Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames

ik breek hier even in, heb nog niets gelezen behalve het verhaal van Anbetje

ow Annetje wat moet ik zeggen, dit is erg heftig en moeilijk...artsen hebben jaren studie achter de kiezen en jullie moeten nu allerlei moelijke beslissingen voor jullie knappe kindje gaan maken. Mijn god zeg wat moeilijk!

Ik weet en kan niets zeggen maar wil jou en je man heel veel sterkte wensen bij het nemen van de juiste beslissingen, ik zal een extra kaarsje oipsteken dat jullie de juiste beslissing zullen gaan nemen.

Als mensen mij vragen wat zou jij doen, zeg ik meestal, volg je gevoel, maar dit is zoveel waarover je moet beslissen... erg heftig

Nogmaals, heel erg veel sterkte!

liefs

Babeth

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames

Pleun, wat fijn dat alles goed was! We worden door zo'n verhaal altijd weer even met de neus op de feiten gedrukt, en boffen maar dat alles goed is!

Anne, wat een naar bericht! Het is niet alleen de afwijking, maar alles er omheen! Wat een ontzettend moeilijke keuze die je moet maken. Hoe groot is de kans op een miskraam als je een vruchtwaterpunctie doet nu? Mijn moeder heeft een vruchtwaterpunctie laten doen toen ze zwanger was van mij, maar dat was volgens mij al eerder in de zwangerschap!

En wat is het toch oneerlijk dat zoiets ook weer gebeurt als je er al zoveel moeite voor hebt gedaan, en al over de helft van je zwangerschap bent! Heel veel succes met het maken van alle beslissingen!

Liefs Alice

Geplaatst

Ook ik breek hier even in, ik lees hier wel vaak mee.

@ Annetje-Tannetje: jeetje wat een heftig nieuws. Mij hebben ze altijd gezegd dat een vruchtwater punctie 0,5% kans op een miskraam geeft (dus 1:200). Wat ontzettend *** dat jullie op basis van allerlei getalletjes en prognoses een afweging moeten maken. Zo oneerlijk. Zeker na 4 ICSI's en 9 TP's. Ik wens jullie hele veel sterkte met de beslissingen. Ik hoop dat uiteindelijk mag blijken dat het GEEN chromosoom afwijking is.

Geplaatst

Pffff Anne wat treurig....eindelijk zwanger en dan dit!!

I wilde ook dat ik een pasklaar antwoord voor je had en jullie kon helpen met advies maar helaas. Laat je goed adviseren door de artsen ik hoop dat zij jullie goed kunnen steunen in jullie beslissing. Heel moeilijk.

Heel veel sterkte en ook ik steek een kaarsje op!

Geplaatst

Anne wat een afschuwelijk nieuws.

Ik ben er sprakeloos van.

Hoe moeilijk is zoiets:( een beslissing hierover te maken.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en steek ook een een kaarsje op!

Geplaatst

Meiden,

Bedankt voor jullie lieve reactie! Ik heb een dramatische nacht achter de rug, lang wakker, veel gehuild. Maar toch ook nog een paar uurtjes geslapen. Ik kan er vandaag (tot nu toe tenminste) wat rationeler over nadenken.

Wat we allebei in ieder geval vinden is dat onze weg hiernaar toe, namelijk de icsi-pogingen en vele teleurstellingen, niet mogen meespelen in onze beslissing.

De kans op een miskraam na een vruchtwaterpunctie is ongeveer 3 op de 1000, oftewel bijna 1 op 300. Ik denk dat we dat risico toch moeten nemen. We willen ons kind in ieder geval een onnodige leidensweg besparen. Dat kunnen we alleen weten als we die punctie doen.

We praten er veel over, gelukkig heb ik hele fijne ouders en zusjes die ons steunen en met ons mee denken. We hebben maandag weer een afspraak met de gyn, dan horen we meer over percentages. Dan gaan we ook echt de knoop doorhakken en dan zo snel mogelijk de punctie doen.

Het is wel een nachtmerrie dit, ik had het totaal niet zien aankomen. We proberen de komende dagen een beetje afleiding te zoeken. Als het weer een beetje goed is even wandelen in de duinen ofzo, even uitwaaien. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik wil andere dames wel veel succes en plezier wensen. Ons verhaal is heus wel een enorme uitzondering, maar ik snap ook dat het jullie weer wat nerveuzer maakt voor echo's enzo. Het blijft ons allemaal niet bespaard, de leuke en de nare verhalen. Maar dat hoort een beetje bij dit forum. We delen zo wel een hoop lief en leed met elkaar.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Jeetje Anne, wat kl.te voor jullie zeg!!!

In ieder geval heeeeeel veel sterkte met de te nemen beslissingen. Inderdaad, volg je gevoel, al is het natuurlijk ontzettend moeilijk om dat a.d.h.v. cijfers en percentages te moeten doen. Ik duim voor jullie en leef ontzettend met jullie mee.

Pleun, wel fijn om te lezen dat alles goed was bij jullie.

Hier vanochtend ook erg schrikken. Werd wakker met onzettende pijn in mijn buik. Ziekenhuis gebeld en kon meteen komen voor echo en bezoek gyn.

Ze waren bang dat mijn baarmoederhals al aan het verstrijken is, dus dat de bevalling al ingezet is, maar dat is gelukkig niet zo.

Ze vermoeden dat de pijn komt van het littekenweefsel en verklevingen v/d endometriose op mijn baarmoederbanden. En dat ze nu gewoon een groeispurt maken en het daarom nu zoveel pijn doet. Ontzettend balen, want ik heb echt heel veel pijn, ik kan niks, alles doet zeer, liggen, zitten, staan. Maar goed, ben allang al blij dat het met de meiden gewoon goed gaat.

Maar ja, eigenlijk valt dit verhaal nu even in het niet als ik denk aan Anne.....

Geplaatst

Anne, goed dat jullie een beslissing hebben genomen wat betreft de vruchtwaterpunctie! volg je gevoel, en doe alles stapje voor stapje! ik hoop en duim dat het uiteindelijk toch geen chromosoomafwijking is. Ik had e naam van de aandoening even gegoogled en las dat het iets is wat erg zeldzaam is! Na hoelang krijg je de uitslag van zo'n vruchtwaterpunctie? Het is inderdaad zo dat je wat nerveuzer wordt als je dit soort berichten krijgt, maar het maakt me ook dankbaarder dat bij ons alles goed was! gelukkig gaat het in de meeste gevallen goed. Alleen heel kl*te en oneerlijk dat het nou juist jullie treft! Veel sterkte, en goed dat jullie er samen goed over kunnen praten, met elkaar, en met familie en vrienden!

Sandie, dat was ook schrikken voor jullie! Gaat het ondertussen al wat beter met je? Gelukkig dat het nog geen vroege bevalling was! In het januari topic is iemand die al plat ligt, las ik. Ik hoop niet dat dit bij jou ook gaat gebeuren. Volgende week je 20 weken echo, en dan de ring erin, dat zal ook wel een veilig gevoel geven!

Met mij gaat het goed, nog steeds verkouden, en alle ribben den zeer, maar verder niets ernstigs. Ben trouwens druk aan het shoppen geslagen. Ben op ongeveer tweederde van mijn uitzetlijst, dus dat gaat ergens op lijken!

Liefs Alice

Geplaatst

Hé Alice,

Dus lekker aan het shoppen? Je schiet al op met 2/3 van de uitzetlijst hihi... Leuk hoor. Heb je tenminste lekker alles in huis.

Vervelend dat je nog steeds zo verkouden bent. Hopen dat dat gauw beter zal gaan.

Het gaat bij mij gelukkig ietsjes beter. Heb wel flink paracetamol geslikt, dat was me ook aangeraden, omdat ik anders alleen maar meer ga verkrampen. En ik heb redelijk goed geslapen, dus dat scheelt al een hoop. Ik hoop dat het elke dag wat minder gaat worden, dan was het echt even die groeispurt geweest en dan is het wel te overzien.

Maar als ik nu al plat zou moeten?!!! Jeetje wat balen voor haar zeg. Dan duren de weken ook ontzettend lang.

Ik vind nou al, omdat ik zo rustig aan moet doen, dat de dagen best lang duren. Ookal vermaak ik me nog best. Maar helemaal niks meer mogen is toch wel balen. Maar ja, als het zou moeten.... dan hebben we het er natuurlijk allemaal voor over.

En ja als de 20-weken echo goed blijkt te zijn en die ring is geplaatst, dan ben ik ook zeker weer een stukje meer gerustgesteld.

Zeker als je het bericht van Anne leest...

Maandag krijgen we het kamertje geleverd, dus mijn man is druk aan het schuren en verven enzo... Wel heel leuk hoor. Alleen sneu dat ik totaal niks kan doen.

Dus hij heeft het maar druk met werken, boodschappen, koken, stofzuigen EN het kamertje gereed maken.

Geplaatst

Heee Anne,

Wat een naar bericht van jullie kant. Ik hoop dat jullie ondanks dit toch nog positief nieuws krijgen vanuit de vruchtwaterpunctie (als je die laat doen).

Ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen en daar kregen we na 5 dagen al een 1e uitslag en 3 weken daarna de vervolg-uitslag. Hoop dat jullie ziekenhuis dat ook heeft. Ik wil jullie alle kracht toewensen om voor jullie zelf een juiste beslissing te nemen!

Geplaatst

Leuk om te lezen dat iedereen al lekker aan het shoppen is he? Ik heb die uitzetlijst nog helemaal niet bekeken. Komende woensdag heb ik hier thuis een intake met de kraamzorg. Zal ik vast wel zoiets krijgen denk ik.

Hier nog steeds een blaasontsteking, inmiddels hebben ze besloten het niet te behandelen. Ik heb verder ook weinig klachten en het kan geen kwaad volgens de vlos en de gyn.

Dus ik leg me er maar bij neer dat het zo is en maak me niet meer heel erg ongerust.

Verder gaat het prima, ik groei enorm maar voel me goed. Vandaag alweer 23 weken, de tijd gaat snel!

Gaan er nog meiden naar de jonge gezinnen beurs in Utrecht??

Geplaatst

Hey Sandie, Ik zal blij zijn als het kamertje staat, kan ik alle kleertjes gaan wassen en in de kast leggen. hihi!

Maar bij ons duurt het nog even. We zijn druk bezig om de bovenverdieping af te werken, daar gaan wij dan slapen, en de babykamer wordt waar wij nu slapen, daar moet nog een wandje gezet worden, stucen en een nieuwe vloer. De baby kamer wordt begin december geleverd, dan moet het klaar zijn!

Nog een paar daagjes, en dan heb je de 20 weken echo! Eindelijk! Kunnen jullie lekker weer naar je meisjes kijken! Zijn die nu eigenlijk al kleiner of is dat pas later in de zwangerschap?

Ik merk ook hoor dat ik rustig aan moet gaan doen, ik werkte op dinsdag altijd koopavond, maar daar ga ik mee stoppen, want dat word te zwaar, de hele dag staan en dan ook nog de avond!

Ik snap hoe je voelt, ik kan ook weinig doen aan de verbouwing, en de mannen maar sjouwen! Manlief zegt dan, maar jij sjouwt de baby! Maar dat vind ik meer een voorrecht, zo gezellig vind ik het nu, dat getrappel in mijn buik! Voel jij nu ook al meer leven?

Ik hoop dat je niet meer zo'n last krijgt van je buik! Veel plezier met de 20 weken echo!

Liefs Alice

Geplaatst

Hey Linda,

Dat is vroeg, al een inrtake van de kraamzorg! Bij mij komen ze pas in week 30 geloof ik! Ik heb zo'n baby-uitzetlijst van de babydump, en van zwanger.nl, om te vergelijken. Vind het wel een handige houvast om te kijken wat je allemaal moet hebben. Allen heb ik volgens mij nu al meer kleertjes! Ik geloof dat er 4 setjes kleding op staan 2x maat56 en 2x maat 62. Dat vind ik weinig. 2x spugen, en hij is door z'n kleding heen!

Vervelend dat je nog steeds niet van die blaasontsteking af bent! Kan dat geen kwaad voor je nierbekken? Als je ermee blijft rondopen!

Ik ga ook naar de jonge gezinnen beurs! Mijn man gaat niet mee, die houdt niet zo van beurzen, en slenteren, maar ik ga met mijn moeder! Gezellig een dagje weg!

Liefs Alice

Geplaatst

Annetje,

fijn te lezen dat jullie in ieder geval een beslissing hebben kunnen nemen, en moet zeggen als ik jullie beredenering lees dan denk ik, ja zou ik denk ik ook zo doen!

Wens je veel succes en sterkte met de punctie !

liefs

Babeth

Geplaatst

@Alice; zo dus bij jullie moet er nog een hoop gebeuren?!! Maar gelukkig hebben jullie nog zat tijd.

Heerlijk als het allemaal af is hè...

Goed dat je in ieder geval niet meer de koopavonden doet hoor. Goed om jezelf denken!!!

Ja ik zie wel uit naar die 20-weken echo, maar vind het ook wel heel spannend hoor.

We hebben ze gelukkig donderdag al even vlug gezien, maar niet zo uitgebreid als aankomende dinsdag.

Ik weet eigenlijk niet of ze nu al kleiner zijn. Ze zeiden wel dat tot 14 weken alle kindjes gelijk groeien en dat ze daarna pas verschillen gaan zien. Maar of dat nu ook al zo'n verschil zal geven tussen een- en tweelingen? Misschien is dat later pas, als ze het krap gaan krijgen (arme meiden, en ik ben al niet zo groot!)

Ik werd vanochtend wakker en ik had gelukkig niet zoveel pijn meer! Pfff wat ben ik blij dat het dus waarschijnlijk echt zo'n groeispurt was en niet dat ik deze pijn tot het eind zou hebben. Ik zal dit misschien nog wel vaker krijgen, maar ik weet nu wat het is! En ik moet het natuurlijk nu ook niet meteen weer verpesten. Dus ik blijf maar even rustig aan doen.

Ik voel de meiden wel steeds meer hoor. Nog steeds wel zachtjes, maar ik begin het echt te herkennen, zo leuk. Jammer dat mijn man het nog niet kan voelen, maar dat komt straks wel.

Wij hebben trouwens de 18e al een intake van de kraamzorg.... Ook zo vroeg....

Geplaatst

hallo lieve meiden,

vandaag vruchtwaterpunctie gehad. ik was echt zo zenuwachtig, al sinds gisteren misselijk, mijn man ook. we zitten echt in een nachtmerrie. de wereld om ons heen is gestopt, niks is meer relevant op het moment, behalve wat ons te wachten staat. 50 % kans ongeveer dat de hartafwijking door een chromosoomafwijking komt. we hebben samen bedacht dat we de hartafwijking al ernstig genoeg vinden. als daarbij de kans ook nog groot is dat het kind immuun-problemen, aangezichtsafwijkingen en psychiatrische stoornissen zoals schitzofrenie kan hebben is dat echt teveel. we horen dit voor vrijdag. dan weten we dus of we de zwangerschap doorzetten of niet.

we hebben vandaag wel gehoord wat het wordt, dat wilden we ineens toch weten nu. ons kind wordt helemaal binnenste buiten gekeerd en voor ons gevoel kunnen we wat gerichter en bewuster aan ons kind denken als we weten wat het wordt. het is een meisje!! gek genoeg heb ik daar vandaag echt van kunnen genieten. we krijgen een dochter! of dat nou (te) vroeg of laat is, we worden trotse ouders van een dochter.

vandaag rustig aan gedaan, ook beetje geslapen, ben gesloopt door alle stress en angst van de afgelopen dagen, elke nacht uren wakker, ik heb er al hele studies op internet op zitten. maar na de punctie viel er een last van mijn schouders, dus ik kon me weer even ontspannen. de komende dagen zal wel weer spannend genoeg zijn, maar we kunnen er toch niks aan veranderen, dus proberen te ontspannen voor onze dochter wordt de komende dagen de uitdaging.

hoop dat het verder met iedereen goed gaat, ben af en toe wel komen kijken maar het is even stil in het februari-topic. bedankt voor jullie medeleven. ik hou jullie op de hoogte!

liefs, anne

Geplaatst

Anne,

Ik heb afgelopen dagen hier meegelezen en was net als alle andere ook geschokt door je bericht.

Wil jou en je man heel veel sterkte toe wensen!

En het is feit dat jullie ouders zullen worden van een prachtig meisje!

Geplaatst

Beste Anne en partner,

Heel veel sterkte samen met het wachten op de uitslag. Zoals je zelf al zegt: de hartafwijking zelf is al ernstig genoeg. Ook ik duim voor jullie en hoop dat er geen chromosoomafwijking gevonden wordt bij jullie prachtige dochter.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Heb ook even niks van me laten horen mede omdat we een lang weekend in NL zijn geweest. Maar alles is goed hier.

Anne ik heb veel aan je moeten denken meis. Gelukkig is de punctie achter de rug en is dat goed gegaan. Nu kun je verder niks meer doen, ik hoop dat het heeeeel gauw vrijdag wordt en jullie te horen krijgen dat het geen chromosoomafwijking is!!! Hier brandt een kaarsje. Dat brandt tevens voor mijn achternichtje in Canada, zij heeft vandaag haar 5e iui poging.

Sandie hoe is het met jou? Is de pijn weggebleven? Ik geloof dat ik vorige week ook een soort van groeispurt had, had 2 dagen lang constant een harde opgezette buik, naar gevoel is dat! Maarja dat zal niet zo erg geweest zijn als bij jou met je twee meisjes aan boord! Gelukkig is alles goed, doe wel rustig aan he! Wanneer krijg je de ring geplaatst?

Alice, jij dus flink aan het shoppen, leukleuk! Kun je alles nog kwijt nu je nog geen kamertje, commode enzo hebt? Ik heb eigenlijk nog niet veel, het kamertje en wat kleertjes. Al die kleine friemels en frutsels zoals badje, badspullen, flesjes, zoogcompressen, speentjes, thermometer, luieremmer....moet ik nog aanschaffen! maar we hebben nog tijd genoeg! En de kinderwagen moeten we ook nog organiseren.

Hier alles goed. Afgelopen zondagavond was ons meisje weer flink actief terwijl we op de bank lagen. Ik trok mijn trui omhoog en ineens zagen we haar vanaf de buitenkant bewegen!!! Ik moest er zo hard om lachen!! Ineens, ploep, zie je die buik bewegen! Verder is ze overdag meestal heel rustig, ik voel haar meestal alleen 's avonds terwijl ik op de bank lig. Of als ik 's nachts een keer wakker ben. Een kennis van mij die 2 weken verder is zei dat ze haar kindje echt de hele dag door voelt en het bijna onaangenaam is omdat ze zo hard schopt. Hmmmmm...heb ik dan zo een rustig kind???? Of zou zij overdrijven?

Liefs!

Geplaatst

Lieve Anne, ik ben zo ontzettend hard voor jullie aan het duimen!! Ik hoop zo dat het 'alleen' de hartafwijking is. Want dat is idd al zwaar genoeg.

Hou je ons op de hoogte, want we leven allemaal zo met jullie mee. Sterkte hoor!

Rain wat leuk dat je je kindje ook al echt hebt zien bewegen. Is voor je man ook leuk om dat te kunnen zien en voelen hè.

En wees maar blij dat ze over het algemeen best rustig is. Want het kan idd best wel heftig zijn hoor!

Hier begin ik het ook steeds meer te voelen. Zo leuk. Gister bij de 20-weken echo zei ze dat ze ontzettend druk zijn en dat ik nog even blij moet zijn dat ik ze nog niet zo voel, omdat ik er anders gek van zou worden hihi... Druktemakertjes, hebben ze van hun vader haha...

Gelukkig was alles goed met de echo. Was wel een hele opluchting, want ik heb me er van tevoren best druk om gemaakt.

Die ring hebben ze gister ook geplaatst. Het plaatsen vielen gelukkig hartstikke mee. Alleen voel ik dat 'ie een beetje in de weg zit. Ik heb nl. een cyste v/d endometriose bij mijn darmen en daar zit 'ie een beetje tegenaan. Dus ik moet ff in de gaten houden of ik daar erg veel last van ga krijgen. Ik hoop het niet, want zo'n extra steuntje vind ik toch wel een prettig idee hoor.

Verder is gelukkig de pijn echt een stuk minder. Ik merk wel dat ik het nog steeds rustig aan moet doen. Maar dat zal ik waarschijnlijk wel de rest van mijn zwangerschap moeten doen. Maar dat is niet zo erg, het is gewoon niet anders.

Dus jij hebt ook zo'n groeispurt meegemaakt? Best heftig hè. En idd bij mij gaat het misschien nog ietsjes harder doordat ze met z'n tweetjes zijn. En doet het misschien nog ietsjes meer zeer door het littekenweefsel en de verklevingen. Maar het zal ook voor jou best pijnlijk zijn hè.

Ik begrijp nu ook best dat het een groeispurt is geweest, want ik ben in die periode gewoon 1,5 kilo aangekomen en is mijn buik 3 cm gegroeid!!!

Geplaatst

lieve meiden, we hebben vandaag goed nieuws gehad!!! geen chromosomale afwijking!!!!!!!!

we zijn zo opgelucht, wat waren de afgelopen dagen een nachtmerrie zeg, dat wens ik echt niemand toe. maar we kunnen nu weer opgelucht ademhalen en lekker zwanger blijven en over ons meisje fantaseren.

liefs,

anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden