Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal nergens last meer van vandaag!! geen roze, geen bruin, niets!! Gelukkig maar.

Ja, inderdaad!! Voelt als verbrand!! Daarom vond ik die tip over die bodylotion en borsten creme ook zo geweldig. ga ik morgen direct halen, hopelijk verlicht dat wat.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou meiden, het tij lijkt weer gekeert te zijn voor ons, weer met goie moed verder met onze zwangerschap.

Es, met 12 weken krijg je als je dat wilt een nekplooimeeting, ze gaan dan via een inwendige echo letterlijk kijken hoe dit de nek plooi is, onder de 3 mm is prima. ze doen dat vaak ( of altijd ) met een bloed test van de moeder, en dan de uikomst van je bloed met de uitkomst van de nekplooi meeting maakt de computer een berekening en dan krijg je bv ik had met mn dochter 1 op 600 kans op down. onder de 1 op 50 gaan ze verder onderzoeken.

Je kan later weet niet wanneer volgens mij rond de 16 weken een vruchtwater punctie doen, maar die wordt eigenlijk alleen gedaan als daar een rede voor is ( leeftijd, famillie geschiedenis of al een kindje met down ).

vruchtwater punctie is niet geheel zonder risico.

Dan heb je de 20 weken echo, daar wordt je baby van binnen en buiten gecheckt, zit het hartje, lever nieren en dat soort dingen goed, of alle bloedvaten netjes op hun plek zitten en dat soort dingen en of het een hazelipje heeft alle 10 de tenen en of vingers. en je kan dan het geslacht zien.

Zo hoop dat het duidelijk is.

Wij doen wel een nekplooimeeting, en de 20 weken echo, waarom, het is toch prettig mocht er iets aan de hand te zijn je voorbereid bent.

Geplaatst

Fijn dat jij ook weer positief bent Renata! Goed om te horen!

Bedankt voor de uitleg over de echo's, daar ga ik nu ineens ook over nadenken.

Wij doen ook nekplooi en verder niets. Vrienden van ons hebben een kindje met Down en wij hebben al gezegd: het is fijn om voorbereid te zijn maar een kindje is heel erg welkom bij ons. Ook een kindje met Down. Wij zien van dichtbij doe dit is maar wij zullen er voor klaar staan als het zo is. Ik kan me echter voorstellen dat sommige mensen een andere keus maken. Ieder zijn eigen ding. Als het Down heeft kan ik het niet weg laten halen en de zoon van vrienden dan nog recht in de ogen kijken.... Maar ja, het is wel fijn om te weten van tevoren, dit hadden onze vrienden niet. Dat is wel een schok na de bevalling.

Goed genoeg hierover... we gaan er maar vanuit dat het gezond ter wereld zal komen.

Geplaatst

Hallo zwangere dames,

Ik kijk eigenlijk voor het eerst hier en was toch een

beetje nieuwsgierig.

Vandaag een vroege test gedaan en ik had een lichte +

Ik wil me hier nog niet definitief vestigen, eerst nog

een paar testen gebruiken deze week en als ik een vette

+ krijg kom ik mij hier aansluiten.

Ik wil julie dames even een hart onder de riem steken en

ik hoop dat alles goed mag gaan en dat er maar hele mooie

baby's geboren mogen worden in december!!

Geplaatst

@renate bedankt voor de uitgebreide uitleg!!

De vruchtwaterpunctie doen we zo en zo niet.. maar de nekploometing waarschijnlijk wel..inderdaad om je voor te bereiden niet om het weg te halen.Ik zou zo en zo niet snel weg halen.. of het moet echt heel erg foute boel zijn.. maar dan nog.. Ons plan is nu zo en zo met 17 & 23 & 28 weken een pretecho te laten maken..Dat vind ik wel super leuk..

Willen jullie allemaal weten wat het gaat worden?

xx

Geplaatst

Hermien: we houden een plekje vrij, er is plek genoeg!!

Wij willen weten wat het gaat worden maar ik denk dat we dat wel voor onszelf gaan houden.....

Oef pretecho's, kun je er zoveel laten doen?? Jeetje, doordat ik zo bezorgd was moet ik een hoop inhalen op kennis hahahaha

Geplaatst

jaah dat kan je doen je moet ze wel zelf betalen:)

kosten rond de 80 euro krijg je foto's 2d 3d 4d en ook een dvd met alles erop..

Wij willen ook weten wat het word maar ook wij houden het geheim.. mischien dat ik het vertel aan mijn 3 beste vriendinnetjes op het forum.. maar verder niet:)

Hebben jullie ook al namen? gewoon al een beetje over nagedacht ofzo?

Wij hadden 4 jaar namen maar vinden ze nu niet meer geschikt:P

We hadden voor een meisje Jasmijn en een jongetje Jesse..

nu zijn het namen die ook in de top 10 staan en dat willen we niet..

Een meisjes naam hebben we wel een jongensnaam nog niet

@hermien we houden een plekje vrij!het klinkt erg positief:)

Gast Sannie66
Geplaatst

Hi ladies,

Op de vraag van Esther; wij doen ook de nekplooimeting en een vlokkentest. De laatste is minder belastend voor de vrucht. Dit uiteraard i.v.m. leeftijd en een verhoogde kans op het Down syndroom.

Ik zal zo wie zo wat strakker gemonitored worden in het zh. Daarbij zal ik het zh bevallen en zal ik het met de gyn over hebben of het dan wel nodig is om me aan te melden bij een verloskundige.

4d Echo lijkt me helemaal super; dus ja die pretecho gaan we zeker doen.

Namen... ik wel ja.. een top-10 lijst voor zowel een meisje als een jongen. Alleen mijn mannetje is niet zo snel.. maar hij heeft nog even de tijd en dan gaan we lijstjes vergelijken...

Ben trouwens blij te lezen dat 'het' bij Renata en Nath is gestopt...

Geplaatst

Ik ben de rest van de dag schoon gebleven,echt ik heb zooo de behoefte om de knop weer om te zetten WE ZIJN ZWANGER meiden, alle meiden die 'het' dit hebben we samen gehad en zijn er samen door heen, we kunnen nu weer lekker zwanger praten en vooruit kijken. ( zo ff wat positiviteit rond strooien )

Alvast een vorozichtige welkom Hermien,

Ik blijf mn hele zwangerschap in het ziekenhuis onder controle maar ga dit x ook naar de verloskundige, had ik de vorige x niet.

Ik wil een geplande keizersnee, ik moet dat nog gaan bespreken met de arts maar voorzie geen problemen daarin.

vorige x ook ks gehad door een hele zware zwangerschap.

Ik wil ook het geslacht weten, vorige keer hebben we geprobeerd het aan niemand te vertellen, maar je verspreek je toch, soms ben je zooo enthousiast dat je het toch aan iemand verteld, pfff het was zo'n gedoe dat we het dit keer gewoon het geslacht gaan vertellen, maar niet de naam.

Naam hebben we echt nog geen idee, wacht ook eerts met het weten van het geslacht

Sandra wat fijn dat je nergens last van heb, geen kwaaltjes.

lekker genieten zo.

Morgen weer een test doen samen met mijn man, ff voor ons zelf officieel zodat hij er bij kan zijn.

Geplaatst

Hallo

Ik ben Annelot. 6 weken zwanger en oh zo onzeker.

Ik ben zo bang dat het mis gaat. Heb met 4 wk en 1 dag een echo gehad en 5 weken en 4 dagen. Nog geen hartactie te zien. (vanaf wanneer zou je dat kunnen zien ???)

Ik vind jullie allemaal super postief. Zou willen dat ik dat ook kon zijn, maar durf het gewoon niet.

Lees met plezier met jullie mee en trek me er maar een beetje aan op.

Volgende echo 22 april en dat duur nog zo lang. HCG zat vorige week al wel boven de 3000. Zou het liefs iedere dag controle hebben, maar dat gaat natuurlijk ook niet.

Succes allemaal en zal het forum bijhouden.

Geplaatst

Welkom Annelot, waarom heb jij zo vroeg al echo's gehad???

Meestal wordt er vanaf week 7 een echo gemaakt, dan is er zeker weten hart actiefiteit te zien, bij sommige ook wel eerder vanaf week 6.

Maar volgens mij worden de eerste echo's rond 7 weken gemaakt.

Hoe voel je je verder??

Geplaatst

Hoi

Ik ben onder controle bij de gyn ivm overstimulatie. Heb op het randje van opname gezeten en nu houden ze het dus heel goed in de gaten.

Heb nog steeds hele grote eierstokken en een opgezette buik vandaar.

Verder niet echt misselijk, maar een wee gevoel en gespannen borsten.

Ben gewoon bang dat het mis gaat en krijg dat maar niet uit mijn hoofd.

Geplaatst

o ja, gefeliciteerd met je zwangerschap.

dat is heftig die overstimulatie.

Je moet proberen te genieten dat je zwanger bent, zolang je geen helder bloed en krampen heb ben je gewoon lekker zwanger.

kan je niet volgende week nog terecht voor een echo, dan zit je op 7 weken???

wanneer ben je uitgerekend??

Geplaatst

het hartje begint ongeveer in week 4 te kloppen, maar volgens mij is dit pas zichtbaar in week6/7

wij willen het geslacht van ons kindje(s) wel weten en zal het dan ook vertellen

als we 2 meisjes krijgen weten we de namen al

bij 2 jongens ook

bij een meisje en een jongen moeten we nog ff in discussie hebben beide een ander idee hierover

hebben nog tijd genoeg haha

Geplaatst

@annelot

van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom in de topic

hoe meer hoe beter

wel vervelend dat de boel nog opgezet is, heb ik bij de 2e icsi gehad erg pijnlijk

hoop dat het snel weer afzakt

Geplaatst

Annelot, welkom hier! Wat rot van die overstimulatie, lijkt me erg vervelend.

Meiden, wat fijn dat al het bloedverlies op is gehouden! Ik ben ook al helemaal schoon sinds zaterdagavond. Nu maar lekker proberen te genieten.

Wij hebben nog geen namen... Het gaat ook allemaal zo snel ineens!! Ach, we hebben nog tijd genoeg om daar over na te denken, eerst die echo maar eens...

Heb wel mijn werk ingelicht. Er moet een nieuwe werkplek gezocht worden maar gelukkig hielden ze er al rekening mee. Ik geloof dat ze vrij snel na de echo stappen willen ondernemen!! Spannend!! ben benieuwd waar ik terecht kom!

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: ??

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Annema 28-4-2010 11:15

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Eslief 11-05-2010 9:15

ff het lijstje erbij gehaald..... Annelot: zet jij je uitgerekende datum en tijd echo er in als je wilt?? Hoeft niet hoor!

Geplaatst

hey nath waarom moet jij een nieuwe werkplek? omdat je zwanger bent? ik blijf mijn normale werk doen, maar dan zonder zwaar tillen dat moeten mijn collega's dan over nemen

Geplaatst

:hello2: over 2 uurtjes ga ik mijn man ophalen, dan is hij weer thuis.

dan gaan we straks samen de officiele test doen.

Ik ben schoon gebleven na gisterochtend, ben er nog niet helemaal gerust op, check nog wel steeds ff op de wc.

Als de test zometeen gewoon hartstikke positief aangeeft dan moet ik maar geloven dat het zo is.

Jullie zijn vroeg met het op je werk vertellen, hoe reageerde ze op het werk??? wisten ze ook van jullie traject???

Geplaatst

@Moontje, gezellig, zal aan je denken.

@Renata, heel veel succes meis, het moet gewoon goed zitten.

Ik moest het bij de eerste al met 10 weken vertellen, werd nl. afgevoerd met ambulance vanaf werk ivm flauwvallen en vergeetachtig i.c.m. migraine, gelukkig heeft mijn vriendin, werkte samen met haar bij een notariskantoor hiervoor gezorgd, zij heeft de ambu. gebeld.

Moest in het ziekenhuis blijven, toen verteld aan mijn bazen, ook omdat ik 2 weken rustig aan moest doen van de arts en dat is dus thuis blijven.

Nu is het voor mij makkelijker, omdat mijn man en ik eigen baas zijn, heb nu weer andere items op te lossen zoals wanneer zal ik met zw. verlof gaan, ga het denk ik niet redden tot een week of 2 van tevoren en wie gaat mijn werk overnemen.

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca,dat is heftig, waardoor kwam dat, het flauwvallen enzo???

Ja met een eigenzaak, hoe dat je het dan ja, lijkt me lastig.

Ik heb het bij mn vorige zwangerschap met ongeveer 8 weken verteld, omdat ik al 3 weken alleen maar aan het spugen was, en ja moest uiteindelijk wel uitleggen waarom dat was.

Nu heb ik het makkelijk, ik heb geen baas, ben thuismoeder, hoef het aan niemand te vertellen.

Geplaatst

Bleek dus dat je aders/vaten in 1 keer een groeispurt kunnen nemen, omdat er meer bloed doorheen moet gaan ze wijder staan, bij mij is dit in een te korte periode gebeurd zeiden ze in het zkh, het ging zo snel dat het naar mijn hoofd steeg, met als gevolg dus dat flauwvallen etc.

Weet ik veel, ineens begon ik scheel te zien en kreeg ik erge hoofdpijn en het andere moment lag ik op de brancard.

Mocht het nog eens gebeuren, weet ik wat het is.

Een eigen zaak heeft ook z'n nadelen, al vind ik dat de voordelen op dit moment nog steeds in de meerderheid zijn.

Ik kan gaan en staan waar ik wil en dat is o zo makkelijk als onze dochter ziek is of weer eens een studiedag van school heeft en dus vrij is.

Verder ben ik elke schoolvakantie vrij.

Uiterraard zijn er ook nadelen, want je bent verantwoordelijk voor je eigen werk en ik moet zorgen dat onze timmerlieden kosten wat het kost toch echt altijd op tijd hun salaris hebben, ben ik dus eens ziek zal ik toch op zo'n dag naar het werk moeten, bleh.

Denk dat ik maar een of andere show ga regelen met de X-factor voor in ons bedrijf en diegene mag mij dan vervangen, hi, hi, heb ik nog even de tijd voor.

Bianca :bye:

Geplaatst

Jullie zijn vroeg met het op je werk vertellen, hoe reageerde ze op het werk??? wisten ze ook van jullie traject???

Ze wisten ook van het traject, wilde ik graag zodat ik gewoon weg zou kunnen als dat moest. Alleen leidinggevende en roosteraar weten heb en dat houden we voorlopig zo. Ze wisten ook wanneer ik moest testen en zaten al een week in spanning omdat ze niet goed durfden te bellen haha.

Ik moet van de groep omdat ik werk met cliënten met veel agressie. Als het nog niet te zien is mag het wel, maar zodra er iets te zien is moet ik direct weg. Dit in verband met eventuele miskraam bij calamiteiten. Wij hebben cliënten die in je buik kunnen gaan trappen of slaan (niet bewust hoor, heeft te maken met autisme en bijkomende problematiek). Vandaar dat we geen risico willen lopen en iedereen die zwanger is van de groep af moet totdat je weer terug komt van verlof. Wel balen want je bent bijna en jaar weg. Maar ja, doe alles voor de gezondheid van mijn kind en mijn cliënten. Klinkt heftiger dan het is, er komen niet dagelijks calamiteiten voor maar het risico is gewoon te hoog. Heeft dus niets met tillen ofzo te maken. Mijn cliënten zijn heel zelfstandig dus heb nooit verschoningen ofzo.......

Ach, een nieuwe werkplek is ook wel eens leuk om te zien!!

Geplaatst

Welkom Annelot! Ga genieten van je zwangerschap, meid. Mag ik vragen wat jouw voorgeschiedenis is?

Gisteravond ben ik een oud bloed stolseltje verloren, echt het formaat kokkindje (zo'n dropje). Ik schrok me rot! Na wat rondzoeken op internet heb ik het propje plat gemaakt en het was echt alleen maar oud bloed. Als het een vruchtje was geweest had het (a) een andere kleur moeten hebben en (b) harder moeten voelen. Ik heb zowiezo een ruwe baarmoederwand (daarom moest de placenta na de geboorte van mijn dochter ook gecurreteerd worden), dus ik denk dat er nu oud bloed loskomt omdat mijn baarmoeder aan het oprekken is. Die plooien gaan steeds strakker staan natuurlijk. IK bleef dan ook echt heel rustig en werd niet bang ofzo. Had ook helemaal geen krampen ofzo. Vandaag was ik weer helemaal schoon :)

Vandaag ook de verloskundige praktijk gebeld voor onze 1e afspraak! Hebben andere dat ook al gedaan??? Op 28 April hebben wij dus onze 1e echo in het ziekenhuis en diezelfde middag hebben we onze 1e verloskundige afspraak. LEUK!!! Dat wordt uiteten die avond...want we gaan van goed nieuws uit natuurlijk :)

Maar om een lang verhaal kort te maken; ik gaf aan bij de verloskundige dat ik wel baalde dat ik nog een dikke 2 weken moet wachten op onze 1e echo. Mijn buik groeit echt al behoorlijk en ik zal het dan ook echt niet nog veel langer verborgen kunnen houden op kantoor. Wil ik ook niet! En aangezien er 2 embryo's zijn teruggeplaatst, willen we natuurlijk ook hier wat duidelijkheid in. DUS...morgenochtend mag ik bellen met de echografe hier in onze woonplaats en dan krijgen we volgende week al onze 1e echo!!! Dus... ik ga het lijstje even aanpassen...

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: ??

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Annema 21-2-2010 (hopelijk?!)

Annelot 22-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Eslief 11-05-2010 9:15

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden