Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Stiertje wat ben ik blij wat van je te horen en wat een mooie meisjes heb je gekregen. Wat naar dat G nog niet mee naar huis mag maar ze is in goede handen. Ik hoop dat het drinken gauw beter gaat.

Het geeft niet dat je het nog niet kan opbrengen het hele verhaal te doen. Neem eerst maar lekker de tijd voor jezelf en je meiden. We lezen je verhaal wel als jij er aan toe bent.

Tinkerbell, ik voelde me toen ik daadwerkelijk zwanger bleek te zijn wel anders dan de andere keren. Nou zal dat ook te maken hebben gehad met dat ik een hyperstimulatie behandeling had en daarbij heel veel hormonen heb gebruikt.

Ik had daarbij overstimulatie en daardoor veel buikpijn. Vreemd genoeg gaf juist die buikpijn veel afleiding. Ik weet nog wel dat ik 5 dagen na de tp een piepklein beetje bloedverlies had maar schonk er verder weinig aandacht aan en dacht dat ik nog wat bloedverlies van de punctie/tp had. Ook had ik steken in mijn buik na een onverwachte beweging die ik maakte die ik nu wel kan plaatsen omdat het raak was. En pijnlijke borsten maar dat kon ook van de utrogestan bollen komen die ik hebt gebruikt. Maar verder geen klachten zoals misselijkheid enz.

Ik weet nog wel dat ik een enorme rust over me had en heel diep van binnen het gevoel had dat het wel goed zou komen. Dit gevoel had ik vlak voordat we met de hyperbehandeling startten al. Nu ik er zo op terugkijk vind ik dat wel heel bijzonder alsof je het eigenlijk al 'weet'

Liefs Ansje

Geplaatst

Stiertje wat fijn om even iets van je te horen. Ik zag op fb al een prachtige foto van de meiden langskomen. En nu hier ook nog. Wat een prachtige meiden. WAt ontzettend naar dat G nog in het ziekenhuis moet blijven. Lijkt me ontzettend moeilijk om 1 kindje achter te moeten laten. Hopen gaat ze snel zelfstandig eten. En hopenlijk sterk je zelf ook snel goed aan.

Geplaatst

tinkerbell: hier alles oke ja de 2de week is slopend, ik heb echt geen idee, koffie smaakt weer wat beter, dus zal wel van de pregnyl zijn geweest.

vanmorgen de laatste spuit gezet en nu maar wachten en duimen, ik mag idd woensdag testen.

verder eigenlijk nergens last van, behalve dan mij ()() die zijn erg gevoelig, maar ja dat was de 1ste keer ook dus zegt ook niks, zou zo graag even binnen willen spieken :)

heb wel besloten dat als het niet is geslaagd ik weer een maandje rust neem, is me erg goed bevallen.

met jou verder ook alles oke?

stiertje: fijn wat van je te horen, van harte gefeliciteerd, nu maar hopen dat jullie gauw weer compleet zijn, lijkt me niks om je dochter daar dan achter te laten.

janis hoe is het met jou????

Geplaatst

Och Mon en tinkerbel gaat de tijd langzaam dan hè

Ik duim voor jullie succes met de laatste week

Ik vanaf lekker naar toneel word weer lachen

Nog dikke week naar centerparks heerlijk

Druk met behang trekken haha en de boel leeg getrokken

En nog dikke week 20 weken echo ben benieuwd

Stiertje sterkte meid ik hoop dat je meisje snel mee mag

Sissy hoest met jullie ik hoop ook voor jullie dat jullie naar huis mogen

Hoest met de rest ?

Liefs

Geplaatst

Minoes, klinkt goed Centre Parcs! Heerlijk.

Mon, ik heb vandaag de laatste pregnyl gezet. Nu maar duimen. Ik voel nog steeds helemaal niks bijzonders. Ben hoogstens iets sneller duizelig als ik opsta,

m'n darmen rommelen en soms een steekje onderin m'n buik maar echt opvallend is het niet. Er zit dus echt niks anders op dan maar gewoon afwachten.

Wat me wel opvalt is dat deze wachtweken echt totaal anders zijn dan de vorige keer. Toen voelde ik me echt niet oke. Heel moe, zere ( ) ( ) en zo'n ongesteldheidsgevoel. Maar toen bleek het toch echt niet gelukt. Die wie weet, deze keer de omgekeerde reactie geen klachten en een positieve test? Het zou wel een grap zijn! Ik heb ook geen enkel idee of je überhaupt iets voelt als je een week zwanger bent. Volgens mij is dat bij iedereen anders.

Stiertje, beterschap! Ik hoop dat je meiden snel thuis zijn.

Janis hoe s t met jou?

Geplaatst

Minoes, heb je leuk behang uitgezocht?

Hier alles okee, ik zou vandaag even naar een vriendin maar vanwege het weer toch maar besloten niet te gaan......tja wat zal ik nu eens gaan doen? haha ik verzin wel wat.

Geplaatst

Tinkerbel gek hè dat je gewoon niet weet waar je aan toe bent bah niks aan haha nog even vol houden

Ansje ik verveel mee ook ik wil nu helemaal geen sneeuw haha brrr koud

Ja ben druk bezig met behang wil iets met Winnie de pooh

Janis voor als nog van harte gefeliciteerd

Oja de naam en gewicht staan op uitgerekend feb

Liefs

Geplaatst

janis joe van harte gefeliciteerd, ik dacht al ze laat helemaal niks meer horen, kon zo snel niks vinden bij andere topic, nou ja ik lees het hier wel eerdaags.

tinkerbel: ook de laatste spuit gezet dus, nou maar heel hard duimen.

ja ik wil er proberen zo weinig mogelijk aante denken, maar ja is wel moeilijk, bij alles wat je denkt te voelen, steekjes in mijn onderbuik, en mijn ()() vreselijk ik kan er niet eens op liggen, maar ja zegt helemaal niks was de 1ste keer ook zo, de vorige keer ook helemaal nergens last van pffff het blijft gewoon vreselijk dat je het niet in de hand hebt en die onzekerheid.

nou ja ik weet het maandag of dinsdag ws al want dan moet ik ongie worden, tenzij mijn lichaam in de war is, tot nu toe ben ik nog niet een keer tot testen toe gekomen.

ik hoop voor je dat je gevoel gelijk krijgt deze keer.

suc6 nog eventjes.

Geplaatst

Janis gefeliciteerd, ik zat gisteren nog aan je te denken.....het ging al even door mijn hoofd van misschien is ze al wel aan het bevallen, is het ook nog zo!!!

Ik hoop dat alles goed is gegaan en we lezen je verhaal hier wel als je er aan toe bent.

Voor nu lekker genieten van jullie kleine meisje!:Baby1s:

Geplaatst

Hey dames,

het lukt me niet om alles bij te lezen en te reageren op iedereen, maar zal weer even kort vertellen hoe het met ons viertjes gaat.

Afgelopen zondag zijn we zelf thuis gekomen en man, dat was wel even zwaar hoor om weer 'gewoon' naar huis te gaan terwijl de twee meisjes nog in het zh lagen. Was erg dubbel en heb menig traantje gelaten die zondag. Gelukkig gaat het heel goed met de meiden, dus dat is echt fijn. Afgelopen dinsdag mocht A naar het zkh in Assen. Eigenlijk zouden ze beide die dag overgeplaatst worden, maar E werd die nacht ziek dus moest op de IC blijven. Dat was ook erg zwaar, om je ene dochter in Assen te hebben en de andere in Groningen. We moesten gaan kiezen naar welke dochter we wilden gaan. Gelukkig knapte E heel snel weer op en mocht ze gistermogen ook naar Assen. We zijn dus weer compleet. Beide meiden doen het heel goed, ze zijn lekker aan het groeien en ik we zijn aan het beginnen met aanleggen om ze te laten wennen aan zelfstandig te drinken bij mij aan de borst. Ze groeien nu in elk geval volledig op mijn melk, geeft me een goed gevoel.

Vanmorgen mochten we A voor het eerst in bad doen, zo heerlijk was dat! Dit zijn van die gewone dingetjes waardoor het steeds echter wordt en we steeds meer met onze meiden kunnen doen. Als het goed is, mogen ze zelfs morgen van de couveuse naar een bedje. Weer een stapje vooruit. Ze zullen nog wel een aantal weken in het zh moeten blijven omdat ze uiteraard nog eerst helemaal zelfstandig moeten leren drinken. Ook liggen ze nu nog aan de monitor omdat ze af en toe nog vergeten adem te halen, dat komt gewoon omdat ze nog zo jong zijn. Maar ze maken al elke keer kleine stapjes, dus wij zijn supertrots op ze. We genieten ook steeds meer en al blijft het af en toe echt moeilijk om thuis zonder ze te zijn, het is zo heerlijk om dan weer bij ze te zijn en met ze te knuffelen enzo.

Stiertje: wat fijn om een berichtje te lezen en wat een mooie namen hebben jullie jullie dochters gegeven. Wel zwaar dat G nog in het zh moet blijven. Ik ken helaas het gevoel dat het erg dubbel is dat je ze nog niet thuis hebt. Hoop dat ze snel mee naar huis mag. En wat grappig trouwens dat je me gezien hebt op de gang. Heb het helaas niet door gehad.

Janis: ook jouw dochter geboren! Gefeliciteerd meid! Hoop dat alles goed gaat en geniet ervan!

Ansje: houd jij het nog beetje vol? Ben je al aan het aftellen?

Mon en Tinkerbell: hoop zo dat jullie positief gaan testen straks! Houd vol meiden, die 2e wachtweek is echt killing.

Linda: heb jij al een beetje duidelijkheid wanneer de cryo geplaatst kan worden? Misschien heb je het ergens geschreven, maar heb niet alles kunnen teruglezen. Hoop in elk geval dat het nou voor jou ook eindelijk die positieve test oplevert.

Minoes: lekker aan het genieten? En al spulletjes aan het kopen?

Meiden: dikke knuffel voor jullie allemaal!!!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Sissy wat naar allemaal gelukkig gaat nu alles de goeie kant op

Lijkt me heel moeilijk om je meisjes achter te moeten laten en zelf thuis te zijn

Heel veel sterkte en dat de meiden met stapjes voor uit gaan

Liefs dikke knuffel

Geplaatst

Jeetje Sissy dat lijkt me wel hartverscheurend zeg om beide meisjes niet bij elkaar te hebben. En dan zelf ook nog in een leeg huis aan komen. Ik kan me voorstellen dat je erg verdrietig was.

Fijn dat beide meiden nu samen in Assen zijn. En wat heerlijk dat je A al zelf in badje mocht doen. Dus morgen misschien al in een warm bedje? Dat is vrij snel zeg. Maar dan nog wel aan de monitor dus. Best eng he om die brado's en apneu's op de monitor te zien. Ik raakte bij mijn neefje toen helemaal in paniek en snapte er niks van dat mijn zus niet hysterisch werd. Maar het blijkt dus vrij normaal te zijn bij prematuren. 'Normale ' babies schijnen het ook wel te hebben alleen zie je dat natuurlijk niet zonder monitor.

Hartstikke fijn dat het allemaal aardig goed gaat hoor.

@Stiertje: hoe is het met jouw meiden?

@Janis: hoe is het met jou en je dochtertje? Ik kan in het febr topic niks vinden alleen over iemand met een spoedkeizersnee? Ik hoop niet dat dat over jou gaat?

@Tinkerbell en Mon: succes en sterkte met de laatste wachtdagen.

@Ansje: hoe is het met jou?

Wij hebben sinds gisteren een nieuw gezinslid namelijk Boris de kater. Voor de zomervakantie kwam hier een katertje aangelopen en die kwam hier gewoon elke dag en sjouwde naar binnen alsof hij hier woonde. Echt zo'n schattig beestje. In okt ben ik toen naar zijn baasjes gegaan om te zeggen dat hij steeds bij ons zat maar die deden er best wel luchtig over en ik heb ook gezegt waar wij woonden maar ze zijn hier nooit geweest om te zoeken. Dus hebben wij hem gewoon in huis genomen en een naam gegeven. Het is zo'n leuk beestje maar sinds een week is hij weg en blijkt weer bij zijn oude huis te zijn. We missen hem enorm zelf Denny die beslist geen kattenmens is. Dus zijn we zelf achter een poes aangegaan. Maar dat was niet makkelijk zeg. We zijn 3 asiels afgeweest en die hadden gewoon niks! Op mp constant gekeken maar daar was ook iedere kat voor mijn neus weg. En nu gistermorgen had ik geluk. Dus gisteravond hebben we hem opgehaald.

Geplaatst

Linda wat leuk een kater zo leuk dieren om je heen

Ja met die kz is janis zei en haar dochter maken het goed

Ze zelf eerdaags de rest wel vertellen

Ze heeft mooi gewicht

Liefs en iedereen fijn weekend

Geplaatst

Linda, dieren zijn zooooo leuk. Wij hebben ook een (hele vette lieve) rode kater en z'n zusje. Altijd gezellig.

Ben heel benieuwd naar het verhaal van Janis!

Hier alles so far so good. Morgen zou ik eigenlijk ongi moeten worden. Donderdag mag ik testen.

Mon, ik las dat jij altijd al voor de testdatum ongesteld werd. Ik heb dat niet gehad, ik werd de vorige keer op de testdatum ongi. En dat terwijl ik altijd precies een cyclus van 28 dagen heb.

Maar ik bedacht me, die eicel is natuurlijk 2 dagen uit je lichaam (in het lab) wat ervoor kan zorgen dat je cyclus uitgerekt wordt. Ik ga er dan ook niet vanuit dat als ik maandag niet ongi wordt, dat goed bericht is. Ik wacht donderdag maar gewoon af. En ik hoop zonder testen ;-)) vorige keer kon ik me vanaf 2 dagen vantevoren niet meer inhouden....ben er nu wel rustig onder (tot nu toe). Enerzijds verwacht ik niks aangezien ik helemaal niets voel, aan de andere kant blijft er diep van binnen een rustig gevoel dat het wel goed komt. Dus afwachten maar!!!

Houden jullie me tegen als ik toch weer overstag dreig te gaan met een testje???

Fijn weekend!y

Geplaatst

Sissy fijn om te horen hoe het met jullie gaat. Wat erg dat je ene meisje nu in Assen is en de andere nog in Groningen en jullie moeten kiezen naar wie je toe gaat. Eigenlijk kan dat toch niet want je wilt niet kiezen. Toen ik het verhaal aan P vertelde zei hij ook al van mochten ze niet allebei dan in Groningen blijven? Mocht dat niet? Ik hoop voor jullie dat je de meiden snel mee naar huis mag nemen want hoe raar is het dat je in zo'n leeg huis thuiskomt en het liefste wat je hebt achter laat. Een hele dikke sterkteknuffel, die kan je wel gebruiken.

Linda, wat een schattig katertje hebben jullie, ik zag wat fotootjes op hyves. Hebben jullie deze via marktplaats? Hij ziet erg erg lief uit. Wat grappig dat Denny jullie aangelopen kater ook miste en ook wel graag een nieuwe weer wilde. P was ook nooit een kattenmens en nu we een kater hebben is hij er misschien nog wel gekker mee dan ik. Grappig!

Jessica, wel heftig dat Janis een spoedkeizersnee heeft gehad, ik kon wel iets vinden op het feb topic maar niet zo veel.

Ik hoop gauw wat van haar te lezen.

Tinkerbell, niet eerder testen, niet eerder testen, niet eerder testen, niet eerder testen!! Zo ik hoop dat je naar me luistert haha. Maar even serieus, echt niet meer doen hoor meis. Pregnyl kan een vals positieve test geven en dan is de teleurstelling weer zo groot als je alsnog negatief test. Nog even doorbijten, je bent al over de helft van je wachtweken.

Met mij gaat alles goed, ik voel me ook goed. Ik kan me nog niet voorstellen dat ik over twee weekjes al mama ben, nog zo'n onwerkelijk gevoel..

Gisteren de hele dag bij mijn broer in Amersfoort geweest voor z'n verjaardag. Vandaag maar even relaxen, Heerlijk om dat ongelimiteerd te kunnen doen.

Liefs Ansje

Geplaatst

Tinkerbel niet eerder testen hoor zonde haha pas op jij

Nog heel even toi toi toi

Ansje jeetje over twee week mama gaat het snel zeg

Dan ben ik zeker de volgende haha

Liefs

Geplaatst

lieve meiden,

ff berichtje uit het ziekenhuis.

Alles gaat goed met de kleine meid, ze drinkt goed, wordt noulettend in de gaten gehouden. BV komt bij mij goed op gang, en buik voelt nu ook goed. Hangt er vanaf of meisje goed groeit wanneer we naar huis mogen.

Zodra ik thuis ben en gesetteld dan doe ik uitgebreider verslag. Ben nu erg druk met S.anne en dan ben ik kapot en rust ik.

Mon, tinkerbel, kom op jullie kunnen nog wel ff wachten. We gaan voor een positest!

Liefs Janis

Geplaatst

hoi allemaal

Janis van harte gefeliciteerd met je dochter!!

sissy, wat een verhaal, sjonge het lijkt me vreselijk om zonder je meisjes thuis te komen, en dan de een in assen en de ander in Groningen, hartverscheurend, gelukkig nu beide in Assen. fijn dat de meiskes het zo goed doen!!

Linda leuk hoor zo'n katje, julian zeker ook helemaal blij? wij hebben een hond en een kat, bere gezellig, Maureen vind het ook prachtig

Mon en tinkerbell, het word een spannende week, ik duim voor jullie hoor!!! Als jullie nu zwanger zijn dan komen Linda en ik jullie volgen!! veel sterkte de komende spannende dagen!

ZIjn er hier dan nog meer meiden die helaas nog met lege handen staan? Ik ken jullie allemaal nog niet, maar weet wel dat er veel zwanger zijn of net bevallen.

Ikzelf heb nog niet zoveel nieuws, ben nu bijna een week aan de progynova, merk daar gelukkig niks van. Donderdag aan het einde van de morgen maar ik naar kamer 9 voor een echo. en dan maar afwachten hoe het loopt.

liefs wilma

Geplaatst

Janis, wat leuk dat je even iets laat horen! Gefeliciteerd, wat een prachtige naam en wat fijn dat het goed gaat.

Kan me voorstellen dat je doodmoe bent. Lekker uitrusten daar en we horen graag het hele verhaal als je weer een beetje opgeknapt bent. Nu eerst genieten van je kleine meisje!

Ansje, nu ben jij de volgende.....spannend?

Wilma, doe jij in eigen cyclus of hyper? Ik las dat je aan de progynova, dat komt mij niet bekent voor maar misschien gebruiken meer mensen dit in EC.

Vandaag is best een spannende dag, ik zou in principe ongi moeten worden vandaag. Had gisteren enorme hoofdpijn. Heb ik meestal op mn eerste dag....maar nog niks te bekennen.

Het rommelt wel een beetje in mijn buik maar ja, zit nu ook op elk krampje te letten. Deze laatste dagen zijn toch wel het meest vervelend hoor. Als control freak kan ik niet zo goed tegen die onzekerheid.

Mon hoe is het bij jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden