Ga naar inhoud

Op welke WD voor het eerst positief getest?

Op welke WD voor het eerst + getest na verse TP  

213 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke WD voor het eerst + getest na verse TP

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wachtdag 14 heb ik positief getest. Was voor ons de 4e poging en na zoveel teleurstellingen durfde ik niet meer te testen. Gelukkig deze keer wel positief en ben alweer 16 weken zwanger!

• 1 maand later...
  • Reacties 122
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb op wachtdag 8 posiyief getest maar toen wist ik al wel dat ik zwanger was van het ziekenhuis maar moest het met eigen ogen zien dus wachtdag 8 een test gedaan

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik heb een vraagje. Ik zit in mijn wachtenweken van een icsi behandeling en ik zit vandaag op wachtdag 7....

- 15 november heb ik de pregnyl gezet (10.000 EH)

- 17 november de punctie

- 20 november de terugplaasting

Nou heb ik net getest en deze is licht positief ( maar zeker goed te zien).... zou dit kunnen komen van de pregnyl? (vandaag 12 dagen geleden?)

Ik hoor het graag!

Groetjes Piekje

(Oh ik vraag me altijd weer af waarom ik zo vroeg test haha)

Geplaatst

Piekje, de fabrikant zegt: 12 dagen na pregnyl 10.000 is het uit je bloed. Heb ik ze een keer over gebeld! Ik had zelf ook een licht maar duidelijke test die dag.

Je bericht is al van een paar dagen terug. Benieuwd hoe het is, klinkt hoopvol!

Geplaatst

Thnx Testr,

De test is ook alleen maar duidelijker geworden dus ik ben zwanger. Kan het nog maar moeilijk bevatten. Heb vandaag de gyn gebeld en mag de 19de komen voor de eerste echo!!

groetjes

Geplaatst

Dit kwam ik tegen op internet, misschien heeft iemand er iets aan. Gaat over gevoeligheid van zw testen.

Ultragevoelig: De zogenaamde ultra gevoelige testen claimen dat je al 6 dagen voor je nod een positieve test kan hebben. Zij nemen al een waarde van 10-12 mlU/mL HCG waar. voorbeelden hiervan zijn matcaretesten en testpoint

Gevoelig: Gevoelige testen claimen 4 dagen voor nod al een waarde te kunnen meten zij nemen een waarde van 20-25 mlU/mL HCG waar. Voorbeelden hiervan zijn clearbluedigitaal met indicator, kruidvatpipettest, matcare, sensitest

Normaal: Deze testen kun je gebruiken vanaf de dag dat je je menstruatie verwacht. Zij nemen een waarde van rond de 50 mlU/mL HCG. De meeste huismerken behoren tot deze groep. Ook de clearbluedigitaal zonder indicator.

Het hcg verdubbeld ongeveer per 2 a 3 dagen. Zou je op de ultragevoelige test een positief resultaat zien zou je een aantal dagen later de gevoelige test kunnen gebruiken. Deze moet dan ook een positief resultaat geven. En weer een aantal dagen later kun je het felbegeerde "ZWANGER" op de clearblue waarnemen.

• 2 maanden later...
Geplaatst

TP op 06-02 pregnyl moeten spuiten op 06-02, 09-02 en 12-02. In het boekje van het zk staat dat ik pas 19 dgn na de punctie mag testen, puntie was op 03-02. Of zou het nou ook eerder kunnen??

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik kon me zoals zoveel dames op dit forum ook steeds niet beheersen om tot dag 15 na de tp te wachten. Elke poging heb ik tot nu toe op WD 9 getest om te kijken of de pregnyl al uit mijn urine was. Telkens was de test negatief, en dat bleef deze helaas ook. Deze ICSI behandeling kreeg ik op 08-03 de tp van twee verste emmy's en ging ik weer op zoek na bewijzen dat ik best wel eerder kon testen. Ik zag deze enquête en dacht: Morgen (17-03) ga ik testen. Dat zou WD 9 zijn. En ja hoor....POSITIEF! Ik was voorzichtig blij omdat het nog zo vroeg was. De testen werden de week erna alsmaar donkerder. Wel verloor ik bruin bloed en had ik wat krampen. Helaas bleef ik vloeien en vanmorgen testte ik negatief. Het is dus voorbij. Maar wel goed om te weten dat je op WD 9 positief kunt testen,en dat dit in mijn geval niet van de pregnyl komt!

Sterkte allemaal!!

Kwisjuh

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoe zit het nou? Ik dacht dat de hormonen die je krijgt vals-positieve uitslagen zouden geven en dat je daarom een bloedtest moet doen. Maar als ik het zo lees hier, dan is dat niet zo? Als je test en het is positief, dan is het ook echt positief?

Geplaatst

Alleen pregnyl kan voor een vals positief zorgen. Als je dit kort geleden hebt gebruikt kan het nog in je bloed zitten en voor een positieve test zorgen. Utrogestan kan dit bijvoorbeeld niet. Hoe snel de pregyl uit je lichaam is hangt van de dosering af.

Als je niet zeker weet of het de pregnyl is of een zwangerschap waardoor je positief test kun je de volgende dag (of de dag daarna) nog eens testen. Als je geen nieuwe pregnyl meer gebruikt hebt en de test wordt donkerder dan gaat er iets goed :-)

Oh ja, een bloedtest kan ook vals positief zijn van pregnyl. Het voordeel van een bloedtest is wel dat ook de HCG waarde kan worden bekeken. Een hele lage niet stijgende HCG waarde kan er namelijk op duiden dat er iets niet goed gaat.

• 1 maand later...
Geplaatst

Gisteren voor het eerst positief getetst....dat was wachtdag nr 10!!! Vanmorgen nog een keer getest.....nog steeds positief! Onwerkelijk..... Maar heel blij

• 4 weken later...
Geplaatst

Jij ook sopresa met je zwangerschap. Ik ben vandaag 8 weken zwanger onwerkelijk nog steeds. Vorige week donderdag de eerste echo gehad, hartje zien kloppen, zucht wat mooi.

• 3 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Zowel bij mijn dochtertje Iza, als nu voor het brusje heb ik op WD12 positief getest.

Bij Iza had ik op WD10 al een getest, die was negatief. Twee dagen later een positieve bloedname, waarna ik direct een urinetest heb gedaan omdat ik zo graag van die mooie streepjes wilde zien :)

Bij het brusje durfde ik niet eerder, had de hoop nl al opgegeven en was gewoon bang om een akelige witte test te zien. Maar er verscheen een mooi licht 2e streepje, dat nu afgelopen week alsmaar donkerder is geworden. Mijn bloedname gaf een hcg van 301 aan, dat een goede start is. Morgen opnieuw een bloedname, om te zien of het Hcg goed gestegen is en de waardes van de andere hormonen goed zijn. Spannend dus!!!!

• 5 maanden later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb zowel dag 7 als dag 10 (tp niet meegerekend) gestemd. Bij ons zoontje op dag 10 positief getest en nu op wd7 licht positief getest :laugh:

..

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Niet te geloven,

cryobehandeling: wd 7: neg wd 8 neg, moed me in de schoenen gezonken, wd 12 negatief... (kruidvat eigenmerktesten) WD 12 Clear B positief 1-2 weken zwanger.... joeheoeoeoeooeoeoeoe

zou het echt?

• 3 weken later...
Geplaatst

Begonnen op WD12 neg, WD13 neg, WD14 neg nu maar paar dgn wachten. Morgenochtend WD17 ?? :S Als weer neg, dan ga ik gyn bellen om te vragen om een bloedtest...

• 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden