Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We zijn hier idd toe aan iets GROENS om the spirrit weer terug te krijgen hier in dit topic. De verdrietige verhalen zijn overweldigend hier momenteel helaas...........

Kom op wachtende meiden, we zijn sterk, gemotiveerd en heel erg emotioneel, boos, opstandig en juist daardoor zo geweldig!!!!!!!!!!!

:aaaflowersmiley::positive energie: Liefs

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden

Hier slaat de onzekerheid nu inmiddels ook behoorlijk toe

Sinds gisteravond behoorlijke stekende pijn wat ik altijd heb als ik ongi moet worden ivm de endiomitrose,dus de hoop is me wel een beetje in de schoenen gezakt.nog geen bloedverlies maar toch argg

Nog 2 daagjes en dan word onze onzekerheid in ieder geval weggenomen wat de uitslag ook mag zijn

Meiden erg veel sterkte en succes met het wachten

een dikke knuff voor iedereen

Lfs Elvira

Geplaatst

Hey Henne,

Ik werd dus vanochtend ook wakker met gigantische ongikrampen, maar merk nog niks van bruine afscheiding of bloedverlies. Moest net de bollen inbrengen en dan voel ik automatisch aan mijn baarmoedermond en die voelt nog steeds gesloten tenminste dat denk ik of hoop ik. Bah nog 2 dagen wachtend. Werd trouwens vannacht wel ff wakker omdat mijn borsten zo ontzettend zeer deden leek wel of ze in brand stonden ze voelen nu nog heel gevoelig aan. Hoe onzeker kan een mens gemaakt worden??

@ de andere meiden die met mij nog wachten voor jullie ook heel veel succes!!!!!!

Liefs,

nathalie

Geplaatst

Kom op dames! Moed houden hoor. Je hoort zo vaak dat zwangeschapssymptomen in het begin heel erg lijken op het gevoel dat je ongesteld moet worden. Er gebeurt hartstikke veel in je baarmoeder. Probeer posistief te blijven en het zoveel mogelijk van je af te zetten. Goede afleiding helpt echt. Ik moet nu zelf ook nog twee dagen en ik vind het ook zelf hartstikke lastig, maar we MOETEN gewoon volhouden. We hebben weinig keuze. Dus kom op allemaal, we komen er wel!

Geplaatst

Hee meiden,

Wat is het hier spannend!

@ Witje: wat verdrietig. Het is idd waar dat het leven doorgaat, maar het blijft toch elke keer weer een behoorlijke knauw!

@ alle andere dames: hou moed! Ik duim voor groen, hier branden de kaarsjes voor jullie!

Geplaatst

Vandaag is eigenlijk mijn gemiddelde NOD, CD 30. Volgens het ziekenhuis mag ik zaterdag pas testen, maar das dan wel CD 33. Ik durfde vanmorgen niet te testen, ik ben zo bang dat t negatief is! Voel nog steeds eigenlijk niets, hoofdpijn = over.

Het broekloeren is begonnen en de onzekerheid is toegeslagen... Het lijkt wel of het een virusje is, volgens mij hebben alle wachtenden er last van?

Geplaatst

heeij...

volgens mij is het idd een virusje dat alleen maar toeslaat in het wachtbankje....

effe een andere vraag, mss wel een hele domme vraag..maar vanaf wanneer rekenen ze bij ivf hoelang je zwanger bent? is dat vanaf de startecho/uitgangsecho? of vanaf de start van de puregon?

grtz,

Nicole

Geplaatst

Domme vragen bestaan niet zeg ik altijd maar!

Bij een natuurlijke bevruchting weet je nooit exact wanneer je eisprong is geweest, dus dan rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie + 40 weken.

Bij een IVF of ICSI weet je dat wel en kun je de datum van je punctie + 38 weken doen als ik het goed heb.

Nu weet ik het nooit zo goed, want ik heb altijd een hele late eisprong, dus vanaf wanneer zou ik nu moeten rekenen? ik had hem nu ook pas op CD 19.

Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoordt?

Geplaatst
heeij...

volgens mij is het idd een virusje dat alleen maar toeslaat in het wachtbankje....

effe een andere vraag, mss wel een hele domme vraag..maar vanaf wanneer rekenen ze bij ivf hoelang je zwanger bent? is dat vanaf de startecho/uitgangsecho? of vanaf de start van de puregon?

grtz,

Nicole

Hey Nicole

Ik kwam op een site terecht heet http://www.babybytes.nl en daar kun je het ongeveer berekeken het is op het moment dat je de punctie hebt want vanaf dat moment vind de bevruchting plaats want ik heb op 27 april de punctie gehad en daar moet je 14 dgn vanaf halen by een cyclus van 28dgn dus via hun site zie je dan ook de conceptiedatum en dat is precies op het moment dat je de punctie hebt gehad ik had vanmorgen gekeken en zit nu presies op 4 weken en 1dg

dus spannend

Liefs Elvira

Geplaatst

Nico, het is idd rekenen vanaf de dag ..... precies 2 weken voor je punctie.

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken en ben nu net weer thuis, de uitslag krijg ik pas tussen 16-18 uur.

Maar ja, eigenlijk weten we de uitslag al, maar ik wacht nog even met mezelf rood te maken. We hebben vanmorgen wéér negatief getest... dus we gaan nu van het negatieve uit.

Vanmiddag hoor ik ook of we nog cryo's hebben!

Liefs

Geplaatst

ow dames

ik begrijp jullie onzekerheid! en geheid dat ik er straks ook weer mee kom te zitten (er vanuit gaande dat er een tp komt)

Ongeveer een week na de tp begon ik een rommelend gevoel te krijgen onderin mijn buik, op dag 10 na de tp kreeg ik ´s avonds een korte hevige buikkramp waardoor ik overtuigd was dat het mislukt was, en dat ik de ochtends erna zou vloeien, die dag vloeide ik niet maar merkte dat mjn borsten minder gevoelig waren....op wachtdag 12 hield ik het niet meer en heb uiteindelijk rond 17.30 uur getest, in de eerste weken namen mijn gevolige borsten af, alleen voelde ik een apart gevoel onderin mijn buik. Het is dat ik wist dat ik zwanger was anders had ik gedacht dat ik ging menstrueren.

Mijn borsten werden pas weer gevoeliger toen ik een week of 7 was.

Lieve dames, houd moed!!!

@Sonja, meis, wat balen dat je zo laat de ujitslag pas krijgt, kan me voorstellen dat je nu definitief de uitslag wil hebben!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hey babeth

Idd dat geeft ons toch wel iets hoop!!

Wat kan een vrouwenlichaam toch apart in elkaar zitten,al die onzekerheden

Hoe staan trouwens jullie partners tegenover deze ww

Mijn mannetje is aan het werk,maar belt iedere dag om te vragen of ik geen bloedverlies ect heb haha echt schattig die zit ook wel in de stress

Lfs Elvira

Geplaatst

Mijn man is ook compleet van de wereld nu. Helaas is het niet anders. Gelukkig hebben we geweldige steun bij elkaar. We staan er samen in en slaan ons er samen doorheen.

Ook mijn geweldige vrienden niet te vergeten. Mijn beste vriendin had het er gisteren moeilijker mee dan wij. Zo machteloos ze zich voelde. En mijn collega's zijn ook helemaal top.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sonja, pffff...wat spannend en wat laten ze jou lang wachten!! hou vol !!

Het gekke is dat ik helemaal niet meer weet hoe het was in de wachtweken toen ik de eerste keer zwanger was. Voelde ik ook van alles? had ik toen ook zo'n pijn in mijn rug????......ik weet het gewoon niet meer...er is daarna ook zoveel gebeurd waardoor ik denk ik een boel geskipt heb!!....Vanaf de 1e cryo poging hou ik nu een mini agenda bij....(niet dat ik daar wat geruster door wordt..)

Het wel bekende afveeg ritueel na het plassen is in ieder geval vandaag begonnen.....ik voel me zo achterlijk iedere keer weer bij het toilet, bloed, geen bloed, afscheiding.......

Nou ja we wachten nog maar even geduldig af...

liefs Ami

Geplaatst

Lieve allemaal.

Ik volg alles op de voet. Iedereen is zo sterk.

Ik hoopte eigenlijk morgen aan te sluiten bij dit wachtbankje.

Net bericht uit ziekenhuis. Alle embryoos(4) hebben het niet overleefd. Ik dacht 4 is veel dan tenminste 1 oke.

Ik voel me vreselijk en op het moment weet ik niet waar ik mijn kracht vandaan moet halen.

Sorry ik moest het even kwijt.

Voor de andere veel sterkte of succes met wachten

Marlijn

Geplaatst

Marlijne,

Wat ontzettend balen meid!!!! Logisch dat je er ff helemaal doorzit, bah.... waarom werkt het gewoon niet even mee?

Gooi alles er maar uit.... sterkte!!!

Geplaatst

Ow marlijnne wat een ongelooflijke domper... je leeft zo toe naar dat moment!

Ik had zelf 8 cryo's en er moesten er 7 ontdooit worden voordat er 2 goede waren! Dus ook 5 die het niet overleefden. Ik heb me van tevoren nooit gerealiseerd dat zoveel het niet overleven...

Sterkte met dit een plekje proberen te geven en moed verzamelen om verder te gaan.

Geplaatst

hoi meiden ik had ook gisteren de punctie en had graag deze week bij jullie op het bankje gezeten.....maar helaas hebben ze maar 1 eicel gevonden.....

Vanmorgen belden ze dat er nog geen bevruchting was en willen het de kans geven tot 16 uur vanmiddag dan bellen ze opnieuw.......en jeetje wat duurt de tijd lang....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil me graag toevoegen aan het wachtbankje! Het is onze 1e IVF poging, we hebben maandag de punctie gehad, 12 eitjes gevonden waarvan 7 bevrucht. Vrijdag 14 mei hebben we de TP, zou iemand mij willen toevoegen op het wachtbankje?

Ik weet nog niet wanneer ik de test mag doen, dat zal ik vrijdag wel horen.

Voor degenen die zwanger zijn, Gefeliciteerd!

Voor degenen bij wie de poging mislukt is, Sterkte!

Voor degenen die nog in afwachting zijn, Succes!

Geplaatst

Ja meid, het wachten wordt zo behoorlijk op de proef gesteld....

Ik hoop voor je dat die ene het nog even gaat 'doen'.... ik ga me rot duimen voor je!!!

Geplaatst

Hallo Marlijn

wat een enorme teleurstelling meid! geef je verdriet en teleurstelling maar alle ruimte, is logisch en echt waar, je kracht die komt weer terug hoor!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Heej dames,

Laat je niet te veel afleiden door of je wel of geen zwangerschapsklachten hebt. Bij onze ICSI behandeling heb ik geen enkele klacht gehad. Pas toen ik 20 weken zwanger was kreeg ik één klacht: maagzuur.

Houd hoop dames!!!

Liefs Elke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden