Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Janis: Jullie zagen er super uit hoor! Je hebt nog een bescheiden buikje zo te zien. Fijn dat het zo'n geslaagde dag was!

@Tinkerbell: succes voor morgen!

@Ansje: dus jullie zijn uiteindelijk toch uit de naam gekomen. Lastig is dat he om het eens te worden. Maar gelukkig is het gelukt. En lekker aan de knutsel dus. Wat ben je aan het doen dan?

Ik ben helemaal niet creatief maar moet van de week ook aan de slag met de surprises voor sinterklaas. Julian maakt zijn eigen maar ik zal voor Denny en mezelf ook aan de bak moeten.... wordt nog wat dus.

@karin: Hoe gaat het ????

Ik ben wel weer een beetje uit mijn dipje opgestegen. We gingen gisteren op kraambezoek bij de vrienden die wel zwanger bleken toen onze laatste poging was mislukt. Daar zag ik best wel tegen op. Maar het viel mee. Het was een enorm prachtig mannetje en ik heb hem heel lang vast mogen houden en knuffelen.

Het plan blijft hetzelfde ondanks dat de waardes zijn gestegen. Ik begin donderdag met de 1e lucrin spuit en dan zullen de klachten vrij snel over zijn.

@Minoes: hoe is het nu met de buikpijn?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

LInda wat fijn dat het beter met je gaat.

Mijn banner staat er niet omdat ik veel op mijn telefoon zit vandaar.

Mijn buik pijn is beter loop de hele dag al na de wc pff.

Ooo en ik groei vandaar dat ik ook trekkerig gevoel in mijn buik.

Linda je kan ook ideeën op doen op internet .

Liefs Jessica

Geplaatst

Wij hebben weer een horde genomen! 2 follikels en uiteindelijk 1 eicel. Wel en ellende hoor die rot punctie. Ook nog 2 evengrote follikels dus 2 x prikken. Ik hoopte nog op 2 eicellen maar helaas. En eentje is ook al super.

Nu afwachten of we woensdag een TP hebben.

Duimen!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Nou ik ben weer back to earth haha.

Vandaag is het "gewone" leven weer begonnen, nu snap ik waarom mensen op huwelijksreis gaan.

Wij waren donderdag enorm zenuwachtig, en ik wilde niet dat mijn man me van te voren zou zien in de jurk, dus net zolang boven gebleven totdat de fotograaf er was. Ik naar beneden en man o man wat was mijn man blij mij te zien.

Mijn broer reed ons en hij had als verassing een prachtig boeket op de auto laten maken, ik voelde me de hele dag een prinses.

Toen we bij het gemeentehuis kwamen stonden de familie en vrienden al op ons te wachten, enorm bijzonder. In het gemeentehuis waren mijn man en ik bloed nerveus, en dat kon je ook zien haha, maar we hebben elkaar trouw beloofd, zoals jullie op mijn hyves hebben kunnen zien hebben we geen ringen gedaan, maar jullie weten wel wat.

Met de fotoreportage was het soms erg koud buiten brrrrrrr, maar de zon scheen in ons hart!

Het feest was super! alle lieve mensen die deze dag met ons wilden beleven, zo man was mooi!

Ik heb 's nachts kort geslapen en vrijdag was ik mede door de hormonen enorm emotioneel, we waren de vorige dag gewoon aan het nabeleven in ons gedachten. Zaterdag en zondag was ik heel erg moe, en nu ben ik er weer.

Wij kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag, en een prachtige bruiloft! Hou zoveel van mijn man!

Tinkerbel, gelukkig dat ze 1 eicel hebben gevonden, mijn duimen gaan voor je draaien.

Linda, wat heb jij veel te verwerken zeg, hoop dat alles goed komt! En dat je toch nog een beeb mag krijgen.

Jessica, ik vond het enrom bijzonder dat jij en je man op ons bruiloft waren, dikke knuffel!

Ansje, hoe was je weekend?

Sissy, hoe gaat het metjou?

Stiertje bedankt voor het lieve bericht op hyves.

Karin, hoe is het met jou? nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Dough, hoe gaat het bij jullie?

Als ik iemand ben vergeten sorry.

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbell, dat is alvast goed nieuws! we duimen voor een mooie bevruchting en terugplaatsing woensdag. Wel bijzonder dat je twee follikels had. Dat gebeurd niet zo vaak. Twee eicellen was leuk geweest maar je hebt er in ieder geval eentje!

Linda fijn te horen dat het wat beter gaat. Gelukkig dat de kraamvisite je meeviel. Zo'n klein wurmpje een hele poos vast mogen houden is prachtig. En al zou het even niet gegaan zijn...je vrienden hadden jullie vast wel gesteund.

Ik hoop dat de lucrin zijn werk doet donderdag!

Ideetjes voor een surprise kun je wel van internet afhalen denk ik. Voor wie moet je surprise maken? Het is ook leuk als je iets doet wat heel erg met die persoon te maken heeft. Succes en sterkte met het knutselen.

Jessica, veel naar de wc dus. Nou ja al het er maar uit komt haha, gaat het met de pijn ook gelijk een stuk beter.

Ik ben bezig om vogelhuisjes op te pimpen voor de babykamer. We hebben één muur met vogeltjesbehang dus het thema is eigenlijk vanzelf gekomen. Je kan vogelhuisjes ook kant en klaar kopen maar ik vind het veel leuker om mijn eigen touch er aan te geven.

Ik ben nu veel met decopatch en verf bezig voor de basis en leuk alles nog wat op met lintjes, strikjes enz. Als ze klaar zijn plaats ik wel wat fotootjes hier.

Liefs Ansje

Geplaatst

Joehoe tinkerbel een eicel op naar een tp ik zal heel hard voor je duimen. Trouwens ben je al zo ver gekomen? Weer het even niet doe dit veel op mijn tel.

Janis we vonden het ook super om er te zijn?

Dankje voor de mooie avond.

Liefs Jessica

Ps hoest met de test

Geplaatst

Janis, wat een mooie manier om elkaar trouw te beloven in plaats van ringen. Dit past bij jullie. Fijn dat je zo genoten hebt van jullie mooie dag!

Geplaatst

Tinkerbel: yes, er is een ei! Wat fijn! Nu duimen we heel hard voor een bevruchting zodat je woensdag weer mag voor de TP! Wel balen dat je nogal wat pijn hebt, maar ja, ze hebben dus 2 follikels moeten aanprikken, bijzonder. Kan je vandaag beetje rustig aan doen?

Linda: meid, ik heb wel met je te doen hoor. Zoveel zwangerschapshormonen gaan hier rond in ons topic en jij krijgt bericht dat het steeds lastiger wordt voor jullie om zwanger te raken omdat de endo echt duidelijk aanwezig is. Hoop dat de lucrin zijn werk gaat doen. Wel stoer van je dat je op kraamvisite bent geweest. Even een dikke knuffel voor jou!

En veel succes met surprises maken natuurlijk haha. Ik hoef geen suprises te maken, maar moet nog wel wat cadeautjes kopen en gedichten schrijven. Ach, ik heb nu toch alle tijd!

Janis: wat een mooie foto's zeg en wat een bijzondere manier hebben jullie bedacht in plaats van ringen. Echt heel mooi.

Ansje: leuk, vogelhuisjes pimpen voor in de babykamer. Ik vind het ook altijd erg leuk om zelf lekker crea bezig te zijn, maar neem er gewoon vaak niet de tijd voor. En namen bedenken, ja, dat is zeker lastig. Nou moet ik zeggen dat manlief en ik redelijk op één lijn zitten, dus dat scheelt dan weer haha.

Minoes: obstipatie is inderdaad een heel bekend verschijnsel in het begin van je zwangerschap. Vooral veel (water) drinken helpt ook, dus hopelijk ben je er snel vanaf. En een nieuwe tel: leuk!

Dough: hoe is het met jou? Begin je een beetje te wennen aan het ritme van een werkende mama? Heeft kleine Dough het naar zijn zin bij de oppas en de creche op de dagen dat jullie beide moeten werken?

Karin: en hoe is het met jou? Houdt de kleine zich nog rustig? En alles helemaal kant en klaar, gewassen en gestreken in de kast? Ben je wel lekker aan het genieten van je verlof?

Stiertje: met jou ook alles goed? Nog controle gehad in het UMCG?

Cherry-ann: bij jou ook alles goed? Nog een echo gehad in het UMCG of mag je nu naar de vk?

Hier gaat het ook goed, wel erg druk weekend gehad. Zaterdag eind van de dag al naar mijn ouders gegaan die in het midden van het land wonen. Daar zijn we blijven slapen om vandaar zondagmorgen naar mijn oma te gaan in Den Haag. Scheelt dan toch een stukje reistijd. Mijn oma vond het in elk geval echt helemaal super dat wij vanuit het hoge noorden (of boven zoals zij altijd zegt haha) helemaal waren geweest. Ach, ik denk dan altijd maar, nu kan het nog vrij makkelijk. Volgend jaar met 2 kleintjes wordt het wat meer geregel. Merk wel dat het echt lekker is dat ik nu niet meer naar mijn werk hoef. Kan echt nu mijn rust pakken. Lekker uitslapen en rustig de krant lezen of even forummen...

liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy wat leuk dat je naar je ouders bent geweest en daarna naar je oma speciaal.

Je. Bent nu lekker aan het genieten !!

Btw krijg je daardoor dan ook buik pijn van?

Liefs

Geplaatst

Heb vanmiddag gewoon weer gewerkt, heb echt een super drukke baan dus tsja er zat niks anders op. Nu net thuis en lekker languit op de bank.Toch een vreemde dag met s ochtends zo'n spannende punctie en het wachten op de uitslagen en dan gewoon weer de normale wereld in. Ben wel blij dat we de eerste stappen weer gemaakt hebben. De eerste keer ICSI EC was er geen eicel, de tweede keer was er een eicel en genoeg zaadcellen (zo'n 5 miljoen) maar viel de eicel uitelkaar na 2 dagen. En nu maar heel hard duimen dat die eicel en zaadcel het prima kunnen vinden samen en besluiten er een mooi embryootje van te maken :-) Vind het overigens erg leuk om jullie zwangerschapsverhalen te lezen, iedereen op dit forum gun ik die baby van harte! Geniet ervan, ook al zijn de kwaaltjes soms niet te benijden. Ik kijk er nu al naar uit...haha.

Geplaatst

Tinkerbel wel fijn dat je een leuke baan hebt helpt wel bij de afleiding. Ik duim met je mee dat ze het samen goed kunnen vinden;) ik hoop dat je snel ook alle klachtjes mag mag hebben.!!! Ik hoop op een bevruchting

Liefs Jessica

Morgen echo echt zin in al mijn moeder er door heen durft met de mist

Geplaatst

Sissy wat fijn dat je van het weekend naar je ouders en oma bent geweest. Nu ff lekker bijkomen of niet haha.

Jessica, vandaag echo spannend meis.

Bedankt voor de leuke reacties.

Liefs Janis

Geplaatst

Minoes: spannend vandaag echo. Mocht je vanmorgen al komen?

Tinkerbell: stoer hoor om nog gewoon te gaan werken na een punctie. Ik ben blij dat ik dat nooit hoefde omdat het bij mij bijna elke keer in het weekend viel. Hoewel ik ook een keer na een punctie direct door naar de bouwmarkt ben gereden omdat we toen aan het verbouwen waren in ons nieuwe huis. Voelde ook wel gek toen haha. Inderdaad weer in de normale wereld. Hoop echt dat je morgen voor een tp mag komen en jij over een paar weekjes ook kwaaltjes kan gaan beschrijven!!!

Janis: ja, ben lekker aan het bijkomen van afgelopen weekend. Voelt echt goed merk ik om rust te hebben nu.

liefs,

sissy

Geplaatst

Janis, lekker uitrusten! Echt een uitputtingsslag zo'n bruiloft en dat merk je later pas.

Jessica, succes met de echo.

En bedankt voor alle leuke berichtjes! Ik heb inmiddels toch echt wel een beetje de kriebels...morgenochtend tussen 9 en 10 bellen ze. Brrrrrr. Spannend hoor. Dat vind ik nou ook echt jammer van het zwanger worden op een niet natuurlijke manier. Normaal sta je helemaal niet stil bij al deze momenten, je hebt geen idee wanneer zich wat afspeelt in je lijf en nu ben je bijna 'verplicht' om elk moment zo bewust mee te maken waardoor het mega spannend wordt en dus ineens verrekte ingewikkelt blijkt om zwanger te worden. Blijft toch jammer. Hebben jullie dat ook?

Verder kan ik soms ook wel stiekem een beetje onredelijk zijn want bij mij is alles prima in orde en toch wordt er continu in mijn lijf gerommeld. Prikken met hormonen, vervelende puncties , echo's etc. En dat allemaal omdat die zaadjes niet snel genoeg zwemmen. Misschien niet eerlijk hoor, en ik heb het er thuis ook niet over, maar hier moet het wel even kunnen toch? Het is en blijft eigenlijk helemaal niet leuk zo'n IVF procedure....maar als het nu raak zou zijn, ach dan ben ik het misschien ook allemaal zo weer vergeten.....

Zo even genoeg gezeur, zal wel door de spanning komen! Keep my fingers crossed....

Geplaatst

Het dames

Alles was super zelfs de navelstreng zit er al ziet er piko bello uit ben zo blij de baby zit vast dat was de eerste x niet zo groot kindje al 2 cm.

Tinkerbel spannend hoor vond ik ook elke x.

En dat gevoel ken ik ook en helemaal bij tegen slagen.

Ik heb altijd gezegd ik heb er alles voor over samen met mijn man hoe moeilijk ook.

Sissy lekker genieten van je rust.

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica, super dat je echo goed was!! geniet ervan, wanneer ben je uitgerekend?

Ansje wat leuk dat je babykamer een vogelthema krijgt, creatief hoor!

Linda vervelend van de situatie met je endo, hopelijk straks een succesvolle tp van je cryo. Goed dat je je dipje een beetje achter je hebt gelaten en dat je wel blij kunt zijn voor een ander dat siert je echt. Er zijn helaas maar al teveel mensen die dat niet op kunnen brengen heb ik ervaren. Ik ga in ieder geval in drievoud (dames in mijn buik duimen mee)voor jou duimen!!

Tinkerbell, wauw wat spannend weer he?! we weten allemaal wat je doormaakt, hoe je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en teleurstelling!! Ook bij mij was alles in orde en bij mijn mannetje niet en ook ik heb het vaak genoeg gedacht.."ik moet dit alles doorstaan terwijl er met mij niets aan de hand is, niet eerlijk!" Maar mijn man is en was altijd heel meelevend en liefdevol en begripvol dus was dat gevoel niet overheersend, hij kon er ook niets aan doen.

Morgen wordt je gebeld tussen 9 en 10 toch?

Merk dat het steeds zwaarder wordt ondanks dat ik niet veel meer doe, slecht slapen pijn in de rug en bekken en geen energie meer...maarrrr we gaan gewoon door voor het goede doel.

veel liefs stiertje

Geplaatst

Joehoe Jessica goed nieuws!!! Gefeliciteerd met de goede echo! Wat heerlijk meid. Nu lekker genieten en bijkomen van de spanningen.

Tinkerbell, heel herkenbaar hoor. Het is ook heel raar dat je als vrouw alles moet doorstaan terwijl met jouw vruchtbaarheid niets mis is. Zo voelde ik me soms ook. Al heb ik het mijn man nooit verweten. Hij kan er immers ook niets aan doen. Ik denk dat hij zich al vaak genoeg schuldig genoeg voelde naar mij toe als hij zag hoe zwaar de behandelingen soms voor me waren.

We duimen voor je hoor!

Stiertje, vervelend dat je zoveel lichamelijke ongemakken hebt. Vermaak je je desondanks nog een beetje thuis?

Sissy heerlijk dat je alle tijd hebt om uit te rusten. Heb je je werk al een beetje los kunnen laten?

Liefs Ansje

Geplaatst

Hey dames

Joehoe ben zo blij joehoe joehoe sorry moest er even uit.

Stiertje meid wat vervelend dat je zo'n last overal van hebt sterkte meid.

ansje hoe gaat het nu met jouw op het werk?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hee meiden,

Sorry, heb jullie erg verwaarloosd! Even bijgelezen.

Inmiddels een gehuwde vrouw er bij in ons midden! Super, Janis! Mooie foto's kwamen er voorbij dit weekend! Leuk dat jij en Minoes echt vrienden zijn geworden!

Sissy, Stiertje, allebei niet meer aan het werk. Gek zal dat zijn dat je weet zo'n poos niet te werken de komende tijd. En vervelend zoveel klachtjes en weinig kunnen. En inderdaad heb je het wel over voor het goede doel, maar dan is het heus niet leuk als je je niet echt goed voelt.

Sopje, even laten weten dat ik aan je denk!

Ansje, echt leuk een vogelkamer! Wij lagen trouwens qua smaak ook erg uiteen voor een jongensnaam, mijn man en ik. Probeer wel een naam te vinden waar je echt allebei echt blij van word, dan voelt het goed.

Minoes, gefeliciteerd met je goede echo! Mooi, he?! En nu lekker stuiterballen van geluk!

Karin, hoe is het met jou? Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Linda, wat naar om te lezen hoe het er in je baarmoeder voor staat en hoe dat effect heeft op jullie wens voor nog een kindje. Natuurlijk is het een beetje anders voor een eerste en een tweede kindje, maar jullie zijn niet voor niets al zooooo lang bezig voor een tweede en het is teleurstelling na teleurstelling. En die stomme endometriose!

Tinkerbell, wat fijn dat er een ei en zaad is gevonden! Nu nog 1 nachtje. Ik ervoer het precies zoals jij: vreselijk elke stap van zwanger worden zo bewust mee te maken en in spanning zitten of elk kleine stapje wel lukt. Mensen die zonder MMM zwanger worden hebben alleen dat testmoment maandelijks als spanning, wij maken we 4 of 5 heel spannende momenten mee die mis kunnen gaan!

En dat gevoel dat jij dit allemaal maar moet ondergaan terwijl er met jou niks mis is, dat herken ik ook heel sterk. Ik berustte er wel in dat het alleen maar zo kon, er was geen andere optie, maar had écht wel zelfmedelijden. Ik vond het een behoorlijke 'opoffering', terwijl er bij niks aan de hand was. Die frustratie mag er best zijn, als het maar niet de overhand krijgt, dat gevoel. En mijn man voelde zich idd al lullig genoeg dat hij dit over ons allebei bracht. Terwijl hij er inderdaad ook niks aan kan doen. Ik bedacht altijd maar dat het voor hetzelfde geld andersom was geweest.

Cherry Ann, hoe gaat het bij jou? Hoe ver ben je nu?

Hier gaat alles oke, S. groeit nog steeds goed, heeft gezellige dagen, goede nachten afgewisseld met jengeldaagjes, niet zo fit, verkoudheid en niet zo goed doorslapen.

Ik had 1 dag gewerkt en moest me toen daarna gelijk een week ziek melden. S. en ik allebei in de lappenmand. Bleh.

Maar nu alweer 2 weekjes beter en aan het werk en ik moet zeggen dat de afwisseling van 3 dagen werken en verder thuis bij de baby me echt super goed bevalt! Na het werk is het veel leuker om thuis te komen bij mijn kindje, dan wanneer ik de hele dag al voor hem heb gezorgd. Ik geniet nu nog meer van de thuismomenten en van het geknuffel, dan toen ik elke dag bezig was met hem.

Liefs voor jullie allemaal

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Stiertje, wat vervelend voor je dat het steeds zwaarder wordt voor je, ik hoop dat je wel hulp krijgt zodat je niet ook nog es het hele huishouden op je schouders hebt. Heb je de babykamer al klaar? en de rest van de spullletjes ook binnen?

Karin, hoe gaat het eigenlijk met jou?

Dough, wat fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat het je goed bevalt, het werken en dan weer lekker thuis komen.

Wel lullig dat je al gelijk na een dag werken een week ziek thuis hebt gezeten.

Cherry-ann, hoe gaat het met jou?

Jessica, ik hoop dat je nu lekker kan genieten, op naar de verloskundige, heb je hun al gebeld?

Hier gaat het prima, het is nu bijna een week geleden dat we zijn getrouwd. Ik merk nu echt dat ik best erg druk mee heb gehad allemaal, want ik slaap nu 's nachts super goed en 's middags ben ik nu ook al weer moe, dus heb echt de tijd nodig om echt van alles bij te komen.

Maar wat belangrijker is, is dat ik gelukkig ben.

Liefs Janis

Geplaatst

Dough wat fijn dat je zo lekker van je mannetje kan genieten als je thuis komt van het werk,

Wat sneu dat je ziek werd ziek is ziek.

Janis dat gaat niet in je kouwe kleren zitten een trouw feest regelen.

Al weer een week geleden gaat dat snel pfff.

Tinkerbel ik duim spannend zeg

Liefs Jessica

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, een terugplaatsing vandaag!!!

Ben erg blij. Weten jullie hoe groot de kans is dat je ook echt zwanger raakt? En kan ik iets doen om de innesteling te bevorderen?

Mag je trouwens gewoon alles doen, sporten enzo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden