Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nee ik gebruik geen pil. ik heb het ziekenhuis gemaild, en die vertelde ook dat het wat later zou kunnen zijn.

Als het maandag er nog niet is, dan moet ik contact op nemen. wat ze dan gaan doen weet ik niet, maar zie wel.

ja relaxt ben ik wel hoor, ha ha. Ik ben niet een stresskip, en erg nuchter.

Ik heb alleen niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, lijf voelt zo rustig allemaal.

Alleen mijn boobs zijn gevoelig, zal ook wel van de deca komen. Voelt hetzelfde als dat ik zwanger ben.

Ik heb geen last van de deca, soms een bot naaldje, dat is wel eens vervelend. ben benieuwd hoe het met jou gaat met de gonal donderdag!

liefs joske

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames ik kom jullie vergezellen.

Gisteren mijn eerste fm gehad en vrijdag weer.

Bij mij wordt er volgende week een cryo teruggeplaatst.

Het wordt mijn laatste poging dus erg spannend.

Rachel

Geplaatst

hallo rachel

welkom hier,en succes,we zullen voor je duimen,hopelijk gaat het goed dit keer,erg spannend allemaal

joske:ik had eerst ook geen last van de deca,maar vanaf deze week,als ik de vloeistof er in spuit,dan doet het erg zeer,en ja die botte naalden zo af en toe,vanmorgen had ik er ook eentje,met gevolg dat ik nu een blauwe plek heb,maar goed we gaan door,ik heb geen pijnelijke borsten,maar wel een cup maat groter hahahaha

hopelijk word je voor maandag ongesteld,zodat je ook kan beginnen met de gonal

janine

Geplaatst

Rachel,

Van harte welkom hier.

En het is zeker spannend, vooral als het ook nog eens

de laatste keer is.

Ik wens je alvast veel succes toe en op naar een hele

dikke groene regel!

Janine,

Oh, morgen al beginnen met de gonal F, spannend.....

En wat betreft het prikken, deze gaat stukken sneller en

makkelijker.

En het is alleen maar goed, dat je lekker relaxt bent....je

moet nu even aan jezelf denken en ontspannen.

Het werk blijft wel liggen, ha ha

Joske,

Ja, als je zit te wachten op je menstruatie dan duurt het vaak

langer, balen he'!

Maarja, je moet maar denken die paar dagen maakt ook niet

meer uit..

Ik hoop in ieder geval dat de duivels er snel zijn en dat je kunt

beginnen met de gonal.

Ik zal voor je duimen!!

Gast Diane180
Geplaatst

Hallo Rachel,

Welkom hier, heel veel succes met deze poging ! Erg spannend vooral omdat het de laatste poging is.

@ Bianca: je hebt helemaal gelijk, ik zat niet goed te kijken, ;-)

er zit voor jou maar 8 dagen tussen de 1e deca spuit en de fm.

@ Hermien: Ben je er al helemaal weer klaar voor om met de deca te beginnen?

groetjes

Diane

Geplaatst

Diane,

Ik heb dit keer geen deca, ik ga de 2e cyclusdag direct beginnen

met gonal F en de 6e dag krijg ik cetrotide.

Ben wel benieuwd hoe dit gaat, met het onderzoek.

Hermien

Geplaatst

HoI Meiden,

Hoe is het met jullie??

Is er al wat aan het rommelen??

Nou de rode duivels zetten bij mij maar niet door!!Helaas :(

Al 1,5 wk buikpijn maar nog niets te bekennen.

Hopelijk komt het snel want ik wil nu onderhand wel weer eens beginnen.

Liefs Bianca

Gast Diane180
Geplaatst

Hoi Hermien,

Dan sla je de deca mooi over.

Lekker snel allemaal dus.

Ja zal allemaal wel wat anders gaan met het onderzoek.

Ben ook benieuwd.

Groetjes Diane

Geplaatst

Hallo Meiden,

Hier even een update van mij. Donderdag ben ik ongesteld geworden...,

ik dacht jippie..., eindelijk verder.

maar donderdagavond..., ben ik heel gek, en ik kan het nog niet bevatten, een vruchtzakje, helemaal intact verloren.

Net een gevuld ballonetje van ongeveer 3.5 á 4 cm groot. Dus toch maar de huisarts gebeld en mocht gelijk langs komen.

die bevestigd dat het een vruchtzakje was een klein vruchtje. Dat is wel heel gek, want ik heb (dacht ik) 3 mei een miskraam gehad.

20-4 zwangerschaptest positief

27-4 Licht vloeien Echo, klein vruchtzakje zichtbaar, afwachten

3-5 miskraam

10-5 controle echo, schoon! op een klein lang stolseltje na,

1 juni ongesteld, de 21ste dag beginnen met decapaptyl

1 juli ongesteld, 2 dagen later als normaal en verlies van een vruchtzakje

Hij denkt dat het misschien toch nog van de zwangerschap is, Maar wel gek dat de echo van 10 mei schoon was.

of van de cuyclus daarna omdat het vruchtzakje te groot was als het de afgelopen cyclus zou zijn gemaakt.

Maar ik heb sinds de zwangerschap geen echte eisprong kunnen spotten.

vreemd verhaal he?

Ik ben in overleg wel begonnen vrijdag met de gonal.

tjonge jonge...., bij mij gaat het nooit eens gewoon.

Ik heb nu wel een dubbel gevoel bij deze IVF, zouden er nu wel follikels klaar liggen??

We hadden al een cyclus langer gewacht, om het lijf te laten herstellen van de MK.

@ Hermien cetrotide is toch ook een cyclusstilegger??

@rachel spannned meid!! ik vindt het wel knap dat jullie hebben beslist dat dit de laatste poging is. want jullie hebben nog veel cryo's toch?

@Diane..., heerlijk vakantie. Ik moet daar nog lang op wachten :(

@Janine, jij bent 1 juli begonnen met de gonal, ik 2 juli maar merk er nix van. Jij wel? ik heb wel hoofdpijn vanaf dat ik ongesteld ben geworden.

maar daar heb ik meer last van als ik ongi ben.

liefs joske :bye:

Geplaatst

Joske,

Meid, wat een verhaal zeg.

Lijkt me heel raar, als je dat overkomt.

Kun je nagaan dat ze ook niet alles kunnen zien op een echo.

Maar goed, toch weer begonnen met de gonal F, spannend weer.

En wat betreft met de follikels, ik denk dat jij je daar niet zo

druk over moet maken hoor, anders hadden ze je nooit laten starten.

Ik wens je in ieder geval veel succes toe.

Oja, cetrotide vervangt de decapeptyl.

Alleen moet ik daar pas op de 6e dag mee beginnen, dus eerst

gonal F en daarna cetrotide, we zien het allemaal wel.

We gaan met z'n allen voor de groene regels!!

Bianca,

Ja, ik snap best dat je nu wel een keer wilt beginnen.

Als je het graag wilt, dan laat het weer op zich wachten.

Ik hoop dat het gauw zal doorzetten, succes!!

Geplaatst

Hoi Joske,

Wat een verhaal zeg..Hopelijk gaan er gewoon een mooi aantal follikels groeien en wat hermien al zegt ze laten je niet starten als het geen nut heeft.

Hermien,

Hoe is het met jou??

Maf is dat he!!Normaal word ik het altijd stipt op tijd behalve toen ik 3 maanden geleden met de deca moest starten op cyclus dag 21 toen duurde het bijna 2 weken.Daarna gewoon weer een normale cyclus gehad maar nu ben ik al 6 dagen overtijd en nog niks.Ook de test is negatief.Maf he!!

Geplaatst

joske

meid wat een vreemd verhaal,snap wel dat je nu over dingen inzit

ik voel ook nog niks,zat er ook al over in als ik straks wel follikels heb,of ga krijgen,ik wacht maar rustig af heb a.s. donderdag de 1 fm

ik had in begin ook iets hoofdpijn,maar nu niet meer,ik heb alleen dat ik smorgens zo tegen dat spuiten van deca aanzie,het prikken niet eens,maar die vloeistof doet me zo zeer,heb jij dat ook???

liefs janine

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik wil mezelf hier komen melden. (nadat ik een uitnodiging heb gekregen, bedankt!)

Op 8 juli begin ik weer met de Deca, is op cd 21.

Als ik ongesteld word heb ik de uitgangsecho en begin ik als alles er goed uit ziet met de Gonal-f erbij.

De gyn heeft aangegeven dat we alleen het geluk nog missen.

We hebben 'm van de week de hemd van zijn lijf gevraagd maar alles is in orde en het zou op deze manier toch echt een keer moeten gaan lukken.

Ik zal me hier wat vaker komen melden.

Eerst even lezen wie er nog allemaal meer hier aan het schrijven is.

In ieder geval wil ik jullie allemaal heel veel succes toe wensen!

Geplaatst

Hoi Janine,

Ik lees net je berichtje.

Haal je de Deca voor het spuiten een kwartiertje uit de koelkast?

Evt. even opwarmen in je handen.

Langzaam inspuiten.

Geplaatst

hallo wish

bedankt voor je reactie,ik haal hem inderdaad al eerder uit de koelkast,heb het zelf als eens een nacht van te voren gedaan,maar het is en blijft toch pijnlijk...maakt ook niks uit waar ik prik,die vloeistof bijt gewoon vreselijk....maar goed voor goeie doel,hopelijk niet te lang meer

janine

Geplaatst

Hallo meiden

Ik ben diana 39 jaar en zou graag mee willen kletsen

ik ga voor de 2e icsi beh

1e x is niet goed gegaan en ben erg depri van geweest!!

punctie op 8 april en geen tp gehad 16 foli waarvan 9 eitjes

en geen 1 bevrucht

ben afgelopen vrijdag 02-07 weer met deca begonnen en 14-07 met puregon beginnen 250ie

hoop dat ik hier mijn vragen kwijt kan er zijn een hoop mensen die mij niet begrijpen

Groetjes Diana

Geplaatst

Janine,

Dan weet ik ook niet meer wat ik je aan tips kan geven.

Waar zet je de Deca? Misschien een andere plaats gebruiken. Been/buik mag beide.

Diana,

Welkom hier!

Wat een ontzettende harde domper moet je dan verwerken als er geen tp komt omdat er niks is bevrucht.

Waren je eitjes niet goed of het zaad?

Heel veel succes, wij begrijpen je (helaas) wel heel goed en je kan hier ook altijd terecht en krijgt vrijwel meteen reactie.

Geplaatst

Hoi wish

Ze zeggen alleen tegen mij dat het aan de eitjes ligt ivm mijn leeftijd

dat zien ze vaker met vrouwen van mijn leeftijd

verder konden ze niets vinden het deelde gewoon niet!!

vind het zelf vreemd verhaal maarja..

Heb een herkansing gekregen om 2e beh in te gaan

als het weer dezelfde uitslag is kan ik niet meer voor de 3e icsi in aanmerking

dan is het einde verhaal....

moet er niet aan denken maar ja afwachten nu hoe dit gaat aflopen

Groetjes Diana

Geplaatst

hee wish

ik zet de deca in de buik,zo hebben ze mij dat gezegd,doe de ene dag links andere dag rechts.

heb donderdag de eerste fm...als ik door moet gaan met deca zal ik vragen dat het ook anders kan of mag

verder voelik niks van de gonal.....is dit negatief???? of gebeurd dit vaker,ik lees wel eens op forum dat ze buikpijn hebben of vol gevoel,maar ik voel echt helemaal niks,ben benieuwd donderdag met 1 fm

janine

Geplaatst

welkom diana

inderdaad wat een verhaal....ik hoop dat deze ronde beter gaat

ik ben 40,ik ben ook zo benieuwd als ik wel eitjes heb,ze gaan er van uit,maar ik voel niks nu met de gonal,dus allemaal spannend

ik heb al wel twee gezonde kinderen,op spontane manier,maar ben gesterreliseerd omdat ik dacht dat mijn gezin compleet was,maar je kan niet in de toekomst zien,en na een relatie breuk heb ik een 13 jaar jongere vriend ontmoet en die heeft samen met mij een kinderwens,vandaar dat wij ivf doen,ook heel spannend voor hem,maar als dit niet lukt,hebben we het toch geprobeerd....

ik sta dus heel anders in een behandeling,dan de meeste hier die nog geen kindertjes hebben,en ik weet dat dat heel moeilijk is

heb jij wel al kinderen???

in iedergeval heel veel succes,en we duimen allemaal voor je

janine

Geplaatst

Janine,

Volgens mij mag je de Deca ook in je bovenbeen spuiten. Maar dit is volgens mij pijnlijker bij het aanprikken.

Hoop dat je bij de gyn een gouden tip krijgt. (die wil ik dan ook wel weten)

Hoe lang spuit je nu de Gonal?

Na het spuiten van de Gonal kan ik me wel herinneren dat ik wat voelde in m'n eierstokken. Maar wanneer dit was? Volgens mij in de tweede week.

Hoop voor je dat jullie dat het op deze manier zal gaan lukken en dat jullie ook samen een kindje mogen verwachten!

Diana,

Oef, dat zal hard aankomen! Dat je eitjes niet optimaal meer zijn.

Is het zaad wel goed, omdat jullie icsi proberen?

Of is dit om de eitjes die je krijgt na een punctie zo optimaal mogelijk te benutten en is er daarom voor icsi gekozen?

Op zich vind ik het geen 'vreemd' verhaal. Als het eitje niet goed rijpt kan er geen bevruchting plaats vinden.

Een vriendin van mij heeft geen goede eitjes, (en is 28) maar is nu voor de tweede keer zwanger mbv icsi.

Hou hoop hoor!!

Geplaatst

Hoi Wish,

Zitten we weer is gezellig in deze maand (al had ik het liever anders gezien)

Hoe is het met je?? Mag jij sowieso de 8ste met de deca beginnen?Moet je niet eerst ongi worden??

@KImmie,

Jaaaa jij met je goedbedoelde adviezen!! heb net weer een kwartier staan springen maar nog steeds niet ongesteld :blob3:

Diana welkom en heel erg veel succes deze ronde hopelijk heb je nu meer geluk!!

Janine jij erg veel succes met prikken!

Hier nog steeds niet ongi blijft een maf verhaal zeg haha

Geplaatst

Bianca,

Ze zeggen vaak, dat als je er teveel aan denkt, het langer

kan uitblijven.

Ik hoop dat het springen helpt, en anders proberen om een

beetje te ontspannen, wie weet....

Janine,

Spannend, donderdag al de 1e fm.

En wat betreft de follikels, ik heb er altijd zo rond de 20, maar

ik voel er vaak niets van, dus....

En ik heb geen tip voor je, om te spuiten, maar zoals Wish verteld

het mag ook in je bovenbeen, misschien is dit wat voor jou.

In ieder geval veel succes donderdag!!

Wish,

Leuk om jou hier ook weer te zien, had natuurlijk liever gehad

dat het voor ons beide niet nodig was geweest, maarja..

Ik lees dat het je 4e behandeling is, moet je die nu zelf betalen?

Zolang de artsen nog goede kansen zien, dan heb je groot

gelijk en dan hoop ik voor je dat je deze keer een dikke

groene regel krijgt, succes!

Vidibi,

Van harte welkom hier, en ik kan me goed voorstellen dat je

van de vorige behandeling goed depri bent geweest.

Wat balen dat het niet tot een tp kwam, maar goed je bent

alweer begonnen met de 2e behandeling en nu maar hopen

dat het deze keer goed uitpakt.

En ja, je kunt hier met al je vragen terecht, maar ook als je

even iemand nodig hebt om tegen aan te praten.

De buiten wereld is helaas niet altijd zo meelevend, mensen

kunnen op dit gebied heel verschillend reageren.

Maar hier mag je altijd je hart luchten, wij weten hoe het voelt!!

Meid, veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga me ook aanmelden in deze maand. Wij zijn bezig met onze eerste icsi behandeling. Wij mogen op 13 juli starten met deca, op de 21e cyclus dag. In augustus hebben we de punctie en een acute Tese. Wij weten niet of er dan levendige zaadcellen worden. De spanning blijft nog even....

Groetjes Lianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden