Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voor iedereen een heel goed 2012 gewenst! That all your dreams may come true!

Linda, wat een naar bericht, sterkte, hoor!

Tinkerbell en Mon, succes komende cyclus!

Oeh, Wilma, hoe zou het zijn gelopen? Kom je het even melden?

Hier is alles oké, ik heb lekker kerstvakantie.

Ik zal even met Karin contact opnemen of ze zondag de 15e kan. En of ze cadeautjewensen heeft. Ik laat het weten hier!

Liefs!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag lieve dames,

Sinds lange tijd weer hier eens op het forum! Wat is er veel gebeurt en wat zijn er veel nieuwe meiden die gezellig meekletsen!

Ik wens voor iedereen in 2012 prachtige gezonde kinderen of succesvolle behandelingen!

Hier gaat alles goed. Vond het best wel even heftig in het begin moet ik zeggen. Niet dat de kleine lastig is ofzo, helemaal niet maar je wilt geen gehuil en weten wat er aan de hand is. Ben met kerst gestopt met de borstvoeding (kon ik eindelijk ongeneerd aan de rode wijn bij mij heerlijk stuk rood vlees!.

Ik lees dat jullie langswillen komen op de 15e, ik kan dan, geen probleem, lijkt me heel erg leuk. Praten we dan verder. Ben ontzettend benieuwd hoe het met jullie gaat.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Karin: leuk om weer even van je te horen en te lezen dat alles goed gaat. Ben je zelf lichamelijk ook weer redelijk fit? En beginnen jullie al een ritme te ontwikkelen? En je kleine ventje alweer een maand oud, jeetje wat gaat dat eigenlijk snel zeg!

Dough: lekker, Kerstvakantie. Heeft manlief ook een aantal dagen vrij nu of misschien vorige week al gehad?

Tess: welkom hier. Spannend, starten met icsi eigen cyclus. En al mama van een prachtige dochter, geweldig. En nu dus de eigen cyclus starten voor een brusje. Succes volgende week met de 1e fm, hoop op een mooi deze maand!

Hier gaat het ook goed. Begin het nu wel echt zwaarder te krijgen. Buik wordt uiteraard zwaarder en gaat meer in de weg zitten. Ook heb ik daardoor meer last van mijn rug enzo en heb gewoon weinig energie. Ik weet daardoor ook nog niet zeker of het me volgende week lukt om naar Karin te gaan om haar kleine mannetje te bewonderen. Alleen de rit er naartoe kost nu gewoon echt veel energie. Ik laat uiteraard nog wel even weten of het lukt. Ik doe natuurlijk wel mee met het cadeautje.

Geplaatst

hey dames

Wie regeld nu kado voor karin ben er even uit?

Dough lekker kerst vakantie nog heerlijk wij gaan kijken voor een week center parks mogen we zo graag heen gaan

tess welkom en hopelijk gaan jullie tweede wens ook in vervulling succes

Sissy jammer dat je niet meegaat wel logies als je er zo'n last van hebt succes er nog even mee

Ik heb ineens last van banden pijn zoo haha oja heb de baby nu ook 2 x gevoeld zo speciaal mijn moeder heeft het ook gevoeld zo mooi

Hoest met de rest??

Liefs Jessica

Geplaatst

Ik weet nog niet zeker of ik de 15e wel kan omdat wij de aankomende 3 weken alleen maar verjaardagen hebben. Ik weet niet wie wanneer zijn verjaardag houd dus dan is het misschien handig dat iemand anders het cadeautje regelt?

@Sissy: Lastig dat het nu steeds zwaarder wordt. Is je buik nu wel flink gegroeid? Ik ben wel heel benieuwd eigenlijk naar je buik.

@Ansje: Hoe is het? Is het nog vol te houden met je dieet?

@Stiertje: hoe gaat het met jou? Kun jij het nog volhouden?

@Minoes: je buik groeit al flink zag ik op hyves! Dat beloofd nog wat. Hoe voel je je nu?

Ik moet een dezer dagen even bellen naar het UMCG om ons te laten plannen voor de cryo poging. Dat zal wel even een gepuzzel worden vanwege de lucrin maar ik neem aan dat ze daar wel raad mee weten.

Geplaatst

Oo jammer ja Linda dat je niet mee kan

Ik wil het wel doen alleen even weten wie wel meegaan anders vergeet ik straks de helft dan stuur ik jullie wel bericht via Hyves geld overmaken en zal Karin even vragen wat ze voor de kleine wil

Ja gaat wel goed Linda alleen banden pijn en s'morgens spugen

Ik hoop dat je hoord wanneer je tp krijgt

Liefs Jessica

Geplaatst

Tess, welkom hier!

Tinkerbell en Mon, spannende tijd komt er weer aan voor jullie!!

Jessica nog steeds aan het spugen 's ochtends? Dat lijkt me ook geen pretje.

Linda ook weer bijna verder dus. Ik hoop dat deze poging mag lukken! We duimen!

Wat betreft 15 januari hou ik ook nog even een slag om de arm. Ik slaap de laatste weken enorm slecht doordat mijn bekken enorm pijnlijk wordt als ik te lang in een houding lig. Voel me daardoor net zo'n dweil overdag. Ik doe wel mee aan het kadootje maar kijk nog even of ik er wel bij kan zijn.

Liefs Ansje

Geplaatst

Och Ansje valt wel mee spug 1 x

Moeten dan maar even kijken of we gaan dan zijn alleen dough en ik er nou ja als dough zegt we gaan dan gaan we

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt hoon dat het beter word

Geplaatst

Ha meiden,

Even een vraagje. Ik had dinsdag ongi moeten worden, het is nu zondag. Heb al even een testje gedaan vanochtend maar i.i.g. niet zwanger. Zou mijn cyclus in de war kunnen zijn door de vorige terugplaatsing? Normaal heb ik echt altijd 28 dagen op de dag nauwkeurig.

Bij mijn echo dag 10 waren de follikels ook nog echt klein, ivm kerststop UMCG zijn we daarna dus gestopt. Ik heb dus geen idee wanneer mijn eisprong was. Ben benieuwd of jullie dit herkennen!

We komen zo wel lekker dichtbij elkaar qua datum mon!

Geplaatst

Linda oké jammer dat je niet meegaat

Wacht nog even op dough anders zit ik er alleen haha ook niet erg maar beetje raar kunnen we beter andere datum prikken

Tinkerbel ja heb ik ook paar x gehad dat mijn cyclus helemaal in de war was week overtijd terwijl ik altijd op schema lag

Hoop dag hè snel ongie word kan je beginnen

Liefs en fijne zondag

Geplaatst

hey tinkerbell, wat vervelend ja, kan me voorstellen dat je een test hebt gedaan krijg je toch een beetje hoop omdat je normaal 28 dagen hebt.

Ja dan komen we wel dicht bij elkaar, tenminste als die van mij wel optijd is dan, maar begin al wel wat voortekenen te vertonen, de boel is weer flink opgeruimd en schoongemaakt, soms wel handig die cyclus.

als het normaal verloopt wordt ik het donderdag.

nou maar afwachten dus, heb je ook nog geen gevoel dan dat het moet komen?

heeft iemand ook al wat van wilma gehoord???????

Geplaatst

mijn menstruatie was na de terug plaatsing wel stipt optijd, maar mijn follikels waren op dag 8 wel kleiner dan de eerste keer, toen waren ze op dag 8 al 20 mm en de tweede keer maar 11 mm

Geplaatst

Mon dat is heel normaal de eerste 2 x was ik mooi optijd gelijk eem mooie folikkel en na de mk ben ik nooit weer op regel geweest en was mijn eitje nooit groot genoeg en in begin wel

Zal wel van de hormonen komen als die maar grooit toch

Ja ben wel heel benieuwd naar Wilma

Geplaatst

ja idd als die maar groeit, daar gaat het om, maar ja hoe sneller hoe beter, scheelt weer aardig wat ritjes naar groningen.

Moet zeggen dat ik het deze maand wel heerlijk vond om er helemaal niet mee bezig te zijn, geeft wel een stukje rust, zie er wel weer tegenop om straks weer steeds heen en weer te scheuren.

maar alles voor het goede doel !!!!!!

Had jij niet dat je na elke keer steeds minder je lichaam ging vertrouwen?

hoe is het met je buikje? groeit die al lekker?

Geplaatst

Het kan inderdaad dat je cyclus in de war is door de hormonen.

@Minoes: nogmaals ik weet het nog niet zeker of ik mee kan of niet. Dus het is nog niet definitief dat ik niet mee ga....

Ja ik weet van Wima dat het niet is gelukt. Heel erg balen voor hun dus. Ik zal even doorgeven dat jullie naar haar vragen.

Geplaatst

Mon ik bleef vertrouwen in mijn lichaam houden

Was gewoon bang elke X dat het eitje niet bevrucht werd

Ik wou de eigen cyclus ook niet meer doen maar de arts had zoveel vertrouwen dat ik het deed en ben in maart toen gestopt met hoog op cystes en in sep weer begonnen en zie het resultaat

Pauze deed mij heel goed dus weet wat jij bedoeld

Komt goed en sneller is niet altijd beter ;)

Oja en mijn buiki is al lekker rond haha

Linda hoor het wel van je stuur iedereen wel even bericht via hyves

Oo wat jammer voor Wilma wens haar maar sterkte

Geplaatst

Bedankt voor jullie antwoorden!

Nu ik zeker weet dat ik niet zwanger ben wil ik natuurlijk graag zo snel mogelijk ongi worden. Maar helaas, nog geen voortekenen.

Nu is dat wel vaker zo, ik kan normaal wel mijn eisprong voelen en weet dat ik dan 2 weken later ongi wordt. Deze keer dacht ik hem ook pas heel laat te voelen dus dat kan nu wel kloppen. Volgens mij zeker wel een week later dan normaal. Gek dat je lichaam dan zo uit zijn ritme kan zijn, baal er wel een beetje van. De eerste 2x ging prima (althans mn cyclus helaas de behandeling zelf niet) maar het zal vast komen door de TP en de hormonen die daarbij komen kijken.

Geplaatst

Jessica, misschien is verplaatsen niet zo'n gek idee. Het is wel leuker om met wat meer heen te gaan. Maar als Dough en jij toch met z'n tweeën willen is dat prima hoor!

Het blijft toch lastig om op een datum uit te komen dat iedereen kan. En Sissy Janis, Stiertje en ik komen nu ook steeds dichter bij bevaldatum.

Tinkerbell het kan prima dat je lichaam uit zijn ritme is door al die hormonen. Het is maar een minimale hoeveelheid bij de EC maar helemaal gewoon is het toch niet. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt zodat jullie weer verder kunnen!

Mon inderdaad wel lekker dat je een maandje rust hebt gehad, het is fijn om even niet met behandelen bezig te zijn. Zeker met de feestdagen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Ja Ansje dan moet het bij iedereen in 1 x haha

Ik vind verplaatsen ook niet zo gek dus ik hoor het wel!!

Zo voor karin ook leuker zijn als we met meer komen

Hoe voel je je nou Ansje en met je suiker

Hoest met de andere zwangeren

En de dames die straks weer gaan beginnen

Oja en cherry hoe gaat het met jou?

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden