Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66
Geplaatst

Nou lieve meiden, ik durf me hier nu ook `aan te melden`. Uitslag van mijn bloed binnen en het HCG was 282. Dus mooi gemiddeld. Echo datum ook al bekend en wel op mijn verjaardag! (hoezo hangend aan toevalligheden, hihihi).

Voel me verder goed, maar 1 ochtend een beetje misselijk geweest (1e Paasdag), maar wel een bere honger de hele dag. Moet echt oppassen dat ik niet alles was los en vast zit/ligt opeet...

Uitgerekend:

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Eerste echo:

Bianca77 15-4-2010

Moontje 15-4-2010

Lonneke 15-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Annema 28-4-2010 11:15

Nath82 28-4-2010 15:30

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sannie bij uitgerekend!!:good1::good1::good1::good1::good1:

XXXXXNine

Alle meiden hier: van harte gefeliciteerd en een heerlijke zwangerschap toegewenst!

Geplaatst

meiden hier even een vraagje

weet iemand of het kwaad kan om in bad te gaan?

Ik wil zo graag in bad maar hoorde dat dat niet zo heel er goed is.

groetjes

Patricia

Geplaatst

"Het kan alleen kwaad als je vaak en vooral lang in een warm/heet bad zit. Een half uurtje per week kan bijv. helemaal geen kwaad." Dit kom ik op internet tegen.. en ook bij mensen die het aan verloskundigen vragen..

Ik weet wel dat je na de TP niet in bad/heet douche mag en na de punctie..Maar daarna volgens mij gewoon wel hoor.Alleen niet te warm. je moet alleen wel met badolie opletten.. somige zijn niet goed tijdens je zwangerschap waaronder lavendel heb ik me laten vertellen! De natuurwinkel weet dat precies.

Ik heb nu geen bad maar bij mijn vorige zwnagerschap ben ik ook gewoon altijd in bad geweest

Esther

Gast Sannie66
Geplaatst

Echt heerlijk geslapen meiden; wel op tijd m'n bedje in (9.45 uur), want kon echt mijn ogen niet meer open houden...

Allemaal een hele fijne dag met veel zon!

Liefs,

San

Geplaatst

Wauw Sannie! gefeliciteerd! Geniet!

En de andere dames natuurlijk ook! Wat een cadeautje dat het nu toch gelukt is!

@ Leepat. De eerste 12 weken wordt het afgeraden om in warme baden / lang heel heet douches/ sauna's / lang in de volle zon e.d. te gaan. Na 12 weken kan dit wel gewoon mits je er normaal gesproken al aan gewend bent. In de12 weken kan het oplopen van de lichaamstemparatuur slecht zijn voor de ontwikkeling.

Gast Nienke79
Geplaatst

Wat een mooie volle bank is dit al geworden! Wow. Gefeliciteerd nogmaals voor de meiden die er al op zaten en natuurlijk voor de meiden die erbij gekomen zijn. Met een extra jippie voor Sannie :sunny:. Wij hebben toch geregeld een plekje voor elkaar vrij moeten houden op een wachtbank. Eindelijk gelukt!

Wat betreft baden sluit ik me aan bij Keesje. Alleen mag je volgens mij na 14 weken weer volop in bad. Voor die tijd mag het ook wel, maar niet veel heter dan 38 graden. Nou dat heb ik toentertijd ook geprobeerd (ik ben een echte badganger) maar daar was helemaal niets aan. Bah, koud, haha. Ik heb het later trouwens wel aan mijn VK voorgelegd en die zei dat het sowieso had gemogen.... Verschillende berichten dus! Ik doe altijd gewoon alles waar ik me goed bij voel.

Zo dit was mijn inbraak!

Lfs, Nienke

Geplaatst

heb gisteren op mijn verjaardag een 9 maanden dagboek gekregen aanrader voor iedereen te koop bij de prenetal

wist al dat ie mooi was heb hem daarom ook gevraagd voor mijn verjaardag haha

Geplaatst

Hallo

Ik zal me even voorstellen. Ik schrijf eigenlijk bij de november topic, maar omdat ik al een paar dagen last had van bloedverlies heb ik vanmiddag een echo gehad, om mijn onzekerheid weg te nemen, en ja hoor ik blijk pas 6 weken te zijn en dus uitgerekend op 1 december. We hebben zelfs al een kloppend hartje gezien. Wat was dat emotioneel zeg en zooooooooooooooooooooooo mooi.

Hopelijk blijft alles goed gaan. Ik mag dinsdag 13 april weer terug en hopen dat alles goed blijft gaan. Ze zag ook nog een leeg vruchtzakje dus ik hoop dat die geen schade zal aanrichten.

Wil iemand mij ertussen zetten alsjeblieft.

Sannie jij zat toch ook bij de augustus topic???

Geplaatst

Welkom alle nieuwe meiden en gefeliciteerd natuurlijk!!!

Ik ben als 1 van de eerste uitgerekend in December maar mijn echo is als 1 van de laatste in deze groep:( Mijn man maar volhouden:"Ja, wacht nou maar gewoon, dan zien we tenminste lekker veel!" Maar het duurt nog 3 weken! En ik ben zo benieuwd of er nu 1 of 2 kindjes groeien...

Slepen jullie me er doorheen? Spannend, die 1e echo, hm? Ik hoop op veel mooie & leuke verhalen!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Nienke, Keesje, Nine, thanks girls! Ondanks dat ik het nog steeds moeilijk vind te geloven me toch maar hier op de bank gezet..

@Sjors en Sjimmie, niet in het augustus topic, maar volgens mij hebben wij 'samen' in december of januari samen op de bank gezeten? Ik zal je hierbij zetten.. en een leeg vruchtzakje; dus je hebt wél 2 innestelingen gehad....

@Renate, je staat erbij hoor meis...

@Sandra, van harte nog meid! En zeker een ontzettend leuk cadeau.. ik ben binnenkort ook jarig, maar vind het nog te vroeg om zoiets te vragen ivm de 3-maanden grens.. misschien van m'n mannetje..

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010

Moontje 15-4-2010

Lonneke 15-4-2010

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Geplaatst

Bedankt dat ik op de lijst sta. De gyn zag een leeg zakje omdat ze verder ging zoeken waarom ik nu steeds bloedverlies heb, dus ja ik denk dat ik 2 innestelingen heb alleen 1 doet het niet helaas. Nu maar hopen dat deze gewoon blijft zitten en vanzelf weggaat. Ik heb ook ascal voorgeschreven gekregen omdat mijn stolling niet goed is. We hadden onderzoeken voor chromosomen en stolling en de stolling was helaas niet goed. Ik ga maar heel hard duimen dat alles nu goed gaat met de medicijnen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil even reageren over in bad gaan. Dat heb ik vanaf het begin gewoon lekker gedaan. Inderdaad de termostaat op een max van 38 graden (nou ja ... misschien ietsje warmer ... haha) en lekker lang badderen maar. Volgens mij gaat het erom dat je lichaam geen koorts gaat nadoen, ik ging altijd al vaak in bad en soms zo heet dat je er echt met een rood hoofd uitkomt ... dat doe ik natuurlijk niet meer. Maar lekker in bad wel hoor.

Gefeliciteerd iedereen!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb een paar dagen weinig kunnen kijken op het forum vanwege werk. Welkom voor alle meiden die zijn aangesloten!!! December wordt een feestmaand!

Annema: we slepen je er wel door heen hoor!

Ik heb deze week nog even contact gehad met ziekenhuis: had al twee dagen last van buikpijn, gelukkig geen bloedverlies. Ze hebben me gerustgesteld. Bleek het achteraf gewoon van mijn darmen te komen.... :waiting:

"s ochtends ook lekker misselijk en mijn borsten worden steeds groter volgens mijn man (vind hij niet erg......)

X Moontje

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010

Moontje 15-4-2010

Lonneke 15-4-2010

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Eslief 11-05-2010 9:15

@moontje wat fijn dat ze je gerustgesteld hebben! ik heb ook erge last van mijn darmen gehad de afgelopen dagen.. eng is dat wel:)

Welkom alle nieuwe meiden we hebben al een gezellig lijstje!!

Eindelijk ben ik klaar met de vieze bollen gister de laatste 2 ingebracht:)

Ik heb vandaag meteen de verloskundigen gebelt en ik kan 11 mei terecht en krijg dan ook gelijk een echo om te bepalen hoever ik zwanger ben.Dat weet ik natuurlijk wel al maar ze doen het toch.En tegen een extra echo zeggen we geen nee natuurlijk:misc_expressions-wh

Hoe voelt iedereen zich verder?

Esther

Geplaatst

Hoi Annema, kan je niet bellen of je de echo eerder heb???? je heb tot met week 12 , 3 echo's je man kan dan een paar x de beeb zien.

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik vind het ook ver weg hoor Annema! Bellen, dat zou ik ook doen. Nee heb je, ja kun je krijgen...

Geplaatst

ik zou ook bellen hoor!! ik vind tot 8 weken al lang wachten! maar jij moet tot 9 weken.. dat vind ik erg lang! gewoon vragen of het eerder kan! nee heb je ja kan je krijgen;)

:)

Geplaatst

Hee meiden, ik heb gister wel aangegeven (in een e-mail naar mijn arts) dat ik het wel wat lang vindt duren. Nog geen reactie gehad. Maar eerlijk gezegd is het wel okee. Ergens vind ik deze nieuwe soort wachtweken wel wat hebben, het heeft iets mysterieus! Zwanger ben ik in ieder geval op & top! Heb vanmiddag gewoon voor de leuk nog een testje gedaan, die was hartstikke blauw, het staafje knalde zowat uit elkaar, haha!

M.b.t. de darmen; drinken jullie wel genoeg? Dat is erg belangrijk... :5shotss: (okee...water dan, haha)

Vanavond uiteten met een vriendin. Ik heb het restaurantje moeten e-mailen om aan te geven dat ik 6 weken wanger ben en dat ik dus niet alles mag eten. Aangezien ik het 3-gangen verrassingsmenu wil en mijn vriendin nog niets weet (zal nog wel even duren ook), gaan ze nu het menu voor me aanpassen. Top, toch?!

Nou meiden, ik ga even de zon in... even shoppen. Fijne avond!

Geplaatst

annema veel plezier met shoppen, ik ben vanmorgen ff geweest

stiekem na positiemode gekeken en ook al ff aangepast, ben het nog niet nodig maar voelde wel heel speciaal

spijkerbroek met zo'n band er aan en een bloesje en toen flink de buik uitzetten haha

je kent het wel

kan niet wachten om zulke kleding te kopen

zal nog wel een week of 6? duren? of langer?

Geplaatst

Hey Annema! Heb jij zon???? Djuh........woon ik weer verkeerd. :D

Fijn van t restaurant!! Doen ze goed zeg! geniet ervan!!

Geplaatst

Sandra, haha...gisteravond heb ik wel een uurtje on-line positiekleding zitten bekijken. Bikini heb ik deze zomer toch echt nodig ;) Ik had een heel leuk jurkje gezien, dus ik kijk heel lief mijn man aan en vroeg of hij niet iets leuks voor "ons" (ik & onze embryo's of embryo) wil kopen... (Komt ie weer:)"Eerst de echo!" zei hij lachend. Nou... dan worden het wel meteen 2 jurkjes, haha!

:sexymama_1:

(Maar ga inderdaad even de stad in voor een wat wijder topje, want ik draag veel strakke kleding, maar na 6 uur op kantoor zie je aan het eind van de middag toch echt een buikje)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden