Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mirjan,

Dank je wel!

Ik vind dit forum ook super. Het is een hartverwarmend forum waar iedereen welkom is en ook reactie krijgt van vele die dit forum ook gebruiken.

Heel veel succes nog, ik weet hoe jij je nu voelt.

Kom op meid!!!

Joske,

Dat langer wachten is vervelend, maar ik ervaar het toch ook wel als 'fijn'.

Even rust in je lichaam en geest is niet verkeerd.

Maar goed, natuurlijk wil je door, door, door dat herken ik wel.

Het gevoel dat alle dagen meetellen met het wachten op een wonder is ook wel slopend hoor.

Succes!

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanochtend gebeld door het ziekenhuis: 10 bevruchtingen!!!!!

Er zat 1 topper bij (4 cellig), en in het ziekenhuis bleek ook nog eens dat deze 0% fragmentatie had. Een super topper dus! Hij zit erin, en nu hopen dat hij/zij daar blijft!

Morgen bellen hoe het met de rest gaat. Er waren 6 goed genoeg om evt in te vriezen, waarvan 3, 4-celligen en 3, 2-celligen. Zou mooi zijn als we nog wat in de vriezer hebben. Maar dat horen we morgen dus.

Aftellen kan beginnen!

Succes iedereen!

Tess

Geplaatst

Helaas, helaas.... zoals ik al vreesde hebben mijn beide cryootjes het ontdooingsproces niet overleefd, dus geen tp morgen.

Ik vraag me echt af waar het percentage 50 % overleeft het ontdooien wel/niet vandaan komt, want tot nu toe heb ik slechtere ervaringen. Tot nu toe 8 cryo's waarvan slechts 1 het gehaald heeft :(

Misschien schuif ik later deze maand nog aan, want ga m.i.v. mijn volgende cyclus het verkorte traject doen.

Succes jullie allemaal, dames!

Aafke

Geplaatst

Tess,

Fijn gevoel he als je een topper terug krijgt.

Nu de ellendige wachtdagen door zien te komen, succes!

Aafke,

Wat ontzettend kl*te dat het ontdooien niet goed gegaan is.

Onze eerste cryo's zaten met z'n drietjes in 1 rietje. (vraag me aub niet naar de details, die kun je vinden bij mijn berichten)

Alle 3 goed ontdooid, 2 terug geplaatst.

Nu hebben we 1 cryo, ben benieuwd of die het zal gaan redden.....

Sterkte met het verwerken van deze grote domper.

Mag je niet meteen door gaan deze cyclus of kan dat niet ivm verkorte traject?

Ik hoop dat als de cryo niet goed ontdooid dat ik op dag 21 van deze cyclus weer met de Deca kan gaan beginnen.

Geplaatst

Goedemorgen!

Hoe gaat het met alle wachtenden?

@Aafke voor jou een dikke knuffel ook al heb je er weinig aan.....vind het zo rot voor je!! Sterkte.....

@Tess Heb je de tp al gehad?? Omdat je gisteren schreef: 'hij zit erin'. Vandaag krijgen jullie dus de tussenstand van de andere embryo'tjes he? Hopelijk zitten er mooie cryo's bij, altijd fijn, die extra 'cadeautjes'.

@Mirjan hoe is het nu met jou meid? Wat erg om van dag tot dag met die onzekerheid te zitten! Hopelijk heb je geen bloedverlies meer!

@Lisette vandaag jouw officiele testdag!! Wat spannend meid, ik heb goede hoop voor je!

@Sky hoe is het met jou? Kun je je nog inhouden om niet te testen?

Hoe is het met de andere meiden die gelijklopen met mij? Dilithium, Naomi, Edenal....weet de rest even niet meer! Allemaal heel veel succes!

Hier eigenlijk weinig nieuws behalve dat ik gewoon niks voel maar heb me er maar bij neergelegd. Misschien juist wel goed, beter als buikpijn hebben enzo. Alleen mijn borsten zijn gespannen maar dat heeft iedereen. Gelukkig weer een volgepland weekend en na het weekend duurt het niet meer lang!

Geplaatst

Hoi Liesbeth, wat goed al 2 dagen een positieve test. op welke wd zit jij nu? en heb je klachten??

Ik heb echt mega rugpijn al heel de week en af en toe een steekje van onder zeg maar..... Zit nu op wd 8

GR Es

Geplaatst

@Tess, wat fijn dat ze zo´n geweldige emmy hebben kunnen terugplaatsten, heel veel succes en op naar een mooie test!!!

@Aafke, ow meis wat een enorme domper!!!! het is zo balen.Ze zeggen idd. 50% maar helaas hanteerd niet ieder ziekenhuis dezelfde richtlijnen voor de selectie van cryos.In Brussel moeten ze echt van zeer gede kwaliteit zijn om door de selectie te komen.Ik hoop dat je snel door mag voor jullie nieuwe poging, heel veel sterkte en alvast veel succes!!!

@Wish, we gaan eerst voor die ene cryo he, veel succes!!

@alle wachtenden heel veel succes!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

zucht... Mijn tantezeggertje kwam net op de koffie. Ietwat ongemakkelijk zei hij: Ik wil jullie ook nog iets vertellen. Zwanger van hun tweede dus, direct de eerste maand nadat ze de pil had laten staan zwanger. Het is allemaal zo dubbel, ik ben heel blij voor ze maar onwillekeurig ben ik nu toch aan het huilen.

Geplaatst

ahhhh meis,

sterkte, heel herkenbaar gevoel hoor!!! en huilen mag, is geen jaloezie maar je eigen grote wens en onzekerheid, heel herkenbaar!!!

sterkte!

:hugg:

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

Ga nog niet te vroeg juichen, maar heb al 2 dagen een positieve tesT!!

Zo mooi! Spannend hoor!

XXXXX

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

Ga nog niet te vroeg juichen, maar heb al 2 dagen een positieve tesT!!

hahaha ik juich wel voor jou.....:bf_new:

Geplaatst

Dilithium, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Je misgunt een ander niets, maar wilt zelf zo graag, sterkte!

Geplaatst

Aafke, rot voor je dat het niet gelukt is, sterkte!

Liesbeth, wat goed dat je al positief getest hebt, kan me voorstellen hoe je je voelt, erg onzeker!! Succes met afwachten!

Ik heb vanmorgen in het ziekenhuis mijn urine laten nakijken en ik ben zwanger! Kan het nog geloven...

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010??

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24/05, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25/05, 1 emmy, testen 08-06-2010

Ik heb de overzicht even naar voren gehaald

Geplaatst

Minoes:1 ste echo 4 04-06-10

Ik heb de overzicht even naar voren gehaald

Ik heb mezelf er even tussen gezet

Geplaatst

Dilithium,

Dan voel je jezelf inderdaad kl*te nu. Je misgund het een ander niet, dat is het zeker niet. Maar je wil zó ontzettend graag zelf eens kunnen vertellen dat je zwanger bent.

Sterkte!

Listette,

:yah::woohoo::yah:

Van harte gefeliciteerd!!!!

Geplaatst

@Tess, wat een goed nieuws zeg! En nu goed vast houden he?

@Rain, je voelt je goed lees is, super! Houden zo.

Nog eventjes voor de meeste, succes nog de laatste dagen.

En 4 juni is wel een bijzondere dag zeg, 8 testers!!!

Guusje

Geplaatst

Hi allemaal,

Ik ben deze morgen voor bloedafname geweest en ik moet pregnyl IM beginnen bijspuiten (extra naast mijn 3 keer utrogestan). Zou dat nu juist positief zijn of niet? Volgens mijn verpleegster, is dat zeker teken dat het de goede kant uitgaat. Maar ik durf zeker nog niet hopen. Want door de pregnyl mag ik nu niet zeker zijn dat de test op 04/06 al 100% zeker is, ik zal pas 100% zerker zijn op 11/06. Dus das nu nog langer wachten. Ondertussen heb ik nog altijd dat knagende en stekende gevoel boven mijn schaambeen (plaats waar baarmoeder toch zit). Ik vraag me dan toch telkens af of dat de innesteling is of juist iets anders.

Heeft er iemand van jullie ervaring met pregnyl na TP?

1°ICSI, 36 jr, TP 24/05

testen 04/06 wordt nu 11/06 door pregnyl

Geplaatst

Meiden, ik ga er eventjes tussenuit... ik voel me zo goed en normaal dat ik bijna vergeet dat ik een tp heb gehad.

Ik ben heel blij voor degenen die wel symptomen en lichte streepjes hebben, maar ik trek het even niet. Ik laat jullie 04 juni de uitslag wel weten.

Heel veel succes allemaal en tot de 4e!

Geplaatst

@Dilithium, het gevoel is heeeel herkenbaar.

@Liesbeth, ik ben ook zo benieuwd op welke dag je zit...

@Liesjuh, GEFELICITEERD! Stond jij niet op het lijstje? Anders moet je jezelf er ff in het groen bijzetten! Lijkt zo mooi!

@Rain28,Ik heb gister idd de TP gehad. Dus aftellen....

Heb me ff bij het lijstje gezet.

Oh ja, vandaag gebeld en ik heb 3 cryotjes in de vriezer!!!

Iedereen succes met waar je ook maar zit in het traject...

Minoes:1 ste echo 4 04-06-10

Tess: TP 27/05, 1 TOP emmy, testen 11/06/2010

Geplaatst
Hi allemaal,

Ik ben deze morgen voor bloedafname geweest en ik moet pregnyl IM beginnen bijspuiten (extra naast mijn 3 keer utrogestan). Zou dat nu juist positief zijn of niet? Volgens mijn verpleegster, is dat zeker teken dat het de goede kant uitgaat. Maar ik durf zeker nog niet hopen. Want door de pregnyl mag ik nu niet zeker zijn dat de test op 04/06 al 100% zeker is, ik zal pas 100% zerker zijn op 11/06. Dus das nu nog langer wachten. Ondertussen heb ik nog altijd dat knagende en stekende gevoel boven mijn schaambeen (plaats waar baarmoeder toch zit). Ik vraag me dan toch telkens af of dat de innesteling is of juist iets anders.

Heeft er iemand van jullie ervaring met pregnyl na TP?

1°ICSI, 36 jr, TP 24/05

testen 04/06 wordt nu 11/06 door pregnyl

Hallo Object

niets mis mee dat je extra Pregnyl gaat spuiten, ik kreeg het op mijn verzoek ook (bij poging 2) direct na de tp. Bij mij toen eenmalig een eenheid van 5000.

Ze schrijven dit patienten ook weleens voor als je eerder binnen 10 dagen na de punctie al gaat menstrueren. Niet dat dat bij jou het geval was, was bij mij ook niet maar het kan de innesteling bevordeen.

Nadeeltje is idd. dat je wat later mag testen, maar ja, voor een goed doel!

Ik wil je geen valse hoop geven maar het stekende gevoel bij het schaambeen klinkt mij bekend!!!! ik had dat ook in het beging van de zwangerschap van mijn kanjertjes.

Hou vol meid!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Michelle ik heb precies hetzelfde! Soms vergeet ik het gewoon! Vanmiddag op mijn knieeen het huis gedweild, trap gepoetst....oeps, moet mezelf af en toe gewoon terugfluiten! heb voor mezelf besloten dat het een goed teken is ipv kwaaltjes! Succes!!!

Geplaatst
Michelle ik heb precies hetzelfde! Soms vergeet ik het gewoon! Vanmiddag op mijn knieeen het huis gedweild, trap gepoetst....oeps, moet mezelf af en toe gewoon terugfluiten! heb voor mezelf besloten dat het een goed teken is ipv kwaaltjes! Succes!!!

Ik ben ook nogal een huishoudster en voel me echt super na de TP dus denk er eigenlijk ook niet zo bij na...

Maar kan het kwaad dan om fanatiek te poetsen?

Tess

Geplaatst

@Liesjuh, GEFELICITEERD! Stond jij niet op het lijstje? Anders moet je jezelf er ff in het groen bijzetten! Lijkt zo mooi!

Hoi Tess,

Ik sta op het wachtbankje mei, testdag 28 mei vandaar....

Liefs Lisette

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden