Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi december mama's met bruin/bloedverlies,

Ik schrijf bij de augustusmama's en iedereeen bij ons heeft bruin- of bloedverlies gehad! (lees maar eens terug!). Ik zelf gehele week 5 en 6 bruinverlies, en ook nog in week 7 roze afscheiding. Ik hoop jullie hiermee wat gerust te kunnen stellen.

Gr. Pien

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Essie, probeer jij ook rustig te blijven meid. Ik heb nu wel makkelijk praten denk ik nu, maar heb bij jullie allemaal gewoon het gevoel dat het wel goed komt..

Ik heb hier trouwens ook iets minder klachten, is het ook niet dat we er misschien wat aan gewend raken.

Meiden laat de duimen de komende maanden hard draaien voor elkaar....

Geplaatst

Hey allemaal!!!!!

Ik kan wel janken zoals een aantal van ons er nu bij zitten!!!

FF wat feiten: met IVF/ICSI heb je idd een kans van 25% dat je een miskraam krijgt maar wat nog veel belangrijker is: je hebt dus een kans van 75% dat het goed komt!!

En lees allemaal de reactie van Pieneke!! Daar hebben er ook veel bruin/bloedverlies gehad!! Hou je eraan vast!!! We waren een super groene wachtbank, en nu een beetje bruine uitgerekend bank. So be it!!! Gewoon allemaal mooie kindjes in de box in december!!! Hou je goed vast, ik weet als geen ander hoe het voelt.

Pieneke: Wat ontzettend lief van je dat je even in komt breken!!! TOP!! Ik moet eerlijk zeggen dat het mij goed doet aangezien ik al 2 dagen geen bruinig meer heb maar lichtroze... hopelijk is dat de afbouw en is dat straks weg.....

Geplaatst

Hey Eslief, wat schrikken zeg en onzettend K ik weet niet hoe het zit met bolletjes dus kan daar geen atwoord op geven.

Het is hopen en vertrouwen dat het goed is, Wat Nathalie ook al zegt, in december mooie gezonde beebs voor ons allemaal.

Ik heb de hele middag wisselend tussen bruin en roze, en af en toe denk ik dat ik lichte kramp heb, maar dat kan ook zijn omdat ik daar bang voor ben.

Pieneke wat lief dat je ons een hart onder riem komt steken.

laten we daar maar aan vast houden

sterkte meiden

Geplaatst

Nou, meiden, zal ik me dan ook maar aansluiten op de bruine wachtbank, haha! Donderdagmiddag was ik dus even de (zonnige) stad ingelopen om een beetje te winkelen - voor wat wijdere shirtjes om mijn beginnende buikje toch wat te kunnen verbergen. Na een klein uur in de winkel kreeg ik een harde buik en ik voelde dat ik moest gaan zitten/rusten. Dus ik naar een terrasje en een appelsap gedronken. Toen ik opstond voelde ik me wat nattig. Eenmaal thuis naar het toilet en...ik schrok me rot! Een veeg lichtrood/bruin wat iets was gaan vloeien in de witte stof. Bij het afvegen was het was bruinig dus ik ben meteen op de bank gaan liggen een dik half uur. Die avond ging ik uiteten met een vriendin (bij dat restaurantje wat het menu "zwangerschap-veilig" zou maken, weten jullie nog) en ik was wel wat onrustig natuurlijk. Toch was er telkens niets aan het druppen als ik naar de wc ging, alleen bij het afvegen iets lichtbruinig. Gisterochtend nog even een inlegkruisje ingedaan, maar dat was uiteindelijk niet nodig - die bleef 98% wit. En later op de dag was ik helemaal schoon bj het afvegen. Nu nog steeds.

Pieneke, fijn dat je even jouw (& jouw Augustus-groep) ervaringen deelt m.b.t. de afscheiding-ervaringen. Ik lees ook overal dat zolang het geen rood bloed is en je geen erge krampen hebt, je je niet zo druk moet maken. Onze lijven zijn hard aan het werk en ik geloof zeker dat het met de innesteling te maken heeft...

Wat moeilijk is, is om de term "(erge) krampen" te definieren - dit kan iedereen weer anders uitleggen, toch? Ik heb nog steeds wel eens een steekje in mijn liezen of wat bandenpijn (in onderrug) of soms een harde buik. Maar echte menstruatiekrampen heb ik gelukkig niet.

Ik wil gewoon van elke dag genieten nu. Ik heb hier zo lang naar uitgekeken, dus ik wil me niet door elk symptoompje in de war laten brengen. Maar ik weet, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wat mij veel rust geeft is rust nemen. Even liggen, blaadje lezen... Maak je dus niet te druk!

Vandaag mijn 1e positiekleding gekocht, aangezien ik mijn eigenbroeken al bijna niet meer aan kan (ja, een ochtend alleen)! Een zwarte legging & een spijkerbroek - allebei bij Prenatal (van MamaLicious). En ze hadden zulke ontzettend leuke "Made in Holland" rompertjes, dus die heb ik (met tegenzin van mijn man) gekocht :) En de Zwitsal borsten-creme, want die 2 hebben het zwaar!

O, wat is die echo nog ver weg; nog 18 nachtjes... Maar nu is nu, vandaag is vandaag en ik geniet. Voel me TOP! Vanavond gezellig naar het theater. Heerlijk ontspannen weekendje...

Kom op meiden! Handen op je buik, ogen dicht & glimlach!!!

Gast Sannie66
Geplaatst

He bah meiden, al dat 'bruin' (oftewel 'HET')... ik heb er geen last van, maar voel nu wel de behoefte om nóg meer naar het toilet te gaan om broek te loeren...

We zijn allemaal sterkte meiden hier en zullen ook dat overwinnen; ook al had ik vandaag een vreselijke emo dag met steken in mijn boobs, jankbuien :cry2: en overgegeven vanmiddag.. bleh... op de vloer van de slaapkamer (ben ik blij dat daar laminaat ligt) ...

@Annema, heb ik ook al naar gekeken die borstencreme van Zwitsal, zeker omdat vooral de huid van mijn tepelhof heel erg schraal is nu. Ga denk ik morgen toch even de stad in om deze aan te schaffen. En misschien ook even bij de positiekleding loeren....

Geplaatst

Hoi Sannie, let op: de Zwistal borstencreme mag NIET op de tepel & het tepelhof worden gesmeerd (staat op de tube)! Wellicht even informeren wat er wel op mag nu???

Geplaatst

uierzalf/zinkzalf werk wel heel fijn maar is wel vette troep dus ff een inlgekruis in je bh.. het helpt heel snel.. ik heb dit ook gebruikt..eigelijk na een uur voelt het al fijner

Esther

Geplaatst

Hey meiden,

Kwam ff loeren hoe het met iedereen ging....

Wat klote dat jij ook HET hebt Annema, maar je gaat er goed mee om. Fijn dat het alweer gestopt is. Goede tip van die borsten creme.... ga ik ook ff naar kijken. Ze doen erg zeer en zijn groter.. Tja...

Hier ging het gisteren heel erg goed. In de ochtend een heel klein beetje roze en daarna niets meer..... totdat ik naar bed ging. Nog ff plassen en toen was mn inlegkruisje flink roze met een paar druppels rood. Vannacht en vanochtend weer helemaal niets. Wat een onzekerheid zeg!! Maar goed, wacht nu totdat de verpleegkundige me terugbelt. Ik wil graag een bloedtest...

Nog geen krampen (idd Annema, wat zijn erge krampen..??) en geen zeurderig gevoel meer in mijn buik. We blijven hoop houden. Ik ben er heel rustig onder, als het mis gaat is het zo en heeft mijn lichaam een goede oefening gehad. Ik ga ervan uit dat het gewoon goed gaat!

Geniet van jullie zwangerschap allemaal!! Ga ik ook doen!!

Geplaatst

Wat goed van je Nathalie, dat je er nu toch rustig onder bent, wanneer mag je de bloed test doen???

Annema van jou echt knap dat je er zo mee omgaat.

Ik begin er toch wel van overtuigd te raken dat het bij mij mis is.

Ik heb als enige geen zwangerschapskwaaltjes meer, alles is verdwenen en vannacht rond 2 uur werd ik wakker van buikpijn en dat heeft ongveer 3 kwartier geduurt, maar ik dacht nu gaat het gebeuren, nu vanmorgen is het weer roze.

Meiden hou er maar ook gewoon aan vast dat het allemaal goed is, jullie hebben nog kwaaltjes opgezette borsten en dat soort dingen.

Geplaatst

Hé meiden,

zie net dat mijn laatste log-in op 6 april is geweest, waar blijft de tijd en wat heb ik in de tussentijd gedaan?

Ben nu al dik een half uur bezig met de berichten hier door te lezen, ja,ja ik lees ze echt allemaal, want heb toch een beetje het idee dat ik zit te verzuimen hier.

Wat is het hier al gezellig druk op de bank, hoop dat er nog vele vele meiden bij mogen komen.

@iedereen met bruin bloedverlies, vreselijk voelen jullie je, ik ken het, had het bij mijn dochter ook en ook al is dat al vijf jaar geleden, de onzekerheid en angst blijven hetzelfde.

Maar het hoeft niks te betekenen blijkt.

Wens jullie onwijs veel sterkte en ga er van uit dat het gewoon positief uitpakt hoor.ik duim voor jullie.

@iedereen die nu al haar gewone kleding niet past of bij wie het niet lekker zit, ik heb het ook, ben eind begin week 5 voor pos.kleding gaan kijken bij Miss Etam en Prenatal.

Bij Miss E. zeiden ze dat ik beter al positiekleding kon kopen, ik wilde namelijk gewoon 1 of 2 maten groter gaan in gewone kleding, maar zij zei daar dat dat niet staat, je houdt dan teveel beenruimte in je broek over en bovendien kost het je uiteindelijk toch extra euri.

Zit wat in en heb dus in mijn eigen maat pos. spijkerbroek en joggingbroek gekocht. Heb ze nu ook al aan hoor, want mijn buik staat toch echt op spanning, kan 'm niet inhouden en dat hele gebied komt in knelling te zitten als ik mijn eigen broeken aan heb.

Vind trouwens de prijzen bij Prenatal erg meevallen voor wat betreft de pos. kleding, heb er al een tankini (of zo iets) gekocht voor maar 30.- en paste 'm in 1 keer, nou, krijg ik normaal met mijn cup E niet voor elkaar.

Moest ook hiervoor mijn eigen maat aanhouden en volgens het vrouwtje van de prenatal zijn ze sinds dit jaar in meerdere kleuren en is het normaal alleen zwart. Moet er niet aan denken dat ik in de zomer met een buik loop en dan op vakantie ga en dan GEEN passende badkleding heb, maar het nog zou moeten gaan zoeken, weet ik zeker dat ik naast de pot zou piesen.

Heb het op voorhand gekocht, een mooi grijze met een witte bies, ben er blij mee.

O,o, wat een verhaal dus nu, maar goed, ik moest mezelf bijlezen en nu kan ik iets terug doen.:toothy4:

Een dikke kus voor iedereen.

Liefs,

Bianca

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010

Lonneke 15-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Annema 28-4-2010 11:15

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Eslief 11-05-2010 9:15

Heb ook ff mijn tijd erbij gezet.

Bianca

Geplaatst
Wat goed van je Nathalie, dat je er nu toch rustig onder bent, wanneer mag je de bloed test doen???

Annema van jou echt knap dat je er zo mee omgaat.

Ik begin er toch wel van overtuigd te raken dat het bij mij mis is.

Ik heb als enige geen zwangerschapskwaaltjes meer, alles is verdwenen en vannacht rond 2 uur werd ik wakker van buikpijn en dat heeft ongveer 3 kwartier geduurt, maar ik dacht nu gaat het gebeuren, nu vanmorgen is het weer roze.

Meiden hou er maar ook gewoon aan vast dat het allemaal goed is, jullie hebben nog kwaaltjes opgezette borsten en dat soort dingen.

Meid, geef het nog niet op!! Het kan echt nog alle kanten op gaan. Maar ik kan heel goe begrijpen hoe jij je voelt. Ik hoop dat het de goede kant op gaat!

Ik weet nog niet of ik een bloedtest krijg, de verpleegkundige heeft nog niet gebeld. Ik ben echter vandaag weer helemaal schoon (tot nu toe) dus hoop dat gisteravond het laatste stroompje was wat eruit moest. Tja, afwachten maar weer...... lastig is dat he?

Geplaatst

Ik hoop echt voor je dat het bij jou nu over is, gister het laatste beetje was.

Dit is echt heeel verschrikkelijk.

Wat ik het engst vind eigenlijk dat mijn zwangerschaps klachten weg zijn, jullie hebben het nog steeds over zere borsten ze blijven opzetten, zere tepels en dat soort dingen.

in mijn ww wist ik eigenlijk al dat ik zwanger was, ik merkte het aan heel veel dingen ( toch ben je bang dat je neg. test ) maar ik had gelijk ben zwanger, en sinds donderdag zijn alle symptomen als sneeuw voor de zon verdwenen, en vrijdags begon het met ( oud ) bloed.

Ik moet eerlijk zeggen, na vanmorgen 1 x roze gehad te hebben is het nu steeds helder doorzichtig.

Morgen komt mijn man thuis, ik doe dan nog een test met hem samen, als hij overduidelijk zwanger aan geeft, dan MOET ik de knop omzetten dat ik gewoon zwanger ben ( tot het definitief over gaat ) anders trek ik dit niet de komende 3 weken tot de echo.

Meiden, ik ben zo blij met het forum, in je eentje zonder aanspraak red je dit niet

Geplaatst

Uitgerekend:

Sjors en Sjimmie: 1-12-2010

Bianca77: 2-12-2010

Annema: 3-12-2010

Moontje: 3-12-2010

Lonneke: 5-12-2010

Eslief: 6-12-2010

Sannie (Sandra): 7-12-2010

Nath82 (Nathalie): 9-12-2010

Sandra: 12-12-2010

Leepat (patricia): 12-12-2010

Renata: 16-12-2010

Eerste echo:

Sjors en Sjimmie 7-4-2010

Bianca77 15-4-2010 9:50

Moontje 15-4-2010 9:40

Lonneke 15-4-2010

Leepat 26-04-2010 13:30

Eslief 26-4-2010 16:00

Sandra 27-04-2010 15:30

Sannie 27-04-2010 10:00

Annema 28-4-2010 11:15

Nath82 28-4-2010 15:30

Renata 3-5-2010

Tweede echo:

Sjors en Sjimmie 13-4-2010

Eslief 11-05-2010 9:15

Hoi allemaal,

Even mijn tijd erbij gezet. Bianca, we mogen bijna tegelijkertijd.

Dames met bloedverlies:Ik hoop zo voor jullie allemaal dat het snel over is, die onzekerheid is killing. Probeer positief te blijven denken.... ik weet dat het moeilijk is.

@ Lisette: Welkom en gefelicieerd!

@Renata: ik snap dat je heel graag misselijk zou willen zijn. Moet ook eigenlijk niet zeuren als ik de onzekerheid van jullie lees.

Dikke knuffel Moontje

Geplaatst

Moontje, ik snap best dat je "zeurt " als je wel misselijk bent, er is haast niets zo erg als misselijk zijn en overgeven, daar kan je je zo ziek mee voelen.

hihihi het stomme, is, mocht ik toch nog echt misselijk gaan worden en boven de pot hangen dan zou ik waarschijnlijk willen dat ik niet misselijk was.

Bij de zwangerschap van mn dochtertje heb ik zelfs midden in het dorp op straat overgegeven, ben zoooo ziek geweest 3 weken lang.

het is zooo moeilijk allemaal, die 1e 12 weken zijn gewoon verschrikkelijk, voor iedereen.

geniet en zeur maar lekker over je misselijkheid

Geplaatst

Renata, volgens mij ben ik geeneen keer misselijk geweest tijdens de zwangerschap van mijn dochter en deze keer ook niet (ja, of ik moet s'avonds om 22:15 nog een paar pinda's eten en dan een kwartier met die smaak blijven rondlopen, dat was even niet lekker gisteravond)... Dus maak jezelf niet wijs dat je per se misselijk moet zijn om je zwangerschap te bevestigen.

POSITIEF BLIJVEN, MEIDEN! Dat is belangrijk, en neem rust...

Ik had vanochtend weer even een steekje en toen tijdens het omkleden bij de sportschool een sliertje roodbruine afscheiding. Ik heb maar 10 minuten gesport, durfe even niet veel te doen...wilde rusten. Dus thuis op de bank een film gekeken (Secret life of Bees --> aanrader, MOOI!). Ik doe dan een inlegkruisje in om bij te houden WAT (welke kleur) ik verlies (beetje moeilijk zien in een zwarte onderbroek), maar die blijft zo goed als wit. Alleen bij afvegen wat minimale bruine afscheiding maar ik zei al tegen mijn man "er komt meer prut uit mijn oren dan bij het afvegen"...

Geen bloed? Geen krampen? Dan zijn onze baby's (onze = alle December mama's hier) gewoon even aan het omdraaien en zich lekker aan het nestellen. OK???

Oja, vandaag heerlijk mijn nieuwe MamaLicious spijkerbroek aan... HEERLIJK!

Geplaatst

Annema, wat kan jij goed alles relativeren zeg, heerlijk dat je dat zo kan.

Ik ga hard mn best doen om de knop om te zetten, geen helder duidelijk bloed verlies = niets aan de hand.

waren die 12 weken maar voorbij, weet nog van de vorige x dat daar geen eind aan leek te komen.

Geplaatst

Ja, heel goed! Tja Renata, jij moet ook nog wel even wachten op je echo, wat is dat dan weer moeilijk, hm, OPNIEUW de wachtweken in, zo voelt dat...

Nou, voor ons is het inmiddels nog 2+ weken, dus het is nu een beetje te overzien. Maar liefst bel ik morgen met het ziekenhuis om mijn echo te vervroegen. MOEILIJK!!!

Geplaatst

Hier lijkt het al te zijn opgehouden!! pfff ik durfde vamochtend bijna niet naar de wc! maar het ziet er weer beter uit hier.. geen bruin bloed verlies alleen met het vegen zie je soms iets verkleuring.. mijn man ziet het niet.. ik wel natuurlijk.. het is ook wel minimaal nu:)Ik ga gewoon weer verder genieten.

FF een vraagje.. wie gaat welke testen laten doen en waarom?? en wat houden ze precies in? ik lees over nekplooimeting en nog wat dingen..

Esther

Geplaatst

nou renata ik heb volgens mij ook geen zwangerschapsklachten meer, alleen wat druk onder in de buik

heb daarom 2 dagen geleden nog een xgetest maar die spatte bijna uitelkaar zo positief

heb vrijdag wat positiebroeken besteld via wehkamp van c&a ik vind ze fantastisch

voor mijn buik en borsten gebruik ik gewoon bodylotion zonder parfum

volgens mijn moeder werkt dit prima

heeft 3 dochters en geen striemen

Geplaatst

Ja, Eslief, wat fijn dat je je weer beter voelt en weer met je neus de positieve kant op draait!!! Houd je ook rustig, okee?

Bij de 20 weken echo wordt het kindje zowiezo helemaal goed nagekeken & gemeten. Er wordt gekeken hoe het met de orgaantjes is, de ledematen (10 vingertjes & teentjes), etc. Ook kan dan de nekplooimeting worden gedaan - hieraan kunnen ze zien of het kindje wellicht het Syndroom van Down heeft (geloof ik...nu ga ik ineens twijfelen door wat er nu komt). Je kunt dan ook nog kiezen voor extra testen, zoals een vruchtwaterpunctie ( -ook?- t.b.v. Syndroom van Down controle). Wellicht goed eens te googlen? Bij mijn dochter was ik in Amerika en het is alweer 12 jaar geleden, dus eerlijk gezegd weet ik het niet allemaal helemaal meer...

Geplaatst

ik ga gewoon de standaard testen doen die ze altijd doen verder niet

ben jong en gezond dus geen risicogroep, vind dit overbodig

zou het kindje toch niet kunnen weg laten halen denk ik

Geplaatst

Nou, de verpleegkundige heeft me vanmiddag terug gebeld. Sorry dat ik nu pas reageer maar we gingen net naar de dierentuin (hebben abonnement) even eruit. Maar goed, zij zegt heel duidelijk': "zoals we het nu horen is er niets aan de hand. Zolang er geen helderrood bloed is en krampen in de buik en dat constant is er echt niets aan de hand. Een echo heb je nu nog niets aan en een bloedtest zegt ook niet veel. Maar als ik toch weer erg gespannen wordt ofzo moet ik gewoon weer bellen." Ik was toch wel erg gerustgesteld door dit verhaal. ik had vandaag ook weer nergens last van. Nu na al dat gesjouw door de dierentuin voel ik mijn buik wel maar als ik een tijdje zit gaat dat beter.

Dus, bij mij gaat de knop om en ik ga ontzettend proberen om te genieten van het zwanger zijn. We zien over 2 1/2 week wel of het goed zit of niet. Ik heb in de dierentuin al stiekem zitten kijken naar kinderwagens..... is wel leuk!!

Es: fijn dat het voorbij is!!! Hopelijk bleef het erbij!

Renata: Ik hoop dat het voor jou nu ook bij dit ene bleef. Maar als je ongerust bent, trek gewoon aan de bel, dat heeft mij gerustgesteld.

De rest: geniet lekker door.

Het is niet niks. Zwanger worden is voor ons niet zo leuk en zwanger zijn is voor een aantal van ons ook wat gespannen. Toch zijn we het wel!! Blijf erin geloven en geniet van de weken die ons gegeven zijn.

Overigens ben ik weer kotsmisselijk en vroeg ik mij af of mijn borsten nog meer pijn konden doen. Ja, dat kon dus wel!!! Hahaha Heerlijk!!!

Geplaatst

bedankt voor de uitleg annema:)

@nath wat een geweldig nieuws!! dat steld je mooi gerust!1 heb je geen bloedverlies meer gehad??ook mijn borsten knallen uit elkaar.. alsof ik mega verbrand ben ofzo.. autzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden