Ga naar inhoud

Wachtbankje Mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Paula en Ramona, YES! Gefeliciteerd meiden.

Een goed begin is het halve werk!

Andere meiden zet 'm op hè.

Geplaatst

Paula en Ramona van harte gefeliciteerd. Er had geen mooier begin aan dit lijstje kunnen komen.

Elvira heel veel succes met de tp

Geplaatst

Hallo Meiden,

Van Harte Gefeliciteerd met de meiden die positief getest hebben! Het is jullie gegunt!!!

Zelf heb ik [denk ik] minder goed nieuws. Ik blijf afscheiding houden met een onduidelijke kleur, de ene keer bruin, dan weer naar het zwart toe, en dan weer een puntje roze/rood.

Vanmorgen hebben we getest en die was zo negatief als negatief maar kan zijn.

De bolletjes vermoed ik nu houden me ongi tegen. Is dit een reden om in het weekend het ziekenhuis te bellen?

Lottepot

Geplaatst

Ik zou nog even wachten als ik jou was, maar ja... .wie ben ik? Je wordt er ontzettend onzeker van natuurlijk.

Maar het kan nog steeds, ook al geloof je daar misschien niet meer zo in. 4 mei is je officiële testdag en het schijnt dat de bolletjes je ong. tegen kunnen houden ,maar zodra je ermee stopt, komt het vrijwel snel.

Blijf nog wel even doorgaan met die bolletjes, want die negatieve test kan nog alle kanten op.

Houd nog even moed meid!!!!

Geplaatst

Ik weet het ook niet meer... Net getest met 'de supergevoelige kruidvat-test, 2 voor 5 euro...' en witter dan wit.... BAH! Ik word hier niet goed van. Terwijl er op de digitale ClearBlue toch echt een heel lichtblauw streepje te zien was. Die zal dan toch niet geldig geweest zijn denk ik.... Ik was behoorlijk overtuigd, maar de moed zakt me behoorlijk in de schoenen nu. Kan alleen maar afwachten en hopen dat het gewoon nog te vroeg is geweest....

Groetjes Riemke

Geplaatst

Ja Sonja,

voor mij komt het ook dichtbij. Ik hou het wel vol, maar de dagen beginnen wel steeds langer te worden. Ik moet vandaag en morgen werken dus dat is fijn, wat afleiding!

En Lottepot, bel anders het ziekenhuis, misschien kunnen ze je meer vertellen, die onzekerheid daar zou ik ook gek van worden! maar hou inderdaad de moed erin!!

Hoe werkt dat eigenlijk in NL, moet je zelf een zwangerschap test doen op de test dag of krijgen jullie een bloedtest?

Hier in Zwitserland krijg je op dag 12 na de tp een bloedtest. Ik ga ook geen test daarvoor doen, dat werkt helemaal op mijn zenuwen.

Groetjes Lijntje

Geplaatst

Paula en Ramona gefeliciteerd met de ukkies in jullie buik.

Zelf een wrak nu, hele nacht zo'n rug en maagpijn wilde het liefs niet bewegen. Dan weer wakker worden badend in het zweet. Nu kotsmisselijk van de pijn. Lopen, en zitten zijn niet uit te houden in mijn maag, moet plat liggen, maar dat trekt mijn rug weer niet.

Pff zijn dit nu positieve of negatieve verschijnselen. Lijkt niet op ohss, want ben niets aangekomen de laatste week. En mijn temp is al dagen 37,9 dus geen koorts. En plassen is ook geen probleem. Maar mijn maag staat zo strak, straks knalt ie!

Iemand tips?

Geplaatst

Paula en Ramona: Gefeliciteerd!!!

En alle anderen heel veel sterkte met wachten... en duimen voor nog meer GROEN!!!

Ik wil ook al testen maar durf niet zo goed... woensdag is mijn testdag in het ziekenhuis! Vind het nu zoooo spannend! En ik voel echt niks in mijn buik of lijf dat wijst op zwanger of ongi! pppffffff.......... ik zit nu trouwens op dag 10 na de TP. Ia het verstandig om morgen of maandag al te testen???

Geplaatst

Phoeh er gebeurt een hoop!

Iedereen heeft wel wat en daardoor ook weinig puf om aandacht voor elkaar te hebben. Begrijp ik wel hoor en dat moet ook gewoon kunnen. Maar ik ga toch even mijn best doen, want waar is dit bankje anders immers voor.

Kan het een innesteling zijn Lottepot? Zie mijn enquete, de meeste hebben die in de 2e wachtweek. Hou vol meis, ook al kan ik me voorstellen hoe moeilijk dat is nu.

Smurfin, bah. Dit is niet echt opbeurend. Maar het is toch nog niet jouw testdag? Hou geloof hoor!

Lijntje, ik ga ook niet eerder testen! Geen zin om mezelf nog gekker te maken. Wij krijgen op dag 15 na punctie een bloedtest, dus ook 12 na TP. Maar het AMC en veel anderen ziekenhuizen hier dag 15 na TP, vond ik zo frustrerend laat!

Ciska, wat klinkt dat heftig dame! Mag je maagremmers nemen nu wellicht? Ik heb een drankje dat mag hiervoor, ook tijdens een eventuele zwangerschap, via de apotheek (zonder recept): Antagel. Misschien je man ff op pad sturen? Hoop dat het snel zakt voor je in ieder geval. Misschien is het allemaal wel een goed teken he? We duimen daarvoor.

Kiki, eerder testen kan. Maar het kan ook een verkeerde indruk geven. Ik heb altijd te vroeg getest, maar ben blij dat ik dit nu niet kan (vanwege Pregnyl bijspuiten). Merk dat het minder stressvol is daardoor! Afleiding en dromen, dat is hoe ik het nu probeer. En nix voelen lees ik juist ook heel vaak bij zwangeren in de wachtweken hoor!

Elvira hoe is het gegaan???

Sonja, Maris, jullie zijn ook al zo lief actief hier. Maar hoe is het vandaag met jullie zelf dan? Spannend he, elke dag die voorbij sluipt.

Hier mijn buik nog wel dik, maar minder vocht en dat voelt beter. Ik denk vanalles te voelen, maar als je Pregnyl spuit is dat ook geen wonder. Er valt dus echt NIX van te zeggen. Doe ik dan ook maar niet. ;-)

Aanvullend op alle felicitaties.... wat voelen jullie momenteel Paula en Ramona? Wellicht geeft het ons herkenning en hoop!

Fijn weekend allemaal, dikke X

Geplaatst

Miki ik voel me heel goed eigenlijk ben wel heel moe en zere (.)(.) maar verder voel me goed. Maar goed nou zit ik ook op dag 4 (tp=dag0) dus ik kan buiten die bollen om nog niks voelen. Die gemene steken van gisteren heb ik niet meer gehad dus daar ben ik wel blij om.

Oh ja en mijn buik is giga kan mijn eigen broeken niet meer aan moet ze allemaal maar los laten en een lang shirt aan doen dan valt het niet zo op haha.

Gelukkig dat bij jou het vocht minder word dat zal vast fijner aanvoelen.

Ik had ook liever pregnyl gespoten maar dat mocht niet omdat er teveel kleine follikels zaten. Ik weet dus ook nog niet of ik eerder ga testen misschien 2 dagen eerder dat is dan 15 dagen na punctie, omdat het dan moederdag is, maar dat ligt eraan hoe ik mij voel dan.

Geplaatst

Blij dat de steken weg zijn! Misschien was het wel een innesteling. Dat kan hoor! Zie hier maar eens: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=3780

Ja moederdag is wel een topdag om (positief uiteraard) te testen!

Pregnyl is inderdaad fijner, maar ook verraderlijk qua symptomen...

Miki ik voel me heel goed eigenlijk ben wel heel moe en zere (.)(.) maar verder voel me goed. Maar goed nou zit ik ook op dag 4 (tp=dag0) dus ik kan buiten die bollen om nog niks voelen. Die gemene steken van gisteren heb ik niet meer gehad dus daar ben ik wel blij om.

Oh ja en mijn buik is giga kan mijn eigen broeken niet meer aan moet ze allemaal maar los laten en een lang shirt aan doen dan valt het niet zo op haha.

Gelukkig dat bij jou het vocht minder word dat zal vast fijner aanvoelen.

Ik had ook liever pregnyl gespoten maar dat mocht niet omdat er teveel kleine follikels zaten. Ik weet dus ook nog niet of ik eerder ga testen misschien 2 dagen eerder dat is dan 15 dagen na punctie, omdat het dan moederdag is, maar dat ligt eraan hoe ik mij voel dan.

Geplaatst

Dank je ik had daar inderdaad gisteren gekeken, maar ik durf nog niet teveel mijn hoop daar op te vestigen dan maak ik mezelf alleen maar gek.

Met moederdag zou geweldig zijn mijn moeder zou geen mooier cadeau willen, maar ik weet niet of ik het durf om 2 dagen eerder te testen, we zien het wel hoe ik mij voel dan.

Ja pregnyl is inderdaad verraderlijk, maar je komt in elk geval niet zo snel in de verleiding om eerder te testen.

Geplaatst

Hey meiden de pijn trekt een beetje weg, dus nu even wat meer aandacht aan jullie schenken. Nu alleen bij de hik nog veel pijn.

Miki, wat ben je toch een schat, dat je zo met iedereen mee denkt. Mijn man is een paar dagen in het buitenland dus kon m niet de deur uit sturen. Maar het is ook niet echt normale maagpijn(zuur) maar meer spierpijn. Ik ben blij dat het bij jou ook beter gaat, zo zie je maar dat je lijf zoveel energy nodig heeft voor dit alles, lekker blijven rusten!

Mijn gyn vertelde dat je ohss vooral kan opspelen als je zwanger bent, dus ik hoop dat dit een goed teken is voor je!

Kiki, ik snap je bezorgdheid dat je niets voelt, maar dat betekend dus ook dat je niets negatiefs voelt. En van veel zwangere vrouwen hoor je dat ze zich juist heel goed voelen. Dus ik voel nog positieve karma!

Smurfun, misschien zit er wel altijd een streepje op die test? Ik ken ze niet.Ow ik wil zograag voor iedereen een positief puntje zien. Een hele hoge hcg, waardoor de testen het niet meer aankunnen?

Geplaatst

Paula en Ramona, SUPER van harte!!! Geniet ervan hoor meiden!!

De rest, ook weer super spannend! Het is gewoon moeilijk dat er zo weinig over te zeggen valt! Ben zelf ook niet zo'n vroegtester normaal maar dit x is de spanning nog erger als vorige keren! Benieuwd hoe lang ik het volhoud dit keer. Heb wel al testen gehaald. Ik lees in de meeste berichten dezelfde wanhoop die ik zelf voel. Zet hem op hoor dames.

Ik heb ook overal last van! Krampen, steken, pijnlijke borsten. Ben ook bang dat t niet gelukt is!

Dames ik duim voor iedereen!! Laten we Paula en Ramona volgen!!

Geplaatst

Paula en Ramona, Gefeliciteerd, supernieuws!! Dat geeft ook mij weer hoop die postitieve verhalen.

Lijntje, bij ons is er een bloedtest op dag 14 na tp, dus nog best lang wachten en erg verleidelijk om eerder zelf te testen :)

Ciska fijn dat de pijn wat beter te doen is!

Ik heb vanochtend mijn punctie gehad, viel alles mee!gelukkig! Nu lekker liggen vandaag en wachten op dinsdag!

Liefs Cin

zie ook mijn weblog:http://www.ivfmoeders.nl/blog.php?u=791

Geplaatst
Paula - TP 16 april - 1 emmy - Test 1 mei

Ramona- TP 16 april - 2 emmy's - Test 1 mei

Nathalie - TP 16 april - 2 emmy's - Test 3 mei

Riemke - TP 18 april - 1 emmy - Test 2 mei

Talya - TP 20 april - cryo - Test 3 mei

Carolina78- TP 21 april - 1 emmy - Test 3 mei

Lottepot - TP 20 april - 2 emmy's - Test 4 mei

sandra75 - 21 april - 1 cryo - Test 4 mei

Jessi - 21 april - iui - Test 4 mei

Kiki -TP 21 april - 1 emmy - Test 5 mei

Miki - TP 23 april - 2 emmies - Test 5 mei

Lijntje - TP 23 april - 2 emmies- Test 5 mei

Hanneke TP 22 april - 2 super emmy's - Test 6 mei

Ciska TP 23 april - 2 super emmy's - Test 7 mei

Kim2911 TP 24 april - 2 cryoos - Test 9 mei

Mariska: TP 27 april - 2 emmies - Test 11 mei

Sonja: TP 29 april - 2 toppers 8-cellig - Test 12 mei

Doortje: IUI 29 april - Test 14 mei

Wendy(schapenwolkje): TP 30 april - 1 cryo - Test 12 mei

Witje: Tp 2 mei - ?? emmies - Test ?? mei

Elke(Danja): Waarschijnlijk test op 24 mei

=navy]Elvira:COLOR] tp 1 mei testen 14 mei 8-cellige emmy:color:

Goede morgen Dames!!!

OOk ik ben hardstikke groen!! :woohoo:

Iedereen heeeeel veel succes met wachten!

Veel liefs

Hoi Meiden kom jullie vergezellen

Liefs

Geplaatst

Hey dames

Nou de tp gehad en de emmy heeft zich verder gedeeld tot 8 cellig

helaas geen cryos,maar we hebben er ook maar 1tje nodig die het goed doet!!

De Tp ging verder goed,wel een beetje gevoelig,en ja hoor eenmaal toen de emmy erin zat en de gyn alles probeerde los te koppelen,deed het een beetje zeer aan de baarmoedermond door de speculum,dus uit reflex trok ik dus men benen dicht van de schrik met de spreider en de katheter er nog tussen en de handen van de gyn,:ohmy:gelukkig kon de gyn de humor ervan in zien en vertelde gelukkig dat ik niet de enige was die het deed.Dus dat was wel een beetje schrikken,maar ik kon de emmy ook zien op het echoscherm een klein wit stipie was wel bizonder om mee te maken dus nu 2 weken wachten super spannend

heb ook een folder meegekregen hoe het verder gaat met de deling in de baarmoeder dus als alles goed gaat moet het ongeveer ma/di zich in genesteld zijn ,wel apart om dat te lezen,en hoe bijzonder het is

Liefs Elvira

Geplaatst

Dag van TP = WD 0 volgens mij!

Tellen jullie de dag van de tp als WD 0 of WD 1?
Geplaatst

Hey Dames

Even een vraagje

Hoe krijg je zo,n ticker onder aan je handtekening,ben niet zo handig in dat soort dingen

Alvast bedankt!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira,

Veel succes en sterkte in de wachtweken. Laat je niet gek maken, maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden