Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kikistan

Heel veel succes met je 1ste IVF behandeling en gezellig dat je hier mee komt kletsen.

Tamara: Gonal-F moet je ook in de koelkast bewaren.

Groetjes

Daniella

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ps...hoe krijgen jullie die teksten onder jullie naam zodat iemand kan zien hoever jullie zijn en waar je mee bezig bent??

Vind ik namelijk ook leuk om met jullie te delen maar kom er niet uit ;o)

Hallo Tamaar

ga naar "gebruikersinstellingen" linksboven

dan naar "wijzig handtekening"

noteer maar wat je wilt, opslaan en klaar is Tamaar

succes!

Geplaatst

Welkom Kikistan en Daisy.

Veel succes ermee!!

@ Tamara: Pregnyl, Gonal F en decepeptyl moeten in de koelkast. Uterogestan bewaar ik buiten de koelkast! Wat raar dat de apotheek het verkeerd zegt! Die zouden het juist moeten weten, toch?!

@ Schattie: wat fijn dat je mag starten. Succes!

Geplaatst

Hoi Babeth,

Bedankt voor de informatie, de fertiliteitsart wist het niet precies en de apotheek ook niet. Als ik er nu zelf niet achter kom moet ik vrijdag weer vrijnemen voor een prikcursus (zit ik niet echt op te wachten). Ik ga het gewoon proberen in een te doen, gaat het niet fijn doe ik het de tweede keer in twee spuiten. Ik ben blij dat ik het spuiten niet als naar ervaar.

Groetjes Schattie

Geplaatst

Hoi iedreen

alle nieuwe mensen welkom en heel veel succes met de bahandelingen.

hopen dat deze maand meer groene namen bij mogen komen .

heel veel liefs jessica

Geplaatst

Hai Schattie

wat vreemd dat ze het je zo niet kunnen vertellen, slordig. Is toch absurd dat je daarvoor naar de prikinstructie zou moeten komen.

Ik heb net nog in de bijsluiter gekeken maar daar stond niets in vermeld, de info over maximaal 4 potjes (a 75) op 1 ampul vocht en bij 5 potjes 2 ampullen vocht komt uit de gegevens van Brussel.

Heel veel succes in ieder geval!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Ik kom me hier ook aanmelden op het icsi topic! Ben niet helemaal nieuw hier. Heb eerst ook rond gehangen op het iui-bankje.

Met iui hebben we nog 5 pogingen vol gehouden. Gisteren de evaluatie gehad met onze gynaecoloog en het zaad is toch elke keer te matig geweest bij alle iui-pogingen. Ook is mijn linker eileider dicht zodat ik met iui nog eens minder kans maak. Dus mogen we nu gelukkig eindelijk verder! We dachten zelf eerst dat het wrs. ivf zou gaan worden, maar volgens onze gyn. maakten we zeer grote kans op icsi. Nou ja, voor ons maakt het niks uit, als ik maar zwanger wordt.

Op 8 juni hebben we een intake-gesprek voor ivf-icsi bij kliniek Geertgen. Ik heb er in ieder geval veel zin in. Gelukkig totaal niet bang voor spuiten. We hopen snel te kunnen beginnen zodat we steeds dichter bij onze grote droom komen!

Geplaatst

dankje Babeth voor je tip over de *handtekening* het is me zowaar gelukt....heb zelfs een profielfoto kunnen plaatsen ;o)

Gaat nog wel wat worden met me haha.....

Enne...de ultrogestan is inmiddels uit de koelkast hoor...de rest laat ik erin liggen....heb m'n eigen medicijn la (lees groente la)

=XXX= Tamaar

Geplaatst

@ Kikistan en Wannebemom,

Welkom hier en ook heel veel succes.

V.w.b. de medicijnen en koelkast.

Ik bewaar alleen de Puregon en de Pregnyl in de koelkast.

De Lucrin en Utrogestan kunnen buiten de koelkast bewaard worden.

Voordat je de Puregon/Gonal F (en ook de Pregnyl) gaat spuiten moet je het eerst wel even op kamertemperatuur laten komen, voordat je je prikje zet.

De Puregon kan vervolgens na je eerste gebruik buiten de koelkast bewaard worden (het is nl. daarna nog wel een tijdje houdbaar).

Maar als het goed is, staat dit ook allemaal op de gebruiksaanwijzing?

Geplaatst

Ik breek even in, komt ie:

De Gonal-f in de koelkast bewaren en na het eerste gebruik mag de pen buiten de koelkast bewaard worden.

Decapeptyl in de koelkast. (15 min. voor het spuiten eruit halen en heel langzaam injecteren, op deze manier voel ik het minste van de injectie)

Utrogestan buiten de koelkast op een koele donkere plaats.

Zo bewaar ik de medicatie.

Wannabemom,

Wij vinden Geertgen een hele fijne kliniek.

Ben benieuwd hoe jij dit gaat ervaren.

Je komt binnen in een soort van huiskamer waar je zelf koffie/thee/water kan pakken.

Hier moesten we in het begin wel aan wennen, in het ziekenhuis is het ook zo veel anders....

Succes!

Geplaatst

hoi wish!!

Ja ik hoor ook vaker dat geertgen zo'n fijne kliniek is. Heb dan ook echt veel zin om te gaan. We zijn ook in nijmegen op intake geweest. Maar dat viel gewoon best wel tegen. Niet dat ze niet aardig waren, maar gewoon de communicatie liep niet lekker en het was ook een beetje erg massaal voor ons.

Nu is het echt aftellen hoor, nog maar 13 dagen wachten.

Geplaatst

Goodmorning lady's,

Even een reactie voor Mart, klopt het staat verkeerd om... Het gaat heel goed!

Sandie, bedankt voor jouw reactie! Ik ben inderdaad nu een week bezig maar nergens last van... De vorige keer voelde ik mij ook goed bij de hormonen (behalve dat ik denk dat ik er grijze haren van krijg, die had ik namelijk nooit, haha!)

Het injecteren is nul problemo, soms de planning een beetje. Ik ben iemand die graag leuke dingen buitenhuis doet, en dan moet je toch plannen om die injecties mee te nemen en koel te houden.

Op dit moment probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn en doe alles stapje voor stapje. Zou wel graag willen weten wanneer de punctie is want ik probeer uitstapjes gewoon door te laten gaan.

Hoe reageren de anderen op de hormonen? Ook grijze haren, haha!

Verder ben ik ook nieuwsgierig naar het mentale aspect bij de anderen, hoe dragen jullie dit? En is er een verschil bij het eerste traject en de volgende?

Veel vragen maar erg interessant voor mij!

Werkse allemaal, of een lekkere dag thuis!

Kaykay

Geplaatst

Hoi Kaykay,

Ja inderdaad grijze haren!! Ik heb ook het idee dat het door het IVF-en komt, maar ook van de Zoladex (dan wordt je in de overgang gebracht), dat heb ik een aantal keer voor een aantal maanden moeten gebruiken. Of zou het toch gewoon bij mijn leeftijd horen??

Ik heb er wel eens om moeten huilen hoor (als ik weer last van mijn hormonen had!), dan zei ik: ik lijk wel een oma, maar ik heb nog niet eens kinderen!! Maar gelukkig kunnen we ons haar verven toch?!

Wat het mentale aspect betreft. Deze 4e poging is nu heel anders voor ons. De vorige keren hadden we het idee dat elke poging onze laatste zou zijn ivm de endometriose. We waren er dus heel erg mee bezig en de druk was ook heel erg hoog, zeker de 3e, want dat was echt de laatste keer ivm de verzekering. En nu, bijna 1,5 jaar later hebben we eigenlijk de vorige keren een plekje kunnen geven en zie we dit gewoon als een extra kans. We dachten dat we nooit meer kinderen van onszelf zouden krijgen, maar we hebben toch weer een extra kans gekregen. En mijn schoonouders (die het betalen) hebben ook gezegd: we betalen het zo vaak als dat jullie willen en mijn lichaam het aan kan. Dus ook die druk hebben we nu gelukkig niet. En dat scheelt een hoop hoor. We zien het nu wel... althans, zo probeer ik er nog steeds in te staan. Maar ja, die hormonen willen wel eens niet meewerken hihi...

De kinderwens is er gewoon nog steeds en nog altijd even groot, alleen kan ik er wat beter mee omgaan, na àààààl die jaren!

Hoe gaat het met jou, mentaal gezien??

Geplaatst

hallo kaykay

ik vond onze 2de poging pittig, mentaal dan. Van de hormonen had ik nagenoeg geen last, ik volgde het korte protocol + acupunctuur erbij.

Juist omdat de eerste poging mislukt was (met top embryo en top cryos) was ik erg bang voor poging 2. Ik zei letterlijk tegen mijn man, als deze poging niet slaagt dan ben ik bang dat ik instort..... maar goed, hij slaagde.

Nu ga ik heel anders onze komende poging in maar dat komt door het verlies van de jongens. de druk is minder, ik weet dat ik zwanger kan raken. Ik ben er gek genoeg ook helemaal niet zo mee bezig als de vorige keren.

Ik begrijp dat dit jullie eerste poging is. Vaak wordt de punctie ingepland als je follikels ongeveeer 18 a 20mm zijn.

vraag maar raak he

groetjes

babeth

Geplaatst

Hallo dames,

even een vraagje van mij als nieuwkomer aan de dames met icsi/ivf ervaring...

Ik heb vandaag mijn laatste pil geslikt en ben al aan het deca spuiten. Word ik nu nog een keertje ongesteld of niet???:slap_1gtk:

Geplaatst

Babeth, dit is onze tweede keer, maar ik doe evengoed mee aan vraag maar raak, oke? Ik begrijp goed wat je zegt over de 2e keer iets onzeker daar bij mij ook sprake was goede kwaliteit ei, zaad, baarmoederslijmvlies en cryo. En dan toch niet lukken, hoe gaat dat nu?

Kan mij inderdaad ook voorstellen dat het in ieder geval fijn is om te weten dat je zwanger kunt raken, ookal zal het ook veel onzekerheden met zich meebrengen. Ik ga voor jullie duimen in juni (dat is het al bijna).

Sandie, heel fijn van jouw schoonouders. Wat een cadeau! Wat kost eigenlijk een traject is dat betaalbaar?

Verder moet ik lachen om het grijze haren verhaal, ik ben gelukkig nog geen grijze muis en inderdaad er zitten high light doorheen, ik ben de enige die het ziet...

Ik trek het mentaal goed, heb ook weinig moeite met andermans zwangerschappen en kan nog steeds goed met baby's en kids overweg. Het is geen makkelijk traject, mentaal vind ik het ook ingewikkelder dan fysiek. De eerste keer vond ik alles erg leuk en spannend. Nu de tweede keer vind ik het lastig te plaatsen hoe ik erin sta, soms lijkt het net of ik er niet zoveer mee bezig ben (bescherming?)

Wat ik soms wel moeilijk vind is wanneer anderen er vanuit gaan dat het gaat lukken omdat de kans toch relatief klein is. Schipper een beetje tussen hoop en angst voor teleurstelling.

Wel heb ik besloten dat ik geen gefrustreerd mens wil worden en wil blijven genieten van het leven. Hoop dat ik het zo een beetje kan verduidelijken.

Liefs,

Kaykay

Geplaatst

Sonjah, binnen nu en enkele dagen zal de menstruatie optreden, deca gewoon door blijven spuiten. Als je na 7 dgn nog geen menstruatie hebt gekregen, ziekenhuis inschakelen!

Spannend, nu gaat het echt beginnen!

Geplaatst

Hoi Kaykay,

tuurlijk, vraag maar raak, iedere poging is toch weer anders nietwaar.

Ik herken het heel goed hoor, als alles zo goed is, waarom dan niet dat laatste stukje mbt. de innesteling??? Ik probeer me deze poging niet teveel druk te maken over de onzekerheden, tuurlijk zal ik blij zijn als het lukt en ik tenminste de 29 a 30 weken voorbij ben....eerst maar eens voor een voorspoedige punctie, tp en...

Dat wat je schrijft niet alles je leven wil te laten beheersen klinkt me erg bekend in de oren, gelukkig kon ik ook van andere kindjes genieten, en zelfs gelukkig nu nog!!!!!

Nog steeds ben ik blij dat ik oprecht blij kan zijn als ik hoor dat een ander zwanger is.

Jij had het over de kosten van een evt. zelf te bekostigen behandeling, je moet rekeninen (in NL) op ± €1650,- excl. medicatie, die komt ook al gauw op zo´n € 1500,-.

Ik kan iedereen alleen maar adviseren om te vragen het maximale voorgeschreven te krijgen en eerst als je oude medicatie op te maken.

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Kaykay: een grijze muis ben ik gelukkig ook nog niet hoor, maar ik begin ze toch wel steeds meer tegen te komen. Maar morgen ga ik het weer verven, dan valt het weer wat minder op. En ook ik ben de enige die het ziet hoor (of ze zijn zo lief om er niks van te zeggen).

En heel goed van je dat je blijft genieten. Wij zijn al 7 jaar bezig, maar zeggen ook: wij willen een leuk leven hebben/houden, we laten ons leven niet hierdoor beheersen. Maar ja, dat is niet altijd even makkelijk.

En zwangerschappen/geboortes van anderen: de ene keer is het makkelijker dan een andere keer. Maar het is ook weer afhankelijk wie er zwanger/bevallen is. Stom hoor, maar van de één kan ik het meer hebben dan van de ander, terwijl ik het wel iedereen gun.

En volgens mij kost een complete behandeling iets van € 3500,-

Wel een goed idee Babeth, om zoveel mogelijk medicijnen te vragen. Ik had ook nog 12 stuks Decapeptyl over. En ook nog wel Gonal F, maar dat was niet meer goed, helaas.

Geplaatst

Hoi Kaykay,

ben nog niet begonnen met de hormonen injecteren...volgende week donderdag begin ik ermee....

Heb morgen wel een afspraak bij de kapper....zal ik het maar meteen een kleurtje laten geven ;o)

=XXX=

Geplaatst

Hoi Kaykay

Mijn ervaring met de 2de ICSI behandeling was ook mentaal zwaarder dan de 1ste.

Dat kwam bij mij vooral, omdat ik bij de 1ste ICSI een aardig aantal lege eicellen had.

Waarschijnlijk is dat gekomen van de Ovitrelle injectie, dat dat niet helemaal goed gegaan was. Dat was althans een reden die mijn dokter mij gegeven had.

Dus ik was doodsbang bij de 2de behandeling dat ik weer lege eicellen zou hebben, want dat zou betekenen dat mijn eicellen dus slecht zijn.

God zij dank had ik bij de 2de behandeling geen enkele lege eicel, dus dat was toen een pak van mijn hart. Helaas wel natuurlijk weer de teleurstelling dat de behandeling niet gelukt was, maar ik weet nu in ieder geval dat er met mijn eicellen niets aan de hand is. Ik heb nu, na 5 maanden rust, weer ontzettend zin om met de volgende poging te starten. Alhoewel ik ook schipper tussen hoop en angst voor een teleurstelling.

Babeth: Is jouw menstruatie al op gang gekomen? Ik zit er nog op te wachten, zal je net zien dat het nu een aantal dagen later komt, haha.

Sta te popelen om weer te gaan starten.

Ik heb mezelf ook voorgenomen om me niet te druk te maken deze keer, maar dat is meestal makkelijker gezegd dan gedaan.

Sandie: Overmorgen heb je alweer je 1ste FM meting, spannend hoor.

Hoop dat je een mooi aantal follikels zal hebben en dat ze maar lekker doorgroeien.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hai Daniella

Nee hoor, bij mij nog geen menstruatie in zicht...deze cyclus duurt langer. Zeer waarschijnlijk had ik afgelopen maandag pas mijn eisprong, de acupuncturis had daar de behandeling ook op afgestemd (mbt. een innesteling). De kans is natuurlijk zeeeeer klein maar we pakken iedere kans.

Ik kan me voorstellen dat jij echt staat te popelen, zeker zo naar 5 maanden een break genomen te hebben.

Ik hoop dat het zich snel zal aandienen ..hahaha nu zit je er op te kijken en anders juist niet!

succes

groetjes

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden