Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Gast Diane180
Geplaatst
Spannend nu he?

Wachten is niet mijn sterkste kant, ha ha, maar de 1e week

wil meestal nog wel, maar dan....

Scheelt dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, en elkaar

op deze momenten kunnen steunen

Ja blijft spannend, de 2e wachtdag is pas om, dus nog een aantal te gaan.

We zitten inderdaad in het zelfde schuitje en nu maar hopen dat we de 2 weken volmaken..

groetjes

Diane

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suus,

Ja dat kan ik mij goed voorstellen, maar kunnen ze dit dan

normaal gesproken nu al wel zien?

Gebruik je dan ook nog bolletjes?

Hermien

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Kimmie,

Balen dat je ongi bent geworden.

Ik zou ook meteen bellen, hoeveel cryo's hebben jullie nog ??

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Hermien,

Dank je wel voor je reactie! De positiviteit van het forum helpt me op m'n onzekere momenten.....

Na de punctie heb ik wel last van m'n eierstokken gehad...bij elke stap gingen ze heen en weer!! Gisteren na de terugplaatsing voelde ik niets, maar sinds vanmiddag rechtsonder in mijn buik een "krampgevoel". Omdat ik het (net als jullie ongetwijfeld) allemaal heel erg spannend vind en zo hoop dat het gaat lukken begon ik me een beetje zorgen te maken....pfff...ik zal blij zijn wanneer het de 20e is!!

Ik gebruik ook bolletjes, begrijp ik het goed dat je daar niet van gaat vloeien of evt. ongesteld wordt maar eerst een test moet doen om te weten of de missie is geslaagd?

Groetjes Esly

Geplaatst

Bij mij heeft het echt tegengehouden. Want als ik wat bruin bloed had en ik gebruikte weer me bolletjes ging het weg. En nu ik gestopt ben komt het wel echt goed door.

Geplaatst

@Esly,

Je hoort eigenlijk verschillende verhalen, maar het kan dat de

bolletjes de menstruatie tegenhoudt.

Dus dan moet je eerst afgaan op een zwangerschapstest.

Ik heb na deze afgelopen punctie ook veel last gehad en

dat kan soms wel een paar dagen duren.

Het enigste wat je nu kunt doen, is proberen afleiding te zoeken

en proberen een beetje rustig aan te doen, dus niet tillen en bukken.

Succes

@Diana,

Ja, helaas zit niets anders op.

Was het maar waar.

Ik was vanmorgen bij de drogist en heb toch maar alvast

een test gekocht.

Deze ligt ver achterin de kast, en wordt er pas volgende week

uitgehaald, ha ha!

Ik moet zeggen dat ik deze keer veel relaxter ben, en ik ga

zaterdag lekker shoppen met m'n zussen, dus daar kijk ik

nu maar naar uit.

Lekker een beetje afleiding zoeken

@Kimmie,

Goed plan, gelijk bellen.

Dan weet je gelijk weer waar je aan toe bent en wanneer

je weer kunt starten.

vooral met een cryo, kun je vaak zo weer verder.

Ik wens je sterkte en een knuffeltje vanaf hier.

Geplaatst

dames ik lees nog steeds mee en duim dat het voor iedereen groen wordt

:duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien::duimen draaien:

Geplaatst

Wachtbankje April:

Lonneke:TP 17-03, 1 Emmy,Testen 1-04

Zomer71,TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 1-04

Eslief ,TP 19-03, 1 Emmy, Testen 1-04

Tristan's mama ,TP 23-03, 2 cryo's, Testen 1-04

Marielle: TP 18-03, 1 cryo, testen 02-04

Jolan:TP 18-03, 2 Emmy's, Testen 2-04

Vanessa:TP 19-03, 1 Cryo, Testen 3-04

Sannie:TP 22-03, 2 Emmies, Testen 2-04

Wannabemom: TP ? Testen 4-04

Nath82:TP 22-03, 2 Emmy's,Testen 5-04

ChrisH:TP 22-03, 1 Cryo, Testen 5-04

Leepat:TP 24-03, 1 Emmy Testen 5-04

Meg:TP 22-03, 1 Emmy, Testen 6-04

Sandra: TP 25-03, 2 Emmy's, Testen 8-04

Renata: TP 26-3, IUI, Testen 9-4

Pleun: TP 25-3, 1 Cryo, Testen 10-4

Kimmie: TP 28-03, 1 Emmy, Testen 10-04

Annemarie84: TP 28-03, 2 Cryo's Testen 10-04

Doortje: 27-3 IUI: Testen 12-04

Hellen:TP 23-03, 2 Cryo's, Testen 13-04

Hermien: TP 02-04, 2 Emmy's,Testen 15-04

Pippe: TP 31-03, 1 Emmy Testen 16-04

Suus77: TP 03-04, 2 Emmy's Testen 17-04

Mama van Tim: TP 02-04, testen 17-04

Lala: TP 03-04, 2 emmies, Testen 17-04

Leuntje: TP 06-04, 2 cryo's, testen 17-04

Surinails: TP 04-04, testen 18-04

Diaro: TP 04-04 , testen 18-04

Sharon:Tp 04-04, testen 18-04

Wish: Tp 06-04, 2 emmy's testen 18-04

Diane: TP 05-04, testen 19-04

Laika: TP 06-04, 1 cryo, testen 19-04

Esly: TP 07-04, testen 20-04 (bloedtest)

Ilse: TP 06-04, 1 cryo, testen 21-04

Heids: TP 16-04 2 cryo, testen 30-04

Esly, je staat er tussen.

Gast Sannie66
Geplaatst

Even een dikke mega knuffel voor Kimmie.. meid sterkte met de verwerking...

Alle andere wachtenden: :gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Lief!! Jullie woorden doen me goed. Heb veel gehuild vandaag heel veel. Vooral toen ik me moeder sprak. Ze is de 21e jarig en we hadden samen gehoopt dat het een mooi verjaardagscadeau zou zijn! Samen met haar hebben we vaak aan me paps gedacht, deze is helaas al 7 jaar geleden overleden. Maar de tranen hebben me toch wel oke gedaan. Vind het zwaar hoor, maar we gaan hopelijk snel voor een nieuwe poging.. en dan hopelijk een beter resultaat.

Geplaatst

Sannie en leepat,

Lief dat jullie nog even aan ons denken, en hoe gaat

het met jullie?

Al geland op de rose wolk? ha, ha.

Zijn er wel meer dames die wel eens te laat zijn met de bolletjes?

Ik vergeet het nog wel eens, erg he'!

Geplaatst

Hermien,

Ik herken dat wel, dat je de bolletjes 'vergeet'.

Je bent er dag en nacht mee bezig en dan toch 'vergeet' je die bolletjes, toch raar.

Ik probeer er ongeveer 6 á 7 uur tussen te laten.

Dan heb je het toch prima over de dag verdeeld.

Maar goed, ik wil er ook wel een keer iets te laat aan denken, maar dat is echt geen probleem.

Als je er maar niet te weinig uren tussen laat, dan zal het minder goed opgenomen worden denk ik.

Geplaatst

Dat is fijn om te horen, ik was al bang de enige te zijn ha, ha.

Ik heb al een briefje op de koelkast geplakt met tijden, erg he.

Maarja we moeten nog even volhouden, zit niets anders op.

Gast Sannie66
Geplaatst

Gaat goed hier Hermien, nog steeds in een 'ongelovige' toestand, dus nix roze wolk.. hahaha.. eerst zien (echo) en dan wellicht geloven...

En als ik dat zo van die Ustrogan lees, vond ik het helemaal niet erg om op de dag van tp (dag 3), dag 6 en dag 9 nog even een ampulletje Pregnyl te zetten (ben nog steeds niet over mijn naalden fobie heen :icon_pale:).. wat een gedoe met die mutsebollen (was een woord van Pleun, toch?)....

Geplaatst

Hai wachtbankmeiden, wat is het hier groen! :blob1: Helaas ook rood, elke rode regel is er natuurlijk eentje teveel.

Een tip voor de bollen: zet een (herhaal)alarm in je telefoon. Ik vergat ze ook, maar zette dus gewoon drie alarmpjes per dag: 7.00 uur, 14.00 uur en 21.00 uur. Alles op dagelijkse herhaling en geen omkijken meer naar. :whistling_girl:

Alle wachtenden veel sterkte, laat jezelf niet gek maken.

Henne

Geplaatst

ik vergat ze dus ook steeds was volgens mij ook een soort protest van mn hoofd

steeds als ik afleiding zocht en ik weer door die bollen in de ww gegooit werdt , werd ik er naar en sjaggie van

pokke zooi die ballen die voor mij dus never nooit meer

ik wil ook pregnyl

Geplaatst

Hier moet ik 4 bollen per dag, 2 in de ochtend en 2 in de avond, dus dat is wat makkelijker bij te houden :toothy4:.

Geplaatst

Hi Esly, Diaro en ik hadden het zelfde krampgevoel onderin de buik een paar uur na de tp. Kun je iets verder terug lezen. De reacties die wij kregen waren van twee dames die het ook gehad hadden en nu positief zwanger zijn. Dus dat geeft een burger moed!!

Bij mij voel ik nu even niks meer, 4 dagen na de terugplaatsing dus ik weet echt niet hoe het ervoor staat.

Liefs Surinails

Geplaatst

Ik lees hier dat jullie nogal wat moeite hebben met de bollen. Oké, het is een vies goedje, maar als je er eenmaal aan gewend bent en op tijd een schoon inlegkruisje indoet is er toch niks aan de hand?

Ik heb er zelf helemaal geen problemen mee. Probeer er wat relaxter mee om te gaan, het hoort er nou eenmaal bij en is voor het goeie doel!!!

Als je direct al de kont tegen de krib gooit wordt het natuurlijk nooit wat.

En daarbij is ongesteld zijn viezer, maar daar zijn we aan gewend geraakt en hoort er ook bij:-)

Dus kom op meiden, wees stoer en hoppa d'r in met die bollen (hihi).

P.s. dit geldt natuurlijk niet voor de meiden die een geldige reden hebben om op pregnyl over te gaan.

Geplaatst

hihi

Ik vind t ook smerige troep hoor, maar voel me tijdens een menstruatie 'viezer'. Het hoort erbij, en ook ik heb de wekker gezet op mn telefoon. Heb het zodanig druk dat ik het altijd vergeet. Zelfs al liggen ze voor me op tafel ;-) Heb de dag netjes in 3 stukken verdeeld: 7-3-11.

Succes iedereen, en voor de rode dames: dikke knuffel en sterkte. Hou de moed erin!!

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Goeiemorgen meiden !

Pleun , Bij mij is het zo gegaan ... De vrijdag had ik een bloeding s'avonds ... ik dacht het is voor bij ! maar de zaterdag en de zondag en maandag geen bloedingen meer en de maandag was mn testdag , ik heb de zaterdag een test gedaan en was Negatief ... maar op maandag tekende mn bloed :-) , het kan dus echt nog wel he meid !

Veel succes

Liefs Joke

Geplaatst

Haha, Mart... lekker op dreef jij! Maar je maakt daar een heel goed punt hoor. ;-)

Ik "mag" zelf wel op de Pregnyl na de eventuele TP. Dit omdat er bij ons geen risico op overstimulatie is en ik snel last van schimmelinfecties heb. Vaak vlak voor mijn ongi het ergst.

Succes dames!!!

Geplaatst
Haha, Mart... lekker op dreef jij! Maar je maakt daar een heel goed punt hoor. ;-)

Ik "mag" zelf wel op de Pregnyl na de eventuele TP. Dit omdat er bij ons geen risico op overstimulatie is en ik snel last van schimmelinfecties heb. Vaak vlak voor mijn ongi het ergst.

Succes dames!!!

Ja, ik weet van jouw reden, vandaar ook m'n p.s.

Ikzelf mag geen pregnyl meer spuiten i.v.m. kans op overstimulatie (1e keer hierdoor in ziekenhuis gelegen) en dat wil je toch ook liever niet hè.

Doeidoei.

Geplaatst

Ben zo stom geweest om vast een test te doen, maar natuurlijk negatief. Had al weinig hoop en nu helemaal niet meer. Heb echt het gevoel dat ik ongesteld moet worden. (last van mn rug). Maar ik heb ook nu voor t eerst gevoel dat er de hele tijd iets loopt (super irritant, want denk steeds dat ik bloed verlies, terwijl dit niet zo is).

Wat denken jullie, zou het toch nog mogelijk zijn?

Groet, Dorien

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden