Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve sannie

Wat herkenbaar. Ik heb ook nog zoveel pijn van de KS dacht echt dat het aan mij lag. Ben gister ook buiten geweest samen met mannetje even boodschappen gedaan. De kraamzorg was er nog die op gijs kon passen. Ik moet vandaag afscheid nemen van haar snik snik snik zal haar zo erg missen.

Bij mij is de borstvoeding helaas ook mislukt maar wat je zegt ze worden met de fles ook groot en er is zoveel meer rust in huis en gijs is zo tevreden en daar doe je ht dan ook maar voor.

Meiden idd jullie maand is bijna zover ben zo benieuwd wie er gaat volgen. Hou vol nog heel even.

• Reacties 2,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik kom hier even binnenvallen, hahha

Ik was even benieuwd hoe het hier met jullie gaat?

Al aan het aftellen???

Ik heb sommige van jullie leren kennen tijdens de behandeling,

vandaar mijn nieuwsgierigheid!

Ik wens jullie veel succes en alle geluk van de wereld toe!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Eslief, van harte gefeliciteerd, hopelijk gaat alles goed met je. Voorr s&s en Sannie vervelend dat jullie nog zoveel last hebben van jullie bevalling.

Hier gaat het redelijk, ik merkte gisteren dat als ik niks doe dat ik dan ook minder last heb, maar ik ben nog zo druk!!!

DAt is dus even moeilijk te combineren in mijn hoofd. Mijn man heeft gisteren de constructie voor het waterbed gemaakt, toen kreeg ik het wl even moeilijk dat de bevalling dichterbij kkomt. toen wist ik weer dat het wel heel erg zeer kan doen, en daar had ik nog even geen zin in. Ook al wil ik niks liever als haar in mijn armen houden.

Nu ga ik stoppen, de kleine meid moet naar de peuterspeelzaal en ik moet nog krabben.

Liefs Chantal

Geplaatst

wat een rust!! nog ff en dan begint jullie maand!! spannend meiden!

hoe gaat het met jullie??

Via deze weg wil ik echt iedereen bedanken voor alle lieve emailtjes,krabbels,berichten en ontzettend lieve kaartjes!! het is voor mij onmogelijk om iedereen persoonlijke te antwoorden:) Van somige werd ik heel erg emotioneel en ik vind het echt keitof dat iedereen zo ontzettend meegeleefd heeft!Sannie wist van onze naam omdat ik best wel ff schrok dat ze dezelfde naam had als ons!!nog toevaliger werd het toen bleek dat we ook nog eens dezelfde jongensnaam hadden alleen anders geschreven net als de meiden naam:)

Met een bevallingverhaal ga ik jullie niet vermoeien.. somige dingen gingen goed .....en somige dingen gingen fout..Ik kan wel vertellen dat ik deze keer bij de geboorte van onze dochter ben geweest en de ruggenprik met succes gezet is..Verder heb ik heel wat medicijnen moeten krijgen om door dit alles heen te komen maar dat is gelukt en we zijn dolblij met onze Prachtige dochter..Caithlyn werd geboren op 23-11-2010 om 12:07 en woog 3320 gram en was 48 cm lang.

Caithlyn is een prachtig zoet en lief meisje wat echt nooit huilt.. zelfs niet vanuit het badje.. Na de geboorte bleken er wat problemen met haar bloedsuiker te zijn vanwege de zwangerschapsdiabetes die ik heb gehad..Borstvoeding lukte niet goed..Aan het eind van de dag had ik de keuze..Of doorgaan met een grote kans dat ze opgenomen zou worden op de kinderafdeling vanwege de lage suiker.. of flesvoeding waarbij haar suiker stabiel zou worden en ze bij mij zou blijven..de keuze was snel gemaakt natuurlijk...Op dit moment ziet ze iets geel maar doet het verder heel goed

Verder genieten wij met volle tuigen van ons prachtige meisje..Bijna dagelijks rollen de tranen over mijn wangen als ik alleen al naar haar kijk...Daar is ze dan eindelijk.. ons geweldig mooie wondertje..Alles wat we al 4 jaar wenste en uiteindelijk hebben gekregen..

Rochelle is dol op haar zusje en is zo lief met haar.. De eerste keer dat ze haar oogjes echt open deed was ze hellemaal in de wolken.. zie dan hoe schatig ze is mam...en natuurlijk moeten alle foto's mee naar school.. zo trots dat ze is.. En dat zijn wij ook op haar!!

2 prachtige meiden.. voor nu wensen wij niet meer

39394-6628768.jpg

39394-6628770.jpg

39394-6628777.jpg

39394-6628784.jpg

Geplaatst

@Eslief Wat een mooi wondertje hebben jullie.

Geniet er maar lekker van.

Het belangrijkste is dat nu alles goed met jullie gaat.

Vrijdag ben ik bij de gyn geweest om te kijken of ze onze prinses konden draaien i.v.m stuit ligging.

De gyn heeft haar kunnen draaien en nu maar hopen dat ze ook zo blijft liggen.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Geplaatst

@Eslief, Wat een heerlijk prinsesje en met zo'n trotse zus. Lekker genieten, maar dat kan ook niet anders. Gelukkig is het ergste al achter de rug. Doe rustig aan.

@Simone09, Gelukkig is het gelukt, het draaien en hopelijk blijft ze ook zo liggen. Morgen heb ik een gesprek in het zkh, want onze ligt ook nog in stuit !!!!

Was het pijnlijk, hoe heb jij het ervaren ??

Sinds 2 dagen heb ik last van soort stroom gevoel in mijn onderrug. Ook zit die kleine vaak in mijn lies, wat ontzettend pijn doet. Is nog druk bezig in mijn buik.

Vind het best wel spannend morgen in het zkh. Maar voor nu lekker genieten van de avond, nog even met zijn 2en !!!

Geplaatst

@Cigdem Mijn ervaring van het draaien van het kindje is reuze mee gevallen.

Ik had heel veel ruimte in mijn buik kwa vruchtwater dus het was makkelijk om haar te draaien.

Ze pakken het kindje bij de stuit en bij het hoofdje en dan kneden ze langzaam met vier vingers en maken een soort halve maan.

Ze zeggen hoe meer plek je in je buik over hebt hoe minder gevoelig het is.

Nou wens je heel veel sucses vandaag.

Geplaatst

Eslief wat een mooi meisje, het is je gegund en geniet er lekker van.

@simone, wat fijn dat het draaien gelukt is!

@cigdem, succes met je draaipoging.

Hier is alles rustig, wat kwaaltjes, maar verder gaat alles goed.

Gisteren een fotosessie gehad bij de v&d met zijn drietjes en dat was erg leuk.

Vandaag ga ik strijken, de maxicosi wassen en mijn ziekenhuistas klaar maken voor het geval dat.

Ik mag namelijk vanaf woensdag thuis bevallen, maar het zal wel een kerstkindje worden.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met de kersverse moedertjes lekker aan het genieten!!! Het zijn ook echt zulke mooie poppetjes allemaal.

@simone fijn dat het draaien gelukt is!

Hoe gaat het met de dames voor wie het bijna staat te gebeuren?

Ik merk dat ik wat ongeduldig wordt, vandaag bij de vk alles was goed alleen hb was wat laag

Begin ook wat kwaaltjes erbij te krijgen dikke pijnlijke vingers voornamelijk snachts en rare steken in me liezen en had net iedere keer rare steken van onderen wat kan ik nu verwachten hoe merk je wat een wee is?

Verder gaat alles goed gelukkig!

Groetjes

Patries

Geplaatst

Nou gister op controle geweest bij de vk.

Alles was goed ons meisje lag nog keurig netjes met het hoofdje naar beneden.

Vanaf maandag moet ik bolletjes gaan slikken.

Dat is om je baarmoeder wat soepeler te maken.

En die zijn er ook voor dat je niet helemaal tot het einde van je zwangerschap moet lopen.

@Patries en Chantal nou dat met die vingers heb ik ook.

"snachts slaapt mijn hand stevig en overdag hoef ik maar iets te doen dan slaapt het weer en hij tintelt een hele dag door.

Heb het gister aan de vk na gevraagd en zei zij dat er een zenuw "snachts klem zit en daardoor slaapt je hand.

Het advies wat ze mij heeft gegeven is om een skeelerhandschoen aan te doen "snachts zodat die zenuw niet klem komt te zitten.

Uitgerekend:

30-11-2010: Dafke

02-12-2010: Bianca77

03-12-2010: Annema

03-12-2010: Moontje verrassing

05-12-2010: Lonneke

09-12-2010: Nath82 (Nathalie) verrassing

11-12-2010: Sandra

12-12-2010: Leepat (Patricia)

12-12-2010: Lisette verrassing

22-12-2010: Surinails (Chantal)

27-12-2010: Simone09

28-12-2010: Cigdem27

28-12-2010: Miranda78 verrassing

Eerstvolgende afspraak:

24-11: Moontje, vk

26-11: Simone, draaipoging gyn

30-11: Chantal, vk

29-11: Simone, afspraak vk

29-11: Cigdem27, gesprek + echo zkh

29-11: Sandra, gyn.

30-11: Moontje, vk

30-11: Sannie, gehoortest Caitlyn bij CB

03-12: Simone, Groeiecho zh

06-12: Sannie, controle kinderarts zh

07-12: Sannie, 1e afspraak CB

09-12: Simone, afspraak vk

14-12: Sannie, controle ks in zh

Bevallen:

10-11: Sannie66, dochter Caitlyn

16-11: S&S, zoon Gijs

23-11: Eslief, dochter Caithlyn

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

30-11: Chantal vk

30-11: Moontje, vk

30-11: Sannie, gehoortest Caitlyn bij CB

Bevallen:

gisteren ook weer controle gehad, alles lijkt goed

bloeduitslagen waren beter dan ooit te voren, gek he de laatste loodjes zijn hier het lichtst

heb nog wel in de rug en ben sneller vermoeid maar op zich durf ik niet meer te klagen

kan nog steeds normaal bukken ed

heb geen last van vocht of van de handen

wel af en toe zenuw in de knel in de lies, beeb drukt dan in de onderbuik op een zenuw waardoor ik een hevige pijnscheut in de lies en bovenbeen voel

nu ook meer krampjes ed in de buik en het gevoel dat ik wat druppel van onderen

de gyn zei dat dit geen vruchtwater kon zijn want dan zou mijn onderbroek echt nat zijn

nu is die af en toe wat klam

sorry voor de details

de gyn dacht dat dit misschien het loslaten/oplossen van de slijmprop kon zijn, maar dit betekend niet dat ik snel zal bevallen

alles lijkt wel gunstig maar kan ook nog wel 3 weken duren

mag van mij morgen al wel vind 1 december ook wel leuk klinken

@simone die bolletjes die ken ik niet, krijg je die alleen voorgeschreven als je een wat slechte ervaring hebt met het rijpen van de baarmoedermond of zo?

@leepat ik ben ook best wel ongeduldig aan het worden hoor

@cigdem hoop dat het goed gegaan is in het zh en dat de beeb nu goed ligt

@surinal heb je nog zoveel energie om te strijken? ik word al moe van de gedachte of is het dat ik een hekel aan strijken heb? nog een dikke 3 weken en het is kerst

ik schrijf nu elke dag op hoe het weer was en maak een foto als er sneeuw ligt of ijs op het water

denk vind het wel leuk voor later om tegen de beeb te zeggen toen jij geboren werd hadden we dit weer

mijn moeder gaat de krant bewaren van de geboorte dag, heeft ze bij mij ook gedaan

vond ik wel byzonder

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

06-12: Cigdem, echo zkh (ligging check)

Bevallen:

Dag mamas in spe,

Nou kom net uit het zkh, het draaien is gelukt en nu maar hopen dat onze eigenwijze uk zo blijft liggen en gaat indalen. Het draaien ervaarde ik als pijnlijk en vooral vervelend. Heb een strakke buik, waardoor het toch meer gevoeliger is.

Wat wij in al die maanden niet durfden te doen met onze buiken (voorzichtigheid) doen hun juist, net een kneedbal zeg, zooo !! maar goed het gaat erom dat het gelukt is.

Heb nu wel een gevoelige buik eraan overgehouden, maar dat nemen we er maar bij, alles voor de kleine.

@Sandra, last van mijn liezen heb ik ook, bij mij doet het toch pijn en dan die stroom scheuten erin en trekkend naar je onderrug. Maar denk maar zo, zo kan ik merken dat het niet lang meer gaat duren. Zoals je al zei " 1 dec is ook een mooie datum".

@Simone, gelukkig ligt ze nog goed, dat scheelt weer, hopen dat onze kleintjes zo blijven liggen.

@Moontje, hoe was het bij de vk ?

@Sannie, hoe ging en verliep de gehoortest van Caitlyn ?

Geplaatst

@Cigdem gelukkig dat ze de kleine heb kunnen draaien.

Ja en ieder ervaart het draaien van het kindje anders.

Net wat jij zegt jij hebt een strakke buik en die van mij was nog wat soepel.

Duimen dat de kleintjes blijven liggen

@Sandra, ik heb nu al zoveel klachten gehad in deze zwangerschap dat de vk mij niet tot en met 40 wkn ziet lopen.

Dus hebben ze besloten om mij eerst die bolletjes te geven en misschien met 38 wkn in te leiden dus vandaar die bolletjes

Geplaatst

Hi dames,

@cigdem, fijn dat het draaien gelukt is, nu genieten met een lekkere warme kruik op de bank?

@Sandra, ik doe nog de meest gekke dingen, ik heb net de zolder helemaal leeg gepakt en opgeruimd. Ik zocht nog de spuugdoekjes en de badstandaard moest ik ook nog pakken. Ik kreeg wel onwijs op mijn sodemieter van mijn moeder. Die was beneden met mijn dochter en kwam even de telefoon brengen.

Ze was niet blij met wat ze zag en vond dat ik beter op mezelf moest passen.

Maar bij de VK was vanochtend alles goed. Ze schat de baby op 7 pond, bloeddruk was 105 over 60 en de baby was ingedaald. Ze zei dat ik 40+3 ging bevallen, dat zou dus precies eerste kerstdag zijn. Doe me dan maar een paar dagen later of eerder.

volgende afspraken zijn: 10 december om 14:45 en 16 december om 15:45.

Kan iemand die voor mij in het lijstje zetten?

Ik moet de kleine ophalen van Humpie Dumpie, doeidoei

Geplaatst

Ladies.. het is aftellen nu voor iedereen! De meiden van November zijn idd bevallen en december begint morgen!

Fijn dat bij een aantal meiden het draaien is gelukt; nu 'duimen' draaien dat de beebs zo blijven liggen...:happy:

De gehoortest is idd geweest en ondanks dat ik het wel wist, was het ook wel weer een opluchting om de bevestiging te krijgen dat alles in orde is met de oortjes van ons meiske.. verder gaat het met mij iedere dag ietsje beter; voel de 'wond' nog wel trekken en steken, met name als ik wat te veel heb gelopen en de vermoeidheid blijft (een nacht doorslapen of niet :happy4:).. dus dames die nog 'moeten'; maak je borst maar nat! Als je al dacht dat je nu moe was.. :happydance:..

Lfs,

mamaSan (bijnaam door Taurus gegeven :happy2:)

Geplaatst
Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

06-12: Sandra gyn.

10-12: Surinails vk

16-12: surinails vk

Bevallen:

Geplaatst

Dames snel een berichtje van mij. Afgelopen maandag ben ik om 00.05 uur bevallen van een hele lieve dochter Frederique Henriette. Ze woog 4020 gram. Het was een lange bevalling (24 uur) en 1250 cc bloedverlies. Maar daar hebben we een prachtige dochter voor terug. Ben sinds gisteren terug uit het ziekenhuis. Nu lekker aan het genieten en aansterken. Ben nog erg slap door het bloedverlies. Bv gaat erg goed.

Zal binnenkort proberen een fotootje te plaatsen.

Voor alle andere dames succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

lieve moontje,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertje Frederique wat een mooie naam!!!

lekker genieten van jullie mooie meisje

liefs

Patricia

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010:
Dafke

11-12-2010:
Sandra

12-12-2010:
Leepat (Patricia)

22-12-2010:
Surinails (Chantal)

27-12-2010:
Simone09

28-12-2010:
Cigdem27

Eerstvolgende afspraak:

09-12: Leepat, afspraak vk

Bevallen:

10-11: Sannie66,
dochter
Caitlyn

16-11: S&S,
zoon
Gijs

23-11: Eslief,
dochter
Caithlyn

29-11: Moontje
dochter Frederique Henriette

Geplaatst

Hey Moontje,

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, met een prachtige naam.

Ik wens je een voorspoedig herstel, zoveel bloed verliezen is niet niks.

Snoeske

Geplaatst

Uitgerekend:

30-11-2010:
Dafke

11-12-2010:
Sandra

12-12-2010:
Leepat (Patricia)

22-12-2010:
Surinails (Chantal)

27-12-2010:
Simone09

28-12-2010:
Cigdem27

Eerstvolgende afspraak:

09-12: Leepat, afspraak vk

Bevallen:

10-11: Sannie66,
dochter
Caitlyn

16-11: S&S,
zoon
Gijs

23-11: Eslief,
dochter
Caithlyn

29-11: Moontje
dochter Frederique Henriette

29-11: Dafke zoon Jesse

wie zal de volgende zijn???

succes alle aanstaande mama

gr

Patries

2

Geplaatst

@Moontje, zoo dat was dus een bevalling !! Maar zoals je al zei" je krijgt er iets prachtigs bij, dochter Frederique. Mooie naam.

Gefeliciteerd en nu lekker aansterken en vooral genieten van jullie prinsesje.

Hier ligt onze jongen nog steeds met zijn hoofdje naar beneden. Voel nu veel meer pijnlijke stomingen in mijn liezen. En druk is hij nog steeds.

Hoe gaat het met de mama's in spe ??

Spannend hoor, kan nu elk moment gebeuren voor ieder van ons !!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden