Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

Ik heb vandaag de punctie gehad en er zijn 13 eicellen en er was genoeg zaad voor icsi dus onze dag kan niet meer stuk. Nou mag ik maandag bellen en dan hopen we dinsdag de tp te hebben dus nog een paar dagen en ik hoop hier ook plaats te nemen.

Hoe voelen jullie je?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Even kijken of mijn 'handtekening' het doet! Bedankt alvast, Sonja!

verder hier alles nog hetzelfde. Ik moet zeggen dat het wachten me de laatste 2 dagen meevalt, misschien wel door het mooie weer. Maar goed, hoe dichter de testdatum in beeld komt des te spannender wordt het natuurlijk weer ('moet' ik waarschijnlijk weer iedere 10 minuten naar de WC)!

Wie weet eigenlijk hoeveel dagen na de TP (eigen cyclus) je ongesteld zou kunnen worden. Niet dat ik pessimistisch wil doen, maar waar kan ik me op voorbereiden?

En wanneer is ongeveer de innesteling (of misschien al geweest in mijn geval). Ik heb 21 april terugplaatsing gehad, een week ervoor, de 14e, de ovitrelle gespoten.

Liefs, Sandra

Geplaatst
Hoi dames

Ik heb vandaag de punctie gehad en er zijn 13 eicellen en er was genoeg zaad voor icsi dus onze dag kan niet meer stuk. Nou mag ik maandag bellen en dan hopen we dinsdag de tp te hebben dus nog een paar dagen en ik hoop hier ook plaats te nemen.

Hoe voelen jullie je?

Hey wat goed!

Spannend hoor, hoe voel je je nu?

Ik had een wat minder dagje vandaag, maar het weer heeft me er doorheen gesleept!

Strakjes lekker uit eten, geeft afleiding!

Groetjes!!

Geplaatst

Dat zonnetje doet zoveel goed he.

Ik voel me verder een beetje slap nog en de pijn begint nu een beetje door te zetten, maar het is nog te doen hoor ik heb het al wel veel erger gehad. Lang leve de narcose haha.

Ben ook heel erg moe maar ja dat is niet zo gek ga lekker op tijd mijn bedje in.

Veel plezier met het etentje geeft altijd fijne afleiding.

Gast Ramona26
Geplaatst

Hey hoi Dames,

Hoe gaat het allemaal met jullie?? Wat gaat de tijd langzaam pfff!

Voel mezelf eigenlijk alleen maar moe moe, en nog eens moe en verder niks eigenlijk.

Zit de denken of ik maandag al stiekum ga testen dan is het wd10,wel vroeg maar ben een vroege tester. haha Weet dat het tricky is maar ach dan weet ik ook waar ik aan toe ben en er kan nog altijd van alles gebeuren.

Allemaal een Heerlijk zonnig weekend gewenst!

liefs

Geplaatst

Verd.. heb een lichte bloeding bruinig en roze slijm. Is niet veel, maar ik wordt er heel onzeker van!!! Zo begint mijn menstruatie ook altijd!

Hoe kan dat nu, 3 dagen na tp cryo. Heb dit nog nooit gehad...

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gaat het met iedereen? Hebben jullie ook een wat pijnlijke buik na inspanning? Het is geen ongi gevoel maar hele lichte krampjes soms en een wat strak gevoel. Alsof ik pijn aan mijn buikspieren heb ofzo. Ach zal nog wel van de punctie zijn. Maak mezelf nu al helemaal gek. Durf niet te hopen! Wanneer is iedereen van plan om te testen? Ik op zijn vroegst op 5 mei denk ik, is dan dag 13. Succes weer allemaal!

Geplaatst

Hoi Sandra, zou best een innesteling kunnen zijn. Misschien wat vroegaar je weet maar nooit. Ongi kan het in elk geval niet zijn. Probeer je niet te druk te maken, hoe moeilijk ook!

Geplaatst

Nog ff een aanvulling

WACHTBANKJE MEI

Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 20 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Het weer de laatste dagen is heerlijk. Maar hierdoor ga ik toch teveel ondernemen. Toch is het een goede afleiding om iets te doen te hebben.

En onbewust doe je dan gauw toch weer teveel. Grappig is dat de buurvrouw mij zo nu en dan terug fluit.

Normaal slaap ik maar een aantal uur per nacht 5-6 uur. Nu niet....moe moe moe. En geef me hieraan over.:sleepy2:

Wat ik me afvraag....... wanneer kan je in princiepe testen?

Ik zie meiden ook de 20ste een TP gehad hebben en eerder mogen testen. Maar zelfs ook dames die later een TP hebben gehad en eerder mogen testen.

Hoi Carolina, heb jij de 20ste of de 21ste een TP gehad? (de 21ste is nml een woensdag de dag van de TP zoals je schreef en in de lijst sta je genoteerd op de 20ste).

Wat doen de meeste onder jullie, wachten jullie netjes DE datum af, of....?

:excl:

Groetjes Annelies alias Lottepot

Geplaatst

WACHTBANKJE MEI

Carolina78- TP 20 april - 1 emmy - Test 3 mei

Even het gepimpte lijstje er weer bij gezet.

Waardeloos geslapen vannacht en last van mn rug, heb ik ook altijd als ik ga menstrueren... Maar denk dat het komt omdat ik niet wist hoe ik moest liggen vannacht. Heb druk in mijn buik en kan niet op mijn buik slapen (en jahoor: ik ben natuurlijk een buikslaper). Hoop dat het veroorzaakt wordt door ons frummeltje... hihi. Kan trouwens vanaf dag 6 van de Gonal F al niet meer op mijn buik slapen omdat toen mijn buik erg dik werd...

Groetjes!!!

Geplaatst

Annelies , je hebt helemaal gelijk foutje haha de 21 ste moet t zijn.

Wat betreft t eerder testen ..ik heb vorige keren ook eerder getest , moest ik bv smaandags bloed prikken deed ik op vrijdag een thuistest : )

Gisteren heerlijk even wezen shoppen met mijn mannetje. Wilde al een hele tijd n badpak hebben dat ik een tijd terug gezien had , nu keek ik weer was ie weg.

Ik vraag aan de verkoopster naar dat badpak idd uitverkocht maar n ander filiaal verderop heeft nog 1 in die maat, ik naar de andere winkel om te passen.

Vraag aan de mevrouw zit er rek in ? zegt ze u bent op groei berekend?

Ik zeg ja op groei berekend (vond die uitdrukking fantastisch gevonden)

Zegt mn man ja ze houd rekening met mac donalds :toothy9:

Ik ga vandaag (koopzondag hier) voor t eerst werken.

Had ontzettend last van buikpijn na de punctie heb t/m die vrijdag (punctie was op zondag) plat gelegen thuis en zo rustig mogelijk gedaan.Was ook het advies wat ik meekreeg van het zkh omdat de punctie zo tegengevallen was.

Maar goed straks dus aan t werk , tis maar 5 uurtjes maar wel staand en nu zonder conditie natuurlijk haha.

Verders heb ik sinds gisteravond pijnlijke borsten , de buikpijn is nu gelukkig eindelijk afgezakt.

Iedereen sterkte met wachten!!! & een hele fijne zonnige zondag!

Geplaatst

WACHTBANKJE MEI

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Even je datum aangepast en succes met werken!

Geplaatst

Ha meiden,

Wat een grote lijst voor het wachtbankje!

Ik wil iedereen heel veel goede moed sturen, fijn om niet alleen te zijn in deze rare periode!

Laat het een vruchtbare lente zijn!!!:support:

Mijn antwoord op Miki over de zorg in Zwitserland...het is hier inderdaad ontzettend goed geregeld, de ziekenhuizen lijken wel hotels en het verloopt ook allemaal erg soepel, het kost wel wat maar je krijgt wel waar voor je geld. De punctie was onder algehele verdoving, dat is wel anders dan wat ik lees over hoe het in NL gebeurd.

Ik ben goed verzorgd op de dag van de punctie en ook de terugplaatsing prima, in een kamertje met gedimd licht en rustgevende muziek, best een luxe!

Ik heb nog een vraagje aan jullie allemaal.

Hebben jullie ook buikpijn? En waar hebben jullie nog meer last van...naast de zenuwen?

Ik duim voor ons allemaal!!

Veel liefs van Lijntje

Geplaatst

Hoi hoi,

Hoe voelen jullie je?

Vandaag heb ik volgens mij echt een dip, en dat al na 5 dagen na de TP. Onderrug, bovenbenen, emo, en een soort of druk onder in de schaamstreek, ik weet het niet anders te omschrijven. Het begon gisteravond al iets. Omdat ik toch al vaker moet plassen dan normaal, zit ik steeds met een bonzend gevoel mn wc papiertje af te speuren, op een 'vreemd' kleurtje.

Misschien omdat ik 6 bollletjes per dag moet inbrengen, (3x 2 stuks p.d.) heb ik veel meer afscheiding dan normaal, misschien dat dit de onderbuik druk veroorzaakt?

Ik ben gewoon bang dat het mis gaat ook al zegt mijn gevoel van niet. Het gevoel zegt nog steeds het zit goed, maar durf me ook niet over te geven aan dit gevoel.

Door de stress heb ik meer de rook/paf drang. In een paar uur tijd 3 gerookt. Wetende dat dit ook niet goed is.

Van te voren had ik de gedachte dat de priktijd de rotigste tijd zou zijn. Maar nee, dat is echt het wachten. Je weet niet wat je mag of moet voelen. En als je iets voelt, zoals bovenstaande of dat juist erbij hoort of een slecht teken is. Het is de 1e IVF poging voor ons, misschien speelt dit mee.

Herkenbaar voor de andere wachtende?

Groetjes Annelies

Geplaatst

Heel herkernbaar!

Wij zijn er ook continu mee bezig, ook al zoeken we genoeg afleiding. Lekker in de tuin werken, terrasje pikken, rondje wandelen, maar toch ook heel veel rust nemen (is ook echt nodig). Je blijft er continu aan denken.

Ik denk dat ik ook eerder ga testen. We hebben 5 mei de test in het ziekenhuis en ik doe 2 of 3 mei thuis een test. Dat is 14/15 dagen na de punctie, moet kunnen toch??? Al lijkt t me doodeng!

Ik heb trouwens een buik alsof ik 5 maanden zwanger ben. Moet uitkijken dat ik niet wordt "gefeliciteerd" hahaha.

Meiden, allemaal heel veel sterkte in deze moeilijke wachtperiode!!! :good1:

Geplaatst

Hier ook al zo'n dikke buik!!! Heb zelfs een hippe skinny jeans van de H&M gescoord van de week, eentje voor zwangeren met z'n lekkere breden band over de buik. Nooit gedurfd, maar heb er nu in iedere geval veel plezier van.

Bij mij lijkt het nog van de punctie te komen (voel het aan de zijkanten en drukken in mijn liezen) en mijn darmen spelen erg op (bij jullie ook? Hier veel en soms pijnlijk -sorry- gas en durf niet te persen, dus steeds kleine beetje ontlasting). Ik spuit ook nog steeds Pregnyl (1500 om de dag) dus wellicht komt het daardoor.

Wij lekker ontbeten op het strand, gewandeld door de duinen en net nog in een heel mooi tentje midden in het bos tapas gedaan. Zalige afleiding allemaal! Nu en steeds wel heel moe, moe, moe. Zelfs als ik wakker wordt in de ochtend ben ik nog moe. Maar om nu de hele dag te liggen? Dan blijf ik suf.

Lijntje, wat klinkt die uitslaapkamer luxe zeg! Je mag ook vertroeteld worden na zoveel hefigheid vind ik hoor.

Lottepot, heb je niet iets anders dat je jezelf kunt gunnen ipv een peuk als je stress hebt? Een lekker goedmakertje, zoals een frietje ofzo. Hou vol meis.

Eten jullie trouwens nog alles? Ik alleen geen caffeine meer, en nog meer groente, maar verder ook nog ham en af en toe leverworst. Eerst maar eens zien of het echt gelukt is, dan komt dat strakke dieet vanzelf wel hoor.

Een fijne dag, Miki

Geplaatst

Ik heb ook zo'n buikpijn. Zat ook te twijfelen of ik een positiebroek zou kopen maar durf het niet goed. Ben bang dat ik de goden verzoek. En ik heb ook zo'n last van mijn darmen, heb een prikkelbare darm die erg reageert op die bollen. En kan het ook niet van me afzetten. Weet gewoon niet of ik nog een poging wil doen en die moeten we dan ook nog zelf betalen. En ben zo bang dat ik er dan niet meer in geloof omdat de omstandigheden nu zo optimaal zijn met 2 categorie 1 emmy's, beter als dit kan het niet worden zou je zeggen. Maar heb ook het idee dat ik een beetje depri wordt van die bollen. Ik denk dat ik niet eerder ga testen als 5 mei. Succes weer allemaal dames en gelukkig zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.

Geplaatst

Hallo meiden,

Iedereen heel veel succes met de komende dagen!!!

Voor mij is dit de eerste cryo poging, maar ook erg spannend. Mijn testdag is moederdag, dus zou het mooiste cadeau zijn wat er bestaat :)

WACHTBANKJE MEI

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Geplaatst

Goede morgen,

Meiden, hier nog iemand met een dikke buik, ik heb dus wel een positiebroek gekocht en een broek bij de wehkamp met een lekkere brede band van elastiek (20-30cm!). Over die positiebroek: als ik niet zwanger ben, dan kan ik 'm de volgende periode gebruiken als ik weer Gonal F ga spuiten, dus hij is sowieso nuttig! En voor 25 euro hoef je het niet te laten dacht ik.

Ook ik gebruik van die mutsenbollen 3x daags 2 stuks (Utrogestan).

En die emoties! Oh verschrikkelijk! Soms kan ik er om lachen, maar soms ook niet. Het ene moment loop je tegen je buik te kletsen (kom op hè frummel, blijven zitten). Het volgende moment ren je naar de wc omdat je denkt ongesteld te zijn, blijken het weer die mutsenbollen te zijn die smelten...

Eerder testen durf ik ook niet zo, hierbij denk ik aan Sharon die super positief testte en een paar dagen later ongesteld werd. Dus ik durf de testuitslag toch niet echt te vertrouwen. Aan de andere kant is het altijd mooi om te zien of je lichaam al HCG aanmaakt, zegt toch weer wat.

Ok, zo ben ik mijn twijfels ook weer even kwijt.

Liefs!

Geplaatst

Al die kwaaltjes zo ontzettend herkenbaar. Je kan er niets uit afleiden kan tot aan de test nog steeds alle kanten op gaan.

Ik zit nog niet op het wachtbankje na tp, maar op het wachtbankje ovu testen haha.

Vandaag nog negatief en op zijn vroegst pas woe of do een positieve test, maar toch al weer "bezig".

Succes allemaal met wachten. Luister naar je lichaam, veel rusten en lekker afleiding zoeken. Doe vooral dingen waar je je lekker bij voelt en laat de dingen waar je je niet goed bij voelt. Dat is voor iedereen toch weer net een beetje anders.

:positive energie:

Geplaatst

Kim welkom hier!

Hanneke, probeer positief te blijven hoor. Vooruit kijken kan altijd nog als het echt mislukt is. Geef deze poging eerst een eerlijke kans, juist nu de omstandigheden zo optimaal zijn! Maar ik weet hoe moeilijk het is hoor, want het risico van teveel hopen en verwachten is dat de klap straks harder is. Maar echt dat kunnen we wel aan, we zijn zo veerkrachtig als mens. Jij ook hoor!

En Paula, zit lekker zo'n broek he? ;-) En idd, als het niet mocht lukken, bewaar ik hem voor een eventuele volgende poging. En dat vroeg testen... ga ik ook niet meer doen! En ow hihi, die emoties... ja die vliegen echt alle kanten op. Bij mij ook door de Pregnyl 1500 om de dag, dat is toch elke keer weer een emo-boost. ;-) Maar kan me voorstellen dat bij jou het broekloeren begonnen is. Ah!

Sandra, wat spannend... het komt weer dichtbij voor je. Kom je dan mogelijk ook hier op het mei-bankje??? Gezellig, ik duim voor je meis.

Geplaatst

Dag dames,

vandaag zit ik op wachtdag 6. Helaas heb ik al veel last van mensturatiepijn. Vorige keren was dat ook zo. Volgens mij is deze poging ook mislukt :(

Liefs.

Gast Ramona26
Geplaatst

hoi dames,

Ook hier slaat de twijfel toe! Gisteravond 1 en al ongi symptomen,wou vandaag testen maar durf nu niet meer. Moet zeggen dat het nu rustig is.

Of het nou aan de mutsenballen ligt? zit nu op wd 10 pfff.

succes allemaal!!! ga me gewoon vast kitten aan het bankje!!

liefs een onzeker typeje

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden