Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@moontje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! ga maar lekker genieten en aansterken!!

Nou meiden ik ben heel benieuwd wie de volgende gaat zijn!! spannend! Gaat het nog ene beetje met de laatste loodjes?

Hier genieten we met volle teugen van onze prachtige dochters..Caithlyn lijkt wat ziekjes te zijn dat is wel erg sneu.. heb de wijkverpleging ff gebeld en die bellen straks terug..Ze geeft veel over en is erg snotterig.. ook heeft ze sochtends dichtgeplakte oogjes van de prut.. zo zielug:( had ze het toch beter in de baarmoeder.. maar het is ook zowwww koud...Gellukig heeft ze genoeg plasluiers dus met vocht zit het nog goed..Het was toch wel raar dat de kraamhulp weg ging en we opeens zelf voor haar moesten zorgen hoor.. maar dat lukt ons wel;)

@Sannie & S&S hoe gaat het met jullie ukkies?!

Geplaatst

Moontje wat geweldig, gefeliciteerd met je dochter en wat een mooie naam. Nu lekker genieten en goed herstellen.

Eslief wat herkenbaar, bij ons ging de kraamhulp weg en Gijs begon ook ziekjes te worden. Hij spuugde alle melk steeds uit en had ook dicht geplakte oogjes. En hij was heel slap ik schrok best wel want het was echt mijn mannetje niet. Maar gelukkig gaat het nu weer goed met Gijs.

Hoop dat je meisje snel weer beter zal worden.

Geplaatst

@moontje

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid

ben wel nieuwsgierig naar de foto maar dat komt later wel

neem de tijd om te hestellen en te genieten

veel geluk

@esther

wat vervelend dat de kleine ziekjes word

voor de oogjes kun je afgekoeld gekookt water gebruiken met een gaasje

gewoon zachtjes over het ooglid wrijven

kan ook met watten maar zou hier zelf niet voor kiezen omdat watten nog wel eens wat vezels loslaten

en als de kleine dat dan weer in de oogjes krijgt is ook zo vervelend

ben ook erg benieuwd wie de volgende zal zijn

denk het ene moment dat onze meid er zo aan komt en het andere moment denk ik die wacht gewoon tot de uitgerekende datum

veels te koud om nu naar buiten te komen ahahaha

krijg s'avonds wel meer druk in de buik met meer krampjes ed. ook soms van die steken in de schaamlippen en van binnen

weet iet of dit iets te betekenen heeft

overdag bijna nergens last van ja de rug

Geplaatst

Moontje van harte gefeleiciteerd met jullie mooie dochter, en wat een leuke naam. Ik zag hem in het november topic ook al voorbij komen.

Wat een kou vandaag he?

Ik ben met een vriendin Ballorig ingevlucht, konden de meiden lekker spelen en ik lekker zitten. Ik moet me er nu toch maar bij neer leggen dat ik niet meer zoveel kan.

Liefs Chantal

Geplaatst

Lieve Moon,

Lees dat je bevallen bent van een dochtertje! Jij en je mannetje van harte met dit wondertje. Geniet er samen van en sterk maar goed aan na de lange bevalling en het enorme bloedverlies. Ik kijk erg uit naar een fotootje van jullie Frederique..

Liefs, mamaSan

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Lonneke

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cigdem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

03-12: Simone, Groeiecho zh

06-12: Sannie, controle kinderarts zh

06-12: Cigdem, echo zkh (ligging check)

06-12: Sandra gyn.

07-12: Sannie, 1e afspraak CB

09-12: Simone, afspraak vk

09-12: Leepat, afspraak vk

10-12: Surinails vk

14-12: Sannie, controle ks in zh

16-12: surinails vk

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter Caitlyn

16-11: S&S, zoon Gijs

23-11: Eslief, dochter Caithlyn

29-11: Moontje dochter Frederique Henriette

29-11: Dafke zoon Jesse

hoe gaat het met de dames? is dit stilte voor de storm?

een aantal dames uit de december topic die begin december zijn uitgerekend zijn al een tijdje niet hier op het forum geweest, mochten jullie nog wel lezen heel veel succes en mochten jullie al bevallen zijn van harte gefeliciteerd.

nou dames het wordt spannend van mij mag ze wel komen, alhoewel met de dikke laag sneeuw buiten mag ze ook wel nog een weekje blijven zitten om hier nou doorheen te moeten rijden naar het ziekenhuis vind ik ook niet zo'n geslaagd plan.

hoe gaat het met de mama's en de kleintjes?

nou meiden heb het lijstje er weer even bij gehaald.

voor degene die iets met sinterklaas doen een hele fijne dag morgen of vanavond wanneer je het viert.

groetjes

patricia

Geplaatst

hier nog alles rustig, geen teken van naderende bevalling

huis vandaag op de kop gezet, alle kerstspulletjes opgezocht ed

ben al bezig met de boom, wil deze voor de bevalling klaar hebben en nu kan mijn man me

nog lekker ff helpen in de week geen tijd ervoor

maandag mogen de lampjes pas aan van mij

morgen gaan we nog lekker ff sinterklaas vieren bij mijn mams thuis

(ik ben de jongste)

geloven elk jaar weer heilig in die oude man haha

Geplaatst

hallo dames,

ben ook weer terug op dit forum.alles even weer bijgelezen.

degene die bevallen is van harte gefeliciteerd met jullie wondertje en geniet er lekker van en heel veel geluk.

bij mij zijn de laatste loodjes ook aangebroken.ik voel me nog prima en bloeddruk schommelt steeds wat heen en weer.afgelopen woensdag een groeiecho gehad en de baby is al goed ingedaald en de vk denkt aan een 8 ponder.nou ik ben benieuwd.nog een paar weekjes wachten.

voor de andere meiden ook heel veel succes nog met de laatste loodjes en wachten.

en wie is de volgende die gaat bevallen.

groetjes miranda

Geplaatst

Hier ook nog steeds rustig. De baby is ingedaald, bloeddruk is goed, dus nu afwachten. Ik ben overigens de 14e officieel uitgerekend en niet de 12e zoals in het overzicht staat. Desniettemin.......spannend en afwachten maar...

Geplaatst

Dames,

Geprobeerd een foto bij te voegen, maar het lukt niet. Kan iemand even aangeven hoe dat werkt?

Vandaag na overleg met de kraamhulp en de VK besloten dat ik nog twee dagen extra kraamhulp krijg omdat ik nog niet zo veel kan. Vooral veel op bed gelegen en weinig gedaan. Mijn pols en bloeddruk zijn nog aan de hoge kant en ijzer laag. Vandaag voor het eerst Frederique in de tummytub gedaan, maar dan moet ik wel halverwege gaan zitten. Het gaat me niet snel genoeg, maar geduld en rust is het enige wat we kunnen doen.

Hoe gaat het met de anderen, is het wachten nog vol te houden?

Groetjes Moontje

Geplaatst

Chantal: Dank je wel. Ik had al gezien dat jullie ook een mooie dochter Frederique hebben gekregen. Grappig, want die naam zie je niet zo heel veel. Gaat alles goed met haar?

Geplaatst

Wat een poppie Moon!

Wel vervelend dat je door (ws.) het bloedverlies je echt nog op krachten moet komen; wel fijn dat je 2 extra dagen Kraamhulp krijgt. Ik vond dat ook onontbeerlijk..

Geplaatst

Lief hoor, fijn dat je extra hulp krijgt om op krachten te komen.

Ik heb vannacht gedroomd dat onze dochter geboren was, maar dat ik de hele bevalling niet heb mee gekregen. Tegen de tijd dat ik weer bij was stonden er allemaal vage mensen om mijn bed heen haar te bewonderen, waardoor iedereen haar eerder had gezien als ik. Ik vond het geen leuke droom!!!

Ik hoop dat ze niet te lang op zich laat wachten, maar de VK denkt dat ik wel over tijd ga.

Verder gaat alles goed, alleen ik blijf veel last houden van mijn onderbuik, veel pijn en zeurderige steken. Waarschijnlijk komt dit omdat ze is ingedaald.

Liefs Chantal

Geplaatst

moontje knappe dochter hoor

hier de hele nacht wakker gelegen van de krampen in de buik, nu is het weer over

mss voorweeen????

moet straks toch voor controle zal eens navragen

dacht vanacht ff nu gaat het gebeuren

Geplaatst
Chantal: Dank je wel. Ik had al gezien dat jullie ook een mooie dochter Frederique hebben gekregen. Grappig, want die naam zie je niet zo heel veel. Gaat alles goed met haar?

Hey Moontje,

Wat een schatje zeg!!!!!!

Vond het ook wel leuk dat er nog een Frederique bij was gekomen dezenaam hoor je inderdaad niet heel vaak maar ik vond dit altijd al een leuke naam maar mijn man lief heeft erg moeten wennen ( vind het een te moeilijke naam voor z'n kleintje)

maar met onze Frederique gaat het erg goed al drinkt ze nog steeds niet erg goed maar wel voldoende over dehele dag ze krijgt namelijk nog 8 á 9x per dag defles omdat ze hem nog steeds niet opdrinkt en mamma is alweer aan het werk dus heb het er wel druk mee hoopdan ook dat ze snel defles helemaal op drink en dan om de 4 uur komt zodatik iets meer rust heb komt van zelf en ben nu vooral aan het genieten.

geniet van deze tijd gaat zo vreselijk snel.

Geplaatst

Net terug van het zkh. Onze boy ligt gelukkig nog met zijn hoofd beneden dus kan voor nu zeggen dat de draaipoging gelukt is. Ook groei was goed.

Vanacht soort menstruatiekrampen gehad, heel even maar net voldoende dat ik er wakker van werd. Waar ik erg veel last van heb zijn mijn liezen en sinds 2 dagen steken van onderen. Zou dat wat betekenen ? Ja zeker dat het aan het indalen is, nou we zien wel maar van mij mag hij komen.

@Moontje, wat een mooie meid !!!

@Surinails, wat vervelend he die pijnen, weet er alles van !! Maar nog even. En wat een nare droom zeg, droom ook van die rare dingen die nergens op slaan of niet aan elkaar te knopen zijn !!!

@Sandra, ooh spannend en vervelend te gelijkt. Je kan niet slapen, zijn het voorween en zet het door, je weet niet echt wat je moet denken. Beste even na te vragen. Hoop dat je vannacht beter zal slapen en wat rustiger is van onderen. Hoe was het bij de gyn ?/

@Simone, was alles goed bij de groeiecho ??

@Sannie, hoe was het bij de kinderarts, controle ?

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

03-12-2010: Moontje verrassing

Eerstvolgende afspraak:

14-12: Sannie, controle ks in zh

16-12: surinails vk

Bevallen:

wie zal de volgende zijn???

Geplaatst

@moontje wat een heerlijk meisje! doe rustig aan en geniet ervan!!

@cigdem27 at fijn dat hij netjes is blijven liggen!! spannend:)

ik ben heel benieuwd wie de volgende is! ik kom elke dag spieken:)

hier gaat het heel goed.. ik heb nog best veel last van de keizersnede.. doe denk ik toch tveel:) we genieten heerlijk van ons meisje en ze doet het op wat krampjes na heel goed:)

39394-6649920.jpg

39394-6649905.jpg

Geplaatst

@Cidgem, wat fijn dat jullie jongen het 'heeft begrepen' dat hij op deze manier eruit moet..hahaha

@Chantal, hmmm, nee dat soort dromen/nachtmerries zit niemand op te wachten. Gaat allemaal goedkomen!

@Sandra, ben benieuwd wat de vk zegt over je krampjes, steekjes enz.. wellicht dat je al ontsluiting hebt/je baarmoeder is verweekt.. duim voor je..

@de nog net geen mama's, wie o wie zal de volgende zijn.. vind het net als jullie super spannend!

@de reeds mama's.. genieten he meiden! Nog steeds 'uber'vermoeid, maar zo trots op en gelukkig met ons 'geitje' (bijnaampje die we haar hebben gegeven, want de geluidjes die ze vaak maakt, lijken op het mekkeren van een geitje...)

Caitlyn is weer goedgekeurd tot maart. Dan mogen we terug; ook voor een echo van haar heupjes i.v.m. de stuitligging..

Ze is nu iets meer dan 3300 gram en 49 cm. Hoofdomtrek was goed en de longetjes, het hartje en de darmpjes werken naar behoren.. Met andere woorden: helemaal volgens de curve!

Ze eet wel teveel voor haar leeftijd en gewicht (vreselijk hongerlapje!) en dit moeten we dus terugschroeven. Ook i.v.m. het regelmatig teruggeven (en dan geen mondje he) en uiteraard de krampjes..

I.o.m. de arts assistente hebben we nu toch maar de Nutrilon Omneo gekocht. Moeten nog wel een halve bus Standaard opmaken, maar we merken dat dit in combi met de Infacol gewoon niets doet.. ja ze groeit door de voeding, maar de Infacol zet geen zoden aan de dijk. Had nog hier een oproepje geplaatst over Sab Simplex, maar heb begrepen dat dit net zo werkt als Infacol, dus ws. weggegooid geld.. Een lepeltje Rooisbos- of Venkelthee wil nog wel eens helpen, maar wil niet teveel geven.. haar darmpjes moeten wel hun werk doen en wennen aan het eten...anders worden ze 'lui'..

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

14-12: Surinails vk

12-01: Sannie, rondleiding KDV

09-03: Sannie, echo heupjes Caitlyn

17-03: Sannie, volgende controle Caitlyn in zh

Bevallen:

Geplaatst

zo weer goed gekeurd voor een dikke week

baby ligt nog steeds goed klem in de bekken, klaar voor de bevalling

maar ik heb nog geen weeen activiteit volgens de gyn.

omdat ik me vanacht en vandaag zo belabberd voel moest ik bloedprikken om te kijken

of ik mss zwangerschapsvergifitging zou hebben maar dit was prima in orde

ben nog steeds niet helemaal lekker gyn zei mss griepje onder de leden

@esther laat je lekker verwennen en niet te veel doen, mooie foto trouwens

@sannie goed om te horen dat je meisje weer goed gekeurd is

@cigdem mooi dat je ventje aan het indalen is, zo is de kans heel klein dat ie nog "dwars" gaat liggen, die steekjes heb ik ook gehad van onderen

@voor wie ik vergeet zet hem op we zijn allemaal met de laatste loodjes bezig

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

13-12: Sandra gyn

14-12: Surinails vk

12-01: Sannie, rondleiding KDV

09-03: Sannie, echo heupjes Caitlyn

17-03: Sannie, volgende controle Caitlyn in zh

Bevallen:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden