Ga naar inhoud

Zwangeren in je omgeving

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hier is het geen geval van "misgunnen" het is de pijn van het jarenlang proberen en het niet voor elkaar kunnen krijgen.

en dan nog vind ik dat ik niet moet/mag klagen want ik héb tenslotte een zoon. dat daar hele grote offers aan vooraf zijn gegaan moet ik maar vergeten en een plekje proberen te geven.

jaloers ben ik op vrouwen die makkelijk zwanger raken... Jaaaaarenlang heeft sex maar 1 doel gehad... zwanger worden. (vanaf mijn 24e ongeveer)

Al voor dat het hele mmm van start is gegaan zitten jaren van hoop vreselijk verdriet en geestelijke "mishandeling" zo noem ik het maar want zo voelt het voor mij echt. Elke keer dat je weer ongesteld wordt krijg je geestelijk een knauw.

Dan hoor je van de een: Wij gaan voor een kindje! en dan weet je inwendig dat je elk moment het bericht kan krijgen..wij zijn zwanger! En ook al ben je heel blij voor ze, toch is dat weer een extra kerf op je hart.

En wie was het ook alweer die op haar 21e was gestopt met de pil en nu inmiddels bijna 34 is? Die zin alleen al deed me huilen want het is herkenbaar!!!!

Kortom, het is niet het misgunnen...het is de pijn van het niet kunnen krijgen

zo..dit lucht op...zit even emo heel erg klote omdat ik vanmiddag weer voor een onderzoek naar het ziekenhuis moet

Misgunnen is het niet, maar je krijgt iedere keer wel een klap als er weer iemand zwanger is. En ik heb er ook echt de balen van af en toe, en dan bedoel ik niet dat ik niet wil dat andere mensen ook in de mm terecht komen, wat dat wens ik niemand toe. Maar wat ik echt zwaar vind is dat iedereen verder gaat trouwen, krijgt kinderen, en wij na jaren nog geen kinderen. Ja, een kind in een grafje, dat hebben we en daarna is er tot nu toe nooit meer een zwangerschap geweest. En trouwen, wil ik dolgraag, maar o wacht even, geld moeten we opzij leggen voor die klote IVF behandelingen. Sexleven, welk sexleven als je alleen maar bezig bent met rond je eisprong weer moeten. Familiefeestjes, Sinterklaas nou, leuk als je daar als enige zonder kinderen tussen zit. Tuurlijk is er meer dan kinderen, maar uiteindelijk draait het toch om kinderen en word je constant met je constant geconfronteerd met iets wat je dolgraag wilt maar wat niet lukt.

• Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik word er gewoon hondsberoerd van dat mensen zo ondoordacht/ongevoelig een opmerking plaatsen. Het lijkt zo gewoon maar het is een groot wonder. En het kost veel verdriet als je grootste wens niet uit komt. Het doet me heel veel als ik bovenstaande verhalen lees. Je kunt er een boek over schrijven....NIet alleen de omgeving kan er wat van maar ook ziekenhuispersoneel. Dat viel me erg tegen. Tuurlijk....zijn er ook meelevende mensen maar...de nare opmerkingen blijven bij.Joy1

Geplaatst

ps. Ook, je moet je ontspannen....je bent er te veel mee bezig...wees maar blij dat je ze niet hebt....je moet positief blijven, je bent nog jong...agh. waardeloos!!!

Wat dacht je van deze: Moet ik ff helpen/Zal ik het ff voor je doen??? (door mannen die al kinderen hebben en zich op zulke momenten erg overtuigd van hun mannelijkheid voelen)

Of: Je moet gewoon elke dag neuken... (lekker plat en die kwam dan ook van mijn "ietwat" aso broer vandaan) Ook na uitleg van onze situatie geen begrip... :flame:

@ Joy: Lekkere nadenkende man zeg!! Zijn mond gaat beduidend sneller dan zijn hersens...

Geplaatst

Wat hebben een hoop van jullie al domme, beledigende en botte opmerkingen en grappen naar het hoofd geslingerd gekregen.

Ongelovelijk. Zulke opmerkingen en grappen doen gewoon pijn en dan is het best moeilijk om te denken " het ene oor erin en het andere oor eruit" .

Geplaatst

Wat ik ook wel eens een paar keer te horen heb gekregen nadat ik onze situatie had uitgelegd is van "je mag wel van mij een eitje hebben!!" :dev::dev: Misschien goed bedoeld maar komt toch rot over.

Groetjes Corina.

Geplaatst

dat is precies wat een kennisje van mij pas ook naar mij mailde toen ik ons probleem uitlegde.. "je mag wel van mij een eitje hebben" en dan erachter 'grappig bedoelt hoor"

Geplaatst
dat is precies wat een kennisje van mij pas ook naar mij mailde toen ik ons probleem uitlegde.. "je mag wel van mij een eitje hebben" en dan erachter 'grappig bedoelt hoor"
Grappig zeg ... not.

Als ze het nou nog serieus bedoelde heb je wat aan zulke vrienden / kennissen, maar "grappig bedoelt?". Blegh.

Ik word ook erg boos van al deze verhalen. Zou het liefst die onnadenkende mensen allemaal een mep verkopen.

Gelukkig zijn er inderdaad ook veel mensen die hartstikke hun best doen om in te leven.

Geplaatst

en wat dachten jullie van deze opmerking:

Goh zijn jullie al zo lang bezig? waarop dan volgde: "mijn man hoefde alleen maar naar me te kijken en ik was al zwanger......." en "bij het langslopen was het al raak...."

lekkere non-informatie...

Geplaatst

Verschrikkelijk!!!! Hoe durft iemand zoiets te zeggen..laat staan te mailen...

Met name dat "grappig bedoelt hoor" pfffffffffffff ze had niet voor me moeten staan.

Heel erg zeg goh

Geplaatst

Sjonge zeg.

Wat dachten jullie van de opmerking die ik heb gehad: "misschien moet je mij eens laten proberen, ik schiet echt wel meteen raak hoor!"

*zucht* wat een lompheid heeft de mensheid in zich toch. Ook een manier om met een ongemakkelijke situatie proberen om te gaan, denk ik dan. Maar wel heel lullig.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat vinden jullie dan die wij naar ons hoofd hebben gekregen van een "vriendin"

Het zal gods wil wel zijn dat het jullie niet gegund is........ Poefff heb haar toch echt de deur uit gezet en het is nooit meer goed echt goed gekomen..

Wil straks haar gezicht wel zien als ze me met een dikke buik ziet lopen... hihihi

Geplaatst

Sjee, dat is niet alleen lomp en lullig. Maar ronduit pijnlijk! Zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk inderdaad.

Zeker, veel paraderen met je mooie buik hoor!!!

Geplaatst

Wat enorm herkenbaar, jullie verhalen! Ik zit momenteel midden in een babyboom - 3 collega's, beide schoonzussen zwanger en 2 collega's, zelfde schoonzus en 4 vriendinnen die in het afgelopen jaar een kindje hebben gekregen - en het voelt af en toe zo oneerlijk dat wij al bezig waren toen zij nog nieteens aan kinderen dáchten of zelfs riepen geen kinderen te willen. Ik gun het ze allemaal, maar zeker bij de "ongelukjes" is het af en toe moeilijk blij voor ze te reageren.

Van beide schoonzussen wist ik wel dat ze zwanger wilden worden (allebei in 1x raak) en dat scheelt wel iets, je kan je er al een paar weken op voorbereiden, maar het blijft toch moeilijk.

Vrouw van een goede vriend van mijn man (nou ja, was eigenlijk een bevriend stel, maar dat is er wel een beetje af) had ook moeite met zwanger worden, wat onderzoeken gehad en toen ze te horen kregen dat het ivm haar PCOS IUI zou worden hebben ze besloten dat niet te doen, haar woorden "zo nodig hoef ik geen kinderen, ik heb geen zin aan dokters aan mijn lijf hoor". Prima, hun keuze. Vervolgens 3 maanden daarna (na bijna 2 jaar dus) toch zwanger, en voor hun was ik echt superblij dat het gelukt was. Krijg ik gisteren dit berichtje van haar:

"eitjes nog in de ijskast smiley_freezing.gif??

Hoe staat het met de adoptie-procedure?? NOg cursussen gehad??

Hier gaat alles goed. Ik weet dat je heeel erg graag een kindje wil, maar ik wil je bij deze ff laten weten dat zwanger zijn toch echt wel een beetje en overschatte toestand is smiley_knipoog.gif. Misschien helpt het iets.

Tuurlijk is een kindje krijgen leuk, maar gezien de ervaringen tot nu toe is volgens mij een adoptie-procedure net zo spannend en leuk..en je hebt de lichamelijke ongemakken niet!!!smiley_bril.gif

M en ik zijn net terug van een vakantie. Leuk hoor, maar net jammer dat net wanneer je gratis mojito's kan adten je zwanger bent (tip: ga niet naar een all inclusive als je zwanger bent!!)..je bent nederlander of je bent het niet smiley_knipoog.gif"

Weet nog steeds niet hoe ik hierop ga reageren, mijn mond hangt nog steeds open.....

Geplaatst

Jemig Miep, wat een ongelooflijk dikke plaat heeft zij voor haar hoofd zeg! Mijn mond hangt hier ook helemaal van open!

Ik denk niet dat reageren zin heeft. Soms veel krachtiger en rustig voor jezelf om niet te reageren. Wordt de ander alleen maar erg onrustig van. Prima, doe maar lekker ff.

Geplaatst

Ik schrijf hier nooit maar hier moest ik toch even op reageren:

Jééééééééé Miepie, ONGELOOFLIJK! Wat een enorm domme troela is dat, zeg! Leuk trouwens voor het kindje dat ze draagt, de manier waarop zij haar zwanger zijn beleeft. Bah, bah!

Lijkt me inderdaad het beste om niets meer van je te laten horen. Hier ga je toch je kostbare energie niet in steken.

Josephine

Geplaatst

wat een onnozele trut is dat zeg... ik zou haar terugmailen en vragen of ze wel goed bij haar hoofd is maar eigenlijk hebben die andere meiden gelijk je kan haar beter links laten liggen dan voelt ze hem vanzelf wel.. wat een stom wijf

Geplaatst

Miepie 80, Ze komt over alsof ze niet weet wat het is om in jou situatie te zitten. Geen kaas van gegeven zeg maar. Ze gaat er wel heel luchtig mee om, nou daar kun je dus niets mee. Ben je van plan om haar dat te laten weten? Ben ik wel benieuwd naar. Joy1

Geplaatst

o jeetje kan het nog botter zeg:dry: sommige kennen het woordje "takt"echt nie...kzou ze gewoon laten voor wat ze zijn dat kan ik nu echt geen vrienden noemen ze verdienen het nog nie eens om zwanger te zijn als ze het ervaren als een groot ongemak en nie als een wondertje dat in je groeit...

zo hebben wij ook tja zal het kennissen noemen want vrienden zijn ze al effe nie meer....ze was zwanger voor de derde keer "ongelukje" zei dat tegen haar man die tevens een 1ste klas eikel is want hij redeneert van "ja jij moet da weten he als ge het wilt houden of nie anders doet ge ma abortus" wat ze dan ook uiteindelijk heeft gedaan, vertelt ze dan effe tssn door zonder verpinke tegen mij...kwas echt aan de grond genageld, sommige mensen he!!!

grts en knuffels sylvia

Geplaatst

Poeh hé, mijn hart slaat een keer over, van al die botte/stomme achterlijke reacties die ik hier lees.:sad:

Meiden, maar goed dat er dit geweldig forum is om heel veel met elkaar te kunnen delen en natuurlijk net als in dit topic, je hart te kunnen luchten!

:positive energie:

Geplaatst

Wil toch ook even reageren op het berichtje van Miep80.

Hoewel ik eigenlijk niet weet hoe hier op te reageren, laat staan als ik Miep zou zijn.

Wat een dommigheid van mensen, ongeloofelijk.

Geplaatst

he meiden,

ik begrijp jullie volledig, heb precies hetzelfde...alles wat jullie ook al te horen hebben gekregen, hebben wij ook al te horen gekregen...ik hoef er alleen maar naar te kijken en dan ben ik al zwanger...flikker toch op...zowel mijn buren als mijn beste vriendin wilden eigenlijk geen tweede erbij...maar de man van mijn beste vriendin had zich weliswaar laten helpen, maar dat was dus niet goed gegaan en ze was dus zwanger geraakt. Ze heeft me overal bij betrokken(terwijl ik het er moeilijk mee had) en toen ik eindelijk zwanger was, was ze in eerste instantie heel erg blij voor me, maar opeens kreeg ik een mailtje van haar dat ze het er toch maar moeilijk mee had, omdat zij tijdens haar zwangerschap niet alles had kunnen delen met mij zoals men dat normaal zou doen bij een zwangerschap (ze heeft echt alles met me gedeeld, ik heb zelfs met haar meegegeten) en ze kon dus niet spontaan vrolijk reageren op al mijn berichten...ik voelde niets, geen pijnlijke borsten, niet misselijk...ik heb alleen maar van de ene week naar de andere week geleefd in onzekerheid omdat de echo's nooit goed zijn gegaan en we dus niet wisten of alles wel goed zat...uiteindelijk hebben we bij 9 weken ook een miskraam gehad en toen heb ik van haar niets gehoord. achteraf hoor ik dan dat ze niet wist hoe ze hiermee moest omgaan. en nu ik met de ivf begin, is ze continue aan het vragen en het zeggen dat ik maar moet zeggen wanneer ik precies begin, want dan kan ze zich mentaal erop voorbereiden...duhuh...ik moet het allemaal ondergaan...ik krijg de hormonen, de bijwerkingen, de opvliegers en weet ik wat allemaal...jij niet...

mijn buren ook...hij kwam normaal altijd voor het zingen de kerk uit (zij gebruikte geen pil) en zij zei dus ook altijd...ik hoef er maar naar te kijken, dan ben ik al zwanger...tja...als je echt geen tweede wil,, dan zorg je ook ervoor dat je iets van bescherming gebruikt en niet elkaar aankijkt na de daad van ..waarom heb je dat nu gedaan, waarom ben je er niet eerder uitgekomen? en dan maar klagen de hele zwangerschap dat ze zo dik werd en dat ze niet aan het eten was, maar aan het vreten...ik heb haar ook gezegd dat ze hiermee moest stoppen, want dat deed me gewoon pijn...en ze wist van onze situatie af...

heb in al die jaren dat we nu aan het proberen zijn telkens minimaal 5 zwangeren om me heen gehad in een jaar (soms wel twee keer in een jaar 5 zwangeren)..als of iedereen opeens zwanger werd, behalve wij...en het was bij de meesten meteen de eerste keer raak...echt niet leuk...heb me dus ook bewust teruggetrokken, ben bij collega's niet op kraamvisite geweest..sommigen hadden hier begrip voor, maar ik heb ook al te horen gekregen...en hoe reageer je dan op mensen die al kinderen hebben, vind je dat dan ook moeilijk...duhuh...je hebt het zelf niet meegemaakt, dus je weet niet waar je het over hebt! hou dan je mond gewoon...

het is gewoon oneerlijk..mijn schoonzus is nu zwanger van de derde, totaal onverwacht...want zij en mijn broer hadden een behoorlijke relatie dip en dat ging wel weer goed nu, maar ze sliepen net weer bij elkaar op de kamer...in september was zij er nog van overtuigd dat het niet meer zou goedkomen tussen hun...bam...klap in je gezicht...

en dan zeggen ze wel dat je hun kunt bellen als je het moeilijk hebt, maar dat doe je toch niet, want zij zijn bezig met het zwanger zijn en wij met het zwanger worden...is toch iets heel anders...

ze schrijft dan op haar facebook dat een vriendin van haar moet stoppen met te laten merken dat zij wel nog wijn kan drinken en zij niet meer...tja..dat weet je vantevoren als je zwanger wordt, dat je niet meer alcohol kunt drinken...of dat ze ziek is van het ziek zijn...gelukkig zien we hun niet zoveel, want ze wonen in Engeland...

ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar ik ben blij dat dit forum is.

1 april beginnen met onze eerste ivf-poging en we zien wel wat daar uit komt...

liefs,

Nico

Geplaatst
Wat dacht je van deze: Moet ik ff helpen/Zal ik het ff voor je doen??? (door mannen die al kinderen hebben en zich op zulke momenten erg overtuigd van hun mannelijkheid voelen)

Of: Je moet gewoon elke dag neuken... (lekker plat en die kwam dan ook van mijn "ietwat" aso broer vandaan) Ook na uitleg van onze situatie geen begrip... :flame:

@ Joy: Lekkere nadenkende man zeg!! Zijn mond gaat beduidend sneller dan zijn hersens...

TSSSS dat zeg je toch niet daar kwets je echt iemand verschrikkelijk mee bah.

Geplaatst

Jee wat een herkenbare verhalen.

Het begon hier al toen de meiden van de gym tijdens de zwangerschap van mijn zoon wel nieuwe kindjes kregen en ik alleen maar miskramen. Het bloedde even dood als mijn situatie.

Of zoiemand die aandacht nodig heeft en zegt geen kinderen te kunnen krijgen maar in 2,5 jaar twee kindjes zonder hulp op de wereld zet.

Mijn mans nichtje vind ik erg. Na twee maanden naar de dokter want het lukte niet. Daarna een huwelijksaanzoek dus maar weer wat maanden aan de pil. Trouwen en 11 maanden erna moeder geworden. Een week na de geboorte werd mijn zoon erg ziek. Hij brak zijn been en lag 6 weken 24/7 in gips op bed met een reele kans dat de botcystes tumoren waren en we hem konden verliezen. Desondanks vragen hoe het met haar kindje gaat maar niet op kraambezoek geweest omdat zoonlief niet mee kon. Maar ik had een reuze pampertaart gemaakt en vreoeg of ze het kon halen. Uiteindelijk is mijn schoonmoeder het gaan brengen en belde ze een week later op om te bedanken. Ze heeft nooit, zelfs nu tien maanden later, niet gevraagd hoe het met mijn zoon gaat of met onze kinderwens. Zo iemand mag dus echt barsten en haar kindje... die ken ik enkel van haar Hyves en hebben we nog steeds niet in t echt gezien.

Maar net belde mijn oude baas. Ze was oma geworden. Haar zoons en diens vriendinnen zijn vrienden van ons. Ze waren al paar jaar bezig en na 4 x IUI werd ze zwanger. Van iemand in dat traject verwacht ik wel een andere reactie als je zegt dat alleen icsi kan, dan "a joh, bij ons dachten ze dat ook, maar het is toch met iui gelukt...." Alsof ik na 10 jaar regelmatig MMM nog naief ben en de uitkomsten van het zaadonderzoek van mijn man nonsens zijn. Bij ons werd wat gevonden, bij hen niet. Dat kun je toch niet vergelijken. Vanmiddag zijn ze ouders geworden van een dochter. Ben heel blij voor ze, maar ook jaloers. Want willen we dit niet allemaal?

Geplaatst

Mo_Nique, wat een treurig verhaal over je zoontje. Hoop dat het inmiddels goed met 'm gaat. Wat een bitch is het nichtje van je man!

Geplaatst

oh al die opmerkingen kennen wij ook helaas. Het is allemaal zo bot en ook al bedoelen ze het grappig het heel hard aan kan komen en zo verschrikkelijk pijn doet.

Gelukkig zijn er ook mensen die wel heel lief zijn hier een voorbeeld:

Mijn neef en zijn vrouw hebben 2 lieve meisjes van bijna 4 en bijna 3 en van bijde snel zwanger geraakt. We wisten dat ze graag een 3e wilde en ze is nu dus 8 weken zwanger.

Gisteren zijn ze bij ons geweest en hebben beide met tranen in hun ogen dit verteld. Ze vonden het zo moeilijk om te zeggen en gunde het ons ook zo dat het nu gelukt zou zijn maar helaas.

Zijn vrouw zei dat ze zo verschrikkelijk hard geduimd hebben zodat we samen zwanger zouden zijn en alles konden delen en winkelen enzo maar dat gaat nu niet door jammer genoeg.

Zo'n lieve reactie mag ook wel eens gezegt worden toch? We maken al genoeg rotte opmerkingen en ervaringen mee.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden