Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Object

Ik heb geen tp gehad, ben alleen bezig met ovulatie inductie. Heb wel pregnyl bijgespoten 3x 1500. op 22-5, 25-5 en 28-5. Naar mijn mening zou het streepje lichter moeten worden als het van de pregnyl spuiten komt. Was aan het zoek naar een hCG tebel, en vond dit:

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/MLgerekend vanaf bevruchting Niet zwanger

Volgens deze tabel stijgt je hCG pas na 28 dagen! Dan zou jij met hCG 51 heel mooi zitten. Daarbij denk ik ook echt dat elk lichaam anders. Ik maak zelf helemaal geen hormonen aan, en wie weet heeft dit ook wel invloed op het hCG. Heb 4 weken lang menopur 262,5 gespoten voor 1 eitje! Zal me niets verbazen als mijn hCG ook lager is dan normaal! Mijn schoonzus testte tot 4 weken overtijd negatief, terwijl ze toch echt zwanger was. En zo zijn er vast nog meer verhalen!

De vorige keren heb ik niet eens kunnen testen, toen was ik allang ongesteld, dus dat zegt ook iets, denk ik maar!

De kans op een bbz is toch heel klein met IVF/ICSI?

Maar ik snap wel precies hoe je voelt hoor! Ik blijf in ieder geval positief! Ik zal een beetje naar je sturen! Wij gaan ons binnenkort groen maken, en aanmelden bij wie is er uitgerekend in februari 2011!

Hou je me op de hoogte van je testen?

Liefs Alice

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Alice,

Pffff, wat een toestand he.

Je bent nu onderhand echt toe aan meer duidelijkheid.

Hoop dat je zwanger bent en dat die streep morgen nog donkerder is dan de controlestreep!!

Thnx wish!

Vind het heel spannend, zover ben ik nog nooit gekomen. Maar ben redelijk positief hoor! Bij een normale zwangerschap is de hCG in het begin ook laag, en kun je meestal pas testen na een paar dagen overtijd! En meestal ge je dan ook pas testen. Maar maandag zou de hCG uit mijn lichaam moeten zijn, dus als ik dan nog steeds positief test! Mijn collega zei trouwens dat de test bij haar ook heel licht was, haar zoon word 3! En verder zeggen toch veel mensen een streep is een streep!

En mocht het toch onverhoopt niet goed gaan, dan ben ik in ieder geval weer een stap verder. Eerst dacht ik dat ik geen eisprong kon krijgen, en nu heb ik dan eindelijk een positieve test in handen! Had alleen gedacht dat ik heel blij zou, zijn, en niet zo onzeker.....

Nou, tis een heel verhaal geworden, moest ff mijn ei kwijt! Wat een fijn forum is dit!

Hoe gaat het met jou? Wordt ook spannend nu! Hoop dat je cryo goed ontdooit! Ik duim, en stuur wat positieve energie naar je toe! Kun jij je misschien binnenkort ook aanmelden in uitgereknd in februari 2011!

Liefs Alice

Geplaatst

[

Hoi meiden, nou jullie zien het al: niet zwanger :sad:

Vorig weekend had ik bruinverlies en daarna roze verlies (WD8) dus ik had heel erg veel hoop gekregen. Totdat mijn ongesteldheid maandagavond genadeloos toesloeg...

Lieve Michelle

wat ongelofelijk jammer dat het zich niet goedgenoeg genesteld heeft!!! Erg fijn dat je 6 cryootjes hebt, kan me voorstellen dat je het liefste direct door zou willen gaan.

Sterkte!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi dames,

ik heb maar even Meisje81 groen gekleurd, haar laatste bericht was van 1 juni dat ze komende week haar eerste echo heeft.

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI nr 4, testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

MommySoonIHope: TP 02-06-2010, 2 emmy, testen 16-06-2010

hope hope: IUI(7) na 6 iui's en 2 ivf, 03-06-2010, testen 18-06-2010

Geplaatst

Hallo Object

ik had ook 3 dagen op rij getest en zag ook niet echt een verschil. Zeker als je HCG niet al te hoog is in het begin zul je de testen ook niet per dag donkerder zien kleuren.

Het duidelijkste is nog altijd de bloedtest maar die doen ze niet overal.

Het is wel mooi dat ie in ieder geval niet lichter kleurt!!!! top hoor.

sterkte maar het ziet er volgens mij goed uit!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

hi Edenal,

Bedankt voor jouw hoopgevende mail en lieve woorden. Maar bij IVF is er tcoch wel verschil dacht ik. Bij IVF is de ELM, de dag 14 dagen voor de punctie. Dus in mijn geval moet ik nu al rekening houden met de HCG waarden van 29 dagen (of 4 weken zwangerschap). Mijn waarde is inderdaad niet zo slecht maar ze moet dan wel vlug beginnen stijgen, tegen eind volgende week zou ik toch zeker ergens rond de 500 moeten uitkomen.

En miss klopt jou gedachte wel dan trage hormonen, ik heb ook langer Menopur moeten spuiten dan voorzien (wel maar 125E), maar ik had maar 3 eitjes waarvan ééntje de bevruchting heeft overleefd. Miss zijn wij inderdaad vrouwen waarbij alles beetje trager op gang komt.

Doordat ik niet doorgankelijke eileiders heb, is kans op BBZ juist wel groter dacht ik gelezen te hebben. Misschien lees ik gewoon teveel en zou ik beter wat meer afstand van alles nemen.

Toch Edenal, ik hoop dat we ons beiden mogen groen maken tegen eind volgende week.

Morgenochtend of maandag ga ik zeker terug testen. Ik hou je op de hoogte,

vele groetjes

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, normaal spuit ik altijd om half 8 nu heb ik vanavond een feestje en moet al om half 7 weg.

Het is feest waar ik niet de mogelijkheid heb om even apart te gaan om te spuiten.

Zou het kwaad kunnen als ik voor één keer om half 7 spuit?

Alvast bedankt allemaal en geniet nog even lekker van dit super mooie weekend.:sunny:

Groetjes Schattie

Geplaatst

Hoi Schattie

geen punt hoor!!!! mij werd ook geadviseerd om altijd rond hetzelfde tijdstip te spuiten met een maximum van 2 uur verschil.

Zelf spuit ik vanavond ook een halfuurtje vroeger...zie het niet zitten om op een toilet ergens te mengen en te spuiten!

veel plezier vanavond

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth,

Dank voor je antwoord, ik zag het ook niet zitten om het op een toilet bij het partycentrum het te doen.

Jij ook heel veel plezier vanavond.

Groetjes Brenda

Geplaatst

Hi meiden,

mag ik bij jullie op het bankje van juni komen zitten?

Vandaag 2fm meting gehad, 9 follikels. En zoals het er nu naar uitziet a.s vrijdag de punctie. Dinsdag nog een keertje op consult en hopelijk woensdag de pregnyl spuit zetten.

Het is onze vierde poging. Zes weken geleden zagen we op de echo dat ons kleintje met bijna tien weken was overleden. Deze poging is dus wat meer beladen maar "hoop doet leven" toch?

liefs!

Annejet

Geplaatst

Annejet,

Ik hoop dat jullie dit keer meer geluk hebben, want na 10 weken, moet het al heel hard aankomen om je kindje te verliezen.

Veel sterkte alvast,

object

Geplaatst

Hoi dames ,

Vanmiddag mocht ik de pregnyl zetten, had nl een goeie echo vanmorgen eicel 20 mm en bms 10 mm.

Nu krijg ik pas volgende week zaterdag de tp van 2 blastocystes.

Maar mij is vorige keer verteld dat we ook nog 5 dag 3 emmy's hadden, en volgens de vrouw van vanmiddag niet, ik snap het niet ze zei dat ze het heel zeker wist.

Echt een domper, maar toch denk ik dat het niet klopt omdat ze bij ons in het ziekenhuis de meeste emmy's op dag 3 invriezen en er een paar laten liggen om te kijken hoe ze verder delen en dan invriezen op dag 6.

Rain gefeliciteerd he, de andere dames sterkte en geef de moed niet op.

Groetjes suus

Geplaatst

Martine, hoe is het er mee? Nog positief nieuws gister gekregen?

Guusje

Geplaatst

@ Object, lief van je!

ja, was een enorme klap die we moesten verwerken maar heb na een paar weken bewust besloten de knop om te draaien en mezelf weer te motiveren leuke dingen te gaan doen. Niet dat ivf-en nou zo leuk is, tis niet mijn hobby in ieder geval, maar alles voor een kindje!

@ Suus, toch wellicht maandag even bellen met het zkhs, klinkt wel een beetje vreemd hè?

Annejet

Geplaatst

@Annejet, jeetje wat een bericht, dat moet er flink ingehakt hebben!!! fijn dat jullie weer bezig zijn met een nieuwe poging, heel veel succes!

@Suus, vraag het nog maar eens na maar voor zover ik weet is een blastocyste een 5-daagse emmy, als je vandaag (zaterdagmiddag) de pregnyl mocht spuiten, is je eisprong 34 a 36 uur later, dus zeg maar maandagochtend + 5 dagen is zaterdag.

Uit onze eerste poging kreeg ik ook een tp van blastocyste, 16-4 punctie en 21-4 de tp, zo ging het ook met de 2 cryos.

Maar anders toch maar even bellen? anders blijf je je maar afvragen hoe en wat.

In ieder geval alvast heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Suus,

Als je duidelijkheid wil zou ik zeggen, bel naar het lab. of naar je gyn om het na te vragen.

Als het goed is hebben wij donderdag de tp en jullie zaterdag. Laat het aub zo zijn!!!

Suus, succes!!

Annejet,

Welkom!!

Jullie hebben al heel wat meegemaakt zeg.

Zoals je zelf zegt: "Hoop doet leven." En dat is echt zo!!

9 follikels, mooi aantal.

Heel veel succes!

Geplaatst

Alice,

Hoe is het nu met je?

Dank je wel voor je positieve energie!

Michelle,

Wat een grote domper, sterkte met het verwerken hiervan!!

Babeth nogmaals een berichtje aan jou,

Je hoopt er toch stiekem op dat het heeel misschien spontaan kan lukken.

Als je lichaam dan ook nog eens rare dingen uit gaat spoken.....Het blijft niet leuk om te merken dat het niet zo is.

Geplaatst

Oe, zie dat ik al heel lang niet gereageerd heb op jullie. Wel elke dag even bijgelezen, maar zó moe als ik 's avonds thuis kom...

Michelle, wat enorm balen dat het niet gelukt is... gaat niet goed met het "wachten tot april/mei"-groepje :sad1:. In het AMC proberen ze zoveel mogelijk per stuk in te vriezen, dus denk dat je 6 lossen rietjes zal hebben. Sterkte...

Babeth, ik vind het zo enorm knap hoe positief en sterk jullie nu weer beginnen. Hopelijk hebben jullie voor die moeilijke 4/7 een positieve test in handen, ik duim keihard voor je!

Brenda, Babeth, leuke avond gehad gisteren :toothy9:?

Annejet, welkom hier, en succes met de moeilijke wachtweken.

Suus, zoals Babeth al zei: een blastocyst is 5 dagen of ouder, dus volgens mij klopt dat dan wel hoor, met zaterdag TP. Denk dat het eerder dan fout gemeld is en dat dag5 ipv dag3 moet zijn.

Rain, gefeliciteerd!!! Super zeg! Geniet ervan.

Object, Edenal, wat een onzekerheid voor jullie. Object, zo raar dat het ziekenhuis je al zo snel na pregnyl laat bloedprikken... Ik had trouwens vorig jaar met bloedprikken op dag 15 na TP een waarde van 207 en dat was toen prima volgens het zh. Hcg verdubbelt ongeveer per 2 dagen, dus dan zou ik rond WD11 ook op 50 gezeten hebben.... (helaas wel uitgelopen op MK, maar HCG is heel lang hoog gebleven).

Hopelijk voor jullie allebei snel duidelijkheid.

Goofy, wat een enorme tegenslag voor jullie, was ook mijn grote angst met beide puncties. Hopelijk zal er uit het gesprek volgende week wat meer duidelijkheid komen en zijn er andere mogelijkheden voor jullie. Ik neem aan dat je man eerder wel levende zaadjes had? Er zijn ook wel ziekenhuizen waar dan regelmatig een potje ingeleverd kan worden, wat dan ingevroren wordt zodat je altijd iets "achter de hand hebt". Misschien daar ook eens naar informeren?

Tess, gaat het jou lukken te wachten tot zaterdag? ;-)

Mikkie, hoe is het met jou? Inmiddels al weg volgens mij, fijne vakantie! Ik heb wel last van bijwerkingen vande utrogestan; ben héél moe, en dit keer ook heel pijnlijke boobs (had ik vorige 2x niet, vorig jaar wel, kan dus ook de pregnyl zijn).

Dilithium, Rubster, sterkte....

Wish, super dat je donderdag je TP hebt! Ik zal hard duimen dat jullie toppertje goed ontdooit, succes!

Ik had gisteren (11d na pregnyl 10.000) eindelijk een negatieve test, woensdag had ik al gekeken en was ie nog positief. Nou maar hopen dat ie eind van de week weer positief is, maar heb er eigenlijk weinig vertrouwen in...

Geplaatst

Hey miepie

Vervelend dat je zo in onzekerheid zit heel veel succes en hopen dat postietief is .

Iedreen heel veel sterkte een succes

Veel liefs Jessica

Geplaatst

Wachtbankoverzicht Juni 2010:whistling_girl:

Lindada: TP 17-5-2010, 2 emmies, testen 01-06-2010

Liesbethb: TP 18-5-2010, 1 emmy, testen 02-06-2010

Norwegian-Sky: TP 20-5-2010, 1 emmy, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Meisje81: TP 20-5-2010, 2 emmies, 8 cellig, testen: 02-06-2010

Rubster: TP 20-05-2010, ? emmie, testen 03-06-2010

Naomi28: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Dilithium: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Rain28: TP 21-5-2010, 2 emmies, testen 04-06-2010

Michele77: TP 21-5-2010, 1 emmy, testen: 04-06-2010

Edenal: ovulatie 21-5-2010, testen: 04-06-2010

Mirjan: TP 21-5-2010, 2 emmy, testen: 04-06-2010

Object: TP 24-05-2010, 1 emmy, testen 04-06-2010

Moos: TP 25-05-2010, 1 emmy, testen 08-06-2010

Jessi: TP 28-05, 1 emmy, testen 10-06-2010

Tess: TP 27-05-2010, 1 TOP emmy, testen 11-06-2010

Doortje: 28-05-2010 ,IUI nr 4, testen 12-06-2010

Miepie80 : TP 30-05-2010, 1 emmie, testen 14-06-2010

Kriskras: IUI(3) 01-06-2010, testen 15-06-2010

MommySoonIHope: TP 02-06-2010, 2 emmy, testen 16-06-2010

hope hope: IUI(7) na 6 iui's en 2 ivf, 03-06-2010, testen 18-06-2010

Zoals jullie zien, durf me nu greoen te maken, mijn test was vanochtend duidelijk donkerder! Iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven!

Alle wachtenden toi toi toi..... Ik duim verder voor jullie en zal regelmatig checken hoe het ervoor staat! Het wachtbankje moet maar mooi groen kleuren!

Ik ga me melden bij wie is er uitgerekend in februari 2011!

Liefs Alice

@ Object: Hoe was jouw test vanochtend? op welke wachtdag zit je nu?

Geplaatst

Miepie80, bedankt voor je lieve woorden, het is spannend voor je, in ieder geval als je nu positief test dan is het zeer zeker neit vals positief, owwww ik duim voor je!!!

Waarom heb je er niet zo´n goed gevoel bij? houd moed hoor.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Jessica, dank je ;). Succes met je FM vanmiddag.

Edenal, GEFELICITEERD!!! Fijn dat ie duidelijk donkerder was, eindelijk wat duidelijkheid.

Geplaatst

Thnx Babeth! Hoe gaat het nu met jou? Wanneer heb je een fm? Succes toi toi toi!

Thnx Miepie! Wel fijn dat je nu weet dat je niet vals positief kan testen! Ik dacht ook dat het niet raak zou zijn! Voelde me gewoon te goed! Had zelfs al zalm en een fles rosé gekocht haha. Ik hoop dat je eind van de week een positieve test in handen hebt!

Liefs Alice

Geplaatst

Ik hoop dat jij die zalm en rosé pas volgend jaar weer mag eten, hihi!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden