Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden al weer iedereen heel veel sterkte met de teleurstellingen.

ik weet dat je over een tijdje er weer heel anders tegenaan kijkt en dan weer vol goede moed wilt beginnen.

mariette: van harte; en zijn het er 1 of 2? we zullen het binnenkort lezen

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden,

ik ben ilonka en heb 12 mei een tp gehad en mag 26 mei testen.

vind het allemaal maar spannend.

groetjes van ilonka

Geplaatst

Voor alle nieuwe zwangeren HOERA!!!!!

Hier is officieel bevestigd dat ook deze keer mislukt is. van de 3 pogingen hebben we 7 tp's gehad. De eerste keer is er een innesteling geweest en de overige 6x niks noppes nada. Helaas pindakaas waren er vorig jaar bij de onderzoeken ook geen mogelijke oorzaken bij mij te vinden waarom het niet innesteld. We houden het er dan maar op dat het natuurlijke sellectie is geweest.

Nu zijn al onze vergoede pogingen op en hebben 12 juli een evaluatie gesprek. Dan beslissen we definitief of we in september onze 4e en laatste poging gaan doen. Maar dat zal er dik inzitten aangezien er de vorige keer al is gezegt dat het steeds domme pech is geweest.

Voor de overige rode dames, succes en sterkte. Op naar een volgende behandeling!!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik hoop komende weken ook op het wachtbankje plaats te mogen nemen.

Ik heb vandaag de punctie gehad met een resultaat van 12 eicellen.

Als alles positief verloopt, is maandag de terugplaatsing.

Houden jullie een plaatsje voor mij vrij?

Liefs Linda

Geplaatst

Gelukkig lijkt het beter weer. Kijken of ik vandaag wat in de tuin kan doen. En morgen gaan we een mogelijke trouwlocatie kijken, dat leidt dan wel weer af.

Hai Henne,

even off-topic maar eind vorig jaar (geloof ik) hoorde ik jou weleens over trouwen praten, maar nu gaat het dus echt door is er intussen een datum???

Van harte en veel plezier met het voorbereidende werk!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Vandaag is voor ons de poging geeindigd met de start van licht bloedverlies. Wij zijn verdrietig.

Wij hadden deze keer meer hoop, omdat wij een 9-cellige embryo hadden teruggekregen. Vorige week vrijdagavond en zaterdagochtend had ik een wat weeiig gevoel, alsof ik misselijk was (start van een innesteling?). Vanaf zondagmiddag werden mijn borsten steviger en mijn tepels groter. Sinds afgelopen woensdag merkte ik ook dat ik steeds iets moest eten. De afgelopen twee avonden werd mijn avondeten me aan het eind wat teveel. Het leken tekens.

Helaas bleek vanochtend dat hij niet zo mag zijn. Het lijkt ook ineens als alsof de stevigheid in mijn borsten iets is afgenomen.

Wij hebben deze poging ondersteund met pregnyl-injecties (dag punctie, twee dagen daarna en 4 dagen daarna 5000 eenheden). Wij hoopten zondag te halen zonder bloedverlies. Onze vorige poging is ook exact op dezelfde dag gestrand. Toch voelt het nu zwaarder aan.

Wij gaan ons de komende tijd buigen of wij nog een nieuwe PGD-poging willen doen of dat wij andere wegen inslaan.

Voor alle dames die niet zwanger zijn, veel sterkte met het dragen van dit verlies. Voor alle dames die nog in afwachting zijn, veel sterkte met afwachten (niet mijn grootste eigenschap) en op een goede uitslag.

Lieve groet,

Huanne

Geplaatst

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona - TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Marrie - TP ?? april - xx emmies - Test 1 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya- TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78 - TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

Sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki - TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke -TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska - TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 - TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska - TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja - TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Wendy (Schapenwolkje) - TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Balu01 (Nathalie) - TP 30 april - 1 cryo - Test 13 mei / bloedtest 14 mei

Wombat - TP 30 april - 1x 8-cellig emmie - Test 14 mei

Doortje - IUI 29 april - Test 14 mei

Witje- TP 2 mei - 1 emmie - Bloedtestest 14 mei

Elvira (Evirazonnetje) - TP 1 mei 8-cellig - Test 14 mei

Liselot -TP 2 mei - 1 emmy - test 14 mei

Nicole (Nico74) - tp 30 april - 2 emmies - test 14 mei

Judith (Zjoediezzz) - TP 6 mei - 2 cryo's (compactie & cavitatie) - test 15 mei

Henne tp 6 mei - 2 emmies (compactie) - test 17 mei

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Nickie - TP 4 mei - 1 emmie - test 18 mei

Huanne tp 5 mei - 1 embryo (9 cellen) - test 19 mei

Debbie - TP 5 mei - 2 emmies - test 19 mei

Mariëtte- Tp 5 mei-2 emmy's (Topper & een 9 cellig)- test 19 mei

Ami-TP 7 mei-1 cryo-test 21 mei

Kriskras - IUI (2) 8 mei - Test 22 mei

IVFSH - TP 2 mei- 2 cryo's - test 23 mei

Wannabemom - 9 mei IUI - test 23 mei

Elke(Danja) - Waarschijnlijk Test 24 mei

Annemarie - TP 10 mei- 2 top cryo's- test 24 mei

Ilse - TP 10 mei - 1 cryo - test 25 mei

Liesjuh (Lisette) - TP 14 mei - test 27 mei??

Ik heb mezelf maar rood gemaakt.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Owww Huanne

wat erg dat het niet gelukt is zeg!!!

Ik wens jullie heel veel sterkte toe, iedere poging is uiteraard toch al extra spannend vanwege de chromosoomafwijking.

sterkte!

groeten

Babeth

Geplaatst

Huanne heel veel sterkte. Neem de tijd om bij te komen en rustig na te denken. Dikke knuffel.

@Babeth, ja als we alles nog rond krijgen willen we eind deze zomer trouwen. We twijfelden omdat financieel alles nogal onzeker is omdat mijn vriend voor zichzelf is begonnen. Maar we houden het gewoon simpel en klein. Trouwen zelf is belangrijker dan een groot feest. De definitieve datum hopen we volgende week te prikken.

Geplaatst

Hoi Dames

@Huanne Witje,Nico,doortje erg veel sterkte!!En balen zeg dat het niet gelukt is erg veel sterkte dames

@Lindada super oogst kom nu maar ff bij van de punctie en op naar een goede tp!

@Wombat gefeliciteerd!!

@Babeth & Henne

Zo te lezen gaan jullie binnenkort trouwen super meiden is iets mooi's om naar uit te kijken hopelijk krijgen jullie ook mooi weer erbij en niet dit koude regenweer spannend leuk meiden

Lfs Elvira

Geplaatst

Nou, het is hier mooi shit!!! ben vandaag al begonnen met vloeien....dat was de vorige keer ook zo op dag 7......Nu ben ik door al mijn cryo's heen van mijn lieve dochter die overleden is. Ik had zo gehoopt dat ik uit haar poging nog een kindje zou kunnen krijgen...

Ik weet even niet waar ik het zoeken moet....na het verlies van je kind voelt dit ook iedere keer weer als een stukje wat ik kwijt raak...Het doet zo'n pijn..

sorry voor mijn woorden maar wat een ongelooflijke K*TZOOI is dit toch...

Waar moet ik nu de kracht vandaan halen om door te gaan???? ik weet het even niet...

Geplaatst

@Babeth & Henne

Zo te lezen gaan jullie binnenkort trouwen super meiden is iets mooi's om naar uit te kijken hopelijk krijgen jullie ook mooi weer erbij en niet dit koude regenweer spannend leuk meiden

Lfs Elvira

Hoi Elvira

nee hoor, ik ga niet trouwen, binnenkort (25-5) , vieren wij onze 3-jarig huwelijk....

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo dames

Henne wat een leuk nieuws, je hebt groot gelijk om het niet te groot of uitgebreid te doen, het gaat inderdaad om het trouwen en dat jullie het op jullie wijze doen!

Wat goed dat je aanstaande (klinkt leuk he) voor zichzelf begonnen is!

nogmaals, succes met de voorbereidingen, ik moet zeggen dat ik daar destijds ook enorm van genoten heb

Ami, wat een klote situatie, ik stuur je een pb-tje

groetjes

Babeth

Geplaatst

he dames,

wie kan mij ook even rood maken? Heb het vanmiddag geprobeerd, maar er ging iets mis...

thanx.

Nico

Geplaatst

Cin- tp 4 mei- test 19 mei

Liesjuh (Lisette) - TP 14 mei - test 27 mei

Nico en Ami, ik heb jullie rood gemaakt! Beide heel veel sterkte!

Geplaatst

Cin- tp 4 mei- test 18 mei

Liesjuh (Lisette) - TP 14 mei - test 27 mei

Nico en Ami, kl%te zeg voor jullie, veel sterkte!!

Geplaatst

Hee meiden,

ten eerste: de zwangeren: gefeliciteerd!!!! Lekker van gaan genieten!

Maar helaas ook veel te veel rood hier de laatste dagen: Nico, Huanne, Ami: balen balen balen. Het is gewoon oneerlijk. Wens jullie sterkte!

Ik vrees dat onze poging ook is mislukt, ik zit nu op WD 13 na cryo TP. Gisteravond een test gedaan, die was negatief, vanochtend even getest met een ovulatietest en die gaf een nauwelijks waarneembare streep aan. Morgen nog maar een keer testen, maar ik weet het antwoord denk ik al..... Laat die menstruatie dan ook maar komen, want die had ik afgelopen donderdag al moeten hebben (ben normaal altijd twee weken na ovulatie ongesteld), maar de bolletjes zullen het wel uitstellen denk ik.

Baal er enorm van: nu kan ik precies all vrije dagen die ik heb op gaan nemen om in de zomer weer drie weken naar NL te gaan voor weer een behandeling. Werkelijk elke vrije dag die ik had opgebouwd is dan opgegaan aan deze shit behandelingen.... Als die ook niet lukt zal ik moeten gaan vertellen op mijn werk, maar ja, daar zullen ze denk ik bepaald niet meegaand zijn, ze zijn niet echt dol op zwangere medewerkers.....

Grrrr, baal nu gewoon even heel hard.....

Meiden, groetjes!

IVFSH

Geplaatst

he ivfsh wat rot voor je.

kun je in china geen ivf behandelingen ondergaan?

of wat is de reden dat je telkens naar maastricht komt?

heel veel sterkte

Geplaatst

Hi Hellen,

Nou, ik vertrouw de gezondheidszorg hier gewoon niet helemaal en het is ook gewoon echt heel lastig qua comunicatie. Communicatie niet alleen de taalbarriere (mijn chinees is redelijk, maar dan zou ik een vertaler meenemen), maar het gaat vooral om wat er wordt verteld. Hier in China vertellen artsen je eigenlijk bijna niets, zij bepalen behandeling (uiteraard) maar tijd voor enige uitleg of toelichting is er niet. Verder kun je geen afspraken maken, dus je sluit op een bepaald tijdstip aan in de rij en dan moet je afwachten. Spuiten mag je niet zelf doen: dus elke dag daarheen voor even een spuitje door de verpleegster... Tja en zo nog meer....

Maar wat ik het allerbelangrijkste vind: er zijn hier in China zoveel schandalen: kwaliteit van producten die zwaar onder de maat is. je weet soms echt niet wat je kunt vertrouwen. Daarom vinden we het wel heel tricky om hier de behandeling te doen.

Ik klink nu wel erg negatief over china, dat ben ik normaal nooit (nou ja.... bijna nooit :-)). Maar als het om onze ICSI behandelingen gaat, ben ik er niet zo gerust op.

Vandaar dat ik me in bochten wring om n AZM behandelingen te doen. Verder is AZM gewoon praktische keuze: dat ligt vlakbij mijn ouders. Daarnaast ben ik trouwens ook echt super te spreken over het AZM. Fijn team, professionele artsen, goed geregeld, denken altijd met ons mee.

Zooooo, lang verhaal geworden, sorry.

Ik zie dat jullie wachten op uitslagen in Dusseldorf: gaat het nog lang duren?

Groetjes!

Geplaatst

he dames,

ik trek me voorlopig even terug....we kunnen toch pas weer in week 31 starten met de puregon en dat zijn nu op dit moment nog 11-12 weken...

ik ga me nu nog even storten op de laatste loodjes van mijn studie en hoop dat ik er dan ook helemaal mee klaar ben.

ik meld me tzt wel weer.

Huane, shit dat het niet gelukt is.

IVFSH, misschien is het toch nog goed...je weet maar nooit...zal voor je duimen dat het toch gelukt is.

alle rode dames onder ons: sterkte en veel succes met evt. volgende behandelingen.

Witje...hoop dat jullie toch nog een poging mogen/kunnen doen!

Minoes: succes morgen met de tp en hoop op een goeie uitslag (groen dus).

alle groenen onder ons: proficiat en nu lekker gaan genieten. Succes met de eerste echo!!!

voor alle wachtenden onder ons: succes en sterkte!

ik zal denk ik wel nog regelmatig checken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne....voor jou ook nog even speciaal een succesknuffel. Hoop dat je wens in vervulling gaat en dat je ondanks de negatieve vroegtesten toch een positieve test zult hebben!

liefs,

nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden