Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net moeders voor moeders op bezoek gehad. Weer een test gedaan en die sloeg volgens de informatrice extreem uit en dat gaf aan dat mijn HCG hoog was. Verder vanaf vandaag beginnen met opvangen.... Het is voor een goed doel!

@Renata: Het kan natuurlijk innestelbloed zijn, schijnt vaak voor te komen.

Heel veel succes!

Moontje

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

esther

ik vind 80 euro ook te duur hoor

heb een paar broeken aangehad van miss etam en zijn echt te groot

ook die van queen mum in 36 zijn te groot kan er niks aan doen

ben niet mager hoor ben 64 kilo maar ben geen propje

Geplaatst

hoi renata

Het is idd nog te vroeg om wat te zien helaas. Maar bruinbloed kan geen kwaat zeggen ze. Ik hoop voor je dat de test nog steeds goed is maar wat de arts wel zei is dat door de hormonen in je lichaam je dat meestal nog niet zal zien. Maar als je verder weinig krampen hebt is het ook niet zo erg.

Wij zijn wel opgelucht nu we het hartje hebben gezien maar toch omdat ik nog steeds bloed verlies heb ben ik nog steeds niet gerustgesteld hoor. Dinsdag heb ik weer een echo en als ik dan weer het hartje zie dan hoop ik meer gerustgesteld te zijn.

Ook heb ik dan weer een controle voor mijn stolling en hopelijk slaat de ascal ook gewoon goed aan.

Sterket en nog niet de moed opgeven hoor.

Geplaatst

Hey allemaal,

Net terug van een midweekje weg en jeetje wat een informatie! Gezellig!!

Renata: Ik weet precies hoe jij je voelt. Ik heb nu ook op 3 dagen wat bruin in mijn afscheiding en af en toe wat kramp (niet echt menstruatie). Ik ben ook doodsbang..... Toch klamp ik me vast aan het feit dat veel meiden dit hebben en dat het normaal is.... Maar door dit heb ik het nog niemand durven vertellen en ga dat voorlopig ook niet doen. Het is ontzettend klote maar hou je goed vast aan elkaar!!! Als je echt onzeker bent, eis gewoon een echo. Ik kijk het nog een weekend aan en als het dan toch blijft ga ik maandag bellen. Dit is echt te erg voor je zenuwen!!

Wat fijn om verhalen te horen van meiden bij wie het allemaal voorspoedig verloopt. Ik heb het idee dat ik er telkens net met de hakken over de sloot achteraan loop! Maar goed, ik ben er!!

Leuk dat meiden al positiebroeken dragen. Ik heb mijn spijkerbroek inmiddels open hangen en vond het nog te vroeg voor een broek... mmm... misschien toch maar eens kijken!

@Sandra: Goed zeg dat jij je echo de 27e hebt!! Voorkruiper!! hahaha mee hoor, super. Nu hebben we alledrie de echo's achter elkaar! Leuk!

@Esther: Zag ik nou staan dat jij de verloskundige al had gebeld?? Is dit normaal om zo vroeg te doen?? Ik dacht dat we tot 12 weken in het ziekenhuis moesten blijven en het daarna hoorden?? Of is dit omdat ik een grote kans heb dat ik toch niet naar de verloskundige mag?? Nou ja, wel leuk!!! Super!!

Nou, ik ga me even verdiepen in moeders voor moeders. Dit weekend nog even een digitale test voor de zekerheid. Als die goed positief is meld ik me maandag aan. Eerst maar eens een weekend door zonder oud bloed verlies......

Oh ja, en een welkom voor de meiden die er ook bij zijn komen ploffen!!

Geplaatst

@Nath hee meis wat fijn dat je er weer bent! wat schrikken van het oude bloed maar het zegt echt niets he!! Ik heb inderdaad de verloskundigen gebelt..Wat ik heb begrepen krijg ik 1 echo om te kijken of het hartje klopt etc en mag ik daarna naar de verloskundigen..ik blijf lekker positief alles gaat gewoon gioed zijn:P. Ik heb gewoon gelijk gebelt afzeggen ken altijd nog;) Ik heb vooral gebelt omdat ze bij ons met 10 weken een echo doen en als ik dan pas na 8 weken bel het mischien een beetje krap werd.Ik heb inmiddels de dokter al gebelt en op de hoogte gesteld..en de kraamhulp ook al geregeld.. ik ben ook gewoon vlot hoor:P hihih dan heb ik het maar gehad..

esther

Geplaatst

Ah oké, dan zal het voor mij met de voorgeschiedenis anders zijn!!! Super zeg!! En wat leuk dat je al zoveel hebt geregeld... je staat niet stil.....

Geplaatst

zo nath je bent weer thuis

heb je een beetje kunnen genieten van je midweek weg?

ik heb de huisarts en apotheek ook al ingelicht

heb me al aan gemeld bij moeders voor moeders

en ga maandag bellen met de verloskundige praktijk

wil ook zo snel mogelijk van alles regelen

als het aan mij lag ging ik nu al behangen, maar dat is echt nog te vroeg haha

Gast Sannie66
Geplaatst

Heb me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders. Afwachten maar wanneer ze langs kunnen komen.

Vanmiddag in het Maasstad (Zuider locatie) geweest voor een gesprek met dr. van Heusen. Dit is niet mijn eigen zh, maar had de afspraak al 2 maanden geleden gemaakt, daar mijn eigen zh tot je 44e behandelt en ik dan eventueel mijn laatste IVF daar zou kunnen doen.

Kwam ik daar met de mededeling dat ik dus zwanger was. Eerst dus felicitaties en toen ging hij even met de echoscope kijken hoe alles er bij mij uitziet. Was stiekem hoopvol dat er al wat was te zien, maar helaas. Ons mini-mensje is echt nog te klein om wat te zien, moet toch wachten tot de 27e als ik 8 weken ben..

Wel positief is, is dat mocht het eventueel toch misgaan nu, ik bij hen de laatste behandeling (ism Gent) kan laten uitvoeren.

@Nathalie, hoop dat je midweekje je goed is bevallen!

Geplaatst

Hey,

Midweekje was lekker. We hadden de tijd samen echt nodig na al die hectiek. Maar het oude bloed verlies drukt nu echt op de stemming hier, was vandaag niets aan de hand tot net weer heeeel licht roze. Heb ook zeurderig gevoel in mijn buik. Jammer..... Maar ja, als dit niet goed gaat weet ik dat ik een 2e poging aan kan! Ik ben nu zover gekomen.....

Ik moet iedereen nog inlichten joh!! Ik ben nog helemaal niet zo zeker van m'n zaak dat ik dat allemaal al wil doen...... wanneer moet je dat eigenlijk doen??

Leuk, ben benieuwd wanneer jullie bij de verloskundigen terecht kunnen!! Wat gaan jullie lekker snel..... lijkt me een heerlijk gevoel. Bij ons is het kamertje al behangen (hadden we al gedaan) en we hebben stiekem wat kleertjes en bladen gekocht. Leuk.

Geplaatst

hoi meiden

ook weer even een berichtje van mij...

@Eslief wat ben jij vlot met alles ik dacht dat ik snel ging ;)P

Ik weet niet of ik via een verloskundige ga lopen wellicht moet ik in het ziekenhuis blijven omdat ik met cyste zit, dus ik wacht het rustig af tot de 1e echo en hoor het dan verder wel. ook dan ga ik pas dokter enzo inlichten, en kraamhulp dat moet wel vlot heb ik begrepen?

heb ook al bladen gekocht en een van week tot week boekje. Ik heb gewoon zoiets van ik geniet gewoon van wat ik nu heb en heb het om me heen ook al verteld een heleboel wisten ook waar we mee bezig waren dus kun je het haast niet voor je houden en eerlijk gezegd ben ik blij dat we het gezegd hebben, we hebben de ellende gedeeld en mogen nu ook de vreugde delen ook al is het nog zo pril.

Heb me ook aangemeld voor moeders voor moeder wanneer kregen jullie daar bericht van?

@nath makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je niet te druk te maken er zijn inderdaad zat meiden die licht bloedverlies hebben zodra er heftige krampen bij komen kijken moet je je iets meer zorgen gaan maken.

Hier tot nu toe alles rustig aan voor me gevoel gebeurd er een hoop in me buik en heb soms van die plopjes gevoel als jullie begrijpen wat ik bedoel(zullen vast de darmen zijn) en me borsten beginnen nu langzaam aan te groeien en gevoeliger te worden.

nou meiden rustig aan ga lekker van het weekend genieten.

groetjes

Patricia

Geplaatst

Nath, lekker midweekje gehad, kan me voorstellen dat het oud bloed een domper is op je geluks gevoel, heb jij de gyn al gebeld of wacht jij ook nog af??

Sjors en Sjimmie, ik denk dat pas na 12 weken de ongerustheid echt wat weg gaat. heb jij echt bloed verlies of ook oud bloed???

Bij mij verschilt het de hele dag al tussen licht roze en donker bruin en af en toe doet het behoorlijk pijn links van het midden laag in mn buik, ik ben er niet gerust op.

Voor de andere meiden, wat lekker om al met van alles bezig te zijn, aan melden en opzoeken.

Geplaatst

Hey Renata,

Ik ga morgenochtend de gyn bellen. Ik zit de ogen uit mn hoofd te janken en heb nu ook weer heeeel licht roze in mn afscheiding. Tja, het blijft spannend........ maar leuk is anders.

Ik heb ook een zeurderige pijn in mijn buik maar ook obstipatie dus dat kan daar ook van komen. Plus dat al die stress ook buikpijn veroorzaakt. Ik ben er ook niet gerust op.....

Hoe gaat het verder met je?? Kun je het een beetje aan??? Ik weet hoe het voelt meid... laten we elkaar goed vasthouden en goed voor elkaar duimen....... Het moet goed gaan komen voor ons allebei. Ik las net trouwens dat iemand hier dit ook gehad had totdat de bolletjes waren afgebouwd.... Misschien is dit het?? Ach, ik probeer mezelf ook alleen maar moed in te praten en rustig te worden.

Geplaatst

Ja, je zit gelijk alles af te checken wat voel ik waar kan het van zijn.

Ik begrijp goed dat je je ogen uit je kop jankt, dit is veel erger dan de ww zelf.

Groot gelijk dat je de gyn belt morgen, ik ben benieuwd wat hij zegt.

Mn buurvrouw was hier gister ( alleen zei weet het ivm het spuiten ) en zat te vertellen dat mn klachten afnemen, ik ben niet meer misselijk en mn tepels zijn niet meer gevoelig, en ja vandaaag dan ineens dat oud bloed achtig, alles bij elkaar maak ik me ook echt zorgen. juist ook omdat mn klachten afnemen.

Ik hoop dat de gyn je morgen gerust kan stellen, ik duim hard voor je

Gast Sannie66
Geplaatst

Woensdag a.s. komt de dame van Moeders voor Moeders... vind het weer uitermate spannend of ik dan nog zwanger zal zijn omdat ze natuurlijk een testje gaat doen...

@Nathalie en Renata... wat een onzekerheid nu zeg...

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat lees ik nu bloedverlies...houd goede moed he...

Hier nog steeds alles wat aan het dalen en landen in het koppie. Ik vind het zo moeilijk te bevatten allemaal.

Wij hebben nu aankomende donderdag de echo en ben zo benieuwd of er al wat te zien is...

Ik zou ook graag al gaan ruimen en behangen hier, maar dat doen we pas na de 3 maanden. Dan durven we pas echt...

Wel leuk om alle sites te bekijken hoor.

Bij mij komt moeders voor moeders maandag langs..kleine moeite he, potje piesen voor een goed doel ahahah..

Meiden voor vanavond een dikke :hugs2:

Geplaatst

Nathalie, hoe gaat het?? heb je de gyn nog gebeld vanmorgen???

hier vanochtend nog alles schoon, maar ik heb geen enkele zwangerschapsklacht meer, dat vind ik ook erg zorgwekkend.

Wat goed zeg dat al jullie moeders voor moeders al ingeschakeld hebben.

het is inderdaad een kleine moeite, ik durf het nog niet aan om te bellen, maar ik ga het zeker doen.

Heb het bij mn vorige zwangerschap ook gedaan.

Geplaatst

Hey meid,

Ik heb de gyn ff gebeld. Zij konden niet echt mijn ongerustheid wegnemen en dat besefte zij ook heel goed. Het is gewoon een klote situatie!! (ik zei gisteren nog tegen mijn man, heb liever 20x de punctie met wachtweken dan dit....). Maar goed, we moeten afwachten. Wel heeft ze alles opgeschreven in mijn dossier en willen ze het goed in de gaten houden. Als de klachten veranderen of erger worden dan moet ik direct weer rechtstreeks met de verpleegkundigen bellen. Vanochtend was alles weer schoon maar dat is het elke ochtend. Eerst de middag en avond maar eens afwachten. Wel zei de poli dat het op zich goed klonk omdat ik geen krampen heb. Ik heb wel een zeurderig gevoel in mijn buik maar ook last van mijn darmen. Tja, afwachten is het enige wat wij kunnen doen.

Gisteren wel een vriendin gesproken die dit ook heeft gehad bij haar zwangerschap en toen is alles goed gegaan.... (was zwanger vlak voor de IUI). Maar ja, zolang je geen kloppend hartje hebt gezien blijft het gewoon moeilijk om positief te blijven.

Ik kan me goed voorstellen dat jij je zorgen maakt dat je klachten afnemen. Dat geeft je een nog meer onzeker gevoel! Maar je kunt gewoon de ene dag meer klachten hebben dan de andere! Toen ik zo ver was als jij nu had ik ook bijna geen klachten meer maar die kwamen al snel terug!! Ik hoop dat dit voor jou ook geldt.

Ik heb trouwens afgelopen maandag de Clearblue gedaan en er ston 2-3 weken. Vandaag stond er al 3+. Hopelijk is dit een goed teken.

Ik zou gewoon ff het ziekenhuis bellen als ik jou was. Dan zijn ze op de hoogte van je klachten en kun je ook weer verder als het verandert. Heel veel succes en tanden op elkaar!!

Geplaatst

renata

hier ook geen zwangerschapsklachten al een paar dagen niet meer

heb daarom gisteren opnieuw getest

stond gelukkig wel een hele dikke vette streep op 2x

dat luchte op

heb geen bloedverlies maar voel me dus ook nog niet zwanger

nathalie als je je zorgen blijft maken moet je van't weekend gewoon naar de dokterspost gaan, daar maken ze sneller een echo en gaan ze sneller bloedprikken

vervelend dat bloed,

Geplaatst

Wat goed van je dat je de gyn gebeld heb, inderdaad dit is veeeel erger dan de ww enzo.

Bij een ander kan je het goed relativeren, maar bij jezelf pfffff echt niet.

Mijn schoonzusje heeft 2 echte bloedingen gehad ( maandverband nodig gehad en het liep ook zo de wc in ) in haar zwangerschap en ze heeft een gezonde zoon van nu bijna 1.

Ik weet het hoeft niets te betekenen.

Nathalie, wij gaan ( net als alle meiden hier ) in december een mooi gezond kindje op de wereld zetten.

Maar stiekem kan ik wel janken.

Sandra, gelukkig heb jij je klachten weer terug, geeft mij wel een beter gevoel( klinkt raar misschien ) ik heb nog nooit zo graag misselijk willen zijn en overgeven als nu hihihi

maandag ga ik weer testen

Geplaatst

@renata

ik ben helemaal niet misselijk

voel niks in mijn buik

niet duizelig

geen zere borsten niks

ik was alleen maandag ochtend erg misselijk met braakneigingen, maar niet gekotst

daarna niks meer gevoeld

daarom was ik ook weer zo blij met die test, heb er nog 1 voor over een paar dagen

Geplaatst

Dames,

Wat vervelend dat het bloedverlies nog niet over is. Maar ik las net ergens dat 10% van de vrouwen onder de 35 een miskraam krijgt en dat de volgende groep 20% is. Kortom heel veel kans dat het goed gaat. Ik sinds een een week echt misselijk 's ochtends en daarvoor af en toe. Misschien zijn jullie wel die geluksvogels die nergens last van hebben!

Heel veel sterkte

X Moontje

Geplaatst

Het schijnt ( ff lekker mijzelf onzeker maken ) dat 1 op de 4 zwangerschappen in een mk eindigt, lekker opbeurend...

Ik weet ook niet altijd welke cijfers er echt kloppen, en dan nog ken je niet echt van een cijfer uitgaan.

Vanmorgen was ik schoon en nu is het er weer.

Moon, ik weet dat het heel erg is als je misselijk bent, dat is zooo naar, maar zou het nu graag willen zijn hihihi

Ik hoop wel voor je dat de misselijk te handelen is.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben ook uitgerekend in december 2010, als alles goed gaat natuurlijk.

Ik heb op 6 april getest, en de datum is 26 december voor zover ik nu weet

Groet

Lisette

Geplaatst

heey lieve meiden,

Ik kan me nu aansluiten bij het bloedverlies.. Ik ben echt hellemaal overstuur..Ik vond het heel erg voor jullie maar je weet pas echt wat het inhoud als je zelf een wcpapiertje met oud bloed hebt!! Ik voel me echt zo ontzettend k*t nu:( Woensdag heb ik de laatste bollen gebruikt.. nou had ik vernomen dat bij somige de ongesteldheid pas begon als ze stopte met de bollen..Zal het dan...?? :tearyeyed: Ik voel me nu zo ontzettend onzeker en verdrietig...:sad:

Ik heb geen krampen ofzo dus dat is mischien positief.. Verder niet meer misselijk sochtends wel moe en zeere borsten.. bah..

Esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden