Ga naar inhoud

ICSI eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey sissy

Ik overleg even met mijn man en mischien ga ik wel mee. En anders heel jammer voor mij dan ga ik wel een x alleen als dat van dough mag.

Nee in janu kan ik ook niet gaan we op vakantie en het wekend van 1 nov kan ik ook niet doe zondag maar dan overleg ik wel even.

Liefs Mij

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dammes ik ga nu op weg naar ziekenhuis om bloed te priken en om mijn de gyn te gaan want vandaag is de dag of ik te horen krijg of me tp vanmiddag door kan gaan en hoeveel er nu bevrucht zijn

Gr sophia

Geplaatst
Hoi dammes ik ga nu op weg naar ziekenhuis om bloed te priken en om mijn de gyn te gaan want vandaag is de dag of ik te horen krijg of me tp vanmiddag door kan gaan en hoeveel er nu bevrucht zijn

Gr sophia

succes

groetjes dian

Geplaatst

Oei dat wordt dus nog lastig dan met afspreken....

We moeten ook maar even afwachten wat dough zelf wil.

Mijn verkoudheid word iets beter dus ook maar even zien wat dough daarvan vindt.

@ansje: jongensnamen zijn moeilijk he. wat dacht je van Julian haha. Ik blijf THijmen ook erg mooi vinden.

Geplaatst

Hey dames.

Pfff ik word gek van mezelf pfff ik begin te twijvelen.

Last van mijn buik en (.)(.).

Word volgens mij ziek vanacht in de diaree sorry voor de viese details vanmorgen weer overgegeven.

Bah en dan komt eerst de buurjongen verhaal halen en volgende dag zijn vriendin ik ben niet jaloers maar ik vind het lullig om op zo'n manier te horen te moeten krijgen dat mijn vriendin zwanger is.

En dat ze met niemand rekening houd en heb echt alles er uit gegooit en gezegt dat ze meer aan andere mensen moet denken.

Uiteindelijk gaf ze me gelijk hehe pfff.ik snap haar ook wel maar wil niet dat mensen tegen me liegen en alleen aan zich zelf denken pfff

Sorry voor mijn gezeur maar moest het even kwijt.

Ansje ja Julian is een leuke naam haha keano

Liefs Jessica

Geplaatst

hallo dammes

hier ben ik dan naar een spannende dag

eerst vanochtend naar de gyn om bloed te laten priken en een echo te maken

de echo was goed maar mijn bloed uitslag was niet binnen dus zij ze het lig nu aande bloed uitslag of het wel door kan gaan ze zij ik bel je wel nou naar eindelijk 2 uur wachten belde ze me eindelijkk metr ht vetlossende woord ja je mag je tp gaan doen nou ik was dus supper blij

maar nu nog wachten op op utrecht hoeveel er zou bevrucht en een half uur laten belden ze en van de 12 eitjes waren er 9 bevrucht ik heb dus nu 2 terug geplaats en er zijn 6 ingevroren 1 jad het niet gehaald hahah dus nog 6 keer te gaan als het niet lukt maar ga er wel van uit hihi h

nou ga ff rusten

gr sopje

Geplaatst
Janis: even een dikke knuffel voor jou! Hoop dat de ellende snel ophoudt voor je.

En als je er iets over kwijt wilt, je kan via een pb-tje altijd je hart uitstorten hoor ook al kunnen we misschien weinig voor je doen.

Zorg je wel een beetje goed voor jezelf en je meisje?

liefs,

sissy

Ik ben het helemaal met Sissy eens, Janis!

Fijn dat het helemaal goed is gegaan bij het ontdooien van de eerste cryo, Linda! Ik duim hoor! Jij en Minoes samen op de wachtbank!

Tinkerbell, je moet maar gewoon zien. Ik denk dat als jullie deze poging doen, je daarna (als hij niet slaagt) toe bent aan een cyclus overslaan. Succes met verhuizen en alles. Is niet niks!

Sopje, hoe was het in het ziekenhuis? Mocht je een tp of niet? Spannend!

Cherry-Ann, fijn weer een stapje verder in de zwangerschap nu je het weekend door bent. Nu nog steeds rustig in de buik en onderbroek?

Sorry voor de late reactie over a.s. zondag. Lijkt me goed dat jullie komen, ook al kan misschien niet precies iedereen. Is erg lastig denk ik een andere datum te prikken. Wij hebben over 2 weken ook alweer het weekend vol en er komen vakanties aan van sommigen las ik (heerlijk!). Laat even weten of het definitief door gaat (ik denk het wel, als er 4 in elk geval kunnen), dan zeg ik ander bezoek voor die dag af (zoals beloofd, hihi). Jullie gaan voor!

En wie nu niet kan en een ander keer wil komen, is natuurlijk later ook welkom! Of anders zien we elkaar bij Karin, die is de volgende met UMCG-wonder!

Geplaatst

O, ik zie nu pas dat jullie poging veel embryo's heeft opgeleverd, Sopje! Een terugplaatsing van 2 en dan nog een hele vriezer vol. Wat geweldig!

Succes en ga maar lekker met Linda en Minoes op de wachtbank. Op naar heeeeel veel :bfp: hier!!

Geplaatst

Hey dames.

Sopje wat goed 9 eitjes kan je nog even voor uit ;)

Hopen dat die blijft plakken

Ik heb er met manlief overgehad en die vind het niet erg als ik zondag weg ga dus ik kom ook gewoon gezellig;)

Ik voel me bleh ik ben de hele week al thuis ben de hele morgen misselijk en aan het overgeven.

En die griep is hier volgens mij geland!

Ik hoor wel of het zondag door gaat.

Liefs Jessica

Geplaatst

Dag dames,

Sorry hoor dat ik een tijdje niet gereageerd heb. Lees soms nog even snel, niet altijd de puf om te reageren. De energie daalt wat. Nog 3 weekjes te gaan op het werk.

maar er is nu toch zoveel goeds gebeurd dat ik even moet reageren.

Minoes is spannende afwachting met allemaal verschijnselen die positief kunnen zijn! Nog een paar daagjes en dan testen!

Cherry Ann, bij jou ook nog steeds alles goed. Fijn dat je een beetje vertrouwen krijgt.

Linda, zo super dat de cryo goed is ontdooid! En als het een jongen wordt weten wij al hoe die gaat heten! Laat nou niet iemand anders met je naam er vandoor gaan!

Ansje, een jongen! Gefeliciteerd, wat heerlijk dat je nu gericht kan shoppen!

Sissy, lekker uit kijken naar de zon. Hoop je nog te zien bij Dough, ben benieuwd naar de twins buik!

Tinkerbell, het is een beetje dubbel. Ik zou zeggen doorgaan! Lekker afleiding van de verhuizing en is het echt noodzakelijk dat je alleen zware dozen gaat tillen? Een beetje dirigeren, delegeren en de catering verzorgen levert ook al genoeg drukte op ;-)

Janis, wat vervelend dat soort berichten, wordt daar zo bezorgd van. Hoop dat je goede mensen om je heen hebt waar je je verhaal kwijt kan en wat steun aan hebt.

Ik zou evt. zondag wel kunnen, lijkt me gezellig. Doen we bij mij straks gewoon een nieuwe poging om iedereen bij elkaar te krijgen. Maar dat soort dingen blijft lastig. We zijn al bezig met het kaartje, het wordt geen crea bea eigen ontwerp zoals dough maar t is wel erg schattig. Wie graag ook een wil: stuur even je adres via een pb'tje of ik schrijf het zondag even op. Hoop zondag even bij te kunnen kletsen!

Geplaatst

@Karin: fijn om even weer iets van je te horen!

Leuk dat je er ook bij bent zondag. Dan zal ik mijn adres ook even aan je geven.

En nee mochten wij nog een jongen krijgen dan wordt het niet nog een Julian. Beetje lastig he 2 Juliannen haha. En Thijmen wordt het ook niet meer want zo heet ons neefje nu...

Ansje en Sissy: rijden wij dan weer met elkaar?

@Dough: ik weet niet of je het gelezen hebt maar ik ben wel verkouden he. Ik weet niet of je dat een probleem vind?

@Minoes: Fijn dat je er toch bij kan zijn. Dan kunnen we je allemaal feliciteren want we gaan van het positieve uit he.

Geplaatst

Tussen half en 3 en 15.00 bij jou Dough. Is dat wat? Eerder mag ook hoor.ik weet niet hoe laat de rest van de meiden kunnen? 's ochtends is wat mij betreft ook prima.

Linda,weer met z'n drieën rijden vind ik goed! Sissy rij jij ook met ons mee? Wat is handig dames? Misschien Sissy ons ophalen omdat wij beide in H wonen? Als Sissy liever op eigen gelegenheid wil komen, kan ik jou wel ophalen Linda. Pb je dan je adres nog even naar me? Wat betreft je vraag in pb, ik vind je voorstel prima, goed idee!

Sopje goed nieuws! Wat een mooie score zeg! Super.

Geplaatst

Sopje wat veel!!! 6 eitjes. Super zeg, daar zou toch een prachtige baby uit moeten komen ;-)

Jessica beterschap!

Ik heb in overleg met de gyn toch besloten deze maand over te slaan. Op grond van de eerste echo komt een eventuele TP precies op onze verhuisdag terecht. Dat komt wel heel slecht uit en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch het gevoel heb dat het ook wel fijn is om er echt goed in te gaan zonder stress en andere afleiding (ben nogal een stresserig type als het gaat om verhuizen....). Dus helaas een maandje wachten. Best lastig zo'n besluit, elke maand is er één. Maar ach op zo'n totaal proces is het misschien ook niet zo gek om een maandje rust te nemen. En wie weet zwemt er deze maand per ongeluk zomaar eentje raak, haha.

Iedereen verder succes met zwanger zijn, blijven, worden en afwachten. Ik duim voor ons allemaal.

Geplaatst

Hé meiden,

ja, gezellig zondagmiddag bij Dough op kraamvisite. Lijkt me prima plan om tussen 14:30 een 15:00 uur bij Dough af te spreken.

Linda en Ansje: ik ga liever op eigen gelegenheid, niet om jullie hoor dames, maar ik woon natuurlijk niet meer in H en dan is het eigenlijk best wel stukje om voor me als ik jullie twee oppik. Dus als jullie zelf vervoer kunnen regelen? Zo niet, dan haal ik jullie met alle liefde op. Laat maar even weten.

Karin: de laatste loodjes meis voor je verlof start. Heerlijk, dan kan je echt de rust gaan pakken. Voor zolang het duurt natuurlijk haha. Ik geef je zondag ook mijn adres wel even, leuk om een kaartje te krijgen straks. We kunnen dan echt een verzameling gaan beginnen!

Sopje: wat goed zeg, zoveel emmy's. En 2 teruggeplaatst. We gaan voor een heleboel positieve testen de komende weken hier!

Tinkerbell: klinkt erg verstandig van je om even een pauzemaandje in te lassen. Wij hebben dat ook een paar keer gedaan. Soms noodgedwongen (door sluiting IVF-lab wegens verbouwing), maar ook na de 5e poging. Toen was ik er echt even klaar mee en we zouden een familieweekend krijgen op Texel en rond die tijd zou ik dan de punctie ofzo hebben en de verhuizing. Was ook geen handige combi. Dus toen ook maandje overgeslagen, was ook wel fijn moet ik zeggen. Hoop dat het jullie ook goed doet en je daarna een geslaagde poging tegemoet kan gaan!

Minoes: vervelend dat je ziek begint te worden. Maar je weet het he, Dough was destijds ook ziek in haar 6e poging en we gaan zondag het resultaat van die poging bewonderen. Dus je weet nooit hoe het loopt. Zou wel supergaaf zijn als je ons zondag geweldig nieuws kan vertellen.

Nou, vanmiddag voor de zekerheid toch nog even naar het UMCG geweest. Heb behoorlijk veel last van buikpijn en wilde even uitsluiten dat het bijv. geen blaasontsteking is. En gelukkig niets aan de hand, ook lengte van mijn baarmoedermond was helemaal prima. Het komt waarschijnlijk gewoon omdat die twee ukkies nu erg aan het groeien zijn waar mijn buik op reageert. Wel fijn om even gerustgesteld te worden. Nou op naar de 20 weken echo morgen!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Wat zijn jullie ook schaten.

Ik vind 14.30 en 15.00 prima kan ik ook even bij de fam langs snappie.

Tinkerbel je moet doen waar jij je goed bij voel.

Liefs Jessica

Geplaatst

Sissy, veel plezier vandaag! Prima dat je op eigen gelegenheid heen gaat, dan zien we je bij Dough.

Linda, dan haal ik jou wel op zondag. Stuur je nog even je adres?

Tinkerbell, toch maar een maandje rust. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Nu even concentreren op de verhuizing en dan vol goede moed weer verder.

Minoes, spannend hoor, nog drie dagen. Ik hoop dat je ons goed nieuws kan vertellen zondag.

Liefs

Geplaatst

@sissy: gelukkig ben je gerustgesteld en is er niks mis. VEEL plezier bij de 20 weken echo.

@minoes: hoe voel je je nu?

@ansje: lief dat je me op wil halen. Dan kunnen denny en julian ook eventueel nog weg. Ik zal mn adres straks even mailsb.

@tinkerbell: wel zo verstandig om een maandje over te slaan. Het komt ook niet meer op een maand aan. En na de verhuizing ben je vast ook een stuk relaxter.

Geplaatst

Sissy succes met de 20 weken echo gaat de tijd toch snel.

Het gaat wel goed met me alleen moet s'morgens spuggen en ik ben klein beetje verkouden.

En gewoon de standaard klachtjes.

Linda wanneer mag jij testen ik hoop zo dat wij allemaal het voorbeeld nemen aan ongeveer 25 weken terug zou leuk zijn.

Cherry, ikke. Linda. Sopje en tinkerbel als ik iemand vergeten ben sorry.

Nou iedereen een fijn weekend en tot zondag

Geplaatst

Hé meiden,

Alles was helemaal goed op de echo en wij krijgen 2 MEIDEN!!! Mijn voorgevoel al de hele tijd heeft me dus niet in de steek gelaten haha.

Verder was ook alles goed op de echo, niets bijzonders te zien en alles precies zoals het moest. Moest tussendoor nog wel even 10 minuutjes aan de wandel, want één van de twee meisjes lag zo onhandig gedraaid dat ze het hartje en de niertjes niet goed kon zien.

Vanmiddag direct nog even wezen shoppen en de eerste twee roze kleertjes zijn een feit! Nu wegstoppen in mijn eigen kledingkast omdat we het voor ons willen houden. Lig nu lekker op de bank want dagje was wel vermoeiend zo, maar wel heel fijn.

liefs,

sissy

Geplaatst

O Sissy wat leuk 2 meiden! Leuk dat je meteen bent gaan shoppen. Denk je dat jullie het voor jullie kunnen houden dat het meiden worden/ zijn? Ik zou zo bang zijn dat ik me versprak.

@Minoes: verkoudheid en keelpijn gaat ook rond he. Ik hoor iedereen er over. Ik ben er gelukkig zelf goed van af gekomen. Is wel lastig maar gelukkig niet te ziek om niks te doen. Overgeven gaat niet rond dus dat zou een goed teken kunnen zijn!

Oja ik kan 31 okt testen.

Geplaatst

Sissy twee meisjes gefeliciteerd!! Nu lekker genieten van de roze wolk.

Hier gaat het niet geweldig. Voel me de hele dag al brak, misselijk en last van buikkrampen. Zonet mijn eten er uit gegooid.Ik vrees dat ik een buikgriepje te pakken heb.

Ik kijk even aan hoe ik me morgen voel. Ik hoop dat ik zondag meekan maar dat laat ik morgen definitief weten.

Liefs Ansje

Geplaatst

Sissy meid wat fijn 2 meisjes leuk hoor van harte geniet er van.

Nou voel me niet echt ziek alleen s'morgens. en heb net met mijn broertje in jet umcg gezeten hand zwaar gekneusd en mijn broertje heeft een luchtje op po werd er misselijk van.

we zien het zondag durf echt niet eerder te testen.

ansje ik hoop dat je mee gaat maar als je niet lekker voelt wens ik je heel veel beterschap.

janis dikke knuffel voor jou.

De rest een fijn weekend.

oja Linda 31 ok lijkt het dan ver weg he bah haha we komen er ook wel door we zijn er voor elkaar.

Liefs Jessi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden