Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, wat leuk! Een jongen en een meisje, geweldig!

Sas, ik begin wat stijve heupen te krijgen. Maar vandaag begonnen met zwangerschapspilates. Het was heerlijk, echt een aanrader! Ik ben gewend om vrij regelmatig te sporten en nu heb ik ineens 3 maanden niks gedaan en inderdaad ook veel onderuitgezakt op de bank gehangen voor de tv:misc_expressions-wh

Net nog even bloed laten prikken, algeheel zwangerschapslab denk ik. Veel had ik al voor de combinatietest laten prikken, maar de verloskundige wilde alles toch nog opnieuw hebben. Weer 6 buizen bloed, viel gelukkig erg mee (ben nooit zo'n held met naalden..).

Veel plezier allemaal met meubeltjes uitzoeken en alle voorbereidingen!

Liefs,

Anne

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es; wat leuk een jongen en een meisje!!

En wat goed dat ze het al konden zien. Spannend hoor.

Ik ben ook zoooo benieuwd naar wat ze worden. Het maakt me natuurlijk helemaal niks uit, maar ben zo nieuwsgierig!!

En tja rugpijn, heb ik ook wel hoor. Zeker als ik gewoon iets teveel heb gedaan.

Maar het valt gelukkig nog mee!

x

Geplaatst

Hallo allen,

Ik kreeg vandaag (gelukkig) al de voorlopige uitslag vd punctie. Alles oke!!!

En...definitief een zoon, wat gaan wij met een blij gevoel het weekend in!!!!

Geplaatst

Uitgerekend infebruari2011

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011

Rain28: 9 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

Meisje81: vrijdag 17 september 20 weken echo

Sandie: maandag 30 augustus

Lindada: woensdag 8 september (VK)

Lindada: donderdag 16 september 20wkn echo

Sas: Woensdag 15 september (guo)

Rain28: Woensdag 22 september

Alice: donderdag 23 september (GUO)

Anne: 5 oktober

Geplaatst

xxx (sas): 3 februari 2011

Lindada (Linda): 4 februari 2011 :bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Echo:

pleun79: 6 sept. vk

Meisje81: vrijdag 17 september 20 weken echo

Sandie: maandag 30 augustus

Lindada: woensdag 8 september (VK)

Lindada: donderdag 16 september 20wkn echo

Sas: Woensdag 15 september (guo)

Rain28: Woensdag 22 september

Alice: donderdag 23 september (GUO)

Anne: 5 oktober

Geplaatst

Linda wat fijn dat het allemaal goed was!

Pleun, leuk zo het lijstje! Leuk als we het in 1 oogopslag zien wat iedereen krijgt. Ben ik de enige hier die het niet wil weten??? Geen garantie hoor, misschien ben ik over een paar weken of maanden toch wel erg nieuwsgierig.....

Geplaatst

Rain harstikke bedankt meid voor je lieve woorden.

Ik zag je naam ook , en dacht nog wat leuk:D

Ik zie genoeg bekenden bij feb en maart:D

Suzzy ook zooooo geweldig eindelijk zwanger en gebleven geen mk deze keer ben zo blij!!

sas wat leuk dat je het beebje waarschijnlijk gevoeld hebt.

Hier voel ik hem nu elke dag, en hij reageerd vooral op papa ;)

Meiden geniet allemaal:D

xxxxxxx

Een januari mama

Geplaatst

@ Rain: wij willen ook niet weten wat het wordt, je bent niet de enige. Aan de ene kant lijkt me ook hardstikke leuk als je het wel weet, maar wij vinden het de ultieme verrassing om het bij de geboorte pas te zien!

en wat kinderkamer en spulletjes betreft: wij zijn niet van het roze of blauw perse. Dat komt vanzelf ook wel met kadootjes na de geboorte.

Leuk om te lezen weer dat alles goed gaat met iedereen.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hoi Meiden,

Es, wat leuk een jongen en een meisje! Een koningspaar!

Linda, wat fijn dat alles goed is!

Pleun, leuk zo het lijstje!

Met mij alles goed, nog steeds weinig klachten. Had alleen behoorlijke aderen op mijn benen staan(gelukkig geen pijn) Dus een paar steunkousen aan laten meten. De aders worden nu al minder, dus het werkt! Ik sta heel de dag op mijn werk, en heb aanleg voor spataderen. Over 3 maanden mag ik weer een paar, maar denk dat ik dan korte neem, want aantrekken zal lastig gaan straks met een dikke buik!

Gisteren de kinderwagen besteld! Een zilveren van Joolz! Vond ik de mooiste! De kamer ga ik donderdag bestellen. Ik twijfel nog tussen 2 kamers. We gaan zowiezo voor een kamer die je later kan uitbreiden met een groter bed. Anders blijf je spullen kopen, vinden wij!

Hebben jullie al spullen besteld? Ik vind de levertijd behoorlijk lang! Ik kon het tussen half november en half december laten bezorgen. Volgens de planniing is de kamer eind november klaar, dus ik laat de meubeltjes begin december bezorgen!

Hebben jullie het verlof op het werk al vast staan? Ik ga 30 december met verlof! Heerlijk, hoef ik het nieuwe jaar niet meer te werken! Ik heb dus gekozen voor 6 weken van te voren. Ik heb een staand beroep, en het lijkt me best zwaar plus december is een hele drukke maand, ik denk dat ik starks blij ben dat ik kan stoppen.

Dat houdt natuurlijk wel in dat 'maar'10 weken na de bevalling heb, maar ik ga toch een dag minder werken, en mijn ouders en schoonouders komen bij mij thuis oppassen, dus dat scheelt veel vind ik! Hebben jullie dat al geregeld?

Meiden veel plezier met het babyspullen shoppen! Ik vind het helemaal geweldig!

Liefs Alice

Geplaatst

Hai,

Gisteren bij de vk geweest en het hartje gehoord, voor het eerst geen echo gehad!!

En nog even wachten en wij hebben de 20 weken echo daar ben ik erg benieuwd naar.

Wij wouden van de week een babykamer bestellen, alleen was hij al op voorraad dus hij staat al boven. Echt leuk om te zien.

Gaan jullie ook nog een pretecho maken??

Sas

Geplaatst

ik wil het "voorlopig "ook niet weten wat het wordt

er is al zoveel volgens planning gegaan dat ik deze verrassing in stand wil houden

mijn ""s is omdat ik eigenlijk een enorme regel muts ben en er hele weddenschappen worden opgesteld in de vrienden kring over hoelang ik dat "niet willen weten "nog vol hou

want nu kan ik nog niet echt dingen plannen

details kleertjes kamertje namen etc

dus ik ben benieuwd of ik als de verloskundige maandag zegt willen jullie het weten dan nog volmondig nee kan zeggen

hihi

Geplaatst

Haha Pleun dat klinkt zooooo herkenbaar!! Hier gaan er dus ook hele weddenschappen rond! Mijn ouders en mijn man zeggen:'dat houdt jij nooooit vol!' Ik was blij dat de kleine bij de vorige echo in een stuithouding zat met de beentjes mooi opgetrokken zodat mama niet in de verleiding zou komen! Maar ik wil het nog steeds niet weten! Ik hou toch niet zo van dat standaards roze of blauw dus bij ons zal de babykamer eerder in beige met wit ofzo worden ingericht.

We zijn op internet op zoek naar een tweedehands kamertje maar het wil nog niet zo lukken. Nouja we hebben nog tijd.

Hebben jullie ook zoveel honger? Na het avondeten om 6 uur heb ik om 9 uur of half 10 alweer honger! Ik probeer dan maar wat ongezouten nootjes ofzo te eten of 1 snee brood voor ik ga slapen.....ik wil toch een beetje voorkomen dat de kilo's eraan vliegen!

Geplaatst

Oooh zo herkenbaar!!! Ik heb de hele dag honger!!! Maar ik eet veel meer dan anders en kom niet aan. Tot nu toe 2 kilo. Ik ben er erg blij mee omdat ik te zwaar ben. Moet er niet aan denken nog eens 20 kilo aan te komen.

Voelen jullie je kindje al in je buik? Ik denk dat ik het gisteravond gevoeld heb en vanmiddag weer...

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb helaas weer een blaasontsteking, erg vervelend en weer een anti-bioticakuur gekregen:(

Verder gaat alles hier oke. Kan niet wachten tot ik een kamertje ga inrichten en alles kan gaan regelen. Heerlijk lijkt me!!!!

Geplaatst

Ik heb het kindje denk ik nog niet gevoeld. Vorige week voelde ik linksonder 2 kleine tikjes en ik dacht: jaaa dat is het!! Maar sindsdien heb ik niks meer gevoeld dus of het dat nou geweest is???? Ik twijfel eraan. Lig elke avond op de bank mezelf te concentreren of ik nou iets voel maar helaas!

Linda hopelijk ben je gauw van je blaasontsteking af!

Ik ben op internet aan het speuren naar een kamertje maar het wil niet zo vlotten. Ik heb ook geen idee van tweedehands prijzen voor een kamertje! Vind op internet kopen zooooo moeilijk! Mijn schoonzus kan dat goed, denk dat ik haar hulp maar in ga roepen....

Geplaatst

Hoi Meiden

Sas, leuk dat je kamertje al staat! Die van ons heb ik ook vandaag besteld, levering eerste week december. Geeft niets, want we moeten nog flink verbouwen. De verbouwing moet eind november klaar zijn, dus dan kunnen daarna gelijk de meubels erin! Ik vond trouwens de 16 weken controle ook heel snel gaan, ze heeft wel een echo gemaakt, maar verder niet lang gekeken en gemeten enzo! De 20 weken echo zal een stuk uitgebreider zijn!

Ik wilde in eerste instantie ook niet weten wat het wordt, maar ben na 10 weken al overstag gegaan haha! Ik geloof niet dat ik de baby al gevoeld heb. Ben benieuwd wanneer dat gebeurd. Wij willen wel een pretecho laten maken. Dat kan het beste tussen de 25e en 30e week is mij verteld. Voor die tijd in de baby nog niet dik genoeg, en kan het er raar uitzien! Als de placenta aan de voorkant ligt moet het voor de 27e week, anders wordt het lastig met de placenta!

Linda, vervelend blaasontsteking! Mag je wel antibiotica? Of is dat speciale? Beterschap!

Liefs Alice

Geplaatst

Nou, volgens mij weet ik het zeker dat ik m voel hoor. Steeds in rust en op dezelfde plek, schattig!

Tja, die blaasontsteking is erg vervelend, ik heb anti-biotica gekregen die geen kwaad kan voor het kindje. Nu zetten ze de urine op kweek om te kijken hoe dit steeds maar komt. Ik ben benieuwd wat eruit komt.

Woensdag weer naar de verloskundige, ben benieuwd of ze gaat kijken en/of luisteren. Leuk, heb er zin in!!!

Geplaatst

Hallo,

Hoe gaat het met jullie? Hier alweer 18 weken wat een feest is dat. Het gaat goed en volgens mij voel ik de kleintjes ook. Het is een soort van gekriebel in mijn buik eerst aan de linkerkant en dan aan de rechterkant van mijn buik kan natuurlijk kloppen met 2.

Verder druk bezig met spullen verzamelen en kopen zo leuk om daar mee bezig te zijn.

Hebben jullie verder ergens last van? Ik merk dat mijn rug steeds meer pijn gaat doen. Die buik groeit ook zo ontzettend hard. Volgende week vrijdag 20 weken echo dat is wel weer spannend maar ook leuk om ze weer even te zien.

Gr es

Geplaatst

Hoihoi!

Pleun, hoe was jouw laatste echo? Is het gelukt om niet in de verleiding te komen?

;-)

Linda, jij hebt vandaag weer een echo, alles goed met jullie mannetje? Ben je inmiddels van je blaasontsteking af?

Hier verder eigenlijk weinig nieuws, behalve dat ik geloof dat ik het kindje nu toch voel! Niet vaak, 2x per dag ofzo maar het voelt wel steeds hetzelfde dus ik denk dat het dat is!

En ik begin me nu toch wel te vervelen! Zit al vanaf week 9 thuis. In de zomer was dat wel lekker maar nu heb ik het wel gezien thuis! Volgende week gaan we een weekje weg. We gaan een reisje door Duitsland maken, vanuit waar wij wonen naar München en dan naar Berlijn. Moet 'mijn' land toch eens wat beter leren kennen!

Groetjes!

Geplaatst

heee

er was me eigenlijk een echo beloofd maar die heb ik niet gehad

omdat we de andere verloskundige troffen en die had alleen het hart luister app bij zich en niet het echo app

dus geen verleiding gehad hihih maar goed ook denk ik

ik heb begin deze week te horen gekregen dat mijn contract echt niet verlengt wordt na 6 okt maar stiekum vindt ik dat niet zo erg

heb ik meer tijd om me op alles rond om puckie te storten

poetsen ,klussen ,shoppen en vooral genieten

vanaf vandaag heeft arjan puckie ook officieel erkend en is het een Coppens ,

ook dat weer geregeld en uit het hoofd

weer een stapje dichter bij alles

ik denk soms ook dat ik de kleine voel maar ik weet het niet zeker

Geplaatst

Hai,

Alice, je zei dat je met een pretecho voor de 27 ste week moet zijn als je placenta ervoor ligt. Weet iemand waarom.

Es, bij mij voelt het ook als gekriebel en alleen als ik rustig op de bank zit.

Linda, hoe was je echo?

Pleun, fijn dat de erkenning geregeld is. En als je het zelf niet erg vind dat je contract niet verlengd wordt, straks heb je dan lekker veel tijd voor de kleine.

Volgende week woensdag de 20 weken echo ben zo benieuwd wat het wordt. En wat gaat de tijd snel.

17 december ga ik al met zwangerschapsverlof. Ik hoop wel dat ik dat vol ga houden, mijn rug werkt nu al niet meer zo mee en het komt vanuit mijn bekken dus moet van de fysio rustig aan doen.

Sas

Geplaatst

jaaa ik vindt het ook effe wennen maar wel super mooi

ik moet nog wel echt naar alles zoeken maar dat komt vast goed

ik heb jullie in ieder geval gevonden hihi

Geplaatst

Hoi Meiden

Het is inderdaad erg mooi geworden, maar wel heel erg wennen. Vind het jammer dat de knop met eerste ongelzen er niet meer is.... Of heb ik daar overheen gekeken?

Sas, als je placenta aan de voorkant ligt is het moeilijk om het gezichtje met een 3D-echo in beeld te krijgen, dan krijg je als het ware de placenta in beeld omdat het kindje steeds minder ruimte krijgt.

Pleun, balen dat je conract niet verlengd wordt, maar wel fijn dat je lekker tijd krijgt om alles voor te bereiden! Werk komt erna wel weer..... Of wil je thuis blijven bij de kleine???? Ben je al van je schimmelinfectie af?

Linda, hoe gaat het met je blaasontsteking?

Bij mij beginnen nu ook de eerste klachten te komen. Maandag bij de tandarts geweest, 2 gaatjes. Oeps! Heb de afgelopen 10 jaar geen gaatjes gehad, dus komt echt van de zwangerschap. Verder heb ik ook last van het carpale tunnelsyndroom. Het valt mee nu, hoop dat het niet erger wordt. De fysio zei dat het hoogstwaarschijnlijk van de zwangerschap komt, omdat ik wat vocht vasthoudt. Maar als dat het enige is......

Nog 2 weekjes, en dan weten we wat het wordt, ben zo benieuwd! Volgende week ga ik staretn met de yoga.

Doen jullie al iets? Of gaan jullie nog iets doen?

Liefs Alice

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden