor, eigenlijk niet anders dan anders.

heb bij mijn vorige zwangerschappen ook niet veel kwaaltjes gehad, zoals misselijkheid enzo.

mijn borsten zijn wat gespannen en wat groter.

achteraf was de eerste symtoom van de zwangerschap dat ik de aders duidelijker zag op mijn borsten.

Myron, spannend meid dat je binnenkort mag beginnen!

liefs joske

Geplaatst

In mijn geval ga ik op de 3e dag van mijn menstruatie beginnen met Puregon (= dus 1e stimu dag)en op stimulatiedag 5 met Orgalutran en aan het einde de Pregnyl.. bij de punctie krijg ik nog wel extra antibiotica omdat bij mijn 'aandoening' een hoger infectiegevaar is.. Dus het korte schema is denk ik wel idealer.. nu maar weer weken wachten.. en daar ben ik niet zo goed in :icon_shaking: ... ach ja we weten nu dat het er aan zit te komen en we gaan rustig door met ademen..

zo nu eerst effe een lekker bad nemen.. t was een vroegertje vanochtend en de spanning heeft me afgemat.. fijne avond en ik hoop voor je dat alles lekker voorspoedig loopt

liefs Jess

Geplaatst

Hey Jessica, jammer dat het pas juni wordt, maar wel fijn dat je weet waar je aan toe bent, voor je het weet is het zover hoor!! Probeer de komende weken lekker te genieten van de komende lente en het lekkere weer en er komen ook nog wat feestdagen tussendoor, dus hopelijk gaat de tijd dan wat sneller voor je!

Geplaatst

Hey Jessica!

Ik stuur je nu geloof ik 2 berichtjes! Achja, houd ons bezig! Ik vond die voorllichtingavond ook wel erg somber. Het lijkt wel alsof het een HELE GROTE taboe is! Iedereen lijkt wel schuchter, terwijl iedereen weet dat we voor hetzelfde komen, ja toch? ben ook echt blij dat dit forum bestaat!

Apart he, dat je intuitie uitkomt. Ik had ook al heel lang het gevoel, nog voordat ik mey kinderen bezig was, dat ik nooit zomaar een kindje kan krijgen. En tja, na 3 jaar proberen verder....

Hoe vond jij die voorbereidingsgesprek? Heel vreemd heb er ook de kriebels over hoor.

Nou, geniet lekker van je weekend, en tot snel!

Liefs Myron

Geplaatst

Hi Joske!

van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat je op de valreep zwanger bent geworden. ik hoop daar ook wel een beetje op, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken vrees ik. Achja, gaat goed komt. Heeeeel spannend allemaal!

Ik lees dat je niet zoveel kwaaltjes hebt? Houden zo! En dat het met je beebje allemaal goed gaat! geniet ervan!

Liefs Myron

• 3 weken later...
Geplaatst

Hoi,

Leuk dat er een apart topic is over het UMC, ik heb al jullie berichtjes gelezen. Fijn dat jullie zo positief zijn over het UMC.

Ik zal eerst wat over mezelf vertellen. Sinds begin juli 2006 bezig voor ons 1e kindje. Alle onderzoeken gehad, ook hsg en larascopie, maar er is niets gevonden. Ik heb nu 6 IUI´s achter de rug, helaas nog niet zwanger.

Dinsdag hebben we een intakegesprek voor ivf, dit gesprek hebben wij bij het antonius in Nieuwegein waar we ook de iui behandelingen hebben gehad.

Tot aan de punctie gaan we het ivf traject in antonius doen, dat vind ik wel fijn want mijn gyn weet ondertussen hoe ik reageer op de hoeveelheden puregon.

Ik las dat Jessica hetzelfde traject volgt ook antionius en umc.

Met ivf start ik 10 juni.

Toen we voor de 5e IUI gingen vroeg de gyn al of we open staan voor ivf ze heeft ons toen op de wachtlijst gezet, want die was in febr. 4 maanden!

Nu heeft ze gelijk de start van ivf op 10 juni in haar pc gezet.

Ik heb verder geen brief gehad ofzo.

Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen!

Liefs Roosie

• 3 weken later...
Geplaatst

Hi ladies,

Ik heb al even meegelezen want ook wij starten in juni met de IVF in het UMC.

Afgelopen vrijdag hebben we het intakegesprek en de prikinstructie gehad in het Antonius ziekenhuis in Nieuwegein en helaas komt het allemaal rot uit want in de week dat ik zou moeten starten mogen er geen IVF gepland worden ivm een congres in het UMC.

Dat was toch wel even heel erg balen.

Maar... ik hoop toch nog steeds dat de IUI lukt en het allemaal niet door hoeft te gaan ;-)

In ieder geval lijkt het me gezellig om mee te kletsen!

Liefs,

Geplaatst

Wij hebben vanmorgen onze 3e iui gehad en krijgen waarschijnlijk ook icsi. We lopen al in het umc voor de iui. Is het nu zo dat je weer op de wachtlijst komt of kan je zo verder richting icsi?? We hebben 14 juni een eerste gesprek met de arts dus dan zullen we het ook wel horen maar was hier wel benieuwd naar...

Geplaatst

Ik weet niet hoe het in het UMC werkt maar in Nieuwegein moest ik toch nog op de wachtlijst voordat we terecht konden voor de IVF intake. Ondanks het feit dat we al in het ziekenhuis lopen voor IUI. We gaan terwijl we wachten wel gewoon door met de IUI in de hoop dat het niet meer nodig zal zijn ;-)

Geplaatst

Hoi, ik zit ook in UMC Utrecht, vanuit transportzh Arnhem Rijnstate. We zijn naar de afgelopen info avond in mei geweest. Het was wel informatief, maar het meeste wist ik eigenlijk al. We wilden in ieder geval al een keer de route hebben gereden zodat we na de punctie in Arnhem gelijk door kunnen naar Utrecht. Anders zit je toch te stressen en dat is zooo onhandig... We moeten dan voor tp ook weer naar Utrecht.

Boogie, je had het over een congres in Utrecht? Weet je ook wanneer die is? Ik mag toch hopen dat wij daar geen last van zullen hebben.. We hebben hopelijk volgende week al punctie.

Geplaatst

Ik begin op 21 juni met de decaceptyl, Ben dinsdag weer voor het eerst ongesteld geworden na de miskraam van 3 mei.

Het gaat beginnen, ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

liefs jokse

Geplaatst

Hoi CenA,

Wij waren ook op die informatieavond van 25 mei. Ik wist eigenlijk ook alles wel, maar ik ging ook een beetje voor mijn man, vrouwen zijn toch meer die het allemaal al op internet gaan lezen. En we wilden ook kennis maken met het ziekenhuis.

Wij doen tot aan de punctie alles bij het Antonius in Nieuwegein, daar hebben we ook onze IUI behandelingen gehad.

@boogie, hopelijk ben je deze ronde zwanger en heb je geen ivf nodig!

@Jessica, ik start op 10 juni waarschijnlijk met de hormonen, we starten ongeveer dus gelijk!

@Joske wat vervelend zeg die miskraam, hopelijk raak je snel zwanger met ivf.

Groetjes, Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie, voor jullie dus een soortgelijke situatie. Weet je al wat het protocol is voor na de punctie? Moeten jullie dan met een broedkoffer naar UMC of krijgen jullie 'ze' ook op de buik geplakt? Wij krijgen morgen de punctie en daarna met 't zaakie op de buik naar het UMC... Pfff... spannend hoor.

Jij sterkte met het begin van de behandeling! Jullie doen het korte protocol, neem ik aan?

Geplaatst

Ha, ha wij waren OOK op die informatie avond 25 mei. Ook voor mijn man. Die bijna in slaap viel:doh:

In ieder geval hopen wij natuurlijk ook heel erg dat de IVF nietmeer nodig zal zijn maar ja ik heb er eerlijk gezegd niet meer zoveel vertrouwen in...

@ Roossie, wij doen ook alles tot aan de punctie in Nieuwegein. Ben wel tevreden over de artsen daar. Hoewel ik liever dr Cox dan dr Guse heb maar dat is misschien persoonlijk.

Ik heb nog een mooie site, die ik aan mijn familie heb laten zien om wat meer begrip te krijgen. http://www.tearsandhope.com/emptyarms_video.html

Alvast weltrusten!!

xxx

Geplaatst

@CenA, nee we hoeven niet met de broedkoffer naar het UMC. De punctie vindt plaats in het UMC, alleen de stimulatie in Nieuwegein.

Wij doen idd het korte protocol.

Hoe is je punctie gegaan? En heb je een mooie tp gehad?

@boogie, ik heb er ook geen vertrouwen meer in hoor. Ik zit nu op het doorzetten van mijn ongi te wachten. Ik had maandag mijn nod, woensdag negatief getest en vandaag enorme krampen en beetje bloedverlies.

Morgen naar acupuncturist, misschien kan ze me wat van die krampen afhelpen.

Ik ben ook tevreden over de artsen in Nieuwegein en ik heb ook het liefst dr. Cox dan dr. Guse.

Mooi is die link hé die gestuurd hebt, heb hem al eens eerder gezien.

Hopelijk ben je toch nog zwanger met je 6e IUI!

Liefs Wendy

Geplaatst

@ CenA, hoe is het gegaan bij jullie?

@ Roossie, wat ontzettend balen zeg! Ik test tegenwoordig niet meer. Wordt daar zo verdrietig van. Ik heb liever de tekenen/pijntjes van een naderende ongi als bevestiging dan een ontzettend definitieve negatieve test. Ik heb het gevoel dat ik dan alvast een beetje aan het idee kan wennen.

Accupunctuur heb ik ook een poosje gedaan voor vermoeidheid maar toen moest ik mijn navelpiercing eruit halen... Heb ik gedaan maar vond het zo jammer. Mijn ouders hebben er veel baat bij in ieder geval.

Fijne zondag nog!xxx

Geplaatst

Hey meiden,

Hier gaat het goed, afgelopen vrijdag tp gehad van 2 embryootjes. Wel traagdelende, ze waren die dag pas gedeeld tot 5 cellen, maar geen fragmentatie. We zien het wel, maar ik had gehoopt op twee toppers, maar het zijn B-tjes geworden. Ben al heel blij met deze twee hoor! Maar alle bevruchtte eitjes waren traag met het delen, dus deze twee waren de enige die geschikt waren voor tp. Geen cryo's dus. Maar wie weet is dat ook niet nodig. Misschien dat toch alle 'beetjes' helpen, haha!!

Het voelt wel heel gek, ineens twee embryootjes in mijn lijf. Hopelijk delen ze mooi door tot een of twee mooie beebjes. Ik mag 25 juni testen.

Roossie, klopt het dat je ongi zich toch heeft aangediend? Dan gaat het IVF circus gewoon echt beginnen, he. Hopelijk is het dan gelijk raak! Je gaat dan eerst beginnen met het slikken van de pil toch?

Boogie, hoe gaat het met jou?? Je zit in de laatste dagen van je ww, toch? Heel veel sterkte! Wel fijn dat alles voor IVF al gereed is. Dan weet je in ieder geval dat je snel doorkunt, mocht dat nodig zijn.

Fijne dag!

Geplaatst

@CenA, gefeliciteerd met je emmy´s! Hopelijk blijven ze bij je plakken!

@Boogie en mocht je al testen na je 6e IUI?

Mijn ongi is inderdaad doorgekomen, kreeg er even een flinke dip van pfffff... En ik test ook liever niet, maarja als je dan voor rond 10 juni op de lijst staat en naar een acupunctuur behandeling gaat, dan is het toch wel fijn om te weten of je nu wel of niet zwanger bent.

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met puregon te prikken.

Ik hoef geen pil te slikken, ik heb het korte protocol.

Vandaag komt de Orgalutran erbij om de ovulatie te onderdrukken.

Morgen weer naar acupunctuur en vrijdag heb ik mijn eerste follikelmeting bij de gyn!

Groetjes Roossie

Geplaatst

nog iemand die in umc utrecht onder behandeling is . we zitten nu in wachtweek 2.

spannend overigens is dit al de derde poging elke keer zonder cryo s dat is wel balen ik wilde even weten of hier op het forum nu ook mensen aan het wachten zijn die vorige week maandag daar de tp hebben gehad. ik dus wel.

groetejs debby

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden