Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

janis wat fijn dat je even wat laat horen, van harte gefeliciteerd met jullie dochter, hoop dat jullie gauw naar huis mogen!

tinkerbell: wat vreselijk he deze laatste dagen, ik heb nu de neiging om een test te doen, ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben echt geen idee, je denkt dat je je lichaam inmiddels wel kent, maar die rottige pregnyl kan alles voor de gek houden.

ik had gister ook wat krampen, maar nog steeds hele zere ()() en dat heb ik niet meer voor dat ik ongi moet worden, ook nog geen hoofdpijn gehad, maar ja ik zou het in principe morgen moeten worden.

ben vandaag vrij dus probeer wel wat afleiding te zoeken anders wordt ik gek.

heb jij de vorige keer 1 of 2 dagen eerder getest, zou 1 dag eerder anders ook erg zijn??? zou mij wel beter passen met het werk.

wilma: het zou leuk zijn als we op dit forum allemaal zwanger zouden zijn, wel apart ja want de meesten hier zijn zwanger of inmiddels bevallen, maar dat geeft juist ook weer wat hoop! suc6 verder

ansje: nog even en dan enjij ook mama...spannend he

minoes: al aan het aftellen voor center parcs ha ha

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mon, ik heb de vorige keer vanaf 3 dagen vantevoren getest. Zelfs op de laatste dag had ik met ochtendurine nog een dubbele streep. Pas op de testdag zelf testte ik negatief.

Dus echt niet doen hoor! Je hebt donderdag de laatste Pregnyl gespoten? Ik hoorde van de Gyn dat het elke dag halveert. Dus vrijdag 750, zaterdag 375, zondag 182, maandag 91 etc. De meeste zwangerschapstesten pakken vanaf 30 HCG al een signaal op en hele gevoelige al vanaf 10 HCG.

Het zit dus nog in je bloed. En weetje, ik merkte dat ik niet rustig werd van die test: als hij positief is durf je er nog niet op te vertrouwen, en als hij negatief is ook niet. Die onzekerheid bleef bij mij gewoon tot ik ongi werd op de testdag.

We moeten nog gewoon even doorzetten!

Geplaatst

Mon en tinkerbell, ik leef met jullie mee hoor!! wat rottig en spannnend om die laatste dagen voordat jullie mogen testen door te komen.

De duimen draaien volop hier en ik hoop echt op positief nieuws voor jullie allebei!

Janis wat fijn om wat van je te horen. Ik hoop dat je kleine meisje gauw mee naar huis mag. Rust maar lekker uit en vertel je verhaal maar als het wat beter gaat. Je bent nu alle energie voor jezelf nodig en voor de kleine.

Wilma wat is progynova? Heb ik nooit gebruikt bij de hyper...legt dat je cyclus plat?

Jessica ik ben de volgende die mama wordt en dan volg jij al haha. Gek idee hoor, maar begin er nu wel steeds meer naar uit te kijken. Van P mag het al wel een aantal weken zo ver zijn.

Liefs Ansje

Geplaatst

Janis meid ik hoop voor je dat jullie vandaag naar huis mogen

Tinkerbel en Mon ik leef met jullie mee

Ik duim me ook een ongeluk

Nog even vol houden

Wilma ja zou echt te gek zijn als jij en Linda wc achter aan gaan succes donderdag

Ansje ja dat is gek idee jij al bijna maar als ik de volgende ben klinkt ook snel en spannend haha

Ik krijg nu ook rake schoppen van binnen zo leuk begint nu echt te worden

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica bijzonder he die schopjes, dan heb je echt zo'n wij met z'n tweeën gevoel, heel speciaal. Dat zal ik straks nog wel gaan missen....

Geplaatst

Ja heel bijzonder ga er ook altijd van giegelen of schrik haha maar elke dag word het gevoel sterker en geniet er zo van

Geniet jij nog maar even voor hij zich laat zien

Liefs

Geplaatst

tinkerbell: je hebt helemaal gelijk, als ik nu een positieve test zou hebben zou ik gaan twijfelen of het echt wel zo is of van de pregnyl, dan blijft het uiteindelijk nog onzeker, dus ook ik zal braaf wachten tot woensdag ochtend (heel vroeg) slaap nu al slecht dus zal dan helemaal wel een korte nacht worden (als ik woe haal)

hoe is het nu met jou, nog geen rood te bekennen hoop ik voor je!!!

ik heb echt geen idee, het kan alle kanten op.

Geplaatst

We houden elkaar van het testen af mon ;-))

Haha. Ik klinkt nu wel erg sterk maar weet hoe lastig het is hoor. Alleen mijn ervaring van de vorige keer helpt me wel echt....ik werd toen zo onrustig van dat testen. Nog onrustiger dan de ' normale' onzekerheid.Gewoon testen op de dag dat het mag. We houden het wel vol!

"geen bloed geeft moed" wie zei dat ook alweer Janis of Stiertje?

Nou ja, hier nog niks te bekennen...ik loop wel elke keer stiekem te gluren in de WC. Voel wat vreemde krampjes. Niet de normale ongi krampjes overigens, ik heb dan meestal last onderin mn rug en nu in m'n buik. Beetje plopperig gek gevoel.

Geplaatst

janis: wat een prachtig geboortekaartje en wat een ontzettende mooie tekst hebben jullie uitgekozen, kreeg er kippevel van echt prachtig

Geplaatst

@Janis: Bedankt voor jullie prachtige kaart! Super mooie tekst ook! Hopenlijk mag je meisje snel mee naar huis en kan het grote genieten beginnen.

@Ansje: wow ook nog maar 2 weken !! Gaat echt hard zeg.

@Mon en tinkebell: sterkte en succes met de laatste ellendige wachtdagen.

Ik ben gisteren begonnen met de progynova. Dus Wilma en ik gaan een beetje tegelijk op. Progynova moet je trouwens slikken voor een cryo tp.

Geplaatst

oh ik wou zo dat het woensdag was, ik wordt echt helemaal gek ben blij dat ik morgen weer lekker aant werk ben, vrij dag is best lekker, maar vandaag ff niet weet gewoon niet wat ik moet doen en denk er de hele tijd aan, zo erg heb ik het nog niet eerder gehad.

denk de hele tijd ik moet ongi worden het is voorbij brrrr

wat wordt het geduld toch vreselijk op de proef gesteld bah

Geplaatst

Mon, een dagje vrij is funest! Ik plan ook alles vol. Geen tijd om na te denken.

Zet m op! Nog even doorzetten. Dinsdag vliegt voorbij zul je zien en dan woensdag gewoon super vroeg testen.

Geplaatst

Linda ook weer van start. Ik had nog nooit van progynova gehoord, maar heb nog nooit een cryo tp gehad. Hoe lang moet je dat nu gebruiken voor je de tp krijgt?

Mon nog één dagje, gelukkig dat je vandaag aan het werk bent en afleiding hebt.

Tinkerbell kun jij de zenuwen nog een beetje de baas?

Liefs Ansje

Geplaatst

Heb vandaag niet mn beste dag...maar nu lekker aan het werk dus dat scheelt!

Ben elke ochtend om half 6 wakker, al een aantal dagen achter elkaar en dan ook echt heel wakker. Zo irritant...zou het een zwangerschapsverschijnsel zijn? ;-))

Verder gister de hele dag een plopperig gevoel in mn baarmoeder/ onderbuik. Beetje zelfde gevoel als na de punctie.

Verder helemaal niks, niet misselijk, niet moe, beetje zere borsten maar ook niet meer dan dat.

Geplaatst

Linda voor jou ook weer spannend meid

Tinkerbel ja kan er helaas niks van zeggen

Ik hoop het zo voor jullie

Nog 2 dagen en dan weten we het ik duim

Liefs

Geplaatst

@Tinkerbell: verwarrend he al die klachten. ER zit helemaal niks anders op dan de test afwachten.

@Ansje: Ik heb 16 febr eerst een echo en misschien kan dan de tp gepland worden. Vorige keer moest ik 2 keer terug komen voor een echo voordat de tp gepland werd. En toen nog een keer voor de tp ivm bloedverlies. Dus we zien het vanzelf.

Geplaatst

hoi allemaal

Mon en tinkerbell: jullie houden het spannend, druk aan het broekloeren!! gek word je er van he! ik ben 2 keer zwanger geweest, (1 x vmk) en beide keren droomde ik heel erg en was ik vroeg wakker, verder helemaal geen zw verschijnselen, alleen ongi verschijnselen, zoals buikpijn, migraine en koortslippen. je kan er niks van zeggen , maar ik hoop het zo voor jullie!!!

ik gebruik progynova voor de cryo tp.. dit is mijn 1e keer dat ik een cryo heb en ik weet oook nog niet precies hoe het gaat. Ik slik nu een week die pilletjes, en donderdag heb ik een echo. misschien word dan de tp wel afgesproken, hoop maar dat het door gaat. 2 jaar geleden hadden we op 17-2 een tp waaruit onze dochter is geboren! dus wie weet is dat mijn lucky day!! ik houd jullie op de hoogte!

liefs wilma

Geplaatst

healas mijn droom is weer voorbij, vanmorgen weer allemaal rood, had al zo'n voorgevoel.

nu even een maandje rust of misschien wel 2 vind het even mooi geweest

Geplaatst

Ach Mon meen je niet sterkte meid hoopte het zo voor je

Wilma ook bezig spannend heel veel succes

Ik heb vanmiddag ziekenhuis gezeten had buik pijn dachten blaas ontsteking dat was het niet.

Alles gehad echo hartje gehoord zag er netjes uit blijkt zeer zware vorm van banden pijn moet nu ook stappen ondernemen Fysio en mag niet veel meer doen

Liefs Jessica

Hoest met de rest?

Dikke knuffel voor andere dames

Geplaatst

He Mon wat kl*te weer, ik wens je heel veel sterkte om dit weer te verwerken. Ik had het je zo gegund.

Jessica wat vervelend dat je zo'n last hebt van buikpijn. Doe maar rustig aan en fysio helpt heel goed! Ik had er erg veel baat bij.

Geplaatst

Hier ook een negatief bericht...ben net ongesteld geworden.

Verdorie wat is het ook een rottraject waar je helemaal geen invloed op hebt.

Zwaar K ...voor jou ook Mon. Ik lees dat het bij jou ook misgegaan is.

Ik ga deze keer wel direct door voor poging 5. Heb tot nu toe altijd een maandje rust gehad tussendoor. Maar ga nu maar even doorzetten.

Geplaatst

oh tinkerbell had zo gehoopt dat er toch nog iemand van ons positief zou testen, shit zeg, ja echt een kl..traject.

succes met de volgende poging.

ik stop even omdat ik tot nu toe 3 tp heb gehad met geen enkel resultaat, dus moet voor mezelf weer even wat positiviteit opdoen, dat lukt me nu even niet ik vind het heerlijk even een maandje rust, maar ook wel dubbel hoor, want het voelt wel wat als een gemiste kans, maar ja.

jessica: dan maar lekker rustig aan doen hoor geen risico nemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden