Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo gaat iedereen verschillend om met zo'n tegenslag! Ik kijk nu alweer uit naar echo nummer 1 over 9 dagen...

Maar ik kan me voorstellen dat je ervoor kiest om rust te nemen hoor, volstrekt begrijpelijk! Ik denk alleen wel dat het gewoon domme pech is. Je hebt iedere keer 1/3 kans en dan maakt het niet uit of je al 1,2,3,4,5,10 x meegedaan hebt. Het is gewoon domme domme stomme pech.

Ik ga het lot maar eens tarten en gewoon weer mee doen. Wordt altijd een beetje strijdvaardig van dit soort tegenslagen :-)

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mon en tinkerbell: wat ontzettend kloten dat het bij jullie beiden niet is gelukt. Tinkerbell iK ben alle ec ook meteen achter elkaar door gegaan hoor. Ik had hetzelfde gevoel als jij. Hoe meer teleurstellingen hoe strijdlustiger ik werd.

Maar een rustmaandje is ook niet verkeerd eigenlijk. Het is wel elke maand weer een aanslag op je lijf.

Sterkte voor jullie allebei.

@Minoes: balen zeg dat je zo'n bandenpijn hebt. Ook niet zo heel gek eigenlijk als ik je buik omvang bekijk.

@Wilma: hopenlijk kunnen ze donderdag de tp plannen. Ik was de vorige cryo poging helemaal verbaasd hoe snel het ging. Ik heb net even gekeken op mijn weblog hoe het nu ging. Ik had op 3 okt de echo en toen werd meteen de tp gepland op 17 okt. Jouw tp zou dan dus ongeveer de 24e zijn. En die van mij een week later. Ik zal morgen even gaan bellen voor een echo afspraak. DE datum staat wel op het schema maar heb nog geen afspraak gekregen.

Geplaatst

Gatever tinkerbel jij ook sterkte meid

De k goed om je zelf

Linda haha dat zei de Vk ook al haha

Dames succes en heel veel sterkte weet de juiste woorden niet gewoon KUT!!!!'

Dikke knuffel

Geplaatst

Ansje & Linda, jullie hebben beide eerst 6x EC gedaan toch?

Even een paar vragen over het vervolg (ik hoop natuurlijk dat poging 5 en anders poging 6 positief gaat eindigen maar ik denk er wel eens over na)

Hoe verliep de overstap naar de gewone IVF ICSI procedure? Zat daar wachttijd tussen?

En waar ik erg benieuwd naar ben, is gewone IVF echt veel zwaarder qua traject? En hoe verloopt zo'n cyclus richting de punctie?

Soms denk ik ook wel eens, waarom zou ik niet doorgaan met EC ook na 6x (volgens mij mag het niet hoor maar toch) Want wat is nu eigenlijk het verschil precies?

Je hebt denk ik (met een beetje geluk) meerdere goede emmy's per poging? En laten ze die ook langer doorgroeien voor ze een TP doen zodat ze zeker weten dat ze goed doordelen?

Een heleboel vragen hoor maar ik wil het eigenlijk wel eens goed weten....

Geplaatst

hoi hoi

shit mon en tinkerbell, wat vreselijk balen dat jullie beide ongesteld geworden zijn! sterkte met het verwerken hiervan!

wij hebben voor onze dochter ook 6 keer e.c. gedaan en daarna 4 keer de hyperstimulatie. ik geloof dat we eerst een gesprek kregen met uitleg, en evalueren van de e.c. dat was bij ons geen succes. 3 keer eisprong en 3 puncties waarvan 2 keer een tp. ons hele verhaal van het traject voor onze dochter kan je na lezen op www.korenwilma.weblog.nl

liefs wilma

Geplaatst

Klopt wij hebben eerst ook 6 keer ec gedaan ( 3 tp's). Daarna 2 hyper pogingen en daarvan alleen de laatste keer 2 cryo's! Wij kregen eerst een evaluatie gesprek en werden toen ingepland voor de hyper. Lichamelijk vond ik het niet zwaarder geestelijk wel wat meer omdat ik er meer van had verwacht. Beide pogingen hadden we maar weinig follikels. De eerste hyperpoging werd bijna afgeblazen omdat er maar 3 follikels waren. Voor ons heeft een hyper poging ook niet veel meerwaarde omdat er bij ons maar 1 embryo mag worden teruggeplaatst omdat ik een afwijkende vorm van mijn baarmoeder heb. Met beide hyper pogingen ben ik zo'n 6 weken zoet geweest. Ik was dan ook een uitzondering omdat ik , ondanks de maximale dosering, erg slecht te stimuleren ben omdat mijn eicel reserve aan het opraken is ( vervroegde overgang).

Ook ik heb , net als Wilma, een weblog : http://infertiliteits.weblog.nl/

Geplaatst

Tinkerbell, ook voor jou geen goed nieuws dus....sterkte! Maar ik begreep dat je er gelijk weer voor wilt gaan en je over een dag of 9 weer mag melden bij kamer 9. Je klinkt wel heel sterk dat je er weer voor wilt gaan.

Wij hebben ook ICSI eigen cyclus gedaan, waarvan we twee tp's hebben gehad. Zonder resultaat.

Toen we voor de hyperbehandeling gingen hebben we eerst een infobijeenkomst gehad waarin ze het hele traject hebben uitgelegd. Je moet eerst een paar weken aan de pil, daarna aan de decapeptyl die je cyclus platlegt en waardoor je in een soort kunstmatige overgang komt. Daarna puregon erbij spuiten voor de groei van de eitjes. Dan moet je ook regelmatig naar het ziekenhuis om te kijken hoe de groei van de eitjes gaat.

Ik vond zelf de hyperbehandeling lichamelijk vele malen zwaarder dan de ec. Dat komt ook omdat ik nogal heftig op de hormonen reageerde en overstimulatie had. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort te gaan maar dat zorgde er bij mij wel voor dat het herstel wel langer duurde. De punctie was ook pijnlijker dan bij de ec, maar je hebt veel meer eitjes dus dat is wel logisch. Je krijgt wel pijnstilling die de scherpe kantjes van de pijn afhaalt.

Maar iedereen is anders en reageert weer anders op de hormonen. Toch is de kans op tp bij hyper weer groter dan bij ec. En dat maakt het bij de ec weer zwaar, geen tp en het is gelijk klaar. Bij hyper heb je als je geluk hebt ook cryo's die ze invriezen als ze goed genoeg zijn en dat geeft nog meer kans.

Toen wij doorgingen voor hyper was er geen wachtlijst. Toen we infobijeenkomst hadden gehad mochten we van start.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, al hoop ik dat het voor jou niet zover komt...we hebben in dit topic gelukkig ook een aantal succesverhalen van de ec. Kijk maar naar Dough, Sissy, Minoes en Janis! Het kán dus wel.

Geplaatst

Bedankt voor de info Wilma, Ansje en Linda!

Ik hoop ook dat het niet zover gaat komen en het gaat lukken via EC. Ik heb nog 2 kansen.

Is bij jullie alleen de zaadkwaliteit van jullie partner een probleem of zijn er ook andere dingen gevonden?

Linda had daar al iets over gezegd maar van Wilma en van jou Ansje weet ik het niet.

Bij ons is alleen de zaadkwaliteit een probleem.

Mijn cyclus is heel regelmatig en ik heb geen endormetrose of andere zaken die een innensteling kunnen dwarsbomen.

Zo'n hyper traject is dan ineens wel heel heftig in mijn ogen. Ze leggen werkelijk je hele hormoonhuishouding plat terwijl daar nu juist niks mee aan de hand is...

Blijft toch vreemd hoe dit soort vruchtbaarheidsbehandelingen werken en hoe zeer ze op de vrouw gericht zijn.

Geplaatst

Klopt bij ons ligt het probleem dus niet bij het zaad maar bij mij. Er is nooit echt een hele grote oorzaak gevonden maar wel in de loop der jaren is er steeds meer bij gekomen wat onze kansen verkleind. WE hebben beide hyper pogingen wel ICSI gehad omdat de 1e hyper het zaad ineens slecht was. Daarna ga je automatisch verder met ICSI en doen ze geen IVF meer.

Ik denk dat als er bij jou niks mis is de kans toch aardig groot is dat het een keer moet lukken met ICSI.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wilde jullie even laten weten, dat ik het erg lief vind de lieve woorden. En dat ik aan jullie denk.

Mon & Tinkerbell, het is weer K met P maar verlies de hoop niet!

Jessica, ik bel je nog wel ff.

Met de kleine gaat alles oke, ze groeit als kool, en is al boven haar geboorte gewicht.

BV gaat enorm goed, en ze drinkt ook goed bij me, daar ben ik wel blij om.

Met mij gaat het redlijk, ben intens gelukkig, en heb enorm last van kraamtranen.

We zijn dus afgelopen donderdag ingeleid, alleen wilde de ontsluiting niet vorderen terwijl ik enorme krachtige weeen had, heb 10 uur in de ween gezeten, en toen er nog niks vorderde, heeft de verlos van het ziekenhuis de gyn er bij gehaald, die zei van we gaan niet aan modderen, we gaan de bay halen. dus de keizersnede. Ben daar van aan het herstellen, en ik moet zeggen dat gaat wel redelijk, maar door alles wat er allemaal is gebeurt, ben ik nu echt bek af. Ik lees af en toe wel mee, en meld me wel weer als alles wat is gesetteld.

Maar meiden, in gedachten ben ik bij jullie hoor!!!!!!

Liefs Janis

Geplaatst

Janis, fijn dat de kleine zo goed bij je drinkt. Wel heftig van die keizersnede maar na 10 uur weeën waarbij niks vordert, daar wordt je ook niet blij van.

Nu maar lekker herstellen en genieten van je kleine meid. De kraamtranen horen er bij. Het is ook niet niks allemaal, je beleeft alles zo in een roes en er veranderd zoveel dat je dat wel even een plekje moet geven.

Tinkerbell, bij ons lag het aan mijn vriend zijn zaad, hij maakt wel zaad aan maar veel te weinig om op de natuurlijke manier zwanger te kunnen worden.

Gemiddeld zo'n 3 tot 5 miljoen zaadcellen terwijl het bij een normale vruchtbare man minstens 20 miljoen moet zijn.

Met mij was gelukkig niks aan de hand. Tegen ons is gezegd dat het minder gecompliceerd is als er bij de man wat mis is dan bij de vrouw. Die zaadcellen kunnen ze wel een handje helpen, maar als het bij de vrouw ligt wordt het toch wat lastiger allemaal.

Ik kom net terug van het ziekenhuis en ik wordt zaterdag 18 februari ingeleid! Spannend!

Liefs Ansje

Geplaatst (aangepast)

Janis wat ben je ook een schat ben blij dat alles goed gaat met jullie meid

Ansje spannend zeg 18 feb duurd niet lang meer heel veel succes met de laaste loodjes

Liefs Jessica

aangepast door minoes
Naam niet in beeld mag
Geplaatst

Whoehoe Ansje, dat gaat snel! 18 februari D-Day!

Leuk & spannend. Maar nu kun je er echt naar toe leven.

Ansje & Linda bedankt voor jullie verhaal.

Ansje, bij ons zijn er ook tussen de 3 en 5 miljoen zaadcellen. Hoop dat het bij ons net zo af gaat lopen als bij jou: met n prachtige baby.

Mon, hoe gaat het met je? Beetje bijgekomen van gisteren?

Geplaatst

Janis, wat lief dat je even wat laat horen. Klinkt als een heftige bevalling zeg.

Zwanger zijn lijkt me heerlijk, dat het kindje er uiteindelijk ook uit moet daar wil ik niet aan denken...brrrr.

Fijn dat het zo goed gaat, hopelijk knap je zelf snel een beetje op. Zo'n keizersnede hakt er flink in weet ik via een van mijn vriendinnen. Je bent een tijdje niet erg mobiel en moet oppassen met van alles. Rustig aan doen hoor!

En geniet ervan.

Geplaatst

Tinkerbel je vraagt wel naar Mon hoest met jou en Mon natuurlijk heftig allemaal het is gewoon k*t

Ik hoop dat jullie wens ook snel in vervulling mag gaan

En de angst is ook niet weg als je zwanger bent je blijft onzeker ik wel in iedergeval

Nemen jullie ook pause ik deed dat op de duur wel en helpt wel ook voor je zelf

Liefs xx

Geplaatst

Hi minoes, gaat best goed met mij. Ik ben van nature erg positief en ga meteen door voor poging 5.

Het moet er toch een kéééééér van komen :-))

Heb gisteravond wel een baal avondje gehad maar het helpt toch niet dus de blik maar weer vooruit!

Heb morgen over een week alweer echo nummer 1.

Geplaatst

hi allemaal

Janis, wat een verhaal, op zich wel goed dat de gyn doorpakte en niet wilde aanmodderen, sterkte met het herstel, en de kraamstranen, het hoord erbij, laat je maar lekker gaan, het is ook niet niks. fijn dat de kleine zo goed bij je drinkt!!

heerlijk genieten hoor!!

ansje, je hebt een datum!!! spannend hoor! het komt nu heel dichtbij!! geweldig!!

tinkerbell je vroeg wat bij ons de oorzaak was, ja t'word wat eentonig maar ook bij ons ligt het aan het zaad, veels te weinig. en het schommeld ook erg. soms een paar duizend, soms een paar miljoen, maar echt ICSI kwaliteit. we hebben wel steeds mooie embryo's zeggen ze.

mijn man is als kind op 9 jarige leeftijd aan een niet ingedaalde bal geopereerd, dat was eigenlijk te laat, maar die kennis was er toen nog niet, tegenwoordig gebeurd dat al voordat een jongetje 2 jaar is, en vroeger dachten ze dat het moets gebeuren voor de puberteit, helaas. dit wetende heeft de huisarst ons ook meteen doorgestuurd naar het martini ziekenhuis, hier hebben we de eerste onderzoekengehad en meteen daarna doorverwezen naar het UMCG voor ICSI. met mij is alles ok, heb een mooie regelmatige cylclus, maar die is moeilijk te regelen met de cetrotide, vandaar dat de e.c. voor ons niet de juiste methode is. en nu we voor een brusje gaan, we dit ook niet meer mogen doen. (wilden we zelf ook niet)

morgen heb ik een echo voor de cryo tp. ben benieuwd.

groetjes wilma

Geplaatst

met mij gaat het ook wel weer goed, wel ff flink gebaald, maar ja daar wil ik ook niet in blijven hangen, was blij dat ik lekker aan het werk was.

wij hebben nu even een manndje rust, heerlijk om er even niet de hele tijd mee bezig te zijn en misschien ook wel 2 maandjes is maar net hoe we ons voelen en het zal mijn lichaam vast even goed doen.

Heb vandaag trouwens wel ontzettend veel last van kramp, heel heftig, nog nooit eerder gehad zo, kan amper rechtop lopen.

tinkerbell: ik hoop wel dat het ons nog gaat lukken in de ec, lees dat je al wat bezig bent met de andere behandeling, kan me wel voorstellen, maar daar moet ik nu nog even niet aan denken, maar jij gaat nu starten met de 5de poging toch?

Ik hoop dat het voor je gaat lukken deze maand.

Janis: leuk dat je even wat laat horen, lekker gaan genieten nu van je gezinnetje.

wilma: hoe was je echo vandaag, weet je al wat meer?

ansje: een datum joepie, nog even en dan is het al zover ooooh wat spannend zeg. succes en geniet nog even van het zwanger zijn!

De oorzaak ligt bij ons ook bij mijn man, met mij is alles helemaal prima, heb wel een gekantelde baarmoeder, maar dat schijnt helemaal geen probleem te zijn, voor de rest helemaal goed.

Mijn man komt niet eens aan de miljoen, meestal een paar duizend of nog minder, maar een oorzaak is hiervoor niet ontdekt bij hem, hij is vorig jaar wel geopereerd aan een ligte spatader, maar dat heeft ook niet echt geholpen, dus dat is bij ons een raadsel waar het door komt...maar ja lang leve de icsi, ze hebben er maar 1 nodig.

Geplaatst

Ha Mon,

Ja ga meteen door. Ik had ook enorme kramp, althans gisteren. Ik kon ook bijna niet zitten. Vandaag gaat het beter.

Ik moet overigens ook echt niet denken aan de hyper ivf. Maar zit er eerder aan te denken om te vragen of ik na 6x niet door mag in EC mocht ik

nog niet zwanger zijn. Maar daar gaan we niet van uit ;-)) gaat vast lukken bij ons beide!

Ander vraagje, ik weeg echt al 15 jaar hetzelfde maar sinds november -december kom ik elke keer iets aan, inmiddels ben ik al ruim 2,5 kg zwaarder.

Hebben jullie dat ook? Volgens het ZH kan het komen door de hormonen en komt het vaker voor. Misschien houd ik vocht vast door die hormonen? Of wordt je spijsvertering beinvloed?

Baal er wel een beetje van. Ben superdun hoor dus echt opvallen doet het niet maar het is wel een stomme bijkomstigheid. Was benieuwd of jullie het herkennen....

Geplaatst

Mon ja is ook balen neem lekker je rust

Tinkerbel ja ik kwam ook aan van de hormonen

Dus je gaat gelijk van start ik hoop het voor je

Wilma hoest gegaan?

Liefs

Geplaatst

hoi allemaal

zo he er is in het UMCG geen kamer 9 meer voor ons, Alles is nu eindelijk boven!! ik mocht naar kamer 5. de echo was goed, mijn baarmoederslijmvlies moest minimaal 6 mm zijn om een tp te plannen. Mijn slijmvlies was ruim 8 cm , dus is de tp gepland op 20 febr eind van de middag. als de cryo niet goed ontdooit dan bellen ze tussen de middag dat het niet door gaat, maar 90-95% ontdooit goed, dit komt mede door de strenge invries eisen van het UMCG.

Geplaatst

Mon fijn dat je je al weer wat beter voelt. Eventjes een tijdje rust zal je goeddoen.

Wilma spannend weer, dus alles is al boven? Wat goed zeg. Nu duimen dat je cryo goed ontdooit maar gelukkig is het slagingspercentage daarvan hoog bij het UMCG.

Tinkerbell, ik ben ook aangekomen van de hormonen. Hoe het kan weet ik niet maar in de loop van de behandelingen zijn er bij mij heel wat kilo's bij gekomen.

Ik was gisteren bij de V&D en toen ik door de winkel liep werd ik aangesproken door twee meiden die op de fotoafdeling werken.Ik mocht raden hoeveel snoephartjes er in de pot zaten die ze bij zich hadden. De winnaars krijgen een gratis foto bij fotoreportage en meer foto's afnemen is niet verplicht. Dan maken ze een fotoreportage en krijg ik een gratis foto. Wat denk je, werd ik vandaag gebeld dat ik een van de 25 winnaars ben. Dus op de valreep toch een mooie reportage met dikke buik. Een foto is alvast gratis maar doen er waarschijnlijk nog wel wat bij maar dat zien we nog wel even, maar vond dit toch al leuk.

Liefs Ansje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden