Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Simone, fijn dat alles weer goed was!

@Sandra, hoop dat alles goed is met jullie kleine vandaag bij de gyn; lekker met je rolstoel erheen hoor! Niets om je voor te schamen.

@Eslief, hoe was je avond gister? Interessant genoeg? Ik ga eind oktober, vandaar.. en waarom denk je dat ik NIET naar een pufcursus ga.. zou me ook helemaal slap lachen...

@Patricia, wij gaan ook in het SFG bevallen. Bedankt voor de tip over die voorlichtingsavond, heb met ook via de site aangemeld en ook even nagebeld: er waren nu nog 10 plaatsen vrij en ze verwachtte dat deze na het weekend helemaal vol zouden zitten. Dus denk ik net op tijd! Laat het hier wel even weten.

@Esly, wat goed om wat van je te vernemen! En dat het redelijk goed met jullie gaat en samen sterk zijn, is een goed teken...

@Sylvie, dat spreek voor zich meis! Kan me voorstellen -ondanks voorbehoud dat het toch mis kan gaan- dat je toch weer durfde te hopen en dan klapt die roze bubbel keihard uit elkaar. Het blijft zo'n oneerlijk proces...

Hier niet zoveel te melden, alleen dat het kamertje eigenlijk gewoon klaar is. De man moet nog de puntjes op de i zetten qua koof en wat schilderwerk (kozijn deur), maar verder is het h e l e m a a l klaar.. ben heel blij!!

Het lijstje maar weer even aangepast:

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

01-12-2010: Sjors en Sjimmie

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Annelot, zoontje SEP helaas overleden met 19 weken

05-12-2010: Lonneke

06-12-2010: Eslief

09-12-2010: Sannie (Sandra)

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

25-12-2010: Esly, zoontje helaas overleden met 22 weken

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cidgem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

08-10: Sandra, volgende afspraak gyn

11-10: S&S, volgende afspraak VK

12-10: Sannie, volgende afspraak vk (18:00 uur)

13-10: Eslief, groeiecho en kijken of het nog in stuit ligt

13-10: Eslief, controle gyn

13-10: Moontje, volgende afspraak vk

13-10: Sannie, 31/32 weken (groei) echo zh (8:10 uur)

13-10: Chantal, volgende afspraak vk

14-10: Eslief, bijeenkomst borstvoeding

19-10: Simone, 30 weken echo (groei)

20-10: S&S, afspraak kraamzorg intake

20-10: Patricia, volgende afspraak vk

27-10: S&S, afspraak gyn; hopelijk horen we vandaag wanneer de KS gepland gaat worden

28-10: Sannie, intake gesprek kraamzorg (thuis)

29-10: Sannie, bijeenkomst bevalling

16-11: Patricia, bijeenkomst zh bevalling (SFG)

19-11: Cigdem, 30 weken echo zkh 11:45 (controle), afspraak Vk 16:00

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Sannie wat leuk dat zal ik je daar wel tegenkomen! gezellig....

ik heb ook even nagebeld had ik niet gedaan en had ook geen bevestiging via email ontvangen dus dacht ga het voor de zekerheid even nabellen.

Ja ik kies toch voor SFG mijn vk zei dat dit net helemaal gerenoveerd is en er heel netjes uitziet en dat je daar gewoon netjes geholpen wordt. in het erasmus/sophia ben je meer een nummer zei de vk dus heb daarom gekozen voor SFG en ik zal je vertellen wij wonen echt 10 meter van het ijsselland ziekenhuis maar wij willen dat ze in rotterdam geboren wordt en dat is in capelle (beetje raar misschien maar dat willen wij hihi)

ik ben verder ook klaar ga wel even de kraamzorg nabellen wanneer we iemand kunnen verwachten voor intake.

even een praktische vraag over het ledikantje wat gebruiken jullie of wat mogen we gebruiken? want ik lees zoveel dat ik er even niet meer uitkom en wil weten of ik nog iets anders aan moet schaffen wat betreft aankleding van het ledikantje.

gaan jullie een dekentje, slaapzak, dekbed of iets anders gebruiken? ik heb slaapzakjes in huis en dekbed maar wat is goed als ze zo klein zijn?

ik lees wel hoe jullie ervaring hierin is.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Hi Patries, ja wellicht dat we elkaar dan tegenkomen! Leuk. En ik heb ook de kraamzorg nagebeld hoor voor die intake; ze waren me de vorige keer ook vergeten..

Wij hebben voor het ledikantje GEEN dekbed.. zeker als het kind zo´n kruipertje is kan het in haar/zijn slaap erin stikken; wij gebruiken dus een (duo) dekentje. Uiteraard dus een lakentje, hoeslakentje en hieronder een molton en een zeiltje. Als ze zo 3 maandjes is, dan doen we de aerosleep eronder. Je hoort over de aerosleep veel verschillende verhalen: wel/niet al meteen in het begin. Wij nemen gewoon het zekere voor het onzekere. Voor wat betreft de hemel: wij hebben nu een klamboe, maar als ze erg druk gaat worden en erin gaat grijpen, dan halen we die weg.. ze kan erin verstrikt raken. En wellicht dat het je op m'n Hyves al had gezien; wij hebben ook zo'n hoofdbeschermer gekocht.

Fijn weekend allemaal meiden! Geniet van het getrappel van jullie ukkies...

Geplaatst

Ik heb gewoon dekentjes in huis en lakentjes. Wij hebben ook een aerosleep en ik wacht even af wat de kraamhulp zegt. Vriendin van me is kraamhulp en zij geeft aan dat kleintjes zich minder goed op temperatuur kunnen houden met de aerosleep en dat ze die dus niet gebruiken. (maar dan is het kwestie van de topper eraf halen en klaar ben je) Moet nog wel even molton kopen (zeiltje heb ik al van mijn schoonzus liggen).

Voor de klamboe geldt hetzelfde als bij Sannie, heb hem wel hangen en zie wel hoe het gaat.

We hebben ook een wiegje dat we de eerste dagen/weken op onze kamer zetten. (zonder aerosleep/klamboe)

San: die buik van je groeit goed! Wauw.

Zondag lekker een dagje naar de sauna, manlief is een weekje naar Amerika voor zijn werk dus ik vond dat ik dan ook wel wat leuks mocht doen!

Groetjes Moontje

Geplaatst

Wij hebben wel de aerosleep in het ledikantje maar de baby ligt de eerste tijd in de wieg bij ons op de kamer..

Het bedje hebben wij opgemaakt met een molton en hoeslakentje en waar de baby ligt nog een hydrofieleluier tegen het spugen.. Dan hebben we een dekentje en lakentje..

Wij hebben zelf een hemeltje en hebben hiervoor de hemelstang aan het bedje vast gedraaid zodat het hemeltje niet kan omvallen.. Maar goed voor ze zover zijn dat ze gaan trekken aan de klamboe/hemel dan gebruik je hem meestal niet meer het zijn namelijk best wel irritante dingen als je kindje wat groter word.. en ook stofverzamelaars;). Een dekbedje en een hoofdbeschermer worden beiden afgeraden. Een dekbedje is te zwaar voor een baby en ze kunnen geen adem halen als ze eronder komen en stikken dan.. een dekbedje word pas aangeraden vanaf 2 jaar..Je kan beter een dekentje kopen die hebben ze trouwens heel leuk met een tijgertje bij de prenatal;) In een hoofdbeschermer kunnen ze klem komen te zitten door de touwtjes waar je hem mee vast maakt.Ik heb hem nu voor sier erop maar als de beeb er is gaat hij er af.

@Sannie.. ik heb gister afgebeld.. ik voelde me zo beroerd!! Mijn ijzer blijkt te laag op 5,9 en ben nu begonnen met ijzertableten. Ze hebben pas weer in november mischien dat ik daar heen ga..En anders houd het op.. Het ziekenhuis geeft goeie begelijding en ik heb alles gelezen wat los en vast zit

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

11-10: S&S, volgende afspraak VK

11-10: Sandra, voorlichting+rondleiding sze

27-10: S&S, afspraak gyn; hopelijk horen we vandaag wanneer de KS gepland gaat worden

28-10: Sandra, volgende afspraak gyn

29-10: Sannie, bijeenkomst bevalling

vanmmorgen weer bij de gyn. geweest, hij was zeer te spreken ijzer gehalte was naar wens gestegen naar 6.5

dit is nog aan de ondergrens maar veel beter dan eerst

nu verder met de pillen ferrograd

suiker was prima in orde 5.3

ben 0,5 kg gegroeid in bijna 3 weken dus weer minimaal

buik/baby groeit goed en is druk aanwezig, zo druk dat het hartje moeilijk te beluisteren is

opgegeven voor de voorlichtingsavond en rondleiding, dit is a.s. maandag avond al

was nog net optijd, hadden geluk dat er nog plek was

mijn lieve zus heeft gisteren de hele baby kamer schoongemaakt, gedweild ramen en vitrage gewassen ed

@patricia

wij hebben ook een airosleep gekocht maar de kraamzorg zei deze niet te gebruiken omdat zij dit niet hygienisch vinden, als wij deze na een week op het bedje willen zouden ze er niks van zeggen

dus volgens hun niet schadelijk voor de beeb

een dekbedje mag pas vanaf 2 jaar

slaapzakje vanaf 3 maand zei onze kraamzorg, omdat anders je beeb nog te klein is en er veel kans is dat de beeb er onderin zakt en stikt

hebben nu een molton, hoeslaken, bovenlaken en dekentje op het bedje gedaan

heb nog een extra dekentje klaarliggen

en de kraamhulp had het ook over hydrofile luiers zoals esther typt

mij is ook gezegd dat een hoofdbeschermer niet mocht en de klamboe weg moet als de beeb gaat grijpen

ben nu mijn foto's aan het uitzoeken en mijn zwangerschapsdagboek aan het bijwerken

denk dat we morgen ff naar duitsland gaan naar een grote babywinkel

kijken of er nog leuke spulletjes zijn die goedkoper zijn dan hier

willen graag nog een wip/schommelstoel maar die zijn me nog te duur

en sannie zal dan in de rolstoel gaan want heb de bolide vanmorgen pas opgehaald

Geplaatst

Hoi meiden,

bedankt voor alle reacties daar kan ik wel mee.

de kraamzorg komt 11 november langs voor intake, dan ga ik even al mijn vragen verzamelen.

ik heb inderdaad ook de aerosleep en had ook al begrepen dat je deze in het begin niet mag gebruiken.

Ik heb geen hemeltje alleen in het wiegje die de eerste paar weken naast ons bed staat.

Ik zal nog een dekentje en lakentjes inslaan kan geen kwaad in ieder geval, en wist inderdaad dat een dekbed met hoes geen optie is voor zo'n kleintje.

nou moet nog een hoop leren hihihihi gelukkig heb ik ook een heleboel vriendinnen en kennissen met kleine kinderen maar

aangezien alles iedere keer veranderd ga ik liever even uit van wat de kraamzorg zegt.

thank god het is vrijdag heb vandaag voor het eerst last van harde buiken geloof ik wist niet precies wat ik moet voelen maar heb beetje last van me buik vandaag. half 6 klaar met werken dan nog even boodschappen doen en heb daarna een intieme date met me bankstel en ga heerlijk al me vrijdagavond programma's kijken.

nog 4 weken het is aftellen en me verlof gaat in kan niet meer wachten!! en ben toch stiekem erg trots dat ik het zo goed volhou zonder ziekmelden of iets dergelijks.

groetjes

en een heel fijn weekend allemaal

Geplaatst

:blowkisses:Hi Dames, fijn al die positieve verhalen. Over het bedje opmaken bestaat een speciale brochure: "veilig slapen" . Herin staat welke matrialen, opmaaktips en veiligheidtips voor in het kamertje. Ik kreeg hem bij mijn infomap van de kraamzorg. Dan kun je alles nog eens rustig nalezen.

Wij gaan vandaag kijken naar een ander autootje voor mij, mijn dochter en haar zusje! Ik heb nu namelijk een smart en dat past niet met twee kindjes. We moeten wel helemaal naar zaandam rijden, maar dan combineren we het met shoppen in beverwijk op de zwarte markt.

Ik was ook goed op weg met mijn naaiwerkzaamheden. Ik krijg nu alleen de spanning van mijn moeders lockmachine niet voor elkaar. Zo vreselijk irritant. Vananvond maar weer even verder kijken.

Lichamelijk gaat het goed, wel veel last van kwaaltjes. Maar ik ben gewoon niet zo'n zwangere die fluitend door de zwangerschap heen gaat. Inmiddels 7 kilo aangekomen en dit is vergelijkbaar als bij mijn dochter.

Hopelijk is het zo als ze zeggen: Lastige zwangerschp, makkelijke bevalling. We zitten al bijna onder de tien weken!!!!! dus het aftellen kan nu echt beginnen! :confettistars:

Fijn weekend! Liefs Chantal

Geplaatst

Gisteren teveel gedaan (naar een dinnetje geweest in A'dam) en het vandaag erg moeten bekopen; de hele dag harde buiken en een soort menstruatie-achtige pijn in de rug en bovenbenen.. pfff.. moet het toch echt rustiger aan gaan doen, maar vind dat erg moeilijk!

En ik heb voor het eerst de hik geconstateerd.. wel grappig, maar vond het op de één of andere manier ook sneu voor ons meisje.. vannacht was ze ook heel erg druk en heb het idee dat ze overal zit. Wellicht dat ze snel haar 'laatste' positie gaat innenemen... Ik zal het dinsdag wel merken als ik weer naar de vk mag en woensdag ws. helemaal met de groei-echo...

@S&S, veel plezier morgen bij de vk; hoop dat jullie knulletje het nog goed doet (voorloopt?) en Sandra plezier met de rondleiding.. laat je maar lekker voortduwen in de rolstoel, zal een hoop pijn schelen!

Verder heerlijk weer vandaag met zo'n strakke blauwe lucht.. hoop dat een ieder daar gretig gebruik van heeft gemaakt!

Geplaatst

Sannie je moet echt rustiger aan gaan doen hoor. Wat een energie heb jij zeg. Ik had die klachten vorrige week ook dan doe je idd teveel.

En we willen natuurlijk niet dat onze kleine wonders nu al komen.

Wij hebben hethele weekend grote schoonmaak gehouden pfffffffffffff heb nu au buik en rug. Vrijdag hebben ze onze houten vloer opnieuw behandeld en je raad het al ons hele huis moest leeg dus toen we alles weer naar binnen konden slepen moest eerst alles een sopdoek hebben hahaha hoe bedoel je nesteldrang. maar goed nu zijn we dus bijna 2 dagen bezig geweest. Heb alle babykleertjes gewassen de gordijnen nou ja alles eigenlijk hahaha. Nu lig ik voor pampus op de bank met een voldaan gevoel dat dan weer wel.

Nu lekker de rest van de week rustig aan. Morgen Naar VK maar kleintje zal het vast wel goed doen.

Hoop dat jullie lekker hebben genoten van het mooie weer.

Sandra veel plezier morgen bij de rondleiding.

Geplaatst

hier ook au au au

vanmiddag feestje gehad van het zoontje van mijn nicht, werd 1 jaar

daar de hele tijd op een houten stoel gezeten en nu heel veel au in de bekken heupen en rug

daardoor ook een stijve nek dus nu aan de gang met warmte kussentjes

wat zijn we ook allemaal van die arme zieltjes he hahaha

straks ff wegmisbruikers kijken en daarna red mijn vakantie als ik het zolang vol houd op de bank

en anders boven de tv maar aan

hier ook nesteldrang maar kan niet zo veel schoonmaken

doe wel iedere keer kleine beetjes en mijn man en zus doen heel veel

die lieverds

Geplaatst

Hi dames, vervelend dat je lijf je dan zo terug fluit. Ik had hier vandaag een hormonale inzinking dag. We hadden een verjaardag van mijn schoonzusje, dus binnen zitten met dat mooie weer. en iedereen had wel een op of aanmerking op mijn lijf. Ik had het daar wel een beetje mee gehad.

Mijn schoonzusje is trouwens wel weer zwanger, vier maand geleden die heftige miskraam gehad en nu 10 weken positief zwanger. Dus dat was erg leuk.

Nu moe dus ga ik zo naar bed, moe, verdrietig en hormonaal.

Liefs Chantal

Geplaatst

chantal laat ze lekker lullen

ik vindt iedere zwangere vrouw een lust voor het oog

of de dame in kwestie nu normaal gezien mt 28 0f 58 heeft

zwanger is mooi en ieder die er anders over denkt heeft zn kop te houden

zeker als je er net als wij allemaal zoveel pijn en moeite voor geleden hebt

ga eens voor een spiegel staan en kijk naar jezelf , en geniet van het feit dat daar in dat mooie lijf een wonder zit

dan voel je je toch meteen een suprise ei met grote strik , ik vindt suprise eireren nog steeds het leukste wat er is

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week zoveel last gehad van de harde buiken en menstruatie-achtige pijn en de enige remedie is het rustiger aan doen. Maar dat is wel moeilijk. Vandaag is de VK nog wel even langs geweest. Had wat vochtverlies, maar wist niet of het vruchtwater was of urine of afscheiding. Ik stond net op het punt naar de sauna te gaan. Dus ze is even langs geweest en er was gelukkig niets aan de hand. Vond het wel lullig dat ik haar moest bellen in het weekend, maar ze vond het geen probleem ze was toch op weg naar het ziekenhuis en kwam toch langs mij. Manlief zit de hele week in Amerika voor zijn werk en ben misschien daarom wel wat onzekerder. Vind het ook helemaal niet leuk dat hij weg is.

Daarna lekker naar de sauna geweest, dat is pas goed voor harde buiken. Heb de hele dag bijna geen last gehad, heerlijk. Morgen maar weer eens proberen of het werken goed gaat.

Groetjes Moon

Geplaatst

Dankjewel Pleun voor de hart onder de riem.

Moon gewoon kalm aan doen, jij en je kindje zijn het belangrijkste!

Ik ben enigzins uitgeslapen. Vandaag 3 nagel klanten en dan mijn dochter weer op halen van de creche. Ik hoop vanmiddag de gordijnen op te hangen op de babykamer zodat ze mooi kunnen uithangen voordat ik ze zoom.

Werk ze allemaal en anders geniet van je dag.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi meiden

Ben net terug van de VK en alles zag er goed uit. Zelfs mijn bloeddruk was goed 119/77 zo mooi is ie nog niet geweest. En de kleine doet het goed. Hij ligt alleen dwars haha maar ja dat doet papa ook soms hahaha. Mag de 25e weer terugkomen. En heb gelijk gevraagd voor die menstuatiepijntjes en harde buiken maar er is maar 1 oplossing voor en dat is nog meer rust houden pffffffffffffff en ik doe al zo weinig, volgens mijn man niet maar goed je kan ook niet de hele dag stil zitten toch? haha.

Lekker moontje naar de sauna ben bijna jaloers. Ik mis dat wel heel erg maar durf niet zo goed. Ben wel eindelijk in bad geweest vorrige week dat durfde ik ook niet. Wel grappig want de kleine man is dan nog actiever je ziet je hele buik op en neer gaan.

Nou meiden lekker nog even genieten van het mooie weer voor degene die niet hoeven te werken. Ik ben echt aan het aftellen nog maar 5 of 6 weken en dan is mijn kleine wonder er.

Geplaatst

Hi ladies,

@S&S, fijn dat je bloeddruk helemaal toppie is! Ondanks je schoonmaakwoede dan toch je bovendruk zo laag :-)...

@Chantal, laten lullen zoals Pleun aangeeft! Wat een onzin zeg: commentaar op je buik.. ik heb een tijdje een avatar op m'n Hyves gehad met de tekst: IK BEN NIET DIK, IK BEN ZWANGER! Stond nog net niet 'lekker puh'.. hihihi

@Moon, idd, die harde buiken e.d. zijn niet fijn.. vandaag lag ze ook overdwars ofzo.. beetje naar gevoel.. maar goed, over een aantal weken kunnen we onze hummels in de armen sluiten; dus hebben we het er wel voor over!

Even mijn (borst)voedingsvoorlichtingavond erbij gezet:

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

18-10: Sannie, voorlichtingsavond kraamzorg over (borst)voeding

28-10: Sandra, volgende afspraak gyn

28-10: Sannie, bijeenkomst bevalling

Geplaatst

gisterenavond uitleg gehad in het sze over de bevalling en alles wat daar bij komt kijken

ook een rondleiding gehad en de verloskamers gezien

op zich voor mijn niets nieuws gehoord maar mijn man vond het wel erg interressant en weet

nu een beetje meer

je kon ook echt wel duidelijk merken dat de mannen er toch anders mee bezig zijn als de vrouwen

hij wist niet dat er zoveel bij kwam kijken

dat je niet meteen als de weeen beginnen hoeft te bellen of dat een beetje bloedverlies niet erg is

hij kreeg de vraag wat te doen als ik rond de uitgerekende datum bloedverlies had ten grootte van een euro stuk

nou hij belt meteen wat ik heel lief vind (hij is dus erg bezorgd)

hij vond het dus ook raar dat er gezegd werd niet te bellen dat dit geen kwaad kon

nou als ik mijn man zijn gang laat gaan heb ik geloof ik bij 1 drup al een ambulance met sirene voor de deur haha

wel vond ik het erg interressant de verloskamers te zien

had gedacht dat deze toch iets groter en luxer zouden zijn

misschien is dit bij jullie in het ziekenhuis wel zo

hier zijn er 5 verloskamers waarvan 1 met bad

je mag hier ook niet in bad bevallen alleen van te voren om de weeen op te vangen

vind het ook jammer als je voor pijnbestrijding kiest niet meer uit bed mag

verder nog wat leuke hebbedingetjes en info folders mee gekregen

was wel een lange vermoeiende avond maar dus wel erg leerzaam vooral voor mannen

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]76[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]75[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]73[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]72[/ATTACH]

Er moet zeker nog het een en ander gebeuren (gordijnen, kleed, matrasje enzo, nog wat andere kleertjes wassen en strijken, planken nog ophangen, fotos) genoeg te doen nog!! Maar ben nu al zoooooo blij met het resultaat en de meubels !!!

Geplaatst

Cigdem wat een mooi kamertje.

Sannie heel veel plezier vandaag bij de VK, lekker genieten en luisteren naar de kleine meid.

Ik zie dat morgen een drukke bezoekdag is met gyn, VK enz meiden die moeten veel plezier.

Wij hebben 6 nov een kijkmiddag in het ziekenhuis als het nog lukt dan willen wij daar ook wel naar toe.

Het kan nooit kwaat om er even van te voren te kijken.

Verder gaat hier alles zijn gangetje. Heb wel heel veel pijn in mijn gewrichten van al het vocht wat er tussen zit. Wat zal ik hopelijk weer snel slank zijn na de bevalling hahaha kan bijna niet anders met al dat vocht. En met de BI gaat het op en aan moet gewoon rustig aan doen dan gaat het een stuk beter.

Nou meiden geniet nog lekker van het mooie weer.

Geplaatst

Leuke kamer Cigdem, lekker stoer!

Hier een zware dag weer gehad, nu veel last van mijn rug en stuit. Nog 5 weken en dan heb ik verlof. Ik ben morgen 30 weken en ik ben echt aan het aftellen.

Kleine doet het wel goed, heel beweegelijk!

morgen weer naar de VK, dus ben wel benieuwd naar de groei enzo.

Ik ga wel iiets serieuzer aangeven dat ik zoveel last heb van mijn hormonen. Want het voelt echt niet lekker.

Liefs CHantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden