Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey minoes van harte gefelicteerd nog met je verjaardag, die was nu vast extra leuk!!!!

vandaag even gebeld met groningen om toch even te melden dat het is mislukt, wordt rond 12 januari weer ongi en dan beginnen we weer met frisse moed.

mijn zwagers wonen in australie en we zitten eraan te denken om daar nog een dag of 12 heen te gaan, mijn man mist zijn broers een beetje, en hij kan zowieso wel 2 weken vrij, en ik weet het nog niet, dan willen we 1 januari heen en ben ik weer optijd terug voor de behandelingen, en als ik niet kan gaat hij misschien alleen, nou ja prima als ie maar optijd terug is voor zijn aandeel :sign17: hi hi.

maar het zou wel lekker zijn, want daar is het hartje zomer.

en wat afleiding kan helemaal geen kwaad.

Geplaatst

Hey dames

Bedankt voor jullie reacties

Ik ben super verwend

Mon dat zou wel lekker zijn even er tussen uit brengt toch zoveel spanning met zich mee

Ben je de klap al een beetje te boven het lijkt me ook zo'n teleurstelling

Liefs Jessica

Geplaatst

hoi allemaal

ik lees af en toe mee in dit topic, ik ben een bekende van linda, ik loop ook in het UMCG .

wat goed om te lezen dat er zoveel meiden zwanger zijn van de e.c. en nog veel 2 lingen ook!! geweldig! ik zelf had daar nooit veel vertrouwen in, heb het ook 6 keer gedaan en maar 2 keer een tp en 3 keer een voortijdige eisprong.

maar goed na 6 e.c en 4 keer hyper hebben we in 2010 een dochter mogen krijgen en inmiddels zijn we bezig voor een brusje. Ik heb net de 1e poging gehad, vrijdag 2 2cellige emmy's teriggeplaatst gekregen en hoorde vanmorgen dat we voor het eerst 1 cryo hebben.

maar wat ik de zwangere dames wilde vragen, is er iemand die bij tp een 2 cellige terug geplaatst kreeg en daar zwanger van geworden is?

oja ik las ook iets over bevallen in het UMCG, en de info avond. ik heb die info avond ook gehad in sept 2010, wij kregen een powerpoint presentatie, en de route werd met ons gelopen vanaf de spoedeisende hulp tot aan boven. en we konden de verloskamers zien en de kraam afdeling, het was toen idd rustig. persoonlijk vond ik het wel nuttig, maar goed ik wilde graag thuis bevallen, maar helaas onze dochter poepte in het vruchtwater en ik mocht bevallen in het UMCG, de enige pijnbestrijding die ze daar doen is de ruggeprik. gewoon op de verloskamer, je hoefd er niet voor naar de ok. ik was anti ruggeprik, maar de situatie was zo dat ik het toch deed, geweldig!!! zou het zo weer doen.

lieve groetjes Wilma

Geplaatst

Hey Wilma

Welkom hier en wat fijn een dochter en nu voor een brusje

Ik heb zelf geen ervaring met 2 cellig welke dag na punctie kreeg je hem tp?

Succes zal voor je duimen en wanneer mag je testen ?

Liefs Jessica

Geplaatst

Minoes: nog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag gisteren! Heb je groots gevierd? Wel lekker gevoel denk ik, jarig met zo'n frummeltje in je buik.

Mon: oh meis, wat een teleurstelling weer dat het niet gelukt is en dat het ook niet tot de testdatum is gekomen. Sterkte. En Australië, dat klinkt wel heel aantrekkelijk zeg als je daar nog heen zou kunnen gaan. Het is daar nu lekker weer en kan me voorstellen dat je het prettig vindt om met manlief daar samen heen te gaan om zijn broers weer te zien. Hoop dat het door kan gaan.

Wilma: welkom hier. Ook al een heel traject achter de rug voordat jullie je prachtige dochter hebben gekregen. Ja, in ons groepje is de ec-behandeling bij gelukkig best een aantal succesvol geweest en mocht ik zelfs in de bijzondere situatie terechtkomen dat ik na een ec-behandeling zwanger ben geworden van een tweeling. De IVF-arts vond dat toen ook heel bijzonder toen we de eerste echo hadden... En nu dus bezig voor een brusje. Heb je direct een hyper-behandeling gedaan? Aangezien je schrijft dat je nog 1 cryo hebt. Ik heb zelf geen ervaring met een 2-cellig emmy, die van mij waren 4- of 5-cellig bij tp. Maar volgens mij zegt het helemaal niets. Succes met wachten in elk geval hier.

Oh ja, en de infoavond ga ik nog krijgen. Eind januari heb ik deze omdat ik zeker weten in het UCMG zal bevallen vanwege de twins. Hoop dat het dan niet al te druk is zodat het net als bij jou wel redelijk persoonlijk is en je de verloskamers kan zien.

Zo, heb net een redelijk druk weekend achter de rug. Hadden feestje zaterdagavond van vrienden van ons en ze hadden ook slaapgelegenheid geregeld door een aantal bungalowhuisjes te huren. Dus daar zaten we al vanaf vrijdagavond en gisteren weer naar huis gekomen. Feestje was erg gezellig, maar wel heel vermoeiend. Merk dat ik het echt niet zo lang meer volhoud, dus manlief heeft me tegen half 12 naar het huisje teruggebracht en dan kon hij nog even terug naar het feestje. Nu lekker vandaag rustig thuis, kerstkaartjes schrijven, kerstmenu bedenken enzo...

liefs,

sissy

Geplaatst

hoi sissy

ja voor een brusje mochten we niet de e.c. doen, omdat dat bij ons geen succes was, dus idd meteen de gestimuleerde poging. met een horror punctie . ik heb afgelopen vrijdag de tp gehad en mag 31 dec testen

Geplaatst

He Wilma jij ook hier! Wat leuk ja. Spannend weer he weer die wachtweken. Ik denk dat het weinig uitmaakt hoeveel cellig embro's zijn. Wij hadden alle tp's top embryo's en dat lukte ook niet. Dus het zegt mij helemaal niks.

Geplaatst

Oeps ik verzond mijn berichtje te snel.

@Minoes: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je nog leuke cadeau's gekregen?

@Ansje: dus geen kerstmarkt voor jou. Wij wilden eigenlijk ook naar de kerstmarkt in Oldenburg maar het komt steeds niet goed en nu Denny aan de anti depressiva is en daardoor niet mag autorijden gaat het denk ik helemaal niet meer gebeuren daar ik mezelf niet naar Duitsland zie rijden.

Lukt het een beetje met je dieet?

@sissy: wel goed geregeld dus met het feestje. Maar nu weer lekker in je eigen huisje. Nog leuke plannen dan met kerst?

@Mon: wauw naar Australie dat zou wel heel lekker zijn zeg!

Hoe is het met de rest van de dames ?

Geplaatst

Sissy dus ook druk gehad het weekend welkom to de club haha

Je heel bijzonder met ukkie in je buik kan ook eindelijk genieten

Heel veel gekregen

Linda drankje hoest verder?

Hoest met de andere dames?

Liefs jessic

Geplaatst

Ha meiden,

Lekker rustig hier! Januari gaan we weer los....haha.

Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen en een super gelukkig 2012 mèt veel babies, zwangere buiken en geslaagde IVF pogingen!

Ik ben inmiddels bijgekomen van mijn verplicht opgelegde maand 'rust' wie weet ontstaat er deze maand op een natuurlijke manier een baby, niet onmogelijk en het zou natuurlijk wel een giller zijn.

En anders in januari weer vol goede moed verder.

Mon gaan je nog naar Australie? Zou wel erg gaaf zijn.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook van mij fijne feestdagen gewenst. Meiden zonder poging deze maand even genieten van de rust, even geen stress en teleurstellingen. En dan sta je in januari weer te popelen.

Leuk om te lezen dat jullie met de tweede bezig zijn, Wilma! Ik ben een keer zwanger geworden van een 2-cellig embryo, dus dat kan prima (alleen werd dat een mk, maar dat heeft niks met het aantal cellen te maken). UMCG plaatst altijd al op dag 2, dus hier zijn vaker 'kleine embryo's'. Onthoud dat elk 4 of 6 of 8-cellig embryo ooit 2-cellig is geweest! Dat deelt in je buik gewoon door! Succes!

Hier is kleine Doughie een paar daagjes ziek geweest. Zo zielig. Maar knapt nu weer op. Dan heb je dus ineens het issue: hoe doen we dat met werk als je kind ziek is?! Hij kon uiteindelijk wel naar onze oppas (vrienden) nadat ik naar de huisarts was geweest, maar het bleek dat ik mijn zieke kindje helemaal niet wil wegbrengen, maar tegen me aan kunnen houden als ie last heeft en huilt!

Hoe is het met al onze zwangere ladies?

En hoe is het met jou en je kleintje Karin?

Meiden, zullen we in januari op een zondag langs gaan?

Groetjes!

Geplaatst

hey meiden,

Ik heb besloten om toch maar thuis te blijven, moest wel heel wat geregeld worden op het werk en een collega in de ziektewet, ik heb een gewldig team aan collega's om me heen en iedreen is ook op de hoogte van de behandelingen en staan allemaal voor me klaar om in te vallen tijdens de behandelingen, echt super.

waarschijnlijk zal dat nog een aantal keer moeten gebeuren dus ik wou nu niet van ze vragen om de dat nu ook voor me te doen voor een vakantie.

mijn man gaat misschien nog wel, maar dat is nog niet helemaal zeker.

ik vind het nu wel even leekr hoor helemaal niks en tinkerbell ik zat ook al te denken, misschien wel een spontane zwangerschap, de wonderen zijn de wereld nog niet uit (tenzij die in australie is )

wat zou dat dan bijzonder zijn oh het lijkt me zo heerlijk om zwanger te worden na een romantisch moment, maar ja, helaas is dat niet zo.

iedereen alvast fijne feestdagen en een super 2012 met veel dikke buikjes.

Geplaatst

Ik wens ook iedereen fijne feestdagen en dat 2012 een vruchtbaar jaar word met veel baby's

Dough wat sneu van jullie mannetje beterschap

Mon de wonderen zijn de wereld nog niet uit maar goed

Liefs Jessica

Geplaatst

Ja op een zondag naar Karin is prima. Voelt iemand zich geroepen om achter een cadeautje aan te gaan? Anders doe ik het wel weer hoor gezien het feit er een aantal dames dan al een aardig eind heen zijn.

@Dough: wat zielig dat doughtje zo ziek was. Het gaat erg rond he. Tsja erg vervelend als je dan moet werken. Julian is de eerste 4 jaren alleen maar ziek geweest dus wij werden er wel steeds wat makkelijker in moet ik eerlijk zeggen.

Fijne dagen allemaal! Hebben jullie nog leuk plannen?

Morgenavond komen mijn ouders en zusjes plus aanhang hier gourmetten. 1e Kerstdag gourmetten bij mijn schoonzus. We hebben lootjes getrokken en de kinderen krijgen ook cadeau's. En de 2e kerstdag gaan we bij mijn zus en zwager eten.

Geplaatst

Minoes heb je een leuke verjaardag gehad? Bijzonder he met een kleintje in je buik!

Mon toch maar thuisblijven dus..ik hoop dat je ook hier een beetje kunt genieten van de feestdagen.

Linda druk met de feestdagen zo te lezen, wel gezellig allemaal. Wij gaan morgen naar mijn ouders en de tweede kerstdag naar mijn schoonouders. Zo doen we het elke jaar en wij hoeven dus niet te koken. Vind ik helemaal niet erg hihi.

Wilma bezig voor jullie tweede icsi wondertje. Nu in de spannende wachtweken. Succes meid en ik hoop dat een tweede wonder ook aan jullie gegeven is.

Dough ik snap dat je Doughie liever niet weg brengt als hij ziekig is. Zou ik zelf liever ook niet doen denk ik, soms kan het niet anders, maar je wilt ze dan het liefst heel dicht bij je in de buurt hebben.

Ik heb deze week een drukke week gehad met veel afspraken in het ziekenhuis. Heb alvast prikinstructies meegekregen voor insuline spuiten als het nodig is. Tot nu toe hoeft het gelukkig nog niet. Spuiten zelf zal een makkie zijn. De spuitpen lijkt op de gonal f pen en net zo makkelijk in gebruik.

Verder hebben we gesprek met verpleegkundige gehad en konden we onze vragen met betrekking tot bevallen in het ziekenhuis stellen.

Leuke vrouw, we mochten zelfs nog even naar het hartje luisteren.

Meiden ik wens jullie alvast hele fijne feestdagen toe!!:merryxmas: Liefs Ansje

Geplaatst

Op zondag vind ik ook prima naar Karin

Ik wil anders ook wel voor kado kijken moet alleen even weten wie er mee doen? En gaan

Linda lekker druk bij jullie

1 ste hier met mama haar kant en mijn schoonouders en tweede naar mijn vader

Ansje ik hoop daf het bij je dieet blijft

Liefs Jessica

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Dough: vervelend dat kleine Doughtje ziek is geweest. Kan me voorstellen dat je hem dan het liefst gewoon bij je houdt.

Mon: dus toch maar niet naar Australië, kan me ook wel voorstellen zoals wat je schrijft over je werk. En op een spontaan wondertje heb ik ook altijd wel gehoopt in de pauzemaanden. Want slechte zaadkwaliteit geeft geen 0% kans. Er is maar één goeie zwemmer nodig haha.

Linda: gezellig drukke kerstdagen heb je voor de boeg zo te lezen. Hoe is het nu eigenlijk met je voet? Is dat helemaal over?

Ansje: hopelijk kan je het insuline spuiten nog een tijd voor je uit schuiven en helpt een dieet genoeg. Fijn dat het gesprek met de verpleegkundige prettig was. Misschien hebben we wel dezelfde vrouw gehad, die van ons was ook echt gezellig en we konden alles vragen. Wij hebben toen nog echo gehad omdat ze bij een tweeling het lastiger vinden om naar het hartje te luisteren. Dan maken ze standaard echo. Was wel leuk voor manlief, want die was toen mee.

Op een zondagmiddag naar Karin op kraamvisite gaan lijkt me echt gezellig! Heeft iemand voor jullie nog een bepaalde zondagmiddag dat jullie niet kunnen?

Wij hebben morgen trouwens een volle tafel, mijn familie komt hier naartoe om te eten, dus we zitten met 10 man aan tafel! We hebben de gerechten verdeeld en mijn broer en zijn vrouw komen al wat eerder zodat zij met ons het hoofdgerecht kunnen maken. Dan hoef ik niet zoveel zelf te doen, want dat lukt me niet zo goed meer. En ik heb dan wel het voordeel dat ik niet lang in de auto hoef te zitten, want mijn familie woont allemaal minimaal 1 1/2 uur rijden van ons. En nu kan ik dus lekker thuis zijn. Ook mijn oma is er bij, erg gezellig. Ze is al 87 maar nog helemaal vitaal. Ze gaat dan vandaag naar mijn ouders met de trein en komt dan morgen met mijn ouders mee. En blijft dan de andere Kerstdagen ook bij mijn ouders, dan is het voor haar ook te doen. Ze had er al helemaal zin in, zo leuk! Tweede Kerstdag gaan we bij mijn schoonouders gourmetten. Zij wonen niet zo ver weg, dus is het prima om daar heen te rijden.

Nou lieve meiden: hele fijne kerstdagen voor iedereen. En dat we volgende Kerst maar allemaal met gezondje kindjes en/of zwangere buiken bij de Kerstboom mogen zitten!

liefs,

sissy

Geplaatst

Hallo meiden,

Mon, toch maar lekker thuis. Hopelijk kan je lekker uitrusten!

Ansje, hoop ook dat het dieet voldoende werkt! Lijkt me lastig zo met de feestdagen, succes!

Linda, wat een gourmetten bij jullie! Ik houd erg van gourmetten, maar de rest van mijn omgeving vindt dat suf en burgerlijk. Nu eten we vanavond rollade met stoofpeertjes. Ook heerlijk! Maar da's toch ook burgerlijk! Haha!

Fijn dat iedereen naar jullie komt, Sissy. Gezellig! Wij gaan vandaag naar mijn ouders, morgen naar mijn schoonouders. Net als Ansje! Lekker traditioneel. En idd heerlijk om niks te hoeven doen :wink:

Ik kan zondag 8 januari niet, de zondagen er na wel. Minoes, Sissy, Ansje, Linda en ik willen gaan?

Voor iedereen een heel fijne kerst gewenst!

:merryxmas:

Zo! Lekker fout!

Geplaatst

Haha dough wat een plaatje lol

Stoofperen zijn ook burgerlijk zeg dat maar tegen je fam haha wij gaan ook gourmetten met 14 man

Ik kan alle zondagen wel

Liefs

Geplaatst

hallo meiden,

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Na 1x icsi in natuurlijke cyclus wil ik jullie laten weten dat ik vandaag positief getest heb !

Ik mocht van UMCG vandaag testen en zwanger!

Van eigen ziekenhuis mocht ik pas morgen testen!

Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen!!!

Liefs Maris

Geplaatst

@dough: stoofpeertjes en rollade is ook heeeel burgerlijk hoor maar wel lekker.

Wij hebben 3 heerlijke dagen gehad. vanmiddag zijn mijn zus en ik eerst naar mijn oma gegaan. mijn oma heeft vrijdag te horen gekregen dat ze darmkanker heeft. Het is nog even afwachten allemaal.

@sissy: wat fijn dat jouw familie naar jullie is gekomen. En wat heb jij nog een vitale oma zeg!

Hoe is het met je buik? Ben je inmiddels al flink gegroeid? Vorige keer was je buik nog zo bescheiden.

Ik kan 8 jan ook niet. De andere zondagen wel volgens mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden