Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Klopt als ik met mn tel berichten plaats zend hij je onderschrift ook niet mee.

Van onze zoon zijn we ruim 4 Jaar bezig geweest. De 4E IUI met max dosering gonal F raakte ik zwanger!! Toen Julian 1 jaar was zijn we begonnen voor een brusje. Eerst 2 jaar zelf geprobeerd omdat de artsen.zeiden dat de paar dingen die mij mankeerden niet de oorzaak konden zijn. Toen in 2006 toch maar weer naar het UMCG. 6 keer IUI, 6 keer ivf eigen cyclus , 2 keer ICSI en 1 cryo poging zonder resultaat. Nu hebben we nog 1 cryo over en dat is dus het laatste.

Voor de laatste ICSI zijn we naar Dusseldorf geweest en die arts vermoedde endometriose omdat er in 2002 met de kijkoperatie een lichte vorm is vastgesteld en na een keizersnee en medicatie verergerd endometriose. Verder onderzoek hier bevestigde dit inderdaad. Verder heb ik een afwijkende vorm van baarmoeder, vijandig baarmoederslijmvlies en zijn mijn eicelreserve aan het opraken waardoor er maar weinig follikels groeien ondanks de max dosering.

Een heel verhaal he haha.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe zou het met Stiertje en haar meiden zijn? Hoop dat ze vandaag de kracht en zin heeft om een berichtje te plaatsten. Hoop ook dat Sissy wat van haar en haar meiden laat weten.

Wilma, zal je zo ff opzoeken op FB.

Tinkerbell, ik heb de dag van de terugplaating lekker rustig aan gedaan, en daarna gewoon mijn werk en andere dingen gedaan.

Anders kom je de tijd helemaal niet door. Ze zeiden daar ook van als je de terugplaating hebt gehad, dan gaat de embryo er echt niet uit. Ik moest namelijk heel erg plassen (ik had mijn blaas dus te vol bij de terugplaating) en moest na de tijd dus erom erg plassen, man o man dat weet ik nog dat ik het eigelijk niet durfde, bang dat ik de embryo er mee zou uit plassen.

Linda, februari is al bijna he, de tijd gaat snel.

Puck, zat gister nog aan je te denken hoe het met je zou gaan, en dan zie ik je bericht. voor jou maart is er ook zo. Nu ff lekker genieten van de rust, en dan in maart er weer tegen aan.

Verder weinig nieuws hier,

Liefs Janis

Geplaatst

Mon da's toevallig, ik werk ook op een verticale groep, leuk al die verschillende leeftijden bij elkaar. Gelukkig dat je apotheek nog drie pregnyl voor je kon regelen.

Linda jij in februari van start, voor je het weet is het zo ver....ik vind dat jij nu ook wel eens aan de beurt mag zijn om goed nieuws te brengen.

Zet 'm op en wij gaan straks ook hard voor jou duimen!

Wilma, leuk dat je ook af en toe met ons meeschrijft. Ik zal eens kijken of ik je kan vinden op hyves en facebook.

Ben je al weer een beetje over de teleurstelling heen dat jullie poging mislukt is? Jullie hebben nog cryo's uit deze behandeling toch? Weet je al wanneer jullie weer verder gaan?

Tinkerbell, nu gezellig samen broeden met Mon. Ik heb bij de ec behandeling ook gewoon aan sport gedaan. Tegen mij zeiden ze dat embryo er echt niet uit kan vallen en ze noemden het voorbeeld van een broodje met heel veel boter en daar dan een hagelslagje tussen, kan dus niet loslaten.

Ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt, vorige keren voelde je duidelijk dat niet gaan sporten het ook niet was. Gewoon lekker blijven doen dus.

Jessica hoe is het met jou? De echofoto's die je op fb had zijn echt mooi geworden he? Mooi kado van je vader.

Ik ben ook ontzettend benieuwd hoe het nu met Sissy en Stiertje gaat. Ik check regelmatig even of ze al wat hebben laten horen, maar helaas nog niet.

Komt nog wel!

Hier alles okee. Gisteren hebben we weer een groeimeting gehad van ons ventje. Hij wordt nu ongeveer geschat op 2600 gram. best netjes dus. Buikje blijft wat aan de grote kant maar dat wisten we al, komt door de diabetes. Hij volgt verder wel netjes de curves dus helemaal goed. Gisteren had hij zijn vuistje naast zijn hoofdje liggen, dat zag er zó lief uit. Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine ventje!

Liefs Ansje

Geplaatst

wilma ik heb je een verzoek gestuurd in facbook, anders denk je misschien he wie is dat nou :)

tinkerbell, leuk dat we na elkaar mogen testen ik woensdag 8 febr, wel spannend hoor, gelukkig werk ik veel volgende week dus dat scheelt al wat.

ansje: had jij op je werk ook wel momenen datje dacht oh moet ik wel zoveel gaan tillen, zou dat wel goed zijn, uiteindelijk ben je bijna de hele dag aan het tillen, geen idee of dat ook erg is. heb jij daar ook rekening mee gehouden?

janis: met jou alles oke, lekker aan het genieten van de laatste loodjes? volgens mij reed ik van de week achter je man, tenminste als jullie die witte bak/bus nog steeds hebben?

jessica: wat een prachtige foto's van de 3d echo, wat zal je trots zijn!!!

puckie: weet even niet zo goed of jij ook de ec doet , denk het niet want zie dat je met de pil bezig bent, nou ja succes en helaas dus nog even geduld hebben.

Geplaatst

Mon, jah dat kan maar zo dat je achter hem aan reed, we hebben nog dezelfde bus. We zijn wel om ons heen te kijken voor een andere bus voor hem. We willen dan een met dubbele cabine.

Hier alles oke hoor, moet vanmiddag naar de tandarts, afgelopen zaterdag weer een stuk van mijn kies afgebroken. bah. Ach ben niet bang voor de tandarts, diet hij mij zeer doe ik hem zeer dat is mijn motto hahah.

Liefs Janis

Geplaatst

Puck ook weer beginnen spannend meid succes

Ja mooi 3D foto's 31 maart weer op mijn man zijn verjaardag mooi kado toch?

Linda ook bijna weer beginnen spannend zeg

Ja ik ben ook heel benieuwd naar stiertje hoop dat alles goed is?

Janis we hebben het gister door de tel niet eens over je kies gehad wat hebben ze gedaan?

Mon tinkebel spannend weer toi toi toi

Liefs Jessica

Geplaatst

Mon, ik heb uit de ec twee terugplaatsingen gehad en toen ben ik gewoon blijven tillen op mijn werk. Had er ook wel gemengde gevoelens bij, zeker ook omdat je zo vaak hoort dat tillen niet goed is voor de innesteling, maar als je met z'n tweeën op de groep staat kun je gewoon niet anders.

Toen ik de hyperstimulatie deed heb ik ruim twee weken na terugplaatsing niet gewerkt, maar dat kwam omdat ik overstimulatie had en toen niet mócht werken. Van deze behandeling ben ik zwanger geworden, maar ja, had ik nou gewoon puur geluk of kwam het doordat ik me rustig hield? Dat zullen we wel nooit weten en is ook het lastige van alles.

Misschien kun je overleggen met je collega of zij de baby's in en uit bed haalt en dat jij bijvoorbeeld de grote kinderen verschoont, die redden zichzelf al een heel eind. Ik liet de groten ook altijd zo veel mogelijk zelf doen, zelf op aankleedkussen klimmen enz.

Stiertje en Sissy, ik denk veel aan jullie en ik hoop dat alles goed met jullie gaat en jullie goed herstellen van alles en bovenal aan het genieten zijn van jullie meisjes!

Janis, hoe was het bij de tandarts? Mag je wel verdoving als je zwanger bent?

Liefs Ansje

Geplaatst

ansje: jee 2 tp van alle 6 pogingen, was er geen bevruchting bij de andere keren???

heb idd bij de vorige 2 pogingen gewoon alles gedaan en getild, tot ik ergens las datje daarmee op moet passen, nooit bij stilgestaan, dus ik doe deze keer wat rustiger aan en laat de kids die het zelf kunnen ook klimmen en uit bed komen, of het helpt geen idee, maar alle beetjes kunnen helpen.

goh 2 weken uit de runnog geweest na hyperstimulatie , das ook best heftig zeg, maar ja het was voor een goed doel en dat is dus helemaal geslaagd.

had jij de 2 tp achter elkaar of zat er steeds een poging tussen?

ik vind dat ik het al best getroffen heb tot nu toe, alle 3 x raak achter elkaar, helaas nog geen resultaat, maar ja het kan ook anders lopen lees ik wel.

tinkerbell: hoe is het met jou? ik heb vandaag de 1ste pregnyl erin gezet, ik haalde het recept op bij de apotheek en moest gewoon betalen 2,70 euro, dat is weer nieuw en alleen voor de pregnyl 3x 1500 zij vonden het ook vreemd, had jij dat ook??

onze kids kosten nu al veel geld ha ha

janis: met jou ook alles oke?

ben zo benieuwd naar stiertje en sissy

minoes: zeker een leuk kado ja wat toevallig zeg

Geplaatst

Ik zet morgen de eerste Pregnyl Mon. En moest ook 2,70 bijnbetalen. Voor het eerst, raar maar er zal wel iets in verzekeringsland veranderd zjjn.

Wel fijn dat je de 1500 nog hebt kunnen vinden.

Ik had de vorige keer wel wat bijwerkingen van Pregnyl, die lijken op zwanger zijn (zo begreep ik van vriendinnen). Jammer, want dat geeft je toch een beetje valse hoop.

Ik wil proberen om er deze keer echt minder bij stil te staan, en zeker niet eerder te testen. Het gaat nu nog wel goed maar ik vond die 2e week wel slopend hoor.

Maar we slepen ons er wel doorheen! Ik heb er deze keer wel een heel goed gevoel over. Dus wie weet....

Geplaatst

Even kort, wij zijn bezig met adressen verzamelen voor het sturen van geboortekaartjes, voor degen die een geboortekaartje willen, sturen jullie me een pb tje?

Morgen reageer ik meer, beetje drukke dag vandaag!

Liefs Ansje

Geplaatst

Wat gek zeg dat je nu voor de pregnyl moet betalen. Er veranderd vaak iets hoor omtrent de vergoedingen.

@Ansje: ik zal je mijn adres even sturen via hyves.

@Mon en tinkerbell: Vooral de laatste wachtweek is zwaar en dan met name de laatste 2 dagen. Eerder testen doe ik ook nooit meer. Daar wordt je alleen maar meer onzeker van.

Ik ben de dag goed begonnen door een half uur hard te lopen. Julian is lekker met me mee gefietst. Hij is de hele week al thuis omdat hij ziek was dus het was voor hem ook even lekker om buiten te zijn met die mooie weer. Van mij mag die winter wel komen hoor!

@minoes: ik zag je buikfoto maar jee wat een buik al zeg!! En je bent nog maar net over de helft. Dat beloofd nog wat.

Geplaatst

Hey meiden,

Weer even een berichtje hoe het afgelopen week gegaan is. Zaterdagmiddag waren dus mijn vliezen gebroken van E, het onderste meisje. In het zh was in eerste instantie nog geen weeënactiviteit te merken, maar moest wel opgenomen worden vanwege infectiegevaar. Na een aantal uur kreeg ik toch weeën en ondanks de weeënremmers gingen die niet meer over. In de verloskamer bleek rond een uur of 3 ’s nachts dat ik 3 centimeter ontsluiting had. Na een aantal uur hele heftige weeën met weinig pauzes en veel overgeven, bleek ik op 4 cm te zitten. Behoorlijk teleurstellend dus en dit ging ik niet meer volhouden. Toen besloten voor de ruggenprik te gaan en dat hielp! Ik heb toen een aantal uurtjes wat kunnen doezelen en bleek rond 9 uur bijna volledige ontsluiting te hebben. Om 11:15 uur is E toen in hoofdligging geboren. Ze had een goede start en ik heb haar heel even in de couveuse mogen zien voordat ze naar Neonatologie werd gereden. A bleek toen van hoofdligging gedraaid te zijn in stuit met de beentjes naar beneden. Zij is uiteindelijk anderhalf uur later geboren met veel pijn en moeite. Dit was echt even spannend, want A kreeg het moeilijk en ze lag erg lastig waardoor 3 gynaecologen haar bevalling hebben begeleid. Zij had een lastige start en moest aan de beademing en ook zij werd direct naar Neo gereden. E woog 1700 gram en A 1780 gram.

Gelukkig kan ik zeggen dat het nu heel goed met onze meiden gaat. Na 2 dagen kon A al van de beademing en had ze alleen zuurstofondersteuning nodig. Daar is ze ook alweer van af. E heeft 2 dagen zuurstofondersteuning gehad, maar is nu ook al dagen zonder. Elke dag krijgen ze al wat meer voeding en ze groeien inmiddels ook al een klein beetje. Na het weekend mogen ze daarom zelfs al naar een ander zh, want ze zijn te goed voor de IC!

Met mij gaat het gelukkig ook goed, ben al aardig opgeknapt en loop al weer wat rond. Het gevaar is wel dat ik snel te veel ga doen dus daar waarschuwt iedereen me voor. Het kolven gaat steeds beter zodat onze meiden lekker mijn melk kunnen krijgen. Morgen gaan wij weg uit het zh, deze week hebben manlief en ik in een zogenaamde zotelkamer geslapen, erg fijn. Lekker dicht bij de meiden, maar wel de privacy van een kamer alleen. Merk wel dat de dagen snel vol zijn met kolven, de meisjes bezoeken en lekker buidelen met ze en tussendoor zelf rust nemen. O.a. het forummen schiet er echt bij in. Probeer wel af en toe even wat bij te lezen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst

Heb een beetje kunnen bijlezen, dus probeer een beetje te reageren op jullie.

Stiertje: hoop dat alles goed gaat met jou en je meiden! En lekker van ze kan genieten nu.

Mon en Tinkerbell: wat goed, allebei een emmy aan boord. Ik duim voor jullie heel hard dat deze 2 plakkertjes zijn en jullie straks een dikke vette plus hebben.

Ansje en Janis: hoe is het met jullie? Laatste loodjes zijn nu toch begonnen...

Minoes: wat leuk, ook een meisje! Gefeliciteerd meid!

Linda: even een dikke knuffel voor jou! Zo oneerlijk dat jij nog niet die positieve test hebt gehad tot nu toe en zo lief met ons meeleeft. Ik duim heel hard voor jullie cryootje en stuur allemaal positieve energie naar jou toe. Dit moet gewoon gaan lukken deze keer!

Oh ja: wij gaan de geboortekaartjes versturen en ik had nog niet eens kunnen vragen naar jullie adressen. Mijn dames waren te ongeduldig... Willen jullie je adres even PB'en of via Hyves ofzo?

Liefs,

sissy

Geplaatst

Lieve meiden,

Sissy, blij te lezen dat alles goed gaat.

Ik reageer straks wel ff uitgebreider, ga eerst ff eten en daarna gaan we ff lekker er op uit met dit weer.

X Janis

Geplaatst

hallo dammes

hier in huizen weren alles goed aleen ben ik flink verkouden maar veders gaat het goed

ben nu aleen aan wachten op me ongi en dan mag ik eindelijk weer begingen bel gelijk de ziekenhuis voor echo als alles goed is heb ik rond 16 feb de tp ik hoop het wel

aleen gaan we 31 maart naar europapark met de kermis dus als het gelukt is dan kan ik helaas nergens in maar dat heb ik er dan wel zekkers voor over hih dan maar daar een rommertje van europapark kopen hihi

nou ga weer ff rusten pff die verkoudheid

gr sopje

Geplaatst

Sissy wat fijn dat alles de goeie kant op gaat.

Jeetje wat zal je geschrokken zijn.

Als nog van harte met je meisjes en dat jullie snel naar huis mogen en denk goed om jezelf

Linda haha grote buik hè 100 cm in om trek volgens mij haha word nog wat

Lekker hard gelopen en je zoon lekker mee op de fiets

Sneu dat die de griep te pakken had

Wij gaan naar centerparks een hele week ik heb maandag de 20 weken echo en gaan daarna direct weg

Mon en tinkerbel gaat snel de eerste week al bijna voor bij ik duim me een ongeluk;)

Betalen voor pregnyl

Geplaatst

@Sissy: wat fijn dat je even komt vertellen hoe het met de meiden gaat ondanks dat je dagen volledig zijn ingevuld. Dat was flink schrikken dus dat de vliezen ineens braken en dat het vreselijk spannend werd toen A geboren moest worden. Maar heel fijn om te horen dat ze nu goed gaan en dat ze na het weekend al naar het Martini mogen. Dat is een goed teken!! Voor 33 weken zijn ze dan best klein toch? Mijn neefje was 1400 gram en 32 weken maar die had een flinke groeiachterstand door het HELLP syndroom.

En wat fijn ook dat jullie bij het ziekenhuis konden blijven slapen! Dat is ook nieuw zeker? Ik heb mijn zus en toen niet over gehoord namelijk.

Nou meid genieten maar ook goed om jezelf denken!! Ik zal ons adres even sturen via hyves.

Hopenlijk kan stiertje ook snel even iets van haar laten horen want ik ben wel heel benieuwd hoe het met haar en haar meiden gaat.

@Minoes: Ik wens je alvast een fijne vakantie!

Geplaatst

sissy: wat fijn dat het goed gaat met de meiden en met jou natuurlijk, lekker genieten en voor jezelf wel rustig aan hoor!!!

leuk dat je even wat hebt laten horen, we waren erg nieuwsgierig hoe het was, maar gelukkig goed nieuws!!!

minoes: wat lekker zeg even een paar dagen centerparks en wat heb je al een buik zeg, dat wordt nog wat hoe verder je komt :)

linda: ja moet nu betalen voor de pregnyl, maar alleen voor de 3x 1500 eenheden erg raar terwijl de 5000 niet hoeft.

ik hoef ook niet eerder te testen want ik moet al ongie worden voor de testdatum, dus dat is voor mij de test al als ik het nog niet ben is de kans al groot dat het goed nieuws is, maar eerder testen durf ik niet aanben veel te bang dat de pregnyl een positieve uitslag gaat geven.

tinkerbell: en de eerste pregnyl er al in, ik blijf het de vervelendste spuit vinden, het brand zo met spuiten of heb jij daar geen last van?

en het klopt van de zwangerschapsverschijnselen die je ervan kunt krijgen, dat ik voorl de 1ste keer, zere borsten en vooral een vol gevoel in mijn buik, toen dacht ik echt oh het gaat goed komen, maar helaas, dus daar probeer ik me niet teveel van aan te trekken. voor zover dat gaat lukken ;)

vreselijk vervelend hoe dat spul je voor de gek kan houden.

meiden hadden jullie in de wachtweken ook tarwekiemolie gebruikt, daar lees ik een boel over, ik heb verder geen extra dingen die ik gebruik, alleen materna ofzo van centrum en ik eet gewoon goed gezond en veel fruit, dat lijkt mij genoeg toch???

nou ja als jullie nog andere tips hebben dan hoor ik dat graag.

fijne avond allemaal

Geplaatst

Mon de pregnyl half uur van te voren uit de koelkast werkt echt brand altijd wel wat maar iets minder

Ik hoop het zoooooo dat julli posi test in handen hebben

Haha valt wel mee toch die buik als ik sommige zie bij 24 week?

Ik rol gewoon straks haha

Ja heb echt zin week weg heerlijk lekker niks openhaard aan mmm

Het word koud brrr ik wil zon en warm weer snik

Ik hoop zo dat alles goed is met stiertje

Liefs

Geplaatst

Sissy wat fijn om wat van je te lezen, we hebben allemaal erg met je meegeleefd hoor. 't is ook zo plotseling gegaan allemaal.

Jullie zullen wel geschrokken zijn, het ene moment is er nog niets aan de hand en het andere moment ben je al in het ziekenhuis.

Gelukkig dat het met beide meisjes nu goed gaat en dat ze naar een ander ziekenhuis mogen. Gaan ze nu naar Assen?

Wel fijn dat jullie de afgelopen week lekker dicht bij je meisjes konden zijn. Dat heen en weer rijden is in deze situatie ook niet fijn, zeker niet als je ook borstvoeding geeft.

Fijn dat jij ook weer een beetje op de been bent, maar doe inderdaad maar rustig aan en denk goed om jezelf en neem op tijd je rust, heel belangrijk. Ik snap je wel hoor, zodra je je even weer wat beter voelt ga je gelijk weer te veel doen.

Geniet lekker van je gezinnetje!

Jessica veel plezier in Centerparks!

Mon en Tinkerbell komen jullie de wachtweken nog een beetje door?

Mon, ik heb bij de ec bij de eerste twee behandelingen een terugplaatsing gehad. Daarna was mijn cyclus een tijdje in de war en duurde het erg lang voor er groei te zien was van een eicel. Pas op dag 17 ofzo. Op het laatst maakte hij dan nog een groeispurt maar bleken we te laat te zijn met de punctie. Die twee keer hebben ze nog iui gedaan om toch nog een klein kansje te hebben. Eeen keer hadden we geen bevruchting en een keer was de eicel nog niet goed rijp.

Bij de ec heb ik verder niks gebruikt maar bij de hyper heb ik wel tarwekiemolie gebruikt. Verder een glaasje granaatappelsap per dag en foliumzuur. Ik heb ook gelezen dat die dingen een gunstige invloed konden hebben op de innesteling. Baadt het niet dan schaadt het niet dus ik zou gewoon proberen als ik jou was.

Hoe is het met de andere meiden?

liefs Ansje

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo dan nu eindelijk ff de tijd om te reageren haha.

Sissy, wat fijn dat het goed met de meiden gaat, en met jou. Hoop dat ze goed groeien en dat ze snel mee naar huis mogen.

Jessica, lekker ff genieten een weekje weg, heerlijk.

Stiertje, als je dit leest, hoop dat alles goed gaat en ik denk aan je.

Mon & Tinkerbel, houden jullie het nog wat uit? Ik meende dat ik voor de pregnyl 1500 ook bij moest betalen, maar weet zo niet meer zeker. En jah ik had erg last van de pregnyl, niet het spuiten, ik warmde het eerst ff met de handen op, en dan spuiten. Oja misschien een tip, zodra ik de spuit er in had, wreef ik even goed om de omgevng van waar ik had gespoten, en dat scheelde bij mij ook.

Linda, hoe is het met jou?

Ansje en met jou?

Hier, gaat alles oke, bij de tandarts was ook alles goed, hij heeft de kies weer gevuld, en opgebouwd, hoefde niet verdoofd te worden omdat die kies al eerder behandeld was, waaronder een wortelkanaal, dus die zenuwen zijn al dood. Of je verdoving mag hebben bij de tandarts weet ik zo niet, goeie vraag trouwens haha.

Heb een lekker rustog weekend, en ben nog lekker aan het genieten. Alles begint nu wel wat zwaarder te worden en in de weg te zitten, heb echt het idee dat ik nu met de dag groei. Vooral in de avond heb ik erg "last" van, dan kan ik niet lekker zitten en dan krijg ik last van mijn rug, en als ik dan op bed ga, dan kan ik niet slapen, lig dan wel redelijk, maar slapen ho maar. Ach, kan me allemaal niks schelen, heb verder toch niets te doen.

Heb vrijdag nog een paar pakjes voor ons meisje gekocht, omdat de doktoren zeggen dat ze klein wordt dacht ik van, moet dan toch maar op voorbereid zijn.

Morgen weer voor CTG, en dan woensdag weer en dan ook weer voor groeiecho.

Nou meiden dat was hem weer even,

Liefs Janis

Geplaatst

Sissy, wat een spannend avontuur maar gelukkig met een hele goede afloop. Geniet van je 2 meiden, helemaal als ze zometeen van de IC af zijn.

Fijn dat jullie bij ze in de buurt konden blijven.

Ik ben ondertussen wel erg nieuwsgierig naar Stiertje....ik hoop zo dat alles goed gegaan is!!!

Jessica veel plezier!

Mon, heb eigenlijk nooit last van Pregnyl na het spuiten. Een heel enkele keer wel. Maar ik wrijf de ampullen tussen mn handen warm. Allebei. En ik spuit het heel langzaam in.

Hoe is het verder met je?

Bij mij gaat het soms goed, soms minder. Ik voel echt helemaal niets bijzonders en soms bedenkt ik me dat ik toch eigenlijk wel iets zou moeten voelen?

Na hoeveel dagen is de innesteling? En voelden jullie dat? Hadden jullie klachtjes?

Vorige keer voelde ik wel van alles en toen was het toch mis...nou ja geen pijl op te trekken. En soms baal ik even ontzettend van al die onzekerheid. Verder ga ik kaar gewoon met alles door deze keer: sporten, tillen, etc. Volgens het ziekenhuis kan dat allemaal prima.

Nog even doorzetten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden