Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Annema,

Fijn dat je zo snel terecht kan zeg!! Ik heb de verloskundige nog niet gebeld. Wij horen bij 12 weken van het ziekenhuis of we daarna door mogen naar verloskundige maar ze hebben al gezegd dat ik kleine kans heb. Ik wacht eerst de echo af en ga dan de rest wel regelen....

Spannend volgende week!

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje annema wat ben jij koelbloedig zeg. Ik zou helemaal gek geworden zijn geloof ik hahaha. Ik heb nog steeds bruinbloed verlies pffffffffff mag nu echt wel stoppen zeg. Morgen mag ik gelukkig weer even kijken of alles goed is.

Ik krijg ook echt al een mega buik, en ik ben nog maar 6 weken en 5 dagen. Ik ben ook al 3 kilo aangekomen morgen maar eens vragen of dat normaal is want ik eet echt niet anders ofzo. Hebben meerder dit?

Gast Sannie66
Geplaatst

@Sjors & Sjimmie, veel plezier morgen met de echo. Ik hoop voor je dat je een beetje gerustgesteld gaat worden...

@Annema, zeker koelbloedig...pfff.. ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren hoor, maar niet zoals jij... gewoon platdrukken...hahaha

@Renata, veel plezier met testen met hubbie... lijkt me heel speciaal...

@all the girls.. vandaag voor het eerst in mijn nieuwe baan begonnen. Gelukkig nergens last van gehad, maar ben nu toch wel enigszins gesloopt ;-). Wordt vroeg naar bed, ben ik bang..

Geplaatst

Hoi dames,

Blij dat het bloedverlies bij de meesten is gestopt!

Sjors en Sjimmie: herkenbaar maar dat komt vooral omdat mijn darmen van slag zijn. (moeilijke stoelgang.... ben nu aan de gedroogde pruimen om het weer op gang te helpen) Dus veel lucht in mijn buik.

Annema: Koelbloedig ben jij hoor! Blij dat je morgen misschien terecht kunt. Niet meer zolang wachten heerlijk.

Tot nu toe was ik heel positief, maar begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden voor de echo. Stel je voor dat het niet goed is. Dan kan mijn lichaam me wel voor de gek houden. Ik ga ervan uit dat het op de goede plek zit gezien de zwangerschapsverschijnselen die ik vorige keer niet of veel later had. Ik zal blij zijn als we hebben gezien dat het goed zit.

X Moontje

Geplaatst

Hallo

Ik weet niet hoe ik mijn gegevens moet toevoegen. Misschien dat iemand anders dat kan doen ?? (Sorry niet zo handig)

Uitgerekende datum 5 december. echo 22 april.

Verder hebben wij een zoon van 10 jaar.

Daarna wilde het niet meer lukken. Aantal IUI's gehad en nu dus eerste IVF. Meteen raak. En dat maakt het maar moeilijk te geloven.

Ben echt heel bang dat het mis gaat ook omdat ik al boven de 37 jaar oud ben.

Misschien bellen of ik een weekje eeder terecht kan voor de echo ???

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annema 21-2-2010 (hopelijk?!)

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Eslief 11-05-2010 9:15

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

annelot je datum staat erbij

Geplaatst

He Annelot, ons verhaal lijkt wel op elkaar. Ik heb een dochter van 11 en met mijn huidige man ook al diverse IUI pogingen gedaan zonder resultaat en nu na 1x IVF ook meteen zwanger!

Haha, ik moest lachen om mijn "kokkindje". Het is kokindje en echt geen kindje van de kok ofzo, haha :)

Het zou inderdaad goed kunnen dat mijn buik al best enorm is (pas vanaf de middag trouwens) door mijn darmen. Ben zowiezo vrij windig, alhoewel de ontlasting nog wel prima komt.

Moontje, ik ben het met je eens: zodra de echo dichterbij komt, wordt het ook weer eng. WAT krijg je te zien, zit er wel wat, is er een kloppend hartje of is het zakje leeg... Ik vind het nu langzaam aan wel spannend worden.

Renata, hebben je hubbie & jij nog getest vandaag???

OK, ik ga in mijn dagboekje schrijven! En even googlen op zwangerschaps-haptonomie. Fijne avond, meiden!!!

Geplaatst

BAH! Dit is gewoon erger als de wachtweken..

Ik heb echt het gevoel dta het nu mis gaat..

Eindelijkw as het bloedverlies weg.. pffffff wat een opluchting..

Nu sinds begin van de avond verlies ik helder slijm..En ik heb ook wat krampen..

Ik ben nu heel bang dat het echt fout gaat:( BAH

Gast Sannie66
Geplaatst

@Esther, meis, weer zo'n onzekerheid.. ken het gevoel.. bij mij zijn echt alle kwaaltjes verdwenen. Had er al niet veel, maar wel last van mijn (.)(.). en nu alleen nog maar een beetje aan de bovenkant (en ook nog alleen als ik er zachtjes op druk). Ben zo bang dat het mis is :icon_shaking:..

Morgen Moeders voor Moeders, ben gewoon angstig voor de test...

Geplaatst

Wij hebben gisteravond laat pas getest, mijn man is zooo moe als hij thuis komt dat hij altijd vroeg in slaap valt.

De test gaf direct een dikke plus aan, ik kan nu geloof ik wel zeggen dat ik echt zwanger ben.

Eslies, dat helder slijm is niet erg hoor, vrouwen zijn vaak vochtiger als ze zwanger zijn en hebben dat dan meer, sommige zo erg dat ze de hele zwangerschap een inlegkruisje gebruiken.

Sannie, mijn klachten zijn ook weg, maar mijn test gaf gister ook hartstikke zwanger aan, niet iedere zwangere zit vol met klachten, er zijn er zelfs die fluitend door de zwangerschap heen gaan.

Geniet ervan dat je je zo goed voelt.

Sjors en Sjimmie, veel plezier bij de echo vandaag.

Geplaatst

esther dat slijm heb ik constant, al vanaf voor het testen ook soms gepaard met krampen

ik heb zelf het gevoel dat dit niet erg is, je hoort het wel meer

de krampen zeggen ze is het oprekken van de banden

vervelend dat je er zo onzeker van word

Geplaatst

eslief en sannie houd moed hoor het hoeft niks te betekenen. Die krampen kunnen komen of van je darmen of omdat je hummeltje ruimte aan het maken is en zo de boel aan het oprekken is, ik heb daar ook steeds heel erg last van. En dat heldere slijm kan ook zeker geen kwaat hoor.

Maar je zou misschien de gyn kunnen bellen voor een eerdere echo, je bent nu 6 weken en dan kan je echt al een hartje zien hoor.

Heel veel sterkte en ik zal voor jullie duimen.

Geplaatst

Hallo,

Ik ga mij hier dan ook maar officieel aansluiten als dat mag.

Ik heb vanmorgen weer getest met clearblue test en die

gaf gelijk de mededeling ZWANGER.

Dus het zh maar gebeld, ik heb nog wel even getwijfeld, maar

je weet toch niet hoe het verder gaat.

10 mei de 1e echo om 16.00 uur en waarschijnlijk ben ik 20 december uitgeteld.

Zou iemand mij toe kunnen voegen, ik heb geen idee hoe dat moet, hmm!

@Renate,

Voor jou ook een dikke felicitatie, en fijn dat je mannetje nu

thuis is.

@Eslief en Sannie,

Sterkte, en ja anders even bellen om je gerust te stellen.

Je lichaam is zich nu aan het voorbereiden dus het hoeft

niets te betekenen.

Ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan.

Geplaatst

Hermien, gefeliciteerd meid, kom er gezellig bij, ik weet ook niet hoe dat moet, toevoegen maar er is vast wel iemand die je erbij zet

Geplaatst

Uitgerekend:

Hermien: 20-12-2010

Eerste echo:

Lonneke 15-4-2010

Annema 21-2-2010 (hopelijk?!)

Annelot 22-4-2010

Renata 3-5-2010

Hermien 10-5-2010 16:00

Tweede echo:

Hermien, je staat er bij!! Welkom!!

Geplaatst

Esther,

Ik heb ook wat slijmerige afscheiding en wat gelig. Kan geen kwaad. Staat in mn zwangerschapsboekje dat zwangere vrouwen meer last hebben van afscheiding..... Houd moed en hoop!!

Hier alles goed. Geen rozo/bruin meer gezien en geen krampen. Voel me eigenlijk erg goed nu. Heb zin in de echo maar moet nog 2 weekjes en een dag wachten...... mmmmm

Geplaatst

Sannie en hermien houd moed hoor, je kan anders misschien de gyn bellen voor een eerdere echo, ik had hem met 6 weken en zag toen al een hartje, dat gaf mij toch wel meer moed toen. Ik ga heel hard voor jullie duimen.

Vanmiddag mochten wij gelukkig weer even gluren en ukkie was goed gegroeit, en nog belangrijker het hartje klopte zo mooooooooooooooooooooooooi.

Moet wel doorblijven gaan met de ascal voor de stolling maar goed als het helpt dan hoor je mij niet zeuren hahahahaha.

Ik blijf wel goed onder controle voorlopig en mag dus alweer 29 april voor mijn derde echo (Jippie). Zou iemand mij weer op het lijstje willen neerzetten weet niet zo goed hoe het werkt.

Ik zou ook wel zo'n mooie banner willen hoe doe ik dat?

Fijne avond

Gast Sannie66
Geplaatst

@S&S (vind je toch niet erg he dat ik het afkort?).. dank je wel meis.... (en dat geldt ook voor Frennie, maar heb je al een pb'tje gestuurd!)...

Ik ga de test van morgenochtend even afwachten en heb al via verschillende kanten 'te horen gekregen' dat het allemaal niets hoeft te betekenen en dat ik gewoon 'zwanger ben'...

Zet je wel even op de lijst en stuur je wel even een pb hoe je een ticker moet aanmaken...

Uitgerekend:

Hermien: 20-12-2010

Eerste echo:

Lonneke 15-4-2010

Annema 21-4-2010 (hopelijk?!)

Annelot 22-4-2010

Renata 3-5-2010

Hermien 10-5-2010 16:00

Tweede echo:

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

@Annema, zag dat je een klein foutje had gemaakt in je datum van je 1e echo (februari..), heb het even aangepast in april...

Gast Sannie66
Geplaatst

Nog even wat anders; mannetje en ik zijn er wel uit welke accessoires (en wat kleding natuurlijk) we heel erg leuk vinden... die van Lief!

So cute: http://www.liefwinkel.nl/

Gast Sannie66
Geplaatst

Super die ticker S&S.. lekker roze ook :icon_biggrin:... knalt van het scherm....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden