Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Jah we hebben vandaag de echo gehad, en wederom een prachtig plaatje. Het was erg bewegelijk en hebben het hartje ook weer gehoord.

Vanavond lekker relaxen en dan morgen lekker met vakantie, maar ik blijf wel meelezen en schrijven.

Liefs Janis

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Janis: Super dat alles goed was met de echo!!! Nu ga je morgen helemaal met een gerust hart op vakantie.

Zullen stiertje en Ansje al lekker in de zon liggen??

@Sissy: wat grappig dat je vroeger al dacht aan een tweeling. Ik blijf het wonderbaarlik vinden hoor. Ik moest jullie ook even feliciteren van mijn schoonmoeder.

Dus je bent vrienden met de wc pot geworden? Dat is minder.

@loontjuh: kreeg je niet meteen te horen of er een eicel in je follikel zat? Ik hoorde dat meteen en als dat het geval was werd je 2 dagen later gebeld of er een tp was of niet.

Maar nu weer geen eicel dus. Wat een domper weer zeg. Gedsiederrie.

Ik vloeide de ene keer meer dan de andere keer. Maar geen een keer heel erg. Met de beide hyper pogingen ook niet.

Geplaatst

Loontjuh, wat een rottige pech weer! Ik geloof dat 1 van ons dat ook es had gehad dat de eicel leeg was. Misschien Ansje? Ik weet het niet meer precies wie het was. Wat ontzettend k*t zeg! Tuurlijk zit je er dan even weer helemaal doorheen: weer een poging naar de maan! Bah! Schrijf het maar van je af en jank het er uit!!

Ansje, Stiertje en Janis, heel veel plezier op vakantie, heerlijk genieten! Het zal wel even stil worden hier!

Super dat de echo weer goed was Janis!!

Sissy, hmm, met een tweeling kun je ook meer last hebben van misselijkheid dan bij eentje. Sterkte joh en als 't niet gaat, dan gaat 't niet. Dan ziek melden. Wat een heerlijke reden om je ziek te melden: sorry, ik kan niet werken, ik ben er veeeeel te zwanger voor!

Heb je ook dat het na het overgeven ineens over kan zijn met de misselijkheid? Soms nam ik ontbijt, kotste het weer uit. Dan voelde ik me wel weer oké en stapte in de auto om naar het werk te gaan, haha.

Wat bijzonder dat je altijd een beetje een tweelingvoorgevoel hebt gehad!

Linda, fijn dat Julians gips er af is! Wanneer gaan jullie ook al weer op vakantie? Duurt niet lang meer zeker? Fijn dat Julian niet met gips op vakantie hoeft!

Cherry- Ann, ben je even ondergedoken? Het zijn de laatste daagjes voor je test.... Spannend, hoor. Houd je het nog een beetje vol? Ben je een vroegtester, of wacht je tot je testdatum? Maandag, toch?

Leuk dat jullie komen, ik hoor wel wanneer dat lukt na de vakanties. Bedankt voor de complimentjes over 't kaartje!

Het gaat prima hier. We genieten erg van eerste uitstapjes met baby, van heerlijk geknuffel, van samen douchen en zo! Ook de gebroken nachten vallen me mee, omdat ik overdag zo nu en dan ook even een slaapje doe.

Het gaat wat beter qua pijn rond borstvoeding. Ik moet zeggen dat ik er nog steeds niks aan vind.... Ik zag er tegen op (vanwege alle verhalen over kloven, borstontstekingen, stuwing, spruw etc. en ook omdat je dan om de haverklap je borsten bloot moet leggen, daar hou ik niet zo van), maar vond wel dat ik het moest proberen.

De ergste pijn is weg nu de tepelkloven geheeld zijn, ook stuwing neemt af, maar ik zit nog wel met stekende pijn vanwege de spruw. Verder vind ik het een erg beklemmend/ claimend gevoel dat ik dag en nacht de enige ben die de voedingen kan doen en dus aldoor bij de baby móet zijn. Maar goed, dit is het beste voor het ventje, dus we gaan dapper door. Ik heb veel melk en hij groeit er geweldig goed op.

Geplaatst

he die dough. Dus het gaat nog niet helemaal lekker met je. Wel mooi dat de borstvoeding beter begint te gaan. Dapper hoor dat je gewoon door zet! Soms voel ik me daar best schuldig over dat ik het niet eens geprobeerd heb.

Zijn jullie al aan de wandel geweest?

Fijn dat ook de gebroken nachten je mee vallen. Het is soms zo vermoeiend en toch kan je het gewoon aan he gek is dat.

Nou moet ik zeggen dat Julian alleen om 05.00 kwam en daarna weer doorsliep. Maar die huilde dan ook de eerste 8 weken van 16.00 tot 0.00. Pfff dat was me wel wat hoor. Af en toe vroeg ik me weleens af van 'heb ik hier zo veel moeite voor gedaan?' Maar na die 8 weken kreeg hij zwaardere voeding en toen ging het stukken beter.

Heb je het een beetje druk met kraambezoek of wacht iedereen eerst rustig af? En heb je de boel gezellig versierd thuis of zijn jullie daar niet zo van?

De meesten hier zijn al lekker al vakantie aan het vieren. Wij vertrekken vrijdag naar Limburg. Alvast het voorproefje haha. Ik heb net de tickets gehald en nu begint de vakantie stress toch langzaam aan toe te nemen. Ben al druk bezig met de ramen etc. Nu is mijn wasmachine ook nog kapot ...handige tijd ervoor he.

En alle drie zijn we niet lekker. Snotterig en moe en wat misselijk. Dus echt aan vakantie toe zal je zeggen.

Geplaatst

Hallo! Ik ben helaas eerder terug van mijn mini-vakantie.... dochterlief zit onder de waterpokken en ze heeft zo veel jeuk echt zielig. Vanavond al ze hopelijk in slaap komt kom ik weer even terug om te schrijven hoor!

Nog even een vraagje wat mij bezig houd.... hoe lang na de laatste injectie pregnyl 1500 hou je last van zwangerschaps klachtjes zoals gevoelige borsten? En ik heb dinsdag gespoten zou ik dan morgen al kunnen testen of beter van niet?

Tot vanavond!

Geplaatst

@cherry-ann: ach wat sneu zeg dat je kleine meid er zo'n last van heeft en dat jullie daarom eerder terug zijn gekomen.

Mij is verteld dat pregnyl elke dag halveerd dus als je dinsdag 1500 hebt gespoten is dat op woensdag 750, donderdag 375 , vrijdag ong 190, zaterdag zo'n 95 en dan is het zondag nog zo weinig dat een test daar niet positief van zal worden.

Dus volgens mij kan je best morgen testen hoor. Maandag was je officiele testdag toch? Dat ene dagje moet ook niks uitmaken.

Geplaatst

Loontjuh: zag dat mijn laatste berichtje die van jou gekruist had. Gatver zeg, wat een gigantische teleurstelling weer. Wat zwaar k.t! Wat is die ec-behandeling toch zwaar, elke keer zo'n kleine kans dat je uberhaupt tot een tp komt. En weer is het niet gelukt bij je. Sterkte meid, schrijf hier lekker van je af als het je helpt. Ansje heeft dit trouwens ook één keer gehad, dat was haar 6e poging in maart/april van dit jaar.

Janis: wat heerlijk dat je weer een goede echo hebt gehad. Fijn he die bevestiging elke keer? En nu lekker op vakantie, geniet ervan meis.

Dough: wat knap dat je blijft doorzetten met de borstvoeding en dat het zo langzamerhand steeds beter gaat. Heb je het verder nog heel druk met visite of zorgen jullie dat niet de hele tijd het huis vol is?

Linda: hmm, de wasmachine stuk en alledrie niet fit... Das niet zo mooi. Wel lekker dat jullie vrijdag naar Limburg gaan en dat je de tickets in huis hebt voor Turkije. Het weer wordt steeds beter, dus hopelijk heb je in Limburg ook al lekker weer. Grappig dat je je schoonmoeder (mijn oude buurvrouw) hebt gesproken over onze zwangerschap.

Cherry-ann: wat vervelend dat je kleine meisje zo'n last heeft van de waterpokken. Zal je net zien dat je dan op vakantie bent. En nu dus wachten tot je kant testen. Wanneer is je officiele testdatum? Ik heb altijd van UMCG begrepen dat je niet eerder moet testen wegens vals-positieve test, maar weet niet of 1 dag bijvoorbeeld wat uitmaakt. Ik heb zelf bij mijn 1e poging 1 dag eerder getest en testte toen positief. Op de officiele dag was het negatief. Dus of dat nog door de pregnyl kwam of dat er wel een innesteling had plaatsgevonden, weet ik natuurlijk niet. Succes met wachten in elk geval meid. Ik duim voor je dat je straks een positieve test hebt!

Geplaatst

Shit shit shit! aaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Mijn hele verhaal weg...............

Jeetje wat balen! pff even kort dan maar want ik ben op het moment uitgeput door mijn lieve dochter :-)

Ik ga Maandag testen heb even met de dokter gebeld, kan idd zo maar zo zijn ene dag positief andere negatief...

alle vakantiegangers!!!!!! geniet ze!

Dough wat super dat je zo door zet! heb ik bewondering voor! Sissy, wat een prachtig wonder! en verhaal.... was er ook stil van! wauw! heel veel geluk meid! Ilona, welkom en sterkte gelijk.... het is keihard maar hier steunt iig iedereen je zo goed! Haalt ik echt veel kracht uit! Sopje; ik hoop dat het een beetje met je gaat..... Karin; is de baby-uitset al compleet?! :-) Linda; beterschap!

Hier nog geen rode duivel, gevoelige borsten ( pregnyl??) Maandag testen heb dokter M maar gebeld...

Mijn dochter huilt weer dus ik ga er weer vandoor!

Tot maandag hoeplijk met goed nieuws..

Veel lIEfs

Geplaatst

@sissy: ja ik moest het even aan mijn schoonmoeder vertellen. Vind je niet erg toch?

@cherry-ann: wachten tot de officiele dag is altijd beter. Want je kunt inderdaad inderdaad een valse positieve test hebben. Of dat hij 1 dag eerder negatief is en op de testdag toch positief. Daar word je alleen nog maar meer onzeker van. Dus als je kunt wachten is het beter.

Jeetje je dochter heeft het flink te pakken zo te lezen. Sterkte voor haar hoor.

Geplaatst

Dank je Linda, het lijkt er op dat het na twee dagen nu beter gaat! Ze sliep tot 10.00 uur! Ik ook gelijk weer bijgetankt! Ja nu met die pregnyl kan eerder testen echt niet... Gebruiken jullie ook drie keer pregnyl na de tp? Met de progestan heb ik wel steeds eerder getest gewoon even de druk van de ketel slaat nergens op want het kan idd negatief zijn en later positief maar het hielp me wel. Dit is voor mij de eerste keer dat ik pregnyl spuit na die tijd en im heb enorm gevoelige borsten die me ondanks dat ik weet dat het van de pregnyl kan komen toch laten denken; zou het dan toch?...... Pfff zo op het eind van ww2 begin ik echt bang te worden hoor.... Nou ik ga de dag maar beginne. En ff douchen nog 1 dag broekloeren te gaan en dan morgen de confrontatie breder

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Succes met nog een dagje afwachten, Cherry-Ann, ik duim dat de pijn aan je borsten door je eigen hCG komt en niet door de Pregnyl!

Geplaatst

Cherry-ann: oei, spannend, nog 1 dagje wachten. Succes ermee! Ik heb ook altijd na de tp's 3 keer pregnyl gespoten en eerlijk gezegd kon ik er niet echt peil op trekken wat ik allemaal voelde of dat door de pregnyl kwam, naderende ongie of zwanger zijn. Ik hoop dat het bij jou allemaal komt omdat je lijf zelf Hcg aan het maken is! Fijn dat je dochtertje vannacht goed geslapen heeft.

Linda: haha, nee hoor, je mag het uiteraard aan je schoonmoeder vertellen. Hoe is het met jullie? Beginnen jullie een beetje op te knappen?

Geplaatst

O jee Cherry Ann, een voorzichtig gefeliciteerdje? Ik heb geen idee. Hoop dat ze wat duidelijkheid kunnen geven of dat je mag komen prikken ofzo. We horen het nog wel.

Spannend....

Geplaatst

Hmm, wat akelig verwarrend nou weer toch.... Het zou op de testdatum echt wel een vette streep moeten zijn, ze hanteren in 't UMCG een late testdatum. Heel klein kansje dat het om een late innesteling gaat, maar ik denk eerder dat er wel innesteling is geweest, maar dat het al snel weer is afgestoten. Waarschijnlijk zegt t UMCG dat je over n paar dagen weer moet testen. Bij aandringen mag je misschien bloed komen prikken op hCG waaruit dan blijkt welke waarde het heeft en of het misschien om 'n heel vroege miskraam gaat, of dat het van de Pregnyl is, of dat er heel misschien toch een mooie waarde wordt gemeten voor een goede zwangerschap.

Akelig, akelig!! Laat je weten wat 't UMCG er van zei?

Dikke knuffel in deze rottige spanning!

Geplaatst

Oei nog geen duidelijkheid dus. Vervelend is dat zeg.

Ik had met mijn 1e tp op de testdag en de dag ervoor ook een licht positieve test maar werd toch later op de testdag ongesteld. Dus bij mij pakte het helaas niet goed uit.

Hopenlijk komt het bij jou toch nog goed.

Geplaatst

Hey dames.

sissy van een super bericht een tweeling.

Janis gefeli met je goeie echo GENIET!!!!!;)

Cherry spannend toi toi toi.

dough ja supper kaartje.

D rest ook van harte en die wachten succes

Ik kom even helemaal niet meer op het forum heb er voor mezelf de puf niet voor ik hou jullie wel in de gaten op hyves.

Het gaat goed met mij alleen heel druk en heb nu even geen zin in het forum vraagt te veel van mij ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Ik ga in septembr lekker op vakantie en daarna kom ik wel even weer koeiloren.

iedereen die bezig is succes.

die zwanger zijn van harte meiden het is jullie zo gegund.

En de ene die bevallen is super geniet er van van jullie boy.

Liefs Jessica

Geplaatst

Cherry-ann: oh jee meis, nog geen duidelijkheid dus. Hoop dat het ziekenhuis je wat duidelijkheid kan geven. Heb je ze nog gesproken? Ik hoop dat je bloed mag prikken. De pregnyl zal het eigenlijk wel niet zijn, want het UMCG hanteert een late testdatum om zeker te weten dat het de pregnyl niet meer kan zijn.

Ik had zelf bij de 2e poging ook een keer zo'n onduidelijk testresultaat. Ene test leek negatief en de ander positief. Volgende dag was test negatief en na bloedprikken bleek hcg 25 te zijn. Er had dus wel een innesteling plaatsgevonden maar dit zou niet goedkomen. Ben toen paar dagen later ongie geworden, was dus hele vroege miskraam.

Hoop natuurlijk heel erg dat het bij jou een ander scenario wordt en dat sprake was van een hele late innesteling waardoor het hcg gewoon nog niet hoog genoeg kan zijn voor een duidelijk positieve test. In elk geval een dikke knuffel voor je in deze rotspanning!

Minoes: fijn om even van je te horen en goed dat je gewoon lekker druk bezig bent. Prima hoor om even afstand te nemen van het forum, houd ons maar op hyves in de gaten haha. En straks in september lekker op vakantie, heerlijk!

Loontjuh: hoe is het nu met jou meid? De teleurstelling weer een beetje een plek kunnen geven? En weten jullie of jullie direct door willen met de volgende poging of gaan jullie een pauze inlassen?

Dough: hoe is het met jou en kleine Dough-mannetje? Alweer twee weken oud, wat gaat dat snel zeg!

Geplaatst

Hoi ben net vrij, was ook lekker werken na vannochtend NOT...

Zh zegt dat t niet de pregnyl is maar vroege miskraam of t komt nog goed, morgen weer testen en dn bellen maar ik heb geen hoop meer hoor zo kut! Tweede teste gedaan twee uur later en die was nog lichter bijna niet te zien dus...........

Liefs een verdrietige cherry

Geplaatst

Jeetje Cherry-ann: je krijgt wel veel te verduren zeg meid! Die onzekerheid en het gevoel dat het niet goed zit. Morgenochtend dus voor de zekerheid nog testen, uiteraard duim ik voor een wondertje en dat de streep dikker wordt. Wel een k.te-situatie zeg waar je inzit. Sterkte meis, schrijf het maar lekker hier van je af als dat helpt. Dikke knuffel!

Geplaatst

Dikke knuffel voor verdrietige Cherry-Ann!

Loontjuh, hoe is het met jou?

Minoes, goed hoor dat je even afstand neemt van het forum. Dat kan heel prettig zijn. We zien je wel op Hyves en als je weer zin hebt, dan zien we je hier ook verschijnen.

Hoe het hier gaat, Sissy? Het wordt wat rustiger op het gebied van de borstvoeding gelukkig (minder pijnlijk), alleen Doughie begint meer last van krampjes te krijgen en als dat 's nachts is, is dat wel vermoeiend! Ben je er steeds mee in de weer, ipv dat je kan slapen. Maar gelukkig kun je overdag slaapjes doen als hij slaapt. Heb vandaag voor het eerst kraambezoek afgezegd om te kunnen slapen.

Hoe is het met jou, Sissy, is de misselijkheid nog draaglijk?

Geplaatst

Hoi meiden bedankt voor de lieve reacties....

Iedereen blijft maar zeggen een streep is een streep dus zwanger maar kan het ze niet goed uitleggen....

Ik vrees dat het over is of er moet een wonder gebeuren.... Volgens mij moeten wij alle soorten tegenslagen even meemaken.... Pffffff

Dough: hoop dat de kleine man snel van zijn krampjes verlost word zo sneu... Goed dat je aan je zelf denk en bij slaapt! Soms is het ff doorbikkelen die eerste weken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden