Ga naar inhoud

Wie starten er ook in juni/juli ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hm dat is wel lastig dan ja en wat een zielig balievrouwtje zeg dat ze niet ff mee wil denken. Ik kan zo slecht tegen zulke stugge mensen :protest:

in ieder geval heel veel succes met je FM!

• Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Janine en JOske.

ik kan hier heel veel lezen en dat doe ik ook. Maar het is heel spannend.

Iedereen hier heeft wel eens een behandeling gehad.

Ik nog niet en ik ben eerlijk gezegt wel een beetje bang.

Maar jah.

veel succes aan iedereen die binnenkort naar de ziekenhuis moeten.

Leuk dat iedereen hier zich gevoelens kan uiten en elkaar kan steunen

Geplaatst

T.k.

Welkom hier op het forum !!

In het begin duurt het vaak allemaal lang, was bij ons ook zo.

Eerst onderzoeken, gesprekken en dat kost helaas allemaal tijd.

Maar zodra ze weten welke behandeling jullie krijgen, dan wordt

je ingepland en dan gaat alles vanzelf.

Weten jullie al wel of het icsi gaat worden?

En zoals janine zei, hangt vaak af van een lang of kort protocol.

Meestal gaan ze uit van het lange protocol, dus eerst een maand

aan de pil en dan kun je beginnen met spuiten, zodra een eicel

18 mm of meer is, dan krijg je de punctie en 4 dagen later de terugplaatsing en dan mag je 14 dagen wachten en dan mag je

testen, het spannendste gedeelte

In ieder geval veel succes en ik hoop dat je gauw mag gaan starten!

Joske,

Wat balen zeg, dat je niet later terecht kunt.

Bij ons zh kun je tot 12.00 uur terecht voor de echo's, maarja

dat is natuurlijk overal anders.

Ik hoop dat jullie het zo kunnen regelen, dan moeten jullie het

maar heel gezellig maken en er een beetje van genieten!

In ieder geval veel succes vrijdag!!

Geplaatst
Dank je wel Janine en JOske.

ik kan hier heel veel lezen en dat doe ik ook. Maar het is heel spannend.

Iedereen hier heeft wel eens een behandeling gehad.

Ik nog niet en ik ben eerlijk gezegt wel een beetje bang.

Maar jah.

veel succes aan iedereen die binnenkort naar de ziekenhuis moeten.

Leuk dat iedereen hier zich gevoelens kan uiten en elkaar kan steunen

Je hoeft echt niet bang te zijn hoor, valt allemaal wel mee!

Als je er eenmaal mee bezig bent, dan gaat het vanzelf.

De een heeft er natuurlijk meer last van dan de andere, maar

als ik namens mezelf spreek, dan heb ik liever de behandeling

dan de 2 wachtweken.

Die vind ik slopend, wachten wachten wachten.......ben ik

erg slecht in, ha ha!

En ja, je kunt hier met al je vragen terecht en er is altijd wel

iemand die antwoord weet, succes!

Geplaatst

welkom T.K.! en ik sluit me helemaal aan bij Hermien, de behandeling op zich, bloedprikken, inwendige echo's, puncties.. tja leuk is anders maar die wachtweken die zijn het allerergst.. je moet zoveel geduld opbrengen.

Geplaatst

Hoi Hermien,

Dat is het hem juist. Wachten wachten wachten.

Toen we te horen kregen dat de zaad niet goed was althans niet bewegelijk moest hij stoppen met roken. En dan maar 2 maanden niet gerookt te hebben weer te horen gekregen dat het niet beweegt

nu is onze intake 12 juli in belgie spannend.

Geplaatst

T.K. volgens mij heeft het stoppen met roken pas op z'n vroegst na 3 maanden resultaat want het zaad wordt aangemaakt in de teelbal en pas 3 maanden later ge-ejaculeerd. Dus wie weet treedt er nog verbetering op. Veel succes 12 juli!

Geplaatst

heee meiden

vanmorgen de eerste fm gehad,zag er goed uit,er waren ongeveer 10/11 eitjes,een paar van 13mm en een paar van 12 en 10,dikte baarmoeder slijmvlies was 8.2 zag er goed uit,maandag volgende fm en dan w.s woensdag punctie en vrijdag tp...gaat super goed dus,schrok er best wel van

en ik maar denken dat er niks zat omdat ik niks voelde,zo zie je maar weer

liefs janine

Geplaatst

Janine, 19 juni start deca, 1 juli gonal-f

Diane, 12 juli start deca

Bianca, 2 juli start deca

Hermien, 12 juli start Gonal-f

Uitgangsecho

Diane, 19 juli

Bianca, 10 juli

Hermien, 14 juli

FM (Follikelmeting)

Janine, 8 juli 2e fm 12 juli

Punctie>15 juli

TP> 17 juli

Testen

Geplaatst

Hallo dames

ik breek eventjes in om jullie allemaal veel succes te wensen!!!! Ik hoop dat uit dit topic wat meer groene (zwangere) namen zullen voortkomen.....

T.K. ik las dat jullie volgende week een intake in Brussel hebben, mijn man had tijdens onze intake op verzoek nog en zaadstaal ingeleverd....toen we naar huis gingen hadden we al nieues dat er wat gevonden en ingevroren was.

Heel veel succes!

groetjes

babeth

Geplaatst

Dank je wel Meiske dat geeft mij ook weer hoop...

ik moet de 13 verkeerd getypt.

Het is spannend ze zeiden dat we alleen voor intake daarheen gingen.

Ik wil eigenlijk dat alles zo snel moet gaan..... Niet zo`n wachterd dus

Geplaatst

Janine, 19 juni start deca, 1 juli gonal-f

Diane, 12 juli start deca

Bianca, start deca

Hermien, 12 juli start Gonal-f

Uitgangsecho

Diane, 19 juli

Bianca, juli

Hermien, 14 juli

FM (Follikelmeting)

Janine, 8 juli 2e fm 12 juli

Punctie>14 juli?

TP> 16 juli?

Testen

Hoi Meiden,

Ik heb even mijn datums weg gehaald.Dit omdat ik nog niet ongesteld ben en ook geen idee wanneer ik het ga worden ik ben nu al 10 dagen overtijd.Zaterdag om half 11 heb ik een echo om te kijken hoe dik mijn baar moederslijmvlies is.Is dit al redelijk dik krijg ik medicijnen die het op weken duurt dan ongeveer 6 dagen voor ik ongi word. Is het mooi dus mag ik gewoon gaan starten.

Hoe is het met de andere dames??

Goed nieuws voor jou dus janine!!! Mooie score hopelijk groeien ze allemaal mooi door heb je snel de punctie zo zie je maar dat je er niet altijd iets van merkt!

Liefs Bianca

Geplaatst

Misschien kun je dan toch nog in juli beginnen Bianca. Zou toch mooi zijn!

Geplaatst

hallo TK

houd er wel rekening mee dat het soms even kan duren, wellicht worden er nog bloedonderzoeken in gang gezet, bij ons was het ook alleen een intake maar men vroeg erom na het lezen van de uitslagen van het zkh. in NL, en tevens scheelde ons dat weer een extra reisje van 300 km

succes!

Geplaatst
Misschien kun je dan toch nog in juli beginnen Bianca. Zou toch mooi zijn!

Ik hoop het zo!!!! Had de moed op gegeven om nog verder te gaan!!Heb de moed weer bij elkaar geraapt en nu word ik het niet haha maf lichaam!!:blob6:

Geplaatst
Ik hoop het zo!!!! Had de moed op gegeven om nog verder te gaan!!Heb de moed weer bij elkaar geraapt en nu word ik het niet haha maf lichaam!!:blob6:

Goed zo, de volhouder wint hè!

Geplaatst

Bianca,

Hopelijk krijg je goed nieuws en mag jij ook gaan starten.

Ik hoop het echt voor je, wat zit ons lichaam toch raar

in elkaar, in ieder geval veel succes!!!

Janine,

Zie je wel, ik zei het toch!!

Geweldig nieuws, op naar de volgende fm en natuurlijk de punctie!!

Liefs Hermien

Geplaatst

Ook ik ga deze maand starten met de, voor ons, eerste behandeling.

Het wordt een ISCI behandeling in het Deventer ziekenhuis. (toevallig nog meer meiden daar?)

Ik moest nog 1 keer zelf ongesteld worden, voordat ik aan de pil kon gaan.

Nou ben ik áltijd netjes op tijd (27/28 dagen) en was ik ineens 10 dagen over tijd!:dontknow:

Gelukkig was ik nog net op tijd ongesteld geworden om het schema niet in de war te schoppen (fieuw!)

26 juli begin ik met de Decapeptyl te spuiten en 3 augustus heb ik mn startecho.

De rest van de data's heb ik nog niet.

:icon_profileright: Sonja

Geplaatst

Ook ik ga deze maand starten met de, voor ons, eerste behandeling.

Het wordt een ISCI behandeling in het Deventer ziekenhuis. (toevallig nog meer meiden daar?)

Ik moest nog 1 keer zelf ongesteld worden, voordat ik aan de pil kon gaan.

Nou ben ik áltijd netjes op tijd (27/28 dagen) en was ik ineens 10 dagen over tijd!:dontknow:

Gelukkig was ik nog net op tijd ongesteld geworden om het schema niet in de war te schoppen (fieuw!)

26 juli begin ik met de Decapeptyl te spuiten en 3 augustus heb ik mn startecho.

De rest van de data's heb ik nog niet.

Sonja :hello:

Geplaatst

hoi sonnie

Ik herken het ben zelf ook net begonnen met 2e beh icsi

Kreeg het schema en dacht dat red ik niet maar toch op de laatste dag

ongi geworden

heb wel kontakt opgenomen voor het geval dat ik niet mee kon doen

maar daar hebben ze ook een oplossing voor promolut ofzo

ze laten je niet nog eens wachten zo heb ik het ervaren

Groet Dian

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sommigen van jullie kennen me misschien wel van een ander topic, maar ik zou ook graag hier mee komen schrijven.

Even ons verhaal... Ik ben 29 jaar, mijn vriend 33 jaar en al 10 jaar samen. Wij hebben al vanaf het begin van onze relatie geweten dat op de natuurlijke manier kinderen krijgen er niet inzit voor ons. Mijn vriend is namelijk op 16 jarige leeftijd geopereerd voor een erfelijke darmziekte (FAP), waarbij hij onvruchtbaar is geworden. Hij krijgt dus geen zaadlozing meer.

Sinds begin dit jaar zijn we echt actief in de MM en moeten we gaan voor TESE-ICSI.

Vanwege zijn erfelijke aandoening die voor 50% overerfelijk is willen we ook graag dit doen mbv PGD (Pre implantatie Genetische Diagnostiek) zodat we alleen gezonde embryootjes teruggeplaatst krijgen.

De combinatie van deze behandelingen zijn in Nederland niet mogelijk dus we moeten naar Brussel. En daar hebben we 19 juli de eerste intake.

Wel zijn alle vooronderzoeken in Nijmegen gedaan dus dat scheelt weer een hoop tijd gelukkig en alles was goed! In het laatste zaadonderzoek mbv een blaasspoeling zijn er zelfs enkele zaadcelletjes gevonden die welliswaar te slecht zijn om in te vriezen, maar wel goed genoeg zouden zijn voor ICSI!

Hopenlijk kunnen we na 19 juli dus meteen aan de slag en is misschien een TESE niet nodig.

Nu ben ik alleen nog heel benieuwd hoelang het gaat duren eer ze de testen voor het genetisch onderzoek klaar hebben voor de embryo's. Ze moeten die testen namelijk voor elk paar individueel maken.

Zo, een heel verhaal! haha maar ik ben erg slecht in korte uitleg!

Groetjes Miekske

Geplaatst

Miekske,

Ten eerste van harte welkom hier!

En wat betreft je verhaal, je hebt het goed duidelijk

uitgelegd, en natuurlijk hoop ik voor jullie dat Tese helemaal

niet nodig blijkt te zijn.

Op naar 19 juli en op naar een goede uitslag!! Succes!!

Sonnie,

Jij ook van harte welkom, en gelukkig toch op tijd ongesteld!

Ja, je lichaam kan je lekker voor de gek houden en vooral als

je er op zit te wachten dan komt het niet.

In ieder geval kun je binnenkort starten met de deca, jij ook

veel succes!!

Geplaatst

hier ook ff een update:

de FM was goed, er waren ongeveer 6 grote zichtbaar en een aantal kleintjes.

ik weet dat mijn rechtereierstok niet optimaal is, en daar was dus ook maar 1 grote met een aantal kleintjes, de linker zat 5 á 6 met ook kleintjes.

Ze waren tevreden, en ik ook, dus dinsdag weer en waarschijnlijk eind van de week punctie.

Ook mag ik na de punctie als alles goed gaat pregnyl i.p.v. de bolletjes. ik heb ff gevraagd, dus dat is top!~

maar ja, eerst maar zien of er eitjes zijn en goed bevruchtingen, dan pas de volgende stappen.

groetjes joske

Geplaatst

hallo bianca

hoe was de echo,hopelijk mag je en kan je snel starten

zou het de spanning zijn,als je niet ongesteld word,veel meiden hebben dit heh als je het zo leest,ik had het zelf ook,dacht ook daar gaat mijn schema,wil je graag je menstruatie komt die niet,en willen we hem niet komt die wel.....

wat is het warm heh meiden

liefs janine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden