Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miepie,

Wat vervelend dat je veel last hebt na de punctie.

Dus je gaat wederom op dag 9 testen?

Net wat je zegt mbt de winterslaap. Misschien dat nu een mini-zomerslaap kan??

Lindada en Meisje,

Hoe voelen jullie je, zwanger of niet? Het lijkt me ook 'raar' om zwanger te mogen zijn!

Succes en op naar de eerste hopelijk super mooie echo!

Rubster en Sky,

Sterkte!!

Object,

Wat balen dat je migraine hebt!

Hoop voor je dat dit geen voorboden zijn van een naderende ongie.

Succes!

Ik ben vandaag voor de tweede echo geweest.

Follikel was 15mm en bms 6,5.

Beide mogen dus nog meer gaan groeien.

Ben gisteren en vandaag op eigen initiatief met Lh-testen begonnen.

De gyn gaf aan dat ik hier mee door mag gaan.

Vrijdag weer terug komen.

De gyn verwacht rond 8 juni de tp van de cryo.

Het is een Morula. (de embryo's bij de afgelopen tp waren beide een blastocyste)

Nou de spanning begint al wat te komen, vind het ontdooien van de cryo vrij zenuwslopend.....

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wish, het is allemaal nog heel onwerkelijk. Hier heb je zolang op zitten wachten en dan is het toch spannend en raar. Ik voel me wel echt zwanger pijnlijke borsten, opgezette buik en een beetje gammel en ook nog wel wat steekjes onder aan je schaamstreek. Ik heb volgende week een eerste echo ben heel erg benieuwd.

Succes met alles.

gr Es

Geplaatst

Hee Wish

Dan lopen we weer gelijk, ik heb gister mijn echo gehad:

Eicel 14 mm en bms 6 mm, ik mag donderdag terug, ik denk ook rond 9 juni de TP te hebben, doe jij het ook in eigen cyclus.

Geplaatst

Hoi Suus,

Jeetje, dan zijn we echt gelijk aan het lopen.

Wow, jij hebt nog 8 cryo's!!

Op welke cyclusdag zit jij nu?

Ik zit nu op cd 14. (dag van begin menstruatie is dag 1)

Als het goed is hoef ik geen medicatie te gebruiken, heb de gyn daar nog niks over horen zeggen.

Ik krijg van mezelf een 'goede' eisprong en na 4 dagen wordt de cryo terug geplaatst.

(Zo heb ik het begrepen)

Ik was alleen gegaan, tegen mijn vriend gezegd dat hij geen vrij hoeft te vragen voor een echo.

Hij wil alles 'samen doen' en gaat daarom altijd mee naar de gyn.

Maar voor een echo hoeft dat echt niet van mij.

Geplaatst

hej meiden,

heb net even een potje lopen janken! dat lucht even op.

heb in de afgelopen 3 jaar nog nooit hoeven huilen als het niet lukte.

nu merk ik hoe zwaar de icsi emotioneel is. ben blij als deze week voorbij is en we verder kunnen.

xxx sky

Geplaatst

Sky,

Laat die tranen maar lopen, als het opluchting geeft vooral niet inhouden hoor.

Het is zeker lichamelijk maar ook emotioneel zwaar.

In het allereerste begin denk je dat dit wachten wel mee zal gaan vallen omdat je dan op het laatste bent van het traject. (dit dacht ik toen)

Maar niets is minder waar, dat wachten is het zwaarste van alles!!

Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

Begrijp ik je goed dat je meteen verder wil gaan met de cryo's?

Geplaatst

heey

Norwegian sterkte.

@ wish ik zit nu op cd 12, ik moet wel pregnyl spuiten waarschijnlijk dit weeken en dan 5 dgn later de tp. echo's doe ik alleen , de tp en evt puncties ook niet.

Ik loop in knokke daar kan je bijna op ieder tijdstip van de dag om een echo en bloed prikken , dus dat kan ik makkelijk combineren met mijn werk.

Dit wordt voor mij de eerste tp in eigen cyclus.

Hoef je ook geen bolletjes te gebruiken, daar heb ik nl wel een recept voor gekregen.

Geplaatst

Suus,

Ik heb de vorige keer bij de cryo tp ook niks gebruikt. (dit was in een ander ziekenhuis Catharina in Eindhoven) Nu zijn we onder behandeling bij Geertgen in Elsendorp.

Ik ben ervan uit gegaan dat ik nu ook niks hoef te gebruiken anders had ik dit neem ik aan wel gehoord.

Ik krijg daar alle medicatie die ik nodig heb meteen mee naar huis. Heb geen recepten nodig.

Ze hebben daar een 'eigen apotheek'. Werkt wel prettig hoor!

Zal het eens vragen aan een andere forumbezoeker die ook daar onder behandeling is.

Ik merk wel aan mezelf dat ik het nu meer op me af laat komen dan alle vorige keren.

Heb een goed vertrouwen in de 2 gynaecologen die mij behandelen.

Er werken er meer bij de Geertgen, maar ik wil bij deze 2 blijven.

De ene gyn is de directeur en de andere gyn vinden mijn vriend en ik ook prettig in de omgang.

Geplaatst

Hi Babeth,

Ik heb ziekenhuis maar gebeld want migraine wordt echt wel heftig. En ik moet geen pregnyl meer bijspuiten, waarsch komen mijn ms niet door omdat ik pregnyl spuit. Het ziet er dus niet goed uit voor mij. Vrijdag BN en dan weet ik meer, als ik ondertussen mijn ms al niet heb.

Hoe is het verder met jou babeth? Ik kan niet echt meer volgen. Begin je weldra aan nieuwe poging of mag dat nog niet?

Sky, huil maar zoveel uit als nodig, ik ben normaal ook niet iemand die gemak kan huilen, maar ik vrees als het ook voor mij slecht afloopt, ik de eerste dagen niet echt veel mensen zal willen zien en dat ik me liever zou opsluiten. Maar ja, dat gaat moeilijk , want ik heb een winkel, dus ik moet wel onder de mensen komen en altijd vriendelijk blijven en lachen... ik mag er niet aan denken...Ik hoop dat je vlug de moed vind om terug door te gaan. Alvast heel veel sterkte!!!

groetjes,

object

Geplaatst

@es: super gefeliciteerd! Heb je je al groen gemaakt? Staat zo mooi! Nu op naar de eerste echo!

@Sky: wat zonde!Is je menstruatie nog doorgezet? Het slechte nieuws vertellen is idd vervelend, maar de lieve reacties doen mij altijd wel heel goed!

@Mirjan: Hoe gaat het met jou? Is het bloeden nog doorgezet? Ik blijf duimen voor je! Vorige keer was je toch ook zwanger ondanks je menstruatie!

@Wish en Suus: Grappig dat jullie gelijk lopen, en ook dezelfde behandeling!

Voor alle anderen die ik nu vergeet sterkte en succes met wachten!

Hier nog steeds alles rustig. Het bloed van zondag was toch echt een wondje, in ieder geval geen menstruatie, ik bloed niet meer nu. Zit te twijfelen of ik er morgen niet een testje aan ga wagen. Ben zo benieuwd! En verder zit ik te denken of ik als het niet is gelukt of ik gelijk doorga, of een weekje of 2 rust zal nemen.....

Zal eerst eens gaan neuzen bij de vroegtesters....

Liefs Alice

Geplaatst
Hi meiden,

jammer genoeg lees ik niet zoveel positief nieuws, ik had gehoopt dat juni beter zou starten. Want maand mei was ook geen overdonderend succes als je dat ziet op wachtbankje mei.

Hier slaat de schrik mij ook om de oren. Ik zit op WD8, en heb sinds gisterne ongelooflijke migraine en dat heb ik altijd 2 - 3 dagen voor in ongi word en daarnaast voel ik me verschrikkelijk moe, verward, misselijk, en ik heb heel heel koud. Ik vrees dat ik de komende dagen ongi ga worden, of wie weet komt dat door die extra pregnyl die ik om de 3 dagen moet spuiten (gisterenavond nog spuit gehad). Vervelende aan die pregnylspuiten is dat ik een week langer moet wachten met de BN, pas 11/06 (en TP was 24/05). Ik kan ook geen testen doen, want ik zal zowiezo positief testen door de pregnyl.

Ik vind die wachtweken enorm lastig, ik had echt niet verwacht dat dit zo lastig ging zijn.

Veel sterkte aan alle meiden op de wachtbank

Heel veel sterkte aan de meiden die slecht nieuws hebbn gekregen of slecht nieuws verwachten. Ik weet echt nog niet hoe ik met dat slecht nieuws ga kunnen omgaan.

maar toch een welgemeende proficiat aan zij die wel zwanger zijn!!!!!

Hopelijk mogen wij jullie volgen in de komende maanden;

groetjes,

object

Object,

Wat lees ik hier...de moed nog niet opgeven hoor!

Al die symptomen die je hebt kunnen ook van de pregnyl komen, maar natuurlijk ook van een zwangerschap...

Ik heb nog goede hoop voor je!!!!

En hoe je ermee omgaat als het misgaat...vallen, opstaan en weer doorgaan....

En het gekke is, we kunnen het ook nog, keer op keer.

Knuffel, Martha.

Geplaatst

@ Naomi,

hey meis...wat naar om te lezen dat je toch ongi bent geworden....had echt gehoopt dat het niet door zou zetten...maar jijzelf natuurlijk ook!!.

Ik hoorde gister op de chat dat ik je hier kon vinden omdat ik graag wilde weten hoe het met je was...toen hoorde ik al dat het slecht nieuws was.

Nou meis...ik hoop je snel weer even te spreken...en baal echt van dit nieuws.

veel iefs en een heeeeeeeeeele dikke knuffel...

Geplaatst

Ik meld me ook eindelijk weer eens...

@Naomi en Sky heel veel sterkte....

@Goofy voor jou vast veel succes met de punctie!

@Dilithium wij lopen precies gelijk! Misschien is die verstopping wel een goed teken wie weet!

@meisje81 jou mag ik wel vast feliciteren denk ik!

@Linda gefeliciteerd!! Hoe is het nu met de overstimulatie? Hopelijk blijft het binnen de perken!

@Wish spannend!! Wanneer zou de tp zijn?

@edenal en rubster succes met de laatste loodjes en de onzekerheid meiden, ik duim!!!

Hier is alles nog steeds vrij goed....geloof ik. Ik was de afgelopen dagen echt vreselijk negatief en bleef maar zeggen dat het niet gelukt was. (werd mijn man echt heeeel kwaad om!) Had zelfs het gezonde eten en veel water drinken weer even laten sloffen....mijn borsten deden geen pijn meer en voelde nog steeds NIKS. Had vanochtend een beetje ongi-gevoel......en vanavond steeds een vreemd gevoel rondom mijn navel....als ik me rek voel ik het goed of als er iets tegenaan komt. Baarmoeder???? Zucht...slaat helemaal nergens op om overal op te letten maarja je doet het toch! Het positieve nieuws is dat ik helemaal geen bruinverlies of spoortjes bloed ofzo heb....geen bloed geeft moed zeggen we dan maar. Dus sinds vandaag ben ik eigenlijk weer iets positiever gestemd. Ik denk dat we er niks van kunnen zeggen...in elk geval is het me nog steeds gelukt om niet te testen! Zit te twijfelen of ik er tussen het bloedprikken en de telefonische uitslag een testje tegenaan gooi! Ze raden het ten strengste af in de kliniek waar wij zitten....zeggen ze dat bij jullie ook expliciet erbij???

Pfff nog een paar dagen!! Hou vol allemaal!

Geplaatst

Rubster, logisch dat je van slag bent..het is ook allemaal zo ontzettend spannend en onzeker! Ik hoop voor je dat je eerder te bloedprikken mag!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

hej meiden,

heb alleen een beetje roze en bruine afscheiding als ik naar de wc ga.

maar denk dat de bolletjes het echte doorbreken tegen houd. heb nog geen buikpijn of krampen ofzo. heb wel last van hoofdpijn en me rug

xx sky

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010??

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Minoes:1 ste echo 4 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI nr 4, testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

Hallo, was even schrikken, eerste FM vandaag, CD 11 ei gesprongen! :unsure: Maar gelukkig zag de doc. er nog wel heil in omdat ik mooi helder slijm had, dus twee uur later de IUI gehad! Nu maar wachten... dus ik heb mezelf ook even op de bank gezet :occasion16:

Vooe de zwangeren! Jippie!!!

voor de rode regeltjes...veel sterkte...

Geplaatst

Rain en Nathalie,

Ik moet nu Lh-testen doen en vrijdag terug komen om te kijken als ik een eisprong heb gehad de dominante follikel daadwerkelijk weg is.

Misschien heb ik vrijdag nog geen eisprong gehad, wie weet.

Heb altijd een cyclus van 30 dagen dus nog geen man overboord.

De eisprong verwacht ik donderdag.

4 dagen na de eisprong krijg ik de cryo terug geplaatst, als hij/zij goed wil ontdooien?

Voor jullie duren de dagen nu zeker heeeeel lang.

Ik wil jullie daarom heel veel sterkte toewensen!

Sky,

Ik ben nu al een poosje op dit forum en ik heb al van alles hier gelezen en het kan nog 2 kanten op gaan.

Moeilijk he Sky, sterkte!!

Geplaatst

KrisKras,

Poeh, gelukkig toch IUI kunnen uitvoeren!

Gelukkig had je nog een mooi dik baarmoederslijmvlies?

Nu weer dat wachten....... SUCCES!

Geplaatst

oeh...daar heb ik geen verstand van, maar ze zijn altijd verliefd op mijn 'bedje' of mijn 'bekleding' zoals zij dat noemen hahaha dus dat zit wel goed denk ik. De vorige arts zei zelfs dat mijn baarmoeder een plaatje uit een boek is...nu alleen nog het werk doen zoals in het boek beschreven staat dan hè ;-)

xxx

Geplaatst

Meiden, wat wordt er veel geschreven hier op het wachtbankje. Ik kan het allemaal niet bolwerken om iedereen persoonlijk te schrijven (sorry). Maar ik denk aan jullie allemaal hoor! Heel veel sterkte en houd vol! Ik hoop echt zondag aan te mogen schuiven bij jullie op het bankje. De Pregnyl zit er net in. Ik ben nu zo moe dat ik mijn bed in ga!

Meiden, weltruste en toi, toi, toi met wachten.

En voor diegene die ongi zijn geworden of neg hebben getest! Heel veel sterkte.

Geplaatst

Mart,

Wat ben jij toch altijd attent zeg!!

Dank je wel daarvoor!

Voor jou hetzelfde, toi, toi, toi.

Jij mag bijna beginnen met spuiten!!!! Succes

Geplaatst

Goofy, ik heb hetzelfde probleem... Hou het niet meer bij om op iedereen te reageren.

Maar er heerst hier vooral veel onzekerheid. En logisch ook. Gelukkig begrijpen wij elkaar allemaal heel goed. Ookal is elk verhaal uniek, onzeker zijn we allemaal.

Ik probeer er het beste van te maken en dat gaat tot nu toe goed. Maar ja, volgende week kan ik bij elk toiletbezoek natuurlijk bloed verwachten... Dus die week is het minst.

Succes voor iedereen en:gekruiste vingers 2...

Tess

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden