Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Woehoe, wat gaaf!!! We gaan de recordmaand april doorzetten. Beter nog verbreken!!!

Nou van harte hoor Ramona en Paula, echt een wonder... Geniet van dat wat er nu in ieder geval al is!!! Op naar meer (nog) dikkere streepjes...

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik durf het aan...... ik kom op het bankje zitten :) Tranen stroomden over me wangen vanmorgen, want eindelijk komt het WEL tot een tp :)

Hoeveel hoor ik vanmiddag, 1420 uur heb ik de tp. Ben zoooooo blij!!!!

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska: TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja: TP 29 april - ?? emmy ('s) - Test 13 mei

Doortje: IUI 29 april - Test 14 mei

Witje: Tp 2 mei - ?? emmies - Test ?? mei

Geplaatst

En Paula en Ramona, jullie geven ons weer hoop!! Alvast een lichtelijke gefeliciteerd, dat alles maar voorspoedig mag gaan.

Wauw... het bankje begint gewoon GROEN :):):):):)

Geplaatst

GE-WEL-DIG Sonja, wat super voor jullie!

Geniet ervan, het is heel speciaal. Blijven ademen als ze/het naar binnen komt! Vind ik altijd heel eng, maar niet ademen nog enger!! ;-)

Geplaatst

Wat een goede berichten om de dag te beginnen!!

Sonja, super voor je! Succes met de tp, heet ze maar welkom in je buik!!

Paula en Ramona....Gefeliciteerd!!! Wat een goed nieuws....en inderdaad dit geeft de andere dames inclusief mijzelf weer extra hoop!!

Is het bij jullie ook weer zo'n zomerse dag?:icon_sunny:

Ik had gisteren wel weer teveel gedaan, voelde s'avond weer buikpijn en behoorlijk moe. Dus vandaag een tandje lager. Wel fijn dat dat nu kan, ik begin volgende week weer met werk, nog niet voor full time maar heb 2 fotoshoots, dus nu kan ik op mijn gemakkie de voorbereidingen doen.

Vannacht had ik een afschuwelijke droom dat ik mijn emmy's had verloren, denk je dat je er eigenlijk niet al teveel mee bezig bent, komt het s'nacht extra dichtbij....naar gevoel. Maar goed, dit zijn angsten die je niet echt weg kan drukken.

Omdat hier de behandeling niet vergoed wordt is het voor ons ook financieel een beetje een stress gevoel. Natuurlijk wil je dat dit geen invloed heeft maar ik merk dat het af en toe wel in de weg zit. Een 2de behandeling zit er gewoon niet in. Maar ik heb wel 4 cyro's dus dat geeft wel weer extra hoop. Niet teveel vooruitdenken en maar hopen dat het dit keer gewoon is gelukt.

Ik merk dat ik vandaag gewoon iets meer gespannen ben :cry2:, wel fijn om het even van me af te schrijven.....herkennen jullie dit?

Na al die mooie berichten....deze spirit wil ik vasthouden.

Nou, bedankt dames dat jullie naar mijn gezwalm willen luisteren.

Maak er een mooie dag van!

Veel liefs van Lijntje

Geplaatst

Sonja wat geweldig heel veel succes vanmiddag als je je topper(s) ophaalt.

Paula en Ramona alvast een voorzichtige gefeliciteerd. Dat geeft de burger moed zou ik zeggen.

Dit is ook mijn derde poging met 2 emmy's dus ik hoop jullie te volgen.

Geplaatst

Hoi dames

@Paula en Ramona super zeg!!!op naar veel groene regels

@Sonja ook voor super meis op naar de tp

Ik word straks gebeld over hoeveel er zijn bevrucht dus nog een paar uurtjes wachten......pff en dan kom ik jullie vergezellen op het wachtbankje mei

Liefs Elvira

Geplaatst

Ik duim nog even voor je Elvira...... hopen ook goed nieuws vanmiddag. Kun je je zenuwen nog een beetje in bedwang houden?????

Geplaatst

Hey dames

@maris thanks gek word ik er van

@Sonja nee ik kan men zenuwen niet onder bedwang houden

Zit continu op de klok te kijken en ook op men mob als ik bv naar de toilet ben geweest of ik geen gemiste oproep heb gehad gek word ik er van

Maar sinds gisteren een nieuwe tuinmeubelset dus af en toe struin ik naar men tuin en ga ik even op men nieuwe stoelen zitten en de wasmachine is aan het draaien en dan straks maar even de was buiten hangen,maar is heel moeilijk om men zenuwen onder bedwang te houden

Hopelijk ben ik gewoon direct aan de beurt met de belronde en word ik gewoon om 12,00 uur gebeld

Liefs Elvira

Geplaatst

Ik kan me indenken dat je er gek van word. Daarom vond ik het wel fijn dat ik zelf mocht bellen dit keer.

Ik durfde de vorige keer niet eens bij de telefoon weg te gaan zo irritant.

Geplaatst
Meiden, ik durf het aan...... ik kom op het bankje zitten :) Tranen stroomden over me wangen vanmorgen, want eindelijk komt het WEL tot een tp :)

Hoeveel hoor ik vanmiddag, 1420 uur heb ik de tp. Ben zoooooo blij!!!!

Sonja, fantastisch!!!!!

Je weet trouwens wel dat je 1e poging niet geldt hè? Misschien weet je dat wel, maar ik meld het toch maar even...

Mocht het dus niet lukken, waar we uiteraard niet vanuit gaan, dan heb je nog een poging te gaan:-)

X, Martha.

Geplaatst

Niet te hard juichen nog hoor, het is nog geen zaterdag!

Geplaatst

Ff mn hart luchten, hoop dat de zenuwen/spanning hierdoor iets verdwijnt.

Ik kon vannacht niet op mn favo lighouding op mn zij liggen werd er misselijk van. Later in de nacht werd ik wakker helemaal zwetend en wederom met een levensechte droom. Tevens had ik kramp in mn buik uitstralend naar de benen.

Vanmorgen zag ik op mn inlegkruisje een ienie mini stipje bruin[?]. En de kramp heb ik nog steeds.

Sorrij voor de details, net weer ff naar de wc geweest. En toen zag ik toch wel wat duidelijker een kleurtje met een draadje met een zwart puntje erin.

Het is geen helder kleurtje, en zekers geen wit. Dus tja wat kan het zijn..... oud bloed, nieuw bloed????? Is het uberhaupt bloed?

Het is niet veel, maar genoeg om mij zorgen te maken.

Liefs Lottepot

Geplaatst

We doen voorzichtig Paula, maar stiekem zijn we heel blij voor je! Ik blijf voor je duimen, zodat je zaterdag weer een knalpositieve test in handen hebt.

Nog een kwartiertje dan gaan we die kant op.... ben benieuwd hoeveel er bevrucht zijn.

En helemaal of we misschien ook nog cryo's hebben. Maar dat hoor je toch niet meteen? Of wel? Wij zitten in het AMC voor punctie en tp, maar de rest is in ons eigen ziekenhuis.

Ben echt heel benieuwd... en voor het eerst in mijn leven ben ik over 2 uurtjes theoretisch gezien 'zwanger'.... het blijft apart en bijzonder.

Nou tot snel :)

Geplaatst

Lijkt me voor je ongi nog wat te vroeg Lottepot, ik hoop voor je dat het duidt op een innesteling.

Bleeeeeh, niks aan die onzekerheid!

Geplaatst

Lottepot ik wou dat ik een antwoord had maar dat heb ik niet, misschien dat het gewoon oud bloed is. Zolang het nog niet helder rood is is er nog niks aan de hand dat weet ik wel.

Sonja heel veel plezier ik vind het elke keer wel bijzonder.

Ik zal duimen dat er een paar cryo's tussen zitten. Dat krijg je niet in alle ziekenhuizen direct te horen.

Geplaatst

Hai allemaal,

Nou veel gelezen op deze site en vandaag de stap gewaagd om me te registreren. Ik ben Manon en ik heb wel behoefte aan wat praatjes met andere mensen die dit allemaal mee maken. Ik zit nu in mijn wachtweken. Mijn eerste IVF poging.

Bij mij is gediagnostiseerd dat ik vervroegd in de overgang ga komen, vandaar ineens haast. Nou had ik al jaren een moeder wens, maar het wilde ook al jaren niet lukken.

Dus aan de ene kant blij dat er iets gebeurt, aan de andere kant overvallen door de onverwachtheid. Ik vond de punctie trouwens niet perse prettig, maar dat terzijde. Er zijn bij mij na de punctie 11 eicellen gevonden, waarvan er 4 bevrucht waren, waarvan 1 met teveel zaadcellen (ik heet ze ook wat te makkelijk welkom) 1 van 3 cellig, 1 van 5 cellig en 1 van 4. De 3 en de 5 cellige zijn weggegooid en er zit nu eentje bij mij die 4 cellig was op dag 4.

Ik maak me dus zorgen, want helaas kan ik werkelijk nergens op internet vinden dat er een zwangerschap is ontstaan met een 4 cellig embryo op dag 4. De dokter zelf zei 30% kans + b kwaliteit. Maar ook dat hij de dag ervoor was opgehouden te groeien. Wie vertelt mij een wondertje? Want na deze ronde nog maar 2 keer die vergoed worden, niks in de koelkast was ook wel even schrikken.

En ja wat heb ik nu voor bijwerkingen: ik ben duizelig, heb zwaaaare tieten en veel darm voor m'n gevoel. Heb het idee dat ik wat heftig reager op die progestan.

Nou dat was een heel verhaal en dat was het even voor nu.

Groetjes

Manoonie

Geplaatst

Manoonie, allereerst van harte welkom!

Ik weet dat er meiden zijn hier op het forum die ook zwanger zijn geworden met een 4-cellige embryo. Dus het zegt echt niet alles!

Veel succes met wachten, want die wachtweken zijn killing grrrrrrrrr.

Geplaatst

Hoi Manon

Welkom hier.

Met een vier-cellige kun je heel goed zwanger raken. Als dat namelijk niet zo zou zijn zouden ze hem niet teruggeplaatst hebben.

Wanneer heb je tp gehad dan?

Geplaatst

Hey meiden

Net gebeld en er zijn 6 van de 11 bevrucht er waren een paar 2-cellig en de rest 4-cellig dus a.s zaterdag 1 mei de tp van 1 emmy

Of er cryo's zijn weten we nog niet,daar zijn ze nog voor in de race

Maar ik ben zo blij!!

Liefs Elvira:tongueP:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden