Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lonneke,

Geweldig nieuws en dan nu lekker genieten.

Mooi om te zien he', je kleintje

Op naar de volgende echo!!

Annema,

Lekker van blijven genieten, heerlijk!

Eslief,

Ik heb gevraagd om een bloedtest, maar ze zeiden dat

ze daar ook niet veel wijzer van zouden worden.

Moet morgen terugbellen, maar ik weet eigenlijk niet waarom.

Ik moet volgens hun toch wachten....

En voel je al iets van de medicatie? misschien nog iets te vroeg

of niet!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@lonneke wouww een mooi kloppend hartje wat super fijn!!Wel ff schrikken van de eierstokken maar ik zou me niet veel zorgen maken

@hermien.. Niets is minder waar! vanmiddag de eerste pil genomen en sinds dagen heb ik vanavond mijn eten er niet uigegooid en lijk ik me al iets beter te voelen.Ik heb wel maar een beetje gegeten maar de voorgaande dagen maakt dat niets uit.. ben wel blij dat er nu wat blijft zitten..Ik ben nu dus wle onwijs moe dit is ook een bijwerking en ik was al zo moe steeds...

Geplaatst

Meiden wat een geweldig nieuws zeg kloppende hartjes daar doen we het voor GEFELICITEERD allemaal.

Net moeder voor moeders gehad en pffffffffffff de teststreep was vetter dan vet hahaha hij puilde zowat het stripje af. Helaas wel weer bloed vanmiddag grrrrrrrrrrrrr dat is wel irritant maar goed ik ga toch maar proberen te genieten nu van ons ukkkie.

Hermien heel veel sterkte in deze onzekere tijd.

Geplaatst

Hey!!

Wat een goed nieuws voor Lonneke, moontje en bianca!! Joepie!! Ben echt helemaal blij voor jullie!

Doortje, wat een klote nieuws. Ik hoop echt voor je dat je de volgende keer meer geluk hebt.

Hier gaat het redelijk. Elke dag wel wat rood bloedverlies maar dat stopt dan ook weer vrij snel. Dat hoort er blijkbaar bij, ik begin eraan te wennen. Tuurlijk is het elke dag stressvol maar ik moet ermee leren dealen anders wordt het niet wat.

Hermien: Ik weet hoe dat voelt. Ik weet het liever ook direct. Helaas kan dat niet. Ik probeer af te gaan op wat het ziekenhuis zegt maar moet eerlijk zeggen dat ik dit in dit topic heel moeilijk vindt! Iedereen lijkt zijn echo te willen vervroegen en ik lijk echt nog te leven van dag tot dag. Dat is een totaal andere belevingswereld. Maar het lijkt me natuurlijk een super ervaring om dit te kunnen plannen!! Gewoon moed houden meis!! het is ons op een gegeven moment ook gegund!!

Succes allemaal meiden!

Geplaatst

Nath,

Heb jij bloed mogen prikken op hcg?

En bel je vaker met zwolle?

Vandaag ook gebeld, en moet morgen weer bellen maar

vraag me eigenlijk af waarom?

Bloed prikken vonden ze niet nodig.

Heb jij het bloedverlies ook al vanaf het begin of

is dit later gekomen en is het nog erger geworden toen

je stopte met de bolletjes?

Sorry, voor al die vragen maar ik vind het wel prettig om

andere verhalen te lezen.

En ja we moeten er maar mee dealen, en maar afwachten er zit

niets anders op!

Dikke knuffel, ik leef met je mee!

Op naar de 1e echo, ha ha

Geplaatst

Hey meid,

Bloed prikken heeft geen zin want zoals jij al zei: het HCG zit dan in je bloed. Verpleegster zei ook: ook al weet je dat het nu goed zit, als je dan weer bloed dan ben je toch weer bang. En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb nu dezelfde houding als jij als ik dat zo lees. Als het mis gaat dan is dat zo, die 6 weken heb ik gehaald en elke dag erbij is een dagje dichter bij de echo. Wel houden ze het in de gaten en als ik na het weekend nog heel veel bloedverlies heb moet ik weer bellen en gaan ze kijken naar evt., vroegere echo. Maar als ik zoals nu elke dag een beetje bloed verlies en verder niets dan doe ik dat niet. Ik wil ook geen echotijd afhalen van mensen die het echt nodig hebben en zoals het nu gaat, gaat het nog wel.

Bij mij begon het bloedverlies op de dag dat ik officieel mocht testen, 5 april (jeetje, al 10 dagen zie ik al). Eerst oud bloed, toen roze, toen een paar dagen niet en vanaf zaterdagavond af en toe helderrood bloed. Het is vaak maar één keer op een dag en daarna nog even wat en dan is het weg. Heb geen krampen of stolsels. Tja, veel vrouwen hebben er last van en ik prober ondanks dat gewoon de dag door te komen. Werken helpt goed, dit leidt af. Ik heb het gevoel dat het goed gaat komen maar spannend blijft het gewoon. je wordt er elke dag mee geconfronteerd. Maar we hebben beide geen klachten die op iets anders kunnen wijzen. Gewoon echo afwachten en goed in de gaten houden! En Blijven bellen!! Ik voel me af en toe een zeur maar ze kunnen het wel goed in de gaten blijven houden! Ik denk dat het er voor ons gewoon bij hoort. Blijf hoop houden!!! Ik blijf je volgen en hopelijk te steunen. Loop jij trouwens helemaal in Isala of heb je transport??

Geplaatst

Nath,

ik zit helemaal in zwolle, ik woon niet in de buurt maar bij de

1e icsi was er bij ons zh een lange wachttijd en kon ik

wel direct in zwolle terecht.

Vandaar dat we er maar zijn gebleven en dat bevalt goed.

Alleen iets verder rijden, maar ach dat heb ik er wel voor over.

Dus als je mij was zou je morgen wel bellen?

Ik heb precies hetzelfde gevoel, daar heb je die zeur weer.

Maar ik heb eigenlijk nog nooit gebeld, maarja...dat is een gevoel ha ha.

Voor jou is het echt al een tijdje en voor mij is het echte bloedverlies

pas gisteren begonnen, dus wat zeur ik eigenlijk.

Ik ga je zeker volgen en ik hoop echt dat we allebei lekker

gaan bevallen in de feestmaand.

Daar hoort toch echt een supercadeau bij vind je niet? hi hi

Trouwens zit jij ook helemaal in zwolle?

Geplaatst

zo heb snel ff bijgelezen ben nog aan het werk, dus geen lange berichten van mij

morgen maar eens bellen met mvm nog niks gehoord, vind het wel raar maar ja

Geplaatst

Ik zit ook helemaal in Zwolle. Voor mij ook 45 minuten rijden maar het meeste dichtbij. Bevalt ook erg goed.

Je bent echt geen zeur!!! Bloedverlies is gewoon heel eng!! Als ik jou was zou ik zeker bellen en dan direct naar de verpleegkundige (nummer op dat gele kaartje). Gewoon doen!! dan weten ze wat er aan de hand is en kunnen ze je een beetje geruststellen. Mijn sturen ze nu ook een folder waar uitleg in staat, vind ik ook wel een fijn idee. Je bent echt geen zeur!! Ze hebben mij op het hart gedrukt om gewoon te bellen als ik me zorgen maakte, geen enkel probleem. Ze begrijpen heel erg goed dat het eng is. Mij hebben ze echt super te woord gestaan!! Maar ze zeggen ook dat het eng blijft en ze onze ongerustheid niet helemaal weg kunnen nemen. Maar mij heeft het zeker geholpen!! Jij hebt toch ook af en toe bloedverlies?? Zelfde als mij toch??

Pffff..... valt niet mee meis.

Geplaatst

Ja ik heb eigenlijk hetzelfde als jou.

Vrijdag begonnen met bruine afscheiding, zondag weer

verdwenen.

Woensdag ongi gevoel en weer bruin/rood verlies.

Daarna meer rood dan bruin en afgelopen nacht niets en vandaag

soms niets en soms iets.

M'n ongi gevoel is wel verdwenen, maar ik ben eigenlijk vandaag

vreselijk hard aan het schoonmaken geweest.

Ik had echt zoiets van laat maar komen, zal wel even een handje helpen.

Erg he'!

Ik heb me nu maar weer bedacht en zal weer een beeje oppassen.

Ik moet trouwens ook 45 minuten rijden, grappig he'!

Geplaatst

Tja, ik ken dat gevoel wel. Ik had ook al een blikje red bull in mn handen en een bord carpaccio en had zoiets van: laat het maar gewoon mis gaan, dan ben ik er vanaf!! Maar ik moet zeggen dat die hormonen ook beginnen te werken haha!! Maar het is niet erg, ik snap het. ik had ook zoiets van: liever niet zwanger dat dit. Hier ben ik wel van terug gekomen!! Ik ben heel blij en dankbaar voor het feit dat ik zwanger ben. Als dit erbij hoort doen we dan gewoon. Dus ik heb tot nu toe nog niets gedaan wat slecht kan zijn. Ben voorzichtig. Wel grappig dat jij ook 45 minuten moet rijden!! Rij je naar het oosten, westen, noorden of zuiden, als je naar ZH gaat dan he?

Geplaatst

Nou ik ben er ook op terug gekomen hoor, manlief heeft me even

goed aangesproken, had ik even nodig. ha ha!

En doe dus weer lekker rustig aan en net wat je zegt ik vermijd ook

om biefstuk en dergelijke te eten.

Alles voor ons goede doel!!

Ik woon in de buurt van Almelo, en een stukje rijden is soms

ook wel ontspannend.

Heb er geen problemen mee, en niemand die je kent vind ik ook

wel prettig, zoals vrienden en familie.

Geplaatst

Oh ja, ik woon in Hardenberg dus een eindje van jou vandaan.

Ik vind het ook prettig dat ik niemand tegen kom in Zwolle, dat is in dit kleine ziekenhuis hier wel eens anders. Kun je toch een beetje je eigen ding doen. Dat rijden vind ik niet erg. Ga binnendoor, dan zie ik nog wat van de omgeving waar ik woon. Vind ik elke keer weer mooi hahaha! En ach, als het ziekenhuis bevalt waarom dan niet??

Hey meis, ik ga afsluiten ga zo slapen. Heb net 11 uur gewerkt en ben bekaf... lekker slapen, morgen vrij.

Weltrusten en een fijne zorgeloze nacht toegewenst. Morgen zijn we weer een dagje verder.....

Geplaatst

Ja, ik ga ook slapen.

Manlief is ook net naar boven dus kruip lekker tegen

hem aan en op naar morgen.

Grappig wonen we toch bij elkaar in de buurt, en ja de

landschappen zijn hier GEWELDIG, vind ik ook heerlijk om

naar te kijken.

Spreek je misschien morgen wel weer, ben ook vrij.

Liefs en slaap lekker!

Geplaatst

Goeiemorgen dames ik heb sinds gister bij het afvegen kleine beetjes bloed echt minimaal maar goed je maakt je toch zorgen ik een test er tegenaan gegooit en gelijk een kruisje (kruitvattest) toen zei me man heb je niet zo'n digitale haha dus ik nog 1 en er stond gelijk ZWANGER we keken elkaar aan wat we geloven het nog niet zo na 2 jaar een positieve test zo raar idee en dan dat beetje bloed maakt het ook niet makkelijk heb natuurlijk gelijk het ziekenhuis gebeld om te vragen wat ik nu moet doen ze zei: je hebt 3 dagen voordat je mag testen een positieve test dus dat wil zeggen dat je al heel veel hcg in je lichaam hebt en er zijn heel veel dames met bloed die gewoon een goeie zwangerschap hebben en er zijn dames die geen bloed hebben en die hebben geen kloppend hartje krijgen te zien dus moest maar gewoon afwachten ik moet zo bellen voor een echoafspraak.

Mocht ik nou de hele week nog last hebben van hebben moet ik eind van de week bellen en vervroegen ze de echo dan kan ik nog geen hartje zien maar kunnen ze wel zien of er iets zit mocht het nou gewoon stoppen dan heb ik over 3 weken een echo ooh dames wat een hel dit ben blij maar ook weer een beetje niet ik denk dat ik er maar gewoon van ga genieten gaat het fout dan is het ook niet goed geweest anders was het wel blijven zitten en er liggen er nog 3 in de vriezer te wachten dus..... maar maakt mezelf wel groen whoehoe zou toch wat zijn na 2 jaar EINDELIJK ZWANGER KIJK MIJN PROFIELFOTO MOEST ER FF EEN FOTO VAN MAKEN HIHI

Geplaatst

Wat een hoop onzekerheid toch.

Ik ga zo naar het ziekenhuis voor weer een controle (en echo)

Ondertussen echt 4 in de rij, maar dat is wel fijn, al blijft het iedere keer weer stress.

iedereen veel succes

Geplaatst

Hoi sharon fijn om je nu toch hier in het topic te zien, Welkom en ga lekker genieten van je zwangerschap. Het zou ook nog een innestelingsbloeding kunnen zijn.

Annelot heel veel plezier bij je echo straks, geniet ervan.

Nath en Hermien jullie ook nog heel veel sterkte en niet opgeven hoor. Ik ken het gevoel zo goed, ik heb ook met biefstuk en een wijntje in mijn handen gestaan hahahaha maar toch maar niet gedaan gelukkig want het zat toch mooi goed bij mij.

Houd moed hoor.

Geplaatst

Sharon,

Welkom hier en alvast van harte!

Een beetje bloedverlies is niet erg, gewoon goede moed houden.

En op naar de 1e echo!

Nath,

Ik heb net het zh gebeld en zoals verwacht, gewoon rustig

afwachten, meer kunnen we toch niet.

Ik had vanmorgen toch weer wat meer rood bloedverlies tijdens

het toilet bezoek, maarja....

Ik ga lekker genieten van het weer dat gaat komen dit weekend

en dan zien we wel weer.

Hoe gaat het met jou vandaag?

Sjors en sjimmie,

Bedankt voor je bemoedigende woorden!

Annelot,

Hoe is het gegaan vandaag met de echo?

Geplaatst

was net zo ineens kotsmisselijk ben maar ff gaan liggen

lig nu nog steeds helpt wel heb de laptop mee naar bed genomen

hoe zo verslaafd aan het forum

zo maar eens douchen

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gisteren heel laat thuis van een werkdiner, dus nu maar even.

Bianca en Lonneke: was mooi om te zien he? Zit er nu een stuk relaxter in. Heerlijk.

Hermien en Nath: kom op he! Ik ben voor jullie aan het duimen.

X Moontje

Geplaatst

Goedemiddag allen,

@Hermien en Nath, ook ik ben nog steeds aan het duimendraaien, steeds

kijk ik naar mijn echoplaatje, ben gewoon verliefd, maar denk toch ook steeds, och, als de anderen het nu ook maar halen, hoop het zo voor

ze.

En Nath, grappig, ik kom uit Amsterdam, maar heb een tijdje in Bergentheim gewoond en zat in Hardenberg op school, maar ben daarna toch weer in Amsterdam terechtgekomen.

@Lonneke, jij ook van harte proficiat, lekker genieten nu???

Verder iedereen bedankt voor de lieve leuke reacties, ben echt blij met het forum, snif, snif, zullen de hormonen wel zijn, hi,hi.

Heb gisteren idd. nog even geshopt, moest een broek erbij, geslaagd en meteen een bijpassend truitje meegenomen.

Maar ook buik en borstenlotion, cranberry capsules, compleet zwanger met visolie, speciale shampoo en een 9 maandendagboek, want vond dat die er nu toch wel mocht komen.

Heb het bij mijn dochter ook bijgehouden en zat ik van de week in te lezen, leuk hoor.Dusssssss, lekker veel geld uitgegeven ja.

Hoe houden de meiden die nog heel even moeten wachten op de echo het vol???

-x-

Bianca

Geplaatst

moet nog anderhalve week wachten op de echo, maar zit nog niet echt in spanning

had het natuurlijk al wel liever nu gehad maar is niet anders

mijn gevoel is nog steeds goed en zegt nog steeds dat we een 2-ling krijgen

de 27e weten we het zeker

zal dus nog ff moeten blijven dromen

heb net een poos op bed gelegen en daarna lekker gedouched ivm de misselijkheid

had net zo hard gepocht dat ik eigenlijk niet misselijk was is het er in volle hevig heid

nu weer een beetje afgezakt

Geplaatst

dank u dames vind alleen het bloedverlies heel eng loop om het uur naar de wc om gek van de worden het maakt me echt zo onzeker moest vanochtend toevallig naar de huisarts en daar ook nog maar eens gevraagd en die zegt ook bloed kan geen kwaad zolang je maar geen krampen krijgt of stolsels maar we willen het vanavond het mijn schoonouders vertellen en morgenvroeg aan mijn moeder (die is niet thuis anders had die het al lang geweten)maar op de een of andere manier vind ik het toch eng WAAR KAN IK NOU NIET GEWOON GENIETEN VAN DIE MOOIE POSITIEVE TEST BAH IK HAAT ONZEKER ZIJN IS NIETS VOOR MIJ

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden