Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel!

Ik ben er echt helemaal kapot van....

Helaas hebben ze de eicellen niet ingevroren..........

Ik heb dat wel gevraagd maar dat doen ze niet.

Waarom?????

Was zo uit het veld geslagen dat ik dat ben vergeten te vragen.

Ik weet het nu gewoon even niet meer. Ik laat het allemaal maar even tot me door dringen en we moeten allebei tot rust komen. We gaan over +/- 2 weken voor een gesprek met de behandelend gyn en dan horen we meer. Dan kunnen we ook beslissingen gaan nemen voor de toekomst.

Echt voor jullie allemaal heel veel succes en sterkte en ik leef met jullie mee hoor, ondanks onze trieste berichten!

XX,

Goofy

• Reacties 832
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Rubster.... wat jammer! Ja wat moet ik zeggen...

Voor alle testers van morgen.... SUCCES!!!

En wat knap dat jullie nog niet getest hebben.

Het eerste wat ik morgen doe is hier komen kijken en hopen op veel groen!

Oh ja, wie kan me vertellen wat ik zou moeten voelen als ik zwanger zou zijn? Ik voel niets... Nou ja, niets.... Maar heb geen idee wat ik zou moeten voelen.

Tess

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Ik heb net een test gedaan(die van de kruidvat 2 voor 5). Ik kreeg een licht rose streepje, ongeveer de helft van de teststreep. Ben ik dan zwanger of is dat nog de laatste HCG van de pregnyl? Die heb ik vorige week vrijdag gespoten?

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden nl. Straks maar even het ziekenhuis bellen, die zullen wel bloed willen prikken!

En moet gewoon werken vandaag...... zal een rare dag worden!

Liefs Alice

Geplaatst
Meiden, dank jullie wel!

Ik ben er echt helemaal kapot van....

Helaas hebben ze de eicellen niet ingevroren..........

Ik heb dat wel gevraagd maar dat doen ze niet.

Waarom?????

Was zo uit het veld geslagen dat ik dat ben vergeten te vragen.

Ik weet het nu gewoon even niet meer. Ik laat het allemaal maar even tot me door dringen en we moeten allebei tot rust komen. We gaan over +/- 2 weken voor een gesprek met de behandelend gyn en dan horen we meer. Dan kunnen we ook beslissingen gaan nemen voor de toekomst.

Echt voor jullie allemaal heel veel succes en sterkte en ik leef met jullie mee hoor, ondanks onze trieste berichten!

XX,

Goofy

Misschien loop ik te hard van stapel, maar hebben jullie al eens nagedacht over donorzaad? Ik ken je situatie heel goed.. mijn vriend heeft ook geen zaadjes. Het is een rouwproces waar je doorheen gaat, neem er de tijd voor en neem geen overhaaste beslissingen. Wij hebben besloten om wel verder te gaan met IUI-D. Als je vragen hebt, weet je me te vinden!

Sterkte meid!

Kriskras

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij mogen zondag de 13de testen, nog 1 heel spannende week dus.. Gelukkig gaan we lekker een midweekje weg.. Hebben jullie trouwens bijwerkingen van de Utrogestan bolletjes?? Ik heb het idee dat ik er veel moeilijker van naar de wc ga, is daar wat aan te doen??

Groetjes:-)

Geplaatst

@ Edenal, ik heb geen idee.. Ik zou idd ook maar ff naar het ziekenhuis gaan, misschien een bloedtest?

@ mikkie, Ik weet op een gegeven moment niet meer welke bijwerkingen, waarvan komen. Spanning doet ook heel wat met je lichaam...

Ik moet nog een week wachten..... En ik ben bang dat deze week langer zal duren dan de eerste week.

Tess

Geplaatst

Voor alle testers van vandaag, HEEL VEEL SUCCES.

En alle wachters, positief blijven !!!

Liefs Guusje

Geplaatst
Meiden,

Helaas kan ik niet plaats nemen op het juni bankje.

Er zijn geen bewegende zaadcellen gevonden.

Wel 15 prachtige eicellen.

Maar ja..... zonder bewegend zaad heb je daar weinig aan.....

Voor iedereen heel veel succes met het te lopen traject!

Lieve Goofy

wat een enorme teleurstelling, een negatieve test is ook klote maar op deze manier hebben jullie geen eerlijke kans gekregen!!!

Ik vnd het zo triest. Ik kan je aanraden om zsm. een afspraak te maken zodat jullje vragen kunt stellen.

Ik neem aan dat ze voor aanvang van de behandeling toch ook wel het zaad onderzocht hebben? als er toen wel het eea. aangetroffen was dan was dit wellicht een momentopname?

Wellicht is het mogelijk om de komende tijd regelmatig zaad te laten analyseren zodat het indien het aanwezig is direct in kunnen vriezen.

Dan hebben ze wat achter de hand.

Ow meis, ik kan me voorstellen dat zowel jij als je man totaal uit het veld geslagen zijn!!!! Neem de tijd om alles een beetje te laten bezinken maar lieverd, dit wil echt nog niet zeggen dat dit het einde van jullie droom is hoor!!!!

vele sterkte, ook voor je man!

liefs

Babeth

Geplaatst
He Wish,

Heb veel krampen dus denk dat deze poging niet gelukt is. Weer slikken en stug doorgaan voor poging 4.

Was je ovulatietest nu positief?

Groetjes Nathalie

Lieve Nathalie

Houd moed hoor!!! je hebt toch nog geen bloedverlies??

groetjes

Babeth

Geplaatst

Meiden die moeten testen vandaag, heel veel succes!

Geplaatst

Alice,

Kijk zelf even bij het vroegtesters topic. Ik heb geen flauw idee, dus kan je niet verder helpen.

Hoop dat je lichaam zelf HCG aan het aanmaken is!!

Mikkie,

Ik krijg last van m'n borsten. Verder geen bijwerkingen, maar dat is voor iedereen anders.

Succes!

Goofy,

Nogmaals heel veel sterkte!!

Geplaatst
Goedemorgen dames!

Ik heb net een test gedaan(die van de kruidvat 2 voor 5). Ik kreeg een licht rose streepje, ongeveer de helft van de teststreep. Ben ik dan zwanger of is dat nog de laatste HCG van de pregnyl? Die heb ik vorige week vrijdag gespoten?

Ik heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden nl. Straks maar even het ziekenhuis bellen, die zullen wel bloed willen prikken!

En moet gewoon werken vandaag...... zal een rare dag worden!

Liefs Alice

Hallo Alice

wat een onzekerheid, ik heb begrepen dat toegediende Pregnyl per 24 uur halveert, ik weet even neit hoeveel je gespoten hebt op 28-5? en had he daarvoor ook nog gespoten?

zie de bijsluiter van de Pregnyl, hierin staat dat deze tot 10 dagen na toediening een foutpositieve test kan geven.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h00104.pdf

Maar als je komende dagen opnieuw gata testen en deze strepen worden donkerder...dan zou het weleens raak kunnen zijn!!!

sterkte meid!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ Kriskras; Dank je wel voor het aanbod. Ik heb je naam opgeschreven. We hebben het voor de hele behandeling gestart is wel eens over donorzaad gehad. Maar echt diepgaande gesprekken niet. We wachten nu eerst even het gesprek met de gyn af.

@ Babeth; Dank je wel voor je lieve woorden. Wij hebben spoedig een afspraak met ons behandelend gyn. We hebben al een lijst met vragen die we willen gaan stellen. Dat van het analyseren van het zaad is gisteren ook al besproken met de gyn en biochemicus. Mijn partner heeft 1 keer eerder geen bewegende zaadcellen gehad en verder bij alle testen waren ze wel aanwezig. Dit waren er echter wel veel te weinig om in te vriezen. Deze zouden het zoiezo ook niet hebben overleefd. Maar het zouden er wel genoeg moeten zijn voor ICSI. Ja wat moet je dan...... Zowel de gyn als biochemicus waren er niet van uitgegaan dat het nogmaals zou gebeuren dat er geen bewegende zaadcellen gevonden zouden worden. Ze gingen ervanuit dat dat 1-malig was. Binnenkort dus weer een gesprek en dan hopen dat ze nog iets voor ons hebben.......

Groetjes en Thanxxxxx

Geplaatst

Dag dames;

Ik ben één van de testers van vandaag en ik heb daarnet resultaat gekregen, ik heb maar 51 HCG, is dus perfect mogelijk dat het restant pregnyl is (maandag nog laatste pregnyl 1500E gezet) . Ik weet dus niets meer vandaag. Volgende week vrijdag 11/06 terug BN en hopen dat waarde stijgt, maar zowiezo 51 is niet veel. Ik ben eigenlijk wel beetje ontgoocheld en wat ik nog ergste van al vind, is weeral een week te moeten wachten, altijd maar wachten en wachten ...

Ik ben vandaag wel nog maar op wd11.

Ik hoop dat er wel positieve verhalen mogen volgen vandaag en heel veel sterkte alvast voor iedereen op wachtbankje of voor zij die slecht nieuws hebben te verwerken.

groetjes,

object

Geplaatst

Hallo testers van vandaag!! Ben erg benieuwd naar jullie resultaten!

Hopelijk ben ik de enige die ongi is geworden. (werd dit afgelopen maandag, 14 dagen na de punctie).

Object: wat een onzekerheid zeg. Hopelijk gaat de waarde flink stijgen! je zit tenslotte nog maar op wd 11....

sterkte!

liefs Naomi

Geplaatst

hallo allemaal, ik ga me later nog 'inlezen', maar leef erg mee met degene die ongesteld zijn geworden of neg getest of andere naea dingen. Sterkte!!!

De positief testers: van harte!

Ik ben behoorlijk ongesteld, maar moest vanmorgen toch een bloedtest doen. De uitslag komt telefonisch tussen 2 en half 5. Ook al weet ik dat het niet goed zit, ik ben vreselijk zenuwachtig.

Jullie horen van me.

Andere testers vandaag: succes!!!

Geplaatst

Hey Object,

Toen ik ging testen op WD13 was het HCG 12, veel te laag. Ik vroeg de arts wanneer had het wel goed geweest? toe gaf hij aan, boven de 50. Je bent volgens mij best vroeg met deze test en je hebt pas nog Pregnyl gespoten. Laat de moed niet zakken he? En ja, ik weet dat het wachten het ergste is, maar probeer positief te blijven.

Sterkte

Guusje

Geplaatst

Object, misschien kun je vanaf nu zelf testen gaan doen thuis. Dan kun je zien of het streepje dikker of dunner wordt en hoef je niet nog eens een hele week wachten tot je meer weet.

Ik ga voor je duimen meis!

Geplaatst

Mirjan, jij ook heel veel succes nog, ook al lijkt het niet heel hoopvol, maar je weet het toch nooit!

Edenal, wat onzeker een dun streepje. Misschien toch maar even bloed laten prikken?

Geplaatst

hallo dames,

Wat een spannende dag vandaag met al die testers hoop op veel groene regels

Die rood zijn heel veel sterkte.

Ik ben vandaag ook weer naar het ziekenhuis geweest eitje was 14 mm mocht weer gaan beginnen met gonal-f en cetrotide zondag weer heen spannend!!!

Ik weet aldoor niet zo goed hoe ik moet reageren ik doe mijn best sorry als het soms wat raar klinkt?

Iedereen een een heel fijn weekend

Veel liefs Jessica

Geplaatst

Dag dames,

naomi, guusje, Martha bedankt voor de hoopgevende woorden

en Martha inderdaad, ik ga iedere dag 's morgens testen, als streepje vetter wordt, gaat het miss toch de goede richting uit. Vanmorgen had ik toch al duidelijk licht roze streepje, dus wordt vervolgd. Nog 2 dagen martha en dan mag je ook terug de spuiten bovenhalen! En dit keer moet het eindigen in een succesverhaal he?

Guusje ik vind ook dt ik vroeg moest testen (dag 11) maar dat was op voorschirft ziekenhuis. Was liever nog eens terug geweest op dag 14, maar ik moet nu wachten tot wd18.

Mirjan, ik duim nog voor je, je leest nog van vrouwen die ongesteld worden en toch zwanger blijken te zijn

Naomi, jammer dat je ongesteld bent geworden. ga je weldra voor nieuwe poging?

Edenal, weet je al meer?

Goofy, ik hoop dat jullie een oplossing vinden en terug verder ku gaan. Zoals je ziet, ben je niet de enige met dit probleem, ik hoop dat je je wat kan optrekken aan kriskras. hou je sterk meid.

Alle andere meiden, wens ik verder ook veel succes en veel moed voor iedereen.

Geplaatst
Dag dames;

Ik ben één van de testers van vandaag en ik heb daarnet resultaat gekregen, ik heb maar 51 HCG, is dus perfect mogelijk dat het restant pregnyl is (maandag nog laatste pregnyl 1500E gezet) . Ik weet dus niets meer vandaag. Volgende week vrijdag 11/06 terug BN en hopen dat waarde stijgt, maar zowiezo 51 is niet veel. Ik ben eigenlijk wel beetje ontgoocheld en wat ik nog ergste van al vind, is weeral een week te moeten wachten, altijd maar wachten en wachten ...

Ik ben vandaag wel nog maar op wd11.

Hallo Object

he wat vervelend, maar wat vreemd dat het ziekenhuis je al op dit moment bloed liet prikken als je afgelopen maandag nog een eenheid van 1500 gespoten hebt!

in Brussel spreekt men bij een minimale waarde van 25 van een zwangerschap maar dan moet de hoeveelheid nog wel mooi blijven stijgen (overigens ook bij een hogere waarde hoor)

Ik wens je veel sterkte want het is zo wel heel erg spannend hoor!!!

liefs

Babeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden