Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor het hart onder de riem van jullie allemaal! Echt super lief. Fijn om hier even m'n verhaal kwijt te kunnen. Er zijn maar een paar mensen die weten dat we in dit traject zitten (heb geen zin om telkens uit te leggen of een poging geslaagd is of niet) en er zijn dus maar weinig mensen bij wie ik m'n verhaal kwijt kan. En niemand heeft het zelf meegemaakt en weet dus wat wel of niet normaal is.

Ik probeer toch maar weer voorzichtig positief te denken.

En dan maar afwachten. Thanks voor het duimen!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mon jahhoe gefeliciteerd tot zover! Hoe laat mag je heen?

Nu lekker laten broeden.

Tinkerbel hoe gaat het nu met jou?

Liefs Janis

Geplaatst

Mon joehoe gefeliciteerd! He fijn weer een stapje verder te zijn.!

Tinkerbell spannend die laatste wachtdagen maar echt killing ook. Bah je voelt van alles en je weet niet waar het van komt. Ongesteldheidsgevoel had ik ook toen ik zwanger bleek te zijn, maar toch voelde het net ietsje anders. Er zit niks anders op dan nog eventjes af te wachten hoe moeilijk dat ook is.

Janis is de box mooi geworden?

Karin al aan het bevallen? haha, het zijn nu echt de laatste loodjes.

Jessica fijn dat de misselijkheid wat minder wordt. Gezellige tijd komt er aan he? Echt iets om je op te verheugen. Heb ik tenminste altijd wel. Ik vind kerst altijd een gezellige tijd.

Met mij gaat alles goed. We hebben gisteren sinterklaas gevierd met de schoonfamilie. Was gezellig en we hebben ook een paar leuke kadootjes voor onze kleine kanjer gekregen. Zo leuk!

Meiden, fijne dag en voor wie sinterklaas nog gaat vieren veel plezier!

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Mon wat super dat de de punctie en bervuchting succesvol zijn geweest, hup naar het UMCG jij!! en dan lekker twee weken broeden.

Tinkerbell, hoe hangt de vlag erbij? die krampen die je voelt kunnen zeer zeker een teken van innesteling zijn hoor. Ik weet nog dat ik er zo'n last van had dat ik met de verpleegkundige belde of het wel normaal was dat ik zoveel krampen had (was bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap) en die steken naar je lies linksonderin had ik ook maar dan ook rechts en dat klopt ook wel want ze waren met z'n tweeen aan het innestelen haha. Ik ga vreselijk duimen!!

Jessica wat een leuke jonge moeder heb jij da zeg!! haha maar ja jij bent natuurlijk ook nog niet zo'n oud bessie als ik! Vervelend he die misselijkheid! bij mij heeft het tot de 16e week geduurd maar dat verschilt per persoon hoor. Ik hoop dat het bij jou snel afzakt. Ben zo vreselijk blij voor je dat alles nu goed gaat na de ellende die je hebt meegemaakt en je geniet met volle teugen lees ik!! goed zo meid!

Janis, leuk een box gekocht via MP, hebben wij ook gekocht, een tweelingbox van bopita voor 5 tientjes..geen geld toch? Was zo leuk toen we de box op gin gen halen in friesland stonden er twee meisjes van 2 jaar met spijkerrokjes en een dikke bos blonde krullen ons op te wachten..toen zei ik nog wauw wat geweldig twee meiden haha! Heb je de rest allemaal al binnen, kinderwagen enzo?

Sissy, hoe gaat ie, ben je lekker aan het relaxen nu je thuis bent? Ik ben nu 30 weken en merk echt dat ik bijna geen stap meer kan zetten ook door de bekkeninstabiliteit natuurlijk maar die toeter wordt echt enorm heb hjij dat ook?

Ansje hoe was het bij de vk?

Linda vandaag sinterklaas vieren?

KArin denk aan je, is hetr al zover?

liefs stiertje

Geplaatst

@ Ansje, gister kreeg ik spontaan visite, dus ben er niet aan toe gekomen om de box te schilderen, denk dat we daar vandaag mee gaan beginnen.

@ Stiertje, best wel leuk om via MP te kopen, je moet het eigenlijk alleen in de buurt kopen en niet ver weg en via de bank betalen, zo ben ik dus de eerste keer dat ik wat kocht opgelicht. Dat doe ik dus niet weer. Het is in de buurt zodat ik contant kan betalen en meenemen of niet.

Liefs Janis

Geplaatst

Joehoe mon van harte meid lekker allemaal in de polonaise joepie joepie volgens mij mag je op mijn verjaardag testen dat moet goed komen.

Stiertje nou ik word over twee week 27 en mijn. Moeder is 45 dus 18 jaar verschil haha kan heel goed met mijn moeder zei ook met mij en mijn kleding kast.

Ansje wat leuk hè dat je nu kadootjes voor je kleine man krijgt.

Sissy dat is zeker niet duur voor een grote box wat leuk dat je veel tweeling meisjes tegen komt kan je beetje vergelijken.

Janis lekker box schilderen haha het is toch vies weer

Dough

Geplaatst

Dough hoest met jou en de kleine man?

Karin succes met de laatste loodjes;)

Tinkerbel hoest met je?

Wij hebben het getroffen met het weer zon scheen was super piet zijn wel vermoeiend had niet verder heen moeten zijn.

Vandaag nog wat Sint spullen kopen en een kerstboom kan ik die dinsdag op zetten heb zo'n zin in de feest dagen.

Iedereen fijne zondag liefs Jessica

Geplaatst

Oja Tinkerbel echt zo'n ongie gevoel nog een paar dagjes en dan weet je het wat ik altijd wel had voor dat ik tot kreeg dus niks als ik krampen kreeg dan werd ok het ook dus?,?

Spannend toi toi toi

Geplaatst

Mon, super zeg!!!! Wat een mazzel 2x meegedaan en 2x een TP. Van harte en lekker broeden ;-))

Hier is i.i.g nog geen menstruatie te bekenen. Gisterochtend voelde ik precies wat ik elke maand voel op de dag dat ik ongesteld wordt maar het is niet gekomen en die pijntjes zijn weer weg getrokken. Vandaag nergens last van. Alleen erg zere borsten, zelfs mijn kleding doet pijn als het strak zit en wat steken bij mijn lies.

Wel killing hoor die laatste dagen, dat had ik nooit zo gedacht. Morgen is dag 28 van mijn cyclus. De dag waarop ik normaal altijd ongesteld wordt en dus wel echt een spannende. Gelukkig ben ik dan lekker aan het werk en kan ik er niet de hele dag aan denken. Ik laat het allemaal maar op me af komen. Mijn man is er gelukkig heel rustig onder, lukt het nu niet dan vast een volgende keer wel. Het is niet het einde van de wereld als de eerste terugplaatsing mislukt maar toch, zou dolgraag van al dat medische gebeuren af willen zijn. Dus.........duimen!!!

Geplaatst

nou meiden, daar ben ik weer eindelijk,

we hebben een vreselijk begin van de tp gehad, we waren namelijk bij marum op de snelweg en toen zei mijn man, volgens mij rookt de auto wat, dus bij het tankstation gestopt en ja hoor ...rook!!

shit shit shit, nog nooit wat gehad en dan net nu.

nou ja dan maar een taxi bellen en het ziekenhuis om te bellen dat we later zijn, moest er 11.45 zijn, ( was ook de laatste) iedereen van het lab moest dus op ons wachten (ze zullen ons vast niet gauw vergeten)

maar geen probleem verder het zit weer, hoop dat het einde beter is als het begin van deze dag.

mag 19 dec testen, is dat op jouw verjaardag jessica?? dat zou grappig zijn.

meiden allemaal erg bedankt voor het duimen, het heeft vast geholpen.

jee ik was eigenlijk zo verbaasd vanmorgen ik begon steeds meer te denken..het kan vast niet goed gaan want het was de vorige keer al bevrucht en dat gebeurd vast niet 2x achter elkaar.

maar ze vinden elkaar dus toch heel lief, nu maar hopen dat mijn lichaam eindelijk weet wat de bedoeling nu is..

tinkerbell heel veel succes deze dagen ik hoop zo dat het positief is

janis: wat leuk dat je een wieg en box hebt gekocht, lijkt me heerlijk om te gaan shoppen voor de kleine.

Ansje: wat een geweldige sinterklaasviering als je allemaal leuke dingen krijgt voor de kleine.....

Geplaatst

de dames die zwanger zijn: hebben jullie ook nog tips/of dingen die jullie wel of niet hebben gedaan na de tp.

Heb de vorige keer eidenlijk gewoon alles gedaan ( behalve alcohol drinken en minder kofiie)

Geplaatst

Mon jeetje zeg die van het lab vergeten je niet weer haha

Ik deed eigenlijk alles behalve niet drinken geen koffie geen rauwvlees eindelijk wat een zwanger ook niet mag.

Gefeliciteerd meid ik hoop dat je straks 19 dec posi test mag hebben nee ik ben 18 dec jarig is goed mooie dag voor mooie test

Ik heb een heel lief kado van mijn vader gekregen geld voor kinderkamer en kinderwagen zo lief zo alleen een kinderwagen krijgen begon spontaan te huilen.

Btw is het normaal dat mijn borsten de ene x meer zeer dan de andere x. Zijn Wel groot haha.

Liefs Jessica

Geplaatst

Stiertje alles was goed bij de vk. Ik was het helemaal vergeten te melden zie ik nu...haha. Volgende week dus de GTT test. Als er wel zwangerschapsdiabetes uitkomt moet ik naar de gynaecoloog en een dieet volgen als dat voldoende is. Ik laat het maar op me afkomen. Meer kan ik toch niet doen.

Mon, wat een verhaal. Wat een stress. Sta je op tijd, houdt de auto er mee op. Gelukkig dat ze op jullie konden wachten. Het belangrijkste is dat je een emmy aan boord hebt. Hoeveel cellig is ie? Tip; gedraag je alsof je al zwanger bent. Dus rekening houden met wat je eet en drinkt, voldoende vitaminen enz.

Jessica, je bent flink verwend door je vader, wat leuk! Kan me voorstellen dat je emo werd. Is trouwens normaal hoor dat je de ene keer meer last hebt van je borsten dan de andere keer. Bij mij wisselde het ook erg.

[ATTACH=CONFIG]3013[/ATTACH]

Zoals beloofd zou ik nog een fotootje plaatsen van mijn gepimpte vogelhuisjes. Ik vind het jammer dat ze al af zijn. Het is zó leuk om te doen!

Liefs Ansje

Geplaatst

ja dat heb ik de vorige keer idd ook gedaan,geen dingen eten die een zwangere vrouw ook niet mag hebben, had al een lijstje bekeken op internet.

nou ja we zullen zien!!!

Hij is nu 3 cellig, vorige keer 4, dus dat zegt volgens mij niet zo veel

Geplaatst

Ansje wat fijn dat alles goed was. Ik hoop dat je suiker goed is.

Mon ik heb geen idee of het uitmaakt 3 of 4 ik had bij de keren 4 cellig.

Succes met wachten we gaan nu ook lekker voor jou duimen;)

Liefs Jessica

Geplaatst

Mon, als het niet een goede embryo zou zijn hadden ze het ook niet terug geplaatst. Ik denk dat het niks uit maakt. Frummeltje in je buik moet nu gewoon lekker doordroeien en nestelen.

Tinkerbel, mijn duimen draaien nog overuren voor je meis.

Jessica, ik had dat ook dat de ene keer mijn borsten enrom zeer deden en de andere keer niet. Na een week of 13 zakte het helemaal wat af, en nu doen ze soms zeer, vooral bij de tepels.

Ansje, leuk hoor de vogelhuisjes! Maar eh waarom koop je niet meer en ga ze oppimpen en zet ze dan op MP? Of dat je ze kado geeft aan iemad die jarig is of zo.

Linda, Sissy, Dough, Stiertje, Karin en Cherry-ann hoe gaat het met jullie?

Hier gister de box ind e grondverf gezet, man wat een werk, vandaag aflakken, hoop dat het nu in een keer zal dekken. Nu die in de grondverf zit ziet het er al een stuk mooier uit. Denk dat als we hem klaar hebben dat we het gelijk in de kamer neer zetten, zo kunnen wij er ook aan wennen dat er zo'n groot ding in de woonkamer staat haha.

Gister hebben we voor de kinderen sinterklaas gevierd bij schoonouders, was erg leuk, zelfs ons meisje heeft al wat gekregen, eigenlijk voor mij en haar. Omdat ik zwangerschapszwemmen doe heb ik een lekkere grote badlaken gekregen zodat we ons lekker kunnen afdrogen en warm houden volgens de sint.

Verder gaat het hier een stuk beter met mijn rug, daar ben ik wel heel erg blij om.

Liefs Janis

Geplaatst

Ansje, wat een leuke vogelhuisjes!!!

Mo, ik heb ook een driecellige in mn buik zitten. Ik heb het UMCG het hempt van het lijf gevraagd over alles ins en outs. Driecellig is een hele goede embryo. In principe delen embryo's altijd in 2-en. Deze is dus onderweg naar 4 cellig en dat is een topper. Als hij een halfuurtje achter loopt op het schema valt hij al onder de categorie 3 cellig en is hij gewoon 'goed' ipv een topper. Ze gaven mij aan dat met 3 cellig de kans 35 procent is dat hij of zij ;-) blijft plakken. Dus lekker broeden.

Hier nog steeds geen veranderingen....beetje rugpijn vandaag onder in mijn rug en lies. Normaal ben ik altijd op dag 28 ongesteld en dat is vandaag...spannend hoor. Ik las ergens dat Pregnyl de menstruatie uit kan stellen dus tsja het zegt allemaal helemaal niets vrees ik. Gewoon maar door duimen en op naar woensdag!

Geplaatst

Janis druk bezig dus haha go girl wat leuk dar je een nieuwe badlaken hebt gekregen.

Tinkerbel spannend meid ik hoop het zo voor je duim duim duim

Ik heb heel heel mooi gebaar van mijn vader gekregen mag een baby kamer uitzoeken en een kinderwagen zo lief flink huilen haha

Liefs Jessica

Krijg morgen een nieuw plafond in de keuken en mijn nieuwe lamp word opgehangen die ik vorig jaar op mijn verjaardag heb gekregen.

Vanaf kerstboom op zetten was ook droog toen we die op hielden in de cabrio haha dak er af lol zo gelachen

Geplaatst

Begin nu wel echt heel ongeduldig te raken.....willen jullie me nogmaals overtuigen dat het volstrekt onverstandig is om eerder te testen?

Wil het zoooooo graag weten, ik haat die onzekerheid echt. Ook een dagje eerder testen kan niet? Ik heb vrijdagochtend om 8 uur de laatste pregnyl 1500 gehad.

Mag woensdag officieel testen....zou dinsdagnacht 00.00 uur ook al niet stiekem woensdag zijn?

Geplaatst

haha Tinkerbel ik zou het echt niet doen stel voor dat die savonds posi is en smorgen nega dat kan je je wel voor je kop slaan doe het nieeeeeeeeet!!!!!!!!

Ik ben ook jan ongeduld maar dat deed en durfde ik echt niet

Nog even toi toi toi

Liefs Jessica

Geplaatst

Lieve Tinkerbel,

Ik snap dat je ongeduldig bent, dat had ik ook, maar meis het heeft echt geen zin dat je eerder test, stel je voor dat je dinsdag positest omdat er nog pregnyl in je lichaam zit, en woensdag is het er helemaal uit en je wordt alsnog ongi, dan baal je extra.

Kom op meis, je hebt nu al zo lang gewacht die twee dagen kan je ook nog wel volhouden. Toi toi toi, en eh we zijn er voor je he!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Tinkerbell wat spannend meid, ik weet helemaal hoe je je voelt ben namelijk ook een vreselijke ongeduldige controlfreak.

Ik had de tp op woensdag de 25e mei en ben op maandag de 30e al begonnen met een kruidvat testje die toen natuurlijk nog helemaal wit was hahaha!! Heb het toen wel volgehouden en heb elke dag een testje gedaan en precies 1 week na de tp was de eerste lichte streep te zien en die werd elke dag donkerder. MAARRR ...ik heb nooit pregnyl hoeven gebruiken enkel bolletjes Utro..nog wat .. en ik had 2 embryo's teruggeplaatst gekregen en was na een week al kotstmisselijk van het hoge HCG gehalte. Dus ik denk idd dat het verstandig is om te doen wat de andere meiden zeggen en nog even op je tanden te bijten deze twee daagjes...hoe moeilijk het ook is...(moet ik zeggen zwakkeling die ik ben..haha)

Voor mij was deze methode wel de juiste trouwens..ik voelde zo toch nog een beetje controle over de situatie en als het niet positief was geweest dan had ik daar ook elke dag een beetje meer aan kunnen wennen.

Ik geloof trouwens dat die pregnyl tot 10 dagen na de laatste spuit merkbaar zal zijn.

jessica, heb je echt al een kerstboom opgezet??? hahahaaa lachen zeg!! je bent er vroeg bij, maar ja is ook wel heel gezellig met al die lichtjes enzo! en wat vreselijk lief van je papa dat hij je een kinderkamer schenkt zeg!! wij hebben ook de kamer en de wagen van mijn ouders gekregen..zo lief!

Ansje leuke vogelhuisjes zeg, is inderdaad wel een ideee hoor om er meer te maken en op mp te verkopen ofzo. Ik hoop dat de suikertest toch meevalt en je tenminste niet hoeft te spuiten maar dat een dieet het ook oplost.

Hoe zal het met Karin zijn.....

liefs stiertje

Oja heb mijn zikenhuistas klaargemaakt...je leest zoveel verhalen over vroeggeboortes bij tweelingen..paranoiaaaaa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden