Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat super om te horen dat alles zo goed gaat met jullie en de beebs(buiten de gebruikelijke kwaaltjes natuurlijk, maar goed, die nemen we natuurlijk voor lief, zeer lief zelfs!!).

Ik mag vanmiddag voor mijn tweede echo, toch weer spannend! Hoop dat ik ook zo blij wordt als een aantal van jullie.

Heb volgende week de eerste controle bij de verloskundige. Weet iemand of ik dan weer een echo zal krijgen of gaan ze uit van wat het ziekenhuis tot nog toe heeft gezien/doorgeven? Hoop natuurlijk stiekum dat ze weer een echo maken!! icon12.gif

Dames, doe het rustig aan, enne...laten we onszelf vooral flink verwennen. Hebben we verdiend, zal ik maar zeggen!

liefs, Sandra

• Reacties 840
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Alweer een tijdje niet geschreven hiero.... lees wel vaker even, maar had even geen zin om te schrijven.

Iedereen gefeliciteerd met de mooie en goede echo's!!! Super om te lezen dat het met iedereen zo goed en lekker gaat!

Met mij ook alles prima! Ben alleen sinds 1 juni werkloos, maar daar komt ook wel weer een oplossing voor. Daar kan ik echt niet meer van wakker liggen, na alle stress van de afgelopen 3,5 jaar! Ik ben lekker aan het genieten, rusten, bezoekjes brengen aan de vk en aan het hyven. Ik heb het op hyves gezet, en iedereen is zo onthousiast en lief! Ben gisteren voor de intake en de echo bij de vk geweest. Ons wonder was goed gegroeid, is nu al bijna 4 cm en bewoog super en natuurlijk het hartje klopt nog steeds lekker! VK zei ook echt: ziet er prima uit allemaal, heerlijk beweeglijk kindje! Echt fijn hoor, over 2 weken mag ik nog eens langskomen dan ben ik die rotte 12 weken grens voorbij. Maar ik maak me nu al echt zoveel minder zorgen hoor, als ik wat voel denk ik gewoon: dit hoort erbij. Morgen ga ik eindelijk naar mijn huisarts.

Nou, meiden.... gewoon blijven genieten!!!

Geplaatst

Hier ben ik weer! Ben net terug van de tweede echo en ons frummeltje doet het ook fantastisch! Zo mooi om te zien! Mijn moeder was mee en ze was ook zo blij, super.

Het kindje is nu 3,29 cm en de computer berekende het op 10 weken en 1 dag (volgens mij heb ik dit aantal weken al een paar keer eerder voorbij zien komen, maar dan met verschillende aantallen in lengte,grappig hè)

Ons frummeltje was superbeweeglijk. De arts wilde telkens het hartje laten horen, maar dan draaide het weer weg, nu al een klein eigenwijsje dus, haha! Uiteindelijk het hartje toch nog kunnen horen, helemaal super.

De arts vertelde wel dat ze na mijn vorige bevalling hebben ontdekt dat ik een tweehoornige baarmoeder heb (wist ik zelf niet) en dat ze twijfelden of ik in het ziekenhuis onder controle moest blijven of bij de verloskundige. Na overleg is besloten dat ik naar de verloskundige mag, maar dat de bevalling wellicht in het ziekenhuis moest plaatsvinden. Maar dat zouden ze laten afhangen van de mening van de verloskundige. Mmm, ben benieuwd, zou het liefst thuis bevallen.

Ik las trouwens dat de kans dat het vanaf nu mis kon gaan echt superklein was, omdat zich nu alle organen al hebben gevormd. De 'kritieke' periode is nu voorbij. Kan ik toch iets meer ontspannen genieten.

Is het toch nog een hele tekst geworden......icon11.gif

Liefs, Sandra

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ons frummeltje is 3,5cm en zou dus ook idd 10 weken en 1 dag moeten zijn. Vandaag ben ik bij de gynaecoloog op controle geweest ivm die hoge hartslag en hartkloppingen die ik sinds een week heb. Dinsdag was ik al bij de verloskundige geweest en de kleine was ook al een gek aan t draaien met zn lichaampje, hihi.

Mijn lichaam kan gewoon alle veranderingen niet zo goed bijhouden (extra bloedvolume enzo) dus daarom maakt mijn hart overuren. 'Gewoon even' rustig aan doen, dus de komende 2 weken werk ik geen 32 uur, maar 24 uur.

Ps: @ Han -> ik heb het ook van de week op Hyves gezet, leuke reacties joh!!

Geplaatst

Hoi Paula,

wat goed dat je wat minder gaat werken! Ga je dan per dag minder uren draaien of ga je 1 dag minder werken?

Het zal in ieder geval wat meer rust geven, lijkt me.

Ik werkte sinds januari ook om de woensdag, maar dat heb ik ook opgezegd, omdat ik het niet kon bolwerken (te moe, misselijk, etc.) Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, het geeft me echt een stuk rust. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een hele fijne baas heb, die dit goed begrijpt. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet makkelijk voor elkaar krijgen.

Nou, doe het rustig aan en.......... GENIET!

Geplaatst

Ik werk op di-woe-do-vr en normaal 7-9-9-7 uur. Nu is dat tijdelijk 7-5-5-7 uur.

Geeft wat meer lucht en ruimte om tot rust te komen, extra te slapen, etc.

Geplaatst

He allemaal, wat goed nieuws toch voor iedereen....heerlijk. Ik ben erg blij met mijn "Diego" (mijn man is argentijns, dus we hebben een naam:-)) En Paula, ja, ontzettend blij dat het er geen drie zijn. De kans dat dat goed gaat is niet zo groot...

@Ramona en Paula ...hebben jullie die hartkloppingen continue of op bepaalde momenten? Ik heb er af en toe ook last van (ik fiets iedere dag 14 km heen en weer naar mijn werk) en doe het nu wat rustiger aan (de trein).

Heeft iemand iets gehoord van Arzu? We waren even ver maar mis haar nu al een tijd hier. Hoop dat alles goed gaat!

Geplaatst

Ik had vorige week een constante hartslag van 120-130. In overleg met mijn baas (huisarts) ben ik ziek naar huis gegaan en heb ik het 5 dagen rustig aan gedaan en toen gingen de klachten langzaam weg en kwamen ze vooral terug als ik veel deed (stofzuigen is al te veel hoor). Dus nu werk ik wat minder en zo is het wel in evenwicht.

Geplaatst

Geen goed nieuws hier. 23 mei had ik al een flinke bloeding gehad en toen heb ik een miskraam gehad van 1. Gisteren de 1ste echo gehad en ook dat was niet goed ik bleek zwanger te zijn van een tweeling maar ook de 2de is al vrij vroeg gestopt met groeien. Er was nog wat te zien in mijn baarmoeder dat zal ook snel wel gaan afkomen. Ik heb nog wel HCG moeten prikken om een eventuele BBZ uit te sluiten de reden waarom ze dit doen is omdat ik al 2x eerder een BBZ heb gehad en is het eigenlijk een standaard procedure.

Vanmiddag moet ik daarover bellen

Geplaatst

Hoi Mariëtte, jeetje wat een slecht nieuws, hou ons op de hoogte.

Ik weet even niet wat ik moet zeggen.

Ik duim voor jullie.

Geplaatst

Lieve mariette, wat rot nieuws...en wat jammer dat je zo alletwee verloren hebt. Heel veel sterkte, we leven met je mee.

Geplaatst

Mariëtte,

ik wil je via deze weg heel veel sterkte wensen, vind het heel erg voor je!!! ik hoop dat een bbz je nu wel bespaard wordt meid

sterkte!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Net de uitslag van het HCG gehad en deze was al goed aan het dalen gelukkig niet weer een BBZ.

Wel moet de miskraam van de 2de nog gaan komen als ik veel pijn krijg of heel veel bloedverlies of duurt het allemaal te lang voordat het afkomt dan moet ik gelijk contact opnemen met het ziekenhuis

Geplaatst

Hoi Mariëtte,

Wat lief dat je ons op de hoogte houdt.

Ik hoop dat het 2e vruchtje zonder te veel problemen afkomt, het is allemaal al erg genoeg. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar (en evt vrienden/familie) hebben.

Gast Ramona26
Geplaatst

@ mariette: Heel veel sterkte!

@ ren72: De hartkloppingen heb ik alleen savonds als ik juist tot rust kom.

groetjes

Geplaatst

Gisteren helemaal blij, was misselijk en moest overgeven, nog nooit zo blij geweest dat ik zo beroerd was, haha... eindelijks lijk ik echt te gaan voelen dat ik zwanger ben. Ben ook vreselijk moe, gewoon geen puf om ook maar iets te doen, hadden jullie dat ook??

Geplaatst

Ja dat had ik ook, maar na 4 weken was ik daar niet blij meer mee hoor!

Geplaatst

Hey Meiden

Hoe is het nu met iedereen?

Hier alles wel goed,behalve de misselijkheid en nog steeds het overgeven ondanks de zetpillen.hebben jullie trouwens ook last van te lage bloeddruk

ik las bij jou Paula dat je last hebt van hartkloppingen,daar heb ik gelukkig geen last van alleen men bloeddruk blijft hangen op 90/55 RR dus iedere keer als ik op sta word ik een beetje ligt in men hoofd

Ze zeggen beter te laag als te hoog

Lfs Elvira

Geplaatst

@Elvira...ja, hartkloppingen en lagebloeddruk zijn veel voorkomende klachten in de zwangerschap. Niet vergeten, je bloedsomloop veranderd om de circulatie naar je kind toe opgang te houden. Dit is extra belastend voor je hart waarbij je hartslag verhoogt en je bloeddruk kan gaan dalen. Uiteraard, beter laag dan hoog want een hogebloeddruk verricht schade op de kleine vaatjes in je eigen lichaam waarbij de bloedsvoorziening naar de embryo wordt verminderd met alle gevolgen van dien. Dus, maak je niet te druk over een lage bloeddruk. Maar wel uitkijken dat die niet te laag wordt waarbij je flauw valt enzovoorts, want dit kan aanwijzingen zijn voor ijzer gebrek of bloedarmoede. Bij mijn controle afgelopen woensdag was mijn blooeddruk ook 100/60. Voor de rest gaat het hier prima...:-)

Geplaatst

Hey Meiden

nou gelukkig dat de lage bloeddruk er een beetje bij hoort

Ik werd alleen vanmorgen wakker met heftige steken in men onder buik,zo erg dat ik me even niet durfde te bewegen,gelukkig is het weer iets afgezakt pff

Ben daar wel een beetje van geschrokken

Moet strax naar de tandarts heb 2 gaatjes dus de tandarts even vertellen dat ik zwanger ben ivm de verdoving

Hoe is het met jullie allemaal?nog voetbal gekeken gisteren

lfs Elvira

Geplaatst

hai

@ Elvira dat had ik toen in t weekend ineens hele erge steken bleken toch mn darmen geweest te zijn (ben toen naar weekenddienst geweest)

@Liesjuh geniet van de kwaaltjes dan maar : ) ik ben wel misselijk geweest maar heb nooit over hoeven geven.

Vannochtend kwam een vriendin op visite , ik kreeg van haar een zwangerschapsagenda waarin je kunt zien wat er van week tot week gebeurd en eigen ervaringen kunt opschrijven , heel lief.

Morgen mogen we weer voor de echo.Moet om 15.15 in Amsterdam zijn.

Ben heel benieuwd of alles goed is natuurlijk en hoe het inmiddels ontwikkeld is dat gaat nu zo snel.Als alles goed is ga ik eindelijk positiekleding dragen , hihi eindelijk omdat mn broeken allang niet meer dichtgaan ik zit nu aan de legging-tuniek look vast.Ik had een hele berg kleding besteld maar heb t ff apart gelegd zodat ik t eventueel terug kon sturen mocht t toch niet goed gaan.Muts he, al merk ik wel dat ik er nu wel iets meer vertrouwen in heb.

fijne avond allemaal!

Geplaatst

@Carolina....ongelooflijk hoe snel het gaat allemaal. Ik merk nu ook dat sommige broeken wat lastige dicht gaan. In gisteren in de kleedhok zei mijn collega ook dat ik al een kleine buikje heb...:-) prachtige momenten he..nou succes morgen met de echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden