Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh Anne wat heerlijk!!!!!!!!!!! ben echt blij voor je!!! wat een opluchting! Jullie kindje kan dus geopereerd worden en dan goed met deze afwijking leven?

• Reacties 958
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Anne,

Wat een goed nieuws!!!

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, we hebben een erg moeilijke week achter de rug.

Mijn ons kleine meisje gaat het goed alleen met mezelf ging het niet goed en heb ook een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

Sas

Geplaatst

Anne, wat goed!!

Jeetje wat ben ik blij voor jullie zeg!

Probeer nu gewoon weer lekker te genieten van je zwangerschap.

Ik snap dat er na de bevalling natuurlijk weer spannende tijden aan gaan komen, maar voor nu kan je opgelucht en blij zijn, toch?!!

Geplaatst

@ Annetje; wat een heerlijk nieuws zeg en wat een opluchting vooral. Ga er lekker van genieten!

@Sas; Voor jou ook schrikken, in het ziekenhuis gelegen??? Hoop dat het nu beter gaat!

Geplaatst

Ik vind het dan toch wel een mijlpaal hoor. Vandaag iemand anders heel blij gemaakt met een heleboel medicijnen die over waren.

Wel een raar gevoel dat wij ze niet meer nodig hebben. Ook dit vond ik weer een "drempel". Maar goed, de koelkast heeft weer ruimte over....

Geplaatst

Laat ik eens een poging doen om een lijstje te updaten en weer eens even naar voren te halen. Vullen jullie m aan?

Uitgerekend in februari 2011

xxx (sas): 3 februari
2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011
:bcbbboy2:

Liesbethb: 5 februari 2011

Rammetje 74: 6 februari 2011

Meisje81 (Es): 7 februari 2011
:bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Rain28: 9 februari 2011 :bcbbgirl2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011

Anne: 17 februari 2011 :bcbbgirl2:

Debsie: 18 februari 2011

Pleun: 20 februari 2011

Sandie: 28 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbgirl2:

Nassira: ?

Sharon: 1 maart 2011

Pammie: 1 maart 2011

Afspraken:

Lindada: 5 november Vlos

Lindada: 11 november pretecho

Geplaatst

Pleun: 20 februari 2011 ??????????

Echo:

Pleun: 1 november vlos

Lindada: 5 november Vlos,11 november pretecho

Geplaatst

Anne, wat een geweldig nieuws! Wat zullen jullie opgelucht zijn! Het zal straks na de geboorte ook wel heftig zijn! Maar goed te opereren, en goed mee te leven! Nu lekker gaan genieten en fantaseren over jullie meisje!

Sas, Ben je nu weer thuis? Vervelend zeg! Wat was er gebeurd?

Linda, Ik ga ook de rest van mijn medicijnen schenken aan iemand! Vind het wel mooi dat ik iemand er blij mee kan maken, en misschien een grote wens in vervulling laten gaan! Grappig wij hebben ook 11-11 de pretecho!

Liefs Alice

Geplaatst

xxx (sas): 3 februari 2011 :bcbbgirl2:

Lindada (Linda): 4 februari 2011 :bcbbboy2:

Meisje81 (Es): 7 februari 2011 :bcbbgirl2: + :bcbbboy2:

Edenal ( Alice): 10 februari 2011 :bcbbboy2:

Echo:

Alice: 1 nov (gyn) 11 nov (pretecho)

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

Echo:

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Geplaatst

Er staan nog best veel namen in ons lijstje waar we nooit meer iets van gehoord hebben he?? Jammer, ik ben benieuwd hoe het met ze gaat..

Kan jij je nog steeds beheersen Pleun om het geslacht niet te weten? Knap van je....

Ik ben nu ook steeds op Marktplaats naar leuke dingen aan het zoeken!

Geplaatst

he dames,

ik probeer wat data erbij te zetten, maar ik krijg het lijstje niet gekopieerd. ik probeer dit bericht zelfs al een paar keer te versturen, dat lukt me zelfs niet. begin ik dement te worden of is er iets met de server aan de hand?

3 nov en 17 nov echo bij de gyn.

liefs,

Anne

Geplaatst

Uitgerekend
in
februari
2011

Echo:

Sandie: 5 november pretecho, 9 november echo + gyn

Anne: 3 november ,17 november gyn

ja ik vindt het zelf ook wel stoer dat ik het nogsteeds niet weet

had nooit gedacht dat ik het zolang vol zou houden

maar het komt ook omdat arjan behoorlijk standvastig is in deze

en hij is bij iedere controle mee dus zorgt hij er voor dat ik niet smokkel

Geplaatst

Tja, je moet wel samen hetzelfde denken he Pleun? Bij ons was het erg duidelijk. Wij wilden het beiden erg graag weten :)

Volgende week zaterdag vliegen wij nog voor een weekje naar de zon in Gran Canaria. Ik vind het stiekem toch best heel spannend om te gaan vliegen met een kind in je buik.

Maar iedereen zegt dat het gewoon kan en de vlos ook dus we gaan. Ik zag net wel dat het daar 27 graden is, dus nog eens creatief denken deze week hoe te doen met kleding. Ik heb mijn wintergarderobe aangepast aan mijn dikke buik. Maar een korte broek zou nu best welkom zijn. Iemand nog tips?

Geplaatst

knoopsgatenelastiek en wat langere hemdjes mee en dan kom je denk ik best een heel eind of een zwangerschaps bikinie/zwempak kopen en dan gewoon hele dagen op het strand niets gaan doen

Geplaatst

Hoi allemaal!

Anne hoe is het inmiddels met je? Is alles inmiddels een beetje bezonken en kun je weer ontspannen en genieten van jullie meisje?

Sas hoe is het met jou?? Wat had je? Hopelijk gaat het nu weer goed met je!

Linda wat lekker nog even weg met zijn tweetjes! (drietjes!) Ik heb wel vaak positierokken gezien....misschien kun je daar eens naar kijken? Verder zou ik het ook niet goed weten...lange hemdjes inderdaad en een positiebadpak! Veel plezier!!

Pleun ik vind het ook echt stoer dat jullie je nog steeds laten verassen!

Het valt mij trouwens op dat hier meer meiden dan jongens worden geboren! In veel andere topics zijn de jongens in de meerderheid! Blijkbaar is er met icsi en ivf ook iets meer kans op een jongen las ik pas. Of was dat alleen met icsi? Weet niet meer.

Hier alles goed, ik krijg wel steeds meer last van rugpijn! Woensdag moet ik weer naar de gyn voor controle, zou ik het daar aan moeten geven? Of hoort het er gewoon bij, klaar? We hadden eigenlijk besloten om bij elke controle een echo te willen, die we dan zelf betalen. Tot nu toe hebben we er telkens 1 gehad. Woensdag denk ik toch dat we een keertje overslaan. Ik voel haar regelmatig, mijn buik groeit dus ik ga ervan uit dat alles gewoon goed is, misschien kunnen we het geld dan beter een keertje uitsparen!

Iets anders wat ik aan ga kaarten bij de gyn is het opslaan van navelstrengbloed. Ik heb hier veel over gelezen en ik weet niet zo goed os het nou commerciele onzin is of toch iets nuttigs voor de toekomst. Ik neig naar het eerste. Denken jullie hier over na en zou dit voor jullie een optie zijn? Vooral de kosten schrikken ons erg af! Nu hebben we een bloedbank gevonden die niet zo heel duur is als die anderen.....voor iets van 500 euro ben je klaar, bij de meeste kost dit rond de 1000 euro.

Groetjes!!

Geplaatst

Rain: vervelend dat je zo'n rugpijn hebt. Maar ik zou het zeker aangeven bij de gyn. Misschien dat ze er niks tegen kunnen doen, maar misschien ook wel. Ja toch?

Ik zelf loop bij de fysio en hij heeft vorige week mijn rug gekraakt en dat heeft heel erg geholpen. Ook tegen bandenpijn heeft hij allemaal oefeningen. Misschien als je erg veel last blijft houden, kan je eens bij een fysio langsgaan.

Tja het opslaan van navelstrengbloed. Ik vind het moeilijk, want het is heel veel geld. Maar stel dat je het later nodig hebt en je hebt het niet gedaan. Dan had ik het geld er heel graag voor over gehad natuurlijk. Ik zal me er eens in gaan verdiepen en het eens navragen bij ons ziekenhuis.

Linda; wat lekker dat jullie nog even op vakantie gaan. Ik geef jullie groot gelijk hoor! Maar pas je de jurkjes en hemdjes niet meer die je afgelopen zomer aanhad.

Anders wordt het lastig hihi... Maar idd gewoon lekker de hele dag op strand liggen en alleen een bikini aan.

Hier gaat het wel goed. Ik heb niet zoveel last meer van het pessarium, gelukkig. En verder voel ik me eigenlijk ook wel goed. Eigenlijk het best sinds ik zwanger ben!

De meiden voel ik nu ook echt regelmatig en ook mijn man heeft ze kunnen voelen. Zo leuk!

Strakjes komt een mevrouw van de kraamhulp voor een intakegesprek. Ik ben benieuwd!

Anne; hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Hoi dames,

hier gaat het weer goed, we zijn inmiddels een beetje van de schrik bekomen. Het is weer even wennen om het normale leven weer op te pakken. Daarbij ben ik nog steeds hardstikke verkouden, dus ik doe nog een beetje rustig aan. Maar nu begint wel weer het genieten. Ik voel ons kleine meisje regelmatig, zo leuk!

We hebben ook al een naam, die hebben we vorige week al bedacht voor we de uitslag van de vruchtwaterpunctie hadden. Ineens zei mijn man de naam die we al wel eens hadden genoemd, maar al heel lang weer was verdwenen. Het is een naam die je ook niet tegenkomt als je op internet bij babynamen gaat zoeken, dus we waren het alweer vergeten. Maar het is een naam die we allebei al leuk vonden voordat we elkaar leerden kennen. Ik zelfs al van kinds af aan. Dus dat was ineens heel duidelijk en logisch. Nu maar hopen dat we ons niet verspreken met mensen erbij. We hebben wel aan onze moeders de eerste letter verteld en die noemden vrijwel meteen die naam, echt heel grappig. We hebben natuurlijk niet gezegd dat het goed was, maar mijn moeder moet mijn gezicht hebben gezien toen ze wel 2 keer die naam zei. Ik moest echt lachen!! Maar goed, het is ook geen ramp als een paar mensen, dus bijvoorbeeld de moeders, wel de naam al weten.

@ rain; wij denken ook na over navelstrengbloed, maar we weten er nog zo weinig van. Voor ons zou het in de toekomst met het vervangen van de hartklep nog wel van pas kunnen komen, dus we gaan er echt serieus over informeren.

@ linda; fijne vakantie! Wat heerlijk, het wordt hier net slecht weer, kan jij nog even van het zonnetje genieten!

@sandie; wat zijn ze vroeg met intake kraam, ik heb er nog niks van gehoord. Ik denk zelfs dat we het moeten afzeggen, onze kraamtijd zal in het ziekenhuis zijn. Ook maar eens vragen de volgende keer bij de gyn of vlos.

Liefs allemaal!

Anne

Geplaatst

Hoi Anne, blij te lezen dat jullie een beetje van de schrik bekomen zijn. En dat je ook langzaam aan weer aan het genieten bent.

Jammer alleen dat je nog zo verkouden bent. Goed om jezelf denken hoor!!

Leuk ook dat jullie de naam al weten. Wij zijn er denk ik ook wel uit. In de afgelopen 7 jaar hebben we meerdere favoriete namen gehad, maar die waren in de tussentijd toch ook weer ingepikt door anderen of je hoorde die naam opeens veel op tv. En nu hebben we 2 namen, die toch ook wel een beetje bij elkaar passen, waar we helemaal blij mee zijn. En nu maar hopen dat niemand ons voor is met die namen. De namen houden we wel geheim. We hebben alles al gedeeld met iedereen, maar de namen blijven toch nog wel een verrassing. Of we moeten ons idd verspreken.

We gaan ze ook vernoemen met hun 2e naam. We hebben de namen van onze opa's samengevoegd en de namen van onze oma's en daar zijn 2 leuke namen uitgekomen. Vind ik toch ook wel speciaal hoor. Ik ben zelf ook vernoemd naar mijn oma en dat vind ik toch wel leuk.

Ja de intake was wel vroeg denk ik. Maar goed, het maakt denk ik niet zoveel uit. Ze belt me eind november om nog even te checken hoe of wat.

Wij hebben natuurlijk ook grote kans dat onze kraamtijd in het ziekenhuis zal zijn, maar wij krijgen als het goed is bij thuiskomst wel nog een aantal uur hulp.

Als ik jou was zou ik dat toch eens navragen en nog niet de kraamhulp opzeggen, want misschien dat je wel nog wat aan hun kan hebben.

Wat wij trouwens als goede tip hebben gekregen is om lid te worden van Evean (ik weet niet of dat een landelijke organisatie is). Maar dat kost 15,- per jaar. Maar dan kan je zoveel dingen gratis huren (bijv. borstkolf, bedklossen enz.) en je kan bijv. ook extra kraamuren kopen voor 12,50 per uur ipv 30,- uur. Het schijnt heel veel voordelen te hebben en dat maar voor 15,- per jaar!

Misschien een tip voor alle zwangeren hier.

Nou meid, beterschap en geniet lekker van je meisje!!

Geplaatst

Hoi Sandy,

bedankt voor de tips, ik zal inderdaad eerst informeren over de kraamzorg. ik zeg nog niks af. Evean ken ik niet, ga ik ook eens opzoeken.

Verder nog steeds verkouden, maar werken gaat wel weer. Ik slaap, mede door de verkoudheid, niet zo goed. Paar keer wakker om te plassen en dan die verstopte neus. Ik gebruik kinderneusspray verdund met zout water. Dat moet toch wel mogen? Probeer het alleen zo min mogelijk te gebruiken. hooguit 2 x per dag.

Vannacht ook nachtmerrie gehad dat ik niet meer zwanger was en dat nog aan iedereen moest uitleggen. Ik voelde me weer zo'n beetje als na een mislukte poging, dat verdriet en de teleurstelling. Gelukkig droomde ik, maar het leek net echt. Jakkie, en verder veel vreemde dromen. Hebben jullie dat ook?

Liefs,

Anne

Geplaatst

hallo dames

effe een tip: de Wibra heeft echt hele leuke baby aanbiedingen op het moment

mijn moeder heft de wibra in eindhoven echt geplunderd

anne ik droom al vanaf het begin steeds heel raar en vooral eng

wordt bijna iedere nacht wel een keer nat van het angst zweet wakker

hier is volgens mij geen evean maar ik ben voor ongeveer het zelfde geld lid geworden van kruiswerk en dat is denk ik ongeveer het zelfde

Geplaatst

Pleun; thanx voor de tip, ik zal eens gaan kijken. En misschien is dat idd zo'n zelfde organisatie. Erg handig.

Anne; ik droom ook al vanaf het begin ontzettend veel en druk. En soms hele vervelende dromen, soms dromen waarvan ik denk: hoe kom ik daar nou bij. Of over mensen die ik sinds de basisschool niet meer heb gezien en gesproken. Erg vermoeiend soms, want ik word gewoon moe wakker.

Maar ze zeggen dat het wel goed is, als je veel droomt. Onbewust ben je dan toch dingen aan het verwerken (al vraag ik me soms af wat ik dan in vredesnaam heb verwerkt met sommige dromen, maar goed).

En jouw droom van vannacht kan heel goed je angst geweest zijn hoor, wat even verwerkt moest worden. Je hebt natuurlijk zo'n heftige tijd meegemaakt. Gelukkig zijn het maar dromen, maar het is niet altijd even leuk.

Wat betreft de neusspray, ik heb in het begin v/d zwangerschap bij de Etos een neusspray gevraagd die ik dus mag gebruiken tijdens de zwangerschap. En ik kreeg toen deze mee: Euphorbium comp. H. Dit is geloof ik homeopatisch.

Maar ik denk dat zo'n kinderspray ook niet veel kwaad kan hoor. Wel vervelend hoor. Hoop dat het gauw over is en dat je weer een beetje lekker kan slapen.

Ik slaap ook zo licht. Ik word van alles wakker, maar kan dan ook niet meer slapen. Mijn man moet vaak om 4:30 al de deur uit en dan ben ik klaar wakker. Vaak zit ik dan met een kopje thee (of Wake-up van Brinta, heerlijk!!) maar een boek te lezen. Tot ik weer een beetje moe ben en dan slaap ik nog ff 2 uurtjes (als de katten maar niet continue lopen te miauwen dat ze eten willen of naar buiten ofzo. Ik kan ze nu soms zo irritant vinden hihi)

Ik moet ook regelmatig plassen 's nachts. En ook dan lukt het me niet meer om in slaap te vallen. Maar goed, ik hoef niet vroeg mijn bed uit om te werken, dus dat scheelt. Ik probeer er wel rond 8:30 uur uit te gaan, dat wel.

Zag net trouwens dat je uit Amsterdam komt, daar zal je zeker wel Evean hebben. Misschien dat je er wat aan hebt.

Bij welke kraamzorg heb je je opgegeven? Wij doen het via de Kraamvogel en deze werkt dus ook 'onder de vleugels' (zoals zij het zei) van Evean.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden