Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Kaartje,

ik breek hier maar even in ;o)

heb een vriendschapverzoek van je gehad en heb 'm volgens mij ook geaccepteerd?? geen idee of ik het goed gedaan heb...maar als het is misgegaan is dat geen opzet hoor...

zie namelijk nergens een melding dat het gelukt is.

groetjes Tamaar

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi!

@ Roossie,

Wat lief dat je er aan denkt zeg. Maar helaas ben ik weer 12 dagen na de IUI ongesteld geworden. Daar is dus geen test aan te pas gekomen. Donderdag weer voor de eerste FM voor de 7e!!! IUI en dan in juli starten met IVF. Ik ga er eigenljk al van uit dat het IVF wordt. Ben m'n vertrouwen echt totaal kwijt.

@ Belle,

Wat spannend voor jullie dan! Zeker omdat je geen cryo's hebt dan voelt de druk toch wat zwaarder denk ik. Wanneer mag je testen of wordt er bloed geprikt? Morgen is er al een week voorbij!!

Geplaatst

@Boogie, wat balen meis dat je ongi geworden bent! Goh een 7e IUI, ik mocht niet verder gaan met IUI na mijn 6e. Maar ik kan me je gevoel voorstellen, had er ook geen vertrouwen meer in met IUI.

Ik heb nu 2 follikelmetingen gehad, heb nu maar liefst 17 follikels, de grootste is nu 15mm en een paar 14mm, 12 mm en ook veel 10mm. Dinsdag moet ik terugkomen, dan hopen we dat er een aantal de 18mm gehaald hebben. Zoals het er nu naar uit ziet heb ik donderdag punctie en zaterdag op onze trouwdag de terugplaatsing!

Succes met je fm donderdag!

@Kaatje en Belle spannend die wachtweken!

@Belle jammer zeg dat je geen cryo´s hebt, maar hopelijk heb je ze ook niet nodig en ben je nu zwanger!

Groetjes,

Roossie

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Dankjewel!

Vandaag weer FM gehad, heb nu 18 follikels.

3 van 10mm, een paar van 12, 16 en 18mm.

Ze kunnen nog flink groeien van de pregnyl.

De pregnyl heb ik net gezet, ben eindelijk klaar met prikken!

Donderdag punctie om 10.30 uur en zondag de TP!

Hoe vond jij de punctie? En hoeveel follikels en eitjes had jij?

Wordt een zeer spannende week.

Zaterdag veel afleiding, dan vieren we onze trouwdag we zijn dan 1 jaar getrouwd!

Groetjes Roossie

Geplaatst

hoi boogie,

sorry voor de late reactie lees je berichtje nu pas.

het is al weer woensdag nog steeds geen druppel bloed vandaag laatste utrogestan bolletjes en dinsdag mag ik officieel testen.alleen dat hou ik echt niet vol.

dus ik ga vrijdag testen 4 dagen eerder maar zoals ik hier lees doen sommige het nog veel eerder. ik ben zo zenuwachtig.

ik las dat jij poging 7 van iui gaat beginnen ik wist niet dat dat kon, dacht altijd dat het maar 6 keer was. ik heb 5 x iui gehad alle negatief. en nu derde ivf . hopelijk komt het er nu eindelijk een keer van.

veel geluk jullie hoop dat het dit keer goed gaat . groetjes debby

Geplaatst

@Belle wat spannend, ik zal voor je duimen!!! En ja ik lees dat er velen gewoon op dag 14 na de tp gaan testen. Succes met afwachten en de test vrijdag!

Roossie

Geplaatst

@Roossie: punctie komt dus al in zicht, spannend altijd weer. Ik vond de punctie beide keren erg meevallen. Van te voren pijnstilling (zetpillen) en plaatselijke verdoving gekregen. Ik vond het daarmee heel goed te doen. Zag er de eerste keer erg tegenop aangezien de baarmoederfoto bij mij dus juist erg naar was. Vorige week weer punctie gehad en zag er nu dus ook niet tegenop. Vorige keer had ik 6 follikels, nu 5. Helaas nu maar 2 eicellen, waarvan 1 bevrucht, dus die is teruggeplaatst. Nu dus maar weer afwachten.

@Belle: nog een paar dagen, hoop zo voor je dat het gelukt is.

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Goed te lezen dat je punctie erg mee is gevallen.

Ik vind het best spannend hoe ik het zal ervaren, maar ik laat het me maar over me heen komen.

Hopelijk ben je zwanger van die ene mooie emmy!

Ik heb nu 18 follikels, hopelijk blijft er daarvan veel over, is altijd afwachten en dan moeten ze ook nog van goede kwaliteit zijn.

Zijn ze streng bij het UMC met het invriezen van emmy´s

Maar ik voel me erg positief!

Succes met afwachten!

Groetjes, Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Geen idee of ze streng zijn met het invriezen, heb namelijk zelf beide keren maar 1 emmy gehad. Met het aantal follikels dat jij hebt, zul je hopelijk ook wel wat cryo's hebben straks. Heel veel succes morgen!

Geplaatst

@ Belle

EN? Hoe is de uitslag? Ben je zwanger?

Wij krijgen de 7e IUI omdat we deze maand niet konden starten met de IVF ivm scholing in het UMC in de week dat ik de punctie zou moeten krijgen.

@ Roossie,

Ik weet niet of ze streng zijn in het UMC voor wat betreft het invriezen maar ik weet wel dat ze alleen de beste invriezen. Dat is maar goed ook want anders weet je eigenlijk bij voorbaat al dat het ontdooien niet goed gaat en dan heb je nog niets...

Geplaatst

Hoi hier slecht nieuws er is geen één eitje bevrucht.

Van de 14 eitjes, hebben 12 goede eitjes en 30 milj goed beweeglijke zaadjes.

Toch weten de zaadjes niet tot in de eitjes door te dringen.

De vrouw die ik aan de lijn had dacht dat het aan het zaad lag.

Ik denk zelf misschien harde schil van mijn eitjes?

Advies is nu om ICSI te gaan doen en daar gaan we ook voor.

Moet nu een maand overslaan en dan kunnen we pas weer beginnen.

Pfff na 4 jaren weten we pas dat het bevruchten niet lukt. Hopelijk grote kans met icsi, maar nu zijn we moe en flink teleurgesteld en lam geslagen. Dit hadden we toch echt niet verwacht!

Morgen ga ik gelijk een afspraak met mijn gyn maken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie, wat een teleurstelling. Zo'n mooi aantal eitjes en dan geen bevruchting. Balen zeg. Hoop dat ICSI een goed resultaat zal geven volgende keer.

• 3 weken later...
Geplaatst

@Kaartje, dankjewel! Goh jullie hebben ook al heel wat achter de rug, 2 keer ivf en nog niet zwanger! Gaan jullie door voor een 3e ivf? Ik wens je anders heel veel sterkte met bijkomen de komende weken en veel geluk met je 3e ivf!

Wij hebben inmiddels een intakegesprek gehad afgelopen maandag bij het UMC. We staan op de wachtlijst vanaf 12 juli voor ICSI, hier hebben we gisteren een brief over gehad. Ze zei dat er ongeveer een wachtlijst van 4 weken is. Nu moeten we wachten op de brief met de datum wanneer we echt kunnen gaan starten. Moet wel het lange protocol gaan volgen, dus eerst aan de pil.

Groetjes Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Even een vraagje hoor: jij geeft aan dat de wachtlijst voor jullie ongeveer 4 weken is. Wij zijn er vanaf 14 juni op gezet en bij ons zeiden ze 2 tot 3 maanden. Weet jij hoe het kan dat er verschil in zit? anders ga ik van de week eens even bellen...

Hopelijk kunnen we beiden snel starten!

Geplaatst

Hoi Jem,

Ik heb gisteren iemand van het ivf-secretariaat aan de lijn gehad, zij vertelden idd dat er een wachtlijst is van 3 maanden. Maar ik denk dat ik eerder aan de beurt ben omdat ik al ivf gehad heb via Antonius/UMC en daarvoor heb ik al 4 maanden op de wachtlijst gestaan. Ik heb ook al een intakegesprek gehad bij het UMC.

Bij mijn eerst volgende ongi, dat is begin aug. moet ik starten met de pil en dan kan ik ieder ogenblik opgeroepen worden.

Hopelijk ben je ook snel aan de beurt!

Geplaatst

Hoi Roossie,

Fijn dat je waarschijnlijk snel kunt starten. Ik heb wel even een flinke dip gehad na de 2e mislukte IVF poging. Op 16 augustus hebben we een evaluatiegesprek. Daarna gaan we starten met poging 3. Denk dat dan de volgende punctie in oktober zal gaan worden. Hopelijk is drie keer scheepsrecht :tongueP:.

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Ik kan me voorstellen dat je dan in een flinke dip zit.

Ook balen dat je geen cryo´s hebt, hoeveel eitjes had je?

Ik ga heel hard voor je duimen dat de 3e poging raak is!

Om je misschien wat rust te kunnen geven, ik heb een ziektekostenverzekering gevonden die 4 pogingen vergoed.

http://www.pnoziektekosten.nl/default.aspx?tabid=492#5

Nu weet ik niet of ze je ook nemen als je al ivf pogingen achter de rug hebt, maar wie weet kun je eind dit jaar overstappen?

Als je zelf moet betalen zal het rond de 1500 euro kosten, dit is zonder de medicijnen die worden wel vergoed.

Dit is heel erg vooruit kijken, ik weet het, maar het geeft mij wel een bepaalde rust, het geeft zoveel angst als je maar 3 pogingen hebt!

Hopelijk heb je dit allemaal niet nodig!

Groetjes,

Roossie

Geplaatst

Hoi Roossie,

Bij de 1e IVF had ik 6 follikels, 4 eicellen, 1 bevrucht.

Bij de 2e IVF had ik 5 follikels, 2 eicellen, 1 bevrucht.

Ben benieuwd wat het voorstel van het ziekenhuis is voor de volgende poging. Hoop dat ze dosering of medicatie willen veranderen, want nog een keer met dezelfde doseringen zie ik gezien bovenstaande aantallen niet zo zitten.

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Ik kan me voorstellen dat je nu meer hormonen wil prikken. Hoeveel hormonen prik je nu? Ik moet nu van 200 eenheden naar 150 eenheden gaan omdat ik wel erg veel follikels had. Hopelijk brengt de 3e ivf meer geluk voor je!

Ik ben verder nog steeds op de brief aan het wachten met de oproep.

Groetjes Roossie

Geplaatst

Hoi Kaartje,

Ik heb de vorige keer via Antonius Olgalutran en 200 eenheden puregon geprikt.

Via UMC ga ik over op decapeptyl en 150 eenheden puregon (had veel follikels de vorige keer 23 stuks en wat kleintjes)

Groetjes,

Wendy

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Ik zie dat er een paar weken niet geschreven is hier. Misschien toeval, of door de vakantie?

Ik zou het fijn vinden ervaringen uit te wisselen.... Heb me gister aangemeld op het forum. We gaan binnenkort van start met IVF in het UMC (vanuit ziekenhuis A'foort).

Tot nu toe gelukkig vooral positieve reacties gehoord en gelezen over het UMC!!

Wie weet tot snel,

groetjes Dee

Geplaatst
Hoi hier slecht nieuws er is geen één eitje bevrucht.

Van de 14 eitjes, hebben 12 goede eitjes en 30 milj goed beweeglijke zaadjes.

Pfff na 4 jaren weten we pas dat het bevruchten niet lukt. Hopelijk grote kans met icsi, maar nu zijn we moe en flink teleurgesteld en lam geslagen. Dit hadden we toch echt niet verwacht!

Morgen ga ik gelijk een afspraak met mijn gyn maken.

Liefs Roossie

lijkt mij ook idd. best wel frustrerend is om te weten dat je 4 jaar "voor niets" bezig bent geweest.

Aan de andere kant, gelukkig weet je het nu wel, en kunnen ze hier weer om in spelen!

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden