Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik slaap ook niet al te best meer. ik kan maar niet in slaap vallen en blijf maar denken. ik voel een beetje buikpijn en ik denk dat mijn regels gaan doorkomen en dan word ik misselijk en denk ik zou ik dan toch zwanger zijn. ik word helemaal gek. nog 1 week te gaan.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zie dat het lijstje al aardig lang begint te worden, mooi hoor.

Hier begint het wachten nu aardig irritant te worden. Of ikzelf dat kan ook ;) Pfff, denk de hele tijd dat ik vanalles voel en even later is het weer weg. Heb vrijdag wel de hele morgen krampen gehad, precies een week na de terugplaatsing. En meteen sloeg de paniek weer toe. Maar goed, nu is alles weer redelijk rustig. Blijf wat last houden van mn darmen, zal wel door die bolletjes komen. Dus ik probeer goede hoop te houden.

Mn borsten zijn ook stukken gevoeliger dan de vorige poging, kan echt niet op mn buik liggen. Ben bang dat ze ploffen :D

En verder ja, ik ga met angst en beven naar de wc. Nu al en moet nog zoveel dagen. Moet zeggen dat ik wel veel meer afscheiding heb dan normaal, maar is wel helder afgezien van af en toe die witte drap van die bolletjes. Sorry voor de details.

Morgen nog een dagje werken en de rest van de week ben ik vrij tot de testdag. Dat gaat echt zo spannend worden. Ben vandaag ook vrij en ben met niks anders bezig.

Heel veel succes allemaal met wachten en laten we onszelf niet gek maken!! Zei de grootste gek zelf ;)

Dikke knuf Nathalie

Geplaatst

Hallo Nathalie,

Ik ben blij dat je het gewoon omschrijft wat je voelt en ziet.

Herkenning bij mij, en dan vind ik het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met die twijfels zit, en hetzelfde op mn wc papiertje zie.

Bij alles denk je hoort dit erbij, of of.......?

Twijfel ook omdat je leest dat dames pijnlijke (.) (.) hebben, misselijk zijn, innestelings bloeding gehad hebben, last van de darmen. Hier niets van dit alles. Alhoewel gisteren lichte golven van miselijkheid. Maar toch weer twijfel van wil ik dit voelen, of voel ik dit echt.

Sterkte met wachten!!!! Heb je trouwens ook enig idee waarom jij pas op de 3e mag testen en de andere dames die op de 16ste een TP hebben gehad al op 1 Mei mogen testen?

Liefs Lottepot

Geplaatst

Hallo allemaal, ik meldt me ook graag weer aan voor dit wachtbankje. Op 4 mei heb ik mijn eerste FM, ik verwacht vrijdag of zaterdag daarna dan de IUI. Maar als het zeker is dan zet ik me wel op het lijstje.

Iedereen heeel veel succes en dat er maar veel groene regeltjes bij mogen komen deze maand!!

Geplaatst

Hai wachtenden! Ik heb a.s. zondag of maandag de punctie, dus 5 of 6 mei als alles goed is een terugplaatsing.

Even wat groene energie voor ons allemaal:

:blob1::blob1::blob1::blob1::blob1::blob1::blob1::blob1:

Geplaatst

Kris Kras, Henne, succes!!!

Nathalie, Lottepot... ik herken het ook. Om gek van te worden.

Hier de buik steeds dikker lijkt het wel, kan amper mijn schoenen aan en uit doen. Wordt vanmiddag terug gebeld door het VU hierover... Ze was niet happy dat ik ook 1,5 kilo ben aangekomen.

Geplaatst

Hey hey,

Nee Miki, dat lijkt me ook niet goed hoor! Ik moest gelik het ziekenhuis bellen als ik aankwam. E heb je al getemperatuurd?

Even een vraagje van andere orde, hebben jullie door de hormonen, stress oid al eetafwijkingen? Je kent ze natuurlijk van zwangere vrouwen (augurken met slagroom)

Want sinds een paar dagen, smaakt chocolade me echt niet meer. Normaal at ik dit bijna elke dag wel. Van een stukje reep tot hagelslag of chocopasta. Maar het smaakt nu naar niets, alleen zoet en weeïg. Zou dat door al die hormonen in ons lijf kunnen komen?

Geplaatst

Ciska het kan door de hormonen komen maar de enige keer dat ik het zelf heb gehad in de wachtweken, was ik (helaas maar heel even) wel zwanger. Ik wilde opeens ander eten dan normaal en heb daarom eerder getest. Was toen wel positief, maar het zette helaas niet door. Hoop dat het voor jou een goed teken is!

Geplaatst

Hey henne,

Dat is voor mij nu nog iets te vroeg ;) want heb het nu zo'n 3 dagen, dus 2 dagen na mijn tp. Maar goed dat kan dus wel door het hcg komen. Bij jou toen je zwanger werd, bij mij misschien restjes van de behandeling.

Geplaatst

Hoi Ciska,

In plaats van aankomen, val ik juist af, no problem ;-)

Vooral de eerste dagen na de punctie had ik helemaal geen zin in snoepjes e.d., terwijl ikbest een snoeper ben. Eigenlijk nu alleen maar zin in gezonde dingen, kaas, bruin brood, opeens zin in eieren, en fruit.

Eigenlijk ben ik nooit zo'n choco eter geweest, alleen de dag voordat ik ongesteld word heb ik behoefte aan chocolade.

Dus laat die zin in chocolade maar lekker weg blijven.

Lottepot

ps: Herkenbaar?: Wetenschappelijk droom je elke nacht, maar ik kan ze nooit herinneren. De laatste twee nachten ben ik steeds baddend in het zweet wakker geworden al dromend. Vriend lief moet hier erg om lachen. Zondagnacht heb ik het hele programma Peter R de Vries gedroomt, maar nu gebeurde het bij ons in huis. Vriend lief probeerde mij wakker te maken, heeft drinken gehaald en zei ga maar even zitten. Ik werd pas echt wakker toen ik mn koppie stoote tegen de muur auwwww.

Geplaatst

Hihi, dat zal dan idd de hcg wel zijn. Ik ben nu nog misselijk van de menopur, maar dat gaat soms wel over van eten. Ik heb dus al zwanegrschapsverschijnselen vóór de punctie. Ook knap :whistling_girl:

Geplaatst

Hello Ladies

@Miki ben je al teruggebelt?

Sterkte hoor! en gelukkig dat je kat terug is.

Hier weer een shitnacht tis zo apart val na t eten in slaap en snachts lig ik wakker nog steeds heel erg nachtzweten en vandaag wederom darmklachten.

Had vanavond een afscheidsetentje van een collega maar heb maar afgezegd zit nu niet echt op mn gemak in een restaurant.

Morgen is mn mannetje jarig , hopelijk gaat t dan iets beter.

@Schapenwolkje heel veel plezier vrijdag op de dag van je tp!

@ iedereen natuurlijk: heel veel succes!!! hopelijk straks een en al groene regeltjes!!

Geplaatst

Hallo dames!

@ Carolina: ik herken dat wel hoor, dat slechte slapen en darmklachten.

Wat ik voel lijkt niet op een menstruatie, het is een wat drukkend en zeurend gevoel. Verder heb ik een misselijk/knagend gevoel in mijn maagstreek en zijn mijn darmen met regelmaat van slag... En ik slaap heel heel slecht, zucht. Kan niet op mijn buik slapen. Doet zeer aan mijn borsten én aan mijn buik.

@ Ramona: hoe is het met jou? Hou je het vol?

Nou, nog even volhouden!

Geplaatst

Lotttepot, Ciska, ik heb ook zin om te vreten!!! Wissel het maar wel af met fruit en salades enzo. ;-) En Henne, ik herken dat. Had ook op de deca en stimulatie een dikke buik en erg misselijk met vlagen.

Goed dat je die afspraak heb afgezegd Carolina, zit je echt niet lekker nu zo. Zeker net met dat gerommel in de darmen. Is jouw buik ook zo dik?

Paula, ik vind jouw klachten heel hoopgevend klinken meid.

Hier gesproken met het VU, ze willen dat ik nog meer drink en zeer mak aan doe. En mij morgen weer meld, mogelijk in de middag ff langs komen. Veel extra drinken en slapen heeft geholpen, voel me iets fitter. Maar die pens, (h)ah(a)!

Geplaatst

Hoi dames

Ik kom me officieel melden hier ik heb 2 toppers aan boord en er zijn er ook nog 2 de vriezer in gegaan.

Geplaatst

Wiehoe, wat een mooi nieuws! 2 toppers zelfs!!!

Moest je daar hard voor smeken of zijn ze in jullie ziekenhuis wat meer flexibel tav 2 emmies? Ik ben 34, maar in het VU wilde ze toch echt liever maar 1 goeie doen. Maar gelukkig deden ze op ons aandringen niet moeilijk!

Anyhow: lekker broeden nu, het is er zalig weer voor. ;-)

Geplaatst

Omdat dit de laatst vergoedde poging is mochten we kiezen voor 2, maar de eerste en tweede keer had ik geen keus omdat ik toen nog maar 25 was.

Toen zijn er ook beide keren wel 2 teruggeplaatst maar dat was omdat het matige kwaliteit was.

Nu in Dusseldorf vragen ze gewoon wat je wil dat is wel zo fijn vind ik.

Ik ga inderdaad morgen lekker in het zonnetje zitten broeden haha.

Geplaatst

Over 2 dagen hoop ik toch echt dat ik hier ook mag komen vastroesten op het bankje :)

Het is hier al gezellig druk :) Toi, toi, toi voor iedereen hier!!!

Geplaatst

Dank je wel Lijntje.

Ik mag precies over 2 weken testen dus 11 mei. Dus hier branden de kaarsjes volop en draaien mijn duimen overuren. (voor iedereen)

Hoe voel jij je?

Gast Ramona26
Geplaatst

Hey hoi,

@Paula: Hier gaat het prima, zwaar moe en soms flinke steken aan mn eierstok (denk ik) verder nergens last van tot nu toe. morgen wd 12 de vorige keren werd ik ongi extra spannend nu. heb geen tekenen van ongi worden, jah ik weet gewoon niet wat ik wel of juist niet moet voelen. We wachten dus gewoon maar weer verder. haha

Jouw tekenen klinken goed!! nog 4 dagen maar als het goed ga ga ik vrijdag testen.

Succes allemaal met wachten!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden