Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Dees: bedankt voor je bemoedigende woorden!!! Ja ik moet ook aan de progynova en utrogestan.

En jaaaa Julian is een hele mooi naam.

Wat goed zeg dat je opnieuw zwanger ben en dan ook nog van een cryo! Dat geeft mij weer moed.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames.

sissy wat fijn dat de echo goed was geniet er lekker van.

Ansje lekker op pad voor zwangerschap kleren leuk zeg geniet er ook lekker van.

Ik heb ook weer wat mijn broertje heeft woede aanval gehad bijna mijn moeder haar man vermoord ik was blij dat ik er was anders was het echt verkeerd afgelopen.

Mijn vader kreeg te horen dat die slaap apneu heeft dat er ook nog bij.

Zo blij zijn als we op vak zijn even niks meer pfff.

Sorry wou even mijn verhaal kwijt.

Iedereen lekker genieten en de anderen succes en sterkte.

Liefs dikke knuff Jessica

Linda ook bijna weer beginnen spannend succes komt allemaal goed kijk maar naar dees.

Geplaatst

Jeetje Minoes wat heftig zeg. Jouw broertje heeft ook ADHD toch? Goed dat jij er bij was.

Bah en dan ook nog dat nieuws van je vader erbij. Inderdaad fijn dat jullie al snel op vakantie gaan, even bijtanken.

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben vrijdag voor het eerst het hartje gehoord. Heel bijzonder was dat. Mijn moeder was met me mee en die werd er helemaal emotioneel van. Voor haar ook wel bijzonder want vroeger had je dit allemaal niet.

Daarna nog even gezellig de stad in om zwangerschapskleding te kopen. Het viel me wel tegen om wat leuks te vinden. Ik ben eerst naar de winkels geweest waar ik normaal ook kom, maar erg veel keus was er niet. uiteindelijk zijn we bij Noppies uitgekomen en die hadden leuke dingen.

Waar zijn de zwangere dames van ons clubje geweest voor kleding?

Minoes, nog een paar daagjes en dan lekker op vakantie. Na zo'n heftige periode heb je dat wel verdiend, zeker ook wat je over je broertje vertelde. Dat zal schrikken zijn geweest.

Hoe is het met de andere dames? Heeft iemand van jullie nog wel eens iets van Stiertje gehoord? Privéberichtje ofzo?

Liefs Ansje

Geplaatst

Fijn dat je het hartje hebt horen kloppen!!! Bijzonder geluid he. Lief dat je moeder ook emotioneel werd. Was je vriend niet mee?

Dus al aan de positie kleding. Ik heb dat nooit hoeven te kopen. Ik heb maar 1 broek hoven te kopen. Van een kennis kon ik 1 broek lenen en voor de rest pastte ik mijn eigen broeken. Ik had maar een bescheiden buikje. En toch was ik aan het einde 28 kilo gegroeid.

@minoes: nog 2 dagen en dan heerlijk naar Turkije!!! Naar welke plek ging je nou?

Ik heb stiertje nog een inbox gestuurd om te vragen hoe het was en of ze ook mee wil op kraambzoek. Het ging goed met haar en de kindjes en ze gaat niet mee op kraambezoek.

Geplaatst

Hé meiden,

weer even een berichtje. Kom er weinig aan toe merk ik, want ben erg moe, vooral als ik de hele dag aan het werk ben geweest. En dan ik vorige week ook nog begonnen aan een nieuwe studie. In de wachtweken van de laatste poging had ik me hiervoor aangemeld omdat ik al een tijd niet op mijn plek zit op mijn huidige werk. Wil al een tijd heel graag in het onderwijs werken en heb daarom eindelijk de stap gezet om mijn onderwijsbevoegdheid te halen. Ben nu begonnen aan een deeltijdstudie docent maatschappijleer. Heb van de zomer nog wel even getwijfeld of ik het nu nog wel moet doorzetten want het duurt zo'n twee jaar. Maar ja, er is volgens mij altijd wel een reden waarom het dan niet goed uit zou komen. En vorige week dus voor het eerst naar de studie geweest, erg leuk. En heb direct aangegeven dat ik zwanger ben en dat ik dus niet weet hoe ik het studiejaar dit jaar ga doen. Ze denken heel erg met me mee en er is heel veel mogelijk gelukkig, dus dat scheelt. Ik kan heel veel thuis doen, dus we gaan gewoon kijken hoeveel vakken ik kan gaan doen dit jaar. Ik vind het in elk geval erg leuk om iets te doen voor mijn eigen toekomst waar ik echt enthousiast van word. Maar goed, dat kost dus wel wat energie en ik moet nog een balans vinden tussen werk, thuis studeren, rustig aan doen en leuke dingen blijven doen.

Ansje: wat leuk dat je het hartje hebt gehoord. Lijkt me heel bijzonder en ook mooi dat je moeder erbij kon zijn. En op zoek gegaan naar positiekleding dus. Ik heb al wat dingetjes aangeschaft, want pas geen normale broek meer in. Zit veel te strak en dan krijg ik echt last van mijn buik. Hoewel ik nog geen ons ben aangekomen, maar ja, die buik begint steeds duidelijker te worden. Ik ben tot nu toe alleen bij babywinkels geweest om te kijken voor kleding. Hoorde dat de H&M ook leuke, betaalbare positiekleding heeft, maar moet zelf ook nog even kijken. Noppies schijnt inderdaad leuk te zijn, daar ga ik zeker ook even kijken. Moet nog een jurkje scoren voor de trouwdag van mijn broer.

Linda: ga je al bijna weer starten in UMCG? En is Julian alweer helemaal gewend aan het weer naar school gaan? Fijn om te horen dat het goed gaat met Stiertje en haar twins. Jammer dat ze niet meegaat op kraambezoek, maar dat zat er wel een beetje in denk ik.

Minoes: heerlijk meid, je zit nu in Turkije of bent op weg ernaar toe. Ga heerlijk genieten na zo'n heftig jaartje. En dan je laatste berichtje weer over je broertje, jeetje dat hakt er ook wel weer in. Even afstand van alles en iedereen en heerlijk vakantie kunnen jullie wel gebruiken volgens mij.

Dough: hoe is het met jou en kleine Doughie? Kan je ook een beetje genieten van het feit dat je verlof hebt of is het ook wel vreemd dat alles op school weer begonnen is en jij nog thuis bent?

Karin: gaat alles ook goed met jou? Namen al bedacht? Wij zijn af en toe wel wat namen aan het roepen, maar vind het nog wel lastig hoor. Ben jij eigenlijk ook nog aan het studeren of sla je dit jaar even over en pak je het volgend jaar weer op?

Cherry-ann: hoe is het met jou? Gaan jullie nog weer een poging opstarten?

Nou meiden, we zien mekaar snel als Minoes terug is van vakantie en we op kraambezoek gaan bij kleine Doughie!

liefs,

sissy

Geplaatst

Lieve meiden,

Wilde jullie ff laten weten dat ik jullie niet vergeten ben!

Linda, heel veel succes met de behandeling, en ik duim echt voor je dat het gelijk allemaal goed zal komen!

Ik voel me op dit moment absoluut niet happy, en moet ff goed aan mezelf denken en er voor zorgen dat ik mijn rust krijg.

Sorry dat ik niet overal op reageer, heb er de puf even niet voor.

Liefs Janis

Geplaatst

He ladies,

He Janis, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Hormoontjes of andere vervelende dingen?

Ansje, gaat lekker met de kilo's. Bij mij zat ook alles snel niet mee lekker, met name de broeken. Ik heb heel veel gekocht bij de H&M, dit is idd nog redelijk betaalbaar en kan je gelijk veel voor weinig kopen. Ik had ook geluk dat ik in de uitverkoop periode zat. Moet zeggen dat mamalicious mij erg goed bevalt, ook nog redelijk betaalbaar, beetje veromoda level.

Linda, wat fijn dat je er relaxed in staat, nog een weekje toch? Ben je al aan de medicatie ofzo?

Sissy, ojeeee aan de studie! Heel knap van je, het kan ook wel weer energie geven als je het echt leuk vindt. Moet maar kijken hoe het afloopt, fijn dat je begrip hebt. Dat je nog helemaal niet aangekomen bent zeg! Relaxed straks in het onderwijs, is handig met de schoolvakanties!

Ik ben gisteren weer gestart met de studie, heb het redelijk overleefd, dacht dat het een te lange dag zou worden maar het is goed gegaan. Probeer nu een beetje een plannetje te maken hoe ik het zo handig mogelijk kan aanpakken dat ik niet te veel uitloop straks.

Wij zijn bijna uit de namen, voor een meisje weten we het al, een jongen twijfelen we nog tussen twee. Denk dat we ook al een kaartje hebben, als je eenmaal iets in je hoofd hebt dan blijft dat vaak toch de keus.

Gisteren heeft manlief voor het eerst met zo'n toeter op mijn buik het hartje gehoord, heel grappig, wordt het ook wat tastbaarder voor hem. Ook is de kleine savond lekker actief als we in bed liggen en de handjes op de buik hebben, erg bijzonder, ben al helemaal verliefd!

Geplaatst

@Karin: oooo wat heerlijk dat je zo verliefd bent haha. Leuk dat je man de kleine zijn hartslag ook kan horen zo. Lastig he om namen te bedenken.

Wij waren meteen uit een meisjes naam maar over een jongens naam konden we het niet eens worden. Misschien heb ik het allemaal al een keer eerder verteld hoor dan negeer je mijn verhal maar haha,

Wij waren er dus van overtuigd dat het een meisje zou zijn dus we hebben ons dan verder ook niet meer druk gemaakt over een jongens naam. Maar vlak voor dat ik naar de ok ging moesten we het er toch wel over hebben natuurlijk. Ik wilde Thijmen en Denny wilde Kevin. Toen kwamen we toch op Julian uit.

Ik heb nog het boekje van de keizersnee waar achterop staat alle namen met achternaam erbij om te kijken hoe het leek.

Nou eenmaal op de ok aangekomen werd ik aangesloten op de monitor en die had als merknaam Julian. De gynaecoloog kwam en stelde zich voor als ....Julian. En toen hij ook nog vertelde dat zijn naam afstamde van Julias Caesar de eerst geborende met keizersnee zeiden wij tegen elkaar dat dit geen toeval meer kon zijn en het vast een jongen werd en die dus wel Julian moest gaan heten.

En dat was dus ook zo. Ik blijf het zelf een bijzonder verhaal vinden.

Zo denk ik ook nog vaak aan onze achterbuurman die inmiddels overleden is. Die man was de laatste jaren altijd dronken en stond hier ineens een keer bezopen aan de deur. Hij zei dat hij hand kon lezen en pakte mijn hand en vertelde me een paar dingen die aardig klopten. Ik zei nog:' sta je ons altijd af te luisteren ofzo haha'. Maar hij zei toen dat we Julian hadden en dat het heeeeel veel jaren zou duren maar dat we dan een dochter zouden krijgen.

Nou wie weet. We wachten af haha

Begin volgende week verwacht ik ongesteld te worden en dan moet ik met de medicatie beginnen.

@Sissy: ik kan me voorstellen dat je aan het einde van de dag uitgeput bent. En dus ook nog een opleding er bij! Dat zal wel aanpoten worden. Maar net wat je zegt er is altijd wel iets waardoor het niet goed uitkomt. Gewoon starten en dan zie je wel waar het schip strand.

C&A en miss Etam hebben ook betaalbare positie kleding trouwens. Maar de C&A hier in Hoogezand verkoopt volgens mij geen positie kleding.

@Dough: hoe is het bij jullie?

@Minoes: ligt lekker in de zon te bakken met een cocktail in haar hand....

@Cherry - ann: ben je er nog???????

@Janis: wat vervelend ja dat je niet zo lekker in je vel zit. Zou het met de hormoontjes hebben te maken? Sterkte.

@Karin: ik heb je net weer een pbtje gestuurd hoor.

Geplaatst

Hoi lieverds,

Karin, wat heerlijk, dat verliefde gevoel op je kindje. Leuk voor je man dat hij het hartje ook kan horen. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n toeter?

Linda, wat een bijzonder verhaal! Ik kende het verhaal nog niet hoe jullie op de naam Julian zijn gekomen. Het was dus echt last minute dat jullie die bedacht hebben:icon_smile: Van je oude buurman ook bijzonder wat hij zei. Het kan nog! Je hebt nog twee kansen.

Ik las wel met verbazing dat je 28 kilo bent aangekomen en bijna gewoon je eigen broeken nog aan kon. Wauw, hoe deed je dat? hihi.

Bij mij zit wel alles vooral op mijn buik, als ik met de rug naar iemand toe zou staan zouden ze niet kunnen zeggen dat ik zwanger ben.

Janis, denk goed om jezelf meis. Verwen je zelf maar goed en neem je rust, heel belangrijk. We lezen wel weer van je als het beter gaat. Hormonen zijn rare dingen. Je wordt echt heen en weer geslingerd door die dingen.

Minoes, lekker in het zonnetje!

Wij hebben afgelopen dinsdagavond een voorlichtingsbijeenkomst gehad in het Martiniziekenhuis want wil graag in het ziekenhuis bevallen.

Het was heel leuk en leerzaam, maar ook hilarisch. Er was een gynaecoloog/ verloskundige, die kon zo grappig vertellen, we lagen in een deuk. Ze was Chinees en ze kon zo droog in steenkolen nederlands van die leuke anekdotes vertellen. Ze had zelf niet door hoe grappig ze was en dat vind ik altijd wel leuk.

Fijne dag meiden!

Liefs Ansje

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Denk dat het mede door de hormonen gekomen is, maar voor het grootste deel dat ik toch te druk geweest ben en niet optijd mijn rust heb genomen. Tsja, als je al denkt dat je het rustig aan doet en het eigenlijk niet zo is, dan zegt je lichaam op een gegeven moment van stop.

Jessica, lekker genieten he!

Ansje, Dus een ziekenhuis bevalling, ik wil graag thuis bevallen (mits mogelijk dan he) want dan ben ik lekker in mijn eigen omgeving.

Linda, ow meis, hoop nu dat er meer actie komt en dat jij nu de volgende bent met positief nieuws. Wat een mooi verhaal van Julian!

Karin, leuk he dat je man nu ook het kan voelen en het hartje kan horen, ik heb gister de angelsound thuis gekregen, en man dat ding werkt echt goed, echt heerlijk, ik was gister ook helemaal verliefd.

Sissy, hoe gaat het met jou?

Liefs Janis

Geplaatst

Hé meiden,

wat een leuke verhalen hier weer.

Janis: vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Een zwangerschap kost gewoon veel energie (merk ik zelf ook) en je moet idd echt je rust pakken. Leuk dat jullie de angelsound in huis hebben. Lijkt me echt bijzonder om de hartslag te kunnen horen.

Karin: wat leuk dat je mannetje de hartslag heeft kunnen horen. Kan me voorstellen dat jullie helemaal verliefd zijn op jullie kindje. En nu namen nog bedenken. Is ook echt lastig. Wij hadden al wel 2 meisjesnamen bedacht, dat ging heel snel. Maar nu krijg ik net een smsje van een van mijn beste vriendinnen dat ze een dochtertje hebben gekregen en ja hoor, je raadt het al. De naam is één van de twee namen die wij al hadden. Hmmm, ook stom toeval. Moeten we dus opnieuw nadenken. Ach, wie weet zijn het 2 jongetjes.

Wat goed dat jij ook alweer met je studie bent begonnen. Succes!

Linda: wat een mooi en grappig verhaal over de naam van Julian. Echt bijzonder. Net als die buurman trouwens. Hoop dat zijn voorspelling uitkomt en dat jij nu de volgende bent die in de polonaise kan aansluiten.

Ansje: een voorlichting gehad in het Martini. Leuk dat het interessant en ook grappig was. Wij moeten uiteraard in het zkh bevallen en bij ons wordt het UMCG. Daar ben ik nu ook onder controle. Ach, laten ze het werk ook maar afmaken haha. Is het cirkeltje helemaal rond.

Nou, ga zo nog even naar de studie. Ik merk dat hele dagen werken trouwens toch best lang is. Had maandag en dinsdag de hele dag gewerkt en had woendag direct veel meer last. Ben 's middags al naar huis gegaan. En nu ook eerder naar huis gegaan om even op de bank te kunnen gaan liggen voordat ik nog even naar mijn studie moet. Maar wel een leuk weekendje in het vooruitzicht. Morgen gaan we een paar daagjes naar Parijs. Zondag is onze trouwdag en manlief had in de vorige poging geregeld dat we een paar dagen weg konden naar Parijs. Ben er al eens eerder geweest, maar vind het zo'n mooie stad. Heb er echt zin in. Zal wel beetje rustig aan moeten doen, maar voor zo'n goed doel. Heb namelijk al veel last van mijn bekken en rug. Ben gisteren naar de fysio geweest en moet meer rust inbouwen. Eigenlijk op mijn werk tussen de middag minimaal een half uur liggen. Eens kijken of dat te regelen is.

Ach, je hoort mij niet klagen. Dat is dus ook een beetje mijn valkuil, want daardoor ga ik misschien te ver door.

Liefs,

sissy

Geplaatst

@sissy: wat heerlijk zeg naar Parijs!!! Wat lief van je man dat hij dat geregeld heeft. Dat zou ik van die van mij echt niet hoeven te verwachten hoor.

@Ansje: tsja 28 kilo en dan nog eigen broeken passen haha. De laatste 10 kilo kwam pas de laatste 6 dagen hoor. Pure vocht waardoor ik heel veel striae heb gekregen op mijn heupen en bovenbenen. Ik had maar een bescheiden buikje. Ik had het overal zitten waar het maar zitten kon. Mijn eigen broeken kon ik aan en sommigen met behulp van een elastiekje er tussen haha.

Dus jullie willen in het martini gaan bevallen. Heet dat nog het parthuis? Wij hebben toen ook die bijeenkomst gehad daar. Ik had me altijd voorgesteld om in het UMCG te bevallen. En toen de verloskundige vroeg waar ik wilde gaan bevallen zei ik dan ook meteen in het UMCG. Maar dat kon dus helemaal niet het was of thuis of het parthuis. Dus dat was even omschakelen. Uiteindelijk werd het dus toch het UMCG vanwege de keizersnee.

@Janis: jij wil dus lekker thuis bevallen. Dat zou mij nu ook wel relaxed lijken hoor maar die keus heb ik nu niet meer. Zijn er voldoende vk's in jouw woonplaats?

@Sissy: gewoon lief voor jezelf zijn hoor. Jammer van de naam hoor. Zal je altijd zien he. Ik vind het voor een tweeling altijd juist leuk als beide namen ook ech bij elkaar passen. Met andere broertjes en zusjes vind ik dat ook wel zo leuk trouwens hoor.

Houden jullie trouwens van gewone Nederlandse namen of van buitenlandse namen? Ik gok op Nederlands.

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb echt al veeeeeel te lang niet gereageerd, schaam schaam :sofa:

Dus het lukt even niet om op alles te reageren dat er is geschreven, vergeef me, ik doe het even uit het hoofd.

Minoes zit lekker in Turkije in de zon! Dat mag wel, na zo'n rottig natte zomer. Geniet er van, meid!

Janis, je voelt je niet zo lekker. Doe het rustig aan en denk om jezelf! Hormonen en zwangerschap, da's niet niks. Luister goed naar je lijf!

Leuk om jullie zo te horen over namen en zo. Balen dat die vriendin dezelfde naam heeft als jullie, Sissy! Weet jij meer dan ik en gaat het om de vriendin die ik ook ken?!? Is ze bevallen!? Heb deze week nog met haar gechat. Oeh, pb me!! Weet ik ook meteen jullie smaak qua namen, haha!

Sissy, super zeg, naar Parijs! Dat is ook een stad die wij erg leuk vinden. Wil ik graag weer een keer heen. Lijkt me wel wat om als 'eerste weekendje weg zonder kindje' te doen!

Jij ook inderdaad goed voor jezelf zorgen, wat Linda zegt. Vervelend dat je al veel zwangerschapsklachten hebt nu.

Ansje, wij zijn ook bij die voorlichting van 't Martini geweest. Wij waren heel bekend in 't UMCG natuurlijk, maar uiteindelijk toch op ons verzoek bevallen in het Martini. Beviel :laugh: prima . Ik liet het tot het laatste moment open: thuis bevallen, UMCG of Martini. Toen mijn vliezen braken hebben we beslist. Puur op gevoel.

Ik had een stapel zwangerschapskleren te leen van iemand (met blijkbaar dezelfde smaak) heb wat dingetjes bij de Hennes gehaald. Inderdaad niet duur en er is altijd wel iets dat je leuk vindt: redelijk neutraal spul.

Mooi verhaal over de naam van Julian, Linda! Dat moest inderdaad zo zijn, zeg, wat een toeval!

Hier gaat het goed. Cadoughtje is volgens mij geen heel bewerkelijke baby. Hmm, hoewel... vandaag was ie wel wat jengelig. Haha. Noemen ze dan regeldagen/hangdagen/terug naar mama/sprongetje. Haha. Uiteindelijk wordt hij altijd weer lekker rustig in de draagdoek, valt ie altijd in slaap. Hij had zulke korte onrustige slaapjes vandaag en in de draagdoek slaapt ie altijd diep, dus dat heeft ie mooi gepakt. Hij ligt nu lekker op de buik van mijn man te slapen. O, ik zie dat manlief ook slaapt, haha. Zo schattig.

Het gaat hier met name prima sinds ik de borstvoeding ben gaan afbouwen. Het was hier spruw, spruw en nog eens spruw. Maakte niet uit welk medicijn, tijdens het gebruik hielp het even, was de kuur weer voorbij dan stak het de kop weer op. Maar goed, doordat mijn man de eerste nachtfles (rond 01.00 uur ) geeft, kan ik op tijd naar bed. De baby blijft dan beneden tot die voeding van 1 uur. Dan slaap ik van 22.00 uur- 23.00 tot een uur of 5 als S. zich weer meldt. Dan heb ik toch wel zo'n 6 uur kunnen slapen. Na de voeding van 5 uur kan ik vaak ook nog wel even weer slapen en dan kom ik de dag prima door!

Ik vind het heel fijn om steeds de fles te kunnen geven en dat het pijnlijke gedoe aan de borsten bijna verleden tijd is. Ben nu bijna 3 weken aan het afbouwen, heb behoorlijke productie, dus het levert deze weken veel stuwing (au!) op door voedingen over te slaan om af te bouwen, ook al doe ik het geleidelijk.

Deze week kreeg Doughie zijn eerste inentingen, dat was superzielig, want hij kreeg er veel last van die dag. Uren huilen, huilen, huilen. Zooooo zielig. Wil jullie niet bang maken: lang niet elk kind krijgt bijwerkingen, hoor. Ik vond het heel naar, ging meehuilen. Gelukkig was mijn man vrij die dag (op mijn verzoek) en heeft hij de baby steeds getroost, ik ging steeds meehuilen als ik dat tranende, wanhopig kijkende krijsertje in m'n armen had...

Verder vind ik mijn kindje steeds leuker en mooier worden, naar mate hij ouder wordt. Hij gaat er anders uit zien, krijgt steeds meer karakter in het gezichtje: krijgt langere donkere wimpers, mooie wenkbrauwen, vollere lipjes en het kale kopje krijgt ook wat meer haar. Ook kan hij steeds meer: langer wakker, zich langer vermaken, naar dingen kijken én natuurlijk heerlijk naar ons lachen!

Geplaatst

Even kort voordat we in de auto stappen.

Dough: wat heerlijk om te horen dat Doughtje zich steeds meer ontwikkelt en het klinkt heel verstandig dat je op de flesvoeding bent overgestapt. Ach en dan het arme kereltje zijn eerste inentingen. Volgens mij zou ik het dan zelf ook niet drooghouden.

Oh ja: ik heb je een pb-tje gestuurd hoor.

Linda: wij gaan voor Nederlandse namen dus had je goed ingeschat, maar vind het altijd wel leuk als ze net iets bijzonders hebben. Dus wat betreft is het misschien ook wel prima dat we nu weer verder op zoek gaan naar een andere naam (deze komt veel vaker voor).

Nou meiden, wij gaan ons vermaken in Parijs. Dikke knuffel!

Geplaatst

Sissy, veel plezier in Parijs, wij zijn er een aantal jaren geleden ook geweest met een hele groep en het is echt prachtig, we hadden toen iemand bij ons die de mooie plekjes wist en er veel over kon vertellen, dat was erg leuk. We hebben daar toen ook heerlijk gegeten de echte Franse uiensoep, die was echt Yummie.

Dough, fijn dat het goed gaat met je kleine! Vind je het jammer dat de borstvoeding niet wil?

Linda, ik heb qua naam in mijn hoofd denk toch een "buitenlandse" naam, heb nog geen namen jah wel opgeschreven maar nog niet koncreet, ik hou namelijk van bijzondere namen, welke eigenlijk niet veel mensen hebben. Mijn honden hebben ook bijzondere namen. Moet wel zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind, want ik kijk dan ook naar de betekenis van de naam.

Ik ben gister weer naar de HA geweest, ik kreeg ineens ontzettend pijn in mijn rug/zij vooral als ik wat deed verging ik van de pijn, kon niet eens fatsoenlijk de honden uitlaten. Omdat ik een verschil in beenlengte heb, zei hij dat het door de zwangerschap kwam en dat de boel aan het oprekken/overbelasten is. Ik heb SRL van VSM gekocht (op aanraden van hem) en toch maar gevraagd of ik dat wel gewoon kon gebruiken, toen zeiden ze bij de aphotheek dat dat wel gewoon kon, maar dat je dus niet alle middeltjes mag gebruiken, want in sommige zitten pijnstilling welke je dus niet mag gebruiken tijdens het zwanger zijn. dat wist ik dus ook niet, en wilde dit jullie wel ff vertellen.

Meiden fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy, lekker aan het genieten in Parijs? Heerlijk hoor!

Janis, wat vervelend dat je pijnklachten hebt. Als je een verschil in beenlengte hebt komt dit in de zwangerschap natuurlijk meer naar voren, ook door de extra kilo's die je er nu bij krijgt. Heb je al eens aan fysio gedacht? Ik weet niet of het je helpt hoor. Ik zit er zelf namelijk wel aan te denken. Na elke werkdag heb ik last van mijn onderrug, mede omdat ik zo veel loop en til op mijn werk. Heel vervelend maar iets waar ik niet aan ontkom. Maar als de pilletjes van vsm jou helpen is dat natuurlijk mooi.

Wanneer heb jij de 20 weken echo trouwens? Duurt vast niet zo lang meer.

Dough, wel een goed besluit om borstvoeding af te bouwen, elke keer die spruw lijkt me geen pretje en kadoughtje (hihi, leuke woordspeling) heeft in ieder geval een goede start gemaakt omdat je het toch mooi hebt volgehouden. Nu doughman je kan helpen met flessen geven wordt jij ook wat meer ontlast dus wat meer tijd voor jezelf, ook wel fijn lijkt mij.

Hoe lang heb je nog verlof?

Linda, volgens mij heet de verlosafdeling van het Martini geen parthuis meer, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ze hebben een paar jaar geleden wel een grote verbouwing gehad en ik geloof dat het aantal verloskamers uitgebreid is naar 6 kamers, dat waren er eerst minder. Wij hadden er in ieder geval wel een goed gevoel bij met de voorlichtingsavond.

Zelf had ik ook nog wel in het UMCG willen bevallen maar P zijn gevoel ging meer uit naar Martini, mede ook omdat zijn zus en een goede vriendin van ons daar zijn bevallen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ansje,

Ik ging al voor mijn zwangerschap naar de fysio toe, want ik heb 13 jaar geleden een ongeluk gehad. Ik doe nu ook oefeningen speciaal voor zwangere vrouwen, ook houdingen e.d. en met zo'n gymnastiekbal, wat opzich wel helpt hoor. Maar zoveel pijn als ik van de week had, dat was ff niet normaal meer pffff. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. oja ik neem geen pilletjes maar het is een gel wat manlief er dan ff voor me op smeert en licht in masseerd yummie hihi.

Als je last hebt van je onderrug zou ik gewoon een afslraak maken met de fysio, misschien is bij jou ook wel iemand in de buurt die speciaal op de zwangerschap is gespecialiseerd.

7 oktober hebben we de 20 weken echo, vind dat wel spannend, want dan hoop ik dat we te horen krijgen van wat het wordt, wij willen het dus wel weten. Ben dan 20.6 week zwanger, en met 25 weken hebben we een 3d echo gepland, dat lijkt me zo bijzonder.

Willen jullie weten van wat het gaat worden?

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

@Janis: wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. Hopenlijk hept dat zalf een beetje. Dus binnenkort al de 20 weken echo spannend. Heb je zelf een voorgevoel wat het wordt?

@Dough: fijn dat het allemaal lekker gaat bij jullie. Goed dat je de borstvoeding bent af gaan bouwen. Als je er zoveel problemen bij hebt met spruw enzo dan is dat wel zo verstandig.

Sneu he met die inentingen. Lapjes gedrenkt in karnemelk er meteen omheen doen schijnt te helpen. Maar is wel een heel geklieder natuurlijk. Van zetpillen geven zijn wij ook nooit zo favouriet geweest om dat te doen. Met een maandje moet hij weer 1 halen zeker?

Oja waar heb je belang bij voor een kraamcadeautje? Kleertjes of speelgoedjes? Of een tegoed bon bv?

@Ansje: toen het nog parthuis was was het ook nog het oude martini ziekenhuis natuurlijk dus de naam zal ook wel veranderd zijn.

@Sissy: is lekker aan het genieten in Parijs. Heerlijk!

@cherry- ann: ben je er nog?

Nou als het goed is wordt ik vandaag of morgen ongesteld. Ik heb al wel een paar dagen last van endo pijn dus het zal wel niet lang meer duren.

Geplaatst

Linda, Jah heb een voorgevoel van wat het gaat worden, ik denk een meisje, maar we zullen het hopelijk 7 oktober zien (of niet).

Mijn rug voelt iets beter, maar moet er nog wel om denken, het lijkt wel of nu al mijn spieren in mijn bovenlichaam aan het verkrampen zijn. Moet morgen weer naar de zwangerschapfitness toe en dan zal ik het wel met haar over hebben. Het kan ook zo zijn dat ik morgen geen oefeningen doe en dat ze me los gaat masseren.

Vandaag of morgen ongi, jemig normaal wil je dat het weg blijft en nu is het zo welkom, zodat je kunt beginnen. Hoop zo dat alles goed zal gaan en dat je de polonaise kan hervatten.

Jessica, jij bent zeker ook alweer bijna thuis, hoop dat je lekker aan het genieten bent en dat je uitgerust weer thuis kan komen.

Hoe is het met de rest van de meiden?

Liefs Janis

Geplaatst

Hé meiden,

nou, Parijs was heerlijk. Ik was er al eens geweest, maar ik blijf het zo'n mooie stad vinden. Hebben lekker een paar daagjes door de stad geslenterd en mooie dingen bekeken, veel met de metro gereden om het lopen toch wat te beperken. En dan tussendoor weer even lekker uitrusten in het hotel. Was prima te doen. En ja, 's avonds in de Disneywinkel op de Champs Elysees toch even iets voor de tweeling gekocht. Kon het niet laten haha.

Janis: jeetje wat vervelend dat jij ook al zoveel last hebt van je rug enzo. Maar is bij jou dus al een zwakke plek door een ongeluk in het verleden. Fijn dat de spiroflor wat helpt. Dat is ook de enige gel die ik gebruik als ik last van mijn spieren/gewrichten heb. Ik heb eens een ander geprobeerd en daar bleek ik hartstikke allergisch voor te zijn, werd ik keirood, kreeg het warm en het werd helemaal dik oeps... Heb toen tegen manlief gezegd dat ik dat nooit meer mag hebben. Maar spiroflor is wel heel goed, fijn dat je bij de apotheek ook even hebt nagevraagd of het nu mag.

Grappig dat jij ook wel graag wilt weten of jullie een meisje of jongetje krijgen. Ben beniewd of jouw voorgevoel klopt. Wij willen het ook wel graag weten. Gaan jullie het dan ook iedereen vertellen of houden jullie het voor je?

Linda: jeetje, al bijna ongie dus. Je kan er nu echt naar uitkijken zodat je weer kan beginnen. Gek is dat toch met ongie worden, soms vervloek je het en soms wil je graag worden zodat je een poging kan opstarten. Hoop dat je ons gaat volgen in onze positieve polonaise. We duimen in elk geval heel hard voor je.

Minoes: nog even lekker aan het genieten in Turkije hopelijk? En daarna ook je ongie afwachten voordat je weer gaat starten?

Ansje: willen jullie eigenlijk ook weten wat het is? Of laten jullie je verrassen? Verder zou ik met je rugklachten in combinatie met jou werk zeker even naar de fysio gaan hoor. Kan je ook gewoon zonder verwijzing heen. Ik stuur je wel even pb-tje met mijn ervaringen bij een fysio in Hoogezand. Misschien heb je er wat aan.

Over 2 weekjes hebben wij ook weer controle + echo bij de gyn. Ben benieuwd of we dan kunnen zien of we 2 meisjes of 2 jongetjes krijgen. Ik ben dan 17 weken, dus moet volgens mij te zien zijn, hopelijk wil de gyn beetje moeite doen. En ach, anders hebben we 17 oktober al de 20 weken echo, dus dan kunnen we het sowieso zien ga ik vanuit. Dat is zo'n uitgebreide echo. Vind het wel grappig hoor om nu nog de hele tijd allebei de opties in ons hoofd te hebben en bij het kijken naar babykleertjes te denken, ja, dat kunnen we nu nog niet kopen. Ik denk trouwens dat het 2 meisjes zijn maar manlief en ongeveer de hele omgeving 2 jongetjes, dus ben benieuwd wie uiteindelijk gelijk krijgt. We houden het in elk geval voor onszelf. Dus de omgeving zal toch echt moeten wachten tot volgend jaar....

Liefs,

sissy

Geplaatst

He ladies,

Sissy, wat lekker dat je het leuk hebt gehad in Parijs, goed idee om nog even saampjes te genieten! Wat spannend dat jullie bijna weer een echo hebben, ik hoop dat jullie kunnen zien wat het wordt.

Linda, bijna weer starten met een behandeling! we gaan volop aan je denken en positieve straaltjes sturen!

Janis, jammer dat je zoveel klachten hebt, hoop dat je er ook wel van kan geniten. En jullie hebben ook al bijna de 20 wk echo leuk!

Ansje, kan me voorstellen dat je met jouw werk sneller lichamelijke klachtjes krijgt, oppassen he. Heb je al aan zo'n buikband gedacht? Ik heb twee gekregen van vriendinnen, dit geeft lekker steun, beetje als zo'n niergordel ding. Moet je niet de hele dag dragen maar een van die vriendinnen werkt op een kdv en die droeg m daar ook. Ik heb m vanochtend net voor het eerst gedragen met de hond lopen.

Jessica, heerlijk in de zon, ben jaloers, lekker warmte opdoen!

Dough, fijn dat het goed gaat. Het is al knap dat je zo lang borstvoeding hebt gegeven, kan me wel voorstellen dat je het gaat afbouwen. Jij bent nogal een fanatiek gebruiker van de draagdoek he, win graag wat advies in als we op visite komen!

Cherry Ann, lees je nog mee of neem je wat afstand? Hoop dat het goed met je gaat.

Ik begin ietsjes af te takelen...... onder in mn rug wordt het pijnlijker en ik ben echt een stuk moe-er. Denk dat ik even mn ritme wat moet aanpassen. Begin ook echt hard te groeien, de buik maar de kilo's gaan opeens ook een stuk harder, afgelopen week 1 dikke kilo! Totaal ben ik nu denk ik iets van 10 aangekomen, met nog 12 wk te gaan blijf ik denk ik niet binnen de de gemiddelde 13 kg! Maar ja, maakt met niet echt uit. Nou, ik ga weer aan het werk.

Knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Hoi hoi sorry dat ik niet eerder wat heb laten horen maar kan t ff niet meer hebben allemaal.... We zijn wel verder aan het behandelen over twee weken weer uitslag...

Iedereen veel geluk ik ben voorlopig even offline

Liefs

Geplaatst

Hey dames.

Ben back in holland wat een k*t weer haha.

Ben bruin veel leuke dingen gedaan ben alleen heel moe haha.

Iedereen lekker aan het genieten van zwangerschap.

En de rest voor straks succes.

Wij hadden voor de vak ook wat ik moest er op een lullige manier horen dat mijn vriendin zwanger is lekker voor de vak als ik haar vriend niet had gevraagt wat die voor haar had gekocht had ze niks verteld.

Nou ik kan jullie zeggen ik ben helemaal klaar met haar ze komt niet meer rot maar op noem ik geen vrienden.

Maar ik heb een SUPER vakantie gehad en ik ga lekker genieten.

Veel nieuwe vrienden in turkije gemaakt ;)

Xx liefs mij

Geplaatst

@Minoes: daar ben je weer! Wel een heel verschil he qua temp met hier en daar. Was het daar nog zo'n 42 gr? En naar welke plek zijn jullie nou geweest?

Wat lullig dat je op die manier moest horen dat je vriendin zwanger is. Het blijf pijnlijk he als je zulk nieuw hoort van mensen zo dichtbij.

@Karin: wat balen dat je begint 'af te takelen'. Dat zijn inderdaad al aardig wat kilootjes erbij zeg. Dat beloofd nog wat. Ik ben benieuwd of je mij inhaalt met mijn 28 kilo haha.

@Janis: du je gaat naar zwangerschaps fitness? Een speciaal aangepast programma voor zwangeren dus?

@sissy: Zo te horen hebben jullie het heerlijk gehad in Parijs!Ook meteen een souveniertje meegenomen voor de twins. Leuk! Ze waren er tenslotte ook een beetje bij. En dan straks de 20 weken echo. Ik kan me voorstellen dat jullie het helemaal voor jullie zelf willen houden hoor.

@Cherry-ann: dus ook al weer bezig? Vervelend dat het niet zo lekker met je gaat.

Ik ben nog niet ongi. Vorige maand werd ik ook pas op cd 35 ongesteld dus het kan ook nog wel een week duren. We wachten af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden