Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mon en Tinkerbell: yeah, jullie gaan als een speer zeg. Allebei mooie eitjes te zien en de punctie dus gepland. Op naar een goeie punctie met een superei of misschien wel meer dus en dan een TP volgende week voor jullie allebei! Ik duim heel hard voor jullie.

Ik heb het idee dat dingen ook weer veranderd zijn wat betreft het aantal echo's als ik jullie zo hoor. Ik moest namelijk gewoon altijd om de dag komen. Op het moment van 14 mm mocht ik beginnen met spuiten en dan moest ik 2 dagen later komen. Als eitje dan 18mm was, dan werd de punctie gepland voor 2 dagen later. Omdat bij mij bij poging 3 en 4 de eisprong gemist was, moest ik in poging 5 en 6 zelfs nog vaker komen, soms alweer een dag later om de groei van de follikel echt goed in de gaten te houden.

Oh ja, en als er meerdere eicellen zitten, plaatsen ze er toch altijd maar 1 emmy terug heb ik altijd begrepen. De reden hiervoor is dat de ec-behandeling juist ontwikkeld is met het oog op voorkomen van tweelingzwangerschappen. Door meerdere follikels heb je natuurlijk wel meer kans op een goeie emmy, dus dat is dan wel een voordeel. Dus dan zou je hooguit wel cryo's kunnen overhouden, maar ze plaatsen er volgens mij maar 1 terug. Onze tweeling is dus een mooie uitzondering op de theorie van de ec-behandeling haha.

Stiertje: hoe is het met je meis? Ben je de dagen aan het aftellen?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje mon en tinkerbel jullie gaan lekker ik draai mijn duimen een ongeluk

Sissy jij ook nog maar even spannend

Stiertje ik hoop dat je weer wat beter voeld succes met de laaste loodjes

Janis knuffel voor jou

Hoet met de andere dames

Wij morgen 3D echo ben heel benieuwd

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica, heel veel plezier straks bij de 2d echo, hoop voor jullie dat hij/zij haar ware identiteit zal laten zien. 3d echo is echt super bijzonder, je kan alles al zien. Lekker genieten meis!!!!!!

Mon, pregnyl zit er al in? op naar morgen. Duimen draaien nog hoor.

Tinkerbel, jij toch maandag?

Linda, hoe gaat het met jou?

Stiertje, het aftellen is begonnen. Vermaak je je nog een beetje in het hotel UMCG?

Alle andere meiden hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed, merk wel dat ik het in de avond lichamelijk zwaarder krijg, op de bank zitten/liggen/hangen gaat wat monder, maar geniet nog volop als ik onze kleine meid voel. (soms wel auw).

Woensdag weer naar het ziekenhuis, voor groeiecho, hoop dat ze lekker aangekomen is.

Meiden fijne weekend,

Liefs Janis

Geplaatst

Hoi dames,

Jessica veel plezier straks bij de 3 d echo, ben benieuwd of kindje wil laten zien of het een jongetje of meisje is. hahha, ik heb bij jou nog steeds het gevoel dat het een meisje wordt. Bedankt nog voor je felicitaties!

Mon en Tinkerbell, succes met de puncties!

Over 4 dagen wordt Stiertje mama!!

Met mij gaat het goed, gisteren was ik jarig, best speciaal de laatste verjaardag zonder kleintje, al liet hij gisteren wel goed voelen dat hij er al een beetje bij was haha.

Vanmiddag en vanavond huis vol visite dus ik meld me morgen wel weer.

Fijne dag dames!

Liefs Ansje

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Met mij gaat het goed, ik ling nog steeds in het UMCG en over 4 daagjes is het inderdaad zover...vanochtend vroeg een verpleegkundige mij of ik me ook had voorbereid op een gewone bavlling als de kindjes gedraaid zouden zijn ...euh ...nee dus!! Weeen wegpuffen moet toch op "altijd is kortjakje ziek"..? ik heb geen pufcursus gedaan vanwege mijn bekkeninstabiliteit. Nou ja we zien het wel als het zover is, zal wel goed komen!

Ansje veel plezier met je verjaardagsvisite vandaag!

Jessica veel plezier bij de cho straks, ook ik heb het gevoel dat het bij jou een meisje wordt!

Janis, nog ff doorzetten meid, je bent er bijna

Mon en Tinkerbell, heel veel succes mijn duimen draaien voor jullie!

fijne dag allemaal !!

Liefs stiertje

Geplaatst

Haha we zullen zien wat het word ben heel nieuwsgierig half 1 heb ik de echo

Fijn Ansje dat jullie mannetje zo aanwezig was

Janis dus niet veel puf meer ach lekker optijd slapen

Stiertje nog even vol houden spannend zeg

Nog 4 dagen en dan zijn gewoon je meisjes er leuk

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica, jahhoe een meisje. Sissy was ons voorgevoel toch goed he.....

Maar dat eigenwijze, ze lijkt nu al op haar moeder hahaha

Lekker nagenieten meis!

Hier, ben met de adressen bezig voor het geboortjekaartje, dus als jullie er een willen, pb me ff.

Liefs Janis

Geplaatst

Joehoe Minoes krijgt een meisje! WAt een meiden hier zeg! Mijn voorgevoel zei ook dat het een meisje zou zijn . Ik heb het altijd fout maar nu dus eens niet.

@Mon: succes voor morgen.

@Stiertje: o dan wordt het dus een ander verhaal. Maar hoe groot is de kans dat de meisjes nu nog draaien? Nihil denk ik? Je zwangerschapsvergiftiging houd zich dus verder rustig? Gelukkig maar. Mijn zus had het ook ( hellp) en met 32 weken hebben ze mn neefje toen moeten halen met een spoedkeizersnee. Dat zijn geen leuke dingen. Gelukkig gaat het bij jou nu om de laatste paar dagen. Zie je er erg tegen op? Ik ben zo benieuwd naar de namen. Straks hebben jullie dezelfde namen met al die meisjes babies hier haha.

@Ansje: langs deze weg ook nog gefeliciteerd met je verjaardag! Dus de kleine man was er ook bij aanwezig haha.

@Sissy: volgens mij is er inderdaad een hoop veranderd in het UMCG als ik dat zo hoor.

Zou alles nu al verhuisd zijn naar boven?

Hier gaat het goed. Dinsdag de laatste lucrin spuiten en dan een paar dagen later beginnen met de progynova. Ben benieuwd of ik nu minder pijn krijg door de progynova met lucrin.

@Janis: natuurlijk wil ik graag een kaartje. Zal mn adres even via hyves sturen. Dus van de week een groei echo. Hopen dat je meisje goed is gegroeid. Gingen ze jou nou ook inleiden met 38 weken of ben ik in de war?

Geplaatst

Mon, heel veel succes vandaag bij de punctie!

Linda, heb je bericht gehad, adres staat er bij haha.

Hoop ook voor je dat je van de medicijnen geen pijn zult krijgen.

Jessica, nog lekker aan het nagnieten van de echo?

Liefs Janis

Geplaatst

Jessica een meisje,..ik wist het! leuk hoor...nu kan je lekker meisjesdingen shoppen!

@Linda, ik weet zeker dat niemand dezelfde namen heeft als wij. Wij hebben italiaanse namen voor onze dames, ik ga ze hier niet neerzetten maar op facebook straks wel en daar heb ik jou gisteren ook toegevoegd....of heeft er nog iemand italiaanse namen klaarliggen..Janis? Jessica? haha.

Zeg die baby van dat artikel die gisteravond te vondeling is gelegd bij de politie in Groningen die ligt hier in het UMCG..vind het zo zielig! Wil hem zo wel mee naar huis nemen.

Ben trouwens blij dat het een lichte vergiftiging is en geen HELLP want dat is erg heftig en dat kunnen ze niet rekken maar dan moeten zehet inderdaad meteen halen. Linda ik hoop dat je minder pijn krijgt door het medicijn!

Mon succes met de punctie! duimen draaien

Liefs stiertje

Geplaatst

Mon, succes met de punctie!

Ik heb gisteravond Pregnyl gezet, morgen half 8 de punctie.

Janis,italiaans...dat klint heel spannend! Leuk, is in ieder geval iets bijzonders. Komt je familie daar vandaan?

Siisy, wat leuk 2 meisjes!!! Geniet ervan. Enneh, lekker shoppen ;-)

Geplaatst

Hihi tinkerbel, Stiertje heeft Italiaanse namen, ik niet, wij hebben een na mijn weten Hollandse naam.

Dus morgen om half acht al de punctie, das lekker vroeg.....Heel veel succes

Stiertje, dat van de baby die ten vondeling is gelegd, man o man, vind dat echt zo verschrikkelijk, maar aan de andere kant beter ter vondeling dan dat ze een eind aan het jonge leven maken. Die dames die zoiets doen, zouden es moeten weten hoe wij ons voelen, kan er best boos om worden, mensen die niet voor hun daden instaan.

Mon, hoop dat de punctie goed is gegaan en dat ze een mooie ei hebben aan kunnen prikken, heb aan je gedacht!

Liefs Janis

Geplaatst

Joehoe Minoes een meisje!!:bcbbgirl2: Ik dacht het al! Volgens mij dacht iedereen hier dat je een meisje kreeg haha.

Tinkerbell, sterkte met de punctie morgen.

Mon jij succes vandaag! Ik hoop dat ze een mooi ei vinden!

Janis ik wil ook wel een kaartje, heb je mijn adres ge pb't.

Stiertje ik ben benieuwd naar de namen die jullie voor je meisjes hebben uitgezocht! Wat zielig voor die kleine baby. Wat voor verhaal steekt daar dan achter he? Daar ben ik dan altijd zo benieuwd naar. Wat zou er dan verder met zo'n kleintje gebeuren. Nu we zelf allemaal moeder worden en zijn, kun je je niet voorstellen dat je zelf ooit zoiets zou doen.

Mijn verjaardag was leuk, ben flink verwend. Nu wel erg moe dus maar even een rustig dagje vandaag.

Liefs Ansje

Geplaatst

Mon succes vandaag spannend weer

Tinkerbel bijna dan ben jij ook aan de beurt ook heel veel succes

Stiertje ik wou ook Italiaans maar man niet haha

Wat erg van die baby maar ik denk wel zo hij leeft nog de meeste vrouwen hadden hem misschien wel dood gemaakt

Ik snap niet dat je eigen wonder iets aan kunt doen

Ansje ja volgens mij dacht echt iedereen dat meisje werd haha en bij de Fam. Waren de meningen verdeeld

Janis ja ik zit nu echt op de roze wolk haha

We hebben roze Adidas pakje gekocht zo cute

Tinkerbel had je nog privé bericht gestuurd dacht dat je ook Facebook had

Iedereen fijne zondag

Liefs

Geplaatst

hey meiden,

bedankt weer voor het duimen, het is weer geslaagd, ze hebben er 2 aangeprikt, maar helaas 1 gevonden, nou ja helaas daar ben ik heel erg blij mee, de punctie viel echt heel erg mee, heb er amper wat van gevoeld, voel me super fit, gelukkig maar want we gaan straks naar rotterdam vrienden van amstel live :)

Het is nog wel spannend want ze hadden wel moeite met het vinden van zaad, maar ze zijn wat tegen gekomen en tja we hebben er ook maar 1 nodig hopelijk een goede zwemmer.

( wordt net gebeld dat ze het geinjecteerd hebben, dus wel wat gevonden pfff)

tinkerbell jij heel veel succes morgen, zal ook voor jou duimen, je moet lekker vroeg zeg!

janis: ik zal je een pb sturen ook ik wil wel graag een geboortekaartje ben erg benieuwd.

voel precies wat jij voelt over die baby vreselijk, ze moesten eens weten wat het voor ons is kan degene wel wat aan doen.

ansje nog van harte gefeliciteerd, dus lekker verwend...heerlijk

jessica wat super jullie krijgen een dochter en wat schattig zo'n adidas pakje leuk hoor!!!!

ik zit ook wel eens te denken of ik zou willen weten wat het zou worden, maar denk elke keer nee dat wil ik niet, maar het lijkt me zo lastig als ze vragen of je het wilt weten om dan echt nee te zeggen, nou ja eerst maar eens zover zijn.

stiertje heel veel succes deze laatste dagen, je bent gewoon bijna mama...heerlijk

linda ben niet zo thuis in de medicijnen die jij spuit, maar in elk geval suces met alles, wanneer denk je te starten??? of wanneer zou het terug geplaatst kunnen worden???

Geplaatst

Aaaah, ben ik nu weer in de war met Janis en Stiertje? Wat suf zeg.

Sorry *shame*

Mon, gefeliciteerd! Eerste horde is weer genomen. Jullie hebben dus nog een extra spannend stap erbij met het vinden van zaadcellen.

Maar, eentje kan genoeg zijn!

Ben benieuwd hoe het ons afgaat morgen. Heb gisteravond 10 v 9 pregnyl gespoten. 40 minuten te vroeg maar dat kon echt niet anders. Ik heb werk waarbij ik soms gewoonweg echt niet zomaar even weg kan gaan om te spuiten. Gyn vertelde dat iets eerder niet erg is, en te laat wel dus maar zo gedaan. Er zit redelijk speling op (40 uur na pregnyl vind de eisprong plaats) en daar val ii nog steeds ruim binnen. Morgenochtend half 8, lekker vroeg. Please keep your fingers crossed!

Minoes, bedankt voor je privebericht over facebook. Hebben jullie daar een besloten groepje of is het allemaal openbaar?

Ik ben door mijn werk in een bepaald deel van Ned. redelijk bekend en blijf daarom liever anoniem. Maar vind het op zich wel leuk om jullie te leren kennen alleen hoeft niet iedereen dat te weten

;-)

Geplaatst

tinkerbell ja het was ff spannend, maar we hadden afgesproken dat ze even zou bellen als het geinjecteerd is en dat is allemaal geslaagd, nu moeten ze elkaar maar weer heel lief gaan vinden ;)

kan me voorstellen dat je ff gechecked hebt of het niet erg was om te vroeg te spuiten, lastig dan met je werk, mag ik vragen wat je precies doet? of wil je dat hier liever niet kwijt??

als je het leuk vindt om vrienden te worden op facebook moet je het even aangeven dan kan ik je ook toevoegen het is op zich wel leuk om ook de gezichten erbij te zien, maar ja dat is ieder voor zich.

nou heel veel succes morgen ik zal heel hard voor je duimen, kan het helaas morgen avond pas lezen want moet werken...mar ga ervan uit dat het helemaal goed gaat komen en lekker samen op de wachtbank terecht komen :)

Geplaatst

Joepie Mon ik duim heel hard

Ja een dochter gek idee ik wou het ook nooit weten tot het bij eerste mis ging en mijn man wou het zo graag

Als ik ooit het geluk heb voor een 2 de dan willen we het niet weten eerst dit ukkie

Tinkerbel nee we hebben heen clubje op fb maar we zeggen verder niks alles is geheim alleen als hè wat wil weten via privé bericht

Succes morgen ik duim me ook suf voor jou

Liefs

Geplaatst

@mon: fijn dat de punctie goed is gegaan! nu wachten tot het spannende telefoontje morgen.Hoe was de vrienden van amstel live?

@stiertje: nu wordt ik nog nieuwsgieriger naar de namen haha.

@tinkerbell: succes voor morgen.

ik heb trouwens ook hyves en facebook je mag me toevoegen hoor.

Onbegrijpelijk he dat iemand een kindje te vondeling legt. Tuurlijk is dat beter dan vermoorden maar zorg dan gewoon dat je niet zwanger raakt.

Geplaatst

ja mensen denken tegen woordig niet meer na ze fokken er maar op los net of het niks is

ach ja we nemen een kind al dat soort dingen bah je neemt ze niet je krijgt ze

Hoevoel je je verder linda?

Geplaatst

Tinkerbel, het is je vergeven hoor hahah. maar nee we hebben geen clubje op facebook, we praten alleen nergens over op facebook/hyves. Maar we hebben dan wel een idee wie achter welke naam zitten, en als je wel wat kwijt wilt doen we dat via een privebericht.

Mon, jahhoe, wat een opluchting dat ze toch hebben geinjecteerd, nu twee spannende dagen of ze elkaar lief gaan vinden. duim duim duim duim.

Jessica, lekker op een roze wolk, wel daar blijven hoor haha.

Liefs Janis

Geplaatst

heeey heey

het gaat al stukken beter met me naar alles wat we mee hebben gemaakt

sins zaterdag is me beste dinntje bij me in komen wonen dus heb nu wel wat aflijding maar ik heb zo zin in de volgende behandeling

de cryos die we hebbe nzijn uit een verse poging gekomen eerst wilden ze niet dat er een tp gedaan wert omdat ze dachten aan een overstimulatie maar op de woensdag van de tp bleek de echo goed te zijn maar ik moest wachten op een foon over of de bloed waarden ook goed was en dit was het ook dus smidag kreeg ik ook te horen hoeveel emy er waren van de 12 waren er 9 bevrucht en konden er 8 maar gebruikt wordne hihi ik was supper blij met dit nieuws dus wij naar utrecht wat denkje vragen ze aan me of de tp wel door kon gaan omdat ze niet wisten of alles goed was ivb met de overstumilatie ik had de arts uit anrhem smorgens aan de foon en die zouden utrecht bellen dat het door ging maar dat bleek dus al weer niet ik zo ja alles was goed dus hebben ze wel de tp gedaan en weetje wat zo bijzonder was van deze 4 tp had ik alle tp de zelfde arts zij zei dit is nog nooit gebeurt maar ik zo ja maar ik vind dit fijn hihi

het is ook raar hier in huis we hebben al in de slaap kamer vloer gelecht voor de baby kamer moeten aleen nog de muren gedaan worden of we nu zn voor gevoel hebben dat het nu wel goed komt hihi

ik ben nu ook veel aan het oppassen op davy is nu al 8 maanden en zo lief kindje hih ik geniet er helemaal van hihi

nou ik ga me warm bedje opzoeken man lief lig er al in ja die moet werken hihi

gr sopje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden