Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

alle nieuwe zwangeren welkom in december

voor mij is het trouwens nog afwachten of ik wel in december zal bevallen want de arts vertelde dat bij 2-ling zwangerschappen de beebs vaak 3 weken eerder worden geboren

sannie nog van harte met je verjaardag en je geweldige echo

nathalie veel succes morgen zul je 1 of 2 te zien krijgen???

ik probeer van de week ff de echo foto's toe te voegen

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Sannie, gefeliciteerd met de echo! De eerste mijlpaal is bereikt! :occasion16:

@ Joske, ik snap je stress helemaal... Voor mij helpt het om te bedenken dat je lichaam weet wat het beste is...

Geplaatst

Jeetje Sandra wat een fijn nieuws, kan me indenken dat het extra speciaal is, 2 hartjes die kloppen.

SAnnie meid ik ben jou gewoon vergeten te feliciteren..he en lekker gevoel dat kloppende hartje he

Gast Sannie66
Geplaatst

@Annema, je mag weer vandaag! Veel plezier meis..

@Nathalie, vandaag jouw eerste echo! Neem voldoende zakdoeken mee, het is zo prachtig en emo... Heel erg veel plezier meissie...

Dank meiden voor alle felicitaties hier in het topic en op mijn profiel; hartverwarmend.. was gisteravond na alle enerverende gebeurtenissen nogal moe (en mijn middagdutje gemist..hihi), dus lag er om half 9 al in... Nu een beetje hoofdpijn, maar dat is navenant...

Hele mooie en zonnige dag voor iedereen!

Liefs,

San

Geplaatst

Hee die Sannie,

Ik dacht ik wip effe hier binnen om te kijken hoe het gisteren met jou is gegaan! Fantastisch dat je het hartje heb horen/zien kloppen. Wat moet dat een geweldig gevoel geven!

Ik ben heel blij voor je.

Liefs, Josephine

Geplaatst

Weer een hoop nieuwe meiden erbij gezellig en van harte gefeliciteerd. Het is lekker druk in december geweldig.

Wat een mooie berichten zeg al die mooie echo's jullie ook van harte gefeliciteerd, en sannie alsnog van harte met je verjaardag en natuurlijk met je geweldige echo.

Nath82 en annema jullie heel veel plezier met het gluren naar jullie kleine.

Geplaatst

Sandra en Sannie gefeliciteerd!

Ik krijg zo moeders voor moeders, ben best zenuwachtig voor de test...

Mijn weegschaal zegt dat ik al 1,5 kilo ben aangekomen, bij mijn dochter ben ik eerst 2 kilo afgevallen dus dit belooft wat!!!

Iedereen alvast een feestelijk weekend.

Liefs CHantal

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ben ook uitgerekend in december...

wie vindt het ook zo spannend allemaal?

hebben jullie ook last van verdwijnen van kwaaltjes?

Geplaatst

Hoi dames,

Alle dames met een kloppend hartje, 1 of 2 maakt niet uit, gefeliciteerd !!! geweldig om dat al te zien/ horen !!!

Nu alle andere dames die op de echo wachten , wat een spanning he !! nog even volhouden.

@Sjil, gefeliciteerd, nog een december mama, spannend. En over kwaaltjes, heb ze nog wel, maar stuk minder als in het begin, al doen mijn borsten nog wel pijn en voelen vol en strak aan. Plas nog wel veel en heb dorst alsof ik uitgedroogd ben !!!

En slaap sommige nachten erg slecht. Maar voor de rest, nee niet echt meer, al maakt dat me soms ook erg bang hoor, het liefst voel ik alles natuurlijk !! Maar goed eerst op naar de eerst echo.

Hoe ga ik het uithouden tot 12 mei ?? JEETJE wou dat ik nu al kon, zo ongeduldig maar ook angstig.

Geplaatst

Hier ook veel minder misselijk en duizelig als vorige week, het feit dat ik nog wel last heb van gevoelige borsten, stelt me nog iets gerust.

Maar inderdaad zenuwslopend zo naar de 1e echo toe. En dan zal op de dag zelf nog wel veel erger zijn, wat te zien te krijgen.

Je zou eigenlijk bijvoorbeeld 2x per week bloed moeten kunnen prikken, zodat je zeker weet dat je hcg nog steeds lekker oploopt.

Nu is het alleen maar hopen dat het nog steeds goed gaat.

Geplaatst

Hoi,

Hier is het het heel spannend... heb helderrood bloed verloren. en alle kwaaltjes zijn weg. Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar ben wel een beetje bang. Heb al vaker miskramen gehad toen we nog niet met IVF bezig waren. Ik was zo blij dat het eindelijk gelukt was met de terugplaatsing van 2 embryo's..... nu is het nog 5 dagen afwachten...

WIe herkent dit...? help!

Gast Shanna42
Geplaatst

Sjil dat is zeker spannend zeg, pfff wat een ellende die onzekerheid. Ik heb er geen ervaring mee, ben net zelf voor de eerste keer zwanger. Je hebt er twee teruggeplaatst gekregen hè, dan kan het ook zijn dat er met één iets mis is, maar dat je nog wel zwanger bent van de andere, dat heb ik laatst ook van iemand anders gehoort.

Sterkte meis en ik ga voor je duimen dat het allemaal goed blijft gaan voor jullie.

Knuffel Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee allemaal bedenk me net dat ik me hier niet eens netjes heb voorgesteld, een aantal ken ik wel van andere topics.

FF kort mijn verhaal hier. Ik ben 42 jaar en heb pas drie jaar geleden mijn vriend ontmoet, maar we werden maar niet zwanger, 6 x IUI gehad en als laatste zijn we 1x naar Dusseldorf geweest daar hebben we Picsi in Icsi laten doen en nog extra poollichaamonderzoek, van de 3 eitjes bij de punctie waren ze alledrie bevrucht alleen 2 hadden een chrom.afwijking dus er is er één teruggeplaats, echter hier niet zwanger van geworden en we hadden van te voren al afgesproken om maar één poging te doen vanwege mijn leeftijd. Dus veel verdriet omdat het allemaal nu afgelopen was, geen kans meer op een kindje. Ik zou na 2 of 3 maanden weer aan de pil gaan maar eerst even mijn lichaam van alle hormonen ontdoen. Nu is er dus een wonder gebeurt want ik blijk nu spontaan zwanger te zijn. Ik was al vier dagen overtijd maar dacht dat het lichaam weer zelf op gang moest komen, afgelopen maandag toch maar een test gehaalt en die was met 2 seconden al vet positief. Vandaag via de huisarts bloed laten prikken want ik wil het graag definitief weten. Durf alleen niet al te blij te zijn want de kans is dus groot dat er iets niet goed is, gezien de twee eitjes met chrom. afwijking, en zeker met mijn leeftijd.

Nou dit was mijn verhaal, 31 december zijn we uitgerekend.

Liefs van Shanna

Geplaatst

hoi shanna,

OOOh wat spannend joh !! Kan je angst goed begrijpen, maar postiief proberen te blijven !! Toch wel mooi een spontane zw en ik hohoooooooop zoooo dat jullie nu wel je kindje krijgen !! gezond en wel. :duimen draaien:

Geplaatst

Hey allemaal,

Heb een tijdje niet ingelogd. Was erg moe en misselijk en moest ontzettend veel werken. Heb dus alleen gewerkt en geslapen en had nog wat dingetjes af te handelen in de privésfeer. Ik heb wel veel aan jullie gedacht hoor! Voor alle meiden met een goede echo: echt van harte gefeliciteerd!! Wat een super mooi gezicht he?? En Sandra, toch 2 zoals je verwacht had!! Wat geweldig!!

Voor alle nieuwe in december uitgerekend: van harte welkom! Echt leuk!!

Ook hier een goede echo. Mooi kloppend hartje!

Geplaatst

@Sjil

Hoi,

Hier is het het heel spannend... heb helderrood bloed verloren. en alle kwaaltjes zijn weg. Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar ben wel een beetje bang. Heb al vaker miskramen gehad toen we nog niet met IVF bezig waren. Ik was zo blij dat het eindelijk gelukt was met de terugplaatsing van 2 embryo's..... nu is het nog 5 dagen afwachten...

WIe herkent dit...? help!

Bij mij ook spannend, sinds gisteren ook wat rose/bruin verloren. Ik ben nog naar de dok geweest voor een echo en we zagen wel een piepklein vruchtzakje met "iets" er in, ik was gisteren 5 week en de 4e dag.

erge onzekerheid die me sloopt. Ik heb helemaal geen buikpijn of zo. De hele dag ook niets, alleen een beetje 1x met afvegen.

Maar ik vindt het geen goed teken, dus ga ervan uit dat het mis gaat. 10 mei weer een echo, dan kijken of alles goed is.

Heb je je echo over 5 dagen?

misschien mag je eerder. misschien een tip; Vraag of je langs mag komen omdat je vloeit en bang bent voor een buitenbaarmoederlijke ZW. (Dan dik je de symtomen maar aan, onzekerheid is echt het ergste wat er is!)

@Shanna en Jola..., het gaat vaker goed dan fout hoor!! wij hebben met onze leeftijd kans dat 1 op de 3 fout gaat. Probeer er wel van te genieten hoor!

en shanna mijn gyn vertelde dat de meeste embryo's met chromosoom afwijking vaak niet eens innestelen, dus misschien een opstekertje!

Weet iemand wat je kunt of hoort te zien op een echo als je 5.4 weken heen bent?

liefs joske

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 11-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Lisette: 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Jola: 23-12-2010

Esly: 25-12-2010

Cidgem27: 28-12-2010

Anoek: 28-12-2010

Miranda78: 29-12-2010

Eerste echo:

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Jola 7-05-2010 11:45

Joske 10-05-2010 10.30

Lisette 10-05-2010

Cidgem 12-05-2010

Esly 18-05-2010 16:15

Anoek 18-05-2010

Miranda ???

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Sandra 11-05-2010 15.10

Sannie 12-05-2010 09:30

Lonneke 12-05-2010

Leepat 18-5-2010 09:45

Eslief 25-5-2010 16:00

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Sandra 26-05-2010 16.00

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

Lonneke 25-05-2010

heb vandaag een kennismakingsafspraak gemaakt in emmen in het ziekenhuis

mag eerst een echo maken op 11-05

en dan een week later 19-05 gesprek bij de gynaecoloog

heb de datum er ff bij gezet

Gast Shanna42
Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Annelot: 5-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief (Esther): 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 11-12-2010

Leepat (Patricia): 12-12-2010

Lisette: 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Surinails (Chantal): 22-12-2010

Joske: 24-12-2010

Jola: 23-12-2010

Esly: 25-12-2010

Cidgem27: 28-12-2010

Anoek: 28-12-2010

Miranda78: 29-12-2010

Shanna: 31-12-2010

Eerste echo:

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Surinails(chantal) 3-5-2010 14:00

Jola 7-05-2010 11:45

Joske 10-05-2010 10.30

Lisette 10-05-2010

Cidgem 12-05-2010

Esly 18-05-2010 16:15

Anoek 18-05-2010

Miranda ???

Tweede echo:

Annema 28-4-2010 11:15 (bij "ons" UMC Utrecht)

Bianca77 29-4-2010 11:10

Moontje 6-5-2010 10.00 uur combinatieafspraak (echo, verpleegkundige en gyn

Sandra 11-05-2010 15.10

Sannie 12-05-2010 09:30

Lonneke 12-05-2010

Leepat 18-5-2010 09:45

Eslief 25-5-2010 16:00

Derde echo:

Sjors en Sjimmie 29-4-2010

Sandra 26-05-2010 16.00

Afspraak bij verloskundige:

Annema 28-04-2010 13:50

Lonneke 25-05-2010

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee dames met hoeveel weken/dagen hadden jullie je eerste echo? En was dat bij de verloskundige of bij de gynaecoloog?

Liefs van Shanna

Gast Sannie66
Geplaatst

@Joske, ik had toevallig een echo in het Zuider (had die afspraak al in januari gemaakt en wilde deze gewoon door laten gaan voor het geval dát) en was toen (even punctie datum rekenent) 5 weken en een dag en er was toen echt nog niets te zien...

@Nathalie, geeft toch niets meis als je er wat minder bent. Doen waar jíj je goed bij voelt. Wel heel erg fijn voor je dat je ook een kloppend hartje hebt gezien.

@Shanna, eerste afspraak (ook gezien mijn leeftijd) bij de gynaecoloog. In mijn geval blijf ik daar waarschijnlijk ook. Maar misschien toch nog 1 of 2 afspraken (als een soort second opinion) bij de vk, maar dat weet ik nog niet... Mijn echo bij 7 weken en 5 dagen. Maar anderen zijn al in een eerder stadium, dus bij bijv. 6 weken, voor hun 1e echo geweest..

Verder een hele vermoeide (dus veel geslapen) dag gehad, me gewoon 'kapot' voelen. Zal ook wel een beetje met de luchtvochtigheid te maken hebben en de warmte. Kan daar normaal al niet goed tegen die combi. En de hele dag zo'n zeurderige hoofdpijn... ach alles voor die kleine!

Geplaatst

hoi dames,

Ik ben nu 5 wk en 1 dg, maar voel weinig sinds gister en vandaag, alleen mijn borsten iets maar lijkt op dit moment af te nemen !!! OOOhh ben zo angstig, maar geen buikpijn, noch roze rode/ bruin afscheiding !!! Maar toch !! verschrikkelijk :nerves::pray: !!

Herkenbaar bij iemand ????

Gast Shanna42
Geplaatst

Hier helemaal geen klachten ook niet gehad, dat is ook raar hoor net of het niet echt is.

Hebben/hadden jullie dat gevoel ook, zo van je bent zwanger maar er verandert nog niets, alleen mijn schoon- en ouders vertelt via de telefoon, en de positieve test is er, maar verder gebeurt er niets, heel raar. Toen ik vanmiddag in de stad was heb ik voor mezelf een 9 maanden zwangerschapsdagboek gekocht (een kadootje dus ik kan het terugbrengen als ze het al heeft hihihi - wacht even de definitieve uitslag van de bloedtest af) dat is in ieder geval iets tastsbaars en mocht het toch misgaan dan heb ik iets waar ik op terug kan kijken.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

GroetjeS

Geplaatst

@Cigdem, ik heb "het" ook, oftewel....voel ook vrijwel niets. Het enige dat ik af en toe voel zijn wat steken/krampen in mijn buik. Voor de rest merk ik er niks van dat ik mezelf zwanger mag noemen. Aan de ene kant natuurlijk fijn, want de dingen van alle dag gaan gewoon door, aan de andere kant maakt het superonzeker he?

Jij mag al een week eerder voor de eerste echo....ik mag de 18e pas en moet dus nog langer geduld hebben haha!

Ik hou me maar voor ogen dat zolang er niets vreemds gebeurd alles ok is....

Liefs Esly!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden